JUNTA DE GOVERN LOCAL 19/2011 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 18 DE JULIOL DE 2011 Badia del Vallès, 18 de juliol de 2011 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan A. Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Antonio Sabariego Guerrero Assistits per la secretaria, senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 11 de juliol de 2011. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 29.328,48 , de la relació núm. 20/2011. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 1.116.804,32 , de la relació núm. 31/2011. 3. ATORGAMENT CARNETS DE LA MOBILITAT DEL TRANSPORT PÚBLIC INTERURBÀ D'1 ZONA Vist l'acord de la Junta de Govern Local de la sessió celebrada el dia 21 de gener de 2011, en la que es va aprovar, per enguany, el procediment i la convocatòria per a la concessió dels carnets de la mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona. 1 Vistes les sol·licituds presentades a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, amb la documentació requerida, i un cop valorades. Vist l'informe emès pel tècnic de l'Oficina d'Atenció Ciutadana que s'adjunta i forma part del present acord. S'acorda: Primer. Aprovar la concessió dels carnets de la mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona, a les persones sol·licitants incloses a l'annex que s'adjunta i forma part d'aquest acord. Segon. Aprovar les liquidacions de la taxa per expedició de documents administratius, tarifa 6 carnets de mobilitat, regulada mitjançant ordenança fiscal número 6 vigent, per un import total de 50 , que corresponen als carnets emesos del número 454-458. Tercer. Notificar el present acord als interessats i a l'àrea d'Acció Social i Cultural 4. AJUTS ESCOLARS 2011/2012 Vist l'acord de la Junta de Govern Local, de la sessió celebrada el dia 11 de març de 2011, en la que es va acordar obrir termini de sol·licituds, entre d'altres dels ajuts escolars. Vist que aquestes sol·licituds ja han estat puntuades i resoltes per part del Servei de Benestar Social, d'acord amb els criteris de valoració i la documentació presentada, segons l'informe que s'adjunta. Atès que del total de sol·licituds presentades, que han estat 609, n'hi ha 574 concedides amb una puntuació igual o superior a 7 punts, d'acord amb l'aplicació dels criteris establerts. S'acorda: Primer. Aprovar els llistats dels ajuts concedits d'ajuts escolars per al curs 2011/2012, que s'adjunten i formen part d'aquest expedient. Segon.- Aprovar els documents comptables que formen part d'aquest expedient. Tercer.- Comunicar la concessió o denegació de les sol·licituds als interessats. 5. CESSIÓ CONCESSIÓ PARADES 47-48-49 DEL MERCAT MUNICIPAL Vista la instància presentada pel senyor Isaias Hernández Rosa en data 11 de juliol de 2011 i registre d'entrada núm. 5532, en la qual demana autorització per cedir les parades núm. 47-48-49 destinada a l'activitat de carn de cavall , davant la impossibilitat d'atendre el negoci per traslladar-se fora de la nostra comunitat autònoma per motius personals i per molt de temps, a favor de la seva mare Aurora Rosa Romero, amb DNI 39130283S i per continuar amb la mateixa activitat. Comprovat que és la Sra. Aurora Rosa Romero la persona encarregada del negoci des de sempre mitjançant informe del responsable del mercat. S'acorda: 2 Primer: Aprovar la cessió de les parades núm. 47-48-49 a favor de la senyora Aurora Rosa Romero, amb DNI 39130283 S, per tal de seguir amb la mateixa activitat, amb efectes del 01/08/2011. Segon: Haurà d'ingressar a la Tresoreria d'aquest Ajuntament la quantitat de 900'00 en concepte de cessió de la concessió segons l'ordenança fiscal núm. 9, article 6è) apartat 8. Tercer: La present autorització resta condicionada a la liquidació dels deutes que pugui tenir contrets amb l'Ajuntament i al ingrés de les quantitats esmentades, cosa que d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. Així mateix estaran obligats a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins del termini màxim de dos mesos per activitats innòcues. Si por circumstàncies imputables als concessionaris, aquests no obtinguéssim la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Quart: Notificar als interessats, a l'àrea d'Economia i a l'ORGT. 6. TRASPÀS PARADES 42-43-44 DEL MERCAT MUNICIPAL Vista la instància presentada per la Sra. M. Carmen Rodado León amb DNI 33892370F amb data 27 de maig de 2011 i registre d'entrada 4222 en la qual demana autorització per traspassar les parades núm. 42-43-44 del mercat a favor de la Sra. Lucy Huanca Arratea amb DNI 47242910J, pel preu de 6..000,00 i per dur a terme la mateixa activitat de "Sabateria" i amb efectes del 30 de juny de 2011. Vist l'informe favorable per part del responsable del Mercat Municipal. S'acorda: Primer: Aprovar el traspàs de les parades núm. 42-43-44 del mercat municipal a favor de la Sra. Lucy Huanca Arratea amb DNI 47242910J, per la quantitat de 6.000,00 i per dur a terme l'activitat de "Sabateria" i amb efectes del 30/06/2011. Segon: Haurà d'ingressar a la Tresoreria d'aquest Ajuntament la quantitat de 1.200'00 en concepte de drets de traspàs segons l'ordenança fiscal núm. 9, article 6è. Tercer: La present autorització resta condicionada a la liquidació dels deutes que pugui tenir contrets amb l'Ajuntament i a l'ingrés de les quantitats esmentades, cosa que d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. Així mateix estaran obligats a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins del termini màxim de dos mesos per activitats innòcues. Si per circumstàncies imputables als concessionaris, aquests no obtinguessin la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Quart: Notificar a les interessades, a l'àrea d'Economia, a l'àrea d'Urbanisme respecte a la llicència d'activitat i a l'ORGT. 7. CESSIÓ LOCAL NÚM. 12 A FAVOR DE L'AJUNTAMENT DE BADIA Atesa la instància amb data 20 de juny de 2011, cursada pel senyor Clemente Ces Valbuena, amb DNI núm. 46008300C, en la seva condició d'arrendatari del local comercial núm.12, situat al carrer Porto, núm. 1 de Badia del Vallès, on ens comunica la seva decisió de cedir el local mencionat a favor de l'ajuntament. 3 Atès que en el contracte d'arrendament en el seu article 1, la part arrendadora autoritza a la part arrendatària a rescindir el present el contracte abans del termini fitxat, prèvia notificació per escrit. Vist el informe tècnic de l'àrea d'urbanisme en quant a l'estat del local per a la devolució de la fiança que en el seu dia va dipositar a la tresoreria d'aquest Ajuntament i que ascendeix a un import de 233'99. S'acorda: Primer.- Acceptar la proposta per part de l'arrendatari senyor Clemente Ces Valbuena, amb DNI núm. 46008300C, consistent en la cessió del local núm. 12, situat al carrer Porto, núm. 1, a favor de l'ajuntament i des de el primer dia de juliol de 2011. Segon.- Resoldre el contracte d'arrendament celebrat amb data 2 de juny de 1975, a petició de l'interessat, i conseqüentment causar baixa en el padró dels locals comercials des del dia 1 de juliol de 2011. Tercer.- Tornar la fiança que va dipositar en aquest Ajuntament per valor de 233'99 en el seu dia, atès al informe favorable per part dels serveis tècnics de l'àrea d'urbanisme respecte al retorn de l'esmentada fiança. Quart.- El present acord resta condicionat a la liquidació de totes les deutes que pugui tenir amb l'ajuntament, cosa que d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. Cinquè.- Notificar a la part interessada, a l'àrea d'economia, i a l'ORGT. 8. APROVACIÓ INICIAL DEL PROJECTE DE REMODELACIÓ DE LES INSTAL·LACIONS D'ENLLUMENAT EXTERIOR A L'AVINGUDA EIVISSA I AL CARRER MENORCA DE BADIA DEL VALLÈS Vist el projecte de remodelació de les instal·lacions d'enllumenat exterior a l'avinguda Eivissa i al carrer Menorca de Badia del Vallès, redactat pels Serveis Tècnics de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, el Sr Carles Villasur com a enginyer tècnic industrial, i amb un pressupost d'execució global de 245.075,62 euros, inclosos impostos. Vist que l'estudi basic de seguretat i salut referent al projecte de remodelació de les instal·lacions d'enllumenat exterior a l'avinguda Eivissa i al carrer Menorca de Badia del Vallès, redactat pels serveis tècnics de l'àrea Metropolitana de Barcelona. Vist l'informe dels serveis tècnics d'urbanisme i medi ambient. Atès que aquesta obra forma part del Pla únic d'obres i serveis de Catalunya, any 2012, amb el títol de Renovació de l'enllumenat públic de Badia del Vallès, amb un pressupost de 245.075,62 euros De conformitat amb el que disposa l'article 106 i 107 de la Llei 30/2007 , de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic i l'article 12, 24 i següents del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis locals. De conformitat al que disposa l'article 235 del Decret legislatiu 2/2003 de 28 d'abril pel quals s'aprova el Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, i l'article 37 i següents del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres , activitat i serveis dels ens locals. 4 De conformitat amb el que estableixen l'article 21.1 apartat j) de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, segons redacció donada per la Llei 11/99, de 21 d'abril i la delegació atorgada a la Junta de Govern Local mitjançant decret d'Alcaldia 507/11 de 15 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar inicialment el projecte per a l'execució de les obres de remodelació de les instal·lacions d'enllumenat exterior a l'avinguda Eivissa i al carrer Menorca de Badia del Vallès, redactat pels Serveis Tècnics de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, el Sr Carles Villasur com a enginyer tècnic industrial. Segon. Aprovar l'estudi basic de seguretat i salut referent al projecte de remodelació de les instal·lacions d'enllumenat exterior a l'avinguda Eivissa i al carrer Menorca de Badia del Vallès, redactat pels Serveis Tècnics de l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Tercer. De conformitat al que disposa l'article 235 del Decret legislatiu 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i l'article 37 ROAS, exposar-lo al públic durant un període de 30 dies, a fi que el projecte pugui ser examinat i presentar si s'escau les reclamacions i/o al·legacions que es cregui convenients. Quart. Notificar a la Generalitat de Catalunya, Departament de Governació i Relacions Institucionals, Secretaria General dels Serveis Territorial a Barcelona, a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (Mancomunitat de Municipis) i als serveis econòmics de l'ajuntament els anteriors acords. 9. SUBSANACIÓ ACORD ADJUDICACIÓ NEGOCIAT SENSE PUBLICITAT "VIGILANCIA PRIVADA A L'EDIFICI EL MOLÍ" Vist l'acord de Junta de Govern Local d'11 de juliol de 2011 pel qual s'adjudica la contractació del servei de vigilància privada a l'edifici el Molí, a favor de Prosegur, Companyia de seguretat, S.A. Atès que per error en el esmentat acord es va ometre el preu d'adjudicació del contracte. S'acorda: Primer. Subsanar l'acord de Junta de govern local d'11 de juliol de 2011, afegint en el primer paràgraf del mateix, el preu d'adjudicació del contracte, i així quedaria tal com s'exposa a continuació: "Adjudicar la contractació per procediment negociat sense publicitat per dur a terme el Servei de Vigilància privada a l'edifici el Molí a favor de PROSEGUR COMPAÑIA DE SEGURIDAD, SA, amb CIF A-28430882, per import de 20.496,06 euros anyals i 3.689,29 euros d'IVA". Segon. Notificar als interessats. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les dotze hores i deu minuts. Vist i plau L'alcaldessa, 5