BEQUES MENJADOR ESCOLAR CURS 2024-2025 RESUM DELS CONCEPTES SUBVENCIONABLES MENJADOR ESCOLAR Alumnat de 3 a 16 anys (fins a 4t ESO) COM TRAMITO LA SOL·LICITUD? TELEMÀTICAMENT Amb caràcter preferent, mitjançant la SEU ELECTRÒNICA disponible al lloc web d'aquest Ajuntament i que es troba al link següent: https://badiadelvalles.sedelectronica.es LLOC I FORMA DE PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS PRESENCIAL Amb caràcter residual, en aquells casos que no sigui possible la presentació telemàtica. Les sol·licituds hauran de presentar-se amb cita prèvia demanada a l'OAC (Oficina d'atenció ciutadana) de l'Ajuntament de Badia del Vallès. Per més informació i per demanar cita prèvia, trucar al telèfon de l'OAC 93 718 22 16 / 93 693 33 00. QUIN ÉS EL TERMINI PER FER LA SOL·LICITUD? Període de sol·licituds des de l'endemà de la publicació al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i fins al 9 de juny de 2024. QUI POT SOL·LICITAR L'AJUDA? Poden sol·licitar l'ajut el pare, la mare, el tutor/a legal o la persona encarregada de la guarda i protecció d'alumnes d'ensenyament obligatori i segons les característiques de l'ajuda: · AJUT MENJADOR ESCOLAR Els ajuts de menjador escolar van dirigits a nens i adolescents empadronats al municipi de Badia de Vallès, inscrits en qualsevol curs d'ensenyament obligatori i 2n cicle d'educació infantil amb fons públics, les famílies dels quals es troben en situació de dificultat social i/o econòmica. INFORMACIÓ IMPORTANT RELATIVA A LA SOL·LICITUD A la capçalera de cada pàgina del model de sol·licitud cal indicar el nom, cognoms i DNI/NIE del sol·licitant de l'ajut (pare, mare o tutor/a legal) de l'alumne o alumnes pels quals es sol·licita beca. - És requisit que l'infant estigui empadronat a Badia del Vallès en el moment de presentació de la sol·licitud de beca. - S'inclou, com a membre de la unitat familiar, el pare o mare que no consti empadronat/da en el mateix domicili CUSTÒDIA COMPARTIDA que l'alumne. - Per valorar la sol·licitud és requisit l'aportació de la totalitat de la documentació per cadascun dels progenitors de l'infant que demani l'ajut. DOCUMENTACIÓ QUE CAL APORTAR: (*) Els sol·licitants que hagin presentat aquesta documentació en la convocatòria d'ajuts 2023/2024 i que no hagi patit cap modificació, no caldrà que tornin a presentar-la SOCIOFAMILIAR · Sol·licitud degudament complimentada i signada aportant les fotocòpies de la documentació requerida. · (*) En cas de representació legal o acolliment del/la menor beneficiari/ària, fotocòpia de la documentació acreditativa d´aquest fet. · (*) Separació de fet: fotocòpia del document notarial o la fotocòpia dels justificants d´interposició de la demanda o altres documents que demostrin aquesta situació. · (*) Separació legal o divorci: fotocòpia de la resolució judicial que determini aquesta situació, incloent-hi el conveni regulador. · (*) En cas d'incompliment de l'obligació de pagament de la pensió d'aliments, fotocòpia de la documentació acreditativa de la reclamació de la pensió d'aliments. · (*) NIF/NIE de tots els membres computables per al càlcul de la renda familiar, en cas de no disposar: certificat de naixement o llibre de família. · (*) Informar de l'IDALU de l'alumne / a sol·licitant. · Autorització per a la consulta de dades signada per a tots els membres de la unitat familiar. · Altres documents que es considerin necessaris a requeriment de Serveis Socials. · En el cas en què algun dels membres de la unitat familiar rebi qualsevol classe d'ingrés durant el 2023 corresponent a rendiments no tributables o exempts, caldrà aportar la següent documentació, en funció de la font o fonts d'ingressos: - Original i fotocòpia de l'informe de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social. - Les persones que percebin prestacions econòmiques per ajudes al lloguer de l'habitatge: Resolució o certificació de l'Agència Catalana de l'Habitatge. - Pensió d'aliments dels fills, en cas de divorci. Document acreditatiu de l'atorgament i del seu import de l'any 2023. - Les persones que estiguin donades d'alta al sistema especial de treballadors de la llar de la Seguretat Social, caldrà aportar el certificat de cotitzacions corresponent a l'any 2023. - Altres rendiments no contributius, mitjançant l'acreditació corresponent. - En el cas de no poder acreditar el nivell de renda familiar, declaració responsable d'ingressos, acreditada pels serveis socials. Si les sol·licituds no reuneixen les condicions exigides a la convocatòria, o no fossin acompanyades de la documentació necessària, es requerirà a l'interessat que dins del termini màxim de cinc dies hàbils, a comptar a partir del dia següent a la recepció del requeriment, esmeni els defectes observats, amb l'apercebiment que si no procedeix a l'esmena requerida, s'arxivarà la seva sol·licitud sense més tràmits.