ACTA NÚM. 9/2009 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 29 DE JUNY DE 2009 Badia del Vallès, vint-i-nou de juny de dos mil nou. El Ple de la corporació quan son les divuit hores i deu minuts, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària sota la presidència de l'Alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno PSC David Sanuy Sales PSC Montserrat Carbonell Rosell PSC Montserrat Jiménez Molina PSC Isabelo Pacheco Sáez PSC Antonio Sabariego Guerrero PSC Pau Domínguez García PSC Mercedes Bermúdez López PSC Montserrat Domínguez Garcia PSC Sergio Escribano García AEB Juan Antonio Pérez Jiménez AEB Montserrat Montañés Navarro AEB Antònia Escrivà Castellanos PP Eusebio Argueta Chica IC-EUA Marta Figueras i Badia CiU Assistits per la secretària accidental senyora M. Dolors Castro Collado que certifica, i amb la presència de l'interventor accidental, senyor José Manuel Roque Damota. Excusa la seva assistència la senyora Raquel Gracia Peral. L'alcaldessa diu: "Abans de començar l'ordre del dia, comentar que hi ha un tema d'urgència, un que és la proposta d'acord sobre la declaración institucional amb motiu del dia de l'orgull LGTB. Abans d'incloure els punts en l'ordre del dia, cal fer la votació d'urgència. Vots a favor? S'inclouen per majoria i 1 vot en contra (PP). Oberta la sessió per la Sra. Alcaldessa amb el quòrum necessari, es procedeix a resoldre els assumptes de l'ordre del dia, adoptant-se els següents acords: 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR S'aprova sense necessitat de lectura l'acta que va tenir lloc el dia 27 de maig de 2009, atès que tots els membres del consistori disposaven del text abans de la sessió. 2. CONEIXEMENT RESOLUCIONS D'ALCALDIA FORMACIÓ DE GOVERN L'alcaldessa diu: "Abans de començar, ja ho he comentat a la Junta de Portanveus, hi ha un error en aquest punt a la preacta en la segona resolució, la número 568, a la pàgina 4 el paràgraf sisè que s'ha de treure perquè està duplicat. Estan duplicades les delegacions. Es treu el sisè i es manté la setena". L'alcaldessa cedéix la paraula al senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres voldríem comentar dos temes, sobre els temes de la Junta de Govern. El primer, demanaria si us plau si és possible, que en comptes de donar-nos aquesta quantitat, aquest volum de Juntes de Govern que van des del mes de gener fins el dia d'avui pràcticament. El que sí que demanaríem si us plau és que fossin una mica més correctes en el treball i si és possible que ens arribin cada mes. Si és possible. Aquesta és la situació en que ens trobem. I 1 després hi ha dos preguntes, referirem algunes que voldríem aclarir alguna cosa. Com per exemple una que fa la Junta de Govern Local 17 del 2009". L'alcaldessa diu: "Estem parlant de les resolucions d'Alcaldia, que son les delegacions. Si vols preguntar per les Juntes de Govern..." El senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal da l'AEB diu: "...de la formació de govern, no és això?" L'alcaldessa diu: "Però que vols preguntar? Per una Junta de Govern? Si? Doncs al final". El senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal da l'AEB diu: "Doncs disculpa, gràcies". Pren la paraula el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "A banda del tema dels gossos i de les llicències, també hi ha unes atribucions que es dupliquen en relació als parcs i jardins, que també estan atribuïdes a dos regidors diferents". Intervé la senyora Montserrat Montañés, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Pàg. 2 punt h) i punt j). S'atribueixen a dos regidors diferents les competències de parcs i jardins". L'alcaldessa diu: "La delegació correcta és la de punt j). La delegació correcta és a la senyora Montserrat Domínguez Garcia. Farem una diligència per corregir l'errada". La Corporació es dóna per assabentada de les següents resolucions de l'Alcaldia relacionades amb la formació de govern i que literalment diuen: 1) RESOLUCIÓ D'ALCALDIA NÚMERO 561/09: Vistes les Resolucions d'Alcaldia números 399/09 de 20 d'abril, 439/09 de 29 d'abril i 511/09 de 28 de maig. Atesa la necessitat de refondre amb una única resolució totes les delegacions d'Alcaldia i les seves modificacions. HE RESOLT: Únic: Aprovar la Refosa de les Resolucions números 399/09 de 20 d'abril, 439/09 de 29 d'abril i 511/09 de 28 de maig, que quedarà tal i com segueix: A). Delegar a favor dels regidors i regidores que a continuació es relacionen les comeses específiques, amb facultats per a la direcció de programes i proposta de resolució als òrgans competents de les regidories següents: a) Regidories d'Informàtica, OAC, OMIC, Consum i Governació i serveis generals, integrada a l'àrea de Governació i Serveis Generals: Sra Montserrat Carbonell Rossell. b) Regidories de Cultura, Cooperació, Benestar Social i Gent Gran integrades a l'àrea d'Acció Social i Cultural: Sra. Montserrat Jimenez Molina c) Regidoria d'Esports, integrada a l'àrea d'Acció social i cultural: Sr. Isabelo Pacheco Saez d) Regidoria de Via Pública, Seguretat Ciutadana, Transports i Manteniments, integrada a l'àrea d'Acció Territorial, Medi Ambient, Promoció Econòmica i Via Pública: Sr. Antonio Sabariego Guerrero e) Regidoria d'Habitatge, Comerç i Locals, integrada a l'àrea d'Acció Territorial, Medi Ambient, Promoció Econòmica i Via Pública: Sr. Pau Dominguez García. f) Regidories de Petita infància, infància i joventut, participació ciutadana, i educació, integrades a l'àrea d'Acció social i cultural i Comunicació integrada en l'alcaldia: Sra. Raquel Gracia Peral 2 g) Regidories de Recursos humans integrada a l'àrea de Governació i Serveis Generals i Patrimoni i Hisenda i compres, integrades a l'àrea d'Economia: Sr. David Sanuy Sales h) Regidories d'Obra Pública, serveis, planificació urbanística, promoció econòmica, ocupació, medi ambient, salut ambiental, parcs i jardins i mobilitat, integrades a l'àrea d'Acció Territorial, medi ambient i promoció econòmica: Juan Antonio Lancho Aceituno i) Regidories d'Igualtat, Salut i hàbits saludables integrades a l'àrea d'Acció social i cultural: Sra. M. Mercedes Bermudez López. j) Regidories de Medi Ambient, Parcs i Jardins, integrades a l'àrea d'Acció Territorial, Medi Ambient, Promoció Econòmica i Via Pública: Sra. Montserrat Dominguez García. B) Comunicar aquesta resolució a tots els interessats i a les Àrees. C) Donar compte al Ple de l'Ajuntament d'aquesta resolució en la sessió extraordinària que es convoqui, en compliment del que preveu l'article 38 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals. D) Publicar al Butlletí Oficial de la província i al Diari Oficial de la Generalitat. Ho mana la senyora Eva Menor Cantador, Alcaldessa de l'Ajuntament Badia del Vallès 18 de juny de 2009" 2) RESOLUCIÓ D'ALCALDIA NÚM. 568/09 Vista la Resolució d'Alcaldia 309/09, de data 23 de març de 2009. Atès que aquesta resolució ha essent modificada per les resolucions 381/09 i 402/09. Amb la finalitat de refondre amb una sola resolució el règim de delegacions atorgades per aquesta Alcaldia. RESOLC: Únic: Aprovar el text refós del règim de delegacions atorgades per aquesta alcaldia a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcalde i regidors. "Primer. Delegar a la Junta de Govern Local les següents atribucions de l'alcaldia: a) Atorgar llicències i l'aprovació de les liquidacions que correspongui, tret que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o s'hagi delegat a un altre òrgan. b) Sancionar les faltes de desobediència a l'autoritat municipal o per infracció d'ordenances municipals, tret que s'hagi delegat expressament a uns altres òrgans. c) Nomenar funcionaris i contractar el personal laboral permanent, autoritzant i disposant la despesa corresponent d) Resoldre sancions de personal de caràcter greu, i les molt greus que no impliquin acomiadament de personal laboral o separació del servei de funcionaris. e) Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i plantilla aprovats pel Ple. f) Aprovar les bases de selecció de personal i dels concursos per a la provisió de llocs de treball fixes. g) Declarar les situacions administratives del personal i també la jubilació. h) Aprovar padrons i liquidacions fiscals, tret d'aquelles que s'hagin delegat a un altre òrgan. i) Aprovar els instruments de desenvolupament del planejament general que no estiguin expressament atribuïdes al Ple. j) Aprovar els instruments de gestió urbanística i els projectes d'urbanització. k) Totes les competències com a òrgan de contractació respecte dels contractes d'obres, de subministrament, de serveis, de gestió de serveis públics, els contractes administratius especials i els contractes privats quan el seu import no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost, ni, en qualsevol cas, la quantia de sis milions d'euros, inclosos els de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a 4 anys, sempre que l'import 3 acumulat de totes les anualitats no superi ni el percentatge indicat , referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada. Així mateix, l'adjudicació de concessions sobre els bens de l'entitat i l'adquisició de bens immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el seu valor no sigui superior al 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de tres milions d'euros, així com la alienació del patrimoni quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats. Aquesta delegació implica també la aprovació per l'òrgan delegat de les fases comptables i despeses que se'n deriven incloses les de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost (referit al primer exercici), ni en qualsevol cas la quantia de sis milions d'Euros. l) Aprovar projectes d'obres i de serveis quan sigui competent per raó de l'atribució de l'apartat anterior i estigui previst al pressupost. m) Autoritzar totes les modificacions respecte l'arrendament o altres situacions que afectin el dret de possessió dels locals comercials patrimoni de l'Ajuntament. n) Autoritzar, disposar i reconèixer obligacions fins a un import igual o inferior al 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost. Segon. Delegar a favor del tinent d'alcalde primer, Sr. Juan Antonio Lancho Aceituno, les atribucions següents: a) Presidir la Comissió Informativa permanent d'Acció Territorial, Medi Ambient, Promoció econòmica i Via Pública. b) Atorgar llicències d'obres menors i aprovar la liquidació que correspongui. c) Autoritzar l'ocupació temporal de la via pública i aprovar la liquidació que correspongui. Tercer. Delegar a favor del tinent d'alcalde segon, Sra. Raquel Gracia Peral, les atribucions següents: a) Presidir la Comissió Informativa permanent de l'Àrea d' Acció cultura i social. Quart. Delegar a favor del tinent d'alcalde quart, Sr. David Sanuy Sales, les atribucions següents: a) Presidir la Comissió Informativa permanent d'Economia, Governació i Serveis Generals, així com la mateixa Comissió quan actuï com a Comissió Especial de Comptes. b) Desenvolupar la gestió econòmica d'acord amb el pressupost aprovat. c) Acordar les sancions per faltes lleus de tot el personal inclòs en plantilla de l'Ajuntament. d) Resoldre les sol·licituds de permisos, adscripció temporal d'efectius, i totes les incidències que es derivin de l'exercici de drets personals en aplicació del conveni o pactes de treball que s'hagin subscrit i siguin vigents, i autoritzar, disposar i reconèixer les obligacions corresponents. e) Aprovar les bases de selecció i els contractes laborals de personal i nomenaments de funcionari interí, i, autoritzar, disposar les obligacions corresponents. Cinquè. Delegar a favor del regidor, Sr. Antonio Sabariego Guerrero, les següents atribucions: a) Acordar les sancions per infraccions de trànsit i resoldre'n les reclamacions. b) Concedir les targetes d'aparcament per a persones amb disminució i altres mesures adreçades a facilitar el desplaçament de les persones amb mobilitat reduïda c) Autoritzar les reserves d'aparcament de minusvàlids. Sisè. Delegar a favor de la regidora, Sra. Montserrat Jiménez, les següents atribucions: a) Atorgament de llicencies de gossos perillosos 4 b) Acordar les sancions per infraccions del Reglament de Tinença d'animals de Companyia Setè. Delegar a favor de la Tinent d'Alcalde quarta, Sra. Montserrat Carbonell Rosell, les següents atribucions: a) Acordar les sancions per infraccions del Reglament municipal del mercat, així com tots els actes administratius que es derivin de la tramitació del procediment sancionador. b) Aprovar els calendaris anyals de vacances. c) Atorgament de llicències de gossos perillosos d) Acordar les sancions per infraccions del Reglament de Tinença d'animals de companyia Vuitè. Les atribucions delegades s'hauran d'exercir en el termes i dins dels límits d'aquesta delegació, no sent susceptibles de ser delegades pels seus titulars en un altre òrgan o regidor. Les resolucions que s'adoptin per delegació s'entendran dictades per aquesta Alcaldia com a titular de la competència originària, a la qual s'haurà de mantenir informada de l'exercici de la delegació, sent per tant aquestes, executives i presumptament legítimes, i contindran de forma expressa la indicació que s'adopten en exercici de les atribucions delegades per l'alcalde en el present Decret. Quan les resolucions no siguin de tràmit s'hauran de considerar definitives en via administrativa als efectes que els interessats puguin exercir les accions procedents. Setè. Aquestes delegacions, en conformitat amb el que disposa l'article 44 del Reglament d'organització, funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, tindran efecte des del dia següent a la data de notificació d'aquest Decret als Regidors afectats, i tindran caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'avocació d'aquesta Alcaldia. Vuitè. Comunicar aquesta resolució als interessats. Novè. Donar compte de la mateixa al plenari municipal, i publicar la resolució al Butlletí Oficial de la província. Ho mana i signa l'alcaldessa, senyora Eva Menor Cantador. Badia del Vallès, 18 de juny de 2009" 3. CONEIXEMENT RESOLUCIONS ALCALDIA L'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "Pàg. núm. 5, punt 5 i 11. Al número 5 volíem aquesta quantitat de 4.500 euros per l'Associació Dones per la Igualtat a que van, i la número 11. No la número 11 no era d'aquí, perdó. I la pàg. número 7, la número 34, el cessament del funcionari, he preguntat a la Junta de Portanveus i m'han dit que era per raons personals, es a dir cap mena de...i les altres eren del punt 2 i ja estan". Seguidament intervé la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, que diu: "Jo com la meva companya Antonia, també voldria preguntar per la resolució núm. 34, però bàsicament voldria manifestar una mica el desencís que suposa que un càrrec de confiança amb la responsabilitat que implica la seva feina de treball, cessi de la seva feina amb la responsabilitat que te a l'Ajuntament i que ningú ens digui absolutament res fins que ja és un fet consumat i, un cop és un fet consumat, que no se'ns digui res fins que nosaltres preguntem explícitament per aquesta qüestió. M'agradaria donar una mica un toc d'atenció pel que fa a les formes i bé, si des de l'equip de govern no se'ns vol donar alguna explicació al respecte, doncs jo ho agrairé. Després m'agradaria també saber una mica d'informació sobre la Resolució núm. 48, on es diu que s'acceptarà la subvenció del Programa Complementari d'Urgència Social que ens ha concedit la Diputació de Barcelona, i m'agradaria saber, com crec que ja s'ha preguntat en 5 alguna Comissió Informativa, si hi ha algun tipus de barem o de criteris a partir dels quals s'entregaran ajuts socials a partir d'aquesta subvenció que tenim. I per últim la Resolució núm. 79, on es declaren extingits diversos contractes laborals de diferents treballadors, i m'agradaria una mica la veritat, m'agradaria el desglós de quins son aquests treballadors, quins son els contractes laborals que s'extingeixen i els motius, perquè tenint en compte la quantitat d'acusacions que hem tingut per acomiadament improcedents, la veritat és que ara cada cop que hi ha resolucions on s'extingeixen contractes laborals, ens fa una mica de por. Per tant, demanaria informació al respecte". A continuació intervé el senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Ara si, per fi. Nosaltres voldríem preguntar sobre tres Resolucions d'Alcaldia. La primera seria sobre la núm. 15, en la que es parla sobre una subvenció de la Diputació de Barcelona per import de 65.000 euros, destinada a implementar mesures de reforç del Servei Municipal d'Ocupació. Voldríem saber quines son aquestes mesures de reforç del Servei. Per altra banda voldríem pregunta també sobre la núm. 26, que parla d'aprovar i presentar al SOC, el pla d'ocupació denominat "Accions de Millora Mediambientals", per import de 86.904,00 euros, destinat a finançar el cost de la contractació en el marc del pla, de 12 persones en situació d'atur, i m'agradaria que m'expliquessin en què consisteix i que faran cadascuna d'aquestes persones en la seva feina. Per últim, la Marta Figueras ja ha comentat la núm. 48, en la que es parla sobre el tema de la urgència social, i ens agradaria saber en què s'ha pensat en gastar aquests 30.000,00 euros que tenim des del dia 5 de juny assegurats. I res més, només aquestes tres". L'alcaldessa diu: "Respecte la núm. 5, el conveni de Dones per la Igualtat, és un conveni que es signa cada any, i el fet del conveni és que l'Associació de Dones per la Igualtat dóna un servei jurídic en col.laboració amb l'Ajuntament, i per això reben aquest diners, per fer front a les despeses de l'atenció jurídica que fan. La 34 és un càrrec de confiança, s'ha anat perquè ha trobat una altra feina, ha finalitzat la seva relació amb l'Ajuntament, i és el que ha passat. Potser hauríem d'haver informat amb més temps? Doncs probablement, però no hem fet, i en qualsevol cas a veure, és un càrrec de confiança, està designat per l'Alcaldia i quan acaba la seva feina se'n va a un altre lloc. Respecte la núm. 48, és una subvenció que rebem de la Diputació de Barcelona per ajuts d'urgència social. No és que la baremació sigui diferent de la que ja tenim establerta a l'Ajuntament per a ajuts d'urgència social, sinó que és un complement. La Diputació de Barcelona ha donat una injecció de diners als ajuntaments perquè puguin fer front a l'increment de demandes d'ajut que s'ha previst que pugin haver-hi. I respecte el tema de la 79, els temes dels treballadors, respon el senyor David Sanuy". Intervé seguidament el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "En qualsevol cas farem arribar una relació dels contractes extingits, però responen fonamentalment a les contractacions que s'han fet arrel de la festa major i diferents contractes de substitució de conserges, coses de l'estil. No son contractes que hagin portat un temps treballant i que després s'hagin cessat incorrectament, no te res a veure". Seguidament respon el senyor Juan Antonio Lancho, tinent d'alcalde d'Acció Territorial, Medi Ambient, Promoció econòmica i Via Pública , diu: "La 15 es una subvención que nos otorgan para reforzar el servicio de Ocupación, para que durante un año haya refuerzo de personal para dar salida a todas las demandas que han ido surgiendo. Respecto la 26, la subvención es para los planes de empleo locales que en principio son para agentes de civismo, que vigilarían el tema de la vía pública, contenedores, el uso y como se hace el servicio de los contenedores, etc., y después también para la limpieza y mantenimiento de los bosques de Mediterráneo y de Ibiza. Esta es la petición que se ha hecho. El período de contratación y formación sería de 6 meses a partir de la aprobación". Intervé seguidament el senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Yo había preguntat sobre la 48, que què era el que havien pensat en destinar aquests calers tenint en compte que diu "urgència social", i des del dia 5 de juny tenim aquesta subvenció signada, i si havien pensat en què gastarem aquests diners, tenint en compte que és una urgència, i les urgències s'han de aplicar immediatament, penso. I és això, en què la gastarem". L'alcaldessa diu: "Ja he contestat que era uns diners que donava la Diputació de Barcelona per a complementar els diners que ja tenia pressupostat l'Ajuntament per ajuts d'urgència social. 6 No és que nosaltres no tinguéssim aquest diner per a ajuts d'urgència social, sinó que la Diputació de Barcelona, com que ha previst que els ajuntaments tindrem molta demanda d'ajuts d'urgència social, la Diputació ens ha donat una subvenció. Però no és que no estem fent res i a partir de la subvenció estarem fent una cosa de nova, sinó que és com un complement". Seguidament pren la paraula la senyora Marta Figueras, del grup municipal d'IC, que diu: "M'ha sobtat quan vostè parlant del senyor Xavier Vicente, ha dit literalment com es podrà comprovar a l'acta, "quan acaba la seva feina se'n va a un altre lloc".H acabat la seva feina? Perquè més endavant parlarem de la possibilitat de contractar a un nou càrrec de confiança per a dur a terme aquesta feina, si l'ha acabat, l'ha acabat. En primer lloc. Imagino que és una qüestió de matis i de parla, que vostè ara explicarà seguidament. Després, li agraeixo al senyor David Sanuy el seu oferiment per a fer-nos arribar la relació dels contractes laborals, i m'agradaria si us plau que se m'expliqués, tot i que ja ho he preguntat en alguna Comissió Informativa d'algun any enrere, però com últimament m'ha arribat una informació que ja m'ha arribat, m'agradaria que s'expliqués aquí perquè constés en acta, en què consisteix o com s'arriba a contractar a aquests conserges. D'acord? Donat que vostè ha citat aquest tema només breument." L'alcaldessa diu: "Com bé ha dit, el senyor Xavier Vicente ha acabat la seva feina. Que una persona acabi la seva feina no vol dir que ninguna persona hagi de tenir feina, la seva feina. I com que ha acabat la seva feina doncs ha marxat a un altre lloc, res més". Seguidament intervé el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "En el cas de la consergeria és una bossa de conserges que es va crear des de fa ja uns anys. Es va fent coordinació amb el Servei Municipal d'Ocupació, i en aquest cas està en disposició de les persones que realitzen les contractacions en el departament de personal". La Corporació es dóna per assabentada de les següents resolucions de l'Alcaldia: 1. Núm. 483/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 22 de maig de 2009. 2. Núm. 484/09, de designar la senyora Ana Redondo Martínez perquè assumeixi la representació de l'Ajuntament en els tràmits i gestions de permisos de treball per a nouvinguts que participin en projectes i actuacions del Servei Municipal d'Ocupació. 3. Núm. 485/09, nomenar interinament la senyora Dolores Albaladejo Domene, amb la categoria de diplomada en treball social, amb l'objecte de cobrir la vacant per permís d'assumptes propis de la senyora Mercè Rosera Pérez, fins el dia 3 de maig de 2009. 4. Núm. 486/09, de contractar el senyor Francisco Bernal Miro, mitjançant contracte de formació a te,ps complert, dins el projecte d'Escola Taller INNOVA, no abans del dia 11 de febrer de 2009, i per una durada de sis mesos. 5. Núm. 487/09, d'aprovar i signar un conveni amb l'associació Doner per la Igualtat , per un import de 4.500 euros. 6. Núm. 488/09, d'aprovar al senyor José Maria Rodríguez Navas la liquidació provisional de la taxa per permisos d'obres no subjectes a llicències urbanístiques i obres de domini públic, per un import de 16,70 euros. 7. Núm. 489/09, de concessió d'ajuts de fons social a diferents treballadors que ho varen sol.licitar, corresponents al mes de 19 de maig de 2009. 8. Núm. 490/09, de concessió d'una bestreta per import de 250,00 euros, al senyor Jorge Moreno Alonso, sense interès i a compte de les retribucions del mes de juny. 9. Núm. 491/09, de concessió d'una bestreta per import de 300,00 euros, al senyor José Luis Soto Martínez, sense interès i a compte de les retribucions del mes de juny. 7 10. Núm. 492/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09024475. 11. Núm. 493/09, de variacions de la nòmina del personal de l'Ajuntament, corresponents al mes d'abril de 2009. 12. Núm. 494/09, de convocatòria del Ple municipal ordinari pel dia 25 de maig de 2009. 13. Núm. 495/09, d'autoritzar la transmissió de la llicència d'autotaxi núm. 1 del vehicle Peugeot 406 matrícula B 8892 UX, a favor del senyor Oscar Huertas Jauregui, de conformitat amb la petició formulada per la titular. 14. Núm. 496/09, d'efectuar compensació de deutes reconeguts amb la senyor Eva Gómez Salvadó, adjudicatària del local comercial número 45, situat a l'av. Burgos, núm. 36. 15. Núm. 497/09, de sol.licitar una subvenció a la Diputació de Barcelona per import de 65.190,00 euros, destinada a implementar mesures de reforç del Servei Municipal d'Ocupació. 16. Núm. 498/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Luisa Segovia Guisado. 17. Núm. 499/09, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 28 de febrer de 2009. 18. Núm. 500/09, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 1.998,02 euros. 19. Núm. 501/09, d'inscripció, amb caràcter definitiu, de l'associació "Asociación Peña Bètica Badia del Vallès" al Registre Municipal d'Entitats i Associacions, amb el número EAC 114-09. 20. Núm. 502/09, d'inscripció, amb caràcter provisional, de l'associació "Club d'Atletisme Badia" al Registre Municipal d'Entitats i Associacions, amb el número EAC 115-09. 21. Núm. 503/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel proper dia 29 de maig de 2009. 22. Núm. 504/09, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor de la tinent d'alcalde quarta, senyora Montserrat Carbonell Rosell. 23. Núm. 505/09, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor del 1r tinent d'alcalde, senyor Juan Antonio Lancho Aceituno. 24. Núm. 506/09, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor del 1r tinent d'alcalde, senyor Juan Antonio Lancho Aceituno. 25. Núm. 507/09, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 1.982,99 euros. 26. Núm. 508/09, d'aprovar i presentar al SOC el pla d'ocupació denominat Accions de Millora mediambiental, per un import de 85.904,19 euros, destinada a finançar el cost de la contractació, en el marc del pla, de 12 persones en situació d'atur. 27. Núm. 509/09, de nomenar el senyor Mariano Pérez Fraile interventor accidental, per renúncia al càrrec de la titular. 28. Núm. 510/09, d'acceptar la renúncia formulada per la senyora M. Àngels Granados Sánchez i declarar extingida la seva relació funcionarial amb l'ajuntament, amb efectes del dia 31 de maig de 2009. 8 29. Núm. 511/09, de modificar la 779/07, de 9 de juliol, i designar com a regidor amb dedicació exclusiva, amb efectes del dia 1 de juny de 2009, el 3r tinent d'alcalde, senyor David Sanuy Sales. 30. Núm. 512/09, de modificar la 399/09, i delegar comeses específiques a la regidora Montserrat Domínguez Garcia. 31. Núm. 513/09, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 31 de maig de 2009. 32. Núm. 514/09, de concessió de llicència urbanística núm. 514/09, a Telefònica. 33. Núm. 515/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local, pel dia 5 de juny de 2009. 34. Núm. 516/09, de cessar com a funcionari eventual el senyor Xavier Vicente Hernández, amb efectes del dia 31 de maig de 2009. 35. Núm. 517/09, de donar de baixa diferents rebuts corresponents a Impost sobre Vehicles de Tracció Mecànica i d'IBI, segons proposta presentada per l'ORGT, per un import total de 285,83 euros. 36. Núm. 518/09, de deixar sense efecte la núm. 466/09, per la qual s'anomenava la senyora Montserrat Sarrión Arquillo per ocupar el lloc de tècnica d'Administració General, atesa la sol.licitud de la interessada. 37. Núm. 519/09, de reingressar el funcionari senyor Miguel Sánchez Laguna al servei actiu amb efectes del dia 21 de maig de 2009, i concedir-li una excedència voluntària per tenir cura de la seva mare per un període de tres anys. 38. Núm. 520/09, d'autoritzar la cessió de les parades del mercat municipal números 58-59 a favor de la senyora M. Luz Roque Castillo. 39. Núm. 521/09, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial número 9/2009, atesa la sol.licitud de la senyora Josefa Gordillo Menino, per la caiguda que va patir ocasionada presumptament per mal estat de la vorera. 40. Núm. 522/09, d'aprovar l'expedient núm. 14/2009, de transferència de crèdit a partides pressupostàries de l'exercici de 2009. 41. Núm. 523/09, de assignar delegacions atribuïdes a la senyora Raquel Gracia Peral, mentre duri la situació de baixa maternal, al tinent d'alcalde primer i la tinent d'alcalde quarta. 42. Núm. 524/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09025929. 43. Núm. 525/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09027434. 44. Núm. 526/09, d'autoritzar el canvi de matricula en la reserva d'estacionament concedida al senyor Antonio Gil Mora, davant el núm. 13 del carrer de Porto. 45. Núm. 527/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09028612. 46. Núm. 528/09, d'aprovar l'acta del jurat de la selecció del cartell guanyador del 12è concurs de cartells de Festa Major 2009. 9 47. Núm. 529/09, d'adjudicar a Tot Circ, SCCl el contracte del taller espectacle de circ ROLACIRC, per import total de 1.972,00 euros, en els actes de la Festa Major. 48. Núm. 530/09, d'acceptar la subvenció del Programa Complementari d'Urgència Social per a l'any 2009 de la Diputació de Barcelona per import de 27.237,00 euros. 49. Núm. 531/09, d'autoritzar l'OVP a diferents sol.licitants, per a la instal.lació de parades durant els dies de la festa major. 50. Núm. 532/09, d'autoritzar l'OVP a diferents entitats, per a la instal.lació de carpes i terrasses durant els dies de la festa major. 51. Núm. 533/09, d'autoritzar l'OVP al senyor Jordi Gambús Rubio, per a la venda de productes pirotècnics durant els dies de la festa major. 52. Núm. 534/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 12 de juny de 2009. 53. Núm. 535/09, de deixar sense efecte la número 467/09, de 13 de maig, referent al canvi de lloc de treball de la senyora Concepció Adrian Navau, atesa la reincorporació de la senyora Montserrat Sarrión Arquillo al lloc 463601, amb efectes del dia 8 de juny de 2009. 54. Núm. 536/09, d'acceptar la subvenció concedida pel Consell Comarcal del Vallès Occidental per import de 840,02 euros, destinada al curs de català del Pla Comarcal de Ciutadania i Immigració. 55. Núm. 537/09, d'autoritzar la cessió del dret d'utilització privativa de la plaça d'aparcament núm. 1 a favor del senyor Juan Sánchez Rico, fins el dia 20 de maig de 2053. 56. Núm. 538/09, de modificar la núm. 1039/07, i delegar la presidència del Consell Municipal de Sanitat i Salut Pública a la senyora M. Mercedes Bermúdez López. 57. Núm. 539/09, d'acceptar la subvenció atorgada per la Diputació de Barcelona, del programa complementari "Suficiència alimentària en el període de 0-3 a les escoles bressol municipals", per import de 3,384,00 euros. 58. Núm. 540/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/040 a la Comunitat de Propietaris de l'av. Mediterrània, 20. 59. Núm. 541/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09028612. 60. Núm. 542/09, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular no conductor, al senyor Fernando Rodríguez Ruiz. 61. Núm. 543/09, d'adjudicar a Toni Tomàs Camí el contracte per portar a terme els Jocs Gegants per import de 1.276,00 euros, inclosos en el programa d'actes de la Festa Major. 62. Núm. 544/09, d'adjudicar a Maka Graphics Solutions el contracte de lloguer de pistes d'skateboard per import de 1.548,39 euros, inclosos en el programa d'actes de la Festa Major. 63. Núm. 545/09, d'adjudicar a l'empresa BAHIALANDIA el contracte del lloguer de diverses atraccions per import de 2.799,08 euros, inclosos en el programa d'actes de la Festa Major. 64. Núm. 546/09, d'adjudicar a Ball de'n Serrallonga de Vilafranca, el contracte per dur a terme una cercavila per import de 690,00 euros, inclosos en el programa d'actes de la Festa Major. 10 65. Núm. 547/09, d'atorgar una suspensió temporal d'explotació de la llicència d'autotaxi núm. 6, atesa la sol.licitud del seu titular. 66. Núm. 548/09, de reiterar la no reclamació de quantitat en el judici de faltes 416/2007, davant el Jutjat núm. 5 de Cerdanyola del Vallès, referent als fets esdevinguts a la deixalleria el dia 23 de novembre de 2007. 67. Núm. 549/09, d'acceptar la subvenció atorgada pel Servei d'Ocupació de Catalunya, per import de 105.315,00 euros, destinada a la realització de accions de Formació Ocupacional adreçades a persones en atur. 68. Núm. 550/09, d'aprovar l'expedient núm. 15/2009, de generació de crèdits a parides pressupostàries de l'exercici de 2009. 69. Núm. 551/09, d'atorgar un fraccionament de deute corresponent a les rendes endarrerides del local comercial del C/ Saragossa, 5, atesa la sol.licitud de les titulars. 70. Núm. 552/09, de nomenar el senyor José Manuel Roque Damota interventor accidental, per situació d'IT del senyor Mariano Pérez Fraile. 71. Núm. 553/09, de nomenar el senyor Juan Antonio Lancho Aceituno alcalde accidental, per absència de l'alcaldessa titular durant els dies 19 a 22 de juny. 72. Núm. 554/09, d'aprovar la liquidació complementària a la Seguretat Social, corresponents a deutes per incapacitats temporals del personal, des del mes d'abril fins al maig de 2008. 73. Núm. 555/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 19 de juny de 2009. 74. Núm. 556/09, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor de la tinent d'alcalde segona, senyora Raquel Gracia Peral. 75. Núm. 557/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/025 a ADIGSA. 76. Núm. 558/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/026 a ADIGSA. 77. Núm. 559/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09030142. 78. Núm. 560/09, d'aprovar l'expedient núm. 16/2009, de generació de crèdits a parides pressupostàries de l'exercici de 2009. 79. Núm. 562/09, de declarar extingits els contractes laborals de diferents treballadors, per finalització dels seus contractes, i practicar les liquidacions corresponents. 80. Núm. 563/09, d'aprovar l'expedient núm. 17/2009, de generació de crèdits a parides pressupostàries de l'exercici de 2009. 81. Núm. 564/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 82. Núm. 565/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 83. Núm. 566/09, de disposició de les vacances d'estiu del personal de l'Ajuntament. 84. Núm. 567/09, de variacions de la nòmina del personal corresponent al mes de maig de 2009. 11 4. MODIFICACIÓ DE LA ORDENANÇA FISCAL NÚMERO 1, REGULADORA DE L'IMPOST SOBRE BÉNS IMMOBLES, PER TAL DE DETERMINAR NOUS TIPUS DE GRAVAMEN. (APROVACIÓ PROVISIONAL) L'alcaldessa diu: "Abans de llegir el text de la preacta, comentar que hem arribat a un acord en la Junta de Portanveus, de fixar el tipus en un 0,62, que no consta a la preacta". Es dóna lectura de la proposta presentada, i seguidament intervé el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "Desprès del procés de revisió del valor cadastral que ha estat realitzant la oficina del cadastre a Badia del Vallès al ajuntament li toca inicia el procés intern amb la aprovació provisional de la ordenança del IBI, concretament amb la aprovació provisional del tipus de gravamen que calcularà el rebut del Impost de Bens Immobles pel proper exercici. La revisió cadastral es un compromís polític que es va adquirir per tal d'intentar apropar els valors cadastrals a la realitat que ens envolta, apropant-lo al màxim al valor administratiu. Aquest es un fet que ens ha preocupat des del principi donat que la implicació en el rebut que pagarien els ciutadans i ciutadanes no volíem ni volem que patis una pujada que no es pugues assumir i encara menys en els temps de crisis que ens envolta. Per tot això des de l'equip de govern hem cregut important fer un seguiment exhaustiu de l'evolució d'aquesta revisió que finalment ha arribat a bon port. Per una banda els valor han quedat incrementats de manera que una vivenda tipus que fins a la data tenia un valor cadastral de 18.498,23 ara passa a un valor de 30.762,61, justament la meitat del valor administratiu de les vivendes de Badia i que en aquest cas suposa un increment de pràcticament el doble del vigent. L'ajuntament amb les gestions realitzades per anular qualsevol tipus d'impacte en el rebut, la primera mesura que pren es aconseguir que la base liquidable que regula l'impost faci un augment progressiu durant els propers 10 anys de tal manera que no pugui haver una afectació directa e instantània en el rebut. Això significa que es tardaran encara uns anys en veure com la base liquidable equival al valor cadastral de la vivenda i això a l'hora ens permet tenir marge a l'hora d'implementar o no un augment de la pressió fiscal o, el que es el mateix, evitar grans pujades al rebut del IBI. Amb tot això no podem perdre de vista la necessitat de mantenir els ingressos per l'IBI en aquest ajuntament. La implementació de la revisió cadastral ens ha permès també regularitzar el territori en el cadastre. Això significa també que hem regularitzat zones que en uns casos ens aportaran nous ingressos i d'altres que ens en podran proporcionar en el futur. La proposta de l'equip de govern es no fer una pujada del rebut del IBI. Els temps de crisis que ens envolten ens fa arribar a la conclusió que una pujada de l'impost no col·labora en res a millorar les condicions de vida de qui pateix aquesta situació. Es per això que desprès de reflexionar i debatre amb la oposició s'ha optat per una practica congelació del impost per l'any vinent baixant el tipus de gravamen del 0.65 al 0.62, el que representa una baixada de 3 punts en el tipus. Aquesta congelació del impost, que en teoria hauria de representar una congelació dels ingressos no serà així donat que la regularització del territori al cadastre ens proporcionarà ingressos que fins ara no teníem que representen al voltant de 170000 per l'any vinent. Es per això, per anar acabant, que l'increment dels ingressos ens permetre alleugerar el rebut als ciutadans i ciutadanes del nostre municipi i que la baixada del tipus encara ens permetrà mantenir el nivell d'ingressos de l'ajuntament. M'explico, el veí pagarà el mateix i l'ajuntament ingressarà mes. Vull donar les gracies als grups del Ple per l'ànim de consens que s'ha manifestat en aquest tema des del principi i agrair els vots afirmatius a aquesta proposta". A continuació intervé el senyor Sergio Escribano, del grup municipal del grup de l'AEB, que diu: "Jo vaig fer una pregunta en una Comissió Informativa i la torno a ver avui al Ple, donat que no se m'ha contestat. Com bé ha dit el senyor David Sanuy, s'han incorporat noves zones al cadastre, i això farà que l'Ajuntament l'any que ve, quan passi el rebut de l'IBI arribi a ingressar 170.000,00 euros més que no pas el ingressats aquest any. Com tots sabem, o hauríem de saber, el rebut de l'IBI és un rebut molt important per a Badia, per l'Ajuntament de Badia, donat que és una font d'ingressos molt quantiosa en relació a tots els diners que ingressem en aquest Ajuntament que no son molts. Jo vaig fer la pregunta de si la única manera d'incorporar noves zones per poder passar l'IBI i cobrar l'IBI, aquestes noves zones era una revisió cadastral, que a nosaltres ens l'han fet em sembla que després de 20 anys. Torno a preguntar, l'única manera d'incorporar noves zones per a cobrar l'IBI, és una revisió cadastral? Perquè sinó és, sinó és 12 així, hem deixar d'ingressar 170.000,00 euros en els darrers 20 anys. O la part proporcional que sigui. Esta clar que el rebut ha anat creixent, amb aquest por que teníem amb aquesta revisió cadastral que aquest any hem patit i que al final ha acabat per no ser tant greu com ens esperàvem, que no ha afectat gaire el rebut. Només això". L'alcaldessa diu: "Bé, hi ha maneres de donar d'alta béns en el cadastre llògicament. El fet de Badia del Vallès com a ciutat, era una mica complicat. Primer perquè la nostra ciutat estava dividida en dos. Una part era la part que pertanyava a Cerdanyola i l'altra a Barberà del Vallès, amb dos tipologies de definició cadastral diferents. Amb moltes ocasions amb problemes d'inscripció registral fins i tot, perquè hi ha moltes de les parcel.les que hi ha a Badia del Vallès que pertanyen a l'INCASÒL, d'altres a l'Institut Català del Sòl, diguem que el fet de poder donar d'alta a edificis nous en els que tens tot el paper, plànols i demés és molt més fàcil, perquè el cadastre és una definició fins i tot cartogràfica. Quan no tens aquesta documentació o depens d'altres administracions per a poder tenir aquesta documentació, és molt més difícil. El que ens han fet és que cartògrafs, enginyers, han mirat el territori i ens han fet, fins i tot, plànols i cartografia nova de molta zona nova que no hi era. No és que nosaltres no hem fet res, probablement no hem de vegades perquè no podíem, perquè no teníem els recursos suficients per a poder-ho fer i fer-ho bé. No dic que amb la revisió cadastral sigui la manera de donar d'alta a béns en el cadastre, llògicament no, probablement no hauríem d'haver fet abans. El que passa és que nosaltres no tenim les eines professionals que ens puguin fer aquest estudi de detall, fins i tot de fotografies i de desplegaments fotogràfics, que si teniu oportunitat d'entrar a la web del cadastre, clicant a la revisió cadastral, fins i tot surten les fotografies dels portals, la ubicació física dels nostres edificis. Tota aquesta documentació que ens ha permès tenir molta més informació de la nostra ciutat, és el que ens ha fet el cadastre. Hi ha béns que llògicament es poden donar d'alta, i de fet nosaltres anirem donant d'alta les coses que son els edificis nous, l'edifici del carrer d'Eivissa quan estigui acabat, nosaltres ho haurem de donar d'alta, però hi ha parcel.les de fa molt de temps, que hi havia complicacions". Intervé el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "En tot cas comentar que efectivament la valoració que fem des de l'AEB és que ha faltat aquest esforç per part de l'Ajuntament per a incorporar al cadastre abans, algunes coses de les que ara automàticament se'ns han incorporat per part del Cadastre. Amb això penso que hem deixat d'ingressar força diners cada any, en un Ajuntament que moltes vegades si que va d'euro. Potser en d'altres ajuntaments més grans no va de 170.000,00 euros, però a nosaltres en moltes coses sí que ens va. Només destacar aquesta falta per a nosaltres de treball, per part de l'equip de govern per a incorporar aquestes noves zones dintre del cadastre". Sotmesa la proposta a votació, s'aprova per unanimitat de tot el Consistori. S'acorda: L'article 72.6 del Text refós de la Llei Reguladora de les hisendes locals, aprovat per Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, estableix textualment: "Els ajuntaments que acordin nous tipus de gravamen, per estar inclòs el municipi respectiu en procediments de valoració col·lectiva de caràcter general, hauran d'aprovar aquests tipus provisionalment amb anterioritat a l'inici de les notificacions individualitzades dels nous valors i, en tot cas, abans del 1 de juliol de l'any immediatament anterior a aquell que hagin de tenir efecte. D'aquest acord es donarà trasllat a la Direcció general del Cadastre dintre d'aquest termini." En aquest cas, el municipi de Badia del Vallès es troba inclòs en un procediment cadastral de valoració col.lectiva de caràcter general, els valors resultants del qual tindran vigència per a l'exercici de 2010. Per consegüent, essent la voluntat d'aquesta Corporació determinar, per a l'esmentat exercici de 2010, un nou tipus de gravamen a efectes de l'Impost sobre béns immobles urbans, es fa necessària la seva aprovació provisional, en el termini establert al referit article 72.6 anteriorment transcrit. 13 El Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals estableix als seus articles 15 a 19 el procediment per a l'aprovació i modificació de les Ordenances fiscals reguladores dels tributs locals. Vista la Memòria de l'Alcaldia, els informes de la Secretaria i la Intervenció i el de la Comissió d'Hisenda, es proposa al Ple l'adopció dels següents S'acorda: Primer.- Aprovar provisionalment per a l'exercici de 2010 i següents la modificació de l'ordenança fiscal reguladora de l'Impost sobre béns immobles, en allò relatiu a la determinació dels tipus de gravamen per als béns immobles urbans, d'acord amb el següent detall: Béns urbans: 0,62 Béns rustics: 0,62 Els tipus fixats anteriorment s'aplicaran durant el proper exercici sempre i quan siguin efectius els valors resultants de la revisió o modificació cadastral que es porta a terme en el present exercici. Si per raons alienes a l'Ajuntament no entren en vigor els nous valors cadastrals, el deute tributari es determinarà aplicant el tipus impositiu vigent en aquest exercici al valor cadastral no revisat i actualitzat pel coeficient que, en el seu cas, fixi la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat. Segon.- Donar trasllat d'aquest acord a la Direcció General del Cadastre, als efectes i en el termini previst a l'article 72.6 del text refós de la Llei Reguladora de les hisendes locals. Tercer.- L'acord definitiu a que es refereix la present modificació, així com els corresponents tipus de gravamen, hauran de ser objecte de publicació en el Butlletí Oficial de la Província. Quart.- Exposar al públic en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament els anteriors acords provisionals, així com el text complet de l'ordenança fiscal modificada, durant el termini de trenta dies hàbils, comptats des del dia següent al de la publicació de l'anunci d'exposició en el Butlletí Oficial de la Província. Durant el període d'exposició pública de la modificació de l'ordenança, els qui tinguin un interès directe o resultin afectats, en els termes previstos a l'article 18 del Text refós de la Llei Reguladora de les hisendes locals, podran examinar l'expedient i presentar-hi les reclamacions que estimin oportunes. Transcorregut el període d'exposició pública sense haver-se presentat reclamacions, els acords adoptats restaran definitivament aprovats. 5. MODIFICACIÓ PLANTILLA DE PERSONAL Un cop llegida la proposta, s'obre un torn de paraules. Intervé la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, que diu: "Nosaltres votarem en contra. No perquè no creiem que l'Ajuntament no li calgui una nova renovació de la distribució dels llocs de treball, amb la necessitat de que apareguin nous coordinadors que es facin càrrec d'algunes àrees, per tal de distribuir millor la feina, perquè és evident que es necessita una nova distribució de la feina, però realment no estem d'acord en que en l'època en la que estem, s'hagi de constituir una partida pressupostària per a contractar un nou càrrec de confiança. Entenem que una persona surti fora, però també entenem que si realment hi ha la necessitat de dur a terme una feina en aquest aspecte, es generi una plaça de treball en condicions, a la qual es pugui presenta qualsevol que tingui els requisits necessaris com per a poder optar a aquesta plaça, i que per tant no estigui elegit a dit la persona que ha de complir-la. Creiem que és una oportunitat més en la que l'ajuntament podria doncs dotar, donar plaça de treball, donar-li feina a algú, i no que necessàriament sigui un càrrec de confiança del partit. Per aquest motiu bàsicament, nosaltres votarem en contra". A continuació pren la paraula el senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "Me gustaría empezar mi intervención haciendo una pregunta. Ya sea de los regidores o 14 del público, ya se que el Reglamento no permiten contestar a esta pregunta, pero, ¿Alguien se ha enterado de lo que ha leído la secretaria? Sigo. Eso es lo que está pasando con la política de recursos humanos de este Ayuntamiento, de esta santa casa, hay un desbarajuste de la política de recursos humanos. Hay una falta de objetividad y de criterios de eficiencia y de calidad. Estamos gestionando la cuestión o la cosa de todos, y vosotros con esta nueva implantación lo que estais haciendo es de alguna manera mareando la perdiz. El equipo de gobierno lo que está es mareando la perdiz. No se puede seguir en esta línea en los tiempos que vivimos. Yo como representante de ICV-EUiA, no puedo apoyar una política de recursos humanos. Y más cuando en la resolución 34 o resolución 39 de Alcaldía, hemos estado hablando de que se le ha acabado el trabajo a un cargo de confianza, al Sr. Xavier Vicente. Se le ha acabado el trabajo. Ahora, vosotros el equipo de gobierno, el partido socialista, nos va a enchufar otra persona aquí en el Ayuntamiento, en nuestra casa, como cargo de confianza. Nosotros creemos que una política de recursos humanos en esta línea, no nos conduce a ningún sitio. Como he dicho, y como lo dije en el Pleno de investidura de Vd, Sra. Alcaldesa, el 21 de marzo lo dije, esto es más de lo mismo. Es más de lo mismo del partido socialista, no aporta nada, nada, nada nuevo. Y sino, la gente se hubiera enterado de algo como mínimo. Por lo tanto, este grupo político votará en contra de este punto". A continuació pren la paraula la senyora Antonia Escriva, del grup municipal del PP, que diu: "A mi me gustaría en primer lugar decir que la secretaria en funciones, Dolors, no es que lea mal. Es que el contenido del texto es tan técnico, el 12012, el 100100, que lógicamente comparto lo que ha dicho el compañero, pero que no es problema de ella, que a la pobre se le ha quedado una carita...Dicho esto, la postura del PP lógicamente será la de votar en contra. Porque no entendemos, estamos en lo mismo de siempre. Contemplamos las propuestas que se nos hacen llegar en forma y en tiempo, que bajo nuestro punto de vista son las correctas. Si bien es cierto que en la última Comisión esto se presentó y se dijo, pero consideramos que un tema que en el tiempo que estamos es tan importante, pues posiblemente requiera un poco más de debate, de diálogo entre todos los puntos de vista, intercambiarlos, ver cual es la posición de cada uno, cuales son las prioridades que realmente, puesto que acordamos entre todos unas normas por decirlo así, unas medidas anticrisis, pues también esto forma parte de las medidas que en su momento como nos interesaba, todos pactamos y todos estuvimos a favor. Ahora no interesa o vete tu a saber qué, y se hace fuera de forma y tiempo bajo nuestro punto de vista. Por tanto lo dicho, votaremos en contra. No acabamos de verlo". Seguidament intervé el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres ja portem 15 anys denunciant la política de personal d'aquest Ajuntament. La política que en cap moment ha estat clara, en cap moment ha estat transparent, i amb la qual no estem d'acord. Jo penso que és una reivindicació potser compartida per molta gent. Avui es tracta d'incorporar a la plantilla com a promoció interna, a tres coordinadors nous, tres grans coordinadors, es tracta de reforçar el servei d'Urbanisme, potser responent una miqueta a la denuncia que es va fer quan es va acomiadar el senyor Castán en el seu moment. S'ha quedat una mica coixa la història, i es tracta de reaccionar davant una situació que nosaltres també hem denunciat, i és que això no acaba de rotllar, no acaba de funcionar. La intenció per a nosaltres és lloable: intentar que funcioni. Les maneres de fer-ho, doncs tornem a no estar d'acord, i per tant votarem en contra". L'alcaldessa diu: "Hablaré en castellano para que me entienda todo el mundo. A veces las cosas, según como se explique el cuento, se entienden las cosas de una manera o de otra. Primero aclarar que en esta modificación de la parrilla de personal no supone que se gaste un céntimo de euro más en capítulo 1 del que está previsto. No hay una modificación presupuestaria, no es verdad que este Ayuntamiento se vaya a gastar más dinero en época de crisis en temas de personal. No es verdad. Punto número 1. Punto número 2. Obviamente cuando se lee tal y como está estructurada una propuesta de acuerdo, como Vd. bien sabe o debería saber porque es regidor de este Ayuntamiento, hay una serie de requisitos legales como son el número de las partidas presupuestarias a las que van imputadas cada gasto, pero vuelvo a leer los títulos de las propuestas de acuerdo. En una pone crear una plaza de técnico de prevención de riesgos laborales, y lo pone. Crear la plaza de un técnico en prevención de riesgos laborales. No pone otra cosa, pone técnico en prevención de riesgos laborales, y se entiende. Coordinación de Área. Un coordinador de área, lo pone. Y lo hemos explicado en todas y en cada una de las reuniones. Este equipo de gobierno no quiere ocultar nada. No pongan en 15 boca de este equipo de gobierno cosas que no son ciertas. Este equipo de gobierno no oculta, explica. Y si los demás no quieren entenderlo es su problema. Hay tres plazas de coordinador de área, que no las va a ocupar nadie nuevo. Se promociona gente de la casa. Si una persona incrementa sus responsabilidades, de recibo es y creo que de ley, que vea adaptado su responsabilidad a su puesto de trabajo. Y es lo que hemos hecho, ni más ni menos. La previsión de un cargo de confianza, que Vd. me lo diga Sr. Argueta...que me lo diga cualquier otro grupo lo puedo entender. Que IC me lo diga cuando ha gobernado con un regidor en esta casa y ha tenido un cargo de confianza, y fue la causa de ruptura de un pacto de gobierno el hecho de que el equipo de gobierno no quisiera ese cargo de confianza, le resta cualquier tipo de credibilidad. CiU ha gobernado en este equipo de gobierno con un regidor y ha tenido un cargo de confianza. Que me lo diga cualquier otro grupo de gobierno lo acepto, que me lo digan Vdes dos no lo acepto. Un cargo de confianza no es más ni menos que un funcionario temporal, que viene a hacer una función determinada. Se puede compartir o no compartir, se puede estar de acuerdo o no estar de acuerdo. Podemos discutir la temporalidad de ese encargo profesional, pero es un encargo profesional temporal. Y es ni más ni menos que eso. Podemos discutir si es necesario o no es necesario en este momento acudir a esa figura y lo discutiremos. Y de hecho ya lo hemos discutido en la Junta de Portavoces. Ha habido quien ha estado de acuerdo y ha habido quien no ha estado de acuerdo. El equipo de gobierno ha dado sus razones. ¿Y cuales son esas razones? Que hay que poner orden en esta casa. Y Vdes mismo lo han dicho, hay que hacer una política de recursos humanos. Y hay que poner orden, y es lo que vamos a hacer. Y a partir de ahí generar una estructura, y esa estructura se hará conforme a los procedimientos de acceso que establece la función pública. Ni más ni menos. Pretender con esta propuesta de acuerdo que estas personas piensen que el equipo de gobierno contrata a dedo, porque se haya hecho una modificación de puestos de trabajo de plantilla de personal. ¿Que el Ayuntamiento no es sensible con la situación de crisis porque va a gastar más en Capítulo I? No, eso no es cierto, y se incrementará el Capítulo I porque habrá planes de empleo, porque se comprometió con las medidas anticrisis. Y en eso si que incrementará el Capítulo I. En lo demás no". Seguidament intervé la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, que diu: "Jo parlaré en català perquè m'entengui tothom. A veure, crec que si som bilingües hem d'entendre en dues llengües sense cap problema. Llavors, a partir de aquí, senyora Alcaldessa, no posi tampoc en boca de l'oposició el que l'oposició no ha dit. Vostè diu que el Capítol I no es modifica, perfecte. Des de CiU no s'ha dit això, d'acord? Des de CiU es va proposar, quan vostès van portar aquest acord a la Comissió Informativa, es va proposar i des d'un altre grup de l'oposició crec que també, que en comptes de contractar un nou càrrec de confiança, o bé s'eliminés aquesta possibilitat tenint així més diners, que no estem dient afegir, no estem dient que vostès afegeixin més diners, perquè ja sabem que allò si estava gastat, sinó que s'utilitzés d'una altra banda o d'una altra manera, o bé que es generés un nou lloc de treball on tothom si pogués presentar, i no tothom que sigui del PSC només, sinó tothom. Tothom que es pogués presentar independentment de la seva filiació, això és el que es va proposar. I ningú de l'oposició, ningú dels membres que formen el Consistori fora del PSC, va estar d'acord amb la proposta. Per tant, vostès diuen no, no hem ocultat res. Cert, CiU no ha dit. Que quedi clar. Però resulta que vostès proposen una cosa i la proposen en plan, mira, això és el que farem. Os agrada? No. Me és igual, perquè ho farem igualment. Això no és un Consistori. El Consistori ho formem tots i representa que hem de poder dir la nostra. D'acord? I se'ns ha de fer cas. De vegades si, de vegades no, i vostès han decidit tirar endavant. Per tant, acceptin les nostres crítiques. Això d'una banda. Ho deixo aquí". A continuació pren la paraula el senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "En el punto anterior yo no he intervenido, ahora voy a intervenir haciendo alusión al momento actual. No he intervenido porque mi intención era intervenir en la situación de crisis que vivimos y todo eso, toda la mandanga esta que estamos viviendo. Yo puedo entender el nerviosismo del equipo de gobierno. Háganselo ver, estan sin rumbo. Están perdidos. Acepten las propuestas buenas para Badia que les hacemos la oposición. Yo y toda la oposición, en diciembre del año pasado, votamos en contra de estos presupuestos. No han tomado nota de esa lección, no han tomado nota. Votamos en contra. ¿Por qué será? Porqué será que votamos todos en contra de los presupuestos municipales n vigor. Hicimos una cantidad de propuestas, y llevo desde noviembre del año pasado, como consta en las actas, que nos gustaría que se hiciera una plan local para combatir la crisis. Yo no estoy en contra de los 16 funcionarios de esta casa, porque son eficientes. Lo planteé en la toma de posesión, yo apuesto por una verdadera carrera funcionarial, por una verdadera profesionalización de la casa, por intentar aprovechar nuestros recursos, no por hacer no se qué, maquillar no se que cosas y no, no entiendo. La verdad que no, yo creo que hay que ser claros. Y nosotros, uno de los puntos por los cuales yo voté en contra de los presupuestos de este año en vigor, fue porque me oponía a que nos gastáramos la cantidad de dinero, no voy a hacer demagogia utilizando las cifras, la cantidad de dinero en tres cargos de confianza en esta santa casa. Gastándonos una cantidad de dinero considerable. No voy a decir la cantidad, pero como los presupuestos son públicos, cualquier ciudadano interesado puede consultarlo. Yo a partir de aquí pido que, en los momentos actuales que vivimos, cualquier ciudadano, cualquier trabajador de esta casa, puede hacer la gestión de eficiencia y de calidad, con unos criterios y unos objetivos medibles. Medibles y valorables. Y por último, me gustaría pedir si es que la secretaria se ha sentido molesta, me gustaría pedirle disculpas por la lectura, no me refería a su profesionalidad, me refería a lo enfarragoso que es 1212 05 2514, a eso es a lo que me refería, si lo habían entendido o no, ni mucho menos. No cuestiono la profesionalidad de la secretaria, y perdón si la he molestado, sra. secretaria". Es procedeix a la votació que la proposta, que s'aprova per 10 a favor (PSC) i 6 en contra (AEB, PP, ICV-EUiA, CiU). S'acorda: Vist que en l'aprovació de la Plantilla de Personal d'aquest Ajuntament, mitjançant sessió plenària de data 11 de desembre de 2008 no es va dotar pressupostàriament per aquest exercici la plaça de Director/a de serveis (codi lloc núm. 200100) Grup A-1, CD 30 i CE D , dintre del programa 1212 i jornada de 37,5 hores setmanals, es considera que hauria d'estar dotada per la possibilitat de proveir-se per necessitats del servei. Vista la proposta de la regidoria de Serveis Generals i Recursos Humans amb la que es proposa la modificació de la plantilla de personal amb l'objecte de crear 1 plaça de Tècnic/a de Prevenció de Riscos Laborals, 3 places de Coordinador/a d'Àrea, 1 plaça d'Aparellador/a i 2 places de Caporals. Vist l'informe del tècnic d'administració general, Atès el que disposa la Llei 11/99, de 21 d'abril, de modificació de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local i Llei 8/87, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, el Decret 214/90, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del Personal al Servei de les Entitats Locals, la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic i la Llei 39/88, de 28 de desembre, reguladora d'hisendes Locals, S'adopta el següent acord: Primer: Modificar la plantilla de personal en quant a la consignació pressupostària del lloc de treball 200100 amb l'aprovació dels documents comptables A corresponents, fins el 31 de desembre, i amb les següents quantitats: 10176,40 amb càrrec a la partida núm. 1105.1212.12000, de 8920,48 amb càrrec a la partida núm. 1105.1212.12100 i de 5948,68 amb càrrec a la partida 1105.1212.16000 en concepte de Seguretat Social. Segon: Aprovar la creació de la plaça de Tècnic/a de Prevenció de Riscos Laborals, en règim funcionarial, Grup A-2, CD 16 i CE 8, dintre del programa 4321 i jornada de 37,5 hores setmanes, amb una retribució br