JUNTA DE GOVERN LOCAL 24/2011 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 3 D'OCTUBRE DE 2011 Badia del Vallès, 3 d'octubre de 2011 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Antonio Sabariego Guerrero Assistits per la secretaria, senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 26 de setembre de 2011. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 32.508,07 , de la relació núm. 24/2011 Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 654.020,34 , de la relació núm. 41/2011. 3. APROVACIÓ LIQUIDACIONS MERCAT AMBULANT EXERCICI 2009 Vistes les liquidacions corresponents a les taxes per l'ocupació de la via pública del mercat ambulant (O.F. número 12, tarifa 1) i taxa per la recollida, tractament i eliminació d'escombraries (O.F. núm.7, tarifa 11) referents a l'exercici 2009. 1 Atès el que disposa la legislació vigent, en concret: - Articles 101 i següents de la Llei, 58/2003, de 17 de desembre,General Tributària; - Article 68 del Real Decret 939/2005, de 29 de juliol, Reglament General de Recaptació; - Ordenances fiscals números 7 i12, reguladores de les taxes per la recollida, tractament i eliminació d'escombraries i per ocupació temporal de la via pública, respectivament. S'acorda: Primer. Aprovar les liquidacions a parants del mercat ambulant setmanal, corresponent a l'exercici 2009, d'import global de 118.816,54 , detallat amb les respectives imputacions a partides d'ingrés de pressupost corrent següents: CONCEPTE O.FISCAL TARIFA O.F. IMPORT APLICACIÓ Taxaper O.V.P. Núm.12 Tarifes 1.a) i 1.b) 103.468,06 11.9999.32001 Taxa per T.E.E. Núm.7 Tarifa 11 15.348,48 11.1611.31204 Segon. Diferir la comptabilització dels corresponents drets als comptes de recaptació quinzenal de l'ORGT, en virtut de l'acord del Ple d'aquesta Corporació de data 25 de novembre de 2009, referent a la reserva de facultats de l'Ajuntament per aprovar determinades actuacions relatives a l'inspecció, gestió i recaptació d'ingressos de dret públic, mitjançant el qual l'Ajuntament es reserva la facultat de realitzar per si mateix les facultats d'aprovar determinades actuacions. 4. BAIXA CAMBRES DE CARN NÚM. 26 Atès la instància presentada per la Sra. Rosario Olea Ayala, amb DNI núm. 37777207 Y, com concessionària de les parades del mercat núm. 75-80 destinades a l'activitat de "Pollastres", en data 21 de setembre de 2011 i registre d'entrada núm. 6963 sol·licitant la baixa de la cambra de carn núm. 26 de 4'397 m3 de superfície i amb data del 30 de setembre de 2011. Vist l'informa per part de la direcció del mercat. S'acorda: Primer.- Donar de baixa de la cambra de carn núm. 26 en el padró, amb una superfície 4'397 m3 i que consta a nom de la Sra. Rosario Olea Ayala amb DNI núm. 37777207 Y, i amb efectes del 30 de setembre de 2011. Segon.- Condicionar el present acord a la liquidació dels deutes que tingui contrets amb l'ajuntament, Tercer.- Notificar el present acord a les persones interessades, al responsable del mercat i a l'ORGT. 5. TRASPÀS PARADA NÚM. 151 Y ADJUDICACIÓ PARADA NÚM. 150 DEL MERCAT MUNICIPAL Vista la instància presentada pels sres. Vanessa García Jiménez i Fracisco Monge Soto, amb DNI núm. 47157234N i 46609683E respectivament, amb data 22 de setembre de 2011 i registre d'entrada 7013, en la qual demanen autorització per traspassar la parada núm. 151 a favor dels sres. Jonatan Flores Sáez i Jennifer Vizuete de Sala, amb DNI núm. 2 43699983 Y i 47170781 N respectivament, pel preu de 3.000,00 i per dur a terme la mateixa activitat de "Polleria". Vist que aquest Ajuntament degut a l'existència de parades buides per diversos motius, oferta al concessionaris del mercat l'opció d'ampliar els seus llocs de venda amb parades que es troben al costat i que estan buides. Vist que la parada núm. 150, amb una superfície de 5'25m2, consta a nom de l'Ajuntament i que és troba disponible per adjudicar als nous concessionaris que volen adquirir la parada núm. 151 per ajuntar-les i obtenir un espai de venda més adequat al les necessitats actuals. Atès que segons l'annex núm. 1 del reglament de règim interior del mercat municipal, l'ampliació de l'activitat de Polleria d'un a dos números, no supera els límits establerts i vist que no afecta a la competitivitat de la resta de concessionaris i sí comporta l'ocupació de llocs buits. De conformitat amb el que disposa l'article 15 del RRIMM, i que ens indica que en cas d'haver efectuar reformes o canvis en el mercat que suposen una millora per el desenvolupament general, tenen la possibilitat des de aquest departament de proporcionar els nous arrendataris les opcions de millora. Vist l'informe per part del responsable del Mercat Municipal. S'acorda: Primer: Aprovar el traspàs de la parada núm. 151 a favor dels Sres. sres. Jonatan Flores Sáez i Jennifer Vizuete de Sala, amb DNI núm. 43699983 Y i 47170781 N respectivament, pel preu de 3.000,00 i per dur a terme la mateixa activitat de "Polleria". Segon: Aprovar l'adjudicació de la parada núm. 150 per desenvolupar l'activitat de "Polleria" als Sres. Jonatan Flores Sáez i Jennifer Vizuete de Sala, amb DNI núm. 43699983 Y i 47170781 N respectivament, per annexar-la a la núm. 151. Això comportarà la realització per part del nou concessionari, de totes les reformes que calguin per adequar les dues paredes a tot allò que els requereixi per part del departament d'urbanisme d'aquest ajuntament, així com al que disposi la normativa sanitària per el desenvolupament de l'activitat sol·licitada. Tercer.- Hauren d'ingressar a la Tresoreria d'aquest Ajuntament la quantitat de 600,00 en concepte de drets de traspàs segons l'ordenança fiscal núm. 9, article 6è. Quart:: La present autorització resta condicionada a la liquidació dels deutes que pugui tenir contrets amb l'Ajuntament i a l'ingrés de les quantitats esmentades, cosa que d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. Així mateix estaran obligats a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins del termini màxim de dos mesos per activitats innòcues. Si per circumstàncies imputables als concessionaris, aquests no obtinguessin la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Cinquè: Formalitzar el corresponent contracte de concessió administrativa, una vegada finalitzat tots els requisits necessaris per efectuar aquest canvi, el qual desplegarà efectes amb les seves respectives contraprestacions des de la data en que el mateix es signi. Sisè: Notificar als interessats, a l'àrea d'Economia, Governació i Serveis Generals, a l'àrea d'Urbanisme respecte a la llicència d'obres i d'activitat i a l'ORGT. 3 6. BAIXA CAMBRA DE CONGELATS NÚM. 9 Atès la instància presentada per la Sra. Ana Martín Macías, amb DNI núm. 36910664 B, com concessionària de les parades del mercat núm. 24-25-28-29 destinades a l'activitat de "Peixateria", en data 21de setembre de 2011 i registre d'entrada núm. 6985 sol·licitant la baixa de la cambra de congelats núm. 9 de 2'472 m3 de superfície partir del 30 de setembre de 2011. Vist l'informa per part de la direcció del mercat. S'acorda: Primer.- Donar de baixa de la cambra de congelats núm. 9 en el padró, amb una superfície 2'472 m3, a nom de la Sra. Ana Martín Macías, amb DNI núm. 36910664 B, i amb efectes del 30 de setembre de 2011. Segon.- Condicionar el present acord a la liquidació dels deutes que tingui contrets amb l'ajuntament, Tercer.- Notificar el present acord a la persona interessada, al responsable del mercat i a l'ORGT. 7. SERVEI DE MANTENIMENT DE LES PORTES AUTOMÀTIQUES DE L'APARCAMENT DE L'AV. BURGOS Vista la proposta del servei de data 29/07/2011, s'acredita la necessitat d'aquest Ajuntament de contractar el servei de manteniment de les portes automàtiques del l'aparcament soterrat de l'av.. de Burgos, el preu del qual ascendeix a la quantitat de 1052,52 euros,46 euros d'IVA. Atès l'informe d'intervenció, en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Atès l'informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. De conformitat amb l'establer en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. S'ACORDA Primer. Dur a terme el servei de manteniment de les portes automàtiques de l'aparcament soterrat de l'av. de Burgos, mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista Talleres Alfa Torres S.A. per un import de 1052,52 euros i 189,46 euros d'IVA. Segon. Aprovar la despesa corresponent a la prestació del servei de manteniment de les portes automàtiques de l'aparcament soterrat de l'av. de Burgos, amb càrrec a la partida 1404 1512 22709 del vigent pressupost. Tercer. Que una vegada realitzada la prestació, s'incorpori la factura i es tramiti el pagament si s'escau. 4 Quart. Notificar el acord a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data d'aprovació Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcalde declara la sessió acabada quan son les dotze hores i vint minuts. Vist i plau L'alcaldessa, 5