JUNTA DE GOVERN LOCAL 09/2012 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 12 DE MARÇ DE 2012 Badia del Vallès, 12 de març de 2012 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral Montserrat Jimenez Molina Antonio Sabariego Guerrero Assistits per la secretària, senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 5 de març de 2012. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 5.807,84 , de la relació núm. 07/2012. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 42.069,50 , de la relació núm. 10/2012. Tercer. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), (factures d'Endesa) per un import de 59.020,89 , de la relació núm. 11/2012. 3. FRACCIONAMENT DE DEUTE DEL LOCAL COMERCIAL NÚM. 35 Vist el deute contret amb aquest Ajuntament per part de la Sra. Arantxa Campillo Soria, com arrendatària del local comercial núm. 35, situat a l'avinguda Cantàbric, núm. 21 i que 1 ascendeix a un total de 4.369'62 corresponents als períodes agosto, octubre i desembre de 2010, gener, maig, juny i d'agost a desembre de 2011, i gener, febrer i març de 2012. Vist la instància de data 5 de març de 2012, registre d'entrada núm. 1172 per part de la Sra. Arantxa Campillo Soria, en la que proposa fraccionar el deute a raó d'abonar durant vint-i- quatre mesos,a partir d'abril de 2012 la quantitat de 185'00 el dies 15 de cada mes fins liquidar el total del deute. S'acorda: Primer.-Aprovar per part d'aquest ajuntament de la proposta de fraccionament de deute per part de la Sra. Arantxa Campillo Soria a raó de vint-i-tres quotes de 185'00 i una quota de 114'62 que s'abonaran els dies 15 de cada mes amb el propòsit de liquidar el deute que manté amb aquest ajuntament. Segon.- Que ambdues parts signin un conveni de fraccionament de deute a partir del mes d'abril de 2012, acordant el import de les aportacions mensuals, el pagament de la renda corrent, així com el venciment del fraccionament del deute. Tercer.- Informar a la Sra. Arantxa Campillo Soria que, en cas d'incomplir-ne aquest acord,l'ajuntament podrà procedir als tràmits legals que consideri oportuns. Quart.- Notificar el present acord als interessats i a l'àrea d'economia de l'ajuntament en quant a la cobrament dels rebuts subjectes al conveni i que es farà a la tresoreria d'aquest ajuntament per part de la Sra. Arantxa Campillo Soria el dies 15 de cada mes. 4. PROCÉS SANCIONADOR FRANZ BOUZA CARBALLÀ 0001/2012 Atès el Decret d'alcaldia núm. 568/09 de 1 de juliol de 2009, en el qual l'alcalde va resoldre delegar a la Junta de Govern Local, l'atribució de sancionar les faltes de desobediència a l'autoritat municipal o per infracció d'ordenances municipals, tret que s'hagi delegat a un altre òrgan. Vista la denúncia núm. 0001/2012, formulada en data 03/10/2011, pels agents de la Policia Local núm. 3519 i 3537, contra Franz Bouza Carballà, que diu el següent: " Los agentes actuantes reciben una llamada de un vecino de la Avda. Burgos alertando que un individuo está cortando ls rosales de la Plaza Mayor. También nos informa que la misma persona había podado algunas ramas del abeto que hay entre el Casal d`Avis y el Ayuntamiento, por el lado de la Avda. Burgos. Nos presentamos y podemos ver que el después identificado como Franz Boza Carballà, D.N.I.08673749 N, nacido el 10-02-1950 Pamplona/Iruna y domicilio en Avda. Cantábrico 47. 5º C, está podando con una tijeras de poda, superficialmente los rosales de la plaza. Se le ordena que se detenga y se le interviene las tijeras de poda. Se le llama la atención, se le comunica que por prevención la herramienta de jardinería la podrá pasar a recoger el lunes. El Sr. Boza comenta que estaba cortando los salientes de las plantas porque los niños se pinchan con ellos. Aprovecha la intervención de los agentes para reivindicar varias cosas y comunicar varios desperfectos en la vía pública. Es denunciado por OOMM. " Vist que aquest fet pot constituir infraccions de l'article 14 apartat 2 de l'ordenança Municipal de Convivència i us de la Via Pública que diu: "Art. 14.2. Es prohibeix pujar-ne als arbres, talar arbres i arbustos, tallar branques i flors , danyar els troncs. 2 Abocar tota classe de líquids, ja siguin perjudicials o no, sobre els arbres, arbusts, o qualsevol altre classe de plantes, així com en les seves proximitats, o tirar escombres, escombraries o qualsevol altre classe de residus, ja siguin líquids o sòlids".. Vist que aquesta infracció, segons l'article 14 apartat 2 de l'ordenança de Convivència i us de la Via Pública , pot ser considerada com una falta lleu, segons l'article 54 i per tant constitutiu d'una sanció, des d'una amonestació verbal fins a una sanció per un import de 90 . Atès allò que disposa el Decret de la Generalitat de Catalunya núm. 278/1993, de 9 de novembre, que regula el procediment sancionador d'aplicació als àmbits de competència de la Generalitat. S'acorda: Primer: Incoar l'expedient sancionador núm. 0001/2012 per presumpta infracció de l'article 14 apartat 2 de l'ordenança de Convivència i us de la Via Pública.. Segon: Concedir un termini d'al·legacions per un temps no superior a 15 dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació. Tercer: Nomenar instructor al Sr. José Manuel Roque Damota que podrà abstenir-se d'intervenir en l'esmenta't procediment d'acord amb l'establer en l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, ponent-se promoure recusació per l'interessa't en qualsevol moment de la tramitació del procediment, tal i com estableix l'article 29 de la mateixa norma. Quart: Nomenar secretari de l'expedient al Cap de la Policia Local, Sr. Juan Carlos Barranco Trejo. Cinquè: Notificar el següent acord a d'instructor, al secretari de l'expedient i a les persones afectades relacionades en el full adjunt. 5. PROCÉS SANCIONADOR ANTONIA LARRINAGA ORTEGA 0002/2012 Atès el Decret d'Alcaldia núm. 568/09 de 1 de juliol de 2009, en el qual l'alcalde va resoldre delegar a la Junta de Govern Local, l'atribució de sancionar les faltes de desobediència a l'autoritat municipal o per infracció d'ordenances municipals, tret que s'hagi delegat a un altre òrgan. Vista la denúncia núm. 0002/2012, formulada en data 12/12/2011, per l'agent de la Policia Local núm. 3503, contra Antonia Larrinaga Ortega, que diu el següent: " Personado en el Parking de la parte trasera de Avda. Mediterraneo 7, se encuentra el vehiculo Hyundai Coupe con matricula 65770BZT, suspendido sobre un taco de madera. El vehiculo se encuentra en plena operación de cambio de alguna de sus partes mecánicas, aunque no hay nadie manipulando el mismo. Se adjunta fotografía del vehiculo mostrando el estado." Vist que aquest fet pot constituir infraccions de l'article 16 apartat f) de l'ordenança Municipal de Neteja que diu: "Art. 16.f). Es prohibeix realitzar en els espais d'ús públic l'acte que s'especifica a continuació f) Rentar i reparar vehicles en els espais de domini públic. Vist que aquesta infracció, segons l'article 16 apartat f) de l'ordenança de Neteja, pot ser considerada com una falta lleu i per tant constitutiu d'una sanció per un import de 12,00 . 3 Atès allò que disposa el Decret de la Generalitat de Catalunya núm. 278/1993, de 9 de novembre, que regula el procediment sancionador d'aplicació als àmbits de competència de la Generalitat. S'acorda: Primer: Incoar l'expedient sancionador núm. 0002/2012 per presumpta infracció de l'article 16 apartat f) de l'ordenança Municipal de Neteja. Segon: Concedir un termini d'al·legacions per un temps no superior a 15 dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació. Tercer: Nomenar instructor al Sr. José Manuel Roque Damota que podrà abstenir-se d'intervenir en l'esmenta't procediment d'acord amb l'establer en l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, ponent-se promoure recusació per l'interessa't en qualsevol moment de la tramitació del procediment, tal i com estableix l'article 29 de la mateixa norma. Quart: Nomenar secretari de l'expedient al Cap de la Policia Local, Sr. Juan Carlos Barranco Trejo. Cinquè: Notificar el següent acord a l'instructor, al secretari de l'expedient i a les persones afectades relacionades en el full adjunt. 6. PROCÉS SANCIONADOR ANTONIO MONTERO COUTO 0003/2012 Atès el Decret d'alcaldia núm. 568/09 de 1 de juliol de 2009, en el qual l'alcalde va resoldre delegar a la Junta de Govern Local, l'atribució de sancionar les faltes de desobediència a l'autoritat municipal o per infracció d'ordenances municipals, tret que s'hagi delegat a un altre òrgan. Vista la denúncia núm. 0003/2012, formulada en data 15/12/2011, per l'agent de la Policia Local núm. 3503, contra Antonio Montero Couto que diu el següent: " Personado en el aparcamiento de la parte trasera de Avda. Cantábrico,11 se ha localizado y se ha llevado el seguimiento de la ocupación privativa de la Vía Pública y en concreto de una plaza de estacionamiento por parte de la caravana de marca Hobby Prestige con placa de matricula correspondiente al vehiculo 5844CTJ. Se adjunta fotografía de la caravana en cuestión. Que la ocupación de dicha plaza de estacionamiento se ha comprobado que ha sido permanente y sin interrupción desde la fecha de localización por parte de este agente el día 20 de noviembre de 2011. Que mediante la base informática de tráfico se ha comprobado que el titular de la matricula que figura en la placa identificativa de la caravana pertenece a ANTONIO MONTERO COUTO, con DNI 34746126A, con domicilio en la Avda. Burgos núm. 32-8º A de Badia del Valles." Vist que aquest fet pot constituir infraccions del títol VIÍ, l'article 48 de l'ordenança Municipal de Convivència i us de la Via Pública, que diu: Art. 48.- "El uso privativo es aquel del que disfrutan las instalaciones situadas de forma permanente en los bienes de dominio público municipal que transformen, limiten o excluyan la total utilización de los espacios por otros interesados." Vist que aquesta infracció, segons el Títol VIÏ, l'article 48 de l'ordenança de Convivència i us de la Via Pública, pot ser considerada com una falta lleu i per tant constitutiu d'una sanció per un import de 90,00 . 4 Atès allò que disposa el Decret de la Generalitat de Catalunya núm. 278/1993, de 9 de novembre, que regula el procediment sancionador d'aplicació als àmbits de competència de la Generalitat. S'acorda: Primer: Incoar l'expedient sancionador núm. 0003/2012 per presumpta infracció de l'article 48 de l'ordenança Municipal de Convivència i us de la Via Pública.. Segon: Concedir un termini d'al·legacions per un temps no superior a 15 dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació. Tercer: Nomenar instructor al Sr. José Manuel Roque Damota que podrà abstenir-se d'intervenir en l'esmenta't procediment d'acord amb l'establer en l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, ponent-se promoure recusació per l'interessa't en qualsevol moment de la tramitació del procediment, tal i com estableix l'article 29 de la mateixa norma. Quart: Nomenar secretari de l'expedient al Cap de la Policia Local, Sr. Juan Carlos Barranco Trejo. Cinquè: Notificar el següent acord a l'instructor, al secretari de l'expedient i a les persones afectades relacionades en el full adjunt. 7. PROCÉS SANCIONADOR AHMED HACHLAF 0004/2012 Atès el Decret d'alcaldia núm. 568/09 de 1 de juliol de 2009, en el qual l'alcalde va resoldre delegar a la Junta de Govern Local, l'atribució de sancionar les faltes de desobediència a l'autoritat municipal o per infracció d'ordenances municipals, tret que s'hagi delegat a un altre òrgan. Vista la denúncia núm. 0004/2012, formulada en data 15/12/2011, per l'agent de la Policia Local núm. 3503, contra AHMED HACHLAF que diu el següent: " Personado en el aparcamiento de la parte trasera de Avda. Cantábrico,13 se ha localizado y se ha llevado el seguimiento de la ocupación privativa de la Vía Pública y en concreto de una plaza de estacionamiento por parte de la caravana de marca HERGO con placa de matricula correspondiente al vehiculo B1001-KS Se adjunta fotografía de la caravana en cuestión. Que la ocupación de dicha plaza de estacionamiento se ha comprobado que ha sido permanente y sin interrupción desde la fecha de localización por parte de este agente el día 9 de diciembre de 2011. Que mediante la base informática de tráfico se ha comprobado que el titular de la matricula que figura en la placa identificativa de la caravana pertenece a AHMED HACHLAF, con NIE X2026303A, con domicilio en Calle Cosme Maime 11 de 43820 Calafell-Tarragona." Vist que aquest fet pot constituir infraccions del títol VIÏ, Art. 48 de l'ordenança Municipal de Convivència i us de la Via Pública. que diu: Art.48.- "El uso privativo es aquel del que disfrutan las instalaciones situadas de forma permanente en los bienes de dominio público municipal que transformen, limiten o excluyan la total utilización de los espacios por otros interesados." Vist que aquesta infracció, segons el Títol VIÏ, l'article 48 de l'ordenança de Convivència i us de la Via Pública, pot ser considerada com una falta lleu i per tant constitutiu d'una sanció per un import de 90,00 . 5 Atès allò que disposa el Decret de la Generalitat de Catalunya núm. 278/1993, de 9 de novembre, que regula el procediment sancionador d'aplicació als àmbits de competència de la Generalitat. S'acorda: Primer: Incoar l'expedient sancionador núm. 0004/2012 per presumpta infracció de l'article 48 de l'ordenança Municipal de Convivència i us de la Via Pública.. Segon: Concedir un termini d'al·legacions per un temps no superior a 15 dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació. Tercer: Nomenar instructor al Sr. José Manuel Roque Damota que podrà abstenir-se d'intervenir en l'esmenta't procediment d'acord amb l'establer en l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, ponent-se promoure recusació per l'interessa't en qualsevol moment de la tramitació del procediment, tal i com estableix l'article 29 de la mateixa norma. Quart: Nomenar secretari de l'expedient al Cap de la Policia Local, Sr. Juan Carlos Barranco Trejo. Cinquè: Notificar el següent acord a l'instructor, al secretari de l'expedient i a les persones afectades relacionades en el full adjunt. 8. INSTAL·LACIÓ D'UN EQUIP DE TELEFONIA DIGITAL GSM PER POLICIA Vista la proposta del servei de data 20 de febrer de 2012, s'acredita la necessitat d'aquest Ajuntament de realitzar la instal.lació d'un equip de telefonia Digital GSM per emergències per a les dependències de la policia situades en l'edifici consistorial, el preu de la qual ascendeix a la quantitat de 975,00 euros, i 175,50 euros d'IVA. Atès que amb data 20 de febrer de 2012, es va emetre informe d'intervenció, en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Atès que amb data 20 de febrer de 2012, es va emetre informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. Vist l'informe dels serveis tècnics municipals. De conformitat amb l'establert en la disposició addicional segona del text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat per Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre. S'acorda: Primer. Portar a terme la instal·lació del equip de telefonia Digital GSM per emergències per a les dependències de la policial local situades en la planta semisoterrani de l'edifici de l'ajuntament mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista ISIP Tecnologia, SL, per un import de 975,00 euros i 175,50 euros d'IVA. Segon. Aprovar la despesa corresponent a l'adjudicació de l'execució de la instal·lació amb càrrec a la partida 1504 1321 22709 del vigent pressupost. Tercer. Que una vegada realitzada l'obra, s'incorpori la factura i es tramiti el pagament si s'escau. Quart. Notificar la resolució a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data de la signatura de la resolució. 6 Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les dotze hores. Vist i plau L'alcaldessa, 7