JUNTA DE GOVERN LOCAL 20/2011 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 25 DE JULIOL DE 2011 Badia del Vallès, 25 de juliol de 2011 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcalde accidental senyor Juan Antonio Lancho Aceituno. Hi concorren els regidors següents: Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Assistits per la secretaria, senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. Excusa la seva assistència l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador, i el senyor Antonio Sabariego Guerrero. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 18 de juliol de 2011. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda:: Primer. Aprovar l'anul·lació de l'autorització de despeses (fase A) per un import de ­ 6.000,00 , de la relació núm. 1/2011. Segon. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 41.369,12 , de la relació núm. 21/2011. Tercer. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 218.852,77 , de la relació núm. 33/2011. 1 3. BAIXA CAMBRES DE CONGELATS NÚM. 6 i 7 Atès la instància presentada per la Sra. M. Carmen Serrano Aroca amb DNI núm. 33886863 C, com concessionària de les parades del mercat núm. 157-158 destinades a l'activitat de "Congelats", en data 7 de juliol de 2011 i registre d'entrada núm. 5729 sol·licitant la baixa de les cambres de congelats núm. 6 i 7 de 2'472 m3 de superfície cada una d'elles i partir del 31 de juliol de 2011. Vist l'informa per part de la direcció del mercat. S'acorda: Primer.- Donar de baixa de les cambres de congelats núm. 6 i 7 en el padró, amb una superfície 2'472 m3 cada una d'elles, a nom de la Sra. M . Carmen Serrano Aroca amb DNI núm. 33886863 C, i amb efectes del 31 de juliol de 2011. Segon.- Condicionar el present acord a la liquidació dels deutes que tingui contrets amb l'ajuntament, Tercer.- Notificar el present acord a la persona interessada, al responsable del mercat i a l'ORGT. 4. DEVOLUCIÓ FIANÇA LOCAL NÚM. 5 Vista la sol·licitud presentada en data 12 de juliol de 2011 per la Sra. Ana Caballero Cárdenas amb DNI 46944688D en representació dl Sr. Servando Cárdenas, com anterior arrendatari del local comercial núm. 5 situat a l'avinguda Via de la Plata, núm. 9 on sol.licita la devolució de la fiança del local esmentat. Vist la resolució d'alcaldia núm. 482/11 de data 17 de juny de 2011 on s'autoritza el traspàs del local comercial núm. 5 a favor del Sr, Daniel Orlando Delgado per desenvolupar l'activitat de "Acadèmia d'angles". S'acorda: Primer.- Retornar la fiança que va dipositar en aquest Ajuntament per valor de 601'01 en el seu dia mitjançant el número de compte que es fa constar a la sol·licitud. Segon.- Notificar aquest acord a la part interessada, i a l'àrea d'Economia, Governació i Serveis Generals respecte a la devolució de la fiança. 5. SOL·LICITUD SUBVENCIÓ AL MINISTERI DE TREBALL I IMMIGRACIÓ Atès que la convocatòria de subvencions del Ministeri de Treball i Immigració a entitats locals per el desenvolupament de programes innovadors a favor de la integració dels immigrants per fomentar la integració dels immigrants en l'àmbit de les competències de les entitats locals. Atès la importància que té per a la ciutat la bona acollida a les persones d'altres nacionalitats extracomunitàries i que la comunitat estigui plenament integrada i ofereixi qualitat de vida per tothom. S'acorda: 2 Primer. Sol·licitar al Ministeri de Treball i Immigració una subvenció de 10.704,72 euros per finançar les despeses derivades de la implementació del programa: "La Integración: la clave de la convivencia". Segon. Notificar-ho a la Direcció General d'Integració dels Immnigrants, C. José Abascal nº 39, 28003 Madrid. 6. SUBVENCIONS A LES ENTITATS I ASSOCIACIONS DE COOPERACIÓ DE BADIA DEL VALLÈS 2011 Vistes les sol·licituds i els projectes presentats al registre de l'Ajuntament per part de les entitats i associacions de Badia del Vallès, pels imports que a continuació es relacionen: Vinculos Ahimsa per el projecte: "Proyecto de Desarrollo y Fortalecimiento integral a pequeños negocios de Mujeres Emprendedoras" : 6.229,29 Centre Cultural Nova Badia per el projecte: "Sala inteligente o interactiva":5.307,90 Fundació FEC per el projecte: "Boujdour ajut humanitari": 3.000,00 Vista l'acta de la comissió encarregada d'estudiar i valorar els projectes presentats. S'acorda: Primer.- Concedir subvencions a les entitats i associacions de Cooperació de Badia del Vallès segons la relació que segueix: Vinculos Ahimsa per el projecte: "Proyecto de Desarrollo y Fortalecimiento integral a pequeños negocios de Mujeres Emprendedoras" : 6.229,29 Centre Cultural Nova Badia per el projecte: "Sala inteligente o interactiva":5.307,90 Fundació FEC per el projecte: "Boujdour ajut humanitari": 3.000,00 Segon.- Aprovar els documents comptables DO que s'adjunten i formen part d'aquesta proposta, amb càrrec a la partida 0703.2510.48908 del pressupost vigent. Tercer.- Notificar l'adopció d'aquest acord als interessats 7. ESMENA D'ERROR EN PARTIDES PRESSUPOSTÀRIES Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 11 de març de 2011, es va autoritzar la despesa corresponen a les obres de pavimentació de l'aparcament de l'av. Mediterrani amb càrrec a la partida 1404 1551 60101. Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 24 de gener de 2011, es va aprovar la despesa corresponents a les obres d'ampliació de potència del servei d'energia elèctrica a l'edifici "el Moli" amb càrrec a la partida 1304 2412 62701. Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 1 d'abril de 2011, es va autoritzar la despesa corresponent a l'adequació de l'execució de les obres de reparació de l'alimentació elèctrica de les línies d'enllumenat de la carretera de Badia del Vallès a Cerdanyola amb càrrec a la partida 1404 1551 61100. Atès que mitjançant acord de la Junta de Govern Local de data 11 de febrer de 2011, es va aprovar la despesa corresponent a l'adjudicació de les obres de "Reforma integral del Mercat Fase III" amb càrrec a la partida 1604 4311 62202 del pressupost. Atès que s'ha produït un error en les partides pressupostaries. 3 S'acorda: Primer. Subsanar la partides en càrrec a la qual es va aprovar la despesa corresponent: Obres corresponents a la pavimentació de l'aparcament de l'av. Mediterrani que será a càrrec a la partida 1404 1551 60102 del pressupost. Obres d'ampliació de potència del servei d'energia elèctrica a l'edifici "El Moli" que serà a càrrec a la partida 1404 1551 60105. Obres reparació de l'alimentació elèctrica de les línies d'enllumenat de la carretera de Badia del Vallès a Cerdanyola que serà a càrrec a la partida 1404 1551 61104 Obres corresponents a "Reforma integral del Mercat Fase III" amb càrrec a la partida 1604 4311 62203. Segon.- Notificar el present acord als interessats. Finalitzats els punts de l'ordre del dia i prèvia declaració d'urgència s'adopten els següent acords: 8. CANVI DE TITULARITAT PER ERROR EN LA SOL·LICITUD PARADES MERCAT Vist l'acord de data 6 de maig de 2011 per el qual es va aprovar el canvi de titularitat de les concessions administratives núm. 36-37-38-111-112-115-116-117-118-119 i 120 de parades, magatzems núm. 17-18-42-43-44 i 45 i llogater de les càmeres de carn núm. 15 i 16 del mercat a favor de la societat "CARNES SERRANO SA" amb NIF núm. A- 59567685 i domicili fiscal a la parada núm. 115 del mercat municipal, situat a l'avinguda Via de la Plata, s/n de Badia del Vallès. Vist l'error en la instància presentada pels senyors Juan Manuel y Pablo Serrano Puerto en el moment de donar la documentació de la societat que en contes de ser CARNES SERRANO SA, deuria de ser CARNES CAÑIZAR SL. Vist la nova documentació entregada de la societat CARNES CAÑIZAR SL, amb NIF B 64748668 amb domicili a la mateixa parada núm. 115 del mercat municipal de Badia del Vallès i situat a l'avinguda Via de la Plata s/n del nostre municipi i que s'adjunta a aquest expedient. Vist que les taxes per canvi de titular de les concessions administratives han segut abonades a aquest Ajuntament en el temps fitxat per llei i no trobant cap inconvenient en la modificació del nom de la societat de les concessions administratives abans esmentades. S'acorda: Primer.- Rectificar l'error i modificar la titularitat de les concessions administratives de les parades del mercat núm. núm. 36-37-38-111-112-115-116-117-118-119 i 120 , magatzems núm. 17-18-42-43-44 i 45 i llogater de les càmeres de carn núm. 15 i 16 a favor de la societat CARNES CAÑIZAR SL, amb NIF núm. B64748668 i domicili fiscal a la parada núm. 115 del mercat municipal de Badia del Vallès. Haurà d'abonar la quantitat de 103'55 en concepte de taxa per tramitació d'expedient. Segon.- Rectificar les dades tant a la base de dades del mercat municipal, així com als expedients de les concessions administratives que es vegin afectats. 4 Tercer.- El present acord resta condicionat a la liquidació de les quantitats esmentades en el termini assenyalat, i quantes altres deutes tingui amb l'ajuntament, cosa que, d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. Quart.- Notificar a la part interessada, a l'àrea d'economia, i a l'ORGT. 9. FRACCIONAMENT DEUTE DEL LOCAL COMERCIAL NÚM. 64 Vist el deute contret amb aquest Ajuntament per part del Sr. Joaquim Nogues Conesa, com arrendatari del local comercial núm. 64, situat a l'avinguda Burgos, núm. 14 i que ascendeix a un total de 3.798'58 corresponents als períodes de març i abril de 2009, de gener a agost de 2010 i gener de 2011. Vist la instància de data 21 de juliol de 2011, registre d'entrada núm. 6790 per part del Sr. Joaquim Nogues Conesa, en la que proposa fraccionar el deute a raó d'abonar durant deu mesos a partir d'agost de 2011 la quantitat de 379'85 el dies 15 de cada mes fins liquidar el total del deute. S'acorda: Primer.- Donar-se per assabentat aquest ajuntament de la proposta de fraccionament de deute per part del Sr. Joaquim Nogues Conesa a raó de deu quotes de 379'85 que s'abonaran els dies 15 de cada mes amb el propòsit de liquidar el deute que manté amb aquest ajuntament. Segon.- Que ambdues parts signin un conveni de fraccionament de deute a partir del mes d'agost de 2011, acordant el import de les aportacions mensuals, el pagament de la renda corrent, així com el venciment del fraccionament del deute. Tercer.- Informar al Sr. Joaquim Nogues Conesa que, en cas d'incomplir-ne aquest acord,l'ajuntament podrà procedir als tràmits legals que consideri oportuns. Quart.- Notificar el present acord als interessats i a l'àrea d'economia de l'ajuntament en quant a la cobrament dels rebuts subjectes al conveni per el comte corrent que hi consta a la base de dades dels locals comercials , pertanyent al Sr. Joaquim Nogues Conesa. 10. SERVEI D'INSTAL·LACIÓ APARELLS DE CLIMATITZACIÓ A L'EDIFICI EL MOLÍ Vista la proposta del servei de l'àrea d'urbanisme de data 21 de juliol de 2011 on s'acredita la necessitat d'aquest Ajuntament de contractar el subministrament per la nstal·lació de 4 aparells de climatització a l'edifici "El Moli" per poder donar compliment a les condicions mínimes en qüestion de condicions ambientals, el preu del qual ascendeix a la quantitat de 2727,52 euros, i 490,95 euros d'IVA. Atès l' informe d'intervenció, en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Atès l' informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. De conformitat amb l'establer en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. S'acorda: 5 Primer. Dur a terme el subministrament per la instal·lació de 4 aparells de climatització a l'edifici "El Moli" de Badia del Vallès, mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista ZIRO Instalaciones, S. L. per un import de 2727,52 euros i 490,95 euros d'IVA. Segon. Aprovar la despesa corresponent a la prestació del servei subministrament per la instal·lació de 4 aparells de climatització a l'edifici "El Moli" de Badia del Vallès, amb càrrec a la partida 1404 1512 21200 del vigent pressupost. Tercer. Que una vegada realitzada la prestació, s'incorpori la factura i es tramiti el pagament si s'escau. Quart. Notificar el acord a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data d'aprovació 11. REPARACIÓ DE L'ASCENSOR DE L'EDIFICI DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS Vista la proposta del servei de l'àrea d'urbanisme de data 4 de juliol de 2011 on s'acreditala necessitat d'aquest Ajuntament de contractar la reparació del ascensor de l'edifici de l'ajuntament de Badia del Vallès per donar un servei als ciutadans, el preu del qual ascendeix a la quantitat de 17.587,00 euros, i 3.163,00 euros d'IVA. Atès que amb data 4 de juliol de 2011, es va emetre informe d'intervenció, en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Atès l' informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. De conformitat amb l'establer en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. S'acorda: Primer. Dur a terme la reparació del ascensor de l'edifici de l'ajuntament de Badia del Vallès, mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista THYSSENKRUPP ELEVADORES S.L. per un import de 17.587,00 euros i 3.163,00 euros d'IVA. Segon. Aprovar la despesa corresponent a la Reparació del ascensor de l'edifici de l'ajuntament de Badia del Vallès, amb càrrec a la partida 1404 1512 21200 del vigent pressupost. Tercer. Que una vegada realitzada la prestació, s'incorpori la factura i es tramiti el pagament si s'escau. Quart. Notificar el acord a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data d'aprovació. 12. REPARACIÓ INSTAL·LACIÓ DE CLIMATITZACIÓ A LA POLICIA LOCAL Vista la proposta del servei de l'àrea d'urbanisme de data 13 de juliol de 2011 on s''acredita la necessitat de reparació de la instal·lació de climatització a la planta baixa de l'ajuntament on es trova ubicada la Policia Local per poder donar compliment a les condicions mínimes en qüestions de condicions ambientals, el preu del qual ascendeix a la quantitat de 9987,00 euros, i 1.797,66 euros d'IVA. 6 Atès l' informe d'intervenció, en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Atès l' informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. De conformitat amb l'establer en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. S'acorda: Primer. Dur a terme el subministrament per la reparació de la instal·lació de climatització a la planta baixa de l'ajuntament on es trova ubicada la Policia Local de Badia del Vallès, mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista LLONCH CLIMA S.L. per un import de 9987,00 euros, i 1.797,66 euros d'IVA. Segon. Aprovar la despesa corresponent a la prestació del servei per la reparació de la instal·lació de climatització a la planta baixa de l'ajuntament on es trova ubicada la Policia Local de Badia del Vallès , amb càrrec a la partida 1404 1512 21200 del vigent pressupost. Tercer. Que una vegada realitzada la prestació, s'incorpori la factura i es tramiti el pagament si s'escau. Quart. Notificar el acord a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data d'aprovació 13. INSTAL·LACIÓ CENTRALETA DE TELÈFONS A LA BIBLIOTECA VICENTE ALEXANDRE DE BADIA DEL VALLÈS Vista la proposta del servei de l'àrea d'urbanisme de data 18 de juliol de 2011 on s'acredita la necessitat d'aquest Ajuntament de la instal·lació i subministrament d'una centraleta de telèfons a la biblioteca "Vicente Alexandre de Badia del Vallès , el preu del qual ascendeix a la quantitat de 9.356,51 euros, i 1.684,17 euros d'IVA. Atès l' informe d'intervenció , en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Atès l' informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. De conformitat amb l'establer en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. S'acorda: Primer. Anular el document A d'operació 4451 de 2011 per un valor de 11.040,68 euros. Segon. Dur a terme el subministrament per la Instal·lació d'una centraleta de telèfons a la biblioteca Vicente Alexandre de Badia del Vallès, mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista PROFINSA, per un import de 9.356,51 euros i 1.684,17 euros d'IVA. Tercer. Aprovar la despesa corresponent per dur a terme la Instal·lació d'una centraleta de telèfons a la biblioteca Vicente Alexandre de Badia del Vallès, amb càrrec a la partida 0704 3321 62700 del vigent pressupost. 7 Quart. Que una vegada realitzada la prestació, s'incorpori la factura i es tramiti el pagament si s'escau. Cinquè. Notificar el acord a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data d'aprovació 14. OBRA D'INSTAL·LACIÓ D'AUDIOVISUALS PER LA SALA D'ACTES DE LA BIBLIOTECA VICENTE ALEXANDRE DE BADIA DEL VALLÈS Vista la proposta del servei de l'àrea d'urbanisme de data 25 de juliol de 2011 on s'acredita la necessitat d'aquest Ajuntament de executar les obres d'instal·lació i subministrament d'audiovisuals per la sala d'actes de la biblioteca Vicente Alexandre de Badia del Vallès , el preu del qual ascendeix a la quantitat de 12.589,62 euros, i 2.266,13 euros d'IVA. Atès l' informe d'intervenció , en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Atès l' informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. De conformitat amb l'establer en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. S'acorda: Primer. Anular el document A d'operació 4251 de 2011 per un valor de 14.589,62 euros. Segon. Dur a terme les obres d'instal·lació i subministrament d'audiovisuals per la sala d'actes de la biblioteca Vicente Alexandre de Badia del Vallès, mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista MTC office solutions S. L., per un import de 12.589,62 euros i 2.266,13 euros d'IVA. Tercer. Aprovar la despesa corresponent per dur a terme la Instal·lació i subministrament d'audiovisuals de la sala d'actes de la biblioteca Vicente Alexandre de Badia del Vallès , amb càrrec a la partida 0704 3321 62700 del vigent pressupost. Quart. Que una vegada realitzada la prestació, s'incorpori la factura i es tramiti el pagament si s'escau. Cinquè. Notificar el acord a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data d'aprovació 15. SUBMINISTRAMENT AUDIOVISUALS A LA BIBLIOTECA VICENTE ALEXANDRE DE BADIA DEL VALLÈS Vista la proposta del servei de l'àrea d'urbanisme de data 18 de juliol de 2011 on s''acredita la necessitat d'aquest Ajuntament de la instal·lació i subministrament d'audiovisuals a la biblioteca Vicente Alexandre de Badia del Vallès , el preu del qual ascendeix a la quantitat de 5.798,57 euros, i 1.043,74 euros d'IVA. Atès l' informe d'intervenció , en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Atès l' informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. 8 De conformitat amb l'establer en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. S'acorda: Primer. Anular el document A d'operació 4508 de 2011 per un valor de 6.842,31 euros. Segon. Dur a terme la instal·lació i subministrament d'audiovisuals a la biblioteca Vicente Alexandre de Badia del Vallès, mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista MTC office solutions S. L., per un import de 5.798,57 euros i 1.043,74 euros d'IVA. Tercer. Aprovar la despesa corresponent per dur a terme la Instal·lació i subministrament d'audiovisuals a la biblioteca Vicente Alexandre de Badia del Vallès , amb càrrec a la partida 1404 3321 62500 del vigent pressupost. Quart. Que una vegada realitzada la prestació, s'incorpori la factura i es tramiti el pagament si s'escau. Cinquè. Notificar el acord a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data d'aprovació. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcalde declara la sessió acabada quan son les dotze hores i vint minuts. Vist i plau L'alcalde acctal, 9