JUNTA DE GOVERN LOCAL 09/2013 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 11 DE MARÇ DE 2013 Badia del Vallès, 11 de març de 2013 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Antonio Sabariego Guerrero Assistits per la secretària, senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. Excusa la seva assistència el senyor Antonio Sabariego Guerrero. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 4 de març de 2013. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar la nova creació de la partida pressupostària amb dotació 0,00 pel pressupost del 2013 a nivell orgànic, funcional i econòmic, a nivell de subconcepte, segons següent detall: CODI PARTIDA CONCEPTE DOTACIÓ 13.1604 4311 22700 Mercat Públic-Neteges 0,00 1 Segon. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 2.969,80 , de la relació núm. 09/2013. Tercer. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 59.923,80 , de la relació núm. 13/2013. 3. ADHESIÓ DE L'AJUNTAMENT AL CONVENI PER LA CREACIÓ D'UN FONS SOCIAL DE VIVENDES Es retira de l'acord d'adhesió de l'Ajuntament al conveni per la creació d'un fons social de vivendes. 4. ACORD DE NOVACIÓ LOCAL COMERCIAL NÚM. 46 En data 27 de febrer de 2013 mitjançant instància núm. 1198, el Sr/Sra. Manuel Orillosa Ventoso, en representació de A.E. Badia SLC, va promoure com a arrendatària actual , l'expedient per a la novació del contracte d'arrendament del local comercial, propietat municipal,núm. 46, ubicat a l'avinguda Burgos, núm. 36, destinat a l'activitat comercial de Autoescola. Aquesta petició es formulà dins del marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi que van ser aprovades pel Ple de l'Ajuntament, en sessió extraordinària de data 19 de desembre de 2012, i desenvolupades per l'acord de Junta de Govern Local de data 28.01.2013, dins de la delegació plenària conferida. D'acord amb l'informe del servei gestor de promoció econòmica i comerç de data 5 de març de 2013, els informes d'economia i secretaria general. D'acord amb els articles 72, 73 i concordants del Decret 336/1988, de 17 d'octubre que aprova el Reglament de Patrimoni dels ens locals; articles 1255, 1273 , 1274 següents i concordants del Codi Civil; i conforme les facultats que han estat delegades en aquest òrgan decret d'Alcaldia de data 22 de juny de 2011 S'acorda: Primer. Estimar la proposta de novació del contracte d'arrendament realitzada per l'arrendatari del local comercial expressats a la part expositiva d'aquest acord, dins del marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi aprovades per l'Ajuntament, amb les obligacions bàsiques, objecte de novació, següents: - Renda mensual (sense IVA): 257,40 euros - Revisió renda: Segons variació d'IPC general del mes de novembre, amb efectes des de l'1 de gener de cada any. - Suspensió de la revisió fins a 01.01.2014 (prorrogable per un any mes) - Duració del contracte: fins a 01.01.2020 (prorrogables per períodes anuals fins a la data màxima de 01.01.2025 Segon. Requerir l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies es formalitzi el contracte de novació de l'arrendament del local comercial expressat, data a la qual desplegarà eficàcia plena i efectes. Tercer. Notificar el present acord a la persona interessada i els serveis municipals d'economia. 5. ACORD DE NOVACIÓ LOCAL COMERCIAL NÚM. 75 2 En data 27 de febrer de 2013 mitjançant instància núm. 1203, el Sr/Sra. Jordi Aracil García, va promoure com a arrendatària actual , l'expedient per a la novació del contracte d'arrendament del local comercial, propietat municipal,núm. 75, ubicat al carrer Saragossa, núm. 5, destinat a l'activitat comercial de Perruqueria. Aquesta petició es formulà dins del marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi que van ser aprovades pel Ple de l'Ajuntament, en sessió extraordinària de data 19 de desembre de 2012, i desenvolupades per l'acord de Junta de Govern Local de data 28.01.2013, dins de la delegació plenària conferida. D'acord amb l'informe del servei gestor de promoció econòmica i comerç de data 5 de març de 2013, els informes d'economia i secretaria general. D'acord amb els articles 72, 73 i concordants del Decret 336/1988, de 17 d'octubre que aprova el Reglament de Patrimoni dels ens locals; articles 1255, 1273 , 1274 següents i concordants del Codi Civil; i conforme les facultats que han estat delegades en aquest òrgan decret d'Alcaldia de data 22 de juny de 2011 S'acorda: Primer. Estimar la proposta de novació del contracte d'arrendament realitzada per l'arrendatari del local comercial expressats a la part expositiva d'aquest acord, dins del marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi aprovades per l'Ajuntament, amb les obligacions bàsiques, objecte de novació, següents: - Renda mensual (sense IVA): 171'60 euros - Revisió renda: Segons variació d'IPC general del mes de novembre, amb efectes des de l'1 de gener de cada any. - Suspensió de la revisió fins a 01.01.2014 (prorrogable per un any mes) - Duració del contracte: fins a 01.01.2020 (prorrogables per períodes anuals fins a la data màxima de 01.01.2025. Segon. Requerir l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies es formalitzi el contracte de novació de l'arrendament del local comercial expressat, data a la qual desplegarà eficàcia plena i efectes. Tercer. Notificar el present acord a la persona interessada i els serveis municipals d'economia. 6. CANVI D'INSTRUCTOR PROCÉS SANCIONADOR 0003/2013 Atès el Decret d'alcaldia núm. 568/09, d'1 de juliol de 2009, en el qual l'alcaldessa va resoldre delegar a la Junta de Govern Local, l'atribució de sancionar les faltes de desobediència a l'autoritat municipal o per infracció d'ordenances municipals, tret que s'hagi delegat a un altre òrgan. Vista la proposta d'acord aprovada en Junta de Govern de data 04/02/2013, d'incoació de l'expedient de procés sancionador nº 0003/2013, on s'assignava com a instructor del procediment al Sr. José Manuel Roque Damota. Vist que l'instructor esmentat es troba en situació d'incapacitat temporal des del 8 de febrer de 2013. Vist que l'expedient encara resta pendent de resolució, i per tant, es necessari nomenar nou instructor. S'acorda: 3 Primer. Designar com a instructora del procediment del procés sancionador num.0003/2013, en substitució del Sr. José M. Roque Damota, a la Sra. Carme Coll Gaudens, de conformitat amb el que s'estableix sobre abstenció y recusació en els articles 28 y 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques y del Procediment Administratiu Comú. Segon.- Notificar aquest acord als interessats. 7. CANVI D'INSTRUCTOR PROCÉS SANCIONADOR 0020/2012 Atès el Decret d'alcaldia núm. 568/09, d'1 de juliol de 2009, en el qual l'alcaldessa va resoldre delegar a la Junta de Govern Local, l'atribució de sancionar les faltes de desobediència a l'autoritat municipal o per infracció d'ordenances municipals, tret que s'hagi delegat a un altre òrgan. Vista la proposta d'acord aprovada en Junta de Govern de data 17/12/2012, d'incoació de l'expedient de procés sancionador nº 0020/2012, on s'assignava com a instructor del procediment al Sr. José Manuel Roque Damota. Vist que l'instructor esmentat es troba en situació d'incapacitat temporal des del 8 de febrer de 2013. Vist que l'expedient encara resta pendent de resolució, i per tant, es necessari nomenar nou instructor. S'acorda: Primer. Designar com a instructora del procediment del procés sancionador num.0020/2012, en substitució del Sr. José M. Roque Damota, a la Sra. Carme Coll Gaudens, de conformitat amb el que s'estableix sobre abstenció y recusació en els articles 28 y 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques y del Procediment Administratiu Comú. Segon.- Notificar aquest acord als interessats. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcalde declara la sessió acabada quan son les onze hores i cinquanta minuts. Vist i plau L'alcaldessa, 4