JUNTA DE GOVERN LOCAL 27/2012 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 23 DE JULIOL DE 2012 Badia del Vallès, 23 de juliol de 2012 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Antonio Sabariego Guerrero Assistits per la secretària accidental, senyora Rosa Caballero del Castillo, que certifica. Excusen la seva assistència les senyores Raquel Gracia Peral i Montserrat Jiménez Molina. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 16 de juliol de 2012. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 53.291,86 , de la relació núm. 26/2012. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 72.780,71 , de la relació núm. 43/2012. Tercer. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), (factures de Endesa Energia XXI, S.L.) per un import de 28.180,40 , de la relació núm. 44/2012. 3. RENÚNCIA CONCESSIÓ CARNET DE LA MOBILITAT 1 Vist l'acord de la Junta de Govern Local de la sessió celebrada el dia 21 de gener de 2011, en la que es va aprovar el procediment i la convocatòria per a la concessió dels carnets de la mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona. Vist que en data 23 d'abril de 2012, es va aprovar la concessió del carnet de mobilitat a la Sra. Montserrat Muñoz Martínez i que va abonar els 10 fixats a l'ordenança de la concessió del carnet de mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona. Vist que en data 28 de juny de 2012, la Sra. Muñoz Martínez va presentar mitjançant instància al registre de l'Ajuntament, la seva renúncia a la condició de beneficiària del carnet de mobilitat i en la mateixa, va sol·licitar la devolució dels diners pagats en concepte de taxa. Vist l'informe emès pel tècnic de l'Oficina d'Atenció Ciutadana que s'adjunta i forma part del present acord. S'acorda: Primer. Acceptar la renúncia de la Sra. Muñoz Martínez a la condició de beneficiària del carnet de mobilitat i aprovar la devolució dels 10 que va pagar en aplicació de l'ordenança del carnet de mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona. Segon. Notificar el present acord a la interessada. 4. APROVACIÓ BASES I CONVOCATÒRIA ORDINÀRIA SUBVENCIONS 2012 Atès el que disposa la Llei 38/2003 de 17 de novembre General de subvencions i la ordenança municipal de subvencions i la resta de legislació complementària d'aplicació. Vistes les bases específiques reguladores de subvencions de 2012 que s'adjunten i formen part d'aquesta proposta, així com els models de sol·licitud S'acorda: Primer.- Aprovar les bases específiques reguladores per a l'atorgament de subvencions al 2012, així com els models per accedir a la convocatòria, que s'adjunten i formen part d'aquest acord. Segon. Obrir convocatòria pública per a la sol·licitud de subvencions per a aquest exercici pressupostari, destinades a d'activitats realitzades per totes les entitats i associacions degudament inscrites al Registre d'entitats i Associacions d'aquest Ajuntament residents en aquest municipi, persones físiques, en representació d'ells o d'un grup de ciutadania no associada. Tercer.- Aprovar l'autorització de despesa per import de 25.000 (vint-i-cinc mil euros), amb càrrec de la partida de despeses 0403.2310.48901 del pressupost actual. Quart.- Publicar la convocatòria en el BOP, i donar publicitat en els taulells d'anuncis de l'Ajuntament i d'altres mitjans adients de comunicació. 5. APROVACIÓ CONVENI AMB L'ASSOCIACIÓ LLAR DEL JUBILAT I EL PENSIONISTA Atesa la finalització del conveni subscrit entre l'Associació de la Llar d'Avis i l'Ajuntament de Badia del Vallès pels anys 2009 i 2010, amb la possibilitat de pròrroga anual fins a un màxim de dos anys 2 Atesa la voluntat d'aquest ajuntament d'afavorir el benestar social de la gent gran a través de la promoció d'activitats i serveis adreçats a aquest col.lectiu Atesa la voluntat de l'Associació Llar d'Avis de continuar desenvolupant i gestionant de la manera més adequada els recursos dels serveis propis que presten, amb l'assessorament de l'Ajuntament Atès l'informe tècnic que s'adjunta i forma part d'aquest expedient S'acorda: Primer.- Aprovar i subscriure un conveni de col.laboració entre l'ajuntament de Badia del Vallès i l'Associació de la Llar d'Avis per l'any 2012. Segon.- Aprovar el document comptable que s'adjunta, per import de 3.000 (tres mil euros) amb càrrec a la partida de despeses del pressupost actual 0803.2319.48901. Tercer.- Notificar l'acord a la Junta de la Llar del Jubilat i el Pensionista. 6. LIQUIDACIÓ QUOTA ANUAL FONS CATALÀ DE COOPERACIÓ Vist que el Fons Català de Cooperació vol promoure amb les seves actuacions, tant al nostre país com en els països desfavorits, la creació i la consolidació d'una societat civil activa i compromesa amb els valors del desenvolupament humà i els drets humans, tot finançant projectes que prioritzen la participació directa d ela població beneficiària i donant suport a projectes de sensibilització i educació realitzats per les associacions del nostre país. Vist el compromís que té l'Ajuntament amb els projectes de cooperació al desenvolupament i de solidaritat amb els pobles dels països més desfavorits. Vist que l'Ajuntament de Badia del Vallès és soci del Fons Català de Cooperació i anualment participa donant suport a algun dels projectes de cooperació proposats per aquest. S'acorda: Primer. Fer efectiva la quota anual corresponent al nostre municipi per formar part del Fons Català de Cooperació, que enguany és de 1.100 euros, amb càrrec a la partida de despeses 07.03.2510.48906 del pressupost actual. Segon. Aprovar el document comptable ADO que s'adjunta i forma part d'aquesta proposta. Tercer. Notificar als interessats. 7. LLICÈNCIA D'OBRES 2012/033 Atès el Decret d'alcaldia 507 del passat 22 de juny de 2011, en el qual l'alcaldessa va resoldre delegar-me l'atribució d'atorgar llicències d'obres i aprovar-ne la liquidació corresponent. Atesa la sol·licitud presentada per Lluis Ferrer Arilla en representació de FECSA, amb data d'entrada 12/07/2012, en la qual demana llicència d'obres per ampliació xarxa elèctrica, situat al carrer Saragossa i Av. Costa Brava, de Badia del Vallès. Atès l'informe favorable emès pels Serveis Tècnics d'Urbanisme. S'acorda: 3 Primer. Concedir llicència urbanística a ENDESA, per a la realització de les obres que sol·licita, expedient núm. 2012/033, consistents en ampliació xarxa elèctrica situat al carrer Saragossa i Av. Costa Brava de Badia del Vallès i que queden subjectes a les següents condicions : 1.- La concessió de la present llicència comporta l'obligació de complimentar les disposicions Decret 89/2010 de la Generalitat de la gestió de terres d'excavació i residus de construcció en un abocador autoritzat. Per tant cal aportar la justificació de la gestió de residus o fitxa de gestió de residus o certificat de la gestió de residus de construcció en un abocador autoritzat. 2.- Caldrà aportar el Full assumeix del tècnic corresponent, visat pel Col·legi Oficial corresponent. 3.- Caldrà aportar el nomenament del contractista, visat pel Gremi de contractistes, o aportar còpia de la declaració de l'Impost d'Activitats Econòmiques del contractista (I.A.E.), d'àmbit local, provincial o estatal i una còpia de la pòlissa subscrita de responsabilitat civil. 4.- No es podran iniciar les obres sense el replanteig previ amb la presència d'un tècnic municipal. 5.- La línia anirà soterrada dintre de la zona d'accés públic. 6.- L'execució de les obres haurà de seguir estrictament el projecte aprovat, adjunt a l'expedient. Durant la realització estarà sotmès a la inspecció tècnica municipal. 7.- L'obertura de la rasa en la zona asfaltada s'haurà de fer mitjançant disc. 8.- El tancament de les rases haurà de fer-se mitjançant terra compactada i una llosa de formigó de 20 cm de gruix, a la zona de la calçada. 9.- En cas que sigui necessari, la reposició de les voreres haurà de portar-se a terme amb el mateix tipus de panot que hi ha en l'actualitat. 10.- De ser necessària l'ocupació del sòl públic caldrà la prèvia obtenció de d'oportuna llicència municipal, i en cas que s'hagués de desviar el trànsit, haurà de sol licitar llicència aportant una via alternativa, pla de regulació. 11.- Tots els desperfectes que es realitzin en els serveis públics hauran de ser notificats immediatament a l'ajuntament i reparats amb caràcter d'urgència, a càrrec del titular de la llicència. 12.-Durant la realització de les obres, aquestes hauran de ser degudament senyalitzades i durant la nit haurà de reforçar-se mitjançant llums autònomes. 13.- En cas de necessitar tanca de protecció, bastida i/o contenidor, s'aportarà plànol de planta de l'ocupació de la vorera. En qualsevol cas, s'ha de garantir un pas mínim per a vianants. 14.- En cas d'haver de desplaçar mobiliari urbà, o en cas de trobar-se afectat algun arbre en la ubicació del Centres de Transformació, aquest s'hauran de desplaçar segons criteris dels tècnics de l'Ajuntament. 15.- Una vegada finalitzades les obres i les instal·lacions, el titular de les mateixes haurà de notificar-ho a l'alcaldia, en el termini màxim de vint dies, mitjançant un certificat expedit pel Director Tècnic de l'obra, amb la finalitat que els Serveis Tècnics Municipals puguin inspeccionar-les i formular la conformitat o esmenes a realitzar. 15.- Si en un futur les instal·lacions projectades quedessin afectades per unes obres de caràcter oficial, les mateixes hauran de ser traslladades i el cost anirà a càrrec del propietari. 4 Segon. Aprovar la liquidació de taxes segons l'ordenança fiscal número 14.6.1.1 la quantitat de 106,21 euros .I aprovar la quantitat de 318,65 euros en concepte d''Impost sobre Construccions i Obres la quantitat segons l'ordenança fiscal 5.7.3 Tercer. Un cop liquidades les taxes i impostos municipals, l'interessat/da haurà de recollir a les oficines de l'Ajuntament la llicència concedida sense la qual no es serà efectiva aquesta resolució; així com una còpia aprovada del projecte al qual s'haurà d'ajustar les obres a realitzar. Quart. Notificar aquesta resolució a l'interessat/da. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les onze hores i quaranta-cinc minuts. Vist i plau L'alcaldessa, 5