ACTA NÚM. 03/2011 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 30 DE MARÇ DE 2011 Badia del Vallès, 30 de març de dos mil onze. El Ple de la corporació quan son les dinou hores i deu minuts, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària sota la presidència de l'Alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno PSC Raquel Gracia Peral PSC David Sanuy Sales PSC Montserrat Carbonell Rosell PSC Montserrat Jiménez Molina PSC Isabelo Pacheco Sáez PSC Antonio Sabariego Guerrero PSC Pau Dominguez García PSC Montserrat Domínguez Garcia PSC Mercedes Bermudez López PSC Sergio Escribano García AEB Juan Antonio Pérez Jiménez AEB Montserrat Montañés Navarro AEB Antonia Escriva Castellanos PP Eusebio Argueta Chica ICV-EUiA Marta Figueras i Badia CIU Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudens que certifica, i amb la presència de l'interventor, senyor Esaú Soto Martínez. L'alcaldessa diu: "Abans de començar el Ple, pregaria si us plau que desconnectin els seus telèfons mòbils o que els posin en silenci, per no tenir d'estar cridant l'atenció al llarg del Ple, com va passar el Ple passat. I abans de començar l'ordre del dia, voldríem fer un minut de silenci per les víctimes del Japó, que donaríem inici ja". L'alcaldessa diu: "Abans de començar amb el punt 1 de l'ordre del dia, dir que s'ha d'incloure en la preacta perquè no sortia, una Resolució de l'Alcaldia donant compte de la liquidació 2009, amb mateix contingut que té el Compte General, que no s'ha inclòs dintre de la preacta. Passaríem llavors al punt número 1, acta de la sessió anterior. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR S'aprova sense necessitat de lectura l'acta de la sessió ordinària que va tenir lloc el dia 23 de febrer de 2011, atès que tots els membres del consistori disposaven del text abans de la sessió. 2. CONEIXEMENT RESOLUCIONS ALCALDIA La Corporació es dóna per assabentada de les següents resolucions de l'Alcaldia: 1 Núm. 47/11, de desestimació dels recursos presentats de diferents expedients sancionadors, confirmar les sancions imposades, i notificar-ho a l'ORGT. Núm. 48/11, d'autoritzar a la senyora Begoña Ollé Pérez l'ocupació de la parada núm. 52 del mercat municipal, els quatre divendres del mes de febrer, per a la realització de consulta de dietètica i exposició de productes. Núm. 49/11, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 31 de gener de 2011. Núm. 50/11, d'estimació d'al.legacions interposades, referent a sancions per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. Núm. 51/11, de desestimació dels recursos presentats de diferents expedients sancionadors, confirmar les sancions imposades, i notificar-ho a l'ORGT. Núm. 52/11, de desestimació dels recursos presentats de diferents expedients sancionadors, confirmar les sancions imposades, i notificar-ho a l'ORGT. Núm. 53/11, de nomenar interinament, per màxima urgència, el senyor Juan Carlos Barranco Trejo, amb la categoria d'inspector de la policia Local, amb efectes del dia 1 de febrer de 2011. Núm. 54/11, de concessió de permís de paternitat a la senyora Montserrat Garcia Moreno, per motiu del naixement de la seva filla, a partir del dia 9 de febrer de 2011. Núm. 55/11, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 11 de febrer de 2011. Núm. 56/11, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat el senyor Pedro Pardo Villa. Núm. 57/11, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Cristina Ruiz-Ruano Espada. Núm. 58/11, de concessió de la targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular no conductor, a favor de la senyora Esperanza Vanzo Zandona. Núm. 59/11, de concessió de la targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular no conductor, a favor de la senyora Dolores García Núñez. Núm. 60/11, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 11008854 a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. Núm. 61/11, d'estimació d'al.legacions interposades, referent a sancions per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. Núm. 62/11, de cancel·lar la inscripció en el Registre Municipal d'Entitats del "Club de Veteranos Atlético Badia", atesa la seva petició. Núm. 63/11, de donar de baixa del padró del mercat ambulant, el senyor Isaac Doya Doya com a titular de la parada núm. 85, i donar d'alta la senyora Francisca Giménez Giménez com a titular de la mateixa, amb efectes del dia 1 de gener de 2011. 2 Núm. 64/11, de donar de baixa del padró del mercat ambulant, la senyora Carmen Cortés Heredia com a titular de la parada núm. 53, i donar d'alta el senyor Antonio Maya Cortés com a titular de la mateixa, amb efectes del dia 1 de gener de 2011. Núm. 65/11, de donar de baixa del padró del mercat ambulant, la senyora Josefa Garcia Escudero com a titular de la parada núm. 18, amb efectes del dia 1 de gener de 2011. Núm. 66/11, de sol.licitar a la Diputació de Barcelona, dintre del seu pla de concertació per al 2011, una subvenció per activitats de foment i comerç. Núm. 67/11, d'aprovar documents comptables AD i A negatius, corresponents a seguretat social de treballadors contractats i nomenament interins, amb variacions per jubilació i d'altres situacions. Núm. 68/11, de sol.licitar a la Diputació de Barcelona, dintre del seu pla de concertació per al 2011, una subvenció per activitats de Medi Ambient i Salut Pública. Núm. 69/11, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 11010142 a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. Núm. 70/11, de deixar sense efecte diferents expedients sancionadors, sobreseient els mateixos i procedir al seu arxiu, sense declaració de responsabilitat, per errades en la seva tramitació. Núm. 71/11, de modificar la 37/11, on diu "modalitat titular no conductor", ha de dir "modalitat titular conductor". Núm. 72/11, de sol.licitar a la Diputació de Barcelona, dintre del seu pla de concertació per al 2011, una subvenció per a les polítiques de benestar social. Núm. 73/11, de designar per al desenvolupament d'accions en el marc del projecte ILOQUID, diferent personal del Servei Municipal d'Ocupació. Núm. 74/11, de concessió al senyor Oscar Ruiz Serrano de permís de paternitat, amb efectes del dia 6 de febrer de 2011, i fins el 24 de febrer de 2011. Núm. 75/11, de reconèixer a la senyora Amanda Padilla Sandoval el compliment del període de carència de sis mesos necessària per a tenir dret a la percepció del Plus d'Assistència i Puntualitat, amb efectes del dia 1 de febrer de 2011. Núm. 76/11, de convocatòria de la Junta de Govern pel proper dia 18 de febrer de 2011. Núm. 78/11, de sol.licitar a la Diputació de Barcelona, dintre del seu pla de concertació per al 2011, una subvenció per finançar les despeses derivades del manteniment de l'Oficina Municipal d'Informació a la persona Consumidora (OMIC). Núm. 79/11, de designar el senyor Antonio Fernández Gallardo, com a instructor de l'expedient disciplinari incoat a un funcionari de la Corporació. Núm. 80/11, de nomenar la senyora Eva Pellisé Cánovas, arquitecte per a la direcció facultativa de les obres i la senyora Sandra Mota Nogales, arquitecte tècnica per a la coordinació de seguretat i salut de les obres de "reforma del soterrani del centre cívic". Núm. 81/11, de nomenar la senyora Sandra Mota Nogales, arquitecte tècnica per a la direcció facultativa i per a la coordinació de seguretat i salut de les obres d'"Arranjament del casal de joves de Badia del Vallès". 3 Núm. 82/11, d'atorgar fraccionament del deute pendent de la senyora Felipa Aguilera Lucas, per import de 974,92 euros. Núm. 83/11, de desestimació dels recursos presentats de diferents expedients sancionadors, confirmar les sancions imposades, i notificar-ho a l'ORGT. Núm. 84/11, d'estimació d'al.legacions interposades, referent a sancions per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. Núm. 85/11, de nomenar interinament la senyora Emilia Baldovi Amodeo, amb la categoria d'administrativa, per tal de cobrir la vacant accidental per situació de baixa mèdica per incapacitat temporal de la senyora M. José Galindo Garcia, no abans del dia 12 de febrer de 2011 i fins la reincorporació de la treballadora substituïda. Núm. 86/11, de reconèixer a la senyora Elena Gutiérrez Muriana, una antiguitat de 3 anys, amb efectes del dia 2 de gener de 2011. Núm. 87/11, de donar de baixa del padró del mercat ambulant, el senyor Juan Cortes Santiago com a titular de la parada núm. 133, amb efectes del dia 1 de gener de 2011. Núm. 88/11, d'autoritzar el senyor José Alburquerque Hernández I'OVP mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local de l'av. Burgos, 2, durant el període de l' 1 de gener de 2011 fins el 31 de desembre de 2011. Núm. 89/11, de concessió de llicència urbanística núm. 2010/112 a favor de Cobra Instalaciones y Servicios, S A. Núm. 90/11, d'autoritzar a Shiva Vallès Group I'OVP mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local situat a l'av. Via de la Plata, durant el període de l' 3 de gener de 2011 fins el 28 de febrer de 2011. Núm. 91/11, de concessió de llicència urbanística núm. 2010/105 a favor del senyor Fulgencio Clares Cruz. Núm. 92/11, de concessió de llicència urbanística núm. 2010/109 a favor de la senyora Francisca Pérez Milere. Núm. 93/11, d'autoritzar l'OVP al senyor José Antonio Pérez Pardo, per a la col.locació d'atraccions de fira. Núm. 94/11, de concessió de llicència urbanística núm. 2010/111 a favor de Gas Natural Distribución, SDG, S A. Núm. 95/11, de nomenar la senyora Mar Medina Ponce perquè comparegui i actuï com a lletrada en el procediment d'invalidesa permanent per accident laboral 271/2010, instat pel senyor Francisco Arcos Garcia. Núm. 96/11, de convocatòria del Ple municipal pel dia 23 de febrer de 2011. Núm. 97/11, d'inscripció, amb caràcter provisional, de I'entitat denominada"Associació Amigos del Arte de Badia del Vallès", al Registre Municipal d'Entitats i Associacions, amb el número EAC-127-11. Núm. 98/11, de desestimació dels recursos presentats de diferents expedients sancionadors, confirmar les sancions imposades, i notificar-ho a l'ORGT. 4 Núm. 99/11, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 11011561, a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. Núm. 100/11 d'autoritzar la renovació de la concessió de reserva d'aparcament a la senyora Blanca Gutiérrez Bascones, davant el seu domicili del C/ de Porto, 21. Núm. 101/11 d'autoritzar la renovació de la concessió de reserva d'aparcament a la senyora M. Teresa Sánchez Palomo, davant el seu domicili del C/ de Porto, 1. Núm. 102/11, d'autoritzar l'ocupació temporal de 2 m2 al senyor Emilio Avedaño Burillo, tots els dijous al mercat ambulant, per a l'exposició de màquines de cosir, durant l'any 2011. Núm. 103/11, d'autoritzar l'OVP al senyor Esteban González Gutierrez, per a la venda de productes de xurreria mitjançant remolc. Núm. 104/11, de concessió de llicència urbanística núm. 2010/124 a favor de la senyora Eva M. Sánchez Matarin. Núm. 105/11, d'autoritzar a VORSEVI, S A la realització de treballs geotècnics a la calçades laterals a l'autopista C58. Núm. 106/11, de concessió de llicència urbanística núm. 2011/002 a favor de la Comunitat de Propietaris del C/ Algarve, 7. Núm. 107/11, d'aprovar i signar un conveni de col.laboració amb la Diputació de Barcelona, per a la realització de l'actuació F2 Reforma Integral del Mercat Municipal, per un import de 136.667 euros. Núm. 108/11, d'autoritzar el canvi de matrícula en la reserva d'estacionament que té concedida la senyora Inocencia Guirado Molina. Núm. 109/11, d'autoritzar la concessió d'una reserva d'aparcament al senyor Antonio Navas Vega davant el seu domicili del C/ La Manxa, 3. Núm. 110/11, d'aprovar i signar un conveni marc amb el Consorci per a la Normalització Lingüística, per al desenvolupament de programes i actuacions d'acolliment lingüístic. Núm. 111/11, d'acceptar l'ajut inclòs dins el Protocol General del Pla de concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat, per import de 11.995,76 euros, i acceptar la normativa del Protocol. Núm. 112/11, de contractar la senyora M. Carmen Muñoz Llanas, mitjançant contracte laboral per obra o servei determinat, amb la categoria de Docent en compensatòria NCNO, no abans del dia 16 de febrer de 2011 fins el 13 d'abril de 2011. Núm. 113/11, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 25 de febrer de 2011. Núm. 114/11, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Sonia Gómez Córdoba. Núm. 115/11, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Atanasia de Arriba Carballo. 5 Núm. 116/11, de paralitzar l'expedient 25/10, incoat a instància de la senyora Manuela Escudero Palomares, a petició de la interessada. Núm. 117/11, d'anul.lar la reserva d'estacionament de la senyora Dolores Gutiérrez Martínez, atesa la defunció de la titular. Núm. 118/11, de desestimació dels recursos presentats de diferents expedients sancionadors, confirmar les sancions imposades, i notificar-ho a l'ORGT. Núm. 119/11, de suspendre el compliment de la mesura cautelar de suspensió provisional, de l'expedient disciplinari incoat a un funcionari de l'Ajuntament, atesa la situació d'IT per malaltia comú. Núm. 120/11, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 11012951 a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. Núm. 121/11, de desestimació dels recursos presentats de diferents expedients sancionadors, confirmar les sancions imposades, i notificar-ho a l'ORGT. Núm. 122/11, de contractar un oficial d'obres i un ajudant, mitjançant contracte laboral per obra o servei determinat, no abans del dia 14 de febrer de 2011 fins la finalització de l'obra que es prevé de 3 mesos. Núm. 123/11, de concessió d'un ajut mensual de 90,15 euros al senyor Raul Ruiz Elena, en concepte de fons social per minusvalia grau III de la seva filla. Núm. 124/11, de contractació del senyor José M. Luna López, amb la categoria d'oficial d'obres i manteniment, mitjançant contracte laboral per interinitat, per tal de cobrir la vacant accidental per situació d'IT del senyor Jesús Alonso Fernández, no abans del dia 8 de febrer de 2011 i fins la reincorporació del treballador substituït. Núm. 125/11, de contractació del senyor Eloi Plana Renom, amb la categoria d'oficial de manteniment-conserge, mitjançant contracte laboral per interinitat, per tal de cobrir la vacant accidental per situació de permís de la senyora Juana M. Moreno Pardo, no abans del dia 4 de febrer 8 de febrer de 2011 i fins l'11 de febrer de 2011. Núm. 126/11, de reconèixer a la senyora Vanessa Chavero Bellido el compliment del període de carència de sis mesos necessària per tenir dret a la percepció del Plus d'Assistència i Puntualitat, amb efectes del dia 1 de febrer de 2011. Núm. 127/11, de contractació del senyor Ricard López Silva, amb la categoria de peó de jardineria, mitjançant contracte laboral per obra o servei determinat, no abans del dia 14 de febrer de 2011 i fins la finalització de l'obra que es preveu de 3 mesos. Núm. 128/11, de contractació del senyor José Campoy Mantas, amb la categoria d'oficial d'obres i manteniment, mitjançant contracte laboral per interinitat, per tal de cobrir la vacant accidental per situació d'IT del senyor Rafael Moreno Gamero, no abans del dia 14 de febrer de 2011 i fins la reincorporació del treballador substituït. Núm. 129/11 de contractació del senyor Rubén Diaz Diaz, amb la categoria d'auxiliar de manteniment-conserge, mitjançant contracte laboral per interinitat, per tal de cobrir la vacant accidental per situació d'IT del senyor Ginés Sánchez Amo, no abans del dia 18 de febrer de 2011 i fins la reincorporació del treballador substituït. 6 Núm. 130/11, de contractació del senyor Guillem Mateu Prat, amb la categoria de monitor de lleure, mitjançant contracte laboral per interinitat a temps parcial, per tal de cobrir la vacant accidental per situació de baixa mèdica per maternitat de la senyora Sandra Rodríguez Muñoz, no abans del dia 22 de febrer de 2011 i fins la reincorporació de la treballadora substituïda. Núm. 131/11, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Marcelina Llombart Blasi. Núm. 132/11, de formalitzar un contracte amb l'Oficina Local de Creu Roja a Sabadell, amb l'objectiu de pal.liar de forma puntual la situació de les famílies afectades per la crisi econòmica. Núm. 133/11, d'aprovar l'assignació de la diferència de categoria per les funcions noves que realitza, a la senyora Sonia Ollé Campillo. Núm. 134/11, d'aprovar la nova creació de les partides pressupostàries amb dotació 0 pel pressupost de 2011, a nivell orgànic, funcional i econòmic, a nivell de subconcepte. Núm. 135/11, de variacions de la nòmina de personal, corresponents al mes de gener de 2011. Núm. 136/11, d'aprovar l'adhesió al Protocol sobre el servei de préstec de material esportiu de l'Àrea d'Esports de la Diputació de Barcelona. Núm. 137/11, de justificar la subvenció atorgada per la Diputació de Barcelona, per valor de 8.166,67 euros, per a potenciar la figura de l'agent d'igualtat. Núm. 138/11, d'aprovar la nova creació de les partides pressupostàries amb dotació 0 pel pressupost de 2011, a nivell orgànic, funcional i econòmic, a nivell de subconcepte. Núm. 139/11, de donar de baixa la liquidació de l'Impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana, per import de 455,43 euros, a nom de l'Institut Català del Sol, derivats de rescissions de contractes per renúncia dels titulars d'habitatges. Núm. 140/11, d'aprovar i subscriure un conveni de col.laboració per a la formació pràctica en centres de treball, amb el Centre de Secundària IES Obert de Catalunya. Núm. 141/11, de concessió d'ajuts de fons social segons Conveni i Acord regulador del personal, a diferents treballadors que ho havien sol.licitat, corresponents al mes de gener de 2011. Núm. 142/11, de concessió de llicència urbanística núm. 2010/006 a favor de l'Institut Català del Sòl. Núm. 143/11, de concessió d'ajuts de fons social segons Conveni i Acord regulador del personal, a diferents treballadors que ho havien sol.licitat, corresponents al mes de febrer de 2011. Núm. 144/11, de concessió de la targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular no conductor, a favor de la senyora Irene Salazar Ramos. Núm. 145/11, d'aprovar I'expedient núm. 01/2011, de generació de crèdits a partides pressupostàries de l' exercici de 2011. 7 Núm. 146/11, de concessió d'una bestreta per import de 850,00 euros, al senyor Blas Rojo López, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària d'estiu de 2011. Núm. 147/11, de concessió d'una bestreta per import de 600,00 euros, al senyor José Luis Soto Martínez, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària d'estiu de 2011. Núm. 148/11, de concessió d'una bestreta per import de 2.400,00 euros, a la senyora Cristina Liarte Simón, sense interès i a compte de les retribucions dels 24 mesos següents a la seva concessió. Núm. 149/11, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 4 de març de 2011. Núm. 150/11, de fer efectiva la baixa per inscripció indeguda de diferents veïns, i finalitzar l'expedient de baixa d'ofici 20/10, atès l'informe favorable del Consell d'Empadronament. Núm. 151/11, de paralitzar l'expedient 18/10 de Baixa d'Ofici, atesa la modificació per canvi de domicili de diferents veïns. Núm. 152/11, de fer efectiva la baixa per inscripció indeguda de diferents veïns, i finalitzar l'expedient de baixa d'Ofici 19/10, atès l'informe favorable del Consell d'Empadronament. Núm. 153/11, de signar un conveni amb la Cofradia Padre Jesús Nazareno y N.S. de los Dolores, amb l'objectiu de potenciar les accions tradicionals de cultura popular. Núm. 154/11, de desestimar el recurs presentat per un funcionari de l'Ajuntament, en relació a la mesura cautelar de suspensió provisional de funcions imposada per expedient disciplinari. Núm. 155/11, de variacions de la nòmina de personal, corresponents al mes de febrer de 2011. Núm. 156/11, d'estimar la reclamació de responsabilitat patrimonial interposada per la senyora Concepció Jové Rocabruna, i abonar-li la quantitat de 250,00 euros en concepte d'indemnització pels danys soferts en la caiguda a l'av. Cantàbric 41. Núm. 157/11, d'aprovar el document comptable fase ADO per import de 450,00 euros, corresponent a la inscripció de diferents persones al curs "comunicació política i gestió política". Núm. 158/11, d'aprovar i organitzar el 14è Certamen Poètic de Badia del Vallès 2011, i les bases de participació, així com el document comptable A per import de 620,00 euros, per fer front al pagaments dels premis del Certamen. Núm. 159/11, de reconèixer a la senyora Vanesa Chavero la compatibilitat per realització al Centre d'Estudis Formació Barberà del Vallès, de tasques com a informadora. Núm. 160/11, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 28 de febrer de 2011. Núm. 161/11, de contractar la senyora Ana Isabel Salguero Alvarez, amb la categoria d'educadora social, mitjançant contracte laboral temporal d'interinitat, per 8 substitució de la senyora Gloria Amigo Aso, que en l'actualitat realitza reducció de jornada, no abans del dia 7 de febrer i fins el 15 de juny de 2011. Núm. 162/11, de contractar la senyora M. Cinta Vega Alcarez, amb la categoria d'educadora social, mitjançant contracte laboral temporal d'interinitat, per substitució de la senyora Gloria Amigo Aso, que en l'actualitat realitza reducció de jornada, no abans del dia 8 de febrer i fins el 15 de juny de 2011. Núm. 163/11, de concessió al senyor Luis Carlos Sánchez Muñoz de permís de paternitat, amb efectes del dia 7 de març i fins el 19 de març de 2011. Núm. 164/11, de contractació de dos oficials 1a pintors, mitjançant contracte d'obra o servei a temps complert, no abans del dia 1 de març de 2011. Núm. 165/11, d'acceptar la subvenció del Servei d'Ocupació de Catalunya per import de 79.200.00 euros, destinada a la realització de l'actuació Dispositius Integrals de Recerca de Feina al Vallès Occidental. Núm. 166/11, d'autoritzar a la senyora Begoña Ollé Pérez que continuï amb la utilització de la parada 52 del mercat municipal, els quatre divendres del mes de març de 2011. Núm. 167/11, d'aprovar documents comptables AD genèrics, corresponents al personal de la plantilla. Núm. 168/11, d'aprovar l'organització del Carnaval i adjudicar diferents actuacions. Núm. 169/11, de nomenar la senyora Sandra Mota Nogales, arquitecte tècnica per a la direcció facultativa i per a la coordinació de seguretat i salut de les obres d'"Adequació de la planta baixa de l'edifici El Molí". Núm. 170/11, de concessió d'una bestreta per import de 400,00 euros, a la senyora M. Rocio Matillas Aparicio, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària d'estiu de 2011. Núm. 171/11, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel proper dia 11 de març de 2011. Núm. 172/11, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 11014396, a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. Núm. 173/11, de reingressar la senyora M. Pilar Marzábal Expósito, amb efectes del dia 23 de febrer de 2011, a la seva categoria en la plantilla de treballadora social, adscrita al lloc codi 310300. Núm. 174/11, d'aprovar i signar un conveni amb l'Agrupació d'Integrants de Grups Musicals de Badia, per la dinamització dels bucs d'assaig ubicats al Casal de Joves. Núm. 175/11, de justificar la subvenció atorgada per la Diputació de Barcelona en el marc del Pla de Concertació Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat, per valor de 3.850,00 euros, en matèria de sanitat ambiental, pel control d'aus urbanes i prevenció de la legionel.la. Núm. 176/11, d'autoritzar el senyor Lu Yan Qiu I'OVP, mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local de la Plaça Major, durant el període de l' 1 de març de 2011 fins el 31 de desembre de 2011. 9 Núm. 177/11, d'autoritzar a Shiva Vallès Group I'OVP, mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local situat al C/ dels Infants cantonada Av. Via de la Plata, durant el període de l' 1 de març de 2011 fins el 30 d'abril de 2011. Núm. 178/11, d'autoritzar el senyor Lu Yan Qiu I'OVP, mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local de la Plaça Major (davant Iberplan Viatges), durant el període de l' 1 de març de 2011 fins el 31 d'octubre de 2011. Núm. 179/11, de subscriure un contracte amb l'empresa Baença, S L, per import de 2.885,10 euros, destinat a lloguer d'equips i so per la Cavalcada de Reis. Núm. 180/11, de donar la conformitat al nomenament provisional del senyor Alberto José Arnau Esteller, per a ocupar el lloc de treball de secretari general de l'Ajuntament de Sagunt (València). Núm. 181/11 d'autoritzar la renovació de la concessió de reserva d'aparcament a la senyora Angela Mansilla Sánchez, davant el seu domicili de l'av. Costa Brava, 16. Núm. 182/11 d'autoritzar la renovació de la concessió de reserva d'aparcament al senyor Matias Atienza Carrascosa, davant el seu domicili de l'av. Mediterrània, 18. Núm. 234/11, de donar compte de l'aprovació de la liquidació del Pressupost de l'exercici 2009. Intervé la senyora Marta Figueras, regidora del grup de CIU, que diu: "A mi m'agradaria tenir una mica més d'informació sobre la Resolució d'Alcaldia núm. 70, en la qual es comenta que es deixa sense efecte diferents expedients sancionadors per errades en la seva tramitació, i no se si les errades tenen a veure amb algun tipus de procediment administratiu que no s'ha seguit fil per randa, o per algun tema de tempus. M'agradaria saber que ha passat al respecte. Després, la Resolució núm. 80, es fa referència a nomenar a la senyora Eva Pellisé i a la senyora Sandra Mota com a responsables de la reforma de soterrani del Centre Cívic, i entenc que si es nomena als responsables de la reforma del soterrani del Centre Cívic es perquè tenim alguna temporalitat sobre l'inici d'aquestes obres. Crec que a la Comissió Informativa no es va informar al respecte, i m'agradaria saber els plaços. D'altra banda, a la Resolució núm. 110 es diu que s'aprova un conveni marc amb el Consorci per a la Normalització Lingüística per a desenvolupar programes i actuacions d'acolliment lingüístic i...bueno, això més que una pregunta és un prec, i m'agradaria saber si em poden fer arribar els llistat o la relació de les actuacions que estan previstes dentre d'aquest àmbit. D'altra banda, a la Resolució núm. 142 es concedeix una llicència urbanística a favor de l'Institut Català del Sòl. M'agradaria saber a què fa referència. D'altra banda, m'ha cridat l'atenció la Resolució núm. 153, on es signa un conveni amb la Cofradia Padre Jesús Nazareno i Nuestra Señora de los Dolores, amb l'objectiu de potenciar les accions tradicionals de cultura popular. Desitjaria saber quin es l'import d'aquest conveni, si es que es un conveni econòmic. D'altra banda, a la 157 s'aprova el document comptable per import de 450,00 euros per a inscriure diferents persones a un curs de gestió política, i no se si s'escau preguntar quines persones son. A la 165 s'accepta la subvenció del Servei d'Ocupació de Catalunya per un import de 179.200,00 euros i bueno, la quantitat és considerable. Suposo que, bueno afirmo, que es una gran opció per a aquest Ajuntament, però m'agradaria saber com s'emmarcarà. I per últim, la Resolució núm. 180, es dóna la conformitat al nomenament provisional del senyor Alberto José Arnau Esteller per a ocupar el lloc de secretari general de l'Ajuntament 10 de Sagunt. I m'agradaria saber quina relació té l'Ajuntament de Badia, suposo que es un treballador que va cap allà, no ho se...per això ho demano". A continuació pren la paraula el senyor Juan Antonio Pérez Jiménez, regidor del grup de l'AEB, que diu: "Era sobre la núm. 66 i 68, son dues subvencions que es demanen a la Diputació de Barcelona, per a temes relacionats amb Foment i Comerç i Medi Ambient i Salut Pública, saber a què aniran destinades aquestes subvencions, o per a què es demanen aquestes. La 112, en la que es parla de un Docent en compensatòria NCNO. No se que vol dir això, i saber exactament que es el que vol dir la 112. Per altra banda, la 161 i la 182, que fan referència a una treballadora de l'Ajuntament, per un tema d'una substitució seva personal, i hi ha dues persones que es contracten. Saber si es perquè es contracten dues persones per a substituir aquesta. També com ha comentat ja la Marta, sobre el tema de la 153, del Coveni amb la Cofradia". L'alcaldessa diu: "Passaríem a contestar. La núm. 66, referent a una subvenció de la Diputació de Barcelona. Te la paraula el senyor Pau Domínguez". Intervé el senyor Pau Domínguez, regidor d'Habitatge, Comerç i Locals, que diu: "Aquesta subvenció ja ho vam explicar, em sembla que va ser a la Comissió Informativa del mes de gener, era la subvenció que demanàvem pel tema de la fira de comerç, que ja que ve al cas us recordaré que es aquest diumenge, i era la subvenció que demanàvem a la Diputació pel tema de la fira". L'alcaldessa diu: "Sobre la 68, té la paraula la senyora Montserrat Domínguez". Intervé la senyora Montserrat Domínguez, regidora de Medi Ambient, Parcs i Jardins, que diu: "la Resolució d'Alcaldia 68 fa referència a les subvencions que vam sol.licitar a la Diputació dins del Pla de Concertació, tal i com la Resolució, son aquelles que us vaig enviar per correu. T'ho explico millor si vols, son activitats de sensibilització i divulgació ambiental, i dins de salut i consum activitats relacionades amb els animals de companyia, control sanitari de piscines d'ús públics, i projectes i activitats en matèria de sanitat ambiental. Però al correu ho teniu tot molt més detallat". L'alcaldessa diu: "La número 70 em sembla que és tot un seguit de multes. M'imagino que el regidor no tindrà la informació concreta del motiu, però li passarem per escrit. La número 80 el senyor Lancho té la paraula". A continuació pren la paraula el senyor Juan Antonio Lancho Aceituno, tinent d'alcalde d'Acció Territorial, Medi Ambient, Promoció econòmica i Via Pública, que diu: "Sobre el proyecto que preguntaba, sobre los sótanos del Centro Cívico, decirle que es un PUOSC del 2007, sino me falla la memoria, y que la normativa cambió durante el proceso de diseño del proyecto, y se tuvo que volver a rediseñar. Actualmente ya estamos terminando la fase del diseño que se presentó en Comisión Informativa de Territorio antes de acabar el 2010 creo recordar, y ahora mismo hay que señalar a tècnicos especializados para hacer esta serie de informes y llevar estos temas de seguridad y salud pública para terminar de conformar el expediente. En principio, si todo va bien y no hay ningún problema, esperamos poder sacar a concurso el proyecto para después del verano, o este Consistorio sacará para después del verano el concurso de adjudicación de la obra del subterráneo del Centro Cívico , que corresponde a un PUOSC". L'alcaldessa diu: "La número 110, com que demana un llistat d'actuacions, ja li passarem. La número 112, té la paraula el senyor Juan Antonio Lancho, penso que és un tema d'Ocupació. ¿No? Li passo la paraula al senyor David Sanuy". 11 A continuació pren la paraula el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "Aquesta Resolució de contractació correspon a un docent per a la Casa d'Oficis. No té res més". L'alcaldessa diu: "La número 142, ja li passarem les dades de l'agència urbanística concreta, perquè em diu el regidor que no té les dades ara mateix. La número 15, té la paraula la senyora Montserrat Jiménez". Intervé la senyora Montserrat Jiménez, regidora de Cultura, Cooperació, Benestar Social i Gent Gran, que diu: "El Conveni que estableix l'Ajuntament amb la Cofradia és per un import de 6.000,00 euros, i es per a contribuir a la setmana santa". L'alcaldessa diu: "La 157, ara mateix no se a quin treballador hem inscrit a aquest curs, però li miraré i li donarem la informació. La 161 té la paraula la senyora Raquel Gracia. Perdó, el senyor David Sanuy". A continuació pren la paraula el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "Tant la Resolució 161 com la 162 responen a la substitució a temps parcial, o sigui una jornada d'una baixa que respon a dues treballadores que cobreixen aquesta baixa amb jornada parcial". L'alcaldessa diu: "La 165, que respon el senyor Juan Antonio Lancho. A continuació pren la paraula el senyor Juan Antonio Lancho, tinent d'alcalde d'Acció Territorial, Medi Ambient, Promoció econòmica i Via Pública, que diu: "Corresponde a una subvención solicitada y otorgada para reforzar el Servicio Municipal de Ocupación. A nivel de personal solamente, un refuerzo técnico". L'alcaldessa diu: "I la 180 efectivament es un treballador que està treballant en l'Ajuntament de Sagunto, que es el secretari". 3. APROVACIÓ COMPTE GENERAL 2009 Es dóna lectura a la proposta presentada. Seguidament, l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "Un any més aprovem el Compte General de l'any corrent, en aquest cas de l'any 2009. El Compte General consisteix, bàsicament, en aprovar i posar en públic i en coneixement de tothom, a nivell pressupostari tots aquells ingressos i aquelles despeses que s'han portat durant l'any. En aquest cas, durant l'any 2009 es van tenir uns ingressos reals d'11.973.000,00 euros, i es va tenir una despesa real d'11.470.000,00 euros. Això significa a nivell pressupostari matenir un estalvi de 503.000,00 euros. Bàsicament això dóna a conèixer a tothom que els comptes de l'Ajuntament estan sanejats, que els comptes de l'Ajuntament estan sempre en positiu, que no fem pressupostos a l'alça, ni descabellats, sinó que realment estem gestionant i estem treballant els diners a nivell municipal que s'ingressen, sense necessitat d'estar portant a terme res descabellat. A partir d'aquí, dir que també a nivell de tresoreria, de nivell líquid, l'exercici es va quedar en 22.000,00 euros de nivell líquids, això ens ha permès que podem estar fent els pagaments al corrent, que no hi ha deutes a nivell d'empresa, no hi ha deutes a nivell de proveïdors de l'Ajuntament i, insisteixo, que el líquid i la situació de l'Ajuntament és absolutament sanejada, i que ens està portant, doncs a bon terme". Intervé la senyora Marta Figueras, regidora del grup de CIU, que diu: "Nosaltres, en el passat Ple municipal que es va celebrar al juny del 2010, es va aprovar el Compte General del 2008, amb els únics vots favorables del PSC, de l'equip de govern. Nosaltres vam votar en contra. Perquè a la presentació del Compte General que se'ns va fer, no se'ns havia comentat que no s'havien ingressat els 90.000,00 euros corresponents a les taxes del mercat ambulant, i malgrat això els pressupostos quadraven. Es a dir, que hi havia la 12 mateixa entrada i sortida de diners, això ens va provocar tot un seguit de dubtes que ens va impedir donar suport a aquella aprovació aleshores. I com que aquest es un tema que s'arrossega, per un tema de coherència amb la nostra orientació de vot, nosaltres votarem en contra". A continuació intervé el senyor Eusebio Argueta Chica, regidor d'ICV-EUiA, que diu: "En el 2009 cuando aprobamos los presupuestos, esta formación politica a la que yo tengo el gusto y el honor de representar en este Consistorio, votamos en contra de esos presupuestos. En esa época empezaba el tema de la crisis, yo pedí una ejecución de los presupuestos y toda esta historia en su momento, lo pedía trimestralmente. Luego después fuimos hablando de más cosas, y ahora hemos recibido el lunes pasado los informes técnicos de las cuentas del 2009. Nos parece muy bien que técnicamente están muy bien. Técnicamente. He comentado en la Junta de Portavoces que me parecía excesivo el endeudamiento del Consistorio, aunque la intervención para defender el punto del Sr. David Sanuy ha sido todo lo contrario de lo que nosotros hemos interpretado. En la página núm. 8 de este documento que nos han pasado los servicios técnicos de Economía, y bueno, hemos creido que siguiendo con esta coherencia, reconocemos el trabajo profesional, pero por el nivel de endeudamiento, nosotros esta vez, incluso suavizando nuestro voto, nos abstendremos". Pren la paraula la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "Esta formación política se va a abstener. Se va a abstener porque, en primer lugar, la utilización de los fondos de este Ayuntamiento, lógicamente nosotros lo haríamos de otra forma. Y en segundo lugar porque consideramos que el trabajo técnico por parte del interventor, y dado lo que en los años anteriores, desde el 94-95, 2000 incluso 2003, hemos venido arrastrando el hecho de que esté como está, pues es un logro. También entendemos que en torno a otros municipios de Catalunya, Badia tampoco es un municipio excesivamente endeudado. También tenemos que reconocer que Badia es un municipio atípico, con lo cual, si hay 22.000,00 euros de líquido nos podemos quejar pero tampoco la situación en comparación con otros municipios que obtienen ingresos, cosa que no es nuestro caso, es bastante. Pero por ideología o porque nosotros posiblemente como he dicho lo haríamos de otra manera, nos tenemos que abstener." Seguidament intervé el senyor Sergio Escribano, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres sentim que el Compte General, com la seva pròpia paraula indica, rendir comptes del pressupost, de com ens em gastat els diners de manera real, i nosaltres no tenim cap tipus de vinculació, ni ens en sentim partícips d'aquests pressupostos de cap any, i com acostumem a fer, doncs ens abstindrem també en el Compte General del 2009". Seguidament, l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "Com indica el nom, el Compte General el que fa es rendir comptes de com s'ha executat el pressupost, si s'ha executat correctament, i precisament pels números, i els números canten per sí mateixos, el pressupost s'ha executat correctament, i aquests números d'ingressos que son una orientació, i la despesa com ja es va dir en el seu dia, quan es va presentar el pressupost es una obligació, tants els ingressos com la despesa s'han executat tant correctament que ens han sobrat diners. Parlant en plata. Moltes vegades es dubta de la capacitat de recaptament d'aquest Ajuntament. Per a anècdotes, per exemple quan CiU posa sobre la taula les dificultats que han existit en aquest cas en la recaptació dels impostos del mercat ambulant, cosa que per cert, s'ha de recordar que s'està posant a sobre de la taula i que s'està executant. Amb acord i amb el diàleg amb els propietaris de les parades del mercat ambulant, i s'està recaptant. Perquè els ingressos, un cop liquidat el pressupost, i un cop presentat el Compte General, és un compromís de recaptació, i en aquest cas l'Ajuntament recapta com correspon. I després hi ha un altre element que hem de tenir en compte en la liquidació del Compte General, que es el tema de l'endeutament. Aquest Ajuntament, Badia del Vallès, amb un pressupost que ve molt limitat, que és cert que ingressos l'Ajuntament en té. Perquè sinó, no podríem fer 13 pressupost. En aquest cas, aquest any son 12.000.000 d'euros de pressupost, que l'any anterior havien estat 12 i mig, l'any que ve doncs ja es veurà en funció de les previsions que es puguin donar, però l'Ajuntament recapta. L'Ajuntament te ingressos, perquè sinó, no podria fer totes les polítiques que desenvolupa l'equip de govern. Però hi ha una cosa que és certa, l'endeutament d'aquest Ajuntament, està dins...no dins, està molt per sota dels paràmetres que ens marca la llei. La llei permet endeutar a un Ajuntament per sobre del 110 per cent dels seus ingressos, i aquest Ajuntament està en el endeutament dins de l'endeutament familiar que està dintre del 35 % que es el que permet qualsevol entitat financera. És cert que evidentment hi ha un endeutament, perquè de la mateixa manera que quan ens volem comprar un pis hem de demanar una hipoteca, quan volem fer un pavelló poliesportiu hem de demanar un préstec, per tant òbviament, com que no tenim els 5.000.000 d'euros, els 4.000.000 d'euros, els 3.000.000, la quantitat de diners que toqui per a fer l'equipament corresponent, aquest Ajuntament com a qualsevol família que necessita invertir en uns bens, doncs aquest Ajuntament també ho fa. Però l'endeutament entra dins dels paràmetres raonables. De fet, dins de l'administració pública, molt per sota del que permet la llei, i per tant no estem fent res que no entri dintre de la normalitat,o dintre d'allò raonable. Per tant, vull insistir en què els comptes d'aquest Ajuntament no només estan sanejats sinó que estan dins de la normalitat, que no gastem més del que ingressem, més aviat tot el contrari com bé indiquen els números, en sobren diners d'allò que ingressem, i que més a més tenim liquidesa per a poder anar pagant els proveïdors, que això si ens posem a mirar en els municipis i ja no me'n vaig de la província, dins de l'entorn de la comarca o dels municipis del voltant nostre, difícilment en alguns casos es podrien dir que poden fer-ho. Per tant, jo segueixo demanant que en aquest Compte General, més allà de que estiguessin d'acord, no estem parlant d'estar d'acord amb els Pressupostos, sinó de si allò que vam dir que anàvem a fer s'ha fet, i efectivament allò que vam dir que faríem en el Pressupost es demostra en el Compte General que ho hem fet, per tant demano i segueixo insistint en que els grups recolzin el Compte General." Intervé la senyora Marta Figueras, regidora del grup de CIU, que diu: "Només per al.lusions, i m'agradaria precisar una coseta que ha comentat el senyor Sanuy. La nostra orientació no ve definida en cap cas perquè nosaltres dubtem de les possibilitats de recaptació d'impostos d'aquest Ajuntament. De fet, el que a nosaltres ens va generar dubtes no es tan això, sinó el fet de que no se'ns va comunicar que l'Ajuntament havia deixat d'ingressar 180.000 euros, que a més vostè reconegués en una Comissió Informativa que no s'havia detectat aquesta anomalia, i que a més a la presentació de l'estat de comptes que, com vostè diu, és quan s'assenyala com s'ha executat el Compte General, allò no aparegués en cap cas. Això a nosaltres ens va fer despertar dubtes, com vostè pot entendre. Jo no he dit que no s'estigui sol.lucionant el tema. No ho he dit. Soc conscient de quin es el procés, però en aquell moment va succeir això. A la vista està que el treball tècnic és excel.lent, i jo tampoc l'he qüestionat. Només volia acabar de precisar això que vostè ha comentat". Seguidament, l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "És molt fàcil parlar de xifres, i quan estem davant de tanta gent en el Ple municipal, 180.000 euros poden semblar molts diners. En qualsevol cas, es un fet objectiu que aquest Ajuntament es preocupa per recaptar els diners que corresponen, i es preocupa de que la gent que ha de pagar els impostos els pagui, i de fet així es dóna. Els números canten. Només s'ha de veure el Compte General". Es passa seguidament a la votació de la proposta presentada, la qual s'aprova per majoria d'11 vots a favor (PSC), 5 abstencions (AEB, PP, ICV-EUiA), i 1 vot en contra (CiU). S'acorda: Atès que, una vegada format i informat per Intervenció, el Compte General de l'exercici 2009, fou dictaminat favorablement per la Comissió Especial de Comptes, en sessió de la 14 Comissió Informativa de l'Àrea d'Economia celebrada el 24 de febrer de 2011, actuant com a Comissió Especial de Comptes per Acord de Ple de data 29 de juny de 2007. Atès que aquest Compte General restà exposat a informació pública durant quinze dies, als efectes d'examen, així com per la possible presentació de suggeriments i reclamacions, sense que durant l'esmentat període i vuit dies mes, fos presentada cap reclamació. Vist allò que estableix l'article 212.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març. Es proposa al Ple l'adopció del següent acord: Primer.- Aprovar el Compte General corresponent a l'exercici 2009 de l'Ajuntament de Badia del Vallès. Segon.- Trametre còpia de l'expedient i del propi Compte General de 2009 a la Sindicatura de Comptes de Catalunya. 4. APROVACIÓ REGLAMENT BIBLIOTECA VICENTE ALEIXANDRE Per indicació de la senyora Alcaldessa, la secretària dóna lectura de la proposta presentada. L'alcaldessa diu: "Abans de donar un torn de paraules, afegir que en el text del Reglament inicial que es va presentar, s'ha afegit una sèrie de modificacions que ha plantejat el grup de CiU, en el sentit que hem acordat a la Junta de Portaveus Seguidament, l'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Montserrat Jiménez, regidora de Cultura, Cooperació, Benestar Social i Gent Gran, que diu: "Aquest Reglament té per objecte regular el servei públic de la Biblioteca Vicente Aleixandre de Badia del Vallès, per a garantir la qualitat d'aquest servei de forma organitzada i eficaç. Segons el manifest de l'ONESCO, la biblioteca pública és un element essencial per a l'educació, la cultura i la informació, i ha de proporcionar les condicions bàsiques per a aprendre, al llarg dels anys, per tal de decidir lliurament i fer possible el desenvolupament cultural dels individus i dels col.lectius. Els articles que conformen el Reglament, aborden temes com la participació dels usuaris, els requisits per a la convivència i bon funcionament, les condicions d'ús, el règim sancionador i el servei de préstec, i la cessió d'espais pels actes. La nostra biblioteca necessita una normativa que reguli el seu funcionament i que tingui un marc on treballadors i ciutadania puguin acollir-se. Entenem que aquest Reglament és flexible i pot ser modificat si amb el temps van sorgint noves o diferents necessitats. Ara que estem a pocs mesos d'inaugurar una Biblioteca totalment millorada, amb mobiliari nou, amb nous espais oberts a tota la ciutadania, creiem imprescindible que aquesta estrena vagi acompanyada de la normativa que ara ens ocupa". Intervé la senyora Marta Figueras, regidora del grup de CIU, que diu: "Nosaltres sí votarem a favor, perquè entenem que la Biblioteca té com a objectiu principal poder oferir a tota la població instruments, majoritàriament de lectura, que ajudin a satisfer les seves necessitats. Pels usuaris més petits temes com el lleure i l'educació, i per a la resta dels usuaris, és un centre d'accés a l'educació i de promoció de la cultura pròpia del país en tots els seus àmbits. També valorem molt favorablement que en el nou Reglament es contempli que podran fer ús d'aquest espais les entitats o institucions de drets de fet del municipi degudament reconegudes, i els grups no formals del municipi, potenciant els que tenen per objecte la cultura, la difusió de la lectura, i la promoció social i comunitària. També votarem a favor perquè, com vostè bé ha dit, s'han contemplat la majoria de les aportacions de CiU, que bàsicament estaven enfocades a, d'una banda la definició de l'estructuració del servei de biblioteca, i de l'altre a les funcions de la pròpia biblioteca. Pel que fa a l'estructuració, nosaltres hem volgut incorporar una aportació en la qual definíem aquest servei de la 15 Biblioteca sobre el recolzament dels principis d'eficàcia i d'aprofitament dels recursos, definint els dos conceptes. I pel que fa a les funcions de la Biblioteca, hem incorporat propostes com adquirir fons bibliogràfic, però també documental i audiovisual, d'acord amb les necessitats del usuaris, catalogar, classificar, processar físicament els fons adquirits, i un llarg etcètera. Donem gràcies perquè s'han incorporat les nostres propostes, i per tant votarem a favor. I volia felicitar també a tot l'equip tècnic que ha pogut dur a terme això, perquè realment és un Reglament excel.lent". A continuació intervé el senyor Eusebio Argueta Chica, regidor d'ICV-EUiA, que diu: "Donarem suport a aquest punt". Pren la paraula la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "No la habia solicitado, pero aprovecho que tengo ocasión para decir que, desde luego nosotros votaremos favorablemente". Seguidament intervé la senyora Montserrat Montañés, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres també donarem suport a aquest Reglament perquè entenem que és un instrument útil a efectes de garantir l'eficàcia d'aquest recurs. Ara bé, si que volíem posar l'accent en dos qüestions que si és cert que el Reglament no regula, si apunta on te a veure l'horari de la Biblioteca, i en el seu article 3 en el punt 2, parla de que la Biblioteca romandrà oberta en l'horari que s'estableixi en cada moment. Nosaltres sí que entenem que en el moment que haguem de veure com aquesta nova instal.lació optimizada, perquè hi haurà més recursos, ha de garantir justament perquè com apuntava la regidora Montserrat Jiménez el manifest de la UNESCO planteja la biblioteca pública com un element essencial de l'educació. Per tant, creiem que hem de fer esforços perquè quan aquest equipament estigui obert amb aquesta nova estructura, pugui garantir uns horaris més amples dels que està oferint en aquests moments. I la segona qüestió té a veure amb la taxa que s'ha d'establir per la pèrdua del carnet, i nosaltres esperem que en el moment que això es posi a la taula, sigui una taxa sigui la mateixa de qualsevol altra biblioteca de la Xarxa Pública de la Diputació, que sinó estem mal informats ronda al voltant dels 0,80 cèntims". Es procedeix a la votació de la proposta presentada, la qual s'aprova per unanimitat de tots els grups municipals. S'acorda: Vist que la regidoria de Cultura d'aquest Ajuntament, vol assentar les bases de la normativa d'ús de la biblioteca Vicente Alexandre. Atès que s'ha elaborat un Reglament que estableix las bases de funcionament de la biblioteca De conformitat amb el que disposen els articles 22.2 d) i 49 de la Llei 7/1985. de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, 178 del decret legislatiu 2/2003. de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Test refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i 63 del Decret 179/1995 de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres i serveis de les entitats locals. S'acorda: Primer.- Aprovar inicialment el Reglament regulador del servei públic de la Biblioteca Vicente Aleixandre de Badia del Vallès. Segon.- Obrir un període d'informació pública per un període de trenta dies, mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de la Província, Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, en un dels mitjans de comunicació escrita diària i en el taulell d'anuncis de la Corporació. Durant aquest període l'expedient restarà a disposició de qualsevol persona que el vulgui 16 examinar per tal de presentar les al·legacions i/o suggeriments que es considerin convenients. De no presentar-se reclamacions o suggeriments en l'esmentat termini, es considerarà aprovat definitivament sense necessitat d'acord exprés pel Ple. 5. APROVACIÓ INICIAL REGLAMENT WIFI DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS La secretària dóna lectura de la proposta presentada. A continuació pren la paraula la senyora Montserrat Carbonell, tinenta d'alcaldessa de Governació i Serveis Generals, que diu: "Els avenços tecnològics fan que avui dia l'ús d'Internet sigui, sinó imprescindible sigui important. Quan ens van plantejar poder donar un servei wifi a la ciutadania, ens van trobar amb el handicap d'haver de superar els obstacles que suposen els edificis de vivendes del nostre municipi i que fan que, tot i ser pioner en la utilització de l'espai públic per a xarxa wifi, no pugui arribar al 100 per 100 del territori. Amb la subvenció que va atorgar l'any passat l'estat espanyol, anomenada Fondo Estatal para el Empleo y la Sostenibilidad Local, a aquest Ajuntament se li van presentar dues oportunitats. Per una banda la interconnexió sense cables dels edificis municipals. Per una altra, la creació de zones wifi per a l'accés a la xarxa de la ciutadania. El projecte inicial estava comissionat per la llei, i només permetia la connexió gratuïta una hora al dia. La modificació d'aquesta llei, que ara ens permet oferir la connexió gratuïta les 24 hores al dia, va provocar un canvi en el projecte inicial, que ha fet que fins ara no es pogués posar en funcionament aquest servei. La proximitat de l'administració a la ciutadania, i facilitar l'accés a les tecnologies de la informació i la comunicació son alguns dels objectius que aconseguirem amb aquest nou servei. Però no només això, sinó també s'aconsegueix la millora de la comunicació entre els edificis municipals, cosa que farà més eficaç el servei a la ciutadania". Intervé la senyora Marta Figueras, regidora del grup de CIU, que diu: "Nosaltres, des de CiU, estem molt descontents, però molt, amb tot el procés amb el qual s'ha desenvolupat aquest projecte wifi, perquè es un projecte que no va caure del cel, sinó que ja fa anys que està sobre la taula. Jo no volia remuntar-me a massa anys enrera, però si em permeten si que parlaré del 2007. El 2007 ha estat l'únic any en el que CiU ha donat suport als pressupostos presentats per l'equip de govern. Això ho vam aconseguir gràcies a dur a terme diversos acords. Vostès van acceptar incorporar diversos projectes, diverses de les nostres propostes, entre les quals hi havia un estudi de viabilitat per a poder fer àrees wifi a Badia. Vostès van decidir demanar aquest estudi de viabilitat a l'Àrea Metropolitana, el que passa es que van tardar 9 mesos en demanar-lo. Com si fos un part. Van tardar 9 mesos. I aquest estudi no arribava, no arribava. De fet encara no ha arribat. Estem en el 2011 i aquest estudi encara no ha arribat. En un moment donat, vostès decideixen, suposo que veient que l'estudi aquest de l'Àrea Metropolitana no arribava, decideixen demanar tot un seguit de pressupostos a una empresa privada externa. I aquí s'acaba tota la informació que els grups municipals rebem, fins que un bon dia se'ns comunica que tenim un projecte sobre la taula. Un projecte i un pressupost. Consultant el projecte, veiem que s'ofereix que l'Ajuntament munti un servidor, un host wifi, i després en cadascun dels edificis municipals, munta un repetidor. I preparant aquesta connexió, el que es faria seria muntar- la en forma de malla, el que es coneix com a mage, i així des de qualsevol punt de Badia hi hauria connexió. Però això es el que diu el projecte a la presentació, després, si vostès llegeixen el projecte una mica més enllà, i llegeixen la lletra petita, el que diuen es que realment, l'únic que s'ha aconseguirà es que tots els edificis municipals estiguin ben connectats i molt ben connectats, però la qualitat del servei que rebran els ciutadans és més que deficient encara que posem tot un seguit de repetidors extra fora dels equipaments municipals per a donar cobertura a tot el municipi. Això per què? Fàcil. Es defineix que des de l'Ajuntament es treballarà amb 6 megues, que en alguns edificis com el del Molí, amb una o dos megues, i vostès imaginin, si dintre de l'Ajuntament tenim 6 megues i dintre del Molí hi tenim dues megues, a quina capacitat es podrà connectar la gent que estigui fora de les àrees wifi? Pensin que qualsevol empresa privada ja en pot oferir fins i tot 20. Després, tampoc em va quedar molt clar, i això ho vaig intentar resoldre preguntant a l'informàtic, preguntant-li a la regidora d'Informàtica i al regidor de Comunicació quin era el 17 tipus de sistema wifi que anaven a implementar, perquè en el projecte s'indica que s'utilitza l'estandar 802.11, però no especifica la lletra. La lletra és essencial, donat que aquesta es la que ens mostra la qualitat del sistema. Això perquè ho dic? Ho dic perquè en el Reglament una de les coses que crida l'atenció, es que diu que l'Ajuntament no garanteix la qualitat del servei ofert als usuaris. Apart d'altres coses, diu "no obstant això i donades les característiques de la tecnologia utilitzada, no s'ha de garantir en cap moment un ample de banda mínim ni una disponibilitat del servei. Es a dir, l'Ajuntament posa això aquí davant, i no podem garantir si els ciutadans es poden connectar o no i res. Jo puc entendre les dificultats que suposa garantir un tema tecnològic com aquest, però això és producte del tipus de projecte i de la priorització del projecte. Jo no estic d'acord amb la descripció que acaba de fer la senyora Carbonell sobre el tipus de projecte que han defensat respecte el wifi. Vostè diu que s'han aconseguit dues coses, d'una banda la interconnexió dels edificis municipals, i de l'altra facilitar l'accés al wifi dels ciutadans. No. El que sí s'ha aconseguit es interconnectar els edificis municipals, de retruc, com que estan separats i va el tema wifi pel mig, passa wifi i que es pugui connectar, parlant clar, igual es connecta si té sort un dia, però la qualitat del servei no és l'adequada. Nosaltres, quan vam veure aquest projecte vam dir que el que s'hauria de prioritzar, era facilitar l'accés als ciutadans perquè enteníem que ara per ara, una manera de buscar feina, de formar-se, etc, passava per les noves tecnologies, i en un moment de crisi necessitàvem precisament potenciar això, i per algun motiu que desconec, perquè a hores d'ara encara no se m'ha donat cap explicació, ni cap resposta a cap de les meves preguntes, resulta que el que oferim no és un servei als ciutadans deficient, però això si, tenim els edificis municipals connectats que consti, a mi ja em sembla correcte tenir els edificis municipals connectats, però crec que la idea que estava sobre la taula no era aquesta. Per últim. Jo no he tingut el plaer de rebre el tríptic aquest a la bústia. No he tingut el plaer. Però ara que m'ha arribat a les mans, resulta que a la descripció, a la presentació senyora Alcaldessa, vostès diuen, deixi'm que ho llegueixi, que un dels compromisos adquirits per part del govern és apropar a la ciutadania a les noves tecnologies de la informació. Per part de l'equip de govern o per part del Consistori, perquè jo diria que a aquest projecte hi vam donar suport tots. I no se, no m'agrada el procés. Malgrat això, també soc plenament conscient que el que hi ha a sobre la taula és l'aprovació del Reglament. I el Reglament parla dels drets i deures dels usuaris, parla de quines pàgines no és correcte que les utilitzem, parla de l'absència de virus, parla de l'accés no autoritzat, etc etc, i per tant, no podem estar en contra d'un Reglament que és correcte, així que votarem abstenció". A continuació intervé el senyor Eusebio Argueta Chica, regidor d'ICV-EUiA, que diu: "Nosotros daremos apoyo a este punto". Pren la paraula la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "Nosotros consideramos que el servicio que se le da al ciutadano no es que se puede esperar, no es el que recibe el resto de edificios municipales. Nosotros estamos por el servicio al ciudadano, al margen de la conexión intermunicipal, faltan muchos puntos, mucha atención. No ofrecemos una calidad al 100 por cien, ni siquiera al 80 por ciento al ciudadano. En segundo lugar, consideremos que lo del tríptico que ha enviado a los vecinos, yo lo acabo de ver, porque la señora representante de CiU lo tiene aquí y le ha llegado. Considero que, al igual que desde el departamento correspondiente se nos hizo llegar con antelación lo de la Fira del Comerç, i se nos ha vuelto a hacer llegar ahora antes del Pleno, y que tiene posiblemente tanta o más importancia que el Reglamento wifi para que la Sra. Alcaldesa de la bienvenida a esta primera Fira del Comerç en este díptico, sino más por lo menos igual que el espacio wifi, nosotros no podemos votar a favor, pero entendemos que es una buena medida para el municipio, y que nuestra postura será la de la abstención". L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres diem el següent. Pensem que el fet d'haver intentar donar el servei a la ciutadania, doncs la veritat, és un objectiu molt loable. Ja veurem fins a quin punt s'aconsegueix, ja ho veurem. Ja veurem fins a quin punt s'aconsegueix. Ja ho veurem. Ara 18 estarà en període de proves. Els nostres tècnics han provat el servei, ens han informat que funciona, ens han dit que l'empresa que l'Ajuntament ha posat la confiança per a desenvolupar aquest projecte es una empresa solvent, es una empresa de confiança, es una empresa que dóna aquests tipus de servei essencialment al Canadà, i que ho fan amb una bona qualitat, i fins aquí tindríem la part positiva del tema. Nosaltres només advertir que intentarem presentar propostes per tal de que tot això camini, en un futur, espero que sigui proper, cap a la utilització per part de Badia de la xarxa lliure que existeix, que pot representar la possibilitat de contractar a personal local perquè se'n faci càrrec, i a més a més és un projecte que d'altres ajuntaments ja han implantat i l'estan utilitzant, i funciona. Com per exemple l'Ajuntament de Moià. Llavors, nosaltres votarem a favor d'aquest Reglament, i ja advertim que presentarem propostes per a caminar poc a poc cap a la utilització de la xarxa lliure, que és el que nosaltres en principi posem l'enfasi". L'alcaldessa diu: "La senyora Montserrat Carbonell vol afegir alguna cosa?" A continuació pren la paraula la senyora Montserrat Carbonell, tinenta d'alcaldessa de Governació i Serveis Generals, que diu: "Només dir que tal i com molt bé ha puntualitzat la senyora Marta Figueras, avui el que es tracta es d'aprovar inicialment aquest Reglament. Com també ja s'ha dit, estem en un període de proves, que el servei serà deficient com han afirmat? Bueno, jo no ho se. No se com anirà perquè no se prediure el futur. El que està clar es que tant l'empresa que ens dóna suport en aquest servei, com el servei d'Informàtica faran tot el que estigui en la seva mà perquè aquest servei no sigui deficient, sinó que sigui tot l'eficient que pot ser, i que com moltes vegades ens ha passat a casa, pot caure la xarxa, pot haver-hi un tall de línia, pot haver-hi coses que siguin alienes a la responsabilitat de l'Ajuntament a l'hora de donar aquest servei. Per això no es pot fer una garantia al 100 per cent d'aquest servei vers a la ciutadania, perquè en la majoria dels casos no depèn directament de nosaltres". Intervé la senyora Marta Figueras, regidora del grup de CIU, que diu: "Només comentar per a precisar. El tema del servei deficient. Jo estic segura que l'empresa garantirà un servei que sigui eficient, però el que garanteix l'empresa es que la