JUNTA DE GOVERN LOCAL 15/2009 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 15 DE MAIG DE 2009 Badia del Vallès, 15 de maig de 2009 La Junta de Govern Local, quan són les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida pel senyor Juan Antonio Lancho Aceituno. Hi concorren els regidors següents: Montserrat Carbonell Rosell David Sanuy Sales Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudens, que certifica Excusa la seva assistència la senyora Eva Menor, i la senyora Raquel Gracia Peral. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 8 de maig de 2009. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Vist l'informe emès per la interventora. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 309/09, de 23 de març, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcalde i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'anul·lació de l'autorització de despeses (fase A) per un import de -982,52 , de la relació núm. 1/2009. Segon. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 3.026,15 , de la relació núm. 41/2009. Tercer. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 137.918,88 , de la relació núm. 64/2009. APROVACIÓ COMPTE GESTIÓ RECAPTATÒRIA MES GENER 2009 10/2009 Vist el Compte de la Gestió Recaptatòria realitzada per l'Organisme de Gestió Tributària durant el mes de gener 2009 i corresponent a les liquidacions d'ingrés per rebut i liquidacions d'ingrés directe, així com a certificacions de descobert de tributs i preus públics liquidats per l'Ajuntament Badia del Vallès. 1 Havent-se verificat que els ingressos que es reflecteixen en el Compte coincideixen amb els fons transferits a l'Ajuntament Badia del Vallès. Comprovat que l'aplicació de càrrecs, devolucions d'ingressos indeguts i compensacions a favor de l'ORGT s'ha practicat correctament. Vista l'aplicació comptable dels ingressos, com estableix l'article 209.2 del text refós de la Llei reguladora dels hisendes locals aprovat per RDL 2/2004, 5 de març. Vist l'informe de la Interventora. S'acorda: Primer: Aprovar la relació comptable d'ingressos núm. 10/2009 segons anex del mes de gener del 2.009. Segon: Aprovar els documents comptables annex, segons conveni amb SOREA de data de 06 de maig de 1996. APROVACIÓ COMPTE GESTIÓ RECAPTATÒRIA MES GENER 2009 20/2009 Vist el Compte de la Gestió Recaptatòria realitzada per l'Organisme de Gestió Tributària durant el mes de febrer 2009 i corresponent a les liquidacions d'ingrés per rebut i liquidacions d'ingrés directe, així com a certificacions de descobert de tributs i preus públics liquidats per l'Ajuntament Badia del Vallès. Havent-se verificat que els ingressos que es reflecteixen en el Compte coincideixen amb els fons transferits a l'Ajuntament Badia del Vallès. Comprovat que l'aplicació de càrrecs, devolucions d'ingressos indeguts i compensacions a favor de l'ORGT s'ha practicat correctament. Vista l'aplicació comptable dels ingressos, com estableix l'article 209.2 del text refós de la Llei reguladora dels hisendes locals aprovat per RDL 2/2004, 5 de març. Vist l'informe de la Interventora. S'acorda: Primer: Aprovar la relació comptable d'ingressos núm. 20/2009 segons anex del mes de febrer del 2.009. Segon: Aprovar els documents comptables annex, segons conveni amb SOREA de data de 06 de maig de 1996. APROVACIÓ COMPTE GESTIÓ RECAPTATÒRIA MES GENER 2009 30/2009 Vist el Compte de la Gestió Recaptatòria realitzada per l'Organisme de Gestió Tributària durant el mes de març 2009 i corresponent a les liquidacions d'ingrés per rebut i liquidacions d'ingrés directe, així com a certificacions de descobert de tributs i preus públics liquidats per l'Ajuntament Badia del Vallès. Havent-se verificat que els ingressos que es reflecteixen en el Compte coincideixen amb els fons transferits a l'Ajuntament Badia del Vallès. Comprovat que l'aplicació de càrrecs, devolucions d'ingressos indeguts i compensacions a favor de l'ORGT s'ha practicat correctament. Vista l'aplicació comptable dels ingressos, com estableix l'article 209.2 del text refós de la Llei reguladora dels hisendes locals aprovat per RDL 2/2004, 5 de març. 2 Vist l'informe de la Interventora. S'acorda: Primer: Aprovar la relació comptable d'ingressos núm. 30/2009 segons anex del mes de març del 2.009. Segon: Aprovar els documents comptables annex, segons conveni amb SOREA de data de 06 de maig de 1996. ATORGAMENT DELS CARNETS DE LA MOBILITAT DEL TRANSPORT PÚBLIC INTERURBÀ D'1 ZONA Vist l'acord de la Junta de Govern Local de la sessió celebrada el dia 16 de gener de 2009, en la que es va aprovar, per enguany, el procediment i la convocatòria per a la concessió dels carnets de la mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona. Vistes les sol·licituds presentades a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, amb la documentació requerida, i un cop valorades. Vist l'informe emès pel tècnic de l'Oficina d'Atenció Ciutadana que s'adjunta i forma part del present acord. S'acorda: Primer. Aprovar la concessió dels carnets de la mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona, a les persones sol·licitants incloses a l'annex que s'adjunta i forma part d'aquest acord. Segon. Aprovar les liquidacions de la taxa per expedició de documents administratius, tarifa 11 carnet de mobilitat, regulada mitjançant ordenança fiscal número 6 vigent, per un import total de 80,00 , que corresponen als carnets emesos entre els números 273-280. Tercer. Notificar el present acord als interessats i a l'àrea d'Acció Social i Ciutadana. CESSIÓ LOCAL COMERCIAL NÚM. 25 Atesa la instància amb data 29 d'abril de 2009, cursada pel senyor Jorge Ceba Romero, amb DNI 34732960Q com representant de SOLUCIONES INTEGRALES SLL i NIF B63189864, com arrendatari del local comercial núm. 25, situat l'av. Cantàbric, núm. 39 de Badia del Vallès, on ens comunica la seva decisió de cedir el local per dissolució del negoci i per impossibilitat de traspassar-lo per un preu raonable. Atès que en el seu dia va dipositar a la tresoreria d'aquest Ajuntament una fiança per import de 337'98. S'acorda: Primer.- Acceptar la proposta del Sr. Jorge Ceba Romero, consistent en la cessió del local 25, a favor de l'Ajuntament des de el primer dia de maig de 2009, ocasionant la corresponent baixa en el padró dels locals comercials del rebut de maig de 2009. Segon.- Tornar la fiança que va dipositar en aquest Ajuntament per valor de 337'98 en el seu dia, atès a l'informe favorable per part del departament d'urbanisme respecte al retorn de l'esmentada fiança. Tercer.- El present acord resta condicionat a la liquidació de totes les deutes que pugui tenir amb l'Ajuntament, cosa que d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. Quart.- Notificar a les parts interessades, a l'Àrea d'Economia i Pro. Econòmica i a l'ORGT. 3 SOL·LICITUD FRACCIONAMENT DEUTE PARADES MERCAT 85-88-89-90 Vist l'expedient de constrenyiment tramitat per l'Organisme de Recaptació i Gestió Tributaria (en endavant ORGT) de la Diputació de Barcelona, expedient T/08049414 i que forma part de l'expedient. Vist la voluntat per part de la Sra. Remedios Pérez García, d'abonar el deute, tal com demostra pels ingressos puntuals que ha fet (comprovants incorporats a l'expedient), i el compromís formal mitjançant instància de data 129 d'abril de 2009, en la qual sol·licita el fraccionament del deute a raó d'ingressar 900,00 mensuals. S'acorda: Primer.- Acordar el fraccionament del deute sol·licitat per la Sra. Remedios Pérez García, concessionària de les parades del mercat núm. 85-88-89-90, amb les condicions que es detallen a continuació: Deute segons expedient ORGT T/08049414 6.700,92 Rebuts en executiva 2.283,22 L'abonament total del deute s'efectuarà a raó de 900,00 mensuals, que es repartiran de la següent manera: - una part es destinarà a l'abonament del rebut mensual corresponent en període de voluntària. - L'altra part, per abonar els rebuts que ja estan en executiva i no formen part de l'expedient T08049414. Un cop liquidat aquest import, les aportacions seran a compte de l'expedient T/08049414, fins la liquidació total del deute, que es calcula que finalitzarà el desembre de 2010. Tercer.- El present acord resta condicionat al compliment, per part de la Sra. Remedios Pérez García, de tots els pagaments que s'indiquen a l'apartat segon d'aquest acord, sense perjudici dels interessos i recàrregues de demora que l'ORGT pugui aplicar, cosa que d'incomplir-se, deixaria sense efecte aquest acord. Quart.- L'incompliment, per part de la Sra. Remedios Pérez García, en l'abonament del deute en els seus terminis, comportarà automàticament l'execució de l'expedient administratiu sancionador per infracció del Reglament del Mercat Municipal en el seu article 114) apartat a), i comportarà la revocació de la concessió administrativa sense dret a cap indemnització per part del titular, segons l'art 116 c), del mateix Reglament de règim interior del Mercat Municipal. Cinquè.- Notificar aquest acord a la persona interessada, a l'Àrea d'Economia i Promoció Econòmica i a l'ORGT. TRASPÀS LOCAL COMERCIAL NÚM. 103 En aquest punt s'absenta el senyor David Sanuy Sales. Vista la sol·licitud presentada en data 09/09/09 per la Sra. Rosa Gual Ocaña amb DNI núm. 38418068 H, com arrendatària del local comercial núm. 103, situat a l'av. Mediterrània, núm.13, on notifica la seva voluntat de traspassar el local dedicat a "Assessorament Legal" a favor de la senyora Lorena Estrada Ocaña, amb DNI 38852623 B, i per desenvolupar la mateixa activitat de "Assessorament Legal" per la quantitat de 7.500'00. S'acorda: Primer.- Autoritzar a la Sra. Rosa Gual Ocaña el traspàs del local núm. 103 situat a l'av. Mediterrània, núm.13, a favor de la senyora Lorena Estrada Ocaña, amb DNI 38852623 B, per desenvolupar l'activitat de "Assessorament legal". Hauran d'abonar la quantitat de 2.250'00 4 en concepte de participació en el preu del traspàs i 360'00 en concepte d'IVA. Tanmateix s'augmentarà la renda mensual en un 15% d'acord amb el que estableix la LAU. Facultar a l'Alcalde perquè una vegada ingressades en aquest Ajuntament les quantitats esmentades i la fiança de dues mensualitats pels nous arrendataris, formalitzi amb aquests el corresponent contracte d'arrendament d'acord amb la Disposició Transitòria 3a, lletra B, paràgraf 3, 1ª de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, fins al 01/01/2020 improrrogable. Segon.- Formalitzar el contracte d'arrendament, aquest desplegarà efectes amb les seves respectives contraprestacions des de la data en que el mateix es signi. No obstant, els arrendataris estaran obligats a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins del termini màxim de dos mesos, per a activitats innòcues i de sis mesos per a activitats classificades. Si per circumstàncies imputables als arrendataris, aquests no obtinguessin la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Tercer.- Retornar la fiança que té dipositada a l'Ajuntament referent a aquest local comercial. Quart.- La present autorització resta condicionada a la liquidació de les quantitats esmentades en el termini assenyalat, i quantes altres deutes tingui amb l'Ajuntament, cosa que, d'incomplir- se, deixaria sense efecte el present acord. Cinquè.- Notificar a les parts interessades, a l'àrea d'urbanisme respecte a la llicència d'obertura i activitat, i a l'ORGT. TRASPÀS PARADA 136 DEL MERCAT MUNICIPAL Vista la instància presentada per la Sra. Rosario Carmen Mejías Iniesta amb data 04 de maig de 2009 i registre d'entrada 3773, en la qual demanen autorització per traspassar la parada núm. 136 a favor de la senyora Carmen Zapata Cots, amb DNI 43392113 Z, pel preu de 6.000'00 i per dur a terme la mateixa activitat de "Polleria". Vist l'informe favorable per part del responsable del Mercat Municipal. S'acorda: Primer: Aprovar el traspàs de la parada núm. 136 a favor de la senyora Carmen Zapata Cots, amb DNI 43392113 Z, per la quantitat de 6.000'00 i per dur a terme la mateixa activitat de "Polleria". Segon: Haurà d'ingressar a la Tresoreria d'aquest Ajuntament la quantitat de 1.200'00 en concepte de drets de traspàs segons l'ordenança fiscal núm. 9, article 6è. Tercer: La present autorització resta condicionada a la liquidació dels deutes que pugui tenir contrets amb l'Ajuntament i a l'ingrés de les quantitats esmentades, cosa que d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. Així mateix estaran obligats a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins del termini màxim de dos mesos per activitats innòcues. Si per circumstàncies imputables als concessionaris, aquests no obtinguessin la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Quart: Notificar als interessats, a l'àrea d'Urbanisme respecte a la llicència d'activitat i a l'ORGT. Acabats els punts de l'ordre del dia i, prèvia declaració d'urgència, s'adopten els acords següents: CANVI ACTIVITAT LOCAL LCM 147 Vista la sol·licitud presentada en data 28 d'abril de 2009 per GESPREC GARCIA PEÑALVER SL, amb NIF B64193907, com arrendataris del local LCM 147, adossat a l'edifici del Centre 5 Cívic, situat al carrer dels Infants, s/n, on ens comunica la seva voluntat d'ampliar l''activitat en el local que va adquirir mitjançant concessió administrativa en data 13 de març de 2006 per motius de tancament de l'anterior activitat i desenvolupar l'activitat de "Intermediació financera" Vist que la variació d'activitat no suposa cap alteració en el model comercial del municipi. S'acorda: Primer.- Autoritzar a GESPREC GARCIA PEÑELVAER SL, amb NIF B64193907, la variació de l'activitat del local LCM 147, situat al carrer dels Infants, s/n, per desenvolupar l'activitat de "Intermediació financera". Segon.- L'arrendatari estarà obligat a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins del termini màxim de dos mesos, per a activitats innòcues i de sis mesos per a activitats classificades. Si per circumstàncies imputables als arrendataris, aquests no obtinguessin la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Tercer.- La present autorització resta condicionada la liquidació de quantes deutes tingui amb l'Ajuntament, cosa que, d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. Quart.- Notificar aquest acord a la part interessada, a l'ORGT, i a l'Àrea d'Urbanisme respecte a la llicència d'obertura i activitat. BONIFICACIONS QUOTES D'USUARIS/SOCIS DE LES INSTAL.LACIONS ESPORTIVES MUNICIPALS Vist l'ordenança fiscal núm. 17 que recull el requisits per a la concessió de les bonificacions de la taxa per la prestació de serveis esportius i usos d'instal·lacions esportives, tarifa 1A quotes d'usuaris socis de les instal·lacions esportives municipals, destinades a pensionistes i persones amb discapacitat. Vistes les sol·licituds presentades a les Instal·lacions esportives, amb la documentació requerida, valorades segons els criteris establerts a l'ordenança Fiscal núm. 17 que regula la taxa per la prestació de serveis esportius i usos d'instal·lacions esportives. Vist l'informe emès pel tècnic del Tècnic d'esports que s'adjunta i forma part d'aquesta Proposta d'acord. Atès el que disposa l'article 24 del Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i l'article 7è de l'ordenança Fiscal número 17, reguladora de la taxa per la prestació de serveis esportius i usos d'instal·lacions esportives. S'acorda: Primer: Aprovar les bonificacions sol·licitades de la taxa per la prestació de serveis esportius i usos d'instal·lacions esportives, tarifa 1A quotes d'usuaris socis, a les persones i pels motius inclosos a l'annex 1, que s'adjunta i forma part d'aquest acord. Segon: Notificar el present acord als interessats i al Servei d'esport de l'Àrea de Benestar i Acció Cultural. CONTRACTACIÓ DE COORDINACIÓ DE SEGURETAT DE LES OBRES DE MODIFICACIÓ DEL PROJCTE DE LES OBRES DE TANCAMENT I DISTRIBUCIÓ INTERIOR DE LA PLANTA BAIXA DE L'EDIFICACIÓ EXISTENT AL CARRER MALLORCA S/N, FASE 2 Atesa la necessitat de contractació dels serveis de Coordinació de Seguretat i Salut de les obres de modificació del projecte de les obres de tancament i distribució interior de la planta baixa de l'edificació existent al carrer Menorca s/n de Badia del Vallès, 2 fase. 6 Vist l'informe de l'arquitecta municipal. S'acorda: Primer.- Adjudicar a Joaquim Peñarrubia i Amat ,amb núm de col·legiat 5332, amb domicili al carrer Cartagena, 172 5è E, de Barcelona, la coordinació de seguretat i salut de les obres de modificació del projecte de les obres de tancament i distribució interior de la planta baixa de l'edificació existent al carrer Menorca s/n , per l'import de 1.218,65 euros (IVA inclòs). Segon.- Aprovar el document comptable en fase D que s'adjunta pel mateix import amb càrrec a la partida 0204 4321 622.00 Tercer.- Notificar els anteriors acords a l'adjudicatari. CONTRACTE DEL SERVEI DE TREBALL AMB DONES I NOVES TECNOLOGIES Vista la proposta del servei de data 27 d'abril del 2009, s'acredita la necessitat d'aquest Ajuntament de contractar el servei de treball amb dones i noves tecnologies, el preu del qual ascendeix a la quantitat de 2.586,2 euros i 413,8 euros d'IVA. Vist que amb data de 5 de maig de 2009, es va emetre informe d'intervenció, en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Vist que amb data 7 de maig de 2009, es va emetre informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. De conformitat amb l'establert en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. S'acorda: Primer: Dur a terme el servei de treball amb dones i noves tecnologies mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista Dones en Xarxa per un import de 2.586,2 euros i 413,8 euros d'IVA Segon: Aprovar la despesa corresponent a la prestació del servei treball amb dones i noves tecnologies amb càrrec a la partida 1603.3132.22709 del vigent pressupost. Tercer: Que una vegada realitzada la prestació, s'incorpori la factura i es tramiti el pagament si s'escau. Quart: Notificar la resolució a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data de la firma de la proposta d'acord. ADJUDICACIÓ DEFINITIVA DEL CONTRACTE DEL SERVEI DE SOCORRISTES I MONITORS D'ACTIVITATS AQUÀTIQUES I TERRESTRES DE LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES MUNICIPALS DE BADIA DEL VALLÈS (PROCEDIMENT NEGOCIAT SENSE PUBLICITAT) Atès que en data 6 de març de 2009, l'òrgan de contractació va adjudicar provisionalment a favor de l'empresa C.O.M.A.C. el contracte de serveis consistents en socorristes i monitors d'activitats aquàtiques i terrestres de les Instal·lacions Esportives municipals de Badia del Vallès pel preu 48.738,54 euros i 3411,70 euros d'IVA. Atès que l'adjudicació provisional es va publicar en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 70 de 23.3.09. 7 Atès que l'adjudicació provisional es va notificar a l'adjudicatari, tot requerint-lo per presentar la documentació justificativa d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, i la constitució de la garantia definitiva. Atès que en data 30.3.09 l'adjudicatari va constituir la garantia definitiva per import de 2.436,93 euros i va presentar els documents justificatius exigits. Examinada la documentació que l'acompanya, i de conformitat amb allò que estableix l'article 135.4 i la Disposició Addicional Segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, S'acorda: Primer. Elevar a definitiva l'adjudicació provisional del contracte del servei de socorristes i monitors d'activitats aquàtiques i terrestres de les Instal·lacions Esportives municipals de Badia del Vallès aprovada per Junta de Govern Local de 6.3.09_ i publicada en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona núm. 70 de 23.3.09. Segon. Disposar la despesa amb càrrec a la partida 1203 4521 22709 del pressupost vigent de despeses. Tercer. Notificar a l'adjudicatari del contracte el present acord i citar-lo per a la signatura del contracte corresponent. Quart. Publicar en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Cinquè. Comunicar les dades bàsiques del contracte al Registre de Contractes del Sector Públic, de conformitat amb allò que disposa l'article 308.3 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, el tinent d'alcalde primer declara la sessió acabada quan son les dotze hores. Vist i plau El tinent d'alcalde 1r, La secretària, 8