JUNTA DE GOVERN LOCAL 34/2010 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 29 D'OCTUBRE DE 2010 Badia del Vallès, 29 d'octubre de 2010 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral David Sanuy Sales Montserrat Carbonell Rosell Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 22 d'octubre de 2010. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 568/09, de 1 de juliol de 2009, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcalde i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 78.459,80 , de la relació núm. 37/2010. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 167.145,11 , de la relació núm. 59/2010. 3. ATORGAMENT DELS CARNETS DE LA MOBILITAT DEL TRANSPORT PÚBLIC INTERURBÀ D'1 ZONA Vist l'acord de la Junta de Govern Local de la sessió celebrada el dia 16 de gener de 2009, en la que es va aprovar, per enguany, el procediment i la convocatòria per a la concessió dels carnets de la mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona. Vistes les sol·licituds presentades a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, amb la documentació requerida, i un cop valorades. 1 Vist l'informe emès pel tècnic de l'Oficina d'Atenció Ciutadana que s'adjunta i forma part del present acord. Es proposa a la Junta de Govern Local l'adopció dels següents acords: Primer. Aprovar la concessió dels carnets de la mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona, a les persones sol·licitants incloses a l'annex que s'adjunta i forma part d'aquest acord. Segon. Aprovar les liquidacions de la taxa per expedició de documents administratius, tarifa 6 carnets de mobilitat, regulada mitjançant ordenança fiscal número 6 vigent, per un import total de 90 , que corresponen als carnets emesos del número 395-404 Tercer. Notificar el present acord als interessats i a l'àrea d'Acció Social i Cultural 4. CONTRACTACIÓ NEGOCIAT SENSE PUBLICITAT "PROJECTE DE SUPORT A FAMÍLIES EN SITUACIÓ DE VULNERABILITAT" Vista la necessitat de realitzar la contractació del servei de Suport a Famílies en Situació de Vulnerabilitat per donar resposta a les necessitats específiques de famílies que han patit una situació de vulnerabilitat Atesa la voluntat d'aquest ajuntament de treballar des d'un enfocament integral i preventiu amb les famílies que precisen del suport dels serveis socials. Atès que amb data 30 de setembre de 2010 es va emetre informe d'Intervenció sobre el percentatge que suposa la contractació en relació amb els recursos ordinaris del pressupost vigent. Atès que amb data 24 de setembre de 2010 es va emetre informe per Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. Atès que s'han redactat i incorporat a l'expedient el plec de clàusules administratives particulars i prescripcions tècniques que han de regir l'adjudicació del contracte. Examinada la documentació que l'acompanya, i de conformitat amb l'establert en l'article 94 i la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, S'acorda: Primer.- Aprovar l'expedient de contractació mitjançant procediment de negociat sense publicitat del contracte del servei de Primera Acollida. Segon.- Autoritzar la despesa en quantia de 36.601'12 que per aquest ajuntament representa la contractació referenciada amb càrrec a la partida 0803.2314.22669 del pressupost municipal vigent. Tercer.- Aprovar el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques que regiran el contracte del servei de Primera Acollida per procediment de negociat sense publicitat. Quart . Sol.licitar ofertes a diferents empreses capacitades per la realització del contracte. 2 5. CONTRACTACIÓ NEGOCIAT SENSE PUBLICITAT "PROJECTE DE PRIMERA ACOLLIDA Vista la necessitat de realitzar la contractació del servei de Primera Acollida per donar resposta a les necessitats específiques del Servei de Benestar Social i reduir el temps d'espera per l'atenció dels/les ciutadans/es Atesa la voluntat d'aquest ajuntament de treballar des d'un enfocament integral i preventiu amb les famílies que precisen del suport dels serveis socials. Atès que amb data 30 de setembre de 2010 es va emetre informe d'Intervenció sobre el percentatge que suposa la contractació en relació amb els recursos ordinaris del pressupost vigent. Atès que amb data 22 de setembre de 2010 es va emetre informe per Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. Atès que s'han redactat i incorporat a l'expedient el plec de clàusules administratives particulars i prescripcions tècniques que han de regir l'adjudicació del contracte, Examinada la documentació que l'acompanya, i de conformitat amb l'establert en l'article 94 i la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, S'acorda: Primer.- Aprovar l'expedient de contractació mitjançant procediment de negociat sense publicitat del contracte del servei de Primera Acollida. Segon.- Autoritzar la despesa en quantia de 35.628 que per aquest ajuntament representa la contractació referenciada amb càrrec a la partida 0803.2314.22669 del pressupost municipal vigent. Tercer.- Aprovar el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques que regiran el contracte del servei de Primera Acollida per procediment de negociat sense publicitat. Quart . Sol.licitar ofertes a diferents empreses capacitades per la realització del contracte. 6. CESSIÓ LOCAL NÚM. 30 A FAVOR DE L'AJUNTAMENT DE BADIA Atesa la instància presentada amb data 13 d'octubre de 2010, pel senyor Mohamed Azzouzi Tajouaut, amb DNI 47236117M, en la seva condició d'arrendatari del local comercial núm. 30, situat a l'avinguda Cantàbric, núm. 31 de Badia del Vallès, on ens comunica la seva decisió de cedir el local mencionat a favor de l'ajuntament de Badia del Vallès, per no poder continuar amb l'activitat i davant de l'impossibilitat de traspassar-lo. Atès que en el contracte d'arrendament en el seu article 1, la part arrendadora autoritza a la part arrendatària a rescindir el present el contracte abans del termini fitxat, prèvia notificació per escrit. Vist l'informa tècnic de l'àrea d'acció territorial en el que es fa constar que en el moment de la inspecció s'ha comprovat que hi ha un moble frigorífic (sense motor i portes) que segons l'arrendatari no ha pogut treure del local perquè no cabia per la porta. Vist que a data d'avui el Sr. Mohamed Azzouzi, adeuda a aquest Ajuntament la quantitat de 811'73 en concepte de lloguers endarrerits dels mesos de agost, setembre i octubre de 2010. 3 Atès que en el seu dia va dipositar a la tresoreria d'aquest Ajuntament una fiança per import de 447'44. S'acorda: Primer.- Acceptar la proposta presentada per part de l'arrendatari Sr. Mohamed Azzouzi Yajouaut, amb DNI 47236117M, consistent en la cessió del local 30, situat a l'avinguda Cantàbric núm. 31, a favor de l'ajuntament i amb efectes d'1 de novembre de 2010. Segon.- Resoldre el contracte d'arrendament celebrat amb data 15 de maig de 2019,amb el Sr. Mohamed Azzouzi Yajouaut, a petició del mateix, i, conseqüentment causar baixa en el padró dels locals comercials del rebut de novembre de 2010. Tercer.- Una vegada comprovat l'abonament de part de les rendes endarrerides que tenia amb aquest ajuntament, i a petició del Sr. Azzouzi ,compensar la resta del deute amb la fiança que va dipositar en aquest Ajuntament en el seu dia, per valor de 447'44 liquidant el total del deute. Quart.- Donar-se per assabentat l'ajuntament del que s'indica l'informa tècnic de l'àrea d'acció territorial de data 18 d'octubre de 2010, respecte al mobiliari que queda en el local, en cas de que en un futur es decideixi subhastar. Cinquè.- Condicionar aquests acords a l'abonament efectiu per part del Sr. Mohamed Azzouzi Yajouaut, de les rendes adeudades. Sisè.- Notificar a l'interessat, a l'àrea d'economia i a l'ORGT. 7. CESSIÓ LOCAL NÚM. 135 A FAVOR DE L'AJUNTAMENT DE BADIA Atesa la instància amb data 7 d'octubre de 2010, cursada per la Sra. Mercedes Marqués Torán, amb DNI 46313163H, en la seva condició d'arrendatària del local comercial núm.135, situat al carrer Menorca, núm. 2 de Badia del Vallès, on ens comunica la seva decisió de cedir el local mencionat per no poder continuar amb l'activitat i davant de l'impossibilitat de traspassar-lo. Atès que en el contracte d'arrendament en el seu article 1, la part arrendadora autoritza a la part arrendatària a rescindir el present el contracte abans del termini fitxat, prèvia notificació per escrit. Vist l'informa tècnic de l'àrea d'acció territorial en el que es fa constar que en el moment de la inspecció s'ha comprovat que hi ha una divisòria de fusta i vidre i que a les portes d'accés al local existeixen uns orificis en el vidre que conforma la porta (les fotografies s'adjunten a l'expedient). Vist que a data d'avui la Sra. Mercedes Marqués Torán, deu a aquest Ajuntament la quantitat de 232'99 en concepte de Ibis enrederits dels anys 2005,2006 i 2007. Atès que en el seu dia va dipositar a la tresoreria d'aquest Ajuntament una fiança per import de 420'71. S'acorda: Primer.- Acceptar la proposta per part de l'arrendatària Sra. Mercedes Marqués Torán, amb DNI 46313163 H, consistent en la cessió del local 135, situat al carrer Menorca, núm. 2, a favor de l'ajuntament i des de el primer dia de novembre de 2010. 4 Segon.- Resoldre el contracte d'arrendament celebrat amb data 25 de juliol de 2008, amb la Sra. Mercedes Marqués Torán, a petició de ella mateixa, i conseqüentment causar baixa en el padró dels locals comercials del rebut de novembre de 2010. Tercer.- Una vegada comprovat l'abonament per part de la Sra. Mercedes Marqués de la taxa d'escombreries i clavegueram corresponent a aquest exercici ,compensar a petició de la interessada els deutes dels Ibis dels anys 2005, 2006 i 2007 i que ascendeix a 232'99 , amb la fiança que va dipositar en aquest Ajuntament en el seu dia per valor de 420'71 , generant una diferència de 187'72 a favor de la Sra. Marqués Torán i que se l'abonarà mitjançant transferència al compte per que fins ara abonava els rebuts de lloguer. Quart.- Donar-se per assabentat l'ajuntament del que s'indica l'informa tècnic de l'àrea d'acció territorial de data 21 d'octubre de 2010, respecte a la divisòria de fusta i dels orificis del vidre que conforma la porta, en cas de que en un futur es decideixi subhastar. Cinquè.- Condicionar aquests acords a l'abonament efectiu per part de la Sra. Mercedes Marquès Torán, de les rendes adeudades. Sisè.- Notificar a la interessada, a l'àrea d'economia i a l'ORGT. 8. TRASPÀS LOCAL COMERCIAL NÚM. 34 Vista la sol·licitud presentada en data14 d'octubre de 2010, per Joan Gabaldà Sierra amb DNI 38715791 Y i en presentació de FINCAS BADIA SL, arrendatari del local comercial núm. 34, situat a l'avinguda Cantàbric, núm.23 on notifica la seva voluntat de traspassar el local a favor de la Sra. Estefania Pardo Oliveros amb DNI 46940853S, per dedicar-se a l'activitat de "Parafarmàcia", per la quantitat de 6.000'00. Vist el que disposa l'acord de Ple de data 26 de novembre de 2008 referent a la unificació de condicions i criteris dels diferents locals comercials de Badia del Vallès, referent a les seves rendes. Vist que el local núm. 34, situat a l'avinguda Cantàbric, núm. 23 8, està catalogat com a categoria "Segona", amb dues portes i soterrani. Vist que en el article 42 de la Llei d'arrendaments Urbans, estableix que en cas de traspàs, l'arrendador podrà augmentar la renda fins a un 15%. S'acorda: Primer.- Autoritzar a FINCAS BADIA SL, el traspàs del local núm. 34 situat a l'avinguda Cantàbric, núm. 23, a favor de la Sra. Estefania Pardo Oliveros amb DNI 46940853S i per desenvolupar l'activitat de "Parafarmàcia". Haurà d'abonar 1.800'00 en concepte de participació en el preu del traspàs, i 324'00 en concepte d'IVA . Segon.- Situar la renda en 390'00 mensuals més IVA segons el que disposa l'acord de Ple de data 26 de novembre de 2008. Facultar a l'alcaldessa perquè una vegada ingressades en aquest Ajuntament les quantitats esmentades i la fiança de 780'00 corresponent a dues mensualitats pel nou arrendatari, formalitzi amb aquest el corresponent contracte d'arrendament d'acord amb la Disposició Transitòria 3a, lletra B, paràgraf 3, 1ª de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, fins al 31/10/2020, improrrogable. Tercer.- Formalitzar el contracte d'arrendament, aquest desplegarà efectes amb les seves respectives contraprestacions des de la data en que el mateix es signi. No obstant, els arrendataris estaran obligats a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins del termini màxim de dos mesos, per a activitats innòcues i de sis mesos per a activitats classificades. Si per circumstàncies imputables als arrendataris, aquests no obtinguessin la llicència 5 meritada, l'ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Quart.- Retornar la fiança que té dipositada a l'ajuntament referent a aquest local comercial. Cinquè.- La present autorització resta condicionada a la liquidació de les quantitats esmentades en el termini assenyalat, i quantes altres deutes tingui amb l'ajuntament, cosa que, d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. Sisè.- Notificar a les parts interessades, a l'àrea d'economia, a l'àrea d'acció territorial respecte a la llicència d'obertura i activitat i a l'ORGT 9. ENLLUMENAT ZONES DE LA VIA PÚBLICA I MERCAT MUNICIPAL AMB MOTIU DE LES FESTES NADALENQUES Vista la memòria valorada del servei d'enllumenat Nadalenc a la vi pública i mercat municipal redactat pels serveis tècnics municipals. Vista la proposta del servei 14 d'octubre de 2010 per la que es posa de manifest la necessitat de prestar el servei de l'enllumenat d'algunes zones de la via pública i del mercat municipal amb motiu de les Festes Nadalenques i per tant efectuar la seva contractació. Atès que en data 18/10/2010 es va emetre informe d'intervenció sobre el percentatge que suposa la contractació en relació amb els recursos ordinaris del pressupost vigent. Vist l'informe de Secretaria de 18/10/2010 sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir i atès que, de conformitat amb aquest, l'organ competent per a aprovar i adjudicar el contracte és aquesta Junta de Govern perquè l'import del contracte és de 40.000 euros amb IVA i per tan , no supera ni el 10% dels recursos ordinaris del pressupost d'aquest Ajuntament ni la quantia de sis milions d'euros. Atès que s'han redactat i incorporat a l'expedient el Plec de Clàusules administratives particulars i Prescripcions Tècniques que han de regir l'adjudicació del contracte. Examinada la documentació que l'acompanya, i de conformitat amb allò que estableix l'article 93 i la Disposició Addicional Segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, S'acorda: Primer. Aprovar l'expedient de contractació, mitjançant procediment negociat sense publicitat, del contracte del servei de l'enllumenat d'algunes zones de la via pública i del mercat municipal. Segon. Autoritzar, en quantia de 40.000 euros , la despesa que per a aquest Ajuntament representa la contractació referenciada per procediment negociat sense publicitat, amb càrrec a la partida 1404-1651-22709 de l'estat de despeses del pressupost municipal d'aquest Ajuntament per a l'exercici. Tercer. Aprovar la memòria valorada , el plec de clàusules administratives particulars i el plec de prescripcions tècniques que regiran el contracte del servei de l'enllumenat d'algunes zones de la via pública i del mercat municipal per procediment negociat sense publicitat. Quart. Sol·licitar ofertes a diferents empreses capacitades per a la realització del contracte. 6 Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les dotze hores i vint i cinc minuts. Vist i plau L'alcaldessa La secretària 7