BEQUES MENJADOR ESCOLAR CURS 2023-2024 RESUM DELS CONCEPTES SUBVENCIONABLES LLAR D'INFANTS/ MENJADOR Alumnat de 0 a 3 anys BRESSOL MENJADOR ESCOLAR Alumnat de 3 a 16 anys (fins a 4t ESO) COM TRAMITO LA SOL·LICITUD? TELEMÀTICAMENT Amb caràcter preferent, mitjançant la SEU ELECTRÒNICA disponible al lloc web d'aquest Ajuntament i que es troba al link següent: https://badiadelvalles.sedelectronica.es LLOC I FORMA DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS PRESENCIAL Amb caràcter residual, en aquells casos que no sigui possible la presentació telemàtica. Les sol·licituds hauran de presentar-se amb cita prèvia demanada a l'OAC (Oficina d'atenció ciutadana) de l'Ajuntament de Badia del Vallès. Per més informació i per demanar cita prèvia, trucar al telèfon de l'OAC 93 718 22 16 / 93 693 33 00. QUIN ÉS EL TERMINI PER FER LA SOL·LICITUD? Període de sol·licituds des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i fins al 2 de juny de 2023. QUI POT SOL·LICITAR L'AJUDA? Poden sol·licitar l'ajut el pare, la mare, el tutor/a legal o la persona encarregada de la guarda i protecció d'alumnes d'ensenyament obligatori i segons les característiques de l'ajuda: · AJUTS ESCOLES BRESSOL Els ajuts de menjador escolar van dirigits a infants empadronats al municipi de Badia del Vallès, inscrits en qualsevol de les dues escoles bressol que hi ha al municipi, les famílies dels quals presentin una situació de dificultat social i/o econòmica. Queden excloses d'aquesta convocatòria les famílies amb renda per càpita superior a 573,67, corresponents al 80,01% de l'indicador de renda de suficiència de Catalunya (IRSC) vigent per l'any 2023. · AJUT MENJADOR ESCOLAR Els ajuts de menjador escolar van dirigits a nens i adolescents empadronats al municipi de Badia de Vallès, inscrits en qualsevol curs d'ensenyament obligatori i 2n cicle d'educació infantil amb fons públics, les famílies dels quals es troben en situació de dificultat social i/o econòmica. INFORMACIÓ IMPORTANT RELATIVA A LA SOL·LICITUD A la capçalera de cada pàgina del model de sol·licitud cal indicar el nom, cognoms i DNI/NIE del sol·licitant de l'ajut (pare, mare o tutor/a legal) de l'alumne o alumnes pels quals es sol·licita beca. - És requisit que l'infant estigui empadronat a Badia del Vallès en el moment de presentació de la sol·licitud de beca. - S'inclou, com a membre de la unitat familiar, el pare o mare que no consti empadronat/da en el mateix domicili CUSTÒDIA COMPARTIDA que l'alumne. - Per valorar la sol·licitud és requisit l'aportació de la totalitat de la documentació per cadascun dels progenitors de l'infant que demani l'ajut. DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR: (*) Els sol·licitants que hagin presentat aquesta documentació en la convocatòria d'ajuts 2022/2023 i que no hagi patit cap modificació, no caldrà que tornin a presentar-la SOCIOFAMILIAR · Sol·licitud degudament complimentada i signada aportant les fotocòpies de la documentació requerida. · (*) En cas de representació legal o acolliment del/la menor beneficiari/ària, fotocòpia de la documentació acreditativa d´aquest fet. · (*) Separació de fet: fotocòpia del document notarial o la fotocòpia dels justificants d´interposició de la demanda o altres documents que demostrin aquesta situació. · (*) Separació legal o divorci: fotocòpia de la resolució judicial que determini aquesta situació, incloent-hi el conveni regulador. · (*) En cas d'incompliment de l'obligació de pagament de la pensió d'aliments, fotocòpia de la documentació acreditativa de la reclamació de la pensió d'aliments. · (*) NIF/NIE de tots els membres computables per al càlcul de la renda familiar, en cas de no disposar: certificat de naixement o llibre de família. · (*) Informar de l'IDALU de l'alumne / a sol·licitant. · Autorització per a la consulta de dades signada per a tots els membres de la unitat familiar. · Altres documents que es considerin necessaris a requeriment de Serveis Socials. · En el cas en què algun dels membres de la unitat familiar rebi qualsevol classe d'ingrés durant el 2022 corresponent a rendiments no tributables o exempts, caldrà aportar la següent documentació, en funció de la font o fonts d'ingressos: - Original i fotocòpia de l'informe de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social. - Les persones que percebin prestacions econòmiques per ajudes al lloguer de l'habitatge: Resolució o certificació de l'Agència Catalana de l'Habitatge. - Pensió d'aliments dels fills, en cas de divorci. Document acreditatiu de l'atorgament i del seu import de l'any 2022. - Les persones que estiguin donades d'alta a sistema especial de treballadors de la llar de la Seguretat Social, caldrà aportar el certificat de cotitzacions corresponent a 2022. - Altres rendiments no contributius, mitjançant l'acreditació corresponent. - En cas de no poder acreditar el nivell de renda familiar, declaració jurada d'ingressos. En el cas de no poder acreditar el nivell de renda familiar, declaració responsable d'ingressos, acreditada pels serveis socials. JUSTIFICACIÓ ECONÒMICA (obligatòria per les sol·licituds de menjador d'escoles bressol) S'ha d'acreditar la situació econòmica de tots els membres de la unitat familiar durant els dos últims mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud (excepte els de la Seguretat Social), caldrà adjuntar document justificatiu: o Renda Garantida de Ciutadania o Prestacions de la Llei de dependència o Indemnitzacions per acomiadament o Prestacions per acolliment familiar o Treballador/a en actiu: fotocòpia dels fulls de salari o certificat equivalent dos últims mesos immediatament anterior a la present sol·licitud. o Fotocòpia del darrer rebut de la hipoteca o del lloguer de l'habitatge on resideixi el/la menor beneficiari/ària o declaració jurada de viure en un habitatge pagant un lloguer si no es pot justificar documentalment. o Autònoms o empresaris: Fotocòpia de l'última declaració de l'IRPF. Documentació no imprescindible si s'ha signat l'autorització per la consulta de dades: o Atur: Certificat original del Servicio Público de Empleo Estatal, www.sepe.es amb els períodes d'inscripció i de recepció de prestacions i/o subsidis per atur i la quantia percebuda en els 3 mesos immediatament anteriors a la present sol·licitud. o Pensionistes: Fotocòpia del certificat de revalorització de la pensió. o Fotocòpia del justificant de qualsevol altre tipus d'Ingrés. Si les sol·licituds no reuneixen les condicions exigides a la convocatòria, o no fossin acompanyades de la documentació necessària, es requerirà a l'interessat que dins del termini màxim de cinc dies hàbils, a comptar a partir del dia següent a la recepció del requeriment, esmeni els defectes observats, amb l'apercebiment que si no procedeix a l'esmena requerida, s'arxivarà la seva sol·licitud sense més tràmits.