DECRET Expedient núm.: 4057/2022 Resolució amb número i data establerts al marge HASH: 9f723c2425fc6025807a2aadba3b092b Procediment: Seleccions de Personal i Provisions de Llocs de treball Josep Martínez Valencia (1 de 1) En virtud de les meves competències: Data Signatura: 15/07/2024 FETS I FONAMENTS DE DRET Alcalde Fets Primer. Atès el recurs d'alçada interposat per la Sra. Sara Carrascon Albardane, amb data Número: 2024-1264 Data: 15/07/2024 20 de juny de 2024, contra l'acta del Tribunal Qualificador, designat mitjançant Decret d' Alcaldia número 2024-0525 de data 21 de març de 2024, publicada en data 17 de juny de 2024, en relació a la qualificació obtinguda a la prova pràctica del procés selectiu d'un plaça de Tècnic/a Mitjà/na en Orientació i en el mateix sol·licita «la modificació d'aquesta puntuació. En l'exercici 1, vaig identificar les activitats que inclouria al projecte i les vaig relacionar amb objectius generals i específics, que també vaig incloure. Per tot això, l' DECRET exercici estava complet i demano la màxima puntuació de 12 punts. En l'exercici 2, degut a què no s'especificava quin tipus de viabilitat s'havia de justificar (si econòmica, social,...) i que el significat de viabilitat és: «que, per les seves circumstàncies, té probabilitat de poder- se portar a terme», la justificació de viabilitat que vaig realitzar és vàlida, doncs vaig analitzar les circumstàncies sociolaborals que permetien justificar la probabilitat de poder portar a terme el projecte descrit: millora de l'ocupabilitat per dones aturades del municipi, donant dades estadístiques per justificar aquesta probabilitat i, també, identificant les fonts d' informació d'on havia extret aquestes dades estadístiques. Per tot això, l'exercici estava Document signat electrònicament des de la plataforma esPublico Gestiona | Pàgina 1 de 8 complet, doncs la definició de viabilitat a l'enunciat no era l'específica, i demano la puntuació màxima de 3 punts. En l'exercici 3, vaig identificar les fonts de finançament del projecte: vaig nomenar els programes que subvencionarien les diferents activitats incloses al projecte (inclosos dins de la Diputació de Barcelona i del SOC), el origen d'on provenen aquests programes (incloent fons MMR ­ Next Generation) i el percentatge de subvenció amb que finançarien aquestes activitats i, d'altra banda, vaig incloure les fonts de finançament pròpies de l'ajuntament per la resta de despeses del projecte que no fossin Codi Validació: 4WFE4RAGZNKF6SAKLCH2SZH9X Verificació: https://badiadelvalles.sedelectronica.es/ subvencionables, indicant quines eren aquestes despeses (cost de personal). Per tot això, l' exercici estava complet i demano la puntuació màxima de 5 punts. Finalment, en l'exercici 5, vaig identificar diferents fases de tramitació i vaig explicar, breument, en què consistia cadascuna d'aquestes fases. Per aquest motiu, demano la puntuació proporcional, equivalent a entre 1 i 2 punts.» Segon. Havent-se emès per l'esmentat òrgan de selecció informe sobre el recurs presentat, en compliment del que es disposa a l'article 121.2 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182216 Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l'acta de la seva sessió de data 5 de juliol de 2024, resta publicada a la pàgina web municipal i al tauler d'edictes de la seu electrònica. Tercer. De conformitat amb l'informe emès per la Cap de Serveis d'Economia i Serveis Centrals, en data XXXX, amb el que proposa a aquesta Alcaldia d'aquesta Corporació la desestimació del recurs d'alçada interposat per la recurrent, i el qual es transcriu literalment a continuació: «Antecedents de fet Primer. En data 5 de desembre de 2022 es publiquen íntegrament les bases que regeixen els processos selectius per a l'estabilització de l'ocupació temporal de llargada durada, prevista a l'article 2.1 de la Llei 20/2021, de 28 de desembre, de mesures urgent per a la reducció de la temporalitat en l'ocupació pública. Segon. La Sra. Sara Carrascon Albardane (en endavant la recurrent) va presentar sol·licitud Número: 2024-1264 Data: 15/07/2024 per presentar-se en aquests procés aspirant a la plaça de Tècnic/a Mitjà/na en Orientació, inclosa en les bases de la convocatòria com a personal funcionari d'aplicació de l'article 2.1 (concurs-oposició). Tercer. Mitjançant Decret d'Alcaldia número 2024-0525, de data 21 de març de 2024, s' acorda procedir a la convocatòria dels processos selectius, derivats de l'oferta pública d' DECRET estabilització de l'ocupació temporal, de les places corresponents al grup de classificació A2, d'entre les quals es troba la plaça a la que la recurrent aspirava. Quart. Mitjançant anunci del Tribunal Qualificador, designat mitjançant Decret d'Alcaldia núm. 2024-0525, de data 21 de març de 2024, es publica les qualificacions obtingudes per les persones aspirants en les proves incloses dins la fase d'oposició, i en aquest llistat figura la interessada amb una puntuació total de 31,80 punts, resultants de la suma de les dues proves: Document signat electrònicament des de la plataforma esPublico Gestiona | Pàgina 2 de 8 DNI NOM I COGNOMS PROVA PROVA TOTAL CONEIXEMENTS PRÀCTICA PUNTUACIÓ ***042 SARA CARRASCON 16,80 15,00 31,80 7** ALBARDANE Codi Validació: 4WFE4RAGZNKF6SAKLCH2SZH9X Verificació: https://badiadelvalles.sedelectronica.es/ Cinquè. Contra aquesta qualificació, la recurrent presenta RECURS D'ALÇADA sol·licitant literalment: «Sol·licito la modificació d'aquesta puntuació. En l'exercici 1, vaig identificar les activitats que inclouria al projecte i les vaig relacionar amb objectius generals i específics, que també vaig incloure. Per tot això, l'exercici estava complet i demano la màxima puntuació de 12 punts. En l'exercici 2, degut a què no s'especificava quin tipus de viabilitat s'havia de justificar (si econòmica, social,...) i que el significat de viabilitat és: «que, per les seves Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182216 circumstàncies, té probabilitat de poder-se portar a terme», la justificació de viabilitat que vaig realitzar és vàlida, doncs vaig analitzar les circumstàncies sociolaborals que permetien justificar la probabilitat de poder portar a terme el projecte descrit: millora de l'ocupabilitat per dones aturades del municipi, donant dades estadístiques per justificar aquesta probabilitat i, també, identificant les fonts d'informació d'on havia extret aquestes dades estadístiques. Per tot això, l'exercici estava complet, doncs la definició de viabilitat a l' enunciat no era l'específica, i demano la puntuació màxima de 3 punts. En l'exercici 3, vaig identificar les fonts de finançament del projecte: vaig nomenar els programes que subvencionarien les diferents activitats incloses al projecte (inclosos dins de la Diputació de Barcelona i del SOC), el origen d'on provenen aquests programes (incloent fons MMR ­ Next Generation) i el percentatge de subvenció amb que finançarien aquestes activitats i, d' altra banda, vaig incloure les fonts de finançament pròpies de l'ajuntament per la resta de despeses del projecte que no fossin subvencionables, indicant quines eren aquestes despeses (cost de personal). Per tot això, l'exercici estava complet i demano la puntuació màxima de 5 punts. Finalment, en l'exercici 5, vaig identificar diferents fases de tramitació i vaig explicar, breument, en què consistia cadascuna d'aquestes fases. Per aquest motiu, Número: 2024-1264 Data: 15/07/2024 demano la puntuació proporcional, equivalent a entre 1 i 2 punts.» Consideracions Primera. Competència per a la resolució del recurs. Per a la resolució del recurs administratiu interposat és competent, de conformitat amb l' DECRET article 14.2 del Reglament General d'Ingrés del Personal al servei de l'Administració General de l'Estat, aprovat mitjançant el Reial Decret 364/1995, de 10 de març, en concordança amb l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (PACAP), l'autoritat que hagi nomenat al seu president, sent en conseqüència competent actualment l'Alcaldia d'aquesta Corporació, o qui el substitueixi, com a òrgan competent de designació dels membres dels Tribunals de Selecció. Document signat electrònicament des de la plataforma esPublico Gestiona | Pàgina 3 de 8 Mitjançant Decret d'Alcaldia número 2024-0525, de data 21 de març de 2024, es va resoldre aprovar la designació nominal dels membres del Tribunal Qualificador, de conformitat amb les bases específiques reguladores i tota la normativa vigent aplicable, per al procés selectiu esmentat, i s'específica que «Els membres del Tribunal es poden abstenir i les persones aspirants poden recusar-los si concorre alguna de les circumstàncies previstes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic (LRJSP).» Aquest Decret es va publicar a la pàgina web municipal en data 22 de març de Codi Validació: 4WFE4RAGZNKF6SAKLCH2SZH9X Verificació: https://badiadelvalles.sedelectronica.es/ 2024 per a coneixement general i cap persona aspirant va presentar sol·licitud de recusació i, de conformitat amb l'acta publicada, en data 3 de maig de 2024, del Tribunal Qualificador relativa a la seva constitució formal, cap membre declara tenir un motiu per abstenir-se i conseqüentment accepte els seus càrrecs respectius, declarant la senyora president del Tribunal vàlida la constitució de l'òrgan de selecció. Segona. Legitimitat de la recurrent. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 (Barcelona). Tel. 937182216. Fax: 937182216 La recurrent està legitimada activament per a plantejar aquest recurs per ser titular de drets i interessos legítims afectats per ella, en els termes exigits a l'article 4 de la Llei 39/2015 de PACAP. Tercera. Disconformitat i pretensió de la recurrent. La interessada que concursa a la plaça de Tècnic/a Mitjà/na en Orientació, en el seu recurs mostra la disconformitat amb la puntuació atorgada pel Tribunal de valoració a la prova pràctica de la fase d'oposició i sol·licita la modificació de la puntuació dels exercicis 1, 2, 3 i 5. Quarta. Criteri del Tribunal Presentat el recurs d'alçada i sol·licitant informe al Tribunal Qualificador del procés selectiu, aquest es reuneix en sessió de data 5 de juliol de 2024, i emet informe detallant les puntuacions obtingudes per la recurrent a cada exercici i motivant les seves conclusions que es transcriuen literalment a continuació: Número: 2024-1264 Data: 15/07/2024 «(...), el Tribunal Qualificador considera que la puntuació atorgada responen als criteris de correcció (ítems) que el Tribunal Qualificador va determinar en el moment de plantejar la prova pràctica. Tot i la discrecionalitat tècnica que ostenten els òrgans de selecció, en cap moment aquest tribunal ha vulnerat els principis d'igualtat, mèrit i capacitat i no s'han adoptat decisions amb desviació de poder ni arbitrarietat ja que la correcció dels exercicis DECRET es va realitzar de forma anònima, amb desconeixement total de la identitat de les persones aspirants, amb l'objecte de garantir una seguretat jurídica en el tractament igual de les persones. Per tot l'exposat, aquest Tribunal considera que no existeix marge de revisió a l' alça al prendre, en proporció, les respostes de la resta de persones aspirants a les mateixes preguntes.» Cinquena. Discrecionalitat tècnica Conseqüentment, la qüestió a resoldre no és una qüestió jurídica que s'hagi de resoldre per Document signat electrònicament des de la plataforma esPublico Gestiona | Pàgina 4 de 8 criteris i termes jurídics, sinó que es tracta d'una