JUNTA DE GOVERN LOCAL 20/2013 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 27 DE MAIG DE 2013 Badia del Vallès, 27 de maig de 2013 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Assistits per la secretària, senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. Excusa la seva assistència el senyor Antonio Sabariego Guerrero. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 21 de maig de 2013. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 2.133,27 , de la relació núm. 20/2013. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 41.025,57 , de la relació núm. 37/2013. 3. ALTA DE CAMBRA FRIGORÍFICA NÚM. 5 DEL MERCAT MUNICIPAL 1 Atès la instància presentada pel Sr. Luis García Lopera, amb DNI 25859408W, com a concessionari de les parades del mercat núm. 167-168-169 destinades a l'activitat econòmica de forneria, en data 7 de maig de 2013 i registre d'entrada núm. 2573 sol·licitant l'alta d'una cambra frigorífica petita, a partir del dia 13 de maig de 2013. Vist l'informe favorable per part de l'encarregat del Mercat. S'acorda: Primer.- Donar d'alta la cambra frigorífica núm. 5 en el padró, amb una superfície de 1,60 m3 a nom del Sr. Luis García Lopera, amb DNI núm. 25859408W , i amb efectes del 13 de maig de 2013. Segon.- Condicionar el present acord a la liquidació dels deutes que tingui contrets amb l'Ajuntament. Tercer.- Notificar el present acord a la persona interessada, a l'encarregat del Mercat i a l'ORGT. 4. CONTRACTACIÓ SERVEI SOLRED PER SUBMINISTRAMENT BENZINA VEHICLES MUNICIPALS Vist que L'ajuntament vol gestionar de manera més eficient el subministrament de benzina del vehicles municipals, per tal de millorar el control i la informació tant global com individualitzada, de la despesa. Atès que en el terme municipal de Badia del Vallès, hi ha una sola benzinera, que es una concessió de l'ajuntament a l'empresa REPSOL. Atès que SOLRED S.A. es una empresa de mitjans de pagament en Estacions de Servei, que emet i gestiona diferents targes per la Xarxa d'Estacions de serveis amb les marques REPSOL, Campsa i Petronor. Tenint en compte que les targes SOLRED no tenen quotes d'alta ni de manteniment, i permeten accedir a tota la informació actualitzada mitjançant Internet relativa als comptes, factures, estadístiques de consum etc. Vistes les condicions comercials ofertes per part de SOLRED, que suposan una bonificació de 1.80 C/litre (IVA inclòs) de combustible sobre el preu venda al públic que hi hagi en cada moment en qualsevol de les Estacions del Grup Repsol. S'acorda: Primer .- Contractar el servei SOLRED S.A. com a mitjà de pagament per al subministrament de benzina dels vehicles municipals, que es relacionen a l'expedient, sense cap cost d'alta ni quotes de manteniment, per tal de millorar la gestió del subministrament i el control tant global com individualitzat de la despesa. Segon.- Formalitzar el contracte d'ús de les targes SOLRED, pels vehicles que es relacionen a l'expedient, amb els límits de subministrament que s'estableixen, i per un consum mensual estimat de 600 euros. Tercer .- Notificar a SOLRED S.A., i al Departament d'economia de l'Ajuntament de Badia del Vallès. 2 Finalitzats els punts de l'ordre del dia i prèvia declaració d'urgència s'adopten els següents acords: 5. APROVACIÓ ADOJ ESPORTS Vist el document comptable ADOJ tramès pel Servei d'Esports. Vista la delegació atorgada a favor de la Junta de Govern Local mitjançant Resolució d'Alcaldia 507/2011 de 22 de juny de 2011 (lletra n) Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase ADOJ), per un import de 596,00 . 6. SOL·LICITUD SUBVENCIÓ ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA PER A UN PLA LOCAL D'OCUPACIÓ Atès que l'Àrea Metropolitana de Barcelona, a partir de les necessitats que imposa l'actual conjuntura econòmica, ha obert una línea de cooperació econòmica amb els Ajuntaments per tal de donar suport a les polítiques socials que afavoreixin la generació de llocs de treball i diversificar l'activitat econòmica, línia publicada en l'annex a l'acord del Consell Metropolità de l'Àrea Metropolitana de Barcelona de Data 8 de maig de 2012. Atès l'alt número de persones aturades al municipi. Atesa la preocupació de l'Ajuntament de Badia del Vallès per millorar l'empleabilitat de les persones aturades. S'acorda: Sol·licitar a l'Àrea Metropolitana de Barcelona una aportació de 155.140 euros a càrrec de l'assignació de l'AMB a l'Ajuntament de Badia del Vallès per al període 2012/2013, per tal de realitzar un Pla d'Ocupació en l'àmbit de la capacitat agrícola, destinat a persones aturades amb fills/es a càrrec, i vinculat a la realització d'itineraris formatius individualitzats. 7. APROVACIÓ DESPESES GESTIÓ AJUTS URGÈNCIA SOCIAL Atès que la llei 12/2007, de Serveis Socials, estableix que ens locals tenen la obligació de facilitar ajuts d'urgència social, en especial a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. Atès que és voluntat d'aquest Ajuntament prioritzar activitats destinades a pal·liar els efectes de la crisi general actual i donar respostes bàsiques d'emergència per als col·lectius en situació de vulnerabilitat social 3 Atès que l'Ajuntament de Badia del Vallès compta, per a l'any 2013, amb dotació pressupostària a l'aplicació 0803.2301.48000 del pressupost prorrogat. Vist l'informe emès per la coordinadora del departament de Benestar Social. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del D. LEG. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les Bases d'execució del pressupost. S'acorda: Únic: Aprovar l'autorització, compromís de despeses, reconeixement d'obligacions i pagament a justificar (fases ADOJ), per un import de 10.000,00 , per atendre les obligacions, corresponents al mes de juny de 2013, derivades de l'atorgament d'ajuts d'urgència social a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. 8. TRASPÀS LOCAL COMERCIAL NÚM. 139 Vista la sol·licitud presentada en data 21 de maig de 2013 pel Sr. Estanislao Retamar Valenzuela, amb DNI núm. 8324115R, com a arrendatari del local comercial núm. 139 ubicat a la plaça Major números 2-11, mitjançant la qual notifica la seva voluntat de traspassar el local on es desenvolupa l'activitat de Restaurant - Cafeteria, a favor de la Sra. Pintao Wu amb NIE X1443901F, i per continuar la mateixa activitat, per la quantitat de 80.000 (vuitanta mil euros). Vist l'acord de Ple de data 19 de desembre de 2012 per la dinamització del comerç local, delegant en la Junta de Govern Local el desenvolupament i la gestió de l'esmentat acord amb l'objectiu d'afavorir la recuperació del comerç interior i d'harmonitzar llurs obligacions contractuals dels comerços de Badia. Vist que la Junta de Govern Local en data 4 de març de 2013 va acordar la novació del contracte d'arrendament del Sr. Estanislao Retamar Valenzuela a instància seva i que per tant s'han modificat les clàusules contractuals del local núm. 139. Atès l'informe per part dels serveis tècnics d'aquest Ajuntament quan a si procedeix la devolució de la finança que en el seu dia va dipositar a la tresoreria de l'Ajuntament per import de 2.584,35 S'acorda: Primer. Autoritzar al Sr. Estanislao Retamar Valenzuela, el traspàs del local núm. 139, ubicat a la plaça Major núm. 2-11, a favor de la Sra. Pintao Wu, amb NIE X1443901F per desenvolupar l'activitat de Restaurant ­ Cafeteria, en les condicions contractuals novades que van ser aprovades per l'acord de la Junta de Govern Local de data 4 de març de 2013. Segon. Requerir al nou arrendatari perquè en el termini de 10 dies naturals dipositi la quantitat de 2.103,64 en concepte de fiança i la quantitat de 2.103,64 en concepte de garantia addicional, amb l'objecte d'assegurar les obligacions derivades del contracte d'arrendament. Tercer. Facultar a l'alcaldessa perquè, una vegada ingressades la fiança i la garantia addicional en aquest Ajuntament pel nou arrendatari, formalitzi amb aquest el corresponent 4 contracte d'arrendament segons l'acord de la Junta de Govern Local de data 28 de gener de 2013, fins l'1.01.2020 prorrogable anualment fins a la data màxima de l'1-01-2025 , a la qual quedaria extingit a tot efecte legal. Una vegada formalitzat el contracte d'arrendament , aquest desplegarà efectes amb les seves respectives contraprestacions des de la data de la signatura. No obstant, l'arrendatari estarà obligat a l'obtenció de la llicència d'obertura dins el termini màxim de dos mesos, per a activitats innòcues i de sis mesos per a activitats classificades. Si per circumstàncies imputables a l'arrendament no obtingués la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Quart. Retornar la fiança que té dipositada a l'Ajuntament referent a aquest local comercial, segons informe tècnic i que ascendeix a 2.584,35 . Cinquè. La present autorització resta condicionada a la liquidació de les quantitats esmentades en el termini assenyalat, cosa que, d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. Sisè. Notificar a les parts interessades, a l'àrea d'Economia, a l'àrea d'Urbanisme i Medi Ambient respecte a la llicència d'obertura i activitat, i a l'Organisme de Gestió Tributària. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcalde declara la sessió acabada quan son les dotze hores i deu minuts. Vist i plau L'alcaldessa, 5