JUNTA DE GOVERN LOCAL 1/2011 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 21 DE GENER DE 2011 Badia del Vallès, 21 de gener de 2011 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan A. Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral David Sanuy Sales Montserrat Carbonell Rosell Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 24 de desembre de 2010. 2. CONTRACTACIÓ SERVEI DE SUPORT PROGRAMES D'INFÀNCIA, ADOLESCÈNCIA, JOVENTUT I ESPORTS Vista la proposta del servei de data 29 de desembre, on s'acredita la necessitat d'aquest Ajuntament de contractar el servei de suport als programes d'infància, adolescència, joventut i esports de l'1 de gener al 31 de gener, el preu del qual ascendeix a la quantitat de 12.830,5 euros. Vist informes d'Intervenció i secretària. De conformitat amb el que s'estableix en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes de sector públic. S'acorda: Primer. Dur a terme el servei de suport als programes d'infància, adolescència, joventut i esports de l'1 de gener al 31 de gener, mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista Fundació Pere Tarrés, per un import de 12.830,5 euros. Segon. Aprovar la despesa de 12.830,5 euros corresponent a la prestació del servei suport als programes d'infància, adolescència i joventut de l'1 de gener al 31 de gener, amb càrrec a la partida 0903.2317.22709 del pressupost per al 2011. Tercer. Que una vegada realitzada la prestació, s'incorpori la factura i es trameti el pagament si s'escau. Quart. Notificar aquest acord a l'adjudicatari. 3. CONVOCATÒRIA I PROCEDIMENT PER L'OBTENCIÓ DELS CARNETS DE LA MOBILITAT DEL TRANSPORT PÚBLIC INTERURBÀ D'1 ZONA Atès que un dels serveis més demandats per aquest col·lectiu és la reducció dels preus dels títols de transport urbà. 1 Atès aquesta demanda, l'Ajuntament ha aprovat l'ordenança municipal del carnet de la mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona, que regula l'àmbit d'aplicació de la subvenció, els beneficiaris/es, la gestió del sistema, els drets i deures de la persona beneficiaria i el seu règim sancionador. Atesa la necessitat d'implementar aquesta nova política pública. Atès l'informe tècnic que s'acompanya a aquest expedient. S'acorda: Primer. Aprovar el procediment ordinari de concessió d'aquestes subvencions que es tramitarà en règim de concurrència competitiva. Segon. Obrir termini de sol·licitud de les subvencions per l'obtenció del carnet de la mobilitat corresponent a l'exercici 2011 que es podran presentar a l'oficina d'atenció ciutadana (OAC) durant tot l'any 2011, sempre i quan hi hagi disponibilitat pressupostària juntament amb la documentació requerida. Tercer. Autoritzar i disposar la despesa per un import global de 50.000 euros destinada al finançament de les targetes de transport objecte de lliurament en concepte de subvenció. 4. CONVOCATÒRIA DE LES PROVES SELECTIVES PER A LA PROVISIÓ DEL LLOC DE TREBALL D'OPERARI/A POLIVALENT DE SERVEIS MÚLTIPLES SEGONS L'OFERTA PÚBLICA D'OCUPACIÓ 2005 Vista l´Oferta Pública d´Ocupació publicada corresponent a l'exercici del 2005, aprovada pel Ple en data 23 de febrer de 2005, publicada al Butlletí Oficial de la Generalitat de Catalunya nº 4349, de data 23/3/2005 i al Boletin Oficial del Estado nº 107 de data 5 de maig de 2005 . Vist que aquesta Oferta recull la provisió d'una plaça d'operari/a polivalent de serveis múltiples, escala d'administració especial, sotescala serveis especials, operari polivalent de serveis múltiples, grup E (Llei 30/1984) AP (Llei 7/2007). Vist que les bases de totes dues places es troben publicades al Butlletí de la Província de Barcelona número 40 de 16/02/2010 i al DOGC número 5570 de 18/02/10 CLASSIFICACIÓ DENOMINACIÓ GRUP VACANTS Administració Especial, sotsescala serveis especials, Operari polivalent de AP 1 subaltern serveis múltiples D'acord amb el que disposa l'article 21.1 g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local. D'acord amb el que disposen l'article 61.6 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l´Estatut Bàsic de l´Empleat Públic. D'acord amb el que disposen els articles 51 i següents de la Llei Orgànica 3/207, de 22 de març, per a la Igualtat efectiva de Dones i Homes. D'acord amb el que disposen els articles 130 i següents del Reial Decret Legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel que s'aprova la Refosa de les disposicions legals vigents en matèria de Règim Local. 2 D'acord amb el que disposa el Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel que s'aprova el Reglament General d´Ingrés del Personal al Servei de l´Administració General de l´Estat i de Provisió de llocs de treball i Promoció Professional dels Funcionaris Civils de l´ Administració General de l´Estat. D'acord amb el que disposa el Reial Decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris d'administració local I tota vegada que han estat examinades les bases de la convocatòria amb relació a la selecció de personal referida. S'acorda: Primer.- Convocar les proves selectives per a la provisió d'una plaça d'operari polivalent de serveis múltiples, d'administració especial, sotsescala serveis especials, subaltern, grup AP, modalitat concurs oposició, accés lliure, nomenament funcionari/ària de carrera. Segon.- Obrir termini de presentació del procés selectiu per cobrir aquesta plaça, que serà de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC. Tercer.- Publicar aquesta convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. En aquest anunci s'indicarà la data i el número del Butlletí Oficial de la Província de Barcelona on s'han publicat les bases de la convocatòria (número 40 de 16/02/2010). Així mateix aquesta convocatòria serà exposada al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina Web de l'Ajuntament, www.badiadelvalles.net , per a general coneixement. 5. CESSIÓ PARADA 136 DEL MERCAT MUNICIPAL Vista la instància presentada per la senyora Carmen Zapata Cots, en data 1 de desembre de 2010 i registre d'entrada núm. 9394, en la qual manifesta el desig de cedir la parada núm. 136 que va obtenir mitjançant traspàs en data 01/06/2009 a favor de l'ajuntament i amb efectes del 31/12/2010. Vist que es troba al corrent de pagament de totes les obligacions amb aquest Ajuntament, mitjançant comprovació amb l'organisme de gestió tributaria. Vist el informe favorable per part del responsable del Mercat Municipal. S'acorda: Primer.- Acceptar la cessió per part de la Sra. Carmen Zapata Cots de la parada del Mercat núm. 136 amb efectes del 31/12/2010. Segon.- Comprovar amb el responsable del mercat municipal que deixi la concessió en condicions i neta i que es faci la corresponent entrega de la clau de la parada. Tercer.- Notificar aquest acord a la interessada, al responsable del Mercat Municipal, a la Junta de Concessionaris del Mercat i a l'ORGT. 6. CESSIÓ PARADES 67-68-69-70 DEL MERCAT MUNICIPAL Vista la instància presentada per la Sra. Antonia Balsalobre Santiago, en data 20 de desembre de 2010 i registre d'entrada núm. 9945, com concessionària de les parades del mercat núm. 67-68-69-70, en la qual manifesta el desig de cedir les concessions 3 administratives que va obtenir mitjançant traspàs en data 01/03/2006 a favor de l'ajuntament i amb efectes del 31/12/2010. Vist que a data 31/12/2010 consta un deute amb l'ajuntament per taxes enrederides per import total de 12.281'60 i que amb data 20/12/2010 s'ha fet una sol·licitud de fraccionament davant l'ORGT, amb núm. d'expedient T/06272168, més 2.061'20 corresponents a taxes en període de voluntària i comprometent-se a liquidar-lo en les condicions que es fitxen en aquesta sol·licitud i que s'adjunta a aquest expedient. ` Vist l'informa favorable per part del responsable del Mercat Municipal. S'acorda: Primer.- Acceptar la cessió per part de la Sra. Antonia Balsalobre Santiago de les parades del Mercat núm. 67-68-69-70 amb efectes del 31/12/2010. Segon.- El present acord resta condicionat a la supervisió per part de l'ajuntament al compliment dels compromisos assolits davant l'ORGT en quant a la liquidació de tot el deute segons la proposta indicada. Tercer.- Notificar als interessats, a l'àrea d'economia i Promoció Econòmica, al responsable del Mercat i a l'ORGT. 7. CESSIÓ LOCAL NÚM. 131 A FAVOR DE L'AJUNTAMENT DE BADIA Atesa la instància amb data 14 de desembre de 2010, cursada pel Sr. Francisco Luna Montero, amb DNI 46.649.519 E, en la seva condició d'arrendatari del local comercial núm. 131, situat al carrer Mallorca, núm. 1 de Badia del Vallès, on ens comunica la seva decisió de cedir el local mencionat per no poder continuar amb l'activitat i davant de la impossibilitat de traspassar-lo. Atès que en el contracte d'arrendament en el seu article 1, la part arrendadora autoritza a la part arrendatària a rescindir el present el contracte abans del termini fitxat, prèvia notificació per escrit. Vist el informe tècnic de l'àrea d'acció territorial en quant a l'estat del local per a la devolució de la fiança que en el seu dia va dipositar a la tresoreria d'aquest Ajuntament i que ascendeix a un import de 510'00. S'acorda: Primer.- Acceptar la proposta per part de l'arrendatari Sr. Francisco Luna Montero, amb DNI 46.649.519 E, consistent en la cessió del local núm.131, situat al carrer Mallorca, núm. 1, a favor de l'ajuntament i amb efectes del primer dia de gener de 2011. Segon.- Resoldre el contracte d'arrendament celebrat amb data 1 de novembre de 2009, amb el Sr. Francisco Luna Montero, a petició de el mateix, i conseqüentment causar baixa en el padró dels locals comercials des del dia 1 de gener de 2011. Tercer.- Tornar la fiança que va dipositar en aquest Ajuntament per valor de 510'00 en el seu dia, atès al informe favorable per part dels serveis tècnics de l'àrea d'acció territorial respecte al retorn de l'esmentada fiança. Quart.- El present acord resta condicionat a la liquidació de totes les deutes que pugui tenir amb l'ajuntament, cosa que d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. Cinquè.- Notificar a la part interessades, a l'àrea d'economia i a l'ORGT. 4 8. MODIFICACIÓ TAXES LOCAL 89 Atès que en data 19 de novembre de 2010 es va aprovar la llicència d'obertura d'establiment i d'exercici d'activitat a Carmelo Vicente Becerra per dur a terme l'activitat de "Venda d'articles de regal artesanals" en el local comercial núm. 89 del carrer La Mancha, núm. 3 de Badia del Vallès i la liquidació de la taxa per obertura d'establiments per un import de 700 euros. Vista la sol·licitud del senyor Carmelo Valiente Becerra de data 10 de desembre de 2010 on demana la revisió de les taxes. Vist l'informe dels serveis tècnics municipals. S'acorda: Primer. Anul·lar l'acord de la Junta de Govern de data 19 de novembre de 2010 on s'aproven les taxes corresponents a la llicència. Segon. Aprovar la liquidació de la taxa per l'obertura d'establiment per un import de 300 euros, segons l'ordenança fiscal núm. 15 art. 7è ­ 2.1. 9. LLICÈNCIA D'ACTIVITAT AIN01009034 Atesa la resolució d'Alcaldia número 568/09, de data 1 de juliol de 2009, la qual aprovà la delegació a la Junta de Govern Local de l'atorgament de llicències i l'aprovació de les liquidacions corresponents, tret que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o s'hagi delegat a un altre òrgan. Vista la instància i documentació adjunta presentades per Estefania Pardo Oliveros on demana llicència d'activitat de "Venda de productes de parafarmàcia" ubicada a l'av. Cantàbric, 23 de Badia del Vallès. Vist l'informe emès per l'enginyer municipal referent a l'atorgament de la llicència sol·licitada. S'acorda: Primer. Atorgar llicència d'obertura d'establiment i d'exercici d'activitat a Estefania Pardo Oliveros, amb DNI 46.940.853-S, per dur a terme l'activitat de "Venda de productes de parafarmàcia", en el local comercial situat a l'av. Cantàbric, 23, de Badia del Vallès. Segon. Aprovar la liquidació de la taxa per l'obertura d'establiments, per un import de 1.200 euros, segons disposa l'annex de tarifes de l'ordenança fiscal número 15, reguladora de la mateixa. Tercer. Notificar el present acord a l'interessat. 10. LLICÈNCIA D'ACTIVITAT PARADES 104 ­ 105 ­ 109 ­ 110 Atesa la resolució d'Alcaldia número 568/09, de data 1 de juliol de 2009, la qual aprovà la delegació a la Junta de Govern Local de l'atorgament de llicències i l'aprovació de les liquidacions corresponents, tret que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o s'hagi delegat a un altre òrgan. 5 Vista la instància i documentació adjunta presentades per Jaime Mas Subarroca on demana llicència d'activitat de "Fruites i Verdures" ubicada a les parades núms. 104 ­ 105 ­ 109 i 110 del Mercat Municipal de Badia del Vallès. Vist l'informe emès per l'enginyer municipal referent a l'atorgament de la llicència sol·licitada. S'acorda: Primer. Atorgar llicència d'obertura d'establiment i d'exercici d'activitat a Jaime Mas Subarroca, amb DNI 40.951.480-A, per dur a terme l'activitat de "Venda de fruites i verdures", a les parades 104 ­ 105 ­ 109 i 110 del Mercat Municipal de Badia del Vallès. Segon. Aprovar la liquidació de la taxa per obertura d'establiments, per un import de 225,00 euros, segons disposa l'ordenança fiscal núm. 15 art. 6.2.1, 7 i annex de tarifes. Tarifes. Notificar el present acord a l'interessat. 11. ADJUDICACIÓ DEL SERVEI PER LES OBRES RELATIVES A L'AMPLIACIÓ DE POTÈNCIA D'ENERGIA ELÈCTRICA A L'EDIFICI " EL MOLÍ" DE BADIA DEL VALLÈS Vista la proposta del servei de data 18 de gener de 2011, on s'acredita la necessitat d'aquest Ajuntament de contractar les obres civils per a l'ampliació de potència del servei d'energia elèctrica de l'edifici El Molí, degut a les noves necessitats d'aquest edifici amb l'inclusió d'altres serveis municipals en aquestes instal·lacions el preu del qual ascendeix a la quantitat de 11.808,37 euros, i 2.125,51 euros de IVA. Atès que amb data 18 de gener de 2011, es va emetre informe d'intervenció, en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Atès que amb data 18 de gener de 2011 , es va emetre informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. Vist l'informe del Serveis Tècnics d'Acció Territorial. De conformitat amb l'establert en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. S'acorda: Primer.- Dur a terme les obres d'ampliació de potència del servei d'energia elèctrica a l'edifici " el Molí" de Badia del Vallès, amb el contractista COBRA, per l'import de 11.808,37 euros i 2.125,51 euros d'iva. Segon.- Aprovar la despesa corresponent a les obres d'ampliació de potència del servei d'energia elèctrica a l'edifici " el Molí" de Badia del Vallès, per un valor de 13.933,88 euros (inclòs iva) amb càrrec a la partida 1304 2412 62701 Tercer. Notificar la resolució a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data d'aprovació. 12. ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE DEL SERVEI DE PODA D'ARBRAT VIARI A BADIA DEL VALLES Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 22/10/10 s'aprovà l'expedient i els plecs de clàusules administratives i de prescripcions tècniques per a 6 l'adjudicació del servei consistent en la poda d'arbrat viari a Badia del Vallès, per procediment obert; així mateix es procedí a autoritzar la despesa que suposa la seva adjudicació. Vist l'informe de la tècnica de medi ambient municipal i tenint en compte l'oferta econòmicament més avantatjosa i diversos criteris d'adjudicació, va realitzar proposta d'adjudicació a favor de URBASER S.A. Vist que es va requerir al candidat que presentà l'oferta econòmicament més avantatjosa per a que presentés la documentació justificativa d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i constituís la garantia definitiva, i, a més, que disposa dels mitjans que s'hagués compromès a dedicar o a adscriure a l'execució del contracte. Vist que l'empresa URBASER S.A. va constituir la garantia definitiva per import de 3.203,43 euros i presentà els documents justificatius exigits. Examinada la documentació que l'acompanya, i de conformitat amb l'establert en l'article 135.4 i en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, S'acorda: Primer. Adjudicar el contracte de serveis d'esporga d'arbrat viari de Badia del Vallès, per procediment obert a l'empresa URBASER S.A., pel preu de 64.068,61 euros i 11.523,35 euros corresponents a l'Impost sobre el Valor Afegit, per ser l'empresa amb l'oferta més avantatjosa. Segon. Aprovar la despesa corresponent a l'adjudicació del servei d'esporga d'arbrat viari de Badia del Vallès amb càrrec a la partida 1204 1711 22709 del pressupost. Tercer.- Notificar el present acord als licitadors del concurs per l'adjudicació de la contractació pel servei d'esporga d'arbrat viari de Badia del Vallès. Quart. Notificar l'acord a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data de la signatura perquè signi el contracte corresponent . Cinquè. Publicar l'adjudicació del contracte i en el perfil de contractant. 13. ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE D'OBRES PER PROCEDIMENT NEGOCIAT AMB PUBLICITAT I TRAMITACIÓ URGENT PEL CONCURS DE LES OBRES DE MILLORA DE LA BIBLIOTECA MUNICIPAL DE BADIA DEL VALLÈS Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 26/11/10 s'aprovà l'expedient i els plecs de clàusules administratives i de prescripcions tècniques per a l'adjudicació del servei consistent en les obres de Millora de la Biblioteca Municipal de Badia del Vallès , per procediment de negociat amb publicitat i tramitació urgent; així mateix es procedí a autoritzar la despesa que suposa la seva adjudicació. Vist l'informe de l'arquitecta municipal i tenint en compte l'oferta econòmicament més avantatjosa i diversos criteris d'adjudicació els aspectes d'adjudicació i negociació amb l'empresa, va realitzar proposta d'adjudicació a favor de CONSTRUCCIONES RUBICAST 2005 S.L. Vist que es va requerir al candidat que presentà l'oferta econòmicament més avantatjosa per a que presentés la documentació justificativa d'estar al corrent en el compliment de les 7 seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i constituís la garantia definitiva, i, a més, que disposa dels mitjans que s'hagués compromès a dedicar o a adscriure a l'execució del contracte. Vist que l'empresa en data 17 de gener de 2011, CONSTRUCCIONES RUBICAST 2005 S.L va constituir la garantia definitiva per import de 10861.13 euros i presentà els documents justificatius exigits. Examinada la documentació que l'acompanya, i de conformitat amb l'establert en l'article 135.4 i en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic, S'acorda: Primer.- Adjudicar la contractació per procediment de negociat amb publicitat i tramitació d'urgència de les obres de "millora de la biblioteca Municipal" a CONSTRUCCIONES RUBICAST 2005 S.L, pel preu de 217.222,53 euros i 11.523,35 euros corresponents a l'Impost sobre el Valor Afegit, per ser l'empresa amb l'oferta més avantatjosa. Segon. Aprovar la despesa corresponent a l'adjudicació de les obres de Millora de la Biblioteca de Badia del Vallès amb càrrec a la partida 1204 1711 22709 del pressupost. Tercer.- Notificar el present acord als licitadors del concurs per l'adjudicació de la contractació de, les obres de Millota de la Biblioteca de Badia del Vallès. Quart.-. Publicar l'adjudicació del contracte i en el perfil de contractant. Finalitzats els punts de l'ordre del dia i prèvia declaració d'urgència s'adopten els següents acords: 14. ADJUDICACIÓ DEL CONTRACTE D'OBRES PER PROCEDIMENT NEGOCIAT SENSE PUBLICITAT PER LES OBRES DE REFORMA INTEGRAL DEL MERCAT MUNICIPAL EN FASE II Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 22 de novembre de 2010 s'aprovà l'expedient i els plecs de clàusules administratives i de prescripcions tècniques per l'adjudicació de les obres de reforma integral del mercat municipal fase II, per procediment de negociat sense publicitat, així mateix es procedí a autoritzar la despesa que suposa la seva adjudicació. Vist l'informe de l'arquitecta municipal i tenint en compte l'oferta econòmicament més avantatjosa i diversos criteris d'adjudicació els aspectes d'adjudicació i negociació amb l'empresa, va realitzar proposta d'adjudicació a favor de DELTA 3000 S.L. Vist que es va requerir al candidat que presentà l'oferta econòmicament més avantatjosa per a que presentés la documentació justificativa d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social i constituís la garantia definitiva, i a més que disposa dels mitjans que s'hagués compromès a dedicar o a adscriure a l'execució del contracte. Vist que l'empresa en data 21 de gener de 2011, DELTA 3000 SL. Va constituir la garantia definitiva per import de 5.450,00 euros i presentà els documents justificatius exigits. Examinada la documentació que l'acompanya, i de conformitat amb l'establert en l'article 135.4 i en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. 8 S'acorda: Primer. Adjudicar la contractació per procediment de negociat sense publicitat de les obres de "Reforma integral del mercat Fase II" a DELTA 3000 S.L. pel preu de 109.000,00 euros i 19.620,00 euros corresponents a l'Impost sobre el Valor Afegit, per ser l'empresa amb l'oferta més avantatjosa. Segon. Aprovar la despesa corresponent a l'adjudicació de les obres de "Reforma integral del Mercat Fase II" amb càrrec a la partida 1604.4311.62201 del pressupost. Tercer. Notificar el present acord als licitadors del concurs per l'adjudicació de les obres de "Reforma integral del Mercat Fase II". Quart. Publicar l'adjudicació del contracte i en el perfil del contractant. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les dotze hores i vint minuts. Vist i plau L'alcaldessa, La secretària, 9