04/2012 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 25 D'ABRIL DE 2012 Badia del Vallès, 25 d'abril de dos mil dotze. El Ple de la corporació quan son les dinou hores i cinc minuts, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària sota la presidència de l'Alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Sr. Juan Antonio Lancho Aceituno PSC Sra. Raquel Gracia Peral PSC Sr. Antonio Sabariego Guerrero PSC Sra. Montserrat Jiménez Molina PSC Sr. Antonio Rodríguez Yañez PSC Sra. Montserrat Carbonell Rosell PSC Sr. Joaquim Jesús Duran Redondo AEB Sra. Concepción Hurtado Sánchez AEB Sr. Juan Carlos Santervás García AEB Sr. Sergio Escribano García AEB Sra. Antonia Escrivá Castellanos PP Sr. Pablo Ropero Muñoz PP Sra. Saray Muñoz Contreras PP Sr. Eusebio Argueta Chica ICV-EUiA Sr. Raul Ortiz Parra PXC Assisteix la secretària general la senyora Carme Coll Gaudens i l'interventor senyor Raul López Borras. Excusa la seva assistència la senyora Marta Figueras i Badia regidora del grup municipal de Convergència i Unió. L'alcaldessa diu: "Abans de començar amb l'ordre del dia i amb referència al que vam aprovar en aquest Ple donant suport al model d'immersió lingüística al sistema educatiu vigent a Catalunya, la Junta de Portaveus ha acordat fer una declaració institucional per a donar suport al model educatiu i un dels pilars fonamentals que es la immersió lingüística. Informar que la Plataforma Escola en català ha convocat una concentració de suport pel proper dissabte dia 28 d'abril a les 7 de la tarda davant d'aquest Ajuntament, a la que esteu tots convidats. I també abans de començar l'ordre del dia manifestar que hi ha dues mocions d'urgència que s'hauria de votar. La primera es la condemna davant la presó preventiva aplicat als estudiants a la manifestació del dia 29 de març. Vots a favor de la urgència? Acceptada per unanimitat. L'altra és recolzament a la iniciativa legislativa popular de la regularització de la dació en pagament de paralització dels desnonaments i del lloguer social. Vots a favor de la incorporació per urgència? Unanimitat també. Doncs donem inici al primer punt de l'ordre del dia". Oberta la sessió per la senyora Alcaldessa i amb el quòrum necessari, es procedeix a resoldre els assumptes de l'ordre del dia, adoptant-se els següents acords: I. PART DISPOSITIVA 1. APROVACIÓ ACTES SESSIONS ANTERIORS 1 S'aproven sense necessitat de lectura prèvia l'acta de la sessió ordinària que va tenir lloc el dia 28 de març de 2012 ja que tots els membres del consistori disposaven del text. 2. RATIFICACIÓ RESOLUCIÓ ALCALDIA ACORD MODIFICACIÓ PLANTILLA Es dóna lectura de la proposta presentada. Seguidament pren la paraula la senyora Montserrat Jiménez, tinenta d'alcaldessa d'Economia, que diu: "Ateses les necessitats de plantilla sobrevingudes en aquest exercici, com a conseqüència de la reorganització de determinats serveis de la Corporació i com a conseqüència d'haver de donar compliment a les instruccions de contenció i de reducció de la despesa, i donar compliment al pla de viabilitat econòmica aprovat, que afecta a les consignacions de les partides de despesa del Capítol I, s'han tingut en consideració una sèrie de mesures que son necessàries portar a terme durant l'exercici 2012. També per a donar compliment a l'establert al Reial Decret 20/2012, de 30 de desembre de mesures urgents en matèria pressupostària, tributària i financera per a la correcció del dèficit públic. Per a una millor optimització dels recursos humans, s'ha portar a terme la reducció de determinats efectius que ha fet necessària la modificació de lloc de treball que es porta a ratificar en aquest Ple. Donat que la seva denominació inicial va ser la d'ajudant d'obres i manteniment, si bé les funcions assignades i desenvolupades pels treballadors adscrits al referit lloc de treball, han estat sempre les d'auxiliar de manteniment-conserge amb les retribucions corresponents a aquesta última denominació. Així que per coherència entre la denominació i les funcions desenvolupades, es pren la decisió de portar a terme aquesta modificació, sense que aquest fet suposi cap alteració pressupostària". L'alcaldessa diu: "Bé, abans de continuar donant les paraules en el Ple, recordar al públic si us plau, els mòbils en silenci". A continuació pren la paraula el senyor Eusebio Argueta, regidor del grup municipal d'ICV- EUiA, que diu: "ICV-EUiA votaremos abstención en este punto". L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Quim Duran, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Bé, més enllà de la modificació administrativa que se'ns presenta, vostès parlen d'una reorganització de la plantilla, i nosaltres diem una retallada de la plantilla. Aquest canvi de reorganització que vostès plantegen, comporta que hi ha dues persones que feien unes funcions a la Policia Local que ara no les faran, amb la qual cosa entenem que hi ha un empitjorament i haurà empitjorament del servei, perquè entenem que aquestes persones feien unes funcions. Voldríem saber qui fa ara aquestes funcions d'una banda, i d'altra banda destinar a aquests antics policies a una plaça o dues places de conserge, doncs comporta que hi ha dues persones que fan o que feien aquestes tasques que se'n van fora. I és per això que nosaltres votarem en contra d'aquesta ratificació". Seguidament pren la paraula la senyora Montserrat Jiménez, tinenta d'alcaldessa d'Economia, que diu: "Sólo aclarar. Nosotros no podemos llamar "retallada" en ningún caso de la plantilla, ya que dadas las circunstancias siempre hemos mantenido la estructura de todos los funcionarios de la plantilla de la casa. En cualquier caso nosotros pasamos esta información en Comisión Informativa. Si quereis saber más información de como se reorganizará el servicio de Policía Local, lo ponemos a disposición, no sabía que existía esta duda, y en cualquier caso pues bueno es una reorganización que entendemos que otorgará de mayor eficacia y mayor eficiencia a la plantilla, en tanto en cuanto supone un ahorro entorno a los 60.000 euros en la plantilla. No es más que adscribir, cambiar de un puesto de trabajo a otro a dos funcionarios de la casa, y eso supone un ahorro importante que tenemos que tener en cuenta, más en los tiempos que corren." L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Quim Duran, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Simplement vostès els hi diuen estalvi i nosaltres els hi diem retallada, perquè hi ha dues persones que se'n van al carrer. Simplement". L'alcaldessa diu: "Només per aclarir. Aquestes dues persones eren substitucions en tant no s'assolís el cobriment de la plaça. Llavors per optimitzar recursos, és veritat, coincideixo amb vostè que hi ha dues persones que es rescindeix el seu contracte laboral, però també és veritat 2 que nosaltres hem d'optimitzar els recursos laborals del que disposem, es a dir si tenim una persona que ocupa un lloc de treball que pot ser adscrit a un altre lloc de treball, fer les mateixes funcions per a cobrir una substitució, nosaltres també ens hi pertoca fer aquests tipus de coses. Retallada seria retallar els llocs de treball, es a dir acomiadar persones per a no ser substituïdes. En el moment en què fem una reubicació el que estem fent es optimitzar els recursos. No estem eliminant llocs de treball". Es procedeix a la votació de la proposta, que s'aprova amb 7 vots (PSC), 5 abstencions (PP, ICV-EUiA, PXC) i 4 vots en contra (AEB). S'acorda: Ateses les resolucions dictades per l'Alcaldia susceptibles d'ésser ratificades pel Ple de l'Ajuntament, es proposa la ratificació literal de la següent: Resolució núm. 251//2012, de 10 d'abril de 2012, en el seu apartat segon de la part resolutiva, que diu: "Modificar la plantilla vigent, el lloc de treball amb codi 420607, passa a ésser plaça de funcionari a efectes de la cobertura, com a auxiliar de manteniment-conserge, del grup C, subgrup C2, CD 12, CE 6, de l'àrea d'acció social i cultural, sense que aquesta modificació suposi modificació pressupostària 3. NOMENAMENT JUTGE DE PAU Es dóna lectura de la proposta presentada. A continuació l'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Antonia Escriva, regidora del grup municipal del PP, que diu: "Únicamente para manifestar que nuestro posicionamiento será a favor, y más dadas las circunstancias que no se ha presentado nadie más, con lo cual es muy obvio". L'alcaldessa diu: "Jo felicitar al senyor Collado, i felicitar-lo també per tota la feina que fa des de fa molt de temps en aquest Jutjat de Pau, perquè també és veritat que al marge de la seva responsabilitat administrativa, està fent uns esforços de mediació importants i de mediació comunitària, i li agraïm des d'aquest Consistori la feina que fa". Es procedeix a la votació de la proposta, que es aprovada per unanimitat. S'acorda: Finalitat el període de quatre anys pel qual estava nomenat el Jutge de Pau, de conformitat amb el que preveuen els articles 4, 5 6 i 7 del Reglament 3/1995, de 7 de juny, dels jutges de pau, s'inicià procediment per a la nova elecció de jutge/sa de pau per Resolució de l'Alcaldia núm. 122/12, de 3 de març de 2012. Atès que durant el termini de quinze dies hàbils comptats a partir de la publicació de l'anunci de convocatòria al BOP del dia 16 de març de 2012, s'ha presentat una única sol.licitud, la del Sr. Alfonso Collado Rodríguez. Examinada la documentació i les circumstàncies personals de capacitat i incompatibilitat del sol.licitant, segons estableix l'article 1.2 i 13 del Reglament de Jutges de Pau i els articles 389i 397 en relació al 102 de la Llei Orgànica del Poder Judicial. S'acorda: Primer: Proposar el nomenament per ocupar el càrrec de Jutge de Pau a Badia del Vallès a favor del Sr. Alfonso Collado Rodríguez. Segon: Notificar el present acord al Jutge Degà de Cerdanyola del Vallès per tal que doni trasllat de la proposta a la Sala de Govern del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. Tercer: Comunicar l'acord a tots els interessats en el procediment. 3 4. REGLAMENT DE L'ÚS DE LES INSTAL·LACIONS ESPORTIVES Es deixa sobre la taula pendent d'acordar l'aprovació del Reglament de l'ús de les Instal·lacions esportives municipals. 5. REGLAMENT CONSELL MUNICIPAL DE SERVEIS SOCIALS Un cop llegida la proposta, l'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Montserrat Carbonell, regidora de Benestar Social, que diu: "Tal i com queda reflectit en el mateix reglament, el Consell Municipal de Serveis Socials neix amb l'objectiu de ser un òrgan consultiu on deliberar els temes relacionats amb serveis socials d'una manera participativa. Cal treballar amb prioritat les situacions de necessitat social, hem d'aprofitar-ho per a fomentar l'associacionisme i la interrelació ciutadana, propiciant la participació del teixit associatiu i de la ciutadania. Impulsar la complementaritat i la sinergia entre les administracions públiques i les entitats privades que desenvolupen la seva activitat en l'àmbit de serveis socials al territori, per tal que les respostes siguin efectives. Hem de provocar l'ajuda mútua i la solidaritat. Hem d'aconseguir el compromís de la ciutadania i afavorir la seva participació en la comunitat. Per aconseguir tot això, en el Consell Municipal de Serveis Socials deliberarem sobre l'orientació dels serveis socials a Badia. Elaborarem propostes i suggeriments pel Consell Territorial, el Consell supramunicipal i el Consell general de Serveis Socials. Es coordinaran les diferents comissions de treball que es creïn a partir del plenari d'aquest Consell. Reflexionarem i proposarem línies d'actuació adreçades a la prevenció de situacions d'exclusió social. Col.laborarem en el foment de la inclusió social, econòmica, laboral i cultural dels col.lectius socials amb major necessitat. Estudiarem, promourem i difondrem les actuacions municipals que contribueixin al desenvolupament efectiu dels drets socials, i elaborarem propostes dirigides a eliminar les barreres que dificulten la igualtat real i efectiva. I finalment agrair el suport dels diferents grups municipals a aquest Consell". A continuació pren la paraula el senyor Eusebio Argueta, regidor del grup municipal d'ICV- EUiA, que diu: "El grupo municipal de ICV-EUiA votará a favor de este Reglamento". Seguidament intervé la senyora Saray Muñoz, regidora del grup municipal del PP, que diu: "Desde el PP votaremos a favor de este Reglamento ya que entendemos que se recogen puntos principales para un buen funcionamiento". Intervé seguidament la senyora Concha Hurtado, regidora del grup municipal de l'AEB, que diu: "En primer lugar damos las gracias por haber acogido nuestras aportaciones a este Reglamento, y nosotros votaremos a favor porque aunque creemos que están presentes en toda acción social prevenir y superar las diferencias y desigualdades sociales, consideramos que es bueno que el conjunto de habitantes de un municipio trabajen y colaboren para conseguir una sociedad más justa y más solidaria entre todos". Es procedeix a la votació de la proposta, que es aprovada per unanimitat. S'acorda: Atesa la voluntat d'aquest ajuntament de promoure la creació d'un òrgan consultiu, de deliberació i de participació comunitària envers els serveis socials del municipi. Atès l'article 49 c)de la Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials i l'article 24 del Decret 202/2009, de 22 de desembre, dels òrgans de participació i de coordinació del Sistema Català de Serveis Socials; així com l'article 35 del Reglament de Participació Ciutadana i de conformitat amb l'article 62 del decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de la llei municipal i de règim local de Catalunya. Atès el text articulat del Reglament del Consell Municipal de Serveis Socials que s'adjunta a aquesta proposta. S'acorda: 4 Primer.- Aprovar inicialment el text del Reglament del Consell Municipal de Serveis Socials de Badia del Vallès. Segon.- Obrir un període d'informació pública per un període de trenta dies, mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de la Província, Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, en un dels mitjans de comunicació escrita diària i en el taulell d'anuncis de la Corporació. Durant aquest període l'expedient restarà a disposició de qualsevol persona que el vulgui examinar per tal de presentar les al·legacions i/o suggeriments que es considerin convenients. De no presentar-se reclamacions o suggeriments en l'esmentat termini, es considerarà aprovat definitivament sense necessitat d'acord exprés pel Ple. 6. ADHESIÓ AL CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA I L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS PER A LA GESTIÓ LOCAL I LOGÍSTICA DE LES DEIXALLERIES METROPOLITANES Es dóna lectura a la proposta presentada. Seguidament pren la paraula el senyor Juan Antonio Lancho, tinent d'alcalde d'Urbanisme i Medi Ambient, que diu: "Tal como hemos explicado en Comisión Informativa y en Junta de Portavoces, este convenio lo que hemos hecho es llevarlo a Pleno para su aprobación, puesto que en el 2013 si o si, todas las deixallerias que forman parte del Àrea Metropolitana tendrán que regirse por este convenio. Nos hemos adelantado un año porque creemos que nuestra deixalleria en este caso necesita explorar nuevas opciones para mejorar su uso y su utilización, creemos que el convenio nos facilitará el adelantar los ingresos que están previstos para este municipio, nos permitirá adelantarlos un año, y luego también nos permitirá convertir la deixalleria en un espacio lucrativo, que no deja de ser una necesidad también para nuestro municipio". Seguidament intervé la senyora Antonia Escrivá, regidora del grup municipal del PP, que diu: "Únicamente manifestar que desde esta formación política votaremos a favor, porque consideramos que son beneficios económicos y en todos los sentidos para Badia, con lo cual ante una mejora económica, el tema que no voy a repetir lo que ha comentado el regidor, pero es cierto que necesitamos una nueva perspectiva de nuestra deixalleria, con lo cual consideramos que son ventajas de cara al desarrollo de nuestro municipio". A continuació pren la paraula el senyor Juan Carlos Santervàs, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Desde AEB nos abstendremos en este punto ya que no vemos las ventajas respecto el sistema actual por un lado, y por otro lado compromete al Ayuntamiento a una serie de obligaciones económicas de mantenimiento de la deixalleria, que entendemos que en la situación actual que hay económica en el Ayuntamiento, puede ser que cause problemas. Y luego en 2013 será obligatorio y no lo discutiremos aquí, pues no lo discutiremos pero ahora si, y nos abstenemos". Seguidament pren la paraula el senyor Juan Antonio Lancho, tinent d'alcalde d'Urbanisme i Medi Ambient, que diu: "Agradecer los votos afirmativos. A ver, sobre el mantenimiento de la deixalleria es un coste que ya tenemos asumido. El hecho de que el convenio nos fije unos criterios, yo creo que en lugar de verlo como un problema, lo tenemos que ver como una oportunidad. Una oportunidad para mejorar el servicio, para darle otro enfoque que yo creo que es necesario, y en esto creo que coincidiremos todos y todas, y nos permitirá empezar a recibir, que ya de hecho ya recibimos, pero empecemos a recibir algo más de ingreso. O sea, el gasto vamos a seguir teniendo básicamente el mismo, nos obligará porque es un reto, a mejorar el servicio que estamos dando, y mantendremos los ingresos sino los mejoraremos. Por lo tanto, entiendo la abstención, no lo ven claro pues tampoco es cuestión de iniciar una discusión" Es procedeix a la votació de la proposta, que s'aprova amb 12 vots (PSC, PP, ICV-EUiA, PXC) i 4 abstencions (AEB). S'acorda: Vist que correspon als Ajuntaments el servei públic de recollida domiciliària de residus urbans, d'acord amb els articles 66.3.l del Text refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya 5 aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril i l'article 42 del Decret Legislatiu 1/2009 de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora dels Residus. Vist que correspon a l'AMB establir i prestar el servei de valoració i disposició del rebuig dels residus municipals, d'acord amb l'article 50.1 del Decret Legislatiu 1/2009, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Reguladora de Residus. Vist que l'objecte del conveni al qual es proposa l'adhesió és la regulació al terme municipal de Badia del Vallès de les condicions de prestació del servei públic de deixalleria previst a l'article 52 del Decret Legislatiu 1/2009 de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora dels Residus, així com la recollida i tractament dels residus aportats a les esmentades instal·lacions. Vist el text del conveni que s'adjunta. S'acorda: Primer: Aprovar l'adhesió al conveni de col·laboració entre l'Àrea Metropolitana i l'Ajuntament de Badia del Vallès per a la gestió local i logística de les deixalleries metropolitanes. Segon: Facultar a l'alcaldessa per la signatura de l'adhesió al conveni i tots els documents necessaris per a l'efectivitat del present acord. Tercer: Donar trasllat del present acord a l'Àrea Metropolitana de Barcelona. 7. MOCIÓ AEB: PER LA DINAMITZACIÓ DELS LOCALS COMERCIALS DE TITULARITAT MUNICIPAL L'alcaldessa diu: "El punt núm. 7, que es la moció de l'AEB per la dinamització dels locals comercials de titularitat municipal queda sobre la taula. El portaveu de l'AEB m'ha demanat la paraula per a explicar perquè es deixa sobre la taula. Li donaré la paraula. Molt breument, si us plau". Intervé el senyor Quim Duran, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres voldríem agrair l'actitud receptiva dels diferents grups municipals, i també recollir el compromís del regidor de Comerç a celebrar en el mes de març un parell de reunions de treball juntament amb la resta de grups, i l'Associació de Comerciants". Es deixa sobre la taula pendent de discussió la moció presentada pel grup municipal de l'Alternativa d'Esquerres per Badia que fa referència als locals comercials municipals. 8. MOCIÓ PXC: PER A QUÈ DAVANT LA INSUFICIENT PARTIDA PRESSUPOSTÀRIA DE LA GENERALITAT L'AJUNTAMENT LA COMPLEMENTI PER A QUÈ ELS NENS MÉS NECESSITATS NO ES QUEDIN SENSE BECA DE MENJADOR ESCOLAR Es retira de l'ordre del dia la moció presentada pel grup municipal de Plataforma per Catalunya referent a les beques de menjador escolar. 9. MOCIÓ PP: ESTACIONAMENT/ABANDONAMENT VEHICLES/AUTOCARAVANES Es dóna lectura a la moció presentada. L'alcaldessa diu: "Abans de passar a donar les paraules, hi ha una modificació afegint després del primer paràgraf dels atesos, afegir...ara li donaré el redactat a la secretària però ho llegeixo perquè quedi constància: "asimismo sucede con las autocaravanas que ocupan un espacio destinado al aparcamiento de turismos, y estas plazas están ocupadas durante todo el invierno por las mencionadas autocaravanas". I modificar al punt núm. 4 per aquest redactat: "instamos 6 a quien corresponda a que se inicie un proceso de selección y anàlisis acerca de la posibilidad de modificar el protocolo administrativo legal correspondiente a este tema, con el objetivo de que las administraciones locales puedan hacer frente de forma más ágil, a las problemáticas ciudadanas derivadas". L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Pablo Ropero, regidor del grup municipal del PP, que diu: "Primero dar gracias a CiU por la aportación a la moción. La moción la presentamos debido a unas quejas vecinales. El problema es que hay muchos coches abandonados, así como otros que no se mueven del sitio. También hemos visto muchas autocaravanas que están aparcadas en el mismo lugar todo el invierno. Entonces, vemos que existen unas ordenanzas municipales que no se cumplen, así que pedimos que se lleve a cabo una campaña informativa de las actuaciones y consecuencias que se van a adoptar, y que se nos informe de las mismas, siendo conscientes de que los medios de que disponemos en el municipio son limitados, y que habría la posibilidad de modificar las medidas de protocolo para agilizar el proceso". A continuació pren la paraula el senyor Eusebio Argueta, regidor del grup municipal d'ICV- EUiA, que diu: "Es verdad que en Badia tenemos un problema de aparcamientos, de coches abandonados, de coches que por algunos motivos, legales o no, o por negocios lícitos o no están en la vía pública ocupando un espacio que es de todos. Es verdad. Pero yo quiero hacer referencia que en Badia, en nuestro Ayuntamiento existe una ordenanza donde se recoge uno y cada uno de todos los puntos que ha mencionado o que menciona la propuesta que presenta el PP. A mi lo que me gustaría sería que entre todos nos comprometamos, pero exigir sobre todo en este acaso, al partido que tiene la responsabilidad de gobernar, de que haga cumplir esta ordenanza, simplemente es tan sencillo como eso, porque la ordenanza existe para retirar los coches abandonados o incluso sancionarlos si es preciso, notificarlo, informar, tener todos los puntos que hace mención la propuesta, y a mi me sorprende mucho que el PP haga esta propuesta en forma de moción, cuando yo veo que lo hemos trabajado de alguna manera en las Comisiones Informativas en la legislatura pasada no se si os recordais, yo siempre hablaba porque yo sabía que existía la ordenanza, yo lo que exigía que se cumpliera la ordenanza, y siempre en todos los plenos decía yo, ¿Os acordais de la furgoneta verde? Decía yo el número de matrícula, en la avda. Burgos...y todo el mundo sabía que yo estaba hablando de una furgoneta, y si yo ahora mismo doy un paseo, ya sea por el parque de tierra de la Calle Zaragoza, o la Calle La Mancha, pues voy a encontrar 35 coches que están abandonados. Y es que es verdad que están abandonados, que están ahí, eso es cierto. Entonces lo que pedimos es que se cumpla la ordenanza fiscal existente, y que se sancione y que se notifique, y que se informe y que se retiren y se lleven al desguace, que se retire y se haga lo que se tenga que hacer, pero no presentarlo con forma de moción porque no le veo el sentido si tenemos una ordenanza fiscal. Después, ¿Esto que va a pasar? ¿Qué pasaría después? Después de hacer esto que usted propone, señor Ropero, después ¿Qué hacemos? Si lo que tenemos que exigir en la moción es que se cumpla la ordenanza y punto. Que se cumpla la ordenanza y yo pienso que no hay nada más. Yo por lo tanto, votar que si a una propuesta, a una que está recogida no. Me voy a abstener, pero quiero exigir que se cumpla la ordenanza fiscal". Intervé el senyor Quim Duran, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres coincidim gairebé plenament amb el senyor Argueta en el sentit que vostès el que estan demanant es que es compleixi la llei, i per això no cal demanar una moció. Hem de fer complir la llei qui te la responsabilitat de fer complir la llei. Hi ha unes ordenances municipals que no es compleixen o que no es compleixen amb la celeritat que tocaria o que caldria, o que els ciutadans exigeixen. Bàsicament el que existeix al carrer es una sensació d'impunitat referent a diferents comportaments a la via pública per part de determinats conciutadans. Llavors, escolteu, complim la llei, si hi ha una ordenança municipal fem-la complir. I si qui te l'atribució de fer valer si un vehicle te l'assegurança com toca o ha passat la ITV com toca o no son els mossos, doncs instem a l'administració competent perquè faci complir la llei, i sobretot que s'acabi aquesta sensació d'impunitat. Clar, nosaltres no podem votar contràriament, perquè en el seu moment l'AEB ja va instar a l'equip de govern a treballar en aquest sentit. El fet que jo entenc, i hem rebut avui mateix la documentació sobre el procediment. Que el procediment per a retirar un vehicle sigui feixuc, això no treu que es pot treballar més, podem fer més. I d'altra banda també ho hem manifestat en Comissió Informativa quan va sortir aquest punt de l'odre del dia. Anem a veure, tenim un problema amb el dipòsit de vehicles. Aquesta ciutat no disposa d'un espai per un dipòsit de vehicles, i hem de fer tota la feina que calgui a nivell 7 supramunicipal. Jo entenc que entenem des del Consell Comarcal, que seria la institució que hauria de mancomunar aquesta mena de serveis, doncs perquè aplicant la llei un vehicle de Badia del Vallès sigui retirat quan toca i allà on toca sense haver de demanar permís a veure si Cerdanyola ens deixa portar els vehicles allà, o Sabadell o qui sigui. Llavors nosaltres votarem favorablement tot i esperar que la retiraren de l'ordre del dia, i instar sobretot a l'equip de govern a que faci més celeritat en la feina, i sobretot buscar una solució a la qüestió del dipòsit de vehicles". L'alcaldessa diu: "Nosaltres estem probablement molt d'acord amb l'esperit de la moció, perquè és veritat que el fet de tenir vehicles abandonats en el carrer no ens agrada a ningú, però també és veritat que hem explicat que el procediment per a retirar un vehicle es el que es, perquè ho marca la normativa, i que ens trobem amb una dificultat afegida que es què fem amb aquest vehicle que retirem, perquè no en tenim un dipòsit municipal en condicions per a poder ser dipositaris d'un vehicle. En el moment en que nosaltres agafem un vehicle de la via pública, nosaltres ens fem càrrec d'aquest vehicle, sinó està en un lloc que tingui unes condicions mínimes de vigilància, de seguretat, qualsevol cosa que li passi a aquest vehicle és responsabilitat d el'Ajuntament, per la qual cosa hem d'anar molt amb compte amb aquest tema. No és un tema fàcil de resoldre, coincideixo amb el senyor Duran que el tema del dipòsit municipal hem d'explorar d'altres vies més enllà d'intentar la col.laboració d'un municipi veí, que es el que hem intentat fins ara, que ens deixin utilitzar els dipòsits municipals d'altres municipis que si que en tenen, però ara exploren d'altres vies, demanarem al Consell Comarcal a veure si és possible mancomunar aquest servei. Però nosaltres no podem recolzar aquesta moció. I no la podem recolzar perquè la pròpia moció, a nosaltres ens hauria agradat quan vam plantejar a la Junta de Portaveus deixar-la sobre la taula per a treballar, si hem de fer modificacions a la reglamentació municipal o hem de fer modificacions als procediments que s'apliquen en aquesta casa per a la retirada de vehicles. El que no podem fer en cap cas, es recolzar una moció que està dient o proposant uns plaços de retirada de vehicles que estan contravenint una normativa vigent. Nosaltres no podem recolzar una moció que ja d'entrada diu que retirem un vehicle de la via pública "si pasan 15 días de estar abandonado". No, perquè ja està contradient una normativa. No ho podem fer. Tampoc no podem fer, dir retirem un vehicle que no te passada la ITV, perquè un vehicle que te passada la ITV o que no te l'assegurança, el que no pot fer és circular. O sigui, si aquest vehicle circula l'hem de sancionar, però si està aturat no el podem sancionar i molt menys retirar de la via pública. A nosaltres ens hauria agradat que aquesta moció la treballéssim, o que almenys per part del PP ens haguessin donat les eines suficients per a modificar-la. Evidentment es molt menys fàcil dir això no ens agrada, "búscate la vida a ver como lo haces", però nosaltres com que som responsables no podem aprovar una moció que està contravenint la normativa i amb la qual cosa votarem en contra. Dir que ens hauria agradat no haver-la de votar en contra per a poder-la treballar, i això es el que hem demanat a Junta de Portaveus, però el PP ha decidit mantenir la moció, amb la qual cosa nosaltres votarem en contra". Es procedeix a la votació de la proposta, que s'aprova per 7 vots en contra (PSC), 1 abstenció (ICV-EUiA) i 8 vots a favor (AEB, PP, PXC). L'alcaldessa diu: "Aprovada la moció presentada pel PP. Espero que ens facin una proposta de com modificar la normativa municipal, perquè això es pugui complir". S'aprova: Debido a la situación de abandono de vehículos en Badía del Vallés, o a los aparcamientos indebidos, los cuales a pesar de ser denunciados o investigados siguen ocupando el mismo espacio u otro adyacente a pesar de existir una normativa municipal que establece el aparcamiento y la movilidad del vehículo. Asimismo, sucede con algunas autocaravanas que ocupan un espacio destinado al aparcamiento de turismos, y estas plazas están ocupadas durante todo el invierno por las mencionadas autocaravanas. Todos sabemos y somos conscientes, de que esta situación es real y así la transmiten los vecinos afectados, que ven como día tras día tienen que aparcar su vehículo lejos, por estar 8 ocupados los más próximos a su vivienda por los mismos vehículos que siguen incumpliendo la normativa. Se acuerda: Primero. Que se elabore un informe sobre los vehículos abandonados/aparcados continuamente en el mismo lugar durante más de 15 días, así como de las autocaravanas aparcadas en vía pública de forma irregular. Segundo. Que se lleve a cabo una campaña informativa a los propietarios de vehículos y la obligación de pasar la ITV y tenerlo asegurado, ya que existen algunos que no lo tienen. Tercero. Realizar así mismo campaña informativa sobre las actuaciones que se llevaran a cabo. Cuarto. Siendo conscientes de que el protocolo legal de actuación sobre la retirada de vehículos es poco ágil y menos eficaz, instamos a quien corresponda a que se inicie un proceso de reflexión y análisis acerca de la posibilidad de modificar el protocolo administrativo- legal correspondiente a este tema, con el objetivo de que las administraciones locales puedan hacer frente de forma más ágil a las problemáticas ciudadanas derivadas. 10. PÀGINA/BÚSTIA DE RECOLLIDA DE QUEIXES VEINALS Es retira de l'ordre del dia la moció presentada pel Partit Popular referent a la creació de mitjans per la recollida de queixes veïnals. Acabats els punts de l'ordre del dia corresponents a la part dispositiva i prèvia declaració d'urgències s'adopten els següents acords: 11. CONDEMNA DAVANT LA INSÒLITA PRESÓ PREVENTIVA APLICADA ALS ESTUDIANTS DEL 29M. Es dóna lectura a la proposta de urgència presentada. A continuació pren la paraula el senyor Eusebio Argueta, regidor del grup municipal d'ICV- EUiA, que diu: "La propuesta de apoyo a los detenidos con la excusa de que estaban causando desorden público y destrozando bienes de interés común, nos llega a nosotros a través de vecinos, de los movimientos sociales que yo creo que es lo que tiene que hacer estas fuerzas políticas que hoy están en este Consistorio, atender a las peticiones de los ciudadanos. Nosotros lo que hemos hecho es reproducir una queja de los vecinos afectados solidarios con estas dos personas detenidas, y es por eso que esta fuerza política se ha puesto manos a la obra, y ha empezado a hacer las gestiones que pertocan hacer en estos casos para conseguir el apoyo, y pedir el apoyo de todos los políticos, y entre todos exigir la inmediata libertad de estos chavales, que lo único que estaban haciendo es ejerciendo un derecho recogido en nuestro ordenamiento jurídico. Por lo tanto, nosotros votaremos a favor de esta propuesta". Seguidament intervé el senyor Raul Ortiz, regidor del grup municipal de PXC, que diu: "Decir que desde PXC votaremos en contra de esta moción, más que nada porque nosotros no somos nadie para juzgar si estos chicos han hecho o no han hecho, lo que está claro es que cada vez que hay una manifestación hay disturbios, hay altercados, queman cosas. Y esto no se puede tolerar. ¿Que sean los chicos o no culpables? Nosotros no lo vamos a decidir, para eso está el juez. Si el juez ha dictaminado que tiene pruebas suficientes para imponer esta sentencia, pues nosotros así lo aceptaremos". 9 L'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Antonia Escriva, regidora del grup municipal del PP, que diu: "Desde esta formación política, siempre que ha habido un tema que ha salido en el Pleno que tiene que ver con unas sentencias judiciales, con un ordenamiento judicial, siempre hemos mantenido la misma postura. Porque consideramos y creemos en la justicia mal que a veces nos pese. Por lo tanto, nuestra postura es la de votar en contra. No somos ni jueces ni jurados como para determinar quien es el culpable, quien es el inocente...Que es una postura tan respetable como cualquier otra". Seguidament pren la paraula el senyor Sergio Escribano, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Bueno, pues bajo nuestro punto de vista no es respetable. Eso lo primero. Lo segundo, no hablen de sentencia cuando no la ha habido. Ninguna. Es una detención bajo muchos ojos de gente entendida absolutamente ilegal, de dos estudiantes. Y no hay ninguna sentencia. Y cuando hablan ustedes de sentencia, diciendo "no somos nadie para", pues están ejerciendo como si que somos alguien para hablar de sentencia, cuando no existe. Eso vaya por delante. Esto está girando, y con esto digo los últimos sucesos que estamos viviendo a nivel social, está girando hacia una situación que realmente no desearíamos ni en el peor de nuestros sueños ver, y desgraciadamente parece ser que nos va a tocar vivir, sobre todo a algunos más que a otros seguramente. Estamos presenciando una auténtica caza de brujas, estamos aparte de la detención y tenerlos en la comisaría durante un montón de horas a estos chavales y no soltarlos, y días que llevan ahí, pues otro tipo de detenciones que han pasado en los últimos días, detenciones donde se acusa de auténticas idioteces a la gente y se utilizan estas acusaciones tontas y vacías para mantenerlos y privarlos de la libertad y bueno, realmente estamos observando que se está faltando a los derechos de la presunción de inocencia de la gente, emitiendo juicios paralelos, hablando de "algo habrán hecho". Estamos cada vez perdiendo más derechos y más libertades, y no hay más que verlo. Yo realmente y mi grupo, viniendo de quien viene esta opresión lo esperábamos. Simplemente decir que como lo esperábamos, aquí estamos. Estamos porque ante la criminalización sistemàtica que estamos viviendo de la protesta social y de la insubmisión social, pues el grupo de la AEB estará de ese lado. Del lado de la protesta social, y del lado de la insubmisión social, porque pensamos que es lo que toca ahora. Estamos viviendo una época donde se nos está machacando desde todos los puntos de vista, desde todos los planos, y esto es intolerable. Estamos metiendo al país en una situación que realmente a nosotros nos parece absolutamente indigna, nos da vergüenza. Y desgraciadamente también, hay que decirlo pues nos da miedo ver como los poderes públicos aplican su poder sobre la gente que se muestra contraria a sus decisiones y su manera de hacer. Indignación y vergüenza. Últimamente hemos escuchado a miembros del PP hablar de la modificación de la legislación para continuar apoyando esta persecución de brujas para aquellas personas que publiquen, hablen, digan, escriban cualquier cosa que apoye esta movilización social, hemos oido a parlamentarios del PP hablando de la modificación del derecho a huelga, y todo eso simplemente se traduce en una palabra y esta es opresión social. Opresión social. Y nosotros por lo menos no estamos dispuestos a torcer el brazo y acceder ante lo que consideramos que es absolutamente injusto. Así que no se, les invito a hacérselo mirar". L'alcaldessa diu: "El grupo del PSC votará a favor de esta moción. Yo si que pienso que cualquier opinión es respetable. Pueda estar no compartida, pero si que debe ser respetada. O si no, estaríamos contraviniendo la libertad de expresión, pero entiendo su malestar al respecto de esta manifestación. Por contestar al portavoz de PXC y a la portavoz del PP, no estamos juzgando una sentencia de culpabilidad condenando la acción o la culpabilidad de estos chavales si son ciertos los hechos que se les imputan. Eso ya tocará en su momento. Nosotros también, como grupo municipal, acostumbramos a ser muy prudentes, y en el tema de las mociones que tienen que ver con procedimientos judiciales. Solemos ser prudentes porque sino conocemos todos los datos que conforman un procedimiento judicial, nos cuesta posicionarnos o declarar abiertamente que pasa o quien tiene la verdad. Lo que pasa es que en este caso, primero que hay que tener en cuenta un hecho que para mi es importante. Cuando un órgano independiente, como es el Colegio de Abogados, sin ningún tipo de implicación política, y que son quienes conocen las normas y los procedimientos judiciales, se manifiestan contundentemente, sabiendo o teniendo acceso a esta causa, yo creo que le tenemos que predisponer objetividad y por tanto argumentación suficiente como para contrastarlo. Cuando un tema genera alarma social en este país, últimamente suele 10 reaccionarse de la misma manera para intentar evitar que la resolución provoque más alarma social, y estamos muy acostumbrados a que los medios de comunicación tiendan al amarillismo informativo, los órganos judiciales tienden a refugiarse en la propia normativa para hacer actos que pasan los límites de la justicia, y es lo que ha pasado en este caso. Lo que ha pasado con los órganos judiciales y lo que está pasando con las actuaciones del govern de la Generalitat, con su página web de Interior, me parece un atentado contra...contra cualquier derecho, y coincido con que este tipo de cosas pueden llevarnos a un escanario de represión del que nos podamos arrepentir. Creo que hay que ser muy prudentes con el ejercicio de los derechos, y en este caso estamos absolutamente de acuerdo con el contenido de la moción". Pren la paraula la senyora Antonia Escriva, regidora del PP, que diu: "Me gustaría aclarar que en ningún momento he dicho sentencia en el ámbito...lo he dicho como ejemplo del posicionamiento de esta formación politica ante cualquier sentencia u ordenamiento judicial que ha sido este caso, ordenamiento de prisión preventiva. Lo he utilizado como ejemplo para exponer nuestra postura, no porque haya habido una sentencia. Lógicamente, sino han sido juzgados todavía, ¿Como va a haber una sentencia? O sea, lo he dicho como argumento de expresión, en ningún momento de que hayan sido sentenciados porque estaría faltando a la realidad, lógicamente, y decir lo de respetable nosotros si que respetamos las diferentes opiniones mal que nos guste o no nos gusten, y el comentario de hacérnoslo mirar lo encuentro inapropiado, pero en todo caso quizá todos tendríamos que mirarnos algo". Es procedeix a la votació de la moció presentada, que s'aprova amb 12 vots (PSC, AEB, ICV- EUiA) i 4 abstencions (PP, PXC). S'acorda: El passat dijous 29 de març, durant les accions organitzades pels piquets de la vaga general, els Mossos d'Esquadra van detenir, entre d'altres 29 persones més, dos estudiants, l'Isma i el Dani, van estar en pressió preventiva provisional i sense fiança durant gairebé un mes. Els delictes que se'ls imputen són de desordres públics, danys a béns públics i atemptat als agents de l'autoritat entre d'altres, i les motivacions al·legades en l'auto per imposar-los presó preventiva són el d'assegurar la seva disponibilitat al tribunal i el suposat perill de reincidència. La presó provisional té un component constitucional que no es pot passar per alt, afecta a un dret fonamental com és la llibertat, la qual cosa fa que la seva imposició ha de fer-se amb un major rigor, amb una major exigència de motivació i fonamentació. La Comissió de Defensa del Col·legi d'advocats de Barcelona i la Comissió de Drets Humans del Col·legi d'advocats de Girona, juntament amb el Observatori DESC, la Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB), l'Observatori del Sistema Penal de la Universitat de Barcelona i la Associació Catalana per la Defensa dels Drets Humans (ACDDH) que han tingut coneixement, a través dels lletrats i lletrades compareixents a les diligències davant el Jutjat d'Instrucció núm. 18 de Barcelona, van considerar que la decisió presa d'ordenar l'ingrés en presó dels tres joves participants en les accions de la vaga general del dijous passat, 29 de març, comporta una vulneració de la presumpció d'innocència i suposa l'aplicació al dret a la protesta de doctrines preventives absolutament contràries a l'ordenament jurídic espanyol. La mesura va ser especialment desproporcionada i innecessària tenint en compte que cap dels joves té antecedents i perquè les imputacions, fins i tot en cas de condemna, no comportarien l'entrada a la presó dels acusat, cap d'ells ha estat imputat pels fets ocorreguts la tarda del 29 de març en el centre de la ciutat, van ser detinguts abans que es produïssin, les acusacions per tant estan centrades "en la figura dels desordres públics i dels actes contra l'autoritat" Els Grups Municipals de l'ajuntament de Badia del Vallès acorden: Primer. Que la decisió presa pel jutjat d'instrucció 18 de Barcelona d'ordenar d'ingrés en presó dels tres joves participants en les accions de la vaga general del 29 de març, comporta una vulneració de la presumpció d'innocència i suposa l'aplicació al dret a la protesta de doctrines 11 preventives absolutament contràries a l'ordenament jurídic espanyol, sent absolutament desproporcionada i innecessària. Segon. Que en un sistema democràtic i un estat de dret, la presumpció d'innocència, el dret de defensa, i per tant l'excepcionalitat de la presó provisional i el principi "in dubio pro libertate", ha de prevaldre per sobre de tot. Qualsevol persona mereix una decisió ajustada i proporcionada a les seves circumstàncies i als fets concrets que se'ls imputen. No es pot utilitzar la presó provisional com un eina repressiva, per intentar impedir la llibertat d'expressió o el dret de manifestació. Tercer. Que una resolució judicial de privació d'un dret tan essencial com és la llibertat no pot justificar-se en comportaments futurs, que ni un magistrat ni la societat poden conèixer per endavant. En cas contrari, s'estaria acceptant una deriva perillosa, que en un moment de crisi i severs ajustos, comportaria la criminalització preventiva de la protesta ciutadana i la desnaturalització de drets fonamentals per a l'existència d'una societat democràtica. Quart. Per aquests motius, condemnem l'actuació del jutjat d'instrucció de Barcelona nº 18, al mateix temps que demanem als òrgans judicials que en futures ocasions no utilitzin la presó provisional com un eina repressiva, per intentar impedir la llibertat d'expressió o el dret de manifestació que ens empara en un estat democràtic i de dret. 12. RECOLZAMENT A LA INICIATIVA LEGISLATIVA POPULAR DE LA REGULACIÓ DE LA DACIÓ EN PAGAMENT, DE PARALITZACIÓ DELS DESNONAMENTS I DE LLOGUER SOCIAL Es dóna lectura de la proposta. Seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Maite Garcia, que havia sol.licitat fer una intervenció prèviament. La senyora Maite Garcia diu: "Buenas tardes a todas y a todos. Me presento en representación de la Asamblea de la PAH de Badia. Ante todo felicitar a los regidores de este Ayuntamiento por adoptar los acuerdos adscritos a la moción en apoyo a la ILP Hipotecaria como primer paso para llevarla a cabo, y que sumado a la moció d'establir un conjunt de mesures de pevenció de desnonaments aprobada unánimemente el 30 de noviembre de 2011, debe situar a Badia entre los términos municipales libres de desahucios si es que no consta así en la actualidad. Con la burbuja inmobiliaria las entidades financieras, administraciones públicas, notarios, etc., permitieron el endeudamiento de miles de familias. En nuestro caso, en nuestro municipio, quintiplicando el precio oficial de viviendas de promoción pública. Cuando finalmente estalla esta estafa financiera y los ciudadanos van perdiendo su empleo y van dejando de poder pagar sus hipotecas, se encuentran con que los bancos, cajas, etc., han mercantilizado el derecho fundamental y universal a tener una vivienda digna. Ante la pasividad de muchos de los organismos públicos que deben velar por proteger estos derechos, pudiendo asi los bancos, cajas, etc., echar a la calle a estas familias impunemente, y dejándolos ahogados en su endeudamiento de por vida. Es decir, mientras las causas de esta su crisis son estructurales, es decir del sistema, las consecuencias se han socializado. Entendemos que el derecho a una vivienda digna hacia la ciudadanía, debe primar sobre el derecho a la propiedad de una vivienda privada hacia las entidades financieras, y sobre todo en Badia, ya que de no ser asi pierde esta vivienda su caràcter de función social. Que sea legal no lo convierte en legítimo. Por todo ello desde la Asamblea de la Paz de Badia consideramos que: Punto uno. Desde el Consistorio se debe difundir la información y ponerla al alcance de toda la población, entidades, asociaciones, etc., referente a la paralización inmediata de todas las ejecuciones hipotecarias, subastas, etc., de nuestro municipio. Como ejemplo informar que en Terrassa el Ayuntamiento y el Colegio de Abogados de esta ciudad, han puesto en marcha la primera oficina en Catalunya dedicada a evitar desahucios. También debe apoyar y dar soporte institucional a la presentación, seguimiento y defensa en el Parlament de la nueva ILP Hipotecaria. Esta es la quinta vez que se presenta una ILP de este tipo, sin que se haya podido aprobar en el Congreso. Y sería hipócrita por lo tanto darle apoyo únicamente en este Consistorio, así como también consideramos que hay que difundir la información para conseguir la exempción fiscal de los vecinos de nuestro municipio, etc. Informar también de que en breve Ada Colau vendrá a 12 Badia para hacer un acto de presentación de la ILP, y desde la PAH consideramos y esperamos tener representación y apoyo institucional por vuestra parte en este acto. Punto dos. Es de urgente necesidad disponer inmediatamente de un censo de viviendas vacías de Badia del Vallès para poder trabajar conjuntamente y establecer un feedback entre los ciudadanos, los miembros de la PAH, la Asociación de Vecinos, el Ayuntamiento y la Agència d'Habitatge de la Generalitat de Catalunya para evitar nuevos desahucios. Y punto tres. En este Ayuntamiento se debe crear un modelo de ley, una ordenanza municipal o lo que sea preciso, para realizar si es necesario la expropiación a entidades financieras que sean propietarias de viviendas de protección oficial en Badia y que no las ocupen, o que no mantengan a sus dueños en su vivienda en régimen de alquiler social, y en el caso de que finalmente este banco o caja sea el propietario de este inmueble, regularlo oficialmente para que sean estas entidades las encargadas de pagar el IBI, los recibos de las comunidades de vecinos, etc., y evitando asi que evadan impuestos. ¿No existe un plazo máximo para que un banco o caja ocupe una vivienda de protección oficial?¿Dónde queda entonces la protección, función y justicia social de estas viviendas? No puede ser que ley castigue a una persona por abandonar a su animal de compañía, cosa que me parece muy justo, y por otra parte indulte a aquellos responsables de esta crisis que ahora están echando a familias enteras a la calle, peor que si fuesen perros. Como dijo Ghandi, cuando una ley es injusta, lo correcto es desobedecerla. Y aprovecho para invitar a todo el mundo incluidos vosotros por supuesto, a que participeis en las asambleas de la PAH que son los viernes por la tarde a las 7 y media, y también a que participeis como fedatarios o como ayudantes para recoger firmas, para que esta ILP salga adelante, ya que el ejemplo de la historia nos demuestra que juntos si se puede. Muchas gracias". A continuació pren la paraula el senyor Eusebio Argueta, regidor del grup municipal d'ICV- EUiA, que diu: "Una vez más en este Consistorio tenemos que hablar del problema que están padeciendo nuestros vecinos por el tema de la vivienda, pero ahora con un añadido más. Como bien ha dicho la Maite que ha defendido la moción para defender la quinta propuesta sobre la ley o la iniciativa de legislativa popular. Nosotros estamos totalmente de acuerdo en esta iniciativa, vamos a dar el apoyo que todos nuestros medios y nuestros recursos de esta organización política, de este grupo político están al servicio para que esta iniciativa popular sea un éxito, y que no sean las 500.000 firmas que se necesitan como mínimo, sino que sean más, que sean muchas más. Nuestra organización política en todo el territorio ya está recogiendo firmas, de hecho ya lo saben. Estamos participando en la asamblea de la PAH y estamos diciendo que cuenten con nosotros para lo que sea. De hecho aceptamos y recogemos gustosamente el llamado, y de hecho se ha creado aqui en Badia la mesa para hablar de los temas de la vivienda. Ayer mismo tuvimos la última reunión y de hecho de ahí salieron unas propuestas interesantes. Entre otras yo anoche mismo me puse en contacto con los portavoces de CiU y del PP y por supuesto con la Sra. Alcaldesa haciéndole saber que nos gustaría que los diputados de la provincia de Barcelona en el Congreso, pues defiendan esa proposición no de ley, de exempción fiscal para los vecinos de Badia, de hecho este es un problema principalmente político, lo que no se puede descartar otra forma de actuar y de luchar por supuesto, pero esto los técnicos van a aplicar la ley, los técnicos de Hacienda van a aplicar la ley. Lo que nosotros tenemos es que movernos con la mayor rapidez posible, ya que la declaración de la renta del 2011 ya está en marcha y a muchos vecinos les están reclamando sendas cantidades económicas por haberse acogido a un convenio que gracias a ello hay más de 100 familias en nuestro municipio que no están en la calle, y eso pienso que es lo más importante ahora, defender este otro paso más, que estos vecinos puedan de alguna manera ser defendidos por nosotros, por los representantes más arriba, por los diputados que tenemos en el Congreso. Anoche mismo me puse en contacto después de esa reunión, con nuestro grupo parlamentario en el Congreso de los Diputados, y están dispuestos a venir y hacer esta posible mesa redonda o esta mesa de trabajo para pedirles una única cosa a los diputados del PP, del PSC, de ERC, de CiU, de ICV-EUiA, que defiendan esta propuesta no de ley para que nuestros vecinos no tengan que pagar algo que les reclama Hacienda como un incremento de patrimonio que es irreal, y aparte de irreal es injusto. Y por eso este grupo político al que yo represento en este Consistorio, daremos apoyo a esta moción que presenta la PAH". A continuació pren la paraula la senyora Antonia Escriva, regidora del grup municipal del PP, que diu: "Nos podríamos extender sobre este tema muchísimo, pero creo que se puede decir más alto pero no más claro de lo que ha expuesto Maite. Por lo tanto, cualquier cosa que 13 pudiera añadir a este respecto no haría más que corroborar todas y cada una de las palabras que ha dicho. Únicamente manifestar que desde esta formación política, logicamente si que estamos ya con nuestros representantes parlamentarios, y si que están dispuestos a participar, a trabajar y a presentar todo aquello que sea necesario. El único problema, que antes lo he comentado en la Junta de Portavoces, era el problema de agenda que al no especificar un dia...pero entendiendo que el primero que marque el dia serán los demás quienes le sigan, o sea ningún problema. Creo que no hace falta decir que votaremos a favor y que cualquier cosa que desde esta pequeña formación política podamos hacer para incentivar y para ayudar, bienvenida sea". L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Juan Carlos Santervás, regidor de l'AEB, que diu: "Desde AEB apoyaremos la moción lógicamente, ya que esta moción que se presenta centrada en el tema de la dación en pago que ya se aprobó la moción presentada por la AEB y aprobada por todos los grupos que estaban aquí presentes. Decir que también en esa moción se aprobó Badia libre de desahucios, es decir varias de las cosas que se proponen ya se aprobaron, pero que vemos muy positivo que se presente esta moción para dar como el pistoletazo de salida a la recogida de firmas para la ILP y lo apoyamos. El tema de...unos de los temas que han comentado de la PAH es un tema muy interesante que es el censo que estaría muy bien, que ya se ha comentado en alguna Comisión, a través de la Diputación...había que acelerar hacer un censo de viviendas vacías en Badia, y seguidamente, como muy bien ha dicho Maite de La PAH, investigar quien está detrás de esas viviendas, que la mayoría supongo y espero que sean particulares, pero seguramente nos encontraremos que muchas son de bancos y cada vez más con los desahucios. Habría que acelerarlo, ya que ha salido el tema. Nada más". Intervé el senyor Juan Antonio Lancho, tinent d'alcalde d'Urbanisme i Medi Ambient, que diu: "Yo solamente, porque no creo que sea necesario, repetir todo aquello que hemos hecho y que ya lo conocemos todos y todas. Yo creo que si es importante remarcar que Badia, aparte de laas declaraciones políticas que podamos hacer todos y todas en un momento dado, debe demostrar que a partir del dia 23 que empezó la recogida de firmas para la aprobación de esta propuesta, está y vamos a conseguir que las 14.000 personas, no todas porque no todo el mundo podrá firmar, pero si que la gran mayoría de habitantes, ciudadanos y ciudadanas de Badia se comprometan con el problema, sea suyo o no sea suyo, pero van a estar ahí. Por lo tanto, la institución, la regiduria de Vivienda, los grupos municipales estaremos apoyando la recogida de firmas, recogeremos firmas, firmaremos y haremos que esto tire para adelante y estaremos todos juntos y todas". L'alcaldessa diu: "Yo únicamente felicitar y agradecere vuestro trabajo, que tu has felicitado a los regidores y regidoras por haber aprobado una moción, yo quiero felicitaros por el trabajo que haceis diariamente de acompañamiento de las personas afectadas por el esfuerzo personal que haceis por intentar parar los desahucios y decir que yo creo que esta ciudad, desde el principio del problema nos hemos unido a pesar de las desavenencias y de los desencuentros y de no haber estado de acuerdo y haber dado 50.000 vueltas a las mociones para que todos nos pudiéramos sentir cómodos para aprobarlas, pero que estaba el espíritu de intentar hacer entre todos algo por nuestros vecinos y vecinas. Creo que es algo que hay que poner en valor por parte de todas las formaciones políticas, probablemente en algunas estemos más de acuerdo que en otras, pero yo creo que hay que ponerlo en valor, que en este tema nos hemos reunido las veces que ha hecho falta por intentar llegar a un acuerdo. Felicitar también la convocatoria de la mesa de viviendas, hoy he tenido una reunión con el secretario general d'Habitatge, le he hecho llegar los acuerdos a los que se llegaron en la mesa de vivienda, y espero que todas esas peticiones que se les ha hecho llegar a la Generalitat puedan dar su fruto. Y nada más". Es procedeix a la votació de la proposta presentada, que es aprovada per unanimitat. S'acorda: Vist que segons les dades del Consell General del Poder Judicial, només entre 2007 i el tercer trimestre de 2011 s'han produït a Espanya 151.369 processos de desallotjament com a conseqüència dels més de 328.000 procediments d'execució hipotecària iniciats. 14 Vist que aquesta legislació que permet que les entitats financeres s'adjudiquin els habitatges pel 60 % del valor de taxació no només és anòmal i no té comparativa amb les legislacions d'altres països del nostre entorn, sinó que a més era desconeguda per les famílies quan varen signar els contractes hipotecaris molts cops amb informació insuficient i enganyosa. Vist que considerem inadmissible i totalment injust que en un Estat social i democràtic de dret que recull el dret a un habitatge digne i adequat a través de mandat constitucional, totes les conseqüències de la crisi recaiguin sobre la part més vulnerable del contracte hipotecari. Considerant que els efectes dramàtics es concentren a l'àmbit municipal, ja que és als serveis socials de les administracions locals on s'adrecen majoritàriament les persones i famílies afectades en busca d'ajut. Els grups municipals de l'Ajuntament de Badia del Vallès acorden: Primer. Donar recolzament al procés de recollida de signatures que faci possible la discussió parlamentària d'una reforma de la Llei, a través de la Iniciativa Legislativa Popular (ILP) impulsada per les entitats a sota signants, amb la finalitat de regular la dació en pagament amb efectes retroactius, una moratòria immediata dels desnonaments i la reconversió de les hipoteques en lloguer social, com a mesura de mínims destinada a garantir el dret a l'habitatge de les persones afectades per execucions hipotecàries. Segon. Facilitar el procés de recollida de signatures de les persones i entitats al municipi. Tercer. Fer públic aquest acord en el municipi a través de les vies de comunicació ordinàries de les que disposa el consistori. Quart. Enviar copia escanejada del present acord a la Comissió promotora de la Iniciativa Legislativa Popular de regulació de la dació en pagament, de lloguer social i de paralització dels desnonaments a la adreça electrònica: contacto@quenotehipotequenlavida.org . II. CONTROL A L'EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL 1. DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS D'ALCALDIA DE LA NÚM. 1022/11 FINS LA 233/12 La Corporació es dóna per assabentada de les següents resolucions de l'Alcaldia: Núm. 1022/11, de 30 de desembre, d'aprovar I'expedient núm. 37/2011, de generació de crèdits a partides pressupostàries de l' exercici de 2011. Núm. 1023/11, de 30 de desembre, d'aprovar I'expedient núm. 38/2011, de generació de crèdits a partides pressupostàries de l' exercici de 2011. Núm. 1024/11, de 30 de desembre, d'aprovar documents comptables fase D i AD per import de 1.090.75 euros, que figuren a la relació 44/2011, i aprovar els documents fase O i ADO, per import de 15.542,77 euros, de la relació núm. 68/2011. Núm. 1025/11, de 30 de desembre, de concessió a l'entitat Centre Cultural Nova Badia, una subvenció per import de 1.515,69 euros, de conformitat amb les bases d'atorgament de subvencions aprovades per l'any 2011, i la justificació presentada per l'entitat. Núm. 1026/11, de 30 de desembre, d'aprovar les relacions comptables d'ingressos 1107, 1108, 1109, 1110, 1111 i 1112, corresponents al mesos juliol a desembre de 2011, per sancions imposades. Núm. 177/12, de 9 de març, d'autoritzar l'OVP a la senyora Damiana Singla Espinosa, per a la col.locació d'una parada de 4 m2 destinada a la venda de roses, durant els dies 23 d'abril i 5 i 6 de maig de 2012. 15 Núm. 178/12, de 9 de març, d'autoritzar l'OVP a la senyora Remedios Fernández Santiago, per a la col.locació d'una parada de 4 m2 destinada a la venda de roses, durant el dia 23 d'abril de 2012. Núm. 179/12, de 9 de març, d'autoritzar l'OVP a la senyora Ana Fernández Santiago, per a la col.locació d'una parada de 4 m2 destinada a la venda de roses, durant el dia 23 d'abril de 2012. Núm. 180/12, de 14 de març, de fer efectiva la baixa de diferents veïns per inscripció indeguda, i finalitzar l'expedient de baixa d'ofici 07/11, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament de data 29 de febrer de 2012. Núm. 181/12, de 14 de març, de fer efectiva la baixa del senyor Fouad Laaroussi per inscripció indeguda, i finalitzar l'expedient de baixa d'ofici 06/11, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament de data 29 de febrer de 2012. Núm. 182/12, de 14 de març, de fer efectiva la baixa de la senyora Carolina Gutiérrez Alcaide per inscripció indeguda, i finalitzar l'expedient de baixa d'ofici 02/11, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament de data 29 de febrer de 2012. Núm. 183/12, de 14 de març, de fer efectiva la baixa del senyor Carlos Roberto Castillo per inscripció indeguda, i finalitzar l'expedient de baixa d'ofici 28/10, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament de data 29 de febrer de 2012. Núm. 184/11, de 14 de març, de declarar la caducitat de les inscripcions i aprovar la baixa del padró d'habitants, de diferents estrangers que no han realitzat la preceptiva renovació. Núm. 185/12, de 12 de març, de donar de baixa del padró del mercat ambulant el senyor Victoriano Martín Rangel, titular de la parada núm. 71, amb efectes del dia 1 de gener de 2012, a petició de l'interessat, i donar d'alta el seu fill Santiago Martín Vázquez com a titular de la mateixa parada. Núm. 186/12, de 15 de març, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 19 de març de 2012. Núm. 187/12, d'1 de març, de nomenament de la senyora M. Rocio Matillas Aparicio operària polivalent de serveis múltiples, atesa la realització de les pertinents proves selectives i amb efectes del dia 1 de març de 2012. Núm. 188/12, de 13 de març, de concessió d'una bestreta per import de 300,00 euros a la senyora Laura Rubert Pérez, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària d'estiu de 2012. Núm. 189/12, de 14 de març, d'estimació de les al.legacions presentades en la relació 12013853, sobreseient els expedients incoats per infraccions de circulació i procedint al seu arxiu. Núm. 190/12, de 14 de març, de donar per finalitzats els procediments sancionadors de la relació 12013852, i imposar la sanció de multa que es en cada cas es fa constar. Núm. 191/12, de 14 de març, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 12013773 a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. Núm. 192/12, de 14 de març, de contractar el senyor Fermín Velázquez León, amb la categoria de peó, mitjançant contracte laboral per obra o servei determinat, dins el projecte "Reforç i Millores SMO", no abans del dia 15 de març i fins el 29 de juny de 2012. 16 Núm. 193/12, de 16 de març, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat el senyor Hilario Segovia Guisado. Núm. 194/12, de 15 de març, d'autoritzar l'OVP a la senyora Dolores Serrano Torres, per a la col.loc