1/12 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 7980 - 14.10.2019 CVE-DOGC-A-19280048-2019 ANUNCIS DE L'ADMINISTRACIÓ LOCAL AJUNTAMENTS AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS ANUNCI sobre aprovació de les bases i la convocatòria per cobrir la plaça de secretària municipal amb constitució de borsa. Havent-se aprovat per acord de la Junta de Govern Local de data 2 d'octubre de 2019, les bases i la convocatòria per cobrir la plaça de secretari/a municipal i constitució d'una borsa de treball en règim d'interinitat per a aquest Ajuntament, mitjançant sistema de concurs-oposició lliure, s'obre el termini de presentació de sol·licituds, que serà de 20 dies naturals a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquest anunci en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. TEXT DE LES BASES BASES REGULADORES DEL PROCÉS DE SELECCIÓ, MITJANÇANT SISTEMA DE CONCURS-OPOSICIÓ LLIURE, PER LA COBERTURA AMB CARÀCTER INTERÍ DE LA PLAÇA DE SECRETARI/ÀRIA DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS, I CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL 1. Objecte de la convocatòria L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal, mitjançant el sistema de concurs oposició lliure, per la cobertura amb caràcter interí de la plaça de secretari/ària (article 53 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional), per tal de formular proposta de nomenament a la Direcció General d'Administració Local (DGAL) de la Generalitat de Catalunya per proveir interinament el lloc de treball, reservat a l'escala de funcionaris/àries amb habilitació nacional, subescala secretaria i categoria d'entrada, de l'Ajuntament de Badia del Vallès. Els/les aspirants que superin el procés selectiu integraran de forma automàtica la borsa de treball, i respectant l'ordre de puntuació final en el procés de selecció, de forma que puguin ser cridats/ades per a successius nomenaments interins per cobrir les necessitats de personal del mateix grup de la plaça objecte d'aquest procés. Un cop constituïda l'esmentada borsa, els nomenaments interins que s'hagin de formalitzar es faran seguint les normes de funcionament de la borsa de treball que es regulen a la base novena de la convocatòria. 2. Convocatòria i Publicitat El procés de selecció s'iniciarà amb la convocatòria que serà publicada juntament amb les Bases en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) i una ressenya de la mateixa en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). La resta de comunicacions relatives a aquesta concurrència s'efectuaran únicament al Tauler d'Anuncis de l'Ajuntament (www.badiadelvalles.net) i a la seu electrònica de l'Ajuntament a l'apartat de tràmits (https://seuelectronica.badiadelvalles.cat). 3. Definició i funcions del lloc de treball L'ocupació interina d'aquesta plaça dona dret a la provisió del lloc de treball de secretari/ària, les característiques i funcions del qual s'exposen a continuació: Secretari/ària Funcionari/ària ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 2/12 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 7980 - 14.10.2019 CVE-DOGC-A-19280048-2019 Grup de titulació: A1 Nivell de complement de destí: 30 Complement específic: 18 (1.284,33 bruts/mes) Funcions del lloc de treball: Li corresponen, amb caràcter general, les funcions descrites a l'article 3 del Reial decret 128/2018, de 16 de març, pel qual es regula el règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional: 3.1. La funció pública de secretaria integra la fe pública i l'assessorament legal preceptiu. 3.2. La funció de fe pública comprèn: Preparar els assumptes que hagin de ser inclosos en l'ordre del dia de les sessions que celebrin el Ple, la Junta de Govern i qualsevol altre òrgan col·legiat de la Corporació en què s'adoptin acords que vinculin a la mateixa, de conformitat amb l'establert per l'Alcalde o President de la mateixa, i l'assistència a aquest en la realització de la corresponent convocatòria. Notificar les convocatòries de les sessions que celebrin el Ple, la Junta de Govern i qualsevol altre òrgan col·legiat de la Corporació en què s'adoptin acords que vinculin a la mateixa a tots els components de l'òrgan col·legiat, en el termini legal o reglamentàriament establert. Custodiar, des del moment de la convocatòria, la documentació íntegra dels expedients inclosos en l'ordre del dia i tenir-la a la disposició dels membres del respectiu òrgan col·legiat que desitgin examinar-la, facilitant l'obtenció de còpies de la indicada documentació quan li anés sol·licitada per aquests membres. Assistir i estendre acta de les sessions dels òrgans col·legiats referits en la lletra a) i publicar-la a la seu electrònica de la Corporació d'acord amb la normativa sobre protecció de dades. L'acta es transcriurà pel Secretari en el Llibre d'Actes, qualsevol que sigui el seu suport o format, en paper o electrònic, autoritzada amb la signatura del Secretari i el vistiplau de l'Alcalde o President de la Corporació. No obstant això, en el cas que el suport sigui electrònic, caldrà que es redacti en tot cas pel Secretari de la Corporació extracto en paper comprensiu de les següents dades: lloc, data i hora de la celebració de la sessió; la seva indicació del caràcter ordinari o extraordinari; els assistents i els membres que s'haguessin excusat; així com el contingut dels acords aconseguits, si escau, i les opinions sintetitzades dels membres de la Corporació que haguessin intervingut en les deliberacions i incidències d'aquestes, amb expressió del sentit del vot dels membres presents. Transcriure en el Llibre de Resolucions, qualsevol que sigui el seu suport, les dictades per la Presidència, pels membres de la Corporació que resolguin per delegació de la mateixa, així com les de qualsevol altre òrgan amb competències resolutives. Aquesta transcripció constituirà exclusivament garantia de l'autenticitat i integritat de les mateixes. Certificar tots els actes o resolucions de la Presidència i els acords dels òrgans col·legiats decisoris, així com els antecedents, llibres i documents de l'Entitat Local. Remetre a l'Administració General de l'Estat i a la de la Comunitat Autònoma, en els terminis i formes determinats en la normativa aplicable, còpia o, si escau, extracte dels actes i acords dels òrgans decisoris de la Corporació, tant col·legiats com a unipersonals, sense perjudici de l'obligació que en aquest sentit correspon a l'Alcalde o President de l'Entitat Local. Anotar en els expedients, sota signatura, les resolucions i acords que recaiguin, així com notificar aquestes resolucions i acords en la forma establerta en la normativa aplicable. Actuar com a fedatari en la formalització de tots els contractes, convenis i documents anàlegs que intervingui l'Entitat Local. Disposar que es publiquin, quan sigui preceptiu, els actes i acords de l'Entitat Local en els mitjans oficials de publicitat, en el tauler d'anuncis de la mateixa i a la seu electrònica, certificant-se o emetent-se diligència acreditativa del seu resultat si fos així precís. Portar i custodiar el Registre d'Interessos dels membres de la Corporació, l'Inventari de Béns de l'Entitat Local i, si escau, el Registre de Convenis. La superior adreça dels arxius i registres de l'Entitat Local. ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 3/12 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 7980 - 14.10.2019 CVE-DOGC-A-19280048-2019 3.3. La funció d'assessorament legal preceptiu comprèn: 1. L'emissió d'informes previs en aquells supòsits en què així ho ordeni el President de la Corporació o quan ho sol·liciti un terç de membres de la mateixa, amb antelació suficient a la celebració de la sessió en què hagués de tractar-se l'assumpte corresponent. Tals informes hauran d'assenyalar la legislació en cada cas aplicable i l'adequació a la mateixa dels acords en projecte. 2. L'emissió d'informes previs sempre que un precepte legal o reglamentari així ho estableixi. 3. L'emissió d'informe previ sempre que es tracti d'assumptes per l'aprovació dels quals s'exigeixi la majoria absoluta del nombre legal de membres de la Corporació o qualsevol altra majoria qualificada. 4. En tot cas s'emetrà informe previ en els següents suposats: 1r. Aprovació o modificació d'Ordenances, Reglaments i Estatuts rectors d'Organismes Autònoms, Societats Mercantils, Fundacions, Mancomunitats, Consorcis o altres Organismes Públics adscrits a l'Entitat Local. 2n . Adopció d'acords per a l'exercici d'accions necessàries per a la defensa dels béns i drets de les Entitats Locals, així com la resolució de l'expedient d'investigació de la situació dels béns i drets que es presumeixin de la seva propietat, sempre que aquesta no consti, a fi de determinar la titularitat dels mateixos. 3r. Procediments de revisió d'ofici d'actes de l'Entitat Local, a excepció dels actes de naturalesa tributària. 4t. Resolució de recursos administratius quan per la naturalesa dels assumptes així es requereixi, excepte quan s'interposin en el si d'expedients instruïts per infracció d'ordenances Locals o de la normativa reguladora de tràfic i seguretat vial, o es tracti de recursos contra actes de naturalesa tributària. 5è. Quan es formulessin contra actes de l'Entitat Local algun dels requeriments o impugnacions prevists en els articles 65 a 67 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local. 6è. Aprovació i modificació de relacions de llocs de treball i catàlegs de personal. 7è. Aprovació, modificació o derogació de convenis i instruments de planejament i gestió urbanística. 5. Informar en les sessions dels òrgans col·legiats a les quals assisteixi i quan intervingui requeriment exprés de qui presideixi, sobre els aspectes legals de l'assumpte que es discuteixi, a fi de col·laborar en la correcció jurídica de la decisió que hagi d'adoptar-se. Si en el debat s'ha plantejat alguna qüestió nova sobre la legalitat de la qual pugui dubtar-se, podrà sol·licitar al President l'ús de la paraula per assessorar a la Corporació. 6. Acompanyar al President o membres de la Corporació en els actes de signatura d'escriptures i, si així ho demandessin, en les seves visites a autoritats o assistència a reunions, a l'efecte d'assessorament legal. 7. Assistir al President de la Corporació, juntament amb l'Interventor, per a la formació del pressupost, a efectes procedimentals i formals, no materials. 8. Emetre informes quan així s'estableixi en la legislació sectorial. Tot això sens perjudici de totes aquelles que se li puguin assignar per la Corporació relacionades amb el lloc de treball. 4. Requisits dels aspirants Per ser admès/a i prendre part en el procés selectiu és necessari que els/les aspirants reuneixin els requisits següents: - Tenir la nacionalitat espanyola. - Haver complert 16 anys i no excedir de l'edat màxima de jubilació forçosa. - Estar en possessió, o estar en condicions d'obtenir en la data en la qual finalitzi el termini de presentació d'instàncies,la titulació exigida per a l'ingrés en els cossos o escales classificats en el subgrup A1, d'acord amb allò previst en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic. - Els aspirants amb titulacions obtingudes a l'estranger hauran d'estar en possessió de la corresponent credencial d'homologació o, si escau, del corresponent certificat d'equivalència. - Estar en possessió de coneixements de nivell de suficiència de català (nivell C1) de la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya o dels reconeguts per aquesta com equivalents. L'acreditació ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 4/12 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 7980 - 14.10.2019 CVE-DOGC-A-19280048-2019 del requisit de coneixements lingüístics es farà aportant, dins el termini de presentació de sol·licituds, la documentació que deixi constància d'alguna de les situacions exposades al Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya. En el cas de no tenir l'habilitació corresponent, l'aspirant serà convocat per a la realització d'una prova que, de no superar-se, comportarà la seva exclusió del procés de selecció. - No patir cap malaltia o disminució psíquica o física que impedeixi el desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball convocat. - No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per desenvolupar ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat/ada o en situació equivalent ni haver estat sotmès/esa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública. - No trobar-se sotmès a cap de les causes d'incompatibilitat i d'incapacitat legalment establertes. - Satisfer els drets d'examen, per import de 26,20 euros tal com s'indica a la base cinquena d'aquesta convocatòria. El compliment de les condicions i requisits exigits per poder participar en el procés selectiu s'entendrà que s'ha de produir en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se fins a la data del nomenament. Si durant el desenvolupament de les fases del procés selectiu el tribunal considerés que existeixen raons suficients per fer-ho, podrà demanar que els/les aspirants acreditin el compliment de totes o alguna de les condicions i requisits exigits per prendre-hi part i determinar la continuació o l'exclusió de l'aspirant del procés, si s'escau. 5. Presentació de sol·licituds i termini 5.1. Lloc i termini de presentació El termini per a la presentació d'instàncies per prendre part en el procés selectiu és de vint dies naturals improrrogables a partir de l'endemà de la publicació de la ressenya de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Les sol·licituds s'han de presentar preferentment de manera telemàtica a través de la seu electrònica de l'Ajuntament si es disposa de qualsevol dels mitjans d'identificació requerits (https://seuelectronica.badiadelvalles.cat). També es podran presentar al Registre General de l'Ajuntament (Av. Burgos, s/n), ubicat a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà i s'haurà d'utilitzar, preferentment, el model normalitzat per a la presentació d'instàncies disponible a la seu electrònica de l'Ajuntament a l'apartat de tràmits. L'horari de l'OAC es de 8.30 a 15 hores de dilluns a divendres, i dimarts ininterrompudament fins a les 19.00 hores. També es podrà presentar en qualsevol de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques. Si l'últim dia de presentació d'instàncies cau en dissabte o festiu es prorrogarà fins al següent dia hàbil. La presentació de la sol·licitud fora del termini establert comporta l'exclusió de l'aspirant. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, les persones aspirants donen el consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent. 5.2. Documentació a presentar Juntament amb la