ACTA NÚM. 9/2010 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 27 D'OCTUBRE DE 2010 Badia del Vallès, 27 d'octubre de dos mil deu. El Ple de la corporació quan son les dinou hores i deu minuts, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària sota la presidència de l'Alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno PSC Raquel Gracia Peral PSC David Sanuy Sales PSC Montserrat Carbonell Rosell PSC Montserrat Jiménez Molina PSC Isabelo Pacheco Sáez PSC Antonio Sabariego Guerrero PSC Pau Dominguez García PSC Montserrat Domínguez Garcia PSC Mercedes Bermudez López PSC Sergio Escribano García AEB Juan Antonio Pérez Jiménez AEB Montserrat Montañés Navarro AEB Antonia Escriva Castellanos PP Eusebio Argueta Chica ICV-EUiA Marta Figueras i Badia CIU Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudens que certifica, i amb la presència de l'interventor, senyor Esaú Soto Martínez. L'alcaldessa diu: "Abans de començar amb l'ordre del dia, volíem incloure com urgència la modificació pressupostària 34/2010 i hem de votar la urgència. Vots a favor? Unanimitat. Doncs quedaria inclosa a l'ordre del dia". Oberta la sessió per l'Alcaldessa amb el quòrum necessari, es procedeix a resoldre els assumptes de l'ordre del dia, adaptant-se els següents acords: 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR S'aprova sense necessitat de lectura l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 28 de setembre de 2010, atès que tots els membres del consistori disposaven del text abans de la sessió. 2. CONEIXEMENT RESOLUCIONS ALCALDIA La Corporació es dóna per assabentada de les següents resolucions de l'Alcaldia: 1. Núm. 626/10, de modificar l'aplicació del criteri de concessió d'ajornaments i fraccionaments establerts en l'Ordenança de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals de l'ORGT. 1 2. Núm. 627/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 10 de setembre de 2010. 3. Núm. 628/10, de comparèixer i oposar-se al recurs de cassació de TELEFÒNICA MOVILES, S A, contra la sentència recaiguda en el recurs contenciós administratiu 280/2009-AF. 4. Núm. 629/10, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Magdalena Nogueira Gonçalvez. 5. Núm. 630/10, d'estimació d'al.legacions interposades, referent a sancions per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 6. Núm. 631/10, de desestimació dels recursos presentats de diferents expedients sancionadors, confirmar les sancions imposades, i notificar-ho a l'ORGT. 7. Núm. 632/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10048770. 8. Núm. 633/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10049655. 9. Núm. 634/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10050733. 10. Núm. 635/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10048396. 11. Núm. 636/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10049297. 12. Núm. 637/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10050262. 13. Núm. 638/10, d'aprovar i subscriure un acord de col.laboració amb Telefónica d'Espanya SAU, per a la implementació de la facturació plana d'empreses. 14. Núm. 639/10, de formalitzar la portabilitat dels serveis de telefonia fixa amb l'empresa ORANGE cap a l'empresa Telefònica de Espanya SAU. 15. Núm. 640/10, d'aprovar l'expedient núm. 19/2010, de transferència de crèdit a partides pressupostàries de l'exercici de 2010. 16. Núm. 641/10, d'aprovar l'expedient núm. 18/2010, de generació de crèdits a partides pressupostàries de l'exercici de 2010. 17. Núm. 643/10, d'atorgar la reducció del 90 per cent de la quota tributària sobre la taxa d'escombraries i l'exempció de la taxa de clavegueram de 2010, a diferents contribuents. 2 18. Núm. 644/10, de concessió de llicència per a la tinença i conducció de gos potencialment perillós a nom del senyor Jonathan Rueda Baena. 19. Núm. 645/10, d'aprovar i presentar al Servei d'Ocupació de Catalunya el projecte denominat POL Badia 2011, i sol.licitar una subvenció de 90.901,01 euros destinats a cofinançar el cost de les contractacions dels 13 participants. 20. Núm. 646/10, disposició de les vacances pendents de gaudir de la senyora M. Carme Sánchez Solé. 21. Núm. 647/10, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Montserrat Roldán Hinarjeos. 22. Núm. 648/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 17 de setembre de 2010. 23. Núm. 649/10, disposició de les vacances pendents de gaudir del senyor José Fernández Garrido. 24. Núm. 650/10, d'atorgar fraccionament del deute pendent de la senyora Remedios Yudice Martín, per import de 775,36 euros. 25. Núm. 651/10, d'aprovar el document AD corresponent al Projecte Campus Ítaca per un total de 1.463,20 euros, destinat a l'alumnat d'ESO. 26. Núm. 652/10, d'aprovar l'abonament de diferents quantitats corresponents a deute amb la Seguretat Social. 27. Núm. 653/10, de contractació de diferents treballadors mitjançant contracte laboral temporal per obra o servei, segons classificació i disponibilitat de la borsa de treball, amb efectes del dia 13 de setembre de 2010 i fins la finalització de les obres d'arranjament d'espais en la via pública. 28. Núm. 654/10, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 10051314, a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. 29. Núm. 655/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10051743. 30. Núm. 656/10, de contractació de la senyora Alicia Ruiz Serrano, amb la categoria d'auxiliar administrativa, mitjançant contracte laboral per circumstàncies de la producció a temps parcial, amb efectes del dia 3 de setembre de 2010 i fins el 17 de desembre de 2010. 31. Núm. 657/10, d'aprovar l'expedient núm. 21/2010, de transferència de crèdit a partides pressupostàries de l'exercici de 2010. 32. Núm. 658/10, de concessió d'una bestreta per import de 300,00 euros, al senyor José Luis Soto Martínez, sense interès i a compte de les retribucions de la mensualitat del mes d'octubre de 2010. 3 33. Núm. 659/10, de concessió d'una bestreta per import de 150,00 euros, al senyor José M. Martinez Gómez, sense interès i a compte de les retribucions de la mensualitat del mes de setembre de 2010. 34. Núm. 660/10, de concessió d'una bestreta per import de 200,00 euros, al senyor Joaquin Vera Garcia, sense interès i a compte de les retribucions de la mensualitat del mes de setembre de 2010. 35. Núm. 661/10, de contractació de la senyora Marisa Espinosa Borrego, amb la categoria de tècnica d'Ocupació, mitjançant contracte laboral per obra o servei determinat, amb efectes del dia 1 de juliol de 2010 i fins el 31 de desembre de 2010. 36. Núm. 662/10, de contractar la senyora Estefania Castro Abollado, amb la categoria d'auxiliar de manteniment-conserge, per tal de cobrir la vacant accidental per situació d'IT de la senyora Encarnación Torrecillas Navarro, no abans del dia 3 de setembre de 2010 i en tant s'reincorpori la treballadora substuïda. 37. Núm. 663/10, de donar de baixa del padró del mercat ambulant el senyor Francisco Lucena Castro, com a titular de la parada núm. 30, i donar d'alta el senyor Antonio Lucena Montero com a titular de la mateixa parada. 38. Núm. 664/10, de donar de baixa del padró del mercat ambulant el senyor José Reyes Escobedo, com a titular de la parada núm. 45, i donar d'alta la senyora Trinidad Gimenez Fernández com a titular de la mateixa parada. 39. Núm. 665/10, de donar de baixa del padró del mercat ambulant la senyora Carmen Fernández Santiago, com a titular de la parada núm. 101, i donar d'alta el senyor Bernardo Hernández Garcia com a titular de la mateixa parada. 40. Núm. 666/10, de donar de baixa del padró del mercat ambulant el senyor Antonio Sánchez Moreno, com a titular de la parada núm. 12, i donar d'alta el senyor Antonio Sánchez Fernández com a titular de la mateixa parada. 41. Núm. 667/10, de col.laborar en el 40è concurs d'aparadors de Mercat d'enguany, amb una quantitat de 750,00 euros, repartits en tres premis. 42. Núm. 668/10, d'aprovar i subscriure un conveni de col.laboració amb l'IES Badia del Vallès, per a la formació pràctica en centres de treball, i amb l'estudiant Enrique Zapata Nieto. 43. Núm. 669/10, de reconèixer a la senyora Maria Fernández Santiago una antiguitat de 3 anys, amb efectes del dia 1 d'abril de 2010. 44. Núm. 670/10, de contractar el senyor José Torrella Olivé, amb la categoria d'oficial de manteniment, no abans del dia 20 de setembre de 2010 i en tant es reincorpori el senyor José Fernández Garrido de les seves vacances. 45. Núm. 671/10, d'autoritzar el senyor Joaquin Nogués Conesa l'OVP mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local de l'av. Burgos, 14, durant el període de l'1 de juny de 2010 fins el 30 de setembre de 2010. 46. Núm. 672/10, d'autoritzar la senyora Josefa Utrilla Torres l'OVP mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local de l'av. Burgos, 20, durant el període de l'1 de juliol de 2010 fins el 30 de setembre de 2010. 4 47. Núm. 673/10, de justificar la subvenció atorgada per la Diputació de Barcelona, per valor de 830,43 euros, per fer front a les despeses del transport escolar de la campanya "Coneguem els nostres parcs". 48. Núm. 674/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 24 de setembre de 2010. 49. Núm. 675/10, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Antonia Castellanos Tornero. 50. Núm. 676/10, de donar de baixa del padró del mercat ambulant el senyor Antonio Montero Cortés, com a titular de la parada núm. 87, i donar d'alta la senyora Antonia Montero Rodriguez com a titular de la mateixa parada. 51. Núm. 677/10, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 10052475, a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. 52. Núm. 678/10 d'autoritzar la renovació de la concessió de reserva d'aparcament al senyor Alipio Morata Crespo, davant el seu domicili del c/ Saragossa, 5. 53. Núm. 679/10, de desestimació dels recursos presentats de diferents expedients sancionadors, confirmar les sancions imposades, i notificar-ho a l'ORGT. 54. Núm. 680/10, de declarar extingit el contracte temporal amb la senyora M. Dolores González, atesa la dimissió presentada. 55. Núm. 681/10, de contractació del senyor Emilio Guerrero Diaz, amb la categoria de peó, mitjançant contracte d'obra o servei a temps parcial, amb efectes del dia 7 de setembre de 2010 i fins el 14 de gener de 2011. 56. Núm. 682/10, d'aprovar l'expedient núm. 23/2010, de transferència de crèdit a partides pressupostàries de l'exercici de 2010. 57. Núm. 683710, de convocatòria del Ple municipal pel dia 28 de setembre de 2010. 58. Núm. 684/10, de donar publicitat a l'annex I i II i nomenar membres del tribunal, del concurs-oposició per a la provisió d'una plaça de coordinador de l'Oficina d'Atenció Ciutadana i tècnic de consum, i d'una plaça de tècnic de gestió de programes. 59. Núm. 685/10, de disposició dels serveis mínims durant la jornada de vaga del dia 29 de setembre de 2010. 60. Núm. 686/10, de concessió d'una bestreta per import de 1.500,00 euros, al senyor Esaú Soto Martínez, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de nadal de 2010. 61. Núm. 687/10, de variacions de la nòmina de personal corresponents al mes de setembre de 2010. 62. Núm. 688/10, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 10053634, a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. 5 63. Núm. 689/10, de concessió d'una bestreta per import de 960,00 euros, a la senyora Sonia Rico Mainer, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de nadal de 2010. 64. Núm. 690/10, de concessió d'una bestreta per import de 200,00 euros, a la senyora Victòria Henderson Eguiluz, sense interès i a compte de les retribucions de la mensualitat del mes d'octubre de 2010. 65. Núm. 691/10, d'autoritzar la senyora Vanesa Real Garcia l'OVP mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local de l'av. Burgos, 28, durant el període de l'1 de setembre de 2010 fins el 31 d'octubre de 2010. 66. Núm. 692/10, de disposició de les vacances d'estiu de la senyora Teresa Pérez Postiguillo. 67. Núm. 693/10, de prorrogar els contractes dels senyors Miguel Noguera Fernández i Miguel Angel Gallardo Pedrosa fins el dia 31 de desembre de 2010, en les mateixes condicions actuals. 68. Núm. 694/10, de practicar liquidació dels havers dels senyors Juan Fernández Jimenez i Antonio Berbis Armengol per finalització del seu període contractual. 69. Núm. 695/10, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial número 14/2010, atesa la sol.licitud del senyor José Corredor Aldesa, a causa de haver sofert una caiguda a l'av. Cantàbric, 42. 70. Núm. 696/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 1 d'octubre de 2010. 71. Núm. 697/10, de disposició de les vacances de la senyora Vanesa Chavero Bellido. 72. Núm. 698/10, d'extingir la relació contractual laboral amb el senyor Raül Carmona Tejero, per comiat disciplinari. 73. Núm. 699/10, de contractar dins el Projecte Impuls Treball, el senyor Juan Rodríguez Guerrero amb la categoria de peó, mitjançant contracte d'obra o servei a temps parcial, no abans del 28 de setembre de 2010 i fins el 14 de gener de 2011. 74. Núm. 700/10, de nomenar funcionari en pràctiques, categoria agent de la Policia Local, el senyor Miguel Romaguera Santiago. 75. Núm. 701/10, de deixar sense efecte el nomenament de funcionari en pràctiques del senyor Benjamin Guillen Baiget, atesa la no incorporació al seu lloc de treball. 76. Núm. 702/10, d'aprovar l'expedient núm. 25/2010, de transferència de crèdit a partides pressupostàries de l'exercici de 2010. 77. Núm. 703/10, d'aprovar la relació de documents comptables tramesos per les diferents Àrees gestores de les despeses, núms. 34/2010 i 54/2010. 78. Núm. 704/10, d'inscripció, amb caràcter provisional, de l'entitat denominada "Penya Blaugrana de Badia del Vallès" al Registre Municipal d'Entitats i Associacions, amb el número EAC 125-10. 6 79. Núm. 705/10, de designació de locals oficials i llocs públics d'ús gratuït per a la celebració d'actes de la campanya electoral de les eleccions al Parlament de Catalunya. 80. Núm. 706/10, d'aprovar l'abonament per un total de 7.339,54 euros a l'Agència Tributària en concepte de liquidació provisional de l'any 2007. 81. Núm. 707/10, de fer efectiva la baixa del senyor José Miguel Hidalgo Massa, i finalitzar l'expedient núm. 17/10, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 82. Núm. 708/10, de fer efectiva la baixa del senyor Antonio Barata Alvez, i finalitzar l'expedient núm. 16/10, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 83. Núm. 709/10, de fer efectiva la baixa de la senyora Alba Gamero Núñez, i finalitzar l'expedient núm. 15/10, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 84. Núm. 710/10, de reconèixer al senyor Javier Suñer Altamirano la llicència per assumptes propis durant un període de sis mesos a comptar des del dia 3 d'octubre de 2010. 85. Núm. 711/10, de fer efectiva la baixa del senyor José M. Soberino Zahiños, i finalitzar l'expedient núm. 14/10, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 86. Núm. 712/10, de fer efectiva la baixa del senyor Miguel Vico Eyegue, i finalitzar l'expedient núm. 13/10, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 87. Núm. 714/10, de fer efectiva la baixa del senyor Ricardo Arpal Vendrell, i finalitzar l'expedient núm. 12/10, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 88. Núm. 715/10, de fer efectiva la baixa de diferents veïns, i finalitzar l'expedient núm. 11/10, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 89. Núm. 716/10, de fer efectiva la baixa del senyor Atman Alaoui, i finalitzar l'expedient núm. 10/10, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 90. Núm. 717/10, de fer efectiva la baixa del senyor Daniel Vallacchia Rosende, i finalitzar l'expedient núm. 09/10, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 91. Núm. 718/10, de fer efectiva la baixa de la senyora Angeles Navas Moreno, i finalitzar l'expedient núm. 0815/10, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 92. Núm. 719/10, de fer efectiva la baixa del senyor Lucas Barrientos Muñoz, i finalitzar l'expedient núm. 06/10, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 93. Núm. 720/10, de concessió d'una bestreta per import de 300,00 euros, a la senyora Isabel Zaro Ruiz, sense interès i a compte de les retribucions de la mensualitat del mes d'octubre de 2010. 94. Núm. 721/10, de concessió d'una bestreta per import de 100,00 euros, al senyor Joaquin Vera Garcia, sense interès i a compte de les retribucions de la mensualitat del mes d'octubre de 2010. 7 95. Núm. 722/10, de concessió d'una bestreta per import de 100,00 euros, al senyor Juan Rodríguez Guerrero, sense interès i a compte de les retribucions de la mensualitat del mes d'octubre de 2010. 96. Núm. 723/10, de concessió d'una bestreta per import de 300,00 euros, a la senyora Laura Rubert Pérez, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de nadal de 2010. 97. Núm. 724/10, de concessió d'una bestreta per import de 2.400,00 euros, al senyor Francisco Caballero Calderón, sense interès i a compte de les retribucions al llarg dels 24 mesos posteriors a la seva concessió. 98. Núm. 725/10, de concessió d'una bestreta per import de 500,00 euros, a la senyora M. Rosario Torrecilla Blanco, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de nadal de 2010. 99. Núm. 726/10, de concessió d'una bestreta per import de 600,00 euros, al senyor David Sanuy Sales, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de nadal de 2010. 100. Núm. 727/10, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 30 de setembre de 2010. 101. Núm. 728/10, de contractació de la senyora Ana Lirola Baldor amb la categoria d'educadora social, mitjançant contracte laboral obra o servei determinat, amb efectes del dia 4 d'octubre de 2010 i fins el 3 d'abril de 2011. 102. Núm. 729/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10055612. 103. Núm. 730/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10055139. 104. Núm. 731/10, de designació de vocals de les proves del concurs-oposició per a la provisió d'una plaça de coordinador de l'Oficina d'Atenció Ciutadana i tècnic de consum, i d'una plaça de tècnic de gestió de programes. 105. Núm. 732/10, d'acceptar la subvenció de 6.000,00 euros atorgada per la Diputació de Barcelona per finançar el projecte d'agents locals de dinamització juvenil a l'espai públic. 106. Núm. 733/10, d'autoritzar el senyor José Alburquerque l'OVP mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local de l'av. Burgos, 2, durant el període de l'1 de setembre de 2010 fins el 31 d'octubre de 2010. Seguidament pren la paraula el senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "Yo quería hacer algunas preguntitas sobre algunas resoluciones de Alcaldía. En primer lugar voy a preguntar sobre la resolución núm. 13 ó 638/10, que va sobre un convenio de colaboración con Telefónica, sobre el tema de facturación plana. Y en segundo lugar me gustaría preguntar sobre otra solicitud para el Servei d'Ocupació de 90.000 euros de la resolución...perdón, perdó, de la resolución 19, o 645/10 de 90.000 euros, para saber un poco cuantos puestos de trabajo se van a crear y en que ámbito se van a crear estos puestos de trabajo con estas nuevas subvenciones que se solicitan 8 ahora, o si están incluidas en los programas de formación, de ocupación, que se están desarrollando hasta ahora". Intervé la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CIU, que diu: "Jo també, igual que el company d'ICV-EUiA, volia demanar informació sobre la núm. 19, sobre aquesta subvenció de 90.000 euros. D'alta banda, m'han cridar l'atenció les resolucions núm. 45 i 46 on es plantegen diverses autoritzacions d'instal.lació de terrassa, i el que em crida l'atenció és que una és de juny fins el 30 de setembre, l'altra és de juliol fins el 30 de setembre, i em plantejava saber quin es el mecanisme Standard per a fer això. Es a dir, se'ls hi dóna permís ara, se'ls autoritza ara, al mes d'octubre per a posar una terrassa que s'està demanant des del mes de juny i des del mes de juliol? Només informació al respecte, si us plau. D'altra banda, en la mateixa línia està la resolució núm. 65, però aquesta si que te més sentit, perquè demanen permís per a posar una terrassa des de setembre fins a octubre, això si que entra dins d'uns plaços que més o menys jo se interpretar dintre d'una forma racional, però els altres dos se m'escapa. D'altra banda m'interessava saber si la núm. 72 te a veure amb aquella informació que se'ns va donar en una Comissió Informativa sobre algunes dificultats que havia hagut amb algun dels contractats a través del Pla d'Ocupació. I sinó és així, doncs saber a què ve aquest comiat disciplinari. D'altra banda també volia saber una mica més d'informació sobre la resolució núm. 80, on s'aprova un abonament de 7.339,54 euros, però en concepte de liquidació provisional de l'any 2007, i això no m'acaba de quadrar tampoc". A continuació pren la paraula la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "Mis preguntas son sobre la núm. 1 sobre la aplicación del criterio, si es posible se nos hiciera, si no es posible ahora, se nos hiciera llegar por escrito cual es la modificación de este criterio. La núm. 36, respetando los datos privados de la persona, entiendo que la categoría profesional, entiendo que una señora de la limpieza como pasa a conserje. Si es esto, igual es un error y es el mismo nombre de otra persona. La núm. 58 y la núm. 104 que van ligadas. En cuanto a la 58 decir que si es posible, tanto en una como en otra, conocer los nombres de las personas que componen este tribunal y de los vocales del mismo, que es la 104, o a la inversa". A continuació intervé el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Només volia preguntar per la 54, a veure si es coneixen els motius de la dimissió de la treballadora, i si es poden dir aquí tranquil.lament, i sinó ho parlem en privat", L'alcaldessa diu: "Si no hi ha més preguntes passaríem a contestar. Començaríem per la núm. 1". Pren la paraula el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "Això son els criteris que estan establerts dins de les OOFF per a fer el fraccionament dels pagament de qualsevol impost o taxa, és el que està marcat ja, tots els mecanismes estan aplicats per l'ORGT, és el que ve a dir aquesta resolució". A continuació intervé la senyora Montserrat Carbonell, tinent d'alcalde de Serveis Generals, que diu: "Sobre la núm. 13. És l'aplicació del conveni que es va fer amb LOCALRED per tot el que era telefonia fixa, dades i mòbils. És això". Pren la paraula el senyor Juan Antonio Lancho, tinent d'alcalde d'Acció Territorial, que diu: "La núm. 19 corresponde a lo que seria el plan de empleo presentado para el 2010-2011, y consistiría en la contratación de un total de 13 personas para hacer funciones de acciones de millora mediambiental, rehabilitació d'equipaments municipals, i dinamització social. Es la primera subvención que recibiremos, y el plan de empleo comenzará para finales de este año o principios del que viene". 9 Pren la paraula el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "En quan a la núm. 36, s'ha de dir que en aquest cas, la treballadora titular d'aquest lloc de treball és conserge, fa molt anys que havia estat personal de la neteja, però en el seu dia va haver-hi una reconversió per uns problemes de salut que tenia aquesta senyora, i està ocupant una plaça d'auxiliar de manteniment-conserge. Aquí el que hi ha de manifest es la substitució per baixa, en aquest cas de la consergeria. En aquest cas, del Servei Municipal d'Ocupació, en El Molí". Pren la paraula el senyor Juan Antonio Lancho, tinent d'alcalde d'Acció Territorial, que diu: "Sobre la 45 y 46 son concesiones de via pública, seguramente correspondan las dos a dos terrazas que durante el mes de verano fueron localizadas sin el pertinente permiso, y aparte de recibir la correspondiente sanción, han tenido que pedir la ocupación de via pública durante el tiempo que ha estado, hasta que acabe". Pren la paraula el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "En quan a la 54, les raons per la qual s'ha atès aquesta dimissió, la veritat és que ara mateix ho desconec, sí que puc dir que és un membre d'un pla d'ocupació, i m'imagino que serà perquè ha trobat una feina". L'alcaldessa diu: "En quant a la 58, dir-li a la senyora Antonia que està a la seva disposició la convocatòria perquè la consulti quan vulgui, per a veure el nomenament de les persones que composaven el tribunal. En quant a la núm. 65, no se si havia preguntat o havia fet una comparativa en el tema de les terrasses, amb el tema d'ocupació via pública. I la 72, el senyor David Sanuy te la paraula". Pren la paraula el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "Ara mateix tampoc tinc les raons del comiat disciplinari, però podem recórrer a l'expedient, i en el moment que creguin oportú, doncs ho mirem". L'alcaldessa diu: "Sobre la núm. 80, també te la paraula el senyor David Sanuy". Pren la paraula el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "Tanmateix aquesta informació concreta no la tinc, però també podem recuperar l'expedient i podem mirar-la. Cap problema". Intervé la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CIU, que diu: "Només una curiositat. A veure, si la núm. 45 i la núm. 46 son producte de que aquestes dues terrasses potser inicialment no van demanar el seu permís, però que m'imagino que a través d'una inspecció de la guàrdia urbana o alguna cosa semblant, es va veure que tenia una terrassa que no complia els requisits corresponents, com és possible que ara posi autoritzar a, i no posi penalitzar a. Es fa mitjançant una altra via? O com funciona. Perquè clar, tal como està aquí, la sensació que jo tinc, potser equivocada, és que se'ls hi està cobrant el mateix que als altres usuaris que sí que ho han fet bé. I clar, això te el perill de que "si cuela, cuela". No, les coses s'han de fer reglamentàriament. Per tant, on consta això que vostè comenta?" Pren la paraula el senyor Juan Antonio Lancho, tinent d'alcalde d'Acció Territorial, que diu: "Pues nos tendremos que remitir al expediente, y está a su disposición". 3. MODIFICACIÓ DE LES ORDENANCES FISCALS PER L'EXERCICI 2011 Es dóna lectura a la proposta presentada. Seguidament, s'obre un torn de preguntes. 10 Pren la paraula el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "Regidors, regidores, alcaldessa, ciutadans i ciutadanes que avui ens acompanyeu en aquest ple municipal, bona tarda a tothom. Un any mes arriba el mes d'octubre i l'equip de govern porta a aprovació la proposta de ordenances fiscals per l'any 2011. Aquests es el segon any que tinc la responsabilitat de preparar la proposta i la negociació per tirar endavant les ordenances que regiran el proper any 2011. La conjuntura econòmica ens posa en una situació en la que moltes de les famílies de la nostra ciutat estan passant per veritables problemes per tirar endavant i aquest es un fet que ens ha condicionat molt l'elaboració d'aquestes ordenances que presentem avui. L'experiència dels anys que porto al ajuntament com a regidor em fa recordar anteriors debats en aquesta mateixa sala de plens on en la majoria dels casos el que s'han qüestionat son fonamentalment les formes i s'ha discutit poc del contingut. Espero que això avui pugui canviar i que realment tinguem un debat en el que puguem posar a sobre la taula els models de política fiscal que s'han de desenvolupar en el nostre municipi per garantir els serveis que dona aquest ajuntament. Per començar m'agradaria emmarcar el que estem fent avui. Es porta a aprovació les ordenances fiscals, una de les dues eines fonamentals, juntament amb els pressupostos, per emmarcar les politiques que es desenvolupen a la nostra ciutat. El full de ruta que ens indica la línia de ingressos que tindrà el nostre ajuntament l'any vinent. Les ordenances fiscals consten de tres paquets fonamentals: Impostos, Taxes i Preus Públics. 1. Els impostos son el mecanisme que te l'administració publica, en aquest cas l'ajuntament, per recaptar els diners necessaris per donar els serveis marcats per les seves competències, allò que esta marcat per llei que tenim la obligació de fer. Es a dir, es un dels conceptes que finança directament l'ajuntament i fa que es paguin les despeses bàsiques que fan que funcioni la nostra administració i alguns dels serveis que dona. Son cinc impostos que recapta l'ajuntament: IBI, IAE, IVTM, Impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana i l'ICIO. 2. Les taxes son el preu que posa l'ajuntament per posar en marxa un servei del qual no necessariament te la competència però que el posa en marxa per l'interès general o per la demanda de la ciutadania. Serveix per pagar el servei que es dona, per exemple, escombraries, poliesportiu, ocupació de la via publica, etc... Aquests preus sempre es posen amb la intenció de cobrir els costos que genera aquest servei. 3. Els preus públics son aquells que cobra l'administració per la prestació d'un servei en igualtat de condicions que el sector privat. En el cas del nostre ajuntament son el lloguer de maquinaria, mobiliari i útils, i adquisició de material fungible (fotocopies) Es potestat de l'ajuntament definir els preus dels tres paquets, impostos, taxes i preus públics en funció dels diferents criteris politics i això defineix la pressió fiscal a la nostra ciutat, es a dir, l'esforç que entre tots i totes fem per mantenir els serveis i l'administració. A majors preus major pressió fiscal a menors preus menor pressió fiscal. Dic tot això perquè es important que entenguem en quin àmbit ens movem i quines son les possibilitats del nostre ajuntament a l'hora de donar uns determinats serveis i la importància que tenen les ordenances fiscal pel bon desenvolupament de la gestió del nostre ajuntament. L'any passat vam tenir un interessantíssim debat entre tots els grups en els que es van acordar moltíssim canvis, sobre tot, a nivell de bonificacions per incentivar determinades politiques. Podem parlar de les bonificacions a l'IBI per la instal·lació de energia solar tèrmica, o de les bonificacions al IVTM pels cotxes menys contaminants, bonificacions als comerços en un 40% a la taxa d'escombraries per tots aquells que s'adhereixin al pla "Comerç sense bosses" son exemples de politiques fiscals per incentivar hàbits ecològics i sostenibles. 11 Bonificacions per pensionistes que per dificultats de mobilitat hagin de fer reformes al seu pis tindran la bonificació del ICIO en un 95 %. Politiques fiscals per ajudar a la gent gran. Bonificacions a la taxa de les instal·lacions esportives als pensionistes, persones majors de 65 anys o a persones amb discapacitat acreditada superior a un 65%. Politiques fiscals per incentivar l'esport. Totes aquestes bonificacions son exemples de la incidència política que tenen les ordenances fiscals. Doncs be, aquest any, marcat per la crisi econòmica, i com deia al principi, entenent que hi ha problemes importants en moltes famílies de la nostra ciutat l'equip de govern en la seva proposta de ordenances fiscals proposa la congelació dels impostos, taxes i preus públics, entenent que augmentar la pressió fiscal en aquests temps de crisi el que aconseguiríem seria collar encara mes a les famílies i la intenció es precisament la contraria, intentar alleugerar en la mesura de les nostres possibilitats a la ciutadania de Badia del Vallès. Aquesta decisió marcarà de forma important el proper exercici perquè també obligarà a preparar uns pressupostos marcats també per la congelació dels ingressos fiscals municipals mantenint i millorant els serveis que donem a la ciutadania. A l'hora mantenim, evidentment totes les bonificacions ja pactades i treballades l'any passat perquè entenem que es important seguir apostant per aquestes politiques. Per tot això, perquè es la millor proposta en temps de crisi, perquè mantenim uns serveis de qualitat i perquè ho fem pensant en la ciutadania demano el vot afirmatiu per part dels grups a la proposta de l'equip de govern". Intervé la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CIU, que diu: "En els darrers tres anys s'ha fet una molt bona feina pel que fa la tractament de les OOFF. Realment, donada la crisi econòmica que ja fa anys que la tenim a sobre, fer i treballar les OOFF de forma responsable era difícil, perquè és fàcil quan estàs a l'oposició d'alguna manera ser una mica destructiu i criticar certes mesures adoptades per part de l'equip de govern. Des de CiU vam intentar fer aquest exercici de responsabilitat, i vam intentar portar les nostres propostes, i a veure quin era el resultat de tot plegar. He de dir que nosaltres estem prou satisfets de la feina que s'ha fet en aquests tres anys. D'alguna manera, ens sentim partícips, en part, d'aquestes ordenances, perquè son resultat d'aquestes modificacions que s'han anat incorporant al llarg de tres anys. Des d'aquí volem agrair la bona disposició de l'equip de govern a escolar i incorporar les nostres propostes, que totes elles s'han mantingut enguany. Per exemple, només per citar alguns exemple, nosaltres vam proposar fa tres anys la bonificació, que pot arribar a ser fins d'un 30 per cent durant els 3 anys per habitatge, on s'instal.lin sistemes d'aprofitament tèrmic. També a l'apartat de la Plus Vàlua vam demanar la incorporació d'una bonificació del 95% de la quota d'aquest impost per transmissions mortis causa a favor del cònjuge, descendents o descendents adoptats, i per petició explícita de CiU es va afegir les parelles de fet. També vam demanar fa tres anys la bonificació de l'Impost de Vehicles de Tracció Mecànica pels vehicles menys contaminants, que això fa tres anys no es va poder implementar perquè estàvem a l'espera d'un llistat per part de l'estat, que ens dirigís una mica respecte aquesta bonificació, però vistos que aquest llistat no arribava, doncs l'any passat es va decidir incorporar això. I em fa gràcia perquè clar, d'aquests tres exemples que jo tenia, dos han estat citats pel senyor Sanuy. Un quart exemple seria la revisió i conseqüent rebaixa de la quota d'activitats esportives, com per exemple els cursets de natació a nadons, i aquest any estem molt contents, perquè l'any passat vam comentar una cosa i no vam poder arribar a un acord favorable respecte a la incorporació del pagament d'una matrícula per als no residents, que formen part d'un grup, bueno pels no residents a Badia bàsicament que volguessin ser socis del poliesportiu, de les instal.lacions esportives, i aleshores nosaltres vam votar a favor de les OOFF, tot i que estàvem en desacord en aquests i d'altres punts, i és curiós perquè nosaltres en aquell moment vam preveure tot un seguit de problemes que podien estar relacionats amb l'aplicació d'aquesta matricula, com el que passava amb el tema dels clubs esportius. Nosaltres vam tenir diverses reunions amb el regidor d'Esports, per a comentar-li que hi havia un problema respecte a la seva intenció de fer pagar la quota de ser socis del poliesportiu als socis dels clubs esportius, perquè s'ajuntava d'una banda aquesta nova incorporació que ja se que fa anys que a 12 Badia estava, però que ara feia temps que no s'implementava, i que vostès van decidir portar-ho a terme l'any passat, i de l'altra s'afegia aquesta matrícula, per tant ens podríem trobar la situació d'una persona que fos soci d'un equip de futbol o qualsevol altre esport, que fes anys que estigues essent soci d'aquest club, i que per tant vingués a jugar a Badia del Vallès, però de cop i volta aquesta persona se l'obligava, d'una banda a pagar la quota de soci del poliesportiu, i de l'altra a pagar aquesta matrícula sense tenir cap tipus de lògica. Clar, què va passar? Doncs com que la problemàtica va sortir, es va decidir esperar un any a la implementació d'aquesta obligatorietat, com be em va informar el regidor d'Esports. I per això mateix jo aquest any vaig tornar a posar sobre la taula, demanar l'exempció del pagament de matrícula per a tothom. I si això no podia ser, com a mínim però, per als no residents que fes anys que formessin part d'un club esportiu. Però sobretot estem molt contents perquè nosaltres fa tres anys que estem demanant la congelació de taxes i impostos, perquè fa tres anys que veiem que la pressió fiscal és molt important per als veïns i veïnes de Badia, i que estem patint la crisi que tenim, que tenim una taxa d'atur molt elevada, i que aquest any s'ha agreujat. Possiblement donat el fet de que s'ha agreujat, l'equip de govern aquest any ha decidit incorporar-ho. Nosaltres estem satisfets. Però, no tot és positiu. Com acostuma a passar, no estem absolutament satisfets de les OOFF. Hi ha aspectes que no ens agraden. Ja he comentat que a nosaltres ens agradaria eliminar el tema de la matrícula dels no residents pels usuaris del poliesportiu. Bàsicament perquè nosaltres ja tenim impactat, com a Consistori vull dir, no com a CiU, ja hi ha un pacte segons el qual la quota dels socis de les instal.lacions dels no residents a Badia augmenta cada any un 15%. Si a això li hem d'afegir la matrícula de 30 euros, doncs ho trobàvem excessiu. D'altra banda, tampoc estàvem d'acord amb algun element que s'ha incorporat aquest any, com per exemple el fet de que una parella resident a Badia que es vulgui casar un dissabte o un festiu, hagi de pagar 100 euros. Però, un acord implica flexibilitat, entesa i capacitat d'aconseguir un equilibri satisfactori entre el que s'aconsegueix i el que es decideix. Per tant, malgrat tot, nosaltres votarem a favor". Seguidament pren la paraula el senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "Las OOFF de hecho es la previsión de lo que vamos a ingresar el año que viene. Si que es verdad que he hecho un resumen del trabajo que se ha venido haciendo, incorporaciones que hemos ido haciendo en los últimos años en cuando a las OOFF. Algunas no sólo las han hecho un partido político, hemos coincidido algunos en algunas de las modificaciones e inclusiones que han habido en las OOFF en los últimos años. De hecho yo, en el tema de las OOFF he de manifestar que en muchos aspectos no estoy...en algunos no he participado por varias razones, porque el tiempo que hemos tenido y que contamos a veces nosotros con el equipo de gobierno, pues no hemos coincidido, pero si que les hemos hecho llegar alguna de las propuestas. Las propuestas si que se han hecho llegar, y algunas de esas propuestas ya fueron rechazadas el año pasado, y al ver que no estaban incluidas este año, pues seguimos en las mismas. Una de las propuestas que hacíamos concretamente, era la de inclusión de los parados de larga duración con la tarjeta de transporte público de forma gratuïta. A los parados, a los parados de larga duración, como ha hecho mención de todo lo que ha leído el regidor competente de este tema, pues no veo que dada la coyuntura económica o la situación de crisis que estamos viviendo, veo que en este aspecto...si que es verdad que hay una congelación de impuestos, una congelación de los alquileres, una congelación de los impuestos de Bienes Inmuebles, pero no hay realmente una apuesta decidida para apoyar a los colectivos que más están padeciendo la situación de crisis. Hice una propuesta muy concreta para un colectivo muy pequeño pero a la vez numeroso también, que no ha sido incluida. En el año 2009 estaba como tal, ha habido una bonificación para todos los discapacitados que tenían el 33% de discapacidad reconocido por el ICAS, el 2010 se lo saltó por la torera el equipo de gobierno ese acuerdo, y no existe esa bonificación, por eso hice la propuesta para este año, para que se hiciera una bonificación para la utilización de las tasas municipales y la utilización del polideportivo, y como bien ha dicho, si que lo ha dicho el Sr. David, y en uno de los últimos correos que he recibido por su parte, está incluida la bonificación que hace el equipo de gobierno, es a partir del 65% de discapacidad. De hecho, por esas y por otras 13 muchas razones, y para no alargar tanto, y como van a salir adelante las OOFF por la realidad que existe en el Consistorio, nosotros nos abstendremos". A continuació intervé la senyora Antonia Escriva, del grup municipal del PP, que diu: "La verdad es que en los últimos tiempos, los últimos 2-3 años, el protocolo de trabajo en este Ayuntamiento está cambiando, es mas participativo y la verdad es que todos participamos, y aportamos, y se recoge por el equipo de gobierno. Esto es algo que nos beneficia a todos, que nos beneficia del primero hasta el último vecino de aquí de Badia, yq ue las OOFF son como las tres patas de un banco, con las cuales nos podemos medio mantener. Digo medio porque es imposible. Nosotros valoramos muy positivamente la capacidad por parte de todos, absolutamente de todos, de dialogar, de trabajar, de recoger todas aquellas propuestas que se han hecho desde diferentes grupos, y valoramos positivamente esta capacidad de trabajo. Esperamos que siga manteniéndose en esta línea, incluso que la mejore, porqué no, y nuestro voto desde luego va a ser positivo". Pren la paraula el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "El contingut i les formes. Nosaltres pensem que el contingut és molt important, però que les formes també ho son, i que en un procés de negociació i de participació, és important que tant el contingut com les formes guardin un equilibri com a mínim respectable. És veritat que alguns continguts d'aquestes ordenances podrien esser compartits perfectament per l'AEB, però les formes ens han portat, ens han condemnat a no poder participar. I és per això que des de l'AEB volem denunciar la falta de paraula i de respecte de l'equip de govern en relació a aquest tema. En el tractament dels pressupostos i d'OOFF de l'any passat, es va adquirir un compromís d'iniciar una aproximació a lo socialista, es va dir, a lo socialista, els pressupostos participatius. Des de l'AEB i davant aquest oferiment per part de l'equip de govern, us va fer arribar una proposta de diferents fases que s'havien de seguir per a aconseguir aquesta fita. Un dels elements claus d'aquest procés era, i continua essent, i serà, començar a parlar d'OOFF i de pressupostos al gener. Gairebé a totes les Comissions Informatives d'Economia hem anat recordant aquest compromís, i ens heu anat donat llargues i més llargues, de tal manera que arriba l'octubre, i des de la regidoria d'Economia ens feu arribar un mail, on se'ns convida a fer arribar la nostra proposta d'OOFF, i es posa la data del 8 d'octubre. I les de pressupostos fins un parell de setmanes després. La idea que tenen respecte la participació de les demes forces polítiques del Consistori, per a nosaltres és tan llunyana a la nostra, que per molt que aixeco la mirada no els aconsegueixo veure. Som conscients que tenen una super majoria absoluta aquí al Consistori, però creiem que aquesta manera de gestionar és vergonyosa. Les coses no es que es puguin fer millor, sinó que s'han de fer millor, i arriba un moment que la cantinel.la de "ho sentim molt, l'any que ve intentarem fer-ho millor", doncs deixa de funcionar senzillament. El seu nivell de credibilitat, per a nosaltres ja fa temps que ha tocat fons. No deixem d'adquirir compromisos que es queden pel camí, i no arribem mai a bon port. Estem cansats de la seva manera de fer, i aquest no procés de participació en el desenvolupament de les OOFF d'enguany ens en sembla, com hem dit, una falta de respecte total envers el nostre grup, i es aquesta raó per la qual no hem fet arribar propostes, ens hem limitat a intentar que les seves propostes d'OOFF respectessin sempre segons el nostre parer, els ciutadans. Votarem en contra, de les OOFF, i a més a més anunciem en aquest Ple d'octubre, que no participarem en el desenvolupament dels pressupostos, per totes les raons que hem anat dient". L'alcaldessa diu: "Gràcies. Suposo que el senyor David Sanuy vol contestar. Té la paraula". Pren la paraula el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "Primer agrair les bones i les males paraules que han hagut al voltant de l'elaboració de les OOFF. Com deia al principi de la meva intervenció, entenia que avui era un dia que s'havia de qüestionar fonamentalment el contingut de les OOFF, i la veritat és que estic content perquè han hagut moltes intervencions al voltant del contingut de les OOFF que era l'objectiu, parlar d'aquestes coses. I aclarint alguns temes que s'han posat sobre la taula, hem de partir de la base de que tant les taxes com els impostos serveixen per a costejar, 14 fonamentalment, els serveis que es donen. Quan l'equip de govern proposa l'any passat la constitució, la posada en marxa per exemple, com deia abans la regidora de CiU, la matrícula dels no residents en les instal.lacions esportives, és fonamentalment per a costejar uns tràmits administratius que existeixen en el moment que es dona d'alta una persona, de la mateixa manera que quan algú es ve a casar a l'Ajuntament hi ha unes despeses que venen relacionades, tant amb la neteja, com en l'agutzil que ve a obrir la porta, com amb la policia, com el tràmit administratiu de l'expedient que evidentment té un cost, i estan quantificats. I no costen més, és el que costa i per tant, és un cost que s'ha de pagar. I aquesta és una línia que es el que hem intentant mantenir, i son les petites coses que s'han anat implementant sobretot en aquests dos últims anys: l'any passat i aquest. D'altra banda vull aclarir una cosa al regidor d'ICV-EUiA. Ho va estar comentat i vaig enviar la resposta per correu electrònic, deixant clar que durant l'any 2010, en les OOFF que estan vigents ara, la unificació dels discapacitats en les instal.lacions esportives estava vigent, no havia desaparegut. La que es va aprovar en el 2009 seguia vigent en el 2010 perquè no es va modificar. El que si que és cert es que aquest any la proposta de l'equip de govern ha estat augmenta a ratio, es a dir, en lloc de bonificar del 33% en amunt, el que hem fet és bonificar els discapacitats diguem-ne que pateixen més, s'ha disminuït el marge de la bonificació. Però la bonificació existia, no s'ha tret, ni havia desaparegut. En les OOFF que el mes d'octubre del'any passat es van aprovar, estava i seguia existint, la bonificació dels discapacitats a l'ordenança 17 d'Esports. Agrair els vots afirmatius que s'han posat a disposició i res més. Moltes gràcies". L'alcaldessa diu: "Por terminar un poco y centrar el debate, agradecer igualmente como ha hecho mi compañero los votos favorables a la propuesta de OOFF, y únicamente aclarar un concepto. Los servicios públicos, los servicios que presta el Ayuntamiento cuestan dinero. El dinero que tiene que pagar el Ayuntamiento de los servicios públicos, son públicos pero no son gratuitos, no abrimos un polideportivo y no cuesta dinero, ni hacemos una recogida de basuras y no cuesta dinero. Evidentemente, las tasas se fijan para ser todos corresponsables del pago o de estos servicios públicos, que el que los utiliza los paga. Por tanto, no creemos en la gratuidad porque sí de los servicios públicos, sino en una corresponsabilidad. Hay que ayudar al que no tiene, y establecer bonificaciones en base a una serie de criterios económicos. Por tanto, no estamos a favor de bonificaciones genéricas a colectivos genéricos sin más requisitos, y pensamos que las bonificaciones y el establecimiento de tasas, se tienen que reflexionar. También en cuanto al tema de la participación y de la sistemàtica queja de la AEB de la escasa participación que su grupo manifiesta sentir que tiene a la hora de establecer propuestas, sin entrar a valorar las concepciones que cada uno tiene sobre la participación ciudadana, nosotros nos comprometimos, porque asi creemos que tenemos que iniciar un proceso para hacer una participación en la elaboración de presupuestos, pero como todo proceso participativo, se tiene que hacer bien. Porque sino es un proceso participativo sin una buena cobertura, lo que genera es desconfianza en la participación, y genera mucha menos participación. Por tanto, el equipo de gobierno ha pensado que antes de la participación ciudadana, había que iniciar una serie de mecanismos para establecer contactos con la ciudadanía para establecere vínculos, para que un proceso participativo pueda tener un buen resultado y no ser un canto de sirenas que pueda generar expectativas erróneas. En cualquier caso, el primer año en que se hicieron las OOFF en las que la mayoría de los regidores que forman parte de los grupos de la oposición eran nuevos, era comprensible que, para poder conocer como funcionaban las OOFF o para poder tener un buen conocimiento de ellas, requerían más tiempo. Estamos en el tercer año de la legislatura. Llevamos tres años debatiendo unas OOFF en las que se han ido incluyendo propuestas y bonificaciones progresivas que cada uno de los grupos ha ido reflexionando, supongo, y entiendo a lo largo del año natural, porque es la responsabilidad de todos y cada uno de nosotros, del equipo de gobierno y de la oposición, para pensar como poder mejorar las OOFF del año siguiente. Esperar a que el equipo de gobierno haga su propuesta de OOFF, y "es que me has dejado 15 días para yo poder valorar si tu propuesta de OOFF es la que a mi me gusta, y decir que no he tenido suficiente tiempo para poderlas debatir", como ha manifestado ICV-EUiA, pues mire, me parece que han tenido tres años para evaluar la propuesta de OOFF del 15 equipo de gobierno o para hacer las suyas propias, sobretodo teniendo en cuenta que este año el criterio general ha sido el de la congelación, y se han implementado muy pocas modificaciones respecto las OOFF de los últimos tres años. Por tanto, más que nada es por centrar el tema, somos conscientes de las cosas que quedan por hacer, pero no sentimos que hayamos faltado a la palabra de nadie, ni que estemos haciendo una gestión vergonzosa y una falta de respeto total, porque yo podría entender o podría pensar que el que un determinado grupo de la oposición en 12 meses no se haya planteado como quiere la política fiscal de este Ayuntamiento, pues también podría ser una falta de respeto total hacia la ciudadanía de Badia, y no lo diré. Por tanto, pasaríamos a la votación...bueno, si és per un tema d'al.lusió personal, però cadascu ha dit el que l'ha semblat sobre el tema de les OOFF, el que han entès que no ha hagut participació ja ho han dit, els que han entès que una determinada proposta és la correcta...he dit que la meva intervenció era per a tancar al debat. Tenen dos minuts". A continuació pren la paraula la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, que diu: "Jo és que volia puntualitzar una cosa respecte a un comentari que ha fet ara al acabar el senyor Sanuy, que feia referència al tema de la matricula dels socis de les instal.lacions esportives que he al.ludit. Val, estem d'acord , els serveis oferts per l'Ajuntament hem de procurar que no siguin massa deficitaris, donat que això és la única via que un Ajuntament que te pocs recursos econòmics com aquest, pugui utilitzar aquests recursos econòmics de la millor manera possible, i d'aquesta manera fer una millor gestió dels pressupostos. Fins aquí estem d'acord. Però també és veritat que s'han de valorar les conseqüències de certes implementacions. Del que jo em lamentava és que nosaltres trobem que és una mica trist o que no te cap sentit, que des de CiU s'avanci un problema, que aquest problema no es tingui en compte a l'hora de dur a terme aquesta implementació, i que després, passat el temps, al llarg de l'any, jo que tinc la mania de llegir-me les actes de les coses que se celebren per a Badia, trobi que a l'acta del Consell Municipal d'Esports, els senyors d'alguns clubs esportius li plantegin aquesta problemàtica que CiU havia avançat, al senyor regidor d'Esports, i que el senyor regidor d'Esports digui "vale, ya miraré como solucionarlo". I com es pot sol.lucionar? Fàcil, fàcil. Amb això que estem fent ara. Per tant, jo estic contenta de que això s'hagi fet, però volia puntualitzar això perquè m'ha semblat que vostè es deixava aquesta part, la part de les conseqüències que té tota implementació. Només això". Seguidament pren la paraula el senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "Muy breve. Si que tenemos tiempo y hemos tenido tiempo durante tres años, y hemos hecho unas OOFF, y hemos propuesto cosas. Pero yo quiero recordar no sólo al equipo de gobierno, sino que a todos los regidores y a los que nos acompañan en este Pleno hoy. La responsabilidad de gobernar la teneis vosotros. La responsabilidad de gobernar. ¿Qué es lo que pasa? Para la ciudadanía, para los vecinos, el trabajo que estais haciendo deja mucho que desear. Mucho que desear. Y que os excuseis en que no hacemos propuestas, que somos irresponsables ante los ciudadanos, venga hombre...donde vamos a parar. Por favor, más respeto a los grupos de la oposición, más respeto al trabajo que estamos haciendo en el dia a dia también". L'alcaldessa diu: "Igualmente le pedimos respeto para el trabajo que hace el equipo de gobierno. En cualquier caso lo que deja mucho que desear es su opinión". Seguidament intervé el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Yo simplemente decir que les pido que sean conscientes de la importancia de que el equipo de gobierno haga llegar con tiempo su propuesta, teniendo en cuenta que es el equipo de gobierno de la ciudad, y de que la propuesta del equipo de gobierno es bàsica a la hora de crear una serie de propuestas por parte de nuestro grupo. Nosotros hemos hecho llegar puntualmente cada año nuestras propuestas, algunas que no se han recogido unos años han sido repetidas al siguiente, pero lo que no me puede decir es que hemos tenido tiempo para reflexionar y para hacer llegar, cuando normalmente las propuestas que podemos hacer llegar desde nuestro grupo, en gran parte son una respuesta a las que desde su 16 grupo hacen. Nosotros nos quejamos no sólo de que no hayan hecho llegar la propuesta de OOFF con tiempo para que las podamos debatir y podamos ejecutar una contrapropuesta de algunas, o unas propuestas nuevas de otras, sino que ni siquiera nos han hecho llegar las líneas generales, que vinieron redactadas en el mismo mensaje de octubre. En el mismo mensaje, aunque sean las líneas generales seguro que las tienen claras desde hace muchísimos meses. Es decir, las OOFF se van a basar en la congelación de prácticamente todo lo que podamos, aunque sea eso. Pues ni tan solo eso. Y por nuestra parte si que lo valoramos como una falta de respeto a la capacidad de participación que tenemos. Es muy importante que el equipo de gobierno haga llegar, con la suficiente antelación, la propuesta de OOFF. Y si no está acabada fil per randa, como mínimo la propuesta en líneas generales si que las conocen desde hace algunos meses. De eso nos quejamos". A continuació pren la paraula el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia: "Gracias. Para aclararle y sobre todo hoy que hay tanta gente, que quiero que se sepa. Las OOFF no es un documento que se haga nuevo de hoy para mañana. Las OOFF es un elemento que está dentro del Ayuntamiento y que lo que se hace cada año es modificarlo. ¿Qué quiere decir eso? Que son las mismas OOFF que el año pasado. Si os fijais en la propuesta de acuerdo que se aprueba hoy, lo que hay son las modificaciones, no el mamotreto de las OOFF. Y de lo que se trata es de que durante todo el año, y a eso entiendo que nos referimos desde el equipo de gobierno, es que esas OOFF no cambian, y que las aportaciones se hacen en base a ese documento que está aprobado, no a un documento que nos inventamos, que no nos inventamos nada, con lo cual tenemos tiempo más que suficiente, independientemente de si yo mando un mail o no, como regidor de la oposición puedo hacer las propuestas que crea oportunas, que es legítimo una cosa y la otra. Que a mi me parece bien, pero que tengamos claro que la propuesta del equipo de gobierno de OOFF, aparece y surge de un documento que ya existe, que no sacamos de un dia para otro. Y eso creo que tiene que quedar muy claro, porque parece que es que tengamos que hacer un documento deprisa y corriendo en quince días, para presentárselo a la oposición para que se lo pueda mirar. Es que es el mismo. Es el mismo. Y lo que ponemos encima de la mesa son los posibles cambios o los criterios que pone el equipo de gobierno, que en este caso, fundamentalmente el criterio de este año era el de la congelación. Ya está. Lo digo para que no nos llevemos a confusión y que la gente no se piense que tenemos que estar haciendo... otra cosa diferente sería en el tema del presupuesto, que eso si que es verdad que es un trabajo que tiene que salir de saque. Pero en el tema de las OOFF, lo siento pero es que el documento ya existe". Es procedeix seguidament a votació de la proposta de les OOFF, que s'aprova per 13 vots a favor (PSC, PP, CiU), 1 abstenció (ICV-EUiA), i 3 en contra (AEB). S'acorda: Atès que el Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, estableix en els seus articles 15 a 19 el procediment per l'aprovació i modificació de les Ordenances Fiscals reguladores de tributs locals. Atès que l'article 16.1 estableix que els acords de modificació de les Ordenances Fiscals ha d'incloure la nova redacció de les normes afectades, la data de la seva aprovació i la d'inici d'aplicació. Vistos els informes de Secretaria i Intervenció. S'acorda: Primer. Aprovar provisionalment la modificació de l'ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals que haurà de regir per a l'exercici 2011 i següents. 17 Segon. Aprovar provisionalment per a l'exercici de 2011 i següents la modificació de les ordenances fiscals que es detallen a l'annex 1, adjunt, i que a continuació es relacionen: IMPOSTOS Ordenança fiscal 1: Impost sobre béns immobles Ordenança fiscal 3: Impost sobre vehicles de tracció mecànica TAXES Ordenança fiscal 6: Taxa per expedició de documents administratius Ordenança fiscal 7: Taxa pel servei de recollida domiciliària d'escombraries Ordenança fiscal 9: Taxa per la prestació de serveis de mercat públic Ordenança fiscal 15: Taxa per la prestació dels serveis d'intervenció integral de l'administració municipal en les activitats i instal·lacions. Ordenança fiscal 17: Taxa per la prestació de serveis esportius i usos d'instal·lacions esportives Ordenança fiscal 20: Taxa per la prestació de serveis sòcio-educatius Ordenança fiscal 21: Taxa per la prestació de serveis formatius i accés a la xarxa d'informació Ordenança fiscal 22: Taxa per la recollida d'animals Ordenança fiscal 23: Taxa per la utilització de l'Auditori Municipal i de la sala d'actes del centre Antonio Machado. Tercer. Aprovar provisionalment la derogació amb efectes del 1r de gener de 2011 de l'Ordenança fiscal número 14 reguladora de la taxa per llicències urbanístiques i obres de domini públic Quart. Aprovar provisionalment la nova imposició, per a l'exercici 2011 i següents, de la taxa corresponent a la prestació de serveis de competència municipal, i aprovar l'Ordenança Fiscal reguladora, que es detalla a continuació: Ordenança fiscal 14: Taxa per llicències o la comprovació d'activitats comunicades en matèria d'urbanisme Cinquè. Aprovar provisionalment el calendari fiscal per l'exercici del 2011, segons es detalla a l'annex 2 que s'adjunta i forma part d'aquest acord. Sisè. Exposar al públic en el taulell d'anuncis de l'Ajuntament els anterior acords provisionals, així com el text complert de les modificacions de les Ordenances Fiscals, durant el termini de trenta dies hàbils comptats des del dia següent al de la publicació de l'anunci d'exposició en el Butlletí de la Província. Durant el període d'exposició pública de les Ordenances Fiscals, els qui tinguin un interès directe, en els termes previstos a l'article 18 del Real Decret Legislatiu 2/2004, podran examinar l'expedient i presentar-hi les reclamacions que estimin oportunes. Transcorregut el període d'exposició pública sense haver-se presentat reclamacions, els acords adoptats restaran definitivament aprovats. Setè. Publicar en el Butlletí Oficial de la Província els acords definitius que, un cop transcorregut el període d'exposició pública, procedeixi adoptar, així com el text de les Ordenances modificades, sota els criteris següents: 1) Es publicaran íntegrament els elements tributaris de determinació obligatòria per part de l'Ajuntament. 2) Mitjançant remissió expressa al text model aprovat per la Diputació de Barcelona i publicat al Butlletí Oficial de la Província de data 29 de setembre de 2010, es farà públic 18 l'adaptació de l'Ordenança General de Gestió, Inspecció i Recaptació dels ingressos de dret públic municipals. Vuitè. Trametre al Departament de Governació de la Generalitat de Catalunya, els acords de modificació de les Ordenances Fiscals, un cop s'hagin aprovat definitivament, de conformitat amb allò que preveu l'article 2 del Decret 94/1995, de 21 de