ACTA NÚM. 8/2009 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 27 DE MAIG DE 2009 Badia del Vallès, vint-i-set de maig de dos mil nou. El Ple de la corporació quan son les divuit hores, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària sota la presidència de l'Alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno PSC David Sanuy Sales PSC Montserrat Carbonell Rosell PSC Montserrat Jiménez Molina PSC Isabelo Pacheco Sáez PSC Antonio Sabariego Guerrero PSC Pau Domínguez García PSC Mercedes Bermúdez López PSC Sergio Escribano García AEB Juan Antonio Pérez Jiménez AEB Montserrat Montañés Navarro AEB Antònia Escrivà Castellanos PP Eusebio Argueta Chica IC-EUA Marta Figueras i Badia CiU Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudéns que certifica, i amb la presència de la interventora senyora M. Angels Granados. Excusa la seva assistència la senyora Raquel Gracia Peral. L'alcaldessa diu: "Abans de començar l'ordre del dia, comentar que hi ha dos temes d'urgència, un que és la moció d'Enric Duran, i l'altre és la proposta d'acord del Pla Local de mesures contra la crisi econòmica. Abans d'incloure els punts en l'ordre del dia, cal fer la votació d'urgència. Vots a favor? S'inclouen per unanimitat. Oberta la sessió per la Sra. Alcaldessa amb el quòrum necessari, es procedeix a resoldre els assumptes de l'ordre del dia, adoptant-se els següents acords: 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Intervé la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, que diu: "Com diu a l'acta jo vaig excusar la meva absència per motius laborals, i curiosament faig diverses intervencions en el Ple, cosa que és difícil sinó estic. Una d'elles a la pàgina 9 que posa, al segon paràgraf, intervé seguidament la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, que diu, dos punts, i una sèrie de coses que a jutjar per l'idioma jo diria que son de la meva companya Antonia del PP. Després, més endavant a la pàgina 20, resulta que CiU s'absté en una votació de proposta. I clar, no. Perquè no hi era. Només això, gràcies". L'alcaldessa diu: "Gràcies, ho farem constar". S'aprova sense necessitat de lectura de les actes que van tenir lloc els dies 29 d'abril (ordinària) i 12 de maig (extraordinària) de 2009, atès que tots els membres del consistori disposaven del text abans de la sessió. 1 2. PRESSA DE POSSESSIÓ SRA. MONTSERRAT DOMINGUEZ GARCÍA Mitjançant credencial expedida amb data 19 de maig de 2009 per la Junta Electoral Central s'ha produït l'acreditació expressiva de la designació com a regidora de l'Ajuntament de Badia del Vallès de la senyora Montserrat Dominguez García. De conformitat amb el que disposa l'apartat 8 de l'article 108 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General que ha estat modificat per la llei posterior de l'any 91, exigeix que al moment de presa de possessió dels càrrecs i per adquirir la plena condició, els candidats electes han de jurar o prometre l'acatament a la Constitució, mitjançant la següent fórmula: "Jureu o prometeu per la vostra consciència i honor complir fidelment les obligacions del càrrec de regidor de l'Ajuntament de Badia del Vallès, amb lleialtat al Rei, i respectar i fer respectar la Constitució i l'Estatut d'Autonomia de Catalunya? La senyora Montserrat Dominguez contesta: - Si, ho prometo. L'alcaldessa diu: "Doncs, donem la benvinguda a la companyera Montserrat Domínguez. Ja estem tots i totes, afortunadament. 3. CONEIXEMENT RESOLUCIONS ALCALDIA La senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, pren la paraula i diu: "Simplement, al llegir aquestes resolucions d'Alcaldia, he trobat a faltar informació sobre diverses subvencions que hem rebut, i no se si és que ha hagut algun error de correu o què, però per exemple la resolució núm. 22 no em consta informació al respecte, la núm. 33 que és un conveni no és una subvenció, igual que la núm. 51, i després tampoc he tingut ocasió de rebre informació sobre la 73, 74 i 75 que parlen de la Festa Major". A continuació l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Era per a preguntar sobre la núm. 43, i era per sapiguer perquè es dona de baixa el rebut perquè marca que és erròniament, que ens digueu a què és degut el tema del número 43". L'alcaldessa diu: "Per a contestar la núm. 22 donaré la paraula a la senyora Montserrat Carbonell". Intervé la senyora Montserrat Carbonell, tinent d'alcalde de Governació i Serveis Generals, que diu: "La núm. 22 és una subvenció que s'ha demanat, no està atorgada encara, és un programa nou que té la Generalitat de Catalunya per a fer una integració de, diguéssim la comunitat gitana, magrebí, tots, en el tema de la factura digital. O sigui, l'alfabetització amb les tecnologies d'Internet i tot això, i és un ajut que donen per cursos, poder adquirir material o el que sigui". L'alcaldessa diu: "De la núm. 33 que és un conveni de col.laboració amb el Consell Comarcal, és un conveni que es signarà per a obtenir un servei de mediació comunitària per a conflictes veïnals. Es perquè quan es detecti un conflicte susceptible de ser tractar a través de la mediació, l'Ajuntament podrà sol.licitar aquest servei al Consell Comarcal. La 51 és un conveni amb l'Associació de Dones per la Igualtat que es fa cada any. És un conveni que es signa amb aquesta entitat, perquè tenen un servei d'assistència jurídica que el que fa l'Ajuntament és, signem amb l'Associació un conveni perquè ells es posen a la disposició dels Serveis Socials i del Departament d'Igualtat, un servei d'assessorament jurídic per a dones. Normalment son problemes de maltractament, problemes laborals, que poden accedir a aquesta advocada perquè els hi doni informació sobre els seus drets o el que han de fer per a la defensa. 2 La 73, 74 i 75 son contractacions d'espectacles de la Festa Major. Ah, i una actuació de la revetlla de Sant Joan. Son actuacions que es contracten des de Cultura. De totes maneres si volen saber quin és l'espectacle en concret, doncs ja els hi farem arribar, cap problema. La núm. 43 us passarem també la informació sobre aquest rebut retornat que ara no la disposo. La Corporació es dóna per assabentada de les següents resolucions de l'Alcaldia: 1. Núm. 403/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 24 d'abril de 2009. 2. Núm. 404/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 3. Núm. 405/09, d'elevar a definitiva l'adjudicació del contracte d'obres per a "l'adequació del solar per aparcament en superfície del carrer Saragossa", pel preu de 337.592,75 euros i 54.0124,84 euros d'Iva, a favor de l'empresa GECOINSA, S A. 4. Núm. 406/09, de demanar una subvenció a l'Oficina del Pla Jove de la Diputació de Barcelona, per import de 10.000,00 euros, destinats a activitats de joventut. 5. Núm. 407/09, d'elevar a definitiva l'adjudicació del contracte d'obres per a "la remodelació del camp de fútbol", pel preu de 857.448,71 euros i 137.1914,79 euros d'Iva, a favor de l'empresa UTE Cistero SL-Limonta, S L. 6. Núm. 408/09, d'incoarció d'expedient de responsabilitat patrimonial número 6/2009, atesa la sol.licitud de la senyora Isabel Real del Arca, per la caiguda que va patir ocasionada presumptament per mal estat de la vorera. 7. Núm. 409/09, de convocatòria del Ple de l'ajuntament pel dia 29 d'abril de 2009. 8. Núm. 410/09, de variacions de la nòmina de personal corresponents al mes de març de 2009. 9. Núm. 411/09, d'autoritzar la senyora Carmen Ferrer Cabeceran el traspàs del local comercial núm. 71, situat a l'av. de Burgos, 4, a favor del senyor Miguel Fernández Moreno, per desenvolupar l'activitat de farmàcia. 10. Núm. 412/09, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor de la 3r tinent d'alcalde, senyor David Sanuy Sales. 11. Núm. 413/09, d'autoritzar la via pública a diferents sol.licitants, per a la instal.lació de parades de venda de flors els dies de Sant Jordi i dia de la Mare. 12. Núm. 416/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Cristina Aguilar Osuna 13. Núm. 434/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Cecilia Maria Pérez Fernández. 14. Núm. 418/09, de concesió a la senyora Josefa Utrilla, arrendatària del loca comercial núm. 61, d'un fraccionament en el pagament de deutes endarrerides. 15. Núm. 343/09, d'estimar la reclamació de responsabilitat patrimonial interposada per la senyora M. Carmen Serrano Aroca, a causa dels danys soferts per una avaria en la cambra de congelats núm. 6 i 7 del mercat públic, i abonar-li la quantitat de 381,35 euros. 3 16. Núm. 420/09, d'inscripció, amb caràcter provisional, de l'associació "Associació Peña Bètica Badia del Vallès" al Registre Municipal d'Entitats i Associacions, amb el número EAC 114-09. 17. Núm. 421/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09018801. 18. Núm. 422/09, d'autoritzar el senyor Vicente Sánchez Contreras l'OVP per a la venda de roses, el dia 3 de maig de 2009. 19. Núm. 423/09, d'autoritzar la senyora Mariana Torres Contreras l'OVP per a la venda de roses, el dia 22 i 23 d'abril de 2009. 20. Núm. 424/09, d'autoritzar la senyora Josefa Rodríguez Heredia l'OVP per a la venda de roses, el dia 23 d'abril de 2009. 21. Núm. 425/09, d'incoarció d'expedient de responsabilitat patrimonial número 7/2009, atesa la sol.licitud del senyor Diego Asensio Barrera, per la caiguda que va patir ocasionada presumptament per una reixeta de desaigua situada a la vorera. 22. Núm. 426/09, de sol.licitar una subvenció de 10.000,00 euros al Departament de Govenació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya, destinada a programes de dinamització comunitària amb noves tecnologies. 23. Núm. 427/09, de sol.licitar una subvenció de 22.100,00 euros al Departament de Govenació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya, destinada a programes d'intervenció i atenció a la comunitat gitana. 24. Núm. 428/09, de sol.licitar una subvenció de 15.300,00 euros al Departament d'Interior, Relacions Institucionals i Participació de la Generalitat de Catalunya, destinada a promoure les famílies com eix central de la participació comunitària al territori. 25. Núm. 429/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09019624. 26. Núm. 430/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09020940. 27. Núm. 431/09, de contractar la senyora Immaculada Moyano Murillo, amb la categoria d'educadora social, mitjançant contracte laboral per interinitat, no abans del dia 17 d'abril de 2009, i fins que la plaça es cobreixi pel procés de selecció extern o per promoció interna. 28. Núm. 432/09, de designar locals oficials i llocs públics d'ús gratuït per a la celebració d'actes de la campanya electoral de les eleccions al Parlament Europeu, i senyalar l'emplaçament de cartelleres. 29. Núm. 433/09, d'aprovar l'acta del concurs del jurat dels premis del 12è certamen Poètic de Badia del Vallès, i adjudicar els premis. 30. Núm. 434/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Cecilia Maria Pérez Fernández. 31. Núm. 435/09, d'ajuts de fons social a diferents treballadors que ho havien sol.licitat, corresponents al mes d'abril de 2009. 4 32. Núm. 436/09, d'estimar la reclamació de responsabilitat patrimonial interposada pel senyor Jordi Esteve Domínguez Medina, a causa dels danys soferts en el seu vehicle ocasionats per la caiguda d'una senyal de trànsit, i abonar-li la quantitat de 351,60 euros. 33. Núm. 437/09, de signar un conveni de col.laboració amb el Consell Comarcal del Vallès Occidental, per a la implementació del servei de Mediació Cominitària per al bon veïnatge del Vallès Occidental. 34. Núm. 438/09, de constitució de mesa de contractació per a la valoració de l'informe tècnic, del concurs públic obert del servei de socorristes i monitors d'activitats aquàtiques i terrestres de les instal.laciones esportives municipals. 35. Núm. 439/09, de modificar la núm. 399/09, punt f), delegant a la regidora Mercedes Bermúdez López comeses específiques integrades a l'Àrea d'Acció Social i Cultural. 36. Núm. 440/09, de deixar sense efecte la designació de representant en el Consorci per a la Normalització Lingüística, i designar la senyora Raquel Gracia Peral. 37. Núm. 441/09, d'autoritzar la senyora Rosario Guerrero Garcia l'OVP per a la venda de roses, els dies 2 i 3 de maig de 2009. 38. Núm. 442/09, de concessió d'una pròrroga a ADIGSA per a la realització de les obres aprovades en la llicència 2008/075. 39. Núm. 443/09, d'autoritzar canvi d'ubicació a la senyora Sarai Santiago Santiago el l'autorització per l'OVP atorgada, per a la venda de roses, el dia 3 de maig de 2009. 40. Núm. 444/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Aicha Khelfaoui. 41. Núm. 445/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 8 de maig de 2009. 42. Núm. 446/09, de convocatòria de Ple extraordinari el dia 12 de maig de 2009. 43. Núm. 448/09, de donar de baixa un rebut corresponent a l'Impost sobre Acitivtats Econòmiques a nom de la Societat Municipal Badia 2004, emès erròniament. 44. Núm. 449/09, d'aprovar l'expedient núm. 13/2009, de generació de crèdits a parides pressupostàries de l'exercici de 2009. 45. Núm. 450/09, d'aprovar l'expedient de contractació, mitjançant procediment negociat sense publicitat, del servei de suport tècnic i dinamització del Pla Educatiu Entorn durant l'any 2009, autoritzar l'import de 19.548,9 euros, així com aprovar el plec de clàusules i el de prescripcions tècniques del contracte. 46. Núm. 451/09, de nomenar interinament la senyora Lola Albaladejo Domene, amb la categoria de diplomada en treball social, no abans del dia 4 de maig de 2009, i fins que la plaça es cobreixi pel procés de selecció extern o per promoció interna en els termes legalment establerts. 47. Núm. 316/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09016665. 48. Núm. 454/09, de desestimar la sol.licitud de reserva d'aparcament del senyor Miguel Pérez Palomino, per no complir el grau de discapacitat del 65% que estableix la normativa. 5 49. Núm. 455/09, de nomenar representants i coordinadora de l'Administració de les Eleccions al Parlament Europeu 2009. 50. Núm. 456/09, de nomenar la senyora Eva Pellisé Cànoves, arquitecta per a la direcció tècnica de les obres de modificació del projecte de les obres pel tancament i distribució interior de la planta baixa d'edificació existent al carrer Menorca, s/n en fase 2. 51. Núm. 457/09, d'aprovar i signar un conveni amb Dones per la Igualtat per import de 4.500 euros, destinat a promoure l'igualtat de gèneres al municipi. 52. Núm. 458/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 15 de maig de 2009. 53. Núm. 459/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09023289. 54. Núm. 460/09, d'inscriure l'associació "Cultural d'Horticultors de Badia del Valles" al Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes, amb el número EAC 111-09. 55. Núm. 461/09, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 2.144,03 euros. 56. Núm. 462/09, de procedir al compliment de la Sentència núm. 48/09, dictada pel Jutjat Contenciós Administratiu núm 4 de Barcelona, i transferir 11.000 euros en concepte d'indemnització per responsabilitat patrimonial causada per una caiguda en la via pública, a favor de la senyora Carmen Olea Muñoz. 57. Núm. 463/09, de contractar la senyora Maria Filomena Barragán Sánchez, amb la categoria de monitora de l'Escola Taller INNOVA, mitjançant contracte laboral per obra o servei determinat a temps parcial, no abans del dia 23 de març i fins el 26 de juny de 2009. 58. Núm. 464/09, de contractar la senyora Rufina Santiago Chamorro i la senyora Melody Aceijas Gómez, dins el projecte d'Escola Taller INNOVA, mitjançant contracte de formació a temps complert, no abans del dia 2 de març i una durada de 6 mesos. 59. Núm. 465/09, de concessió d'una bestreta per import de 1.200,00 euros, al senyor David Sanuy Sales, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de juny de 2009. 60. Núm. 466/09, de deixar sense efecte l'assignació amb caràcter addicional de les funcions de gestió del departament de Recursos Humans, al senyor Xavier Hosta Rovira, i adscriure la senyora Montserrat Sarrión Arquillo, titular de la plaça de funcionària de carrera codi 46361, a la plaça codi 200201, fins a la incorporació de la titular que en té la reserva, per a desenvolupar la tasca de responsable del departament de Recursos Humans, mantenint la reserva plaça. 61. Núm. 467/09, d'adscriure provisionalment la senyora Concepció Adrián Novau, amb codi 321501, a la plaça 200201 mentre no es produeixi la reincorporació de la titular. 62. Núm. 468/09, de composició de la mesa de contractació per a la valoració de pliques i proposta d'adjudicació si s'escau, del concurs públic per a la concessió de domini públic del subsòl de la parcel.la E5, per a la construcció i explotació d'un aparcament subterrani. 63. Núm. 469/09, de designar l'arquitecta senyora Marta Vicens Núñez per a realitzar la valoració de l'expedient de constrenyiment T/04039067. 6 64. Núm. 470/09, d'incoarció d'expedient de responsabilitat patrimonial número 8/2009, atesa la sol.licitud de la senyora Isabel López Moreno, per la caiguda que va patir ocasionada presumptament per mal estat de la vorera. 65. Núm. 471/09, d'aprovar les devolucions d'ingressos indeguts, corresponents a la taxa per la prestació de serveis esportius i ús de les intal.lacions esportives. 66. Núm. 472/09, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 2.121,85 euros. 67. Núm. 473/09, de contractar el senyor Juan Caballero del Castillo, amb la categoria d'oficial d'obres, mitjançant contracte laboral temporal per obra o servei determinat, no abans del dia 31 de març i fins el 31 d'agost de 2009. 68. Núm. 475/09, de concessió d'una bestreta per import de 600,00 euros, a la senyora Maribel Romeu Corbatón, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de juny de 2009. 69. Núm. 476/09, de concessió d'una bestreta per import de 2.404,05 euros, a la senyora Ireñe Mahugo Griñó, sense interès i a compte de les retribucions al llarg dels 24 mesos posteriors a la seva concessió. 70. Núm. 477/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat el senyor Nazha Benmadine. 71. Núm. 478/09, de paralitzar i arxivar l'espedient de baixa d'ofici 17/09, atès el canvi de residència efectuat pel senyor Said Oulmakhzen. 72. Núm. 479/09, de practicar aixecament del constrenyiment de la llicència municipal d'auto taxi número 1, atesa la Resolució del Jutjat Social 23 de Barcelona. 73. Núm. 480/09, d'adjudicar a Baença Espectacles una actuació per a la revetlla de Sant Joan, així com el document AD per import de 4.988,00 euros. 74. Núm. 481/09, d'adjudicar a Baença Espectacles diferents actuacions per a la Festa Major per import de 9.300,88 euros. 75. Núm. 482/09, d'adjudicar a Artístics Events, S L, una actuació per a la Festa Major per import de 5.742,00 euros. 4. RATIFICACIÓ RESOLUCIONS ALCALDIA Es dóna lectura de la proposta presentada, i seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "En este punto, el grup municpal al que yo represento, se abstendrá". Seguidament intervé el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres també ens abstindrem, però a més a més voldríem recordar que el nostre grup ha demanat una explicació dels 2.000.000 d'euros d'un pressupost de 13.000.000 que en teoria sobren, per dir-ho d'alguna manera, de l'any passat i es passen a aquest any. Son molts diners i ja vaig demanar a la Comissió Informativa que m'agradaria conèixer el fons d'aquesta qüestió. Se'm va dir que se'm faria arribar un informe i simplement és recordar-ho". Es procedeix a la votació de la proposta de ratificar les resolucions, amb el resultat de 10 vots a favor (PSC), i 6 abstencions (AEB, PP, ICV-EUiA, CiU). 7 S'acorda: Ateses les resolucions dictades per l'Alcaldia susceptibles d'ésser ratificades pel Ple de l'Ajuntament, es proposa la ratificació literal de la següent: 1. Núm. 446/09, de 27 de març de 2009, d'aprovar la incorporació de romanents de crèdit corresponents a inversions i a d'altres despeses finançades amb ingressos afectats de l'exercici 2008 a l'exercici 2009. 2. Núm. 470/09, d'aprovar la liquidació del pressupost corresponent a l'exercici 2008, així com el romanent de tresoreria corresponent a l'exercici de 2008. Finalitzats els punts de l'ordre del dia i prèvia declaració d'urgència un cop sotmeses a votació s'incorporen el següents acords 5. MOCIÓ AEB: POR LA LIBERTAD DE ENRIC DURAN Es dóna lectura la moció presentada pel grup municipal de l'AEB, i seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Antonia Escriva, del grup municipal del PP, que diu; "Esta formación política, como hemos dicho en la Junta de Portavoces, votaremos en contra de esta moción. Básicamente porque como en todas las que tienen que ver con sentencias judiciales, repito nosotros no somos jueces y como tales consideramos que la justicia es la encargada en todo caso de dictaminar sobre estos temas. Esta es la postura del PP. Por otro lado y esto a nivel personal, considero que la solución para arreglar algo con lo que no estamos de acuerdo: la sociedad, el capitalismo, etc., no es robar. Porque quien quita algo, quien coge algo que no es suyo, en castellano es un ladrón, y como tal...a ver, no es la solución, estoy diciendo que esto es una opinión personal al margen de la posición de partido. Entiendo que no es forma de arreglar las cosas, simplemente". A continuació intervé el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Per a la senyora Antonia del PP primer dir que no hi ha cap sentència judicial. Dir que és una moció que simplement apel.la a la solidaritat d'aquest Ajuntament envers aquesta persona. Tercer, està clar que per a nosaltres, per l'AEB això no és robar, agafar els diners dels bancs no és robar. Per a nosaltres sí que és robar les pràctiques diàries que fan els bancs amb les persones. Això sí que és robar, contra menys diners tens, pitjors condicions i pitjor t'ho posen els bancs: tipus d'interès més alts, sancions molt més dures si es produeix un impagament, i absoluts drames socials que podem veure gairebé cada dia desgraciadament. Per tant, per a nosaltres, com a mínim èticament, robar és el que fan els bancs. I agafar una cosa que no és teva és robar, bueno... Com a mínim li ha agafat a alguns que, per a nosaltres, no és seu allò que tenen. Això de guanyar 2.000.000 d'euros cada hora, mentre hi ha un gruix important de la població que no troba els diners per a acabar el mes, doncs jo penso que això sí que es robar, i penso que el sistema legal que tenim que ho permet, penso que en aquesta part també és un sistema que roba a la gent, sobretot al que menys te, i per tant és un sistema absolutament desigual. Aquest senyor el que ha fet és fer-li a aquells que li fan a tothom que poden, el d'anar rapinyant i rapinyant 1.000 euritos per aquí, 2.000 euritos per allà, 1.500 euros als bancs, a les caixes, a les finenceres aquestes que et deixen diners amb un no se quants per cent i que s'anuncien per la televisió i que els hi pots trucar per telèfon i els hi dius, per què no em deixes 1.500 euros perquè em van super bé, i et diuen que et serà molt fàcil de tornar. Amb aquesta gent també els hi ha anat arrapant diners, tot el que ha pogut. Va reunir 492.000 euros i gran part d'aquest botí el va entregar a moviments socials, que ell considerava que necessitaven diners. Tenint en compte la societat en què vivim segurament no s'equivocava, com a mínim per a fer-se conèixer, donar-se a conèixer i fer la seva feina una mica millor de com ho fan ja. Nosaltres presentem això amb la única intenció, ja ho he dit abans, de que ens solidaritzem amb aquest noi, que per a nosaltres ha sigut valent, i que en qualsevol cas en absolut et tatxem com a lladre. Com a mínim, la nostra força política no ho considera així". 8 L'alcaldessa diu: "Nosaltres votarem en contra de la moció. Si bé és cert que estem d'acord en que el model econòmic en què vivim no és el més just i que s'hauria de canviar. Pensem també que "el fin no justifica los medios", i que una persona que està imputat en una causa penal per haver comès un delicte, per molt justificada que es consideri que sigui la seva actuació, no deixa de ser uns fets que estan recollits en el codi penal i son delictes. Llavors, nosaltres per a això no recolzarem la moció, malgrat que estem d'acord en què probablement el model econòmic que estem vivint, que estem patint tots situacions molts injustes, les coses s'han de canviar d'una altra manera i que "el fin no justifica los medios". Sotmesa a votació queda rebutjada amb 12 vots en contra (10 PSC, 1 CIU, 1 PP) i 4 a favor (3 AEB, 1 EUiA) la següent moció: El pasado 7 de abril el juzgado de instrucción nº 29 denegó el recurso presentado a la medida de presión preventiva sin fianza para Enric Duran, imputado de presunto delito de estafa. El riesgo de fuga, que argumentan para mantenerlo encerrado, no se sostiene pues la actitud, escritos y actos en los que ha participado Enric demuestran que había vuelto para quedarse y afrontar un juicio, formando esto parte de su estrategia de denuncia del sistema financiero. Enric ha querido poner de manifiesto este modelo perverso de funcionamiento y ahora está en prisión. Enric, ha extraído de los bancos 492.000 euros, aprovechándose del sistema de endeudamiento perverso. Los ha utilizado para denunciar el sistema y para promover alternativas de sociedad a través de movimientos de base. Mientras tanto, los cinco grandes bancos españoles (Santander, BBVA, La Caixa, Banco Popular y Caja Madrid) ganaban en 2008, dos millones de euros cada hora, lo que significa un beneficio conjunto de 17.590 millones de euros. Las grandes ayudas del estado en la banca se justifican porque estas cifras significaban pérdidas para ellos, pues 2007 fue un año prolífico donde ganaban un 18,5 % más ¿Y que hacen de tanto beneficio? Engordar los sueldos de los altos directivos, especular, tener contentos a los accionistas, afianzar empresas con prácticas escandalosas que contaminan y promueven guerras. Contemplamos gobiernos y bancos del capitalismo que quieren silenciar las iniciativas populares y los modelos alternativos que denuncian el sistema financiero actual, como son las propuestas de la publicación "Podemos vivir sin capitalismo" que desde el 17 de marzo se está repartiendo entre la ciudadanía. Sabemos que no será fácil transformar la sociedad hacia nuevos modelos de producción y consumo más social y responsable, liberándose de modelos de consumo basados en el endeudamiento. Será difícil, pero solamente así podremos salir de la crisis. Pero no queremos que Enric Duran pase más días y noches encarcelado cuando lo que ha hecho no nos parece razón suficiente para merecer una prisión preventiva tan dura, pues no existe ni riesgo de fuga, ni es un peligro social. Por esto solicitamos al Pleno del Ayuntamiento: - Solidaridad con Enric Duran. - Condenar el actual modelo económico basado en la supremacía de los bancos y el capital especulativo. - 6. APROVACIÓ DEL PLA LOCAL DE MESURES CONTRA LA CRISI ECONÒMICA Es dona lectura de la proposta presentada, i seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Antonia Escriva, del grup municipal del PP, que diu: "Esta formación política estará a favor del presente acuerdo, entendiendo que se planterará o se coordinará de forma más específica los puntos, que la aprobación es genérica, con lo cual el próximo mes hemos de trabajar todos en concretar, ya que hay cosas que estás, cosas que no están, y algunas que bajo este punto y vista y bajo ésta, nosotros votaremos a favor". 9 Seguidament intervé la senyora Marta Figueras (CiU), del grup municipal de CiU, que diu: "Nosaltres lògicament també votarem a favor. L'estat actual de crisi és un estat extremadament preocupant, i els ajuntaments han de posar totes les mesures al seu abast per intentar paliar-lo en la mesura del possible, per evitar que les famílies intentin poder treure el cap una mica endavant, així que nosaltres votarem que si, i ens alegra el compromís que apareix en el present acord en un plaç molt breu de temps, en un mes proposar propostes concretes de cara a tirar endavant tot aquesta iniciativa, així que bé, votem i esperem que això tingui la unanimitat de tot el Ple perquè és un tema suficientment important". A continuació pren la paraula el senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "Nosotros creemos que es importante, que es necesario y urgente aprobar todo este plan local anticrisis. De hecho desde que empezamos a hablar de los presupuestos de este año en noviembre del año pasado, yo he ido detrás de este tema, y en los últimos plenos, en las actas se pueden constatar esto, siempre he estado insistiendo en este caso, por lo tanto hoy que se decidió en la Junta de Portavoces de tirarlo adelante o no, en este Pleno yo he dicho que era importante que este municipio, que este Consistorio se posicionara y como mínimo viera de que lo tiráramos para adelante, que empezáramos a trabajar y concretar cosas. De hecho, hemos hecho algunas propuestas muy concretas que creemos que son importantes de cara a trabajar para mejorar la situación de crisis que ahora se está viviendo, que nuestros vecinos la están padeciendo como es el paro, la desocupación. El hecho de mayor actualidad que podemos decir actualmente, es lo que está pasando ahora en la calle, y los silbidos y pitidos que a algunos nos pueden molestar o no de lo que está pasando, yo creo que es una realidad urgente y apremiante, acuciante podria decir también, ¿Por qué no?, de que es importante que nosotros de alguna manera como representantes de los ciudadanos y como institución más próxima a ellos, pues tenemos que actuar, y actuar con contundencia, realismo y objetividad. Y de hecho yo creo que hace falta también en este municipio que nosotros como regidores, como Consistorio y como ciudadanos también demos muestras, demos muestras concretas, algunas propuestas ya las hice en la última y primera reunión formal que hemos tenido los grupos políticos de trabajo, y entre ellos hacer una revisión concreta. Yo hice algunas propuestas, entre ellas pedía la supresión o eliminación de este panfleto, que por cierto luego después intervendré, pediría la eliminación porque creo que en tiempos de crisis no podemos estar gastando el dinero municipal en historias como estas, ya intervendré seguidamente con relación a ese tema. Posteriormente pienso que es importante que los grupos políticos y las dotaciones de los grupos políticos y cargos de confianza se moderen los gastos y dietas, que ya he hecho algunas propuestas concretas, y reducción porcentual. Hemos considerado y hemos hecho algunos cálculos, que de hecho en esas propuestas que hacemos podemos reducir, o podemos llegar a aportar para paliar las medidas que se vayan a acordar, en estas fechas sin concretar dentro de un mes, que pueden estar entre los 30 y 50.000 euros, que podemos sacar de diferentes partidas y programas superfluos de nuestro programa. De hecho, por eso con esta intervención lo que estoy diciendo es que voy a apoyar, vamos a apoyar y estamos porque se tire adelante este proyecto local anticrisis". A continuació l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Només dir que des de l'AEB estem prou contents amb el document que s'acabarà aprovant, és prou ...com perquè es faci arribar finalment a totes si pot ser o casi totes les propostes que vam fer la primera reunió que vam tenir tots i totes del pla local anticrisi, jo recordo que els tres eixos que nosaltres pensem que s'han de tenir molt en compte per acabar de fer específic aquest pla, de plasmar-ho en realitat és l'eix de l'atenció a les persones amb necessitat, que aquesta atenció no sigui en una llista d'espera absolutament vergonyosa que tenim ara, jo se que s'està treballant per a millorar-ho. Desprès l'eix de la formació, penso que moltes de les persones que avui estan a l'atur poden aprofitar-ho per a formar-se, i penso que aquesta institució els hi pot brindar l'ocasió de formar-se. Vam proposar alguns plans de formació que no estan inclosos i que esperem que ho acabin estant, como és el tema de la formació per a les energies renovables, és el tema de la formació per a l'atenció domiciliària per a persones dependents, és el tema dels mediadors de carrers, bueno, ja es van prendre notes aquell dia. I després, afavorir l'ocupació amb la mesura que sigui possible, d'aquest Ajuntament. Nosaltres som conscients que aquest Ajuntament no pot sol.lucionar el problema de l'atur a Badia completament, però si que pot 10 engegar, començar a treballar amb un sentit que nosaltres sempre hem reclamat, del que molta gent ja sap, la contractació directa de persones si pot ser, i no a través d'empreses, es a dir que el benefici del treball recaigui directament en el treballador i bueno, veure com acaba tot això". L'alcaldessa diu: "Penso que tots hem de celebrar que ens posem d'acord en coses com aquestes, si que és cert que és un pla local obert, que hem establert una sèrie de mesures, més que mesures eixos de treball, que es concretaran al llarg de les reunions de la Comissió de Seguiment, en la que no només es planteja que els grups polítics estiguem presents, sinó d'altres col.lectius que tenen moltes coses a dir, i hem d'implicar tot el territori en el pla de mesures, perquè hi ha molts agents socials que tenen moltes coses a dir, i penso que és una bona eina inicial de treball, i si tot estem convençuts de que hem de treballar i posar els esforços en arribar a aconseguir millorar la situació, doncs és una cosa que celebrem tots i totes". El procedeix a votació de la proposta, la qual es aprovada per unanimitat. S'acorda: Vivim una situació de crisi econòmica a nivell global amb unes conseqüències que afecten seriosament a moltes famílies del nostre municipi. La crisi financera i els problemes per poder accedir a crèdits de les empreses està impedint el normal desenvolupament de l'activitat econòmica amb una repercussió notable en l'increment de l'atur, i que encara es fa més visible en una comarca fortament industrialitzada i generadora d'ocupació com és la del Vallès Occidental. A Badia del Vallès, la taxa de desocupats al mes d'abril es situa en un 20,755 per cent, quan el mateix mes de l'any passat era d'un 12,05 per cent. S'ha detectat un increment important de ciutadans que demanen accés al servei municipal d'ocupació, conformant així la tendència que ja s'havia detectat de més demandants d'aquest servei, i d'altres relacionats amb l'atenció de les persones. La situació de crisi econòmica està afectant de manera important a les economies familiars la qual cosa ha suposat l'augment de la demanda en els serveis socials d'atenció primària. Tenint en compte que la situació de crisi i les perspectives d'ocupació no milloraran, cal una resposta urgent de les administracions públiques. La nostra corporació no pot restar aliena a la situació i hem de jugar un paper actiu en la recerca de solucions al problema de l'atur i el conseqüent augment de la bossa de persones necessitades i en risc d'exclusió social. Cal reaccionar davant la situació per tal de pal·liar, en la mesura de les nostres possibilitats, el descens en l'ocupació i tot el que això comporta a les famílies del municipi (vulnerabilitat econòmica, conflictivitat social...) Cal aprofitar l'oportunitat per fer un salt endavant en la millora de la nostra administració local, l'atenció i interlocució amb la ciutadania i els agents socials i econòmics del municipi. Per tot això el Ple de la Corporació adopta el següent acord: Primer. Aprovar un Pla Local de mesures contra la crisi econòmica que s'articula en base als següents eixos: 1. MILLORA DE L'EFICIÈNCIA DELS SERVEIS MUNICIPALS 1.1 CONTROL DE DESPESA, AUSTERITAT PRESSUPUESTÀRIA I MESURES D'ESTALVI 11 Davant de la present conjuntura socioeconòmica, l'Ajuntament es planteja el present exercici pressupostari amb criteris d'austeritat econòmica, contenció de la despesa i flexibilitat organitzativa davant els canvis. Tot plegat haurà de facilitar una millora organitzativa i més pròxima al ciutadà i als agents econòmics, sobretot a aquells més necessitats. A l'elaboració dels pressupostos municipals del 2009 es va aprovar la congelació dels salaris dels càrrecs electes, càrrecs eventuals de confiança i aportació als grups municipals, així com una disminució de la despesa de protocol i dietes. Es desplegaran mesures de control de la despesa i mesures d'estalvi en diferents aspectes de l'àmbit energètic, de consums interns, telefonia, comunicacions, missatgeria, dietes i despeses de protocol. Treballarem per implementar la centralització de les compres dels serveis municipals des d'una única unitat i la prestació de serveis per la via de concursos públics que permeten obtenir millors preus i millorar el control i optimització de la despesa corrent. Revisarem les activitats, programes i serveis, així com les línies de subvencions previstes, fixant prioritats, per poder realitzar els ajustos pressupostaris corresponents en el cas de que fos necessari incrementar la despesa destinada als programes de benestar social. 1.2 MILLORA DE L'ORGANITZACIÓ INTERNA UNIFICACIÓ D'ESTRUCTURES I OPTIMITZACIÓ DE SERVEIS a) Per optimitzar els serveis estem implementant accions de coordinació i reforç entre els diferents serveis municipals per tal de donar una millor resposta a la ciutadania. b) Optimitzarem, mitjançant la seva constant revisió i millora, els circuits i procediments interns, per tal de detectar les necessitats reals i agilitzar les respostes. 2. MILLORA DE L'ATENCIÓ A LES PERSONES En un entorn de crisi econòmica i augment de l'atur, les persones i famílies necessiten un esforç extraordinari d'orientació i suport (sigui ocupacional, formativa o econòmica) per part de les administracions. Per poder donar una resposta adequada s'ha de fer una diagnosi de les necessitats reals sense descuidar l'atenció immediata i personalitzada. En el pressupost municipal d'enguany s'ha establert un increment important en la previsió de despesa per ajuts socials, no obstant això flexibilitzarem la dotació de la borsa d'ajuts amb el compromís de que en el cas de que fos necessari un increment de la despesa, es farà la modificació pressupostari adient. Millorarem els canals d'informació a la ciutadania per tal de donar a conèixer els recursos que s'ofereixen per part de l'administració. A més implicarem a tots els serveis municipals, escoles i entitats del territori perquè siguin agents actius en la identificació de les necessitats reals de la nostra població i en la transmissió d'informació, facilitant la seva implicació en el desenvolupament d'aquest pla. S'iniciaran diverses accions adreçades a millorar la qualitat de l'atenció a les persones, incrementant l'horari d'atenció al públic en l'àrea de benestar social i en el servei municipal d'ocupació. Millorarem el programa de banc d'aliments. 3. GENERACIÓ D'OPORTUNITATS D'OCUPACIÓ 12 Davant la situació actual d'atur i un cop analitzades les demandes de treball, per tal de poder generar oportunitats d'ocupació és necessari desenvolupar polítiques actives d'ocupació i de formació. Ens acollirem als programes i possibilitats que donen la resta d'administracions per incrementar l'oferta de tallers ocupacionals i plans d'ocupació al nostre territori. En tots els procediments de contractació de personal que es generin amb les polítiques d'ocupació derivades del Fons estatal d'Inversió Local, així com els que es puguin generar, es tindrà en compte a més dels requisits professionals, les situacions familiars i econòmiques. Farem esforços necessaris per generar el màxim de llocs de treball directes possibles per part de l'Ajuntament. A més inclourem en els plecs de clàusules administratives en els concursos públics d'adjudicació d'obres o serveis públics, que l'empresa es comprometi de manera expressa a contractar persones en atur inscrits a la borsa de treball del servei municipal d'ocupació. Apostarem per la formació com a una eina molt important per generar oportunitats d'ocupació, afavorint l'accés dels adults a la formació i promocionant el servei d'escola d'adults. Segon. Es crearà una comissió de seguiment de les mesures establertes en aquest Pla. Aquesta comissió haurà de vetllar per l'acompliment de les mesures, el seguiment de la seva implementació i de l'evolució de la situació de vulnerabilitat social i proposta de noves accions per tal de contrarestar els efectes que la conjuntura econòmica té i tindrà sobre la ciutadania. La primera reunió de la comissió de seguiment es fixa en el termini d'un més. Tercer. Aquest Pla restarà obert a les propostes que es puguin fer des dels diferents grups municipals de la corporació i des dels agents socials del municipi. Aquestes propostes seran tractades i debatudes en el si de la comissió de seguiment de les mesures contra la crisi. 7. PRECS I PREGUNTES El senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, formula tres precs. 7. 1 En plenos anteriores hemos preguntado sobre los árboles del parque Joan Oliver. Los troncos aún siguen alli siendo un peligro, y no se han arracado todavía después de la ventada reciente que hemos padecido. Eso es una cosa, preguntar los motivos por los que esto no se ha hecho todavía. 7.2 Segunda cosa. He estado viendo lo del millón de pesetas o 6.000 euros que nos hemos gastado en los plafones o letreritos para anunciar los fondos de inversión local, y yo pienso que por incapacidad, o desconocimiento, o de manejo de los presupuestos, se nos dijo en una Comisión Informativa del mes pasado del programa donde salían estos dineros...paro un momento. ¿Podemos seguir? L'alcaldessa diu: "Esperem un moment, perquè no el sentirà ningú... Un momento, un momento. Cuando se coloquen en la sala de Plenos...¿Me escuchan un momento, por favor? Hay cajas detrás con material de las elecciones, por eso se han puesto las sillas, no por otra cosa, intenten no..exacto. Gracias. Quan vulgui, senyor Argueta". 7.2 13 Gracias, Sra. Alcaldesa. Decía que tenía tres ruegos, ya he desarrollado uno, y ahora estaba con el tema del fondo de inversión local, del programa que va con cargo a estos gastos para señalizar donde están y donde se van a desarrollar estos proyectos con los fondos de inversión local. 7.3 El siguiente ruego que tengo en este apartado del Pleno es, como lo he calificado en el punto anterior, en el punto del plan anticrisis he puesto un adjetivo al que podía ser la revista municipal que nos hemos enterado, la hemos recibido en todos los buzones de Badia este panfletito. Yo pues a la persona encargada le envié un mail hace un tiempo, cuando se planteaba de hacer un monográfico sobre el cambio del alcalde a alcaldesa en este Ayuntamiento. Como representante del grupo municipal de ICV-EUiA me oponía a que se hiciera un monográfico como tal, y además hacía una propuesta, además no sólo oponernos sino que decíamos que no suponemos que se hable del tema, pero que un municipio con un boletín municipal que no tiene una periodicidad de un tiempo concreto de salida, y además no es preciso ni veraz en la información de alguna manera, y la información que distribuye y publicita, nos opondríamos de alguna manera a que se hablara de este tema al no tener una precisión. Visto lo visto, como casi siempre pasa en lo que este grupo municipal propone al equipo de gobierno, pues casi siempre haceis oidos sordos, y este boletín y este panfleto se ha hecho con dinero de todos los ciudadanos, además salen 8 notícias de escaso interés general, sólo salen las notícias donde sale la Sra. Alcaldesa, y de las 20 páginas 10 son relacionadas con el tema, de lo cual yo me oponía, decía que se puede hacer un 10% como mucho. Entonces, por lo tanto, nosotros creemos que esto no puede ser, porque esto es una publicidad gratuïta con dinero de los ciudadanos de Badia al partido que ostenta las responsabilidades de gobierno. Además proponía, la persona que me envía estos correos responsables, le decia yo que incluso si lo hacía como partido, yo lo respetaría e incluso lo apoyaría, le podía dar incluso mi opinión, porque es muy legítimo y respetable que se haga así. De hecho creemos que como ICV-EUiA rechazamos este boletín desde el principio hasta el final, en el tema de las medidas anticrisis lo he dicho, creemos que no es necesario, creemos que es más importante tomar acciones para los vecinos que están padeciendo, a tomar medidas concretas para los vecinos que están padeciendo la situación o como consecuencia de la crisis, por tanto, nosotros estamos en contra de como se está haciendo, de como se sigue haciendo esta, o como se dicen estas cosas, política municipal de pura imagen y sin contenido realmente social o de contenido para el pueblo. Por lo tanto, como lo comenté el 21 de marzo en la toma de posesión de la Sra. Alcaldesa, pues decíamos nosotros siempre vamos a estar atentos y pendientes, y que no espere de este grupo municipal que hagamos oidos sordos. Vamos a trabajar y vamos a seguir diciendo lo que no nos parece bien de lo que está haciendo este gobierno municipal que sigue siendo, y haciendo más de lo mismo e incluso podemos hacer referencia de los temas de financiación o del convenio municipal que hasta ese proyecto de convenio municipal, pues este grupo municipal, se lo tuvimos de alguna manera que traer al anterior alcalde para que se pudiera firmar, trabajamos concretamente para que esto se pudiera tirar adelante y pudiéramos firmar la financiación de Badia del Vallès hasta el 2018. De hecho, yo envié este artículo que se llama de pié contra la crisis, la cual cosa no ha sido publicada, no ha sido publicado en el panfleto, y yo digo para que lo sepais os vecinos, en la página web de IC está publicado. Seguidament la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, formula quatre preguntes: 7.4 La primera el tema dels estudis de l'Àrea Metropolitana. El mes de desembre es van demanar dos estudis sobre les àrees wifii, sobre l'enllumenat eficient. Resulta que estem demanant , estem ara mateix treballant amb el quadre d'inversions i resulta que no podem fer-ho amb tota normalitat, perquè ens falta informació, i sempre se'ns diu des de l'equip de govern que es que ens falten els estudis de l'Àrea Metropolitana. D'acord, entenc totes les traves que això suposa, però quan demano que es reclamin els estudis, i ara ja no només em refereixo als de wifii i d'enllumenat eficient, sinó que parlo del dels horts. I ara parlaré del tema horts. Em refereixo a que comencem a ser una mica pesat amb l'Àrea Metropolitana. Si nosaltres enviem un fax o un mail o el que calgui i no ens responen reclamant aquests estudis, doncs fent-nos pesats, però el que no és normal es que tardin més de mig any en uns estudis que no costa tant de fer quan Badia té un km.2. 14 7.5 El tema dels horts. Preocupa a una gran quantitat de veïns. Com sabem tots, tenen una funció social determinada en la nostra comunitat, en el nostre territori i per tant, si des de l'equip de govern es diu, amb més o menys el consens de tot el Consistori Municipal i tots els membres de l'oposició, que podem estudiar la manera de traslladar els horts a la zona de l'antiga depuradora, etc, però que necessitem que ens arribi la informació de l'Àrea Metropolitana amb els costos, doncs necessitem saber-ho ja, perquè evidentment la gent està angoixada i necessitem una resposta. Per tant, si us plau, demano a l'equip de govern que reclami amb ènfasi i entusiasme, i sent una mica pesats, això és com quan li demanes a algú que et faci la declaració d'Hisenda, un gestor, i has d'anar darrera d'ell. Doncs això és igual. Anem darrera de la gent de l'Àrea Metropolitana. A més, a l'Àrea Metropolitana mana el seu partit. Utilitzin xarxa de contactes i que ens arribi finalment la informació que necessitem per a continuar treballant a Badia. Això d'una banda. Després, de l'altra, m'agradaria comentar una mica el tema de l'estat actual que tornen a tenir les zones enjardinades de Badia que no formen part del nucli central. Fora del carrer Burgos i demés, les zones enjardinades tornen a estar molt descuidades. L'herba torna a estar molt alta, tornen a estar bruts, etc. Clar, s'acosta l'estiu, s'acosta el bon temps, a la gent li agrada sortir a les zones enjardinades, els nens necessiten jugar, i necessitem que les zones estiguin netes i en condicions. Per tant, m'agradaria saber perquè, si es va fer un esforç de que tornessin a estar bé i tot, perquè ha tornat a degenerar-se una miqueta 7.6 Tercer punt. El tema llar d'infants. Aquest any és el primer any que des de l'Ajuntament s'ha tramitat tot el tema de la preinscripció, i es va demanar precisament aquesta competència per evitar el frau de que gent que no és de Badia, doncs empadronant-se a casa d'algú pogués optar a places de llars d'infants de Badia, en detriment d'altra població que si que viu a Badia i es quedava sense plaça. Fins aquí tot correcte. Però clar, aquest és el primer any que s'ha fet, i la veritat és que s'està fent malament. S'està fent de forma incorrecta. Primer, la tramesa d'informació. El fet de demanar des de l'OAC que és on donen tota la informació, els papers que necessites, i quan has d'anar als diferents serveis municipals a recollir aquesta informació, no te'ls presten. Segon, es publiquen les llistes sinó recordo malament el dia 22, el llistat de la preinscripció que és un divendres, es publica per la tarda, que els centres educatius estan tancats i que l'OAC també està tancada, amb lo qual les llistes queden al descobert amb molt poc marge, en el cas de La Llavor fins i tot, clar com que hi ha una reixa i en el cas de les portes aquelles no podies accedir al lloc on estaven les llistes penjades,i casualment això era un divendres, i el dilluns començava el plaç de reclamacions. Clar, la gent no ha tingut temps real de mirar la seva informació, i de mirar si realment calia iniciar aquest procés de reclamació o no. I per últim, s'han penjat en les dues llars de Badia dues llistes diferents, utilitzant com a criteri la gent que s'ha apuntat a una guarderia o a l'altra. Però clar, si després tu parles amb els responsables tècnics et diuen que no hi ha dues llistes diferenciades sinó que hi ha una. I això, ni està explicat ni es veu de forma explícita, i és molt important, perquè en una de les dues llars d'infants resulta que hi ha més places lliures que gent apuntada. Per tant, tal i com es veu en el llistat, sembla que hagi entrat tothom i no és veritat, perquè lògicament entrarà abans algú que te més punts encara que estigui apuntat a l'altra guarderia, que no pas algú que s'ha apuntat a la guarderia on, si hi ha places..., i que si que es prioritzen els punts i no els llistats, que hi ha una llista única. Resumint: això ni queda explicat ni la gent ho sap, i pot ser que hagi gent que no hagi pogut iniciar una reclamació donant per fet que entraven a la llar d'infants en qüestió, i que al final no entren. Llavors, ara ja està fet, però demanaria de cara al proper any reflexionar sobre aquest tema i aprendre dels errors, de cara a poder fer-ho millor a l'any que ve. 7.7 Per últim, el tema de la revista municipal. Des del nostre grup polític també vam trobar totalment subreal gairebé poder dedicar un número un altre cop al mateix tema, però el que ens va sorprendre 15 és que el responsable de la revista, o com a mínim la persona que feia d'enllaç dels diversos grups polítics i els tècnics encarregats d'elaborar la revista, ens van dir que el tema inicial era un, i donat que tots ens van queixar es va canviar el tema, d'acord? Malgrat es va canviar el tema, com diu el company d'IC, resulta que hi ha tota una sèrie de pàgines dedicades a fotos d'alcaldes i d'altres autoritats, amb l'ex-alcalde i la nova alcaldessa. Una mica de serietat i potser una mica de modèstia, perquè encara que jo entenc que pugui ser important, lògicament un canvi d'alcalde és important per a la nostra població, només faltaria. A Badia s'està fent moltes coses, moltes d'interès, moltes, a nivell d'esports, a nivell cultural, a nivell d'igualtat. S'està fent moltes coses i només apareixen fotos on apareix l'alcaldessa. Home, no cal. D'acord? Llavors manifestar des d'aquí el nostre desacord. A continuació l'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que formula tres precs: 7.8 Yo tenía tres ruegos, uno era sobre las zonas ajardinadas que actualmente parece que están volviendo a caer aquí en Badia, y dado que vamos a entrar en verano y que puede comportar un cierto riesgo en cuanto a incendios y demás, que sería bueno que la gente, y además que estamos hablando de medidas anticrisis, pues que esta hierba se cortara, sobretodo lo que es la franja que está tocando a la autopista, y bordes de carretera. 7.9 Otro tema que quería comentar es el pipi-can de la C/ Menorca. No se que grupo político dijo en cierto momento que había un banco en medio del pipi-can que creo que tiene 1 m2 poco más o menos. O sea, el banco sigue estando allí, las hierbas están por encima del banco, con lo cual ni dueño ni perro es capaz de meterse allí. Es realmente...yo les aconsejo que miren este pipi-can porque el estado en que está es tremendo. 7.10 Otra cosa que quería comentar es que en las obras de acceso, de ampliación del carril, una vez que pasas la rotonda para encaminarte hacia el camino del rio a Ceerdanyola, justo pasar la rotonda, la primera curva que hacemos, en el suelo, el trozo que hay que en su momento pusieron un hierro o una plancha y pasabas más o menos bien. Pero es que eso hace muchos días que ya no está, con lo cual el golpe que pega el coche y el consabido riesgo que ello implica es tremendo. Yo pediría que pusieran una plancha, una madera, algo, porque realmente es un peligro y luego nos lamentaremos todos. 7.11 En cuanto al tema del boletín municipal, creo que todos prácticamente pensamos lo mismo. Yo estuve de acuerdo con el grupo de IC, mi formación política, en cuanto a eliminar esta revista, este boletín, y con ese dinero o con una cantidad seguramente muchísimo menor, ver la posibilidad de elaborar un diario periódico en el municipio, en el cual reflejará e incluyera diferentes temas de actualidad, información, empleo, ventas, etc. Posiblemente nos saldría mucho más económico y nos evitaríamos los problemas que por una u otra razón que ahora tampoco voy a entrar, que siempre estamos acarreando con lo mismo. Y bueno, pues eso es todo básicamente y de momento, porque tampoco... Seguidament intervé el senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal de l'AEB, que formula una pregunta i tres precs: 7.12 Mi pregunta es para saber, porque tengo conocimiento de que la Asociación de Animales y Plantas han entregado una instancia al Ayuntamiento para pedir que puedan colocar una mesa informativa y 16 de recogida de firmas el jueves, dia de mercadillo, y se les ha hecho llegar la contestación de que deben de pagar una tasa municipal de aproximadamente unos 30 euros para colocar dicha mesa. Entonces, yo quería saber si eso es cierto definitivamente, y de si es así, mi duda es que creo que una recogida de firmas y de información no tiene ningún tipo de fin de tener algún tipo de lucro. Esa es la pregunta. 7.13 Por otra parte tengo también tres ruegos. Un primer en que nos gustaría que nos hiciéseis llegar si es posible, las Juntas de Gobierno Locales, hemos visto en las resoluciones de Alcaldía que habian 4, y de las cuales no hemos recibido ningún tipo de acta de que tipo de temas habíais tratado aquí. Yo pediría si es posible, de que antes de que lleguen los plenos poder disponer de las actas. La resolución 1, la 41, 42 y 52 eran Juntas de Gobierno que han pasado sin haber llegado este acta. 7.14 Otro ruego es que en el mes de abril-mayo del 2008, la AEB presentó una moción para el tema de la limpieza y del corte de la hierba del camino de la Autónoma, de limpieza porque habían algunos vehículos y objetos que había que retirar. El Pleno municipal en conjunto votó favorablemente, se hizo esa retirada y esa limpieza y corte de la hierba. Pero estamos en el mes de mayo, justamente un año después, y la hierba vuelve a estar en el mismo estado No sabemos si tan siquiera si ha hecho la gestión con la Autónoma el Ayuntamiento de Cerdanyola para que vuelvan a repetir la tala o el corte de la hierba. 7.15 Y el último ruego que quería hacer, todos los grupos municipales han hecho una mención, y es esto. Esto nos parece vergonzoso. Vergonzoso. Y para ello hemos escrito un documento que os vamos a comentar, posiblemente no estemos de acuerdo todos, pero si que al conjunto las fuerzas de la oposición si que entienden que esto es propaganda. "Senyora Alcaldessa: El grup municipal de l'AEB vol manifestar la seva indignació i vergonya aliena que ens ha produït la publicació d'un mal anomenat butlletí informatiu municipal. Ben bé podríem qualificar-lo de butlletí municipal multicolor de l'alcaldessa Menor. La seva publicació amb diners públics, es a dir, amb diners de tots, és indigne d'aquesta Corporació Municipal. Està al servei del PSC, de l'Alcaldia i no de Badia. Al ciutadà no l'interessa el book personal d'autopromoció de la nova alcaldessa. Ha comtat vostè quantes vegades apareix la cara de la senyora Menor? Sembla un acudit: son 22. Recordem el duo Sacapuntas, en aquell programa de l'1,2,3, que durant programa i programa, es passaven la seva actuació en un 22, 22, 22. Allò que feia molta gràcia, a nosaltres no ens fa gens de gràcia, perquè això és real. Ens preguntem si la resta de ciutadans no realitzen activitats diàries dignes de ser resaltades en una revista municipal. O és que a Badia no passa res, més que el fet de que el PSC hagi volgut canviar d'alcalde per a promocionar-la a vostè? Es fonamental veure com l'alcaldessa va al teatre, com l'alcaldessa vota, riu i li dona de menjar al seu canari. Això no a pareix en aquest butlletí, però tot arribarà. La qualitat democràtica del seu debut mediatic no és baixa, no, és inexistent. Quant costa aquesta revista, alcaldessa? Es podrien haver estalviat les dues edicions, una en castellà i una altra en català. Ens preguntem quina diferència hi ha entre veure una foto en castellà, en català, en rus, en xinés o en saharaui. La seva concepció del bilingüisme costa molts diners, és cara. Qui al 2009 no sap llegir ni interpretar un text en qualsevol de les dues llengües, no ho entenem. Es podrien haver alternat, una en castellà, una altra en català o com sigui, però això de doblar la revista em sembla demagògic. Només ajuntaments populistes i pobres com Badia, Polinyà o Sant Adrià del Besòs, se encabezonan en fer una versió en dues llengües. La informació del bibliodimecres, aquesta d'aquí, llegir la part petita, la campanya d'estalvi d'aigua no és seva. És de la Diputació de Barcelona. Com s'atreveix a fer publicitat socialista en l'editorial, el lloc més institucional possible, reservat a qui representa a tota la gent de Badia i no als socialistes. Sobre el projecte FEIL 410.000.000 de pesetas de dudosa utilidad, projectes de contractació, son això, només projectes. Jo mateix tinc el projecte de fer la volta al món. Només projectes. Sobre els cursos de formació ocupacional, a aquestes alçades vostè i el seu primer tinent d'alcalde ja haurien de tenir clar que una cosa és demanar i una altra ben diferent que les tinguem 17 concedides. I per últim, dues consideracions més. Som incapaços encara de saber que l'AEB va canviar el seu logo fa ja més de 4 anys, que era el logo que ens vareu demanar per a les paperetes de les eleccions i encara tenim un logo antic? Aquest mateix logo , el nou que tenim ja li vam presentar en diverses ocasions al Cap de Gabinet de l'Alcaldia perquè ell ho va demanar així. De moment, seguim tenint una cosa antiga. I per últim i per acabar, hi ha algun problema amb la impremta, que fa que lletra de l'article del PSC sensiblement més gran que la dels restes dels grups municipals? Això només li diem una coseta. Pluralitat, senyora Menor, pluralitat. Intervé seguidament el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que fa un prec: 7.16 Nosaltres portem, jo diria que un parell de mesos segur, demanant la informació relativa a l'evolució dels pisos del carrer d'Oporto. L'altre dia ens vam assabentar que aquests pisos es va fer una reserva per a les persones que tenien el seu pis en condicions insalubres, eren els pisos que donaven al mur i tenien problemes d'humitat. I l'altre dia ens vam assabentar d'una dada que no coneixem, i era que una família de les que tenen el pis que dona al mur, ha decidit finalment canviar d'aquell pis insalubre als nous de l'Oporto. Nosaltres voldríem, juntament amb la informació que ha demanat tantes vegades el Juan, que se'ns fes una explicació del perquè. Perquè nosaltres no entenem que només una família ho hagi fet, no se si no se han posat les garanties, facilitats necessàries però en principi la reserva d'aquells pisos era sobretot per a les famílies que tenien el pis en condicions insalubres, i no per a la resta. Això és una reiteració d'una informació que hem demanat moltes vegades. 7.17 Una altra cosa. Hem vist informació relativa que a Badia hi ha un taxi adaptat. I això com a mínim a nosaltres, no ens consta, no l'hem vist mai, deu ser el taxi Bin Laden, que tothom diu que existeix però no l'ha vist ningú. Voldríem que ens aclaríssiu això també. 7.18 Un altre tema. Badia del Vallés, en un diari oficial de la Generalitat de Catalunya està declarada com a municipi d'especial consideració en quant a la contaminació ambiental. Aquesta declaració obliga l'ajuntament, obligava en aquell moment a tenir un pla municipal contra la contaminació ambiental. Existeix