PROVA TEÒRICA (MODEL B) BORSA DE TREBALL D'ADMINISTRATIUS/VES Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182042 1) Quin termini estableix la Llei de Procediment Administratiu Comú per esmenar sol·licituds presentades amb defectes: a) 10 dies. b) 5 dies. c) 1 mes. d) 20 dies. 2) Els elements del municipi són: a) la població, el terme municipal i l'ajuntament. b) el ple, l'alcalde i la junta de govern. c) el territori, la població i l'organització. d) el territori, la denominació i els béns municipals. 3) Quin és l'element essencial de les entitats locals: a) el pluralisme polític. b) el seu territori. c) la seva homogeneïtat. d) els regidors. 4) Els informes emesos en el si d'un procediment administratiu són, excepte que una disposició estableixi el contrari: a) vinculants. b) facultatius i no vinculants. c) preceptius. d) aleatoris. 5) Els òrgans administratius: a) són les unitats funcionals sense personalitat jurídica que tenen al seu càrrec la realització d'una sèrie de funcions i competències. b) són les unitats territorials sense personalitat jurídica que tenen al seu càrrec la realització d'una sèrie de funcions i competències. c) són les unitats funcionals amb personalitat jurídica que tenen al seu càrrec la realització d'una sèrie de funcions i competències. d) són les unitats administratives amb personalitat jurídica que tenen al seu càrrec la Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182042 realització d'una sèrie de funcions i competències. 6) Segons la Llei de Procediment Administratiu Comú, es consideren interessats en el procediment administratiu aquells qui, sense haver iniciat el procediment: a) Tinguin drets que puguin resultar afectats per la decisió que s'adopti en el procediment. b) Tinguin drets que puguin resultar afectats de manera directa per la decisió que s'adopti en el procediment. c) Tinguin interessos o drets que puguin resultar afectats de manera directa per la decisió que s'adopti en el procediment. d) Tinguin interessos o drets que puguin resultar greument afectats per la decisió que s'adopti en el procediment. 7) El termini màxim en què s'ha de notificar la resolució expressa: a) És el que fixa la norma reguladora del procediment corresponent, sense que pugui passar de 6 mesos, llevat que una norma amb rang de llei n'estableixi un de més important o que es prevegi en el Dret de la Unió Europea. b) És el que fixa la norma reguladora del corresponent procediment, sense pugui passar de 3 mesos, llevat que una norma amb rang de llei n'estableixi un de més important o que es prevegi en el Dret de la Unió Europea. c) És el que fixa la norma reguladora del corresponent procediment, sense pugui passar de 12 mesos, llevat que una norma amb rang de llei n'estableixi un de més important o que es prevegi en el Dret de la Unió Europea. d) És el que fixa la norma reguladora del corresponent procediment, sense pugui passar de 4 mesos, llevat que una norma amb rang de llei n'estableixi un de més important o que es prevegi en el Dret de la Unió Europea. 8) El termini per a la interposició del recurs d'alçada, si l'acte és exprés, serà de: a) 2 mesos. b) 10 dies. c) 1 mes. d) 3 mesos. 9) Són atribucions de l'Alcalde/essa: a) Aprovar les ordenances i els reglaments. b) Aprovar el pressupost municipal. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182042 c) Dirigir el govern i l'administració municipal. d) Cap de les respostes anteriors és correcta. 10) Les persones físiques: a) Estan obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. b) No estan obligades a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, però poden fer-ho. c) Tenen prohibit relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques. d) Les persones físiques no es relacionen amb les administracions públiques. 11) De conformitat amb la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, en el procediment administratiu es consideren dies inhàbils: a) Els diumenges. b) No hi han dies inhàbils. c) Els dissabtes, els diumenges i els dies declarats festiu. d) Els diumenges i els dies declarats festius. 12) Quin d'aquests documents no és un document administratiu? a) Una fotocòpia d'un diari. b) Un plànol adjunt a un projecte d'obra. c) Una fotografia annexa a una sol·licitud d`una subvenció. d) Un vídeo on hi ha gravat un accident de trànsit. 13) Els ciutadans tenen accés lliure a tots els documents administratius en un expedient en tràmit? a) Si perquè la democràcia comporta la voluntat de transparència administrativa. b) No, solament quan hi ha un interès legítim i directa. c) No, només quan ho autoritzi l'Alcalde/essa. d) No, només quan ho autoritzi l'Arxiver Municipal. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182042 14) Les normes amb les que ha de confeccionar-se l'oferta pública d'ocupació són establertes per: a) l'Estat. b) l'Alcalde/essa. c) El Ple. d) La Junta de Govern Local. 15) Quina de les següents no és una causa de pèrdua de la condició de funcionari/ària de carrera? a) Excedència forçosa per més de 10 anys. b) Jubilació total del/ de la funcionari/ària. c) La pèrdua de la nacionalitat. d) Cap de les anteriors resposta són causes de pèrdua de la condició de funcionari/ària. 16) De conformitat amb el TREBEP, les retribucions dels/de les funcionaris/àries es classifiquen en: a) ordinàries i extraordinàries. b) bàsiques i complementàries. c) bàsiques i especials. d) només en sou base. 17) En el procediment administratiu la Resolució forma part de la fase: a) d'iniciació. b) d'ordenació. c) d'instrucció. d) de finalització. 18) En quina fase del procediment administratiu es troba el tràmit d'audiència? a) Iniciació del procediment. b) Instrucció del procediment. c) Terminació del procediment. d) Cap de les anteriors resposta és correcta. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182042 19) Els actes de les administracions públiques poden ser nuls de ple dret: a) Els que lesionin els drets i llibertat susceptibles d'empara constitucional. b) Els dictats per un òrgan manifestament incompetent per raó de la matèria o del territori. c) Els que tinguin un contingut impossible. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 20) D'acord amb la Llei de contractes del sector públic, els contractes menors: a) No poden tenir una durada superior a 1 any però si ser objecte de pròrroga. b) Poden tenir una durada superior a 1 any però no ser objecte de pròrroga. c) No poden tenir durada superior a 2 anys. d) No poden tenir una durada superior a 1 anys ni se objecte de pròrroga. 21) L'expedient de contractació s'inicia per acord de: a) El departament d'Intervenció. b) El departament de contractació. c) La mesa de contractació. d) L'òrgan de contractació 22) L'aprovació definitiva del pressupost municipal s'haurà de dur a terme: a) Abans del dia 31 de desembre de l'any anterior al de l'exercici en que s'hagi d'aplicar, pel Ple, per majoria simple. b) Abans del dia 31 de desembre de l'any anterior al de l'exercici en que s'hagi d'aplicar, pel Ple, per majoria absoluta. c) Abans del dia 31 de desembre de l'any en que s'hagi d'aplicar, pel Ple, per majoria simple. d) Abans del dia 31 de desembre de l'any en que s'hagi d'aplicar, pel Ple, per majoria absoluta. 23) Quin és l'ordre de les fases per a la gestió dels pressupostos de despeses de les Entitats Locals? a) Autorització de la despesa, disposició o compromís de despesa, reconeixement i liquidació de l'obligació i ordenació del pagament. b) Disposició o compromís de despesa, reconeixement i liquidació de l'obligació, autorització de la despesa i ordenació del pagament. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182042 c) Reconeixement i liquidació de l'obligació, autorització de la despesa, disposició o compromís de despesa i ordenació del pagament. d) Autorització de la despesa, reconeixement i liquidació de l'obligació, ordenació del pagament i disposició o compromís de la despesa. 24) En un Ajuntament qui té la competència per ordenar els pagaments? a) La Junta de Govern Local. b) El Ple. c) L'Alcalde/essa. d) L'Interventor/a. 25) El Capítol 1 de la classificació econòmica de les despeses es refereix a: a) Despeses de serveis. b) Despeses de personal. c) Transferències corrents. d) Despeses financeres. 26) Els actes administratius produïts per silenci administratiu en procediments iniciats a instància de part produeixen efectes: a) des del moment en què se sol·licita el certificat acreditatiu del silenci. b) al cap de sis mesos de la presentació de la sol·licitud. c) des del moment en què se sol·licita el certificat d'acte presumpte. d) des del venciment del termini màxima en el qual s'havia de notificar la resolució expressa sense que això s'hagi produït. 27) És possible delegar competències que s'exerceixen per delegació? a) Sí, amb autorització de l'òrgan delegant. b) Si, en qualsevol cas. c) No, tret que ho autoritzi la llei. d) Sí, en un inferior jeràrquic. 28) Correspon al ple, entre altres funcions: a) dirigir el govern i l'administració municipal. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182042 b) representar l'ajuntament. c) convocar i presidir les sessions del ple. d) cap de les anteriors és correcta. 29) El procediment administratiu es pot iniciar: a) únicament a instància d'una persona interessada. b) únicament d'ofici per la pròpia administració. c) d'ofici, per la pròpia administració o bé a instància d'una persona interessada. d) cap de les respostes anteriors és correcta. 30) Marca l'afirmació correcta: a) el silenci administratiu no eximeix a l'administració de dictar resolució expressa. b) l'administració està obligada a dictar resolució expressa i a notificar-la en tots els procediments, qualsevol que sigui la seva forma d'iniciació, excepte de determinats casos legalment previstos. c) les resolucions de l'administració han de ser motivades. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 31) El silenci administratiu: a) únicament pot ser positiu. b) únicament pot ser negatiu. c) eximeix a l'administració pública de l'obligació de resoldre. d) produeix els efectes d'un acte administratiu eficaç. 32) De cada sessió de l'òrgan col·legiat que tingui lloc el/la Secretari/ària Municipal ha de redactat: a) Un informe. b) Una acta. c) Una memòria. d) Una diligència. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182042 33) El personal funcionari que passi a ocupar un càrrec electiu i de dedicació exclusiva en una Corporació Local serà declarat en: a) Serveis Especials. b) Excedència forçosa. c) De serveis en altres administracions. d) Excedència per incompatibilitats. 34) Serà competent per a la resolució d'un recurs extraordinari de revisió: a) l'òrgan superior jeràrquic que el va dictar. b) l'òrgan administratius que el va dictar. c) l'ordre jurisdiccional contenciós administratiu. d) cap de les respostes anteriors és correcta. 35) El tribut exigible per l'ús privatiu o aprofitament especial del bé de domini públic és: a) Taxa. b) Impost. c) Preu públic. d) Contribució especial. 36) Les sessions del Ple poden ser: a) Ordinàries. b) Extraordinàries. c) Extraordinàries de caràcter urgent. d) Totes les respostes anteriors són correctes. 37) Qui nomena els/les regidors/es delegats/des en una Corporació: a) El/La president/a. b) Els grups municipals. c) El Ple. d) La Junta de Govern Local. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182042 38) L'acte administratiu que incorri en desviació de poder és: a) Irregular. b) Inconstitucional. c) Anul·lable. d) Nul de ple dret. 39) El silenci administratiu en procediments iniciats a sol·licitud de l'interessat: a) té efecte desestimatori en els procediment relatius a l'exercici del dret de petició. b) té efecte estimatori en els procediments relatius a l'exercici del dret de petició. c) té efectes estimatori en els procediments de responsabilitat patrimonial de les administracions públiques. d) l'estimació per silenci administratiu no té, a tots els efectes, la consideració d'acte administratiu finalitzador del procediment. 40) El compliment mitjançant el qual l'alcalde/essa d'un municipi imposa una disposició jurídica directament a la població, per una raó concreta, i que serveix per a recordar l'observació i el compliment de la normativa vigent, és: a) Un decret b) Un acord c) Un ban d) Un anunci RESERVA: 41) Des de la perspectiva de l'eficàcia, la redacció dels documents administratius, ha de ser: a) Funcional b) Formal c) Universal d) Transversal Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182042 42) Els acords d'un òrgan col·legiat... a) S'adopten per majoria simple de vots, llevat que una norma específica estableixi una altra cosa. b) Si un membre discrepa de l'acord majoritari, pot formular un vot particular. c) Es consideren vàlids si s'han adoptat mitjançant sessió telemàtica de l'òrgan amb quòrum suficient. d) Totes les respostes són correctes. 43) Pel que fa als principis d'actuació a l'Administració Pública, la descentralització és: a) La possibilitat de desenvolupar polítiques transversals des d'una Administració que puguin afectar a d'altres, al tractar-se de la mateixa competència o funció. b) La possibilitat de desenvolupar polítiques pròpies des dels diferents òrgans de Govern d'una Administració. c) La possibilitat de traspassar funcions dels òrgans superiors a òrgans inferiors dins d'una mateixa Administració. d) La possibilitat de distribuir funcions o traspassar competències entre diferents Administracions, ja siguin territorials o institucionals. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182042