ACTA NÚM. 6/2009 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 29 D'ABRIL DE 2009 Badia del Vallès, vint-i-nou d'abril de dos mil nou. El Ple de la corporació quan son les divuit hores, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària sota la presidència de l'Alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno PSC Raquel Gracia Peral PSC Enrique Sánchez Moral PSC David Sanuy Sales PSC Montserrat Carbonell Rosell PSC Montserrat Jiménez Molina PSC Isabelo Pacheco Sáez PSC Antonio Sabariego Guerrero PSC Pau Domínguez García PSC Sergio Escribano García AEB Juan Antonio Pérez Jiménez AEB Montserrat Montañés Navarro AEB Antònia Escrivà Castellanos PP Eusebio Argueta Chica IC-EUA Marta Figueras Badia CiU Assistits pel secretari accidental senyor José Manuel Roque Damota, que certifica, i amb la presència de la interventora senyora M. Angels Granados. Excusa la seva assistència la regidora del grup municipal de Convergència i Unio senyora Marta Figueras i Badia. Oberta la sessió per la Sra. Alcaldessa amb el quòrum necessari, es procedeix a resoldre els assumptes de l'ordre del dia, adoptant-se els següents acords: 1. PRESSA DE CONEIXEMENT RENÚNCIA REGIDOR El secretari dona lectura de la proposta presentada, i seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Franz Bouza, en representació de l'AAVV, que l'havia sol.licitat prèviament, diu: "Flaco favor haríamos nosotros a nuestros ciudadanos si precisamente estuviésemos callados como AAVV, y de alguna manera entendemos que es una cosa de una gravedad extrema que puede, o ha podido o no, afectar a niños de nuestra población. Por consiguiente nosotros nos implicamos en esta necesidad de estar preocupados por este hecho. Por ese motivo hemos hecho un comunicado que leemos en este momento. Comunicado de repulsa contra la pedofilia, que ante los graves hechos reflejados en la sentencia condenatoria firme de fecha 27 de marzo de 2009 por el Juzgado Número 3 de lo Penal de Sabadell, a un año de prisión al Sr. Enrique Sánchez Moral, anterior teniente alcalde y regidor de Cultura, Vivienda e Infancia de este ayuntamiento, por la distribución de pornografía infantil a través de la red de Internet. Esta AAVV, rechaza, repudia y condena estos actos vergonzosos que han ocurrido en nuestra población, y que afectan a todos y a todas, en especial a los más pequeños. Dejar bien claro que personajes de esta calaña que por su comportamiento y actitud, no manchen la convivencia y la honradez de las personas que integramos este municipio. Y finalmente, esperamos que las autoridades competentes tomen buena nota para erradicar esta lacra que hay en la sociedad y que nos hace tanto daño." 1 Seguidament intervé el senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EU i A, que diu: "Dada la gravedad del hecho y de estas circunstancias, nosotros condenamos como grupo muncipal el hecho manifestado y demostrado por la Justícia, y en este sentido nos solidarizamos y manifestamos nuestro apoyo a las posibles víctimas de este municipio, y estaremos con ellos en lo que sea preciso". Seguidament intervé la senyora Montserrat Montañés (AEB), que diu: "Jo passaré a legir el que serà el nostre comunicat respecte aquest tema: "Davant de la situació de la dimissió del regidor i tinent d'alcalde socialista Enique Sánchez, per motiu de la seva condemna judicial a un any de presó per distrubució de pornografia infantil, l'AEB vol comunicar a la ciutadania el següent: Primer, rebutgem de forma contundent les activitats pedòfiles que han portat a la comdena del fins ara regidor i tinent d'alcalde. Segon: No teníem, fins el passat 17 d'abril, cap coneixement del procés judicial obert contra el regidor, tot i que ara hem conegut que s'originà l'any 2005. Tercer: Rebutgem l'actitud irresponsable i mancada d'ètica de l'ex-regidor d'ocultar la seva implicació en aquests fets i de mantenir-se quatre anys en un càrrec públic que, per decència hauria d'haver abandonat l'any 2005. Quart:No utilitzarem políticament aquesta condemna d'un membre de l'equip socialista per atacar el seu govern. Considerem que és una condemna per un comportament individual, al marge de l'activitat política del PSC al govern de la ciutat. No acceptarem la paralització del govern municipal com a conseqüència de la dimissió del tinent d'alcalde, sumada al recents canvis de govern provocada per la dimissió de l'alcalde. Cinquè: Entenem que l'actuació reprobable d'aquest regidor no és responsabilitat del PSC, i per tant no és tampoc la dimissió que suposa, però sí és el canvi d'alcalde que persegueix promocionar la nova candidata socialista amb dos anys de temps Sisè: Rebutgem el sensacionalisme aprofitant aquest fet aïllat, així com qualsevol opció que pugui afavorir tendències reaccionàries". L'alcaldessa diu: "Primer agrair la posició del grup de l'AEB en el sentit d'aclarir que el que ha passat ha estat el fet d'una persona, i no el fet d'un grup ni d'unes sigles a les que tots els meus companys i companyes pertanyen, i comentar el mateix. Nosaltres també rebutgem el fet en si, pensem que els fets son de gravetat, i comentar que la nostra actitud al respecte ha sigut que en el moment en que vam tenir coneixement dels fets, que va ser en el moment que vam convocar, no tan sols l'equip de govern sinó també a l'oposició, en el moment en que jo vaig tenir coneixement dels fets, vam convocar a tots els membres d'aquest Consistori per a comunicar-los la notícia, el que havia passat, vam fer un cessament immediat de les funcions de regidor, i vam acceptar la seva renúncia. A banda d'això, vull agrair, d'entrada el fet de que es posi de manifest que el rebuig al sensacionalisme d'aquest fet i que no es convé a ningú, ni com institució ni com ciutadans i ciutadanes, i dit això, passaríem al següent punt de l'ordre del dia". S'acorda: Atès que el senyor Enrique Sánchez Moral, regidor de l'Ajuntament de Badia del Vallès, ha presentat renúncia al càrrec regidor de l'Ajuntament mitjançant instància presentada amb data 17 d'abril de 2009, i de conformitat amb el que preveu la legislació electoral i del règim local, així com a la instrucció de la Junta Electoral Central sobre substitució de càrrecs representatius locals, de 10 de juliol de 2003, S'acorda: Primer. Prendre coneixement de la renúncia formulada pel senyor Enrique Sánchez Moral a la seva condició de regidor de l'Ajuntament de Badia del Vallès i a tots els càrrecs que exerceix derivats de la seva condició. 2 Segon. Comunicar aquest acord a la Junta Electoral de Central instant a la mateixa la designació i la expedició de les credencials corresponents com a regidora/ra municipal a la següent candidat de la mateixa llista electoral, d'acord amb la relació de candidatures publicades en el Butlletí Oficial de la Província núm. 104 de l'1 de maig de 2007. Tercer. Notificar aquest acord als interessats i a la Junta Electoral Central. 2. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR S'aprova sense necessitat de lectura de les actes que van tenir lloc els dies 17 (extraordinària), 21 (extraordinària) i 25 (ordinària) de març de 2009, atès que tots els membres del consistori disposaven del text abans de la sessió. 3. PRESSA DE POSSESSIÓ SRA. M. MERCEDES BERMUDEZ LÓPEZ Mitjançant credencial expedida amb data 23 de març de 2009 per la Junta Electoral Central s'ha produït l'acreditació expressiva de la designació com a regidora de l'Ajuntament de Badia del Vallès de la senyora Maria Mercedes Bermúdez López. De conformitat amb el que disposa l'apartat 8 de l'article 108 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General que ha estat modificat per la llei posterior de l'any 91, exigeix que al moment de presa de possessió dels càrrecs i per adquirir la plena condició, els candidats electes han de jurar o prometre l'acatament a la Constitució, mitjançant la següent fórmula: "Jureu o prometeu per la vostra consciència i honor complir fidelment les obligacions del càrrec de regidor de l'Ajuntament de Badia del Vallès, amb lleialtat al Rei, i respectar i fer respectar la Constitució i l'Estatut d'Autonomia de Catalunya? La senyora M. Mercedes Bermúdez López contesta: - Sí, ho prometo 4. CONEIXEMENT RESOLUCIONS FORMACIÓ DE GOVERN L'alcaldessa dona la paraula al senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Volem expressar des de la nostra formació, que esperem que tots aquests canvis que es produeixen en el govern local, tinguin els efectes desitjats, i que tot l'enrenou que tenim al govern municipal, doncs duri el menys possible i no es faci notar per a la ciutadania". -La Corporació es dóna per assabentada de les següents resolucions de l'Alcaldia relacionades amb la formació de govern i que literalment diuen: 1) RESOLUCIÓ D'ALCALDIA NÚMERO 381/09: "Atès que de conformitat amb el que disposa l'article 23.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, els articles 53 i 54 de la Llei 8/87, de 15 d'abril, Municipal i de Règim Local de Catalunya, els articles 46, 47, 48 i 43 i 44 del RD 2568/1986, de 28 de novembre, que aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic dels Ens Locals, i la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, la Resolució d'Alcaldia núm. 309/09, de 23 de març disposa les delegacions de competències dels regidors/res. Vista la necessitat de modificar el text de l'esmentada resolució pel que fa al punt quart apartats h) i j) corresponents a les delegacions conferides al tinent d'alcalde quart senyor David Sanuy Sales. 3 R E S O L C: Primer. Modificar el punt cinquè apartats h) i j) de la resolució número 309/09, afegint els mateixos a favor del regidor senyor Antonio Sabariego Guerrero quedant per tant de la següent manera: "Cinquè. Delegar a favor del regidor, Sr. Antonio Sabariego Guerrero, les següents atribucions: a) Acordar les sancions per infraccions de trànsit i resoldre'n les reclamacions b) Concedir les targetes d'aparcament per a persones amb disminució i altres mesures adreçades a facilitar el desplaçament de les persones amb mobilitat reduïda c) Autoritzar les reserves d'aparcament de minusvàlids." Tercer. Comunicar aquesta resolució als interessat i donar-ne coneixement al Ple de l'Ajuntament. Quart. Publicar-ho al Butlletí Oficial de la Província i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Ho disposa l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Badia del Vallès a 17 d'abril de 2009" 2) RESOLUCIÓ D'ALCALDIA NÚMERO 398/09: "Vista la Resolució número 307/09 de 23 de març de 2009 de nomenament i assignació de comeses de Tinents d'alcalde. Amb la finalitat de reorganitzar les regidories de l'Ajuntament. RESOLC: Únic: Modificar la resolució número 307/09 de 23 de març i aprovar la refosa de la mateixa que quedarà tal i com segueix: A) Nomenar Tinents d'Alcalde d'aquest Ajuntament, amb assignació de les comeses previstes a l'article 47 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic dels ens locals, i amb l'ordre que s'indica, als regidors que formen part de la Junta de Govern següents: - Tinent d'alcalde primer: senyor Juan Antonio Lancho Aceituno - Tinent d'alcalde segon: senyora Raquel Gracia Peral - Tinent d'alcalde tercer: senyor David Sanuy Sales - Tinent d'alcalde quart: senyora Montserrat Carbonell Rosell B) Delegar a cadascun dels tinents d'alcalde les següents funcions: a) Tinent d'alcalde primer: direcció, inspecció i impuls de l'àrea d'Acció Territorial, Medi Ambient, Promoció Econòmica i Via Pública, integrada pels següents serveis: - Planificació urbanística - Obres publiques - Serveis - Via publica - Habitatge - Medi ambient - Parcs i jardins - Salut ambiental - Manteniments - Promoció econòmica i ocupació - Via Pública i Seguretat Ciutadana 4 - Transport i mobilitat - Comerç i Locals b) b) Tinent d'alcalde segon: direcció, inspecció i impuls de l'àrea d'Acció social i Cultural, integrada pels següents serveis: - Benestar Social - Gent gran - Sanitat i hàbits saludables - Salut Pública - Educació - Cultura - Esports - Igualtat - Petita infància, infància i joventut - Participació ciutadana - Cooperació c) Tinent d'alcalde Tercer: direcció, inspecció i impuls de l'àrea d'Economia, integrada pels següents serveis: - Hisenda - Patrimoni - Compres d) Tinent d'alcalde Quart: direcció i impuls de l'àrea de Governació i Serveis Generals - Recursos Humans - Governació - Informàtica - Oficina d'atenció Ciutadana - Oficina municipal d'informació i consum - Consum C) A aquests efectes, aquesta Alcaldia, quan tingui que absentar-se del terme municipal, establirà, mitjançant Decret, la durada de la seva absència, designant al Tinent d'Alcalde que hagi d'assumir les seves competències. De no conferir-se aquesta delegació expressament, aquesta Alcaldia serà substituïda pel Primer Tinent d'Alcalde i, en el seu defecte per qualsevol dels altres Tinents d'Alcalde establerts en segon lloc que es trobin presents, els quals hauran de donar compte d'això a la resta de la Corporació, sense que durant el mateix dia pugui actuar com Alcalde Accidental més d'un d'ells. D) Notificar la resolució als regidors interessats. E) Donar compte al Ple de l'Ajuntament d'aquesta resolució en la primera sessió que se celebri. F) Ordenar la publicació del contingut de la resolució al Butlletí Oficial de la Província i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Ho mana la senyora Eva Menor Cantador, alcaldessa de l'Ajuntament Badia del Vallès, 20 d'abril de 2009" 3) RESOLUCIÓ D'ALCALDIA NÚM.399/09: 5 "Vista la Resolució número 308/09 de 23 de març de 2009 de assignació de comeses específiques dels regidors. Amb la finalitat de reorganitzar les regidories de l'Ajuntament. HE RESOLT: Únic: Únic: Modificar la resolució número 308/09 de 23 de març i aprovar la refosa de la mateixa que quedarà tal i com segueix: A). Delegar a favor dels regidors i regidores que a continuació es relacionen les comeses específiques, amb facultats per a la direcció de programes i proposta de resolució als òrgans competents de les regidories següents: a) Regidories d'Informàtica, OAC, OMIC, Consum i Governació i serveis generals, integrada a l'àrea de Governació i Serveis Generals: Sra Montserrat Carbonell Rossell. b) Regidories de Cultura, Cooperació, Benestar Social i Gent Gran integrades a l'àrea d'Acció Social i Cultural: Sra. Montserrat Jimenez Molina c) Regidoria d'Esports, integrada a l'àrea d'Acció social i cultural: Sr. Isabelo Pacheco Saez d) Regidoria de Via Pública, Seguretat Ciutadana, Transports i Manteniments, integrada a l'àrea d'Acció Territorial, Medi Ambient, Promoció Econòmica i Via Pública: Sr. Antonio Sabariego Guerrero e) Regidoria d'Habitatge, Comerç i Locals, integrada a l'àrea d'Acció Territorial, Medi Ambient i promoció econòmica: Sr. Pau Dominguez García. f) Regidories d'Igualtat, Sanitat i hàbits saludables, petita infància, infància i joventut, participació ciutadana, i educació, integrades a l'àrea d'Acció social i cultural i Comunicació integrada en l'alcaldia: Sra. Raquel Gracia Peral g) Regidories de Recursos humans integrada a l'àrea de Governació i Serveis Generals i Patrimoni i Hisenda i compres, integrades a l'àrea d'Economia: Sr. David Sanuy Sales h) Regidories d'Obra Pública, serveis, planificació urbanística, promoció econòmica, ocupació, medi ambient, salut ambiental, parcs i jardins i mobilitat, integrades a l'àrea d'Acció Territorial, medi ambient i promoció econòmica: Juan Antonio Lancho Aceituno B) Comunicar aquesta resolució a tots els interessats i a les Àrees. C) Donar compte al Ple de l'Ajuntament d'aquesta resolució en la sessió extraordinària que es convoqui, en compliment del que preveu l'article 38 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals. D) Publicar al Butlletí Oficial de la província i al Diari Oficial de la Generalitat. Ho mana la senyora Eva Menor Cantador, Alcaldessa de l'Ajuntament Badia del Vallès 20 d'abril de 2009" 4) RESOLUCIÓ D'ALCALDIA NÚMERO 401/09: "Vista la resolució 306/09 de 23 de març de nomenament dels membres de la Junta de Govern Local. 6 Vista la renúncia presentada mitjançant instància de data 17 d'abril de 2009 del senyor Enrique Sánchez Moral, Tinent d'alcalde Tercer d'aquest Ajuntament. RESOLC: Únic: Modificar la resolució número 306/09 de 23 de març i aprovar la refosa de la mateixa que quedarà tal i com segueix: a) Designar als membres que formaran part de la Junta de Govern Local, òrgan col·legiat municipal de caràcter resolutori: Presidenta: Eva Menor Cantador Vocals: Juan Antonio Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral David Sanuy Sales Montserrat Carbonell Rosell b) Que es notifiqui la designació a cadascun dels regidors nomenats i als caps de les diferents àrees municipals. c) Que es doni compte de la Resolució al Ple de la Corporació i publicar-lo al Butlletí Oficial de la Província. Ho mana i signa la senyora Eva Menor Cantador, alcaldessa de l'Ajuntament. Badia del Vallès, 20 d'abril de 2009" 5) RESOLUCIÓ D'ALCALDIA NÚMERO 402/09: "Atès que de conformitat amb el que disposa l'article 23.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, els articles 53 i 54 de la Llei 8/87, de 15 d'abril, Municipal i de Règim Local de Catalunya, els articles 46, 47, 48 i 43 i 44 del RD 2568/1986, de 28 de novembre, que aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic dels Ens Locals, i la llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, la Resolució d'Alcaldia núm. 309/09, de 23 de març disposa les delegacions de competències dels regidors/res. Vista la modificació el text de l'esmentada resolució pel que fa al punt quart apartats h) i j) corresponents a les delegacions conferides al tinent d'alcalde quart senyor David Sanuy Sales. Vista la necessitat de modificar la resolució pel que fa als punts quart i sisè. R E S O L C: Primer. Modificar els punts quart i sisè quedant per tant de la següent manera: "Quart. Delegar a favor del Tinent d'alcalde tercer, senyor David Sanuy Sales, les atribucions següents: a) Presidir la Comissió Informativa permanent d'Economia i Comerç, Governació i Serveis Generals, així com la mateixa Comissió quan actuï com a Comissió Especial de Comptes. b) Desenvolupar la gestió econòmica d'acord amb el pressupost aprovat. c) Acordar les sancions per faltes lleus de tot el personal inclòs en plantilla de l'Ajuntament. d) Resoldre les sol·licituds de permisos, adscripció temporal d'efectius, i totes les incidències que es derivin de l'exercici de drets personals en aplicació del conveni o pactes de treball que s'hagin subscrit i siguin vigents, i autoritzar, disposar i reconèixer les obligacions corresponents. e) Aprovar les bases de selecció i els contractes laborals de personal i nomenaments de funcionari interí, i, autoritzar, disposar les obligacions corresponents. 7 Sisè. Delegar a favor de la Tinent d'alcalde quarta senyora Montserrat Carbonell Rosell les atribucions següents: a) Acordar les sancions per infraccions del Reglament municipal del mercat, així com tots els actes administratius que es derivin de la tramitació del procediment sancionador. b) Aprovar els calendaris anyals de vacances. c) Atorgament de llicències de gossos perillosos d) Acordar les sancions per infraccions del Reglament de Tinença d'animals de companyia Tercer. Comunicar aquesta resolució als interessat i donar-ne coneixement al Ple de l'Ajuntament. Quart. Publicar-ho al Butlletí Oficial de la Província i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya. Ho disposa l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Badia del Vallès a 20 d'abril de 2009" 5. CONEIXEMENT RESOLUCIONS ALCALDIA L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Juan Antonio Pérez (AEB), que diu: Voldríem informació sobre la número 1, que parla de la contractació d'un senyor que es diu Carlos Padilla Casado. Voldríem preguntar si aquest senyor no era ja funcionari de l'ajuntament, era treballador o funcionari de l'ajuntament. I per altra banda voldríem preguntar també sobre la número 121 en la que es parla de l'adjudicació d'un servei d'animació d'un grup infantil per Sant Jordi, i voldríem saber en què va consistir exactament això, ja que nosaltres no teníem constància de que aquesta activitat es fes a Badia el dia de Sant Jordi, tal com marca la resolució". Intervé seguidament la senyora Antonia Escriva regidora del grup municipal del Partit Popular que diu: "La número 5, por el hecho de que no tenemos conocimiento sobre este convenio de colaboració, Después la 59 que va ligada a la 23, de mantener como personas de confianza a estas tres personas. Luego en el número 59 nos viene como que pasan a ser funcionarios. No entiendo esto. Y la 146 de designar como regidor con dedicación parcial, con efectos del 20 de abril . ¿Únicamente este regidor? Igual es que no está bien especificado". L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor David Sanuy, tinent d'alcalde de l'àrea de Governació i Serveis Generals i Patrimoni i Hisenda i compres, que diu: "En el que respecta a la resolució número 1, que es la contractació del Carlos Padilla Casado, efectivament aquesta persona era funcionari d'aquest ajuntament, que després d'un llarg període de baixa se li va declarar una incapacitat parcial, té un percentatge de la jornada laboral que no pot treballar, i ens ha entrat a traves d'El Molí, ha entrat dintre de la bossa de conserges, la bossa de substitucions i no només en aquest cas, en l'anterior Ple a les resolucions també havíem visualitzat alguna contractació d'aquest senyor fent substitucions, en algun cas en l'equipament d'El Molí que és l'únic que precisament per aquesta incapacitat que pateix, hi pot treballar, perquè hi ha el tema de l'ascensor, que li permet poder fer la seva tasca correctament. Però insisteixo, son substitucions perquè està dintre de la bossa de substitucions". L'alcaldessa diu: "De la resta de resolucions, la número 5 la passarem a contestar per escrit si us sembla. La resolució número 53 i 58 és el mateix, els càrrecs de confiança son funcionaris eventuals. És la denominació. No és que siguin dues coses diferents. Després, la 121, això és que cada any tradicionalment, l'ajuntament convida a tots els grups de P5 de totes les escoles en Sant Jordi, perquè vinguin a la sala de plens, i els hi fem un espectacle, que normalment és la interpretació d'un conte, i els hi regalem un llibre, i això és la contractació d'aquest grup. El tema de la dedicació és la tinent d'alcalde Montserrat Carbonell, que és la que ha ocupat el càrrec i tindrà mitjana dedicació". La Corporació es dóna per assabentada de les següents resolucions de l'Alcaldia: 8 1. Núm. 251/09, de contractar el senyor Carlos Padilla Casado, amb la categoria d'auxiliar de manteniment-conserge, per tal de cobrir la vacant accidental originada per la situació d'IT de la senyora Encarna Torrecillas Navarro, no abans del dia 10 de març i fins la reincorporació de la treballadora substituïda. 2. Núm. 252/09, de declarar la jubilació parcial del 82 per cent de la jornada laboral del senyor José Francisco Costa Garcia, amb efectes del dia 1 de març de 2009, i fins l'edat de jubilació, practicar liquidació dels havers corresponents, i subscriure contracte de durada determinada a temps parcial, de l'1 de març de 2009 al 5 de març de 2013. 3. Núm. 253/09, d'aprovar i subscriure un conveni de cooperació per impulsar la tramitació electrònica de les multes de trànsit, amb l'Organisme de Gestió Tributària (ORGT). 4. Núm. 254/09, d'aprovar un conveni amb la Facultat de Psicologia de la UAB per a la pràctica professional d'alumnes. 5. Núm. 255/09, d'aprovar i subscriure un conveni de col.laboració amb diferents ajuntaments, el Consell Comarcal del Vallès Occidental i el Gremi de Constructors d'Obres de Sabadell i Comarca, destinat a millorar la situació de riscos laborals en el sector i minimitzar els impactes negatius de l'activitat constructiva sobre el conjunt de la societat. 6. Núm. 256/09, de substitució accidental en el càrrec de l'Alcaldia del senyor Juan Antonio Lancho Aceituno, atesa la renúncia presentada per l'alcalde titular. 7. Núm. 257/09, d'aprovació de documents comptables tramesos per l'Àrea d'Acció Social i Ciutadana. 8. Núm. 258/08, d'aprovació de documents comptables tramesos per les diferents Àrees gestores de les despeses. 9. Núm. 259/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 10. Núm. 260/09, d'estimació d'al.legacions interposades, referent a sancions per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 11. Núm. 261/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 12. Núm. 262/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 13. Núm. 263/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 14. Núm. 264/09, d'aprovació de documents comptables tramesos per l'Àrea d'Urbanisme, Medi Ambient i Promoció Econòmica. 15. Núm. 265/09, d'aprovació de documents comptables tramesos per l'Àrea de Governació, Seguretat Ciutadana i Serveis Generals. 16. Núm. 266/09, de convocatòria del ple extraordinari de l'ajuntament pel dia 21 de març de 2009. 17. Núm. 267/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat el senyor Cristobal Ariza Yuste. 9 18. Núm. 268/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat el senyor Clemente Raya Mula. 19. Núm. 269/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat el senyor Mohammed Larbi Hambi. 20. Núm. 270/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat el senyor Alfonso Guisado Sánchez. 21. Núm. 271/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Raquel Rodríguez Jiménez 22. Núm. 272/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 20 de març de 2009. 23. Núm. 273/09, de confirmar com a càrrecs de confiança pel període transitori fins a l'elecció i pressa de possessió de la nova alcaldessa, els senyors Xavier Hosta Rovira, Xavier Vicente Hernández, i Rafael Moya Camarón. 24. Núm. 274/09, de constitució de la mesa de contractació del concurs públic per a la contractació del servei de socorristes i monitors d'activitats aquàtiques i terrestres de les instal.lacions esportives municipals. 25. Núm. 275/09, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 28 de febrer de 2009. 26. Núm. 276/09, d'aprovació de documents comptables tramesos per l'Àrea d'Economia i Comerç. 27. Núm. 278/09, de composició de la mesa de contractació, per l'adjudicació successivament, dels diferents concursos d'obres de "Remodelació camp de futbol", "Adequació solar aparcaments en superfície carrer de Saragossa" i negociat "Pista polideportiva CEIP Las Seguidillas i CEIP La Muñeira". 28. Núm. 279/09, de composició de la mesa d'adjudicació del concurs per l'adjudicació de les obres de tancament i distribució interior de la planta baixa de l'edifici del carrer Menorca, s/n de Badia del Vallès fase 2, mitjançant procediment negociat. 29. Núm. 280/09, de convocatòria del Ple Municipal pel dia 25 de març de 2009. 30. Núm. 281/09, d'aprovació de documents comptables tramesos per l'Àrea d'Urbanisme, Medi Ambient i Promoció Econòmica. 31. Núm. 282/09, d'aprovació de documents comptables tramesos per l'Àrea de Benestar i Acció Cultural. 32. Núm. 283/09, de concessió d'una bestreta per import de 1.458,00 euros, al senyor Rafael Moya Camarón, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de juny de 2009. 33. Núm. 284/09, de contractar la senyora Emilia Baldovi Amodeo i la senyora Virginia Ribelles Molian, mitjançant contracte laboral per circumstàncies de la producció, amb la categoria d'auxiliar administrativa, no abans del dia 23 de març i fins el 5 d'abril de 2009. 34. Núm. 285/09, de concessió d'ajuts de fons social a diferents treballadors, corresponents al mes de març de 2009. 10 35. Núm. 286/09, d'inscriure diferents treballadors al curs de Postgrau en Formació Psicosocial que organitza l'IDEC-Universitat Pompeu Fabra. 36. Núm. 287/09, de formalitzar i cursar la baixa de cotització a la Seguretat Social, i practicar liquidació dels havers corresponents del senyor José Luis Jimeno Sáez amb efectes del dia 17 de març de 2009. 37. Núm. 288/09, de declarar extingit el contracte laboral amb la senyora Juana M. Moreno Pardo per finalització del seu contracte de substitució. 38. Núm. 289/09, d'incoarció d'expedient de responsabilitat patrimonial número 4/2009, atesa la sol.licitud del senyor Jordi Esteve Domínguez Medina, per la caiguda d'una senyal de trànsit damunt el seu vehicle. 39. Núm. 290/09, d'incoarció d'expedient de responsabilitat patrimonial número 5/2009, atesa la sol.licitud del senyor Fernando Grandes Garci, per la caiguda d'una branca d'arbre damunt el seu vehicle. 40. Núm. 291/09, d'aprovar l'expedient núm. 11/09, de transferència de crèdit a diferents partides pressupostàries. 41. Núm. 292/09, d'adjudicar a la Societat Estatal Correos y Telégrafos, S A, el contracte de prestació de serveis postals i telegràfics, fins el dia 31 de desembre de 2009, per un cost estimat de 7.583,31 euros. 42. Núm. 293/09, de donar la conformitat al nomenament provisional del senyor Alberto José Arnau Esteller per a ocupar el lloc de treball de secretari general de l'Ajuntament de Sagunt (València). 43. Núm. 294/09, de comparèixer en les diligències urgents 21/2009 davant el Jutjat penal 3 de Sabadell, incoades en virtut de l'atestat 138/2009 de la Policia Local, pels fets esdevinguts el dia 22 de febrer de 2009, en la cantonada de l'av.Burgos i l'av.Via de la Plata, dels quals es desprenen danys al mobiliari urbà ocasionats per un conductor. 44. Núm. 295/09, de no admetre a tràmit la reclamació formulada pel senyor Serafin Maza Buendia, per no existir relació de causalitat entre el dany sofert en el seu vehicle i el funcionament del servei públic. 45. Núm. 296/09, de variacions de la nòmina del personal corresponents al mes de febrer de 2009. 46. Núm. 297/09, d'autoritzar l'OVP a la senyora Josefa Rodríguez Heredia, per la instal.lació d'una parada de 4 m2 per a la vanda de palmes i palmons. 47. Núm. 298/09, de concessió de llicència urbanística número 2009/016, a AUBIN PROIMOKAT S L. 48. Núm. 299/09, de concessió de llicència urbanística número 2009/006, a ENDESA DISTRIBUCION ELÉCTRICA, SL. 49. Núm. 300/09, de concessió de llicència urbanística número 2009/005, a ENDESA DISTRIBUCION ELÉCTRICA, SL. 50. Núm. 301/09, de concessió de llicència urbanística número 2008/133, a Mercadona, S A. 11 51. Núm. 302/09, d'inscripció de l'associació "Associació Cultural d'Horticultors de Badia del Vallès" al Registre Municipal d'Entitats i Associacions, amb el número EAC 111-09. 52. Núm. 303/09, d'aprovació de documents comptables tramesos per les diferents Àrees gestores de les despeses. 53. Núm. 304/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 27 de març de 2009. 54. Núm. 305/09, de contractar el servei de l'Inventari Municipal, mitjançant procediment de contracte menor, amb l'empresa ATC per un import de 7.700,00 euros i 1.232,00 euros d'IVA. 55. Núm. 306/09, de designació dels membres que formaran la Junta de Govern Local de l'Ajuntament. 56. Núm. 307/09, de delegació de funcions a cadascun dels tinents d'alcalde de l'Ajuntament. 57. Núm. 308/09, de delegació de comeses específiques als diferents regidors i regidores de l'Ajuntament. 58. Núm. 309/09, de delegació a la Junta de Govern de diferents atribucions, i delegació d'atribucions als tinents d'alcalde. 59. Núm. 310/09, de nomenament dels senyors Xavier Hosta Rovira, Xavier Vicente Hernandez i Rafael Moya Camarón com a funcionaris eventuals. 60. Núm. 311/09, de donar d'alta la senyora Elisabet Cortés Torres, com a titular de la parada núm. 61, de 7 metres, del mercat ambulant, amb efectes del dia 1 d'abril de 2009. 61. Núm. 312/09, de donar d'alta el senyor José Manuel Miranda Castro, com a titular de la parada núm. 14-15, de 6 metres, del mercat ambulant, amb efectes del dia 1 d'abril de 2009. 62. Núm. 313/09, de denegar la concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular conductor, al senyor Carlos Cuadro Garcia, per no complir tots els requisits establerts a l'article 3.2 i 3.3 de la normativa vigent. 63. Núm. 314/09, de procedir a l'arxiu de diferents expedients sancionadors, relacionats a l'annex 09014182, per desconeixement de la identitat dels presumptes infractors, i incoar procediment sancionador per incompliment de l'obligació de facilitar la identitat del conductor. 64. Núm. 315/09, de procedir a l'arxiu de diferents expedients sancionadors, relacionats a l'annex 09015391, per desconeixement de la identitat dels presumptes infractors, i incoar procediment sancionador per incompliment de l'obligació de facilitar la identitat del conductor. 65. Núm. 316/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09016665. 66. Núm. 317/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09015390. 67. Núm. 318/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09014181. 12 68. Núm. 319/09, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular conductor, al senyor José Martínez Torrecilla. 69. Núm. 320/09, de desestimar la reclamació de responsabilitat patrimonial presentada per la senyora Delia Mateo Campillo, per no existir relació de causalitat entre els fets i l'actuació de la Corporació. 70. Núm. 321/09, de formalitzar diferents peticions a la Generalitat de Catalunya en matèria de serveis socials i benestar i família per l'any 2009. 71. Núm. 322/09, de fer efectiva la baixa del senyor Jaume Casafont Serra i finalitzar l'expedient núm. 45/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 72. Núm. 323/09, de fer efectiva la baixa del senyor Daniel Fenet Benavides i finalitzar l'expedient núm. 44/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 73. Núm. 324/09, de fer efectiva la baixa del senyor Miguel J. Alcázar Arroyo i finalitzar l'expedient núm. 43/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 74. Núm. 325/09, de fer efectiva la baixa del senyor Linsheng Wu i finalitzar l'expedient núm. 42/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 75. Núm. 326/09, de fer efectiva la baixa del senyor Pedro Dual Jiménez i finalitzar l'expedient núm. 41/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 76. Núm. 327/09, de fer efectiva la baixa del senyor Raul Alejandro Martínez Villalba i finalitzar l'expedient núm. 39/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 77. Núm. 328/09, de fer efectiva la baixa de la senyora Maria Rodríguez Rodríguez i finalitzar l'expedient núm. 35/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 78. Núm. 329/09, de fer efectiva la baixa de diferents veïns i finalitzar l'expedient núm. 37/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 79. Núm. 330/09, de fer efectiva la baixa del senyor Enrique Beneito Perales i finalitzar l'expedient núm. 36/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 80. Núm. 331/09, de fer efectiva la baixa del senyor Ardian Rozhaja i finalitzar l'expedient núm. 39/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 81. Núm. 332/09, de fer efectiva la baixa de la senyora Laura Doya Doya i finalitzar l'expedient núm. 34/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 82. Núm. 333/09, de fer efectiva la baixa del senyor Ahmed Jebrani i finalitzar l'expedient núm. 32/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 83. Núm. 334/09, de fer efectiva la baixa de la senyora Andrea Portillo Frias i finalitzar l'expedient núm. 35/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 84. Núm. 335/09, de fer efectiva la baixa de la senyora Teresa Sima Bindang i finalitzar l'expedient núm. 31/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 85. Núm. 336/09, de fer efectiva la baixa de la senyora Carmen Fernández Cortés i finalitzar l'expedient núm. 22/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 13 86. Núm. 337/09, de fer efectiva la baixa de la senyora Antonia Balsalobre Santiago i finalitzar l'expedient núm. 21/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 87. Núm. 338/09, de fer efectiva la baixa de la senyora Maria Jimena Sánchez Davoli i finalitzar l'expedient núm. 20/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 88. Núm. 339/09, de fer efectiva la baixa del senyor Francisco Pablo Pellicer i finalitzar l'expedient núm. 19/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 89. Núm. 340/09, de fer efectiva la baixa del senyor Pedro Sánchez Montañez i finalitzar l'expedient núm. 17/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 90. Núm. 341/09, de fer efectiva la baixa de diferents veïns i finalitzar l'expedient núm. 16/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 91. Núm. 342/09, de fer efectiva la baixa del senyor Iñaki Jorge Terrón i finalitzar l'expedient núm. 10/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 92. Núm. 343/09, d'estimar la reclamació de responsabilitat patrimonial interposada per la senyora M. Carmen Serrano Aroca, a causa dels danys soferts per una avaria en la cambra de congelats núm. 6 i 7 del mercat públic, i abonar-li la quantitat de 381,35 euros. 93. Núm. 344/09, d'aprovar liquidació provisional la taxa per permisos d'obres no subjectes a llicències urbanístiques i obres de domini públic, regulades per l'OF núm. 6, art. 6è 6 d., per un import de 16,70 euros, atesa la sol.licitud de la senyora Modesta Tibarra Sardiña. 94. Núm. 345/09, d'aprovar provisionalment la taxa per permisos d'obres no subjectes a llicències urbanístiques i obres de domini públic, regulades per l'OF núm. 6, art. 6è 6 d., per un import de 16,70 euros, atesa la sol.licitud del senyor Antonio Palomo Gálvez. 95. Núm. 346/09, d'autoritzar l'OVP al senyor Aboubacar Sidiki Fofana, per la instal.lació d'un trailer per trasllat de mobles. 96. Núm. 347/09, de fer efectiva la baixa de la senyora Antonia Cordón Genol i finalitzar l'expedient núm. 30/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 97. Núm. 348/09, de fer efectiva la baixa del senyor Luis Miguel Martínez Molina i finalitzar l'expedient núm. 25/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 98. Núm. 349/09, de fer efectiva la baixa del senyor Ahmed Ijbaret i finalitzar l'expedient núm. 24/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 99. Núm. 350/09, de fer efectiva la baixa de diferents veïns i finalitzar l'expedient núm. 23/08, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 100. Núm. 351/09, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor de la 3r tinent d'alcalde, senyora Enrique Sánchez Moral. 101. Núm. 352/09, de concessió d'ajuts de fons social a diferents treballadors, corresponents al mes de març de 2009. 102. Núm. 353/09, de concessió d'una bestreta per import de 300,00 euros, al senyor Rafael Ortega Rodriguez, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de juny de 2009. 14 103. Núm. 354/09, de disposició dels torns de permisos per assumptes propis del personal, durant la semana santa. 104. Núm. 355/09, de nomenar el senyor Mariano Pérez Fraile interventor accidental, mentre duri el permís per assumptes propis de la titular. 105. Núm. 356/09, d'inscripció de l'associació "Club de Futbol Bocaseniors de Badia" al Registre Municipal d'Entitats i Associacions, amb el número EAC 112-09. 106. Núm. 357/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 3 d'abril de 2009. 107. Núm. 358/09, d'acceptar la subvenció concedida per la Diputació de Barcelona per import de 78.937,96 euros, destinat al finançament de diverses inversions previstes al pressupost de la Corporació per al 2009. 108. Núm. 359/09, de disposició de les vacances anys de personal de l'Ajuntament. 109. Núm. 360/09, de concessió d'una bestreta per import de 600,00 euros, a la senyora M. Rosario Torrecilla Blanco, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de juny de 2009. 110. Núm. 361/09, de concessió d'una bestreta per import de 1.100,00 euros, al senyor Blas Rojo López, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de juny de 2009. 111. Núm. 362/09, de declarar extingits els contractes laborals amb el senyor Carlos Padilla Casado i Juan Fco. Caballero del Castillo, per finalització dels seus contractes respectius. 112. Núm. 363/09, d'elevar a definitiva l'adjudicació provisional del contracte d'obres per a la "Rehabilitació de la Pista Poliesportiva del CEIP Las Seguidillas i CEIP La Muñeira", acordada per la Junta de Govern Local del 27.3.09, pel preu de 151.250,00 euros i 24.200,00 euros d'IVA. 113. Núm. 364/09, d'elaborar i presentar a la Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat, la documentació adient per a la sol.licitud de diferents ajuts econòmics i tècnics. 114. Núm. 365/09, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor de la 3r tinent d'alcalde, senyora Enrique Sánchez Moral. 115. Núm. 366/09, d'inscripció de l'associació "Federació Catalana de Judo i D.A" al Registre Municipal d'Entitats i Associacions, amb el número EAC 111-09. 116. Núm. 367/09, d'elevar a definitiva l'adjudicació provisional a BANSACAR del contracte de subministrament, mitjançant renting, per a un vehicle de la Policia Local. 117. Núm. 368/09, de modificar l'apartat f) de la resolució núm. 308/09, pel que fa a les delegacions del senyor Enrique Sánchez Moral. 118. Núm. 369/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09017845. 119. Núm. 370/09, de nomenar tresorera habilitada accidental la senyora Maria Dolores Gómez Couto, mentre duri el permís per assumptes propis del titular. 15 120. Núm. 371/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 17 d'abril de 2009. 121. Núm. 372/09, d'adjudicar a Espectacles Baença, S L, l'actuació d'un grup d'animació infantil amb motiu de la festivitat de Sant Jordi, per un import de 562,60 euros, IVA inclòs. 122. Núm. 373/09, de signar un conveni amb la Diputació de Barcelona per la cessió, amb caràcter gratuït, d'un equip economètric. 123. Núm. 374/09, de sol.licitar una subvenció a l'Àrea de Salut Pública i Consum, per al manteniment del servei municipal d'informació i defensa de les persones consumidores. 124. Núm. 375/09, de practicar l'assentament de l'embargament en relació a la llicència municipal d'auto taxi núm. 1, atesa la interlocutòria dictada pel Jutjat Social 23 de Barcelona. 125. Núm. 376/09, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 2.133,91 euros. 126. Núm. 377/09, de portar a terme les obres d'adequació de l'entorn de l'escultura de la dona, situada a la plaça 8 de març, mitjançant procediment de contracte menor, amb l'empresa Construcciones y Reformas RIMON, S L U, per import de 8.966,06 euros i 1.434,57 euros d'IVA. 127. Núm. 378/09, d'aprovar la revisió de preus corresponents als mesos de maig a desembre de 2008, presentada per l'empresa CESPA. 128. Núm. 379/09, de sol.licitar a la Diputació de Barcelona un ajut econòmic per al desenvolupament del projecte "Cultura i persones". 129. Núm. 380/09, de sol.licitar a la Diputació de Barcelona un ajut econòmic per al desenvolupament del projecte "Vida, Ciutadania i Participació". 130. Núm. 381/09, de modificar el punt cinquè, apartats h) i j) de la resolució número 309/09, referent a les delegacions conferides al tinent d'alcalde senyor David Sanuy Sales. 131. Núm. 382/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora M. del Pilar Rueda Ramírez. 132. Núm. 383/09, de nomenar interinament la senyora Juana Maria Moreno Pardo, amb la categoria d'auxiliar de manteniment-conserge, per tal de cobrir la vacant accidental originada per la situació de permís concedit al senyor Laurentino Garcia Martín, no abans del dia 16 d'abril i fins la reincorporació del treballador substituït. 133. Núm. 384/09, de sol.licitar a la Diputació de Barcelona una subvenció de 13.000,00 euros per finançar les despeses derivades de la implementació del Pla Local d'Igualtat i del Centre d'Informació i Recursos per a la Dona. 134. Núm. 385/09, de sol.licitar a la Diputació de Barcelona una subvenció de 18.000,00 euros per finançar les despeses derivades de la implementació de programes per a adolescència i joventut. 16 135. Núm. 386/09, de sol.licitar a la Diputació de Barcelona una subvenció de 3.000,00 euros per finançar les despeses derivades de la consultoria externa per la realització d'actuacions en matèria d'ordenació comercial. 136. Núm. 387/09, d'aprovar la signatura d'un préstec de 615.000,00 euros amb la Caixa d'estalvis de Catalunya, per al finançament de projectes d'inversions 137. Núm. 388/09, de declarar vàlida la licitació i adjudicar provisionalment el contracte per a la realització de les obres "Adequació del solar per aparcaments en superfície del carrer Saragossa", mitjançant procediment negociat, a l'empresa GECOINSA, S A, pel preu de 337.592,75 euros i 54.014,84 euros d'IVA. 138. Núm. 389/09, de declarar vàlida la licitació i adjudicar provisionalment el contracte per a la realització de les obres "Remodelació del camp de futbol", mitjançant procediment negociat, a l'empresa UTE Cisteró, S L- Limonta SL, pel preu de 857.448,71 euros i 137.191,79 euros d'IVA. 139. Núm. 390/09, de deixar sense efectes les delegacions atorgades a favor del senyor Enrique Sanchez Moral a les que es fa referència en les resolucions 306/09, 307/09, 308/09 i 982/07. 140. Núm. 391/09, de nomenar el senyor José Manuel Roque Damota secretari accidental mentre duri el permís per assumptes propis de la secretària titular. 141. Núm. 392/09, de practicar liquidació dels havers corresponents del senyor Enrique Sánchez Moral. 142. Núm. 393/09, de practicar liquidació dels havers corresponents de la senyora Maria Trinidad González Vilchez per finalització del seu contracte. 143. Núm. 394/09, de concessió d'una bestreta per import de 1.000,00 euros, a la senyora Rosa Caballero del Castillo, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de juny de 2009. 144. Núm. 395/09, de concessió d'una bestreta per import de 2.405,05 euros, a la senyora Rosa M. Ramos Lozano, sense interès i reintegrament en diferents terminis. 145. Núm. 396/09, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 31 de març de 2009. 146. Núm. 397/09, de designar com a regidor amb dedicació parcial, amb efectes del 20 d'abril de 2009. 147. Núm. 400/09, de sol.licitar a la Diputació de Barcelona diferents subvencions per finançar les despeses de la implementació de programes per esdeveniments esportius de caràcter puntual i per adquisició de material esportiu. 6. RATIFICACIÓ RESOLUCIONS ALCALDIA Ateses les resolucions dictades per l'Alcaldia susceptibles d'ésser ratificades pel Ple de l'Ajuntament, es ratifiquen literalment les següents: 1. Núm. 53/09, d'iniciar actuacions legals necessàries per desnonar l'arrendatari del local núm. 79, situat a l'av. Cantàbric núm. 3, i designar al lletrat senyor Mariano Pérez Fraile perquè assumeixi la representació i defensa de l'Ajuntament. 17 2. Núm. 54/09, d'iniciar actuacions legals necessàries per desnonar l'arrendatari del local núm. 78, situat a l'av. Cantàbric núm. 5, i designar al lletrat senyor Mariano Pérez Fraile perquè assumeixi la representació i defensa de l'Ajuntament. 3. Núm. 64/09, d'iniciar actuacions legals necessàries per desnonar l'arrendatari del local núm. 14, situat al C/ de Porto núm. 5, i designar al lletrat senyor Mariano Pérez Fraile perquè assumeixi la representació i defensa de l'Ajuntament. 4. Núm. 65/09, d'iniciar actuacions legals necessàries per desnonar l'arrendatari del local núm. 11, situat a C/ d'Algarve núm. 2, i designar al lletrat senyor Mariano Pérez Fraile perquè assumeixi la representació i defensa de l'Ajuntament. 5. Núm. 66/09, d'iniciar actuacions legals necessàries per desnonar l'arrendatari del local núm. 18, situat al C/ de Porto núm. 13, i designar al lletrat senyor Mariano Pérez Fraile perquè assumeixi la representació i defensa de l'Ajuntament. 6. Núm. 67/09, d'iniciar actuacions legals necessàries per desnonar l'arrendatari del local núm. 37, situat al C/ Santander núm. 6, i designar al lletrat senyor Mariano Pérez Fraile perquè assumeixi la representació i defensa de l'Ajuntament. 7. Núm. 68/09, d'iniciar actuacions legals necessàries per desnonar l'arrendatari del local núm. 75, situat al C/ Saragossa núm. 5, i designar al lletrat senyor Mariano Pérez Fraile perquè assumeixi la representació i defensa de l'Ajuntament. 7. MODIFICACIÓ DEL PRESSUPOST 12/2009 (QUADRE D'INVERSIONS) Es dóna lectura de la proposta presentada. Seguidament pren la paraula el senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "El grup que represento, en este punto nos abstendremos". Seguidament intervé la senyora Antonia Escriva, del grup municipal del PP, que diu: "Únicamente decir que nosotros también en este punto, vamos a manifestar nuestra abstención". Intervé seguidament el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Bueno, nosaltres tenim un parell de coses a dir. La primera és que nosaltres com sempre, en tots els aspectes relacionats amb el pressupost, que no estem d'acord amb la manera de fer els pressupostos aquest ajuntament, i ens abstindrem també. Però després, voldria fer una pregunta a l'equip de govern. Aquesta reserva de diners que son per les possibles desviacions de les obres que es faran amb els fons estatal d'inversió local, aquesta reserva no te perquè implicar cap canvi amb els mètodes i projectes de contractació que s'han de fer per a la realització d'aquestes obres? Es a dir, aquesta reserva no modifica amb res la manera en que s'havien de contractar a les persones per a realitzar aquestes obres? Aquesta és la pregunta, no se si ens heu entès la tornem a formular". L'alcaldessa diu: "A veure, en principi els diners que es preveu per a desviació de les obres son per això, per desviació de les obres. Si en un moment donat s'ha previst que un determinat material o una execució d'un projecte potser s'ha valorat en 20.000 euros i després quan es comença a treballar es veu que es necessita posar, no ho se...mig kilo del que sigui més, doncs això, son per a les desviacions. No te res a veure amb l'altre tema. No se si he entès bé la pregunta". Intervé el senyor Sergi Escribano, del grup municipal de l'AEB, diu" Es que potser no he fet bé la pregunta. La pregunta és si això no modificarà les condicions de contractació de les persones , dels aturats que s'ha contractat per a la realització d'aquestes obres. Aquesta era la pregunta. Sento que abans m'he liat una mica". L'alcaldessa diu: "La resposta és no". 18 Es procedeix a votació de la proposta presentada, la qual es aprovada per majoria de 10 vots a favor (PSC) i 5 abstencions (AEB, PP, ICV-EUiA). Vist l'informe emès pel cap de l'Àrea d'Acció Territorial sol·licitant transferències de crèdit entre partides d'inversions, amb l'objectiu d'impulsar els projectes FEIL. Vist el quadre d'inversions annex al pressupost per al 2009 aprovat inicialment l'11 de desembre de 2008. Atès allò que disposa la legislació vigent, en especial la secció 2a del RD/2/2004, de 05 de març de 2004, que aprova el Text refós de la Llei d'Hisendes Locals, i ateses les Bases d'Execució del Pressupost per al 2009. Vist l'Informe d'Intervenció. S'acorda: Primer.- Aprovar l'expedient de modificació de crèdits 12/2009, a les partides que es detallen en l'annex que s'adjunta i forma part d'aquesta proposta, corresponent a l'estat de despeses i d'ingressos per a l'exercici 2009, segons el següent resum: ESTAT DE DESPESES ESTAT D'INGRESSOS Altes Altes Transferències positives 167.524,89 Transferències 0 positives Total altes 167.524,89 Total altes 0 Baixes Altes Transferències negatives 167.524,89 Transferències negatives 0 Total baixes 167.524,89 Total altes 0 Total variacions despeses 0 Total variacions ingressos 0 Segon.- Aprovar la Modificació del quadre d'inversions i finançament del pressupost 2009 segons es detalla a l'annex que s'adjunta i forma part d'aquest acord. Tercer.- Obrir període d'informació pública, per termini de quinze dies, als efectes de l'examen del corresponent expedient de modificació, i per la presentació d'al·legacions i reclamacions, si s'escau. Elevar a definitiva l'aprovació inicial, si, transcorregut el període d'informació pública, no ha estat presentada cap al·legació o reclamació. Definitivament aprovat, donar compte tant a la Generalitat de Catalunya, com als Serveis Territorials corresponents de l'Administració Central. Quart.- Notificar el present acord a l'Àrea d'Acció Territorial, Medi Ambient, Promoció Econòmica i Via Pública. 8. MODIFICACIÓ PREUS MÍNIMS TRASPÀS LOCALS COMERCIALS ACORD PLE 26/11/08 19 Es dona lectura de la proposta. Seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "Nosotros en este punto votaremos favorablemente, porque estamos a favor de cualquier medida que se tome en favor de paliar la situación de crisis que están padeciendo nuestro comercio y nuestros ciudadanos, y por lo tanto apoyaremos este punto". La senyora Antonia Escriva, del grup municipal del PP, diu: "Nosotros pensamos que esta medida, dentro de la situación y dentro del momento en que estamos, es buena siempre y cuando todos seamos conscientes de que es el traspaso real, cosa que nosotros dudamos. No obstante es una medida, vamos a ver que pasa, y nuestro voto será favorable en ese sentido, pero condicionado a que todos sabemos que los precios de los traspasos son los que son, entonces están muy camuflados". Seguidament pren la paraula el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "L'AEB també votarà a favor d'aquesta mesura iniciada des de l'Ajuntament. Pensem que si això ha de posar solució al número tan enorme de locals que tenim tancats, doncs si fos així, fantàstic. Una altra cosa que ens agradaria apuntar en aquest punt, que aniria a precs i preguntes però com que està relacionat amb aquest punt, es comunicar-vos la necessitat imperiosa de publicitar aquesta mesura un cop s'aprovi avui, per tal que les persones, sobretot aquelles persones que tenen la intenció o la idea de muntar-se un negoci a Badia, sàpiguen que aquesta mesura està en funcionament i se'n puguin beneficiar, perquè sense informació això no te cap tipus de sentit". L'alcaldessa diu: "Gràcies, rebem la sol.licitud i farem la publicitat adient". Es passa a la votació de la proposta, que s'aprova per unanimitat. S'acorda: Atès que el 26/11/2008 el Ple municipal va establir la fixació d'uns criteris per tal de classificar en categories el parc de locals comercials, així com els preus mínims per autoritzar els traspassos dels locals comercials en funció de les categories dels locals (annex 2). Atès que el context de crisi econòmica evidencia una nova situació per la banda de l'oferta i la demanda dels locals comercials al municipi, i que aquesta situació es contrasta a l'informe elaborat pel servei de comerç. S'acorda: Primer.- Flexibilitzar els preus mínims establerts per a l'autorització dels traspassos dels locals comercials fins a un 75% del preu establert. Segon.- Fitxar com a data límit d'aplicació d'aquesta mesura excepcional el 31 de desembre de 2009. Tercer.- Exposar al públic en el taulell d'anuncis de l'ajuntament durant el termini de quinze dies hàbils comptats des del dia següent al de la publicació de l'anunci d'exposició en el Butlletí Oficial de la Província. Transcorregut el període d'exposició pública sense haver-ne presentat reclamacions i/o al·legacions, s'entendrà aprovat definitivament sense necessitat d'acord ulterior. 9. APROVACIÓ TARIFES TAXIS Es dóna lectura de la proposta. A continuació l'alcadessa cedeix la paraula al senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-UiA, que diu: "Nosotros apoyaremos este punto de actualización de las tarifas de taxis". Intervé la senyora Antonia Escriva, el grup municipal del PP, que diu: "Nosotros votaremos a favor. No obstante consideramos que Badia es lo que es, y lógicamente los taxis siempre se cogen para desplazarnos a otro lugar, que no para Badia, con lo cual nosotros pensamos que todo y siendo 20 una subida relativamente importante, casi lo imprescindible sería seguir hablando con otros municipios con el fin de establecer un servicio común de taxis, ya no digo en la comarca, sino en los municipios vecinos, Sabadell, Cerdanyola, Barberà, que es hacia donde más nos desplazamos. No porque las entrevistas que se han tenido no han surgido efecto, seguir intentándolo, porque realmente sería muy bueno, incluso para personas discapacitadas que no se cuentan con los medios adecuados, sería una buena solución. Por tanto votaremos a favor, porque consideramos que claro, también son trabajadores, pero no desistir de que se englobe dentro de estos municipios los taxis de Badia." A continuació pren la paraula el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres pensem que si agafem les actes dels plens, dels darrers, no se si son massa però dels darrers deu anys, segurament l'AEB haguéssim mantingut sempre el mateix discurs. Nosaltres ens abstindrem en aquest punt per una sèrie de raons que ara passo a explicar. Primer, nosaltres celebrem que l'ajuntament sigui capaç de posar-se en contacte amb els taxistes i acordar una tarifa de preus entre tots, que son unes tarifes de preus que està clar, que podem considerar des d'algun punt de vista positives, perquè no ens volem fer rics amb aquestes pujades està clar, volem viure que és el que volem tots, quan tenim un treball. Des d'aquest punt de vista, doncs bé. Des del punt de vista del compliment de les seves obligacions? Doncs des d'aquest punt de vista nosaltres no estem gens d'acord. Tenim els mateixos problemes amb el servei de taxis, que és un servei públic, des de sempre. I no tenim un servei de taxis que puguin donar a la població el servei que es mereix la població, que és un servei normalitzat. I no el tenim. Si qualsevol persona a altes hores de la nit necessita agafar un taxi, no el pot agafar perquè no n'hi ha, no tenim a la parada de taxis, i no n'hi ha una altra manera de sortir d'aquest municipi a les dues del matí que no sigui amb un taxi sinó tens un cotxe privat. Això jo penso que és una mancança del municipi, i penso que des de l'ajuntament s'ha d'intentar, d'una vegada per totes donar solució, fer complir als taxistes la normativa vigent, i apretar en la mesura que puguem. Els taxistes només tenen un objectiu que és de tots els treballadors com he dit abans, que es viure de la seva feina. I tots sabem que el treball que poden treure d'aquí els taxistes doncs és un treball que es pot viure, però que tampoc és per a tirar coets. Des d'aquest ajuntament s'ha de solucionar aquest tema d'una vegada. Jo se que s'ha fet intents d'adherir-nos a altres zones de taxis, com deia abans la senyora Antonia, però la veritat és que any rera any tenim sempre la mateixa situació i els mateixos problemes. Any rera any. I jo penso que això s'ha de donar solució d'una vegada per totes. Espero que l'any que ve, quan tornem a parlar d'aquest tema, des del meu grup puguem felicitar l'equip de govern per haver donar solució als problemes que tenim amb els taxis des de sempre". Seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor David Sanuy, tinent d'alcalde de l'àrea de Governació i Serveis Generals i Patrimoni i Hisenda i compres, que diu: "A veure, primer certament gràcies per la felicitació, perquè és veritat que ha hagut un fort i ampli consens amb diàleg, amb aquest cas amb els taxistes, per a marcar aquestes tarifes que marcaran en tot cas el seu sou. És veritat que tenim dificultats a l'hora de no tenir una imposició als taxistes perquè efectivament treballen per a guanyar-se la vida, una imposició als taxistes per a intentar que el servei sigui del més òptim possible, i és veritat que hi ha una mancança en aquest cas sobretot, i fonamentalment en el torn de nit. Hi ha en aquest cas la nova responsable, parlo jo que he estat tractant el tema, però en aquest cas la nova responsable ja ha mantingut contactes, en aquest cas amb mi, per a intentar buscar solucions i buscar fór