JUNTA DE GOVERN LOCAL 30/2012 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 10 DE SETEMBRE DE 2012 Badia del Vallès, 10 de setembre de 2012 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Antonio Sabariego Guerrero Assistits per la secretària, senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 3 de setembre de 2012. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 5.553,29 , de la relació núm. 28/2012. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 304.580,50 , de la relació núm. 50/2012. Tercer. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), (factures de Endesa Energia XXI, S.L.) per un import de 7.130,34 , de la relació núm. 51/2012. 3. APROVACIÓ MEMÒRIA COSTOS DELS SERVEIS 2010 1 Vist que la Llei 1/1994 de Creació del municipi de Badia del Vallès ­en concret a la disposició addicional tercera- obliga a l'Administració de la Generalitat de Catalunya a finançar durant el període de 10 anys, els serveis no obligatoris que en el moment de la creació del municipi eren prestats per la Mancomunitat Intermunicipal de Barberà del Vallès i Cerdanyola del Vallès. Atès que la metodologia emprada per a calcular el cost dels serveis respecta les pautes establertes per la Sindicatura de Comptes en el Dictamen referent a la determinació del cost dels serveis públics en un ens local, emès l'11 de febrer de 1999, i utilitzades en l'informe 46/1998-B, Ajuntament de Badia del Vallès. Costos dels Serveis no obligatoris. Atès que la implementació d'un sistema de càlcul de costos permet conèixer els costos reals dels serveis prestats per l'Ajuntament. Atès que el coneixement dels costos faciliten la presa de decisions interna per tal de millorar l'eficiència en la gestió econòmica. Atès que institucionalment es vol millorar la transparència i el rentiment de comptes davant dels ciutadans de la gestió realitzada i dels recursos públics emprats. S'acorda: Aprovar les memòries de costos dels serveis prestats per l'Ajuntament de Badia del Vallès durant l'exercici pressupostari 2010 que s'annexen i adjuntar-les a l'expedient del Compte General de l'entitat. 4. APROVACIÓ COMPTE GESTIÓ RECAPTATÒRIA MULTES MESOS GENER- JUNY 2012 Vist el Compte de la Gestió Recaptatòria de Multes de Circulació per sancions imposades per l'Ajuntament de Badia del Vallès, realitzada per l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona durant els mesos de gener, febrer, març, abril, maig i juny de 2012. Havent-se verificat que els ingressos que es reflecteixen en el Compte coincideixen amb els fons transferits a l'Ajuntament Badia del Vallès. Comprovat que l'aplicació de càrrecs, devolucions d'ingressos indeguts i compensacions a favor de l'ORGT s'ha practicat correctament. Vista la liquidació practicada pel concepte d'equilibri financer, que es considera correcta segons els termes del conveni subscrit entre aquest Ajuntament i la Diputació de Barcelona. Vista l'aplicació comptable dels ingressos, com estableix l'article 209.2 del text refós de la Llei reguladora dels hisendes locals aprovat per RDL 2/2004, 5 de març. Vist l'informe de l' Interventor acctal. S'acorda: Primer: Aprovar la relació comptable d'ingressos núm. 1201, 1202, 1203, 1204, 1205, 1206, corresponent els mesos de gener, febrer, març, abril maig i juny 2012 segons anex. 5. APROVACIÓ COMPTE GESTIÓ RECAPTATÒRIA MULTES MES JULIOL 2012 Vist el Compte de la Gestió Recaptatòria de Multes de Circulació per sancions imposades per l'Ajuntament de Badia del Vallès, realitzada per l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona durant el mes juliol de 2012. 2 Havent-se verificat que els ingressos que es reflecteixen en el Compte coincideixen amb els fons transferits a l'Ajuntament Badia del Vallès. Comprovat que l'aplicació de càrrecs, devolucions d'ingressos indeguts i compensacions a favor de l'ORGT s'ha practicat correctament. Vista la liquidació practicada pel concepte d'equilibri financer, que es considera correcta segons els termes del conveni subscrit entre aquest Ajuntament i la Diputació de Barcelona. Vista l'aplicació comptable dels ingressos, com estableix l'article 209.2 del text refós de la Llei reguladora dels hisendes locals aprovat per RDL 2/2004, 5 de març. Vist l'informe de l' Interventor acctal. S'acorda: Primer: Aprovar la relació comptable d'ingressos núm. 1207 corresponent al mes de juliol 2012 segons annex. 6. APROVACIÓ COMPTE GESTIÓ RECAPTATÒRIA MESOS GENER - JULIOL 2012 Vist el Compte de la Gestió Recaptatòria realitzada per l'Organisme de Gestió Tributària durant els mesos de gener ­ juliol 2012 i corresponent a les liquidacions d'ingrés per rebut i liquidacions d'ingrés directe, així com a certificacions de descobert de tributs i preus públics liquidats per l'Ajuntament Badia del Vallès. Havent-se verificat que els ingressos que es reflecteixen en el Compte coincideixen amb els fons transferits a l'Ajuntament Badia del Vallès. Comprovat que l'aplicació de càrrecs, devolucions d'ingressos indeguts i compensacions a favor de l'ORGT s'ha practicat correctament. Vista l'aplicació comptable dels ingressos, com estableix l'article 209.2 del text refós de la Llei reguladora dels hisendes locals aprovat per RDL 2/2004, 5 de març. Vist l'informe de l'Interventor. S'acorda: Primer: Aprovar les relacions comptables d'ingressos núm. 121 gener, 122 Febrer, 123 Març, 124 Abril, 125 Maig, 126 Juny i 127 Juliol. segons anex.. Segon: Aprovar els documents comptables annex, segons conveni amb SOREA de data de 06 de maig de 1996. 7. ANNEXE AL CONVENI AMB L'ASSOCIACIÓ LLAR D'AVIS 2012 Atès l'acord de la Junta de Govern Local de data 23 de juliol de 2012, d'aprovació i subscripció del conveni entre l'Ajuntament de Badia del Vallès i l'Associació de la Llar d'Avis per l'any 2012. Atès que l'acord esmentat aprova el document comptable per import de 3.000 euros amb càrrec a la partida 0803.2319.48901 del pressupost vigent per donar continuïtat a les activitats que l'Associació Llar d'Avis desenvolupa. Atès el Reial Decret-Llei 20/2011, de 30 de desembre, de mesures urgents en matèria pressupostaria, tributària i financera per la correcció del dèficit públic. 3 Atesa la impossibilitat per part de l'Ajuntament, per motius econòmics derivats de l'actual situació de crisi general, de contractar personal que cobreixi el servei de consergeria de l'equipament municipal de la Llar d'Avis durant el mes d'agost de 2012. Atès l'informe tècnic que s'adjunta i forma part d'aquest expedient. S'acorda: Primer: Aprovar l'ampliació de la quantia econòmica establerta en el punt vuitè del conveni subscrit entre l'Ajuntament de Badia del Vallès i l'Associació de la Llar d'Avis per l'any 2012, per import de 751 euros (set-cents cinquanta-un euros), per tal que l'Associació de la Llar d'Avis doni cobertura a les funcions pròpies del servei de consergeria durant el mes d'agost de 2012. Segon: Aprovar i subscriure l'annex al conveni de col.laboració entre l'Ajuntament de Badia del Vallès i l'Associació de la Llar d'Avis que s'adjunta i forma part d'aquest expedient. Tercer: Aprovar el document comptable que s'adjunta, per import de 751 euros (set-cents cinquanta-un euros), amb càrrec a la partida de despeses del pressupost actual 0803.2319.22702. Quart: Notificar l'acord a la Junta de la Llar del Jubilat i el Pensionista. 8. CESSIÓ LOCAL COMERCIAL NÚM. 3 A L'AJUNTAMENT Atesa la instància amb data 29 d'agost de 2012, cursada per la senyora Dolores Rodríguez Pozo, amb DNI núm. 34758435F, en la seva condició d'arrendatària del local comercial núm. 3, situat a l'avinguda Via de la Plata, núm. 5 de Badia del Vallès, on ens comunica la seva decisió de rescindir el contracte de lloguer signat amb data 1 de juny de 2002 i cedir el local abans mencionat per no poder negociar la renovació del contracte amb aquest ajuntament. Atès que en el contracte d'arrendament en el seu article 1, la part arrendadora autoritza a la part arrendatària a rescindir el present el contracte abans del termini fitxat, prèvia notificació per escrit. Vist el informe tècnic de l'àrea d'urbanisme en quant a l'estat del local per a la devolució de la fiança que en el seu dia va dipositar a la tresoreria d'aquest Ajuntament i que ascendeix a un import de 240'40. S'acorda: Primer.- Acceptar la proposta per part de l'arrendatària senyora Dolores Rodríguez Pozo, amb DNI núm. 34758435F, consistent en la cessió del local núm. 3, situat a l'avinguda Via de la Plata, núm. 5, a favor de l'ajuntament i amb efectes del 31 d'agost de 2012. Segon.- Resoldre el contracte d'arrendament celebrat amb data 1 de juny de 2002, a petició de l'interessada, i conseqüentment causar baixa en el padró dels locals comercials des del dia 31 d'agost de 2012 i en quant a la taxa d'escombreries i clavegueram amb efectes del 31 de desembre de 2012. Tercer.- Tornar la fiança que va dipositar en aquest Ajuntament per valor de 240'40 en el seu dia, atès al informe favorable per part dels serveis tècnics de l'àrea d'urbanisme respecte al retorn de l'esmentada fiança. Quart.- El present acord resta condicionat a la liquidació de totes les deutes que pugui tenir amb l'ajuntament, cosa que d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. 4 Cinquè.- Notificar a la part interessada, a l'àrea d'economia, i a l'ORGT. 9. TRASPÀS LOCAL COMERCIAL NÚM. 36 Vista la sol·licitud presentada en data 28 d'agost de 2012 per la Sra. Amparo Cano Yevenes, amb DNI 34744988S com arrendatària del local comercial núm. 36, situat al carrer Santander, núm. 10, on notifica la seva voluntat de traspassar el local dedicat a "Fleca" a favor de la senyora Mónica Buiza Pareja, amb DNI 46940066 X, i per desenvolupar la mateixa activitat de "Fleca" per la quantitat de 7.000'00. Vist que el local núm. 36 situat al carrer Santander, núm. 10, està catalogat com a categoria "Quarta", amb dues portes i amb soterrani. Vist que en l'article 42 de la Llei d'Arrendaments Urbans, estableix que en cas de traspàs, l'arrendador podrà augmentar la renda fins a un 15%. Atès que en el seu dia va dipositar a la tresoreria d'aquest Ajuntament una fiança per import de 500'31 S'acorda: Primer.- Autoritzar a la Sra. Amparo Cano Yevenes, el traspàs del local núm. 36 situat al carrer Santander, núm. 10, a favor de la Sra. Mónica Buiza Pareja, amb DNI 46940066X, per desenvolupar l'activitat de "Fleca". Hauran d'abonar la quantitat de 2.100'00 en concepte de participació en el preu del traspàs i 441'00 en concepte d'iva. Segon.- Situar la renda en 402'26 d'acord al que disposa l'acord de Ple de data 26 de novembre de 2008 per el que fa a les rendes dels locals comercials segons la categoria que se'ls designa així com l'activitat que desenvolupin. Facultar a l'Alcaldessa perquè una vegada ingressades en aquest Ajuntament les quantitats esmentades i la fiança de dues mensualitats pels nous arrendataris que ascendeix a 804'52 , formalitzi amb aquests el corresponent contracte d'arrendament d'acord amb la Disposició Transitòria 3a, lletra B, paràgraf 3, 1ª de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, fins al 31/08/2022 improrrogable. Tercer.- Formalitzar el contracte d'arrendament, aquest desplegarà efectes amb les seves respectives contraprestacions des de la data en que el mateix es signi. No obstant, els arrendataris estaran obligats a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins del termini màxim de dos mesos, per a activitats innòcues i de sis mesos per a activitats classificades. Si per circumstàncies imputables als arrendataris, aquests no obtinguessin la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Quart.- Retornar la fiança que té dipositada a l'ajuntament referent a aquest local comercial. Cinquè.- La present autorització resta condicionada a la liquidació de les quantitats esmentades en el termini assenyalat, i quantes altres deutes tingui amb l'Ajuntament, cosa que, d'incomplir- se, deixaria sense efecte el present acord. Sisè.- Notificar a les parts interessades, a l'àrea d'economia, a l'àrea d'acció territorial respecte a la llicència d'obertura i activitat, i a l'ORGT. 10. PROCÉS SANCIONADOR 0018/2012 Atès el Decret d'alcaldia núm. 568/09 de 1 de juliol de 2009, en el qual l'alcaldessa va resoldre delegar a la Junta de Govern Local, l'atribució de sancionar les faltes de desobediència a l'autoritat municipal o per infracció d'ordenances municipals, tret que s'hagi delegat a un altre 5 òrgan. Vista la denúncia núm. 00018/2012, formulada en data 31/08/2012, pels agents de la Policia Local núm. 3518 i núm. 3533, contra ISIDRO EUGENIO MARTÍ TORREALDEA que diu el següent: "Sobre les 18:00 del dia d'avui es reben trucades de veïns que manifesten que veuen venir de Sabadell direcció Badia dos gossos, de raça perillosa, que van sense morrió i sols per carrer. Sobre les 18:15 sel's localitza al carrer Porto d'aquesta població. Els dos gossos van sols, sense morrió ni corretja i el propietari no es troba present. La qual cosa obliga a la patrulla a restar una hora i mitja al lloc vigilant els gossos, mentre es localitza el propietari mitjançant el xip i aquest els ve a buscar i fer-se càrrec". S'identica amb la verificació del número del xip, al propietari del gos qui es el sr. Isidro Eugenio Martí Torrealdea, amb DNI 46643810-V amb domicili al c. José Comas, 93, 1º 1ª , de Sabadell. Vist que aquest fet pot constituir infraccions en l'ordenança municipal de control i tinença d'animals domèstics, dels articles següents: Art. 14.3. "Tots aquells animals considerats com a potencialment perillosos o de perillositat constatada han de circular amb morrió i han de ser conduïts amb cadena o corretja no extensible de menys de 2 metres, sense que es pugui conduir més d'un animal per persona, en cap cas, conduïts per menors de divuit anys." Art. 31.2. "Es infracció lleu: Circular per la via pública amb un animal que no estigui sota control, mitjançant cadena i/o morrió, segons els casos previstos en el articulat d'aquesta Ordenança". Vist que aquesta infracció, segons es recull a l'article 32.1. de l'Ordenança municipal de control i tinença d'animals domèstics, pot ser considerada com una falta lleu i que les sancions per infraccions lleus ascendeixen a multes de 100 fins a 400 . S'acorda: Primer: Incoar l'expedient sancionador núm. 0018/2012 per presumpta infracció dels articles 14.3 i 31.2. de l'Ordenança municipal de control i tinença d'animals domèstics, per permetre circular a la via pública a dos animals considerats potencialment perillosos i no mantenir les mesures de control mitjançant morrió i cadena o corretja. Aquest expedient es tramitarà per procediment abreujat. Segon: Concedir un termini d'al·legacions de 10 dies naturals, comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació, i alhora, al mateix escrit d'al·legacions , proposar els mitjans de prova de que es pretengui valer. Tercer: Nomenar instructor al Sr. José Manuel Roque Damota que podrà abstenir-se d'intervenir en l'esmenta't procediment d'acord amb l'establer en l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, ponent-se promoure recusació per l'interessa't en qualsevol moment de la tramitació del procediment, tal i com estableix l'article 29 de la mateixa norma. Quart: Nomenar secretari de l'expedient al Cap de la Policia Local, Sr. Juan Carlos Barranco Trejo. Cinquè: Notificar el següent acord a l'instructor, al secretari de l'expedient i a les persones afectades. 6 11. PROCÉS SANCIONADOR 0016/2012 Atès el Decret d'alcaldia núm. 568/09 de 1 de juliol de 2009, en el qual l'alcalde va resoldre delegar a la Junta de Govern Local, l'atribució de sancionar les faltes de desobediència a l'autoritat municipal o per infracció d'ordenances municipals, tret que s'hagi delegat a un altre òrgan. Vista la denúncia núm. 0016/2012, formulada en data 04/08/2012, pels agents de la Policia Local núm. 3521 i 3533, contra JOSÉ LUIS MARRUFO CALVILLO que diu el següent: "Que tras ser requeridos por un vecino que no quiso identificarse, este nos informa que en la calle Menorca nº 1 hay una gran mancha de aceite que proviene de un vehiculo estacionado. Que personados los agentes observan una gran mancha de aceite en uno de los estacionamientos de la calzada. Que de dicha mancha surge un reguero de aceite de unos 10m.aproximadamente que termina debajo de un vehiculo estacionado ( SEAT IBIZA 3868-GHZ). Que los agentes observan que debajo de dicho vehiculo hay una garrafa de plástico y otra gran mancha de aceite". Se adjunta fotografía del vehiculo. Que consultada la base de datos de tráfico, aparece como titular del mismo el Sr, JOSÉ LUIS MARRUFO CALVILLO, con DNI 33903896X con domicilio en Avda. Ibiza núm. 16 4º A de Badia del Valles. Vist que aquest fet pot constituir una infracció a l'ordenança de neteja d'aquest Ajuntament, en l'art. 16 1. apartat C: c) Verter cualquier clase de producto industrial líquido, sólido o solidificable que por su naturaleza, sea susceptible de producir daños a los pavimentos o afectar a la integridad y seguridad de las personas y de las instalaciones municipales de saneamiento y/o del medio ambiente. Vist que aquestes infraccions, segons l'article 16 .1 apartat c) de l'ordenança de neteja d'aquest ajuntament, pot ser considerada com una falta lleu i per tant constitutiu d'una sanció per un import total de 30,00 . Atès allò que disposa el Decret de la Generalitat de Catalunya núm. 278/1993, de 9 de novembre, que regula el procediment sancionador d'aplicació als àmbits de competència de la Generalitat. S'acorda: Primer: Incoar l'expedient sancionador núm. 0016/2012 per presumpta infracció de l'article 16.1 apartats c) de l'ordenança Municipal de Neteja. Aquest expedient es tramitarà per procediment abreujat. Segon: Concedir un termini d'al·legacions de 10 dies naturals, comptadors des de l'endemà d'haver rebut la notificació i alhora, al mateix escrit d'al·legacions, proposar els mitjans de prova de que es pretengui valer. 7 Tercer: Nomenar instructor al Sr. José Manuel Roque Damota que podrà abstenir-se d'intervenir en l'esmenta't procediment d'acord amb l'establer en l'article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, ponent-se promoure recusació per l'interessa't en qualsevol moment de la tramitació del procediment, tal i com estableix l'article 29 de la mateixa norma. Quart: Nomenar secretari de l'expedient al Cap de la Policia Local, Sr. Juan Carlos Barranco Trejo. Cinquè: Notificar el següent acord a l'instructor, al secretari de l'expedient i a les persones afectades relacionades en el full adjunt. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les dotze hores i quinze minuts. Vist i plau L'alcaldessa, 8