13/2012 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS, EL DIA 28 DE NOVEMBRE DE 2012 Badia del Vallès, vint-i-vuit de novembre de 2012 El Ple de la corporació quan son les dinou hores i cinc minuts, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària sota la presidència de la Sra. Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Sr. Juan Antonio Lancho Aceituno PSC Sra. Raquel Gracia Peral PSC Sr. Antonio Sabariego Guerrero PSC Sra. Montserrat Jiménez Molina PSC Sr. Antonio Rodríguez Yañez PSC Sra. Montserrat Carbonell Rosell PSC Sr. Joaquim Jesús Duran Redondo AEB Sra. Concepción Hurtado Sánchez AEB Sr. Juan Carlos Santervás García AEB Sra. Cristina Fàbregas Moreno AEB Sra. Antonia Escrivà Castellanos PP Sr. Pablo Ropero Muñoz PP Sra. Saray Muñoz Contreras PP Sr. Eusebio Argueta Chica ICV-EUiA Sra. Marta Figueras i Badia CIU Sr. Raul Ortiz Parra PXC Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudens, que certifica i l'interventor senyor Raul López Borras. L'alcaldessa diu: "Abans de començar amb l'ordre del dia volem fer constar que la Junta de Portaveus ha acordat manifestar la seva solidaritat amb els treballadors de telefònica que hi ha en vaga de fam amb el fi de reclamar la readmissió del seu company que han acomiadat. També comentar la retirada del punt número quatre de l'ordre del dia per la dinamització del comerç local per acord dels grups, va haver una proposta inicial per portar en aquest Ple igual que el Reglament de venda no sedentària i arrel de diverses peticions, a petició del grup de l'Alternativa d'Esquerres per Badia i a petició de Convergència i Unió de fer un Ple monogràfic relatiu a comerç en el Ple de desembre, doncs ho retirem de l'ordre del dia i farem un monogràfic en el mes de desembre per tractar tots els temes que tenen a veure amb comerç." Oberta la sessió per la Sra. Alcaldessa i amb el quòrum necessari, es procedeix a resoldre els assumptes de l'ordre del dia, adoptant-se els següents acords: I. PART DISPOSITIVA 1. APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR 1 S'aprova sense necessitat de lectura prèvia l'acta de la sessió ordinària que va tenir lloc el dia 31 d'octubre de 2012, ja que tots els membres del consistori disposaven del text. L'alcaldessa dona la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de Convergència i Unió que diu: "Gràcies senyora Presidenta, a mi m'agradaria fer una comprovació i és en una de les meves intervencions concretament la que està situada a la pàgina 23, a la línia 6 posa "per a mi segur que el grup municipal que defensa...." jo diria que aquí en comptes de "para mi segur" vaig dir alguna cosa semblant a "premissa 1", però demanaria si es pot fer la comprovació pertinent i si no és així canviar-ho i ja està. Moltes gràcies" L'alcaldessa diu: "Farem la comprovació oportuna." Un cop comprovada la gravació, es modifica en la pàgina 23 la intervenció de la senyora Marta Figueras en el sentit de que on diu "per a mi segur", ha de dir "premissa ú." 2. PRESSA DE CONEIXEMENT RENÚNCIA REGIDORA Per indicació de l'alcaldessa la secretària llegeix la proposta d'acord. "Atès que la senyora Concepción Hurtado Sánchez, regidora de l'Ajuntament de Badia del Vallès, ha presentat renúncia al càrrec regidora de l'Ajuntament mitjançant instància presentada amb data 7 de novembre de 2012, i de conformitat amb el que preveu la legislació electoral i del règim local, així com a la instrucció de la Junta Electoral Central sobre substitució de càrrecs representatius locals, de 10 de juliol de 2003, S'acorda: Primer. Prendre coneixement de la renúncia formulada per la senyora Concepción Hurtado Sánchez a la seva condició de regidora de l'Ajuntament de Badia del Vallès i a tots els càrrecs que exerceix derivats de la seva condició. Segon. Comunicar aquest acord a la Junta Electoral de Central instant a la mateixa la designació i la expedició de les credencials corresponents com a regidora/ra municipal al/la següent candidat/a de la mateixa llista electoral, d'acord amb la relació de candidatures publicades en el Butlletí Oficial de la Província de 26 d'abril de 2011. Tercer. Notificar aquest acord als interessats i a la Junta Electoral Central." Seguidament l'alcaldessa dona la paraula a la senyora Concepción Hurtado. "Hola, presento mi dimisión por problemas de salud, y para mejorarla necesito todas mis fuerzas físicas y emocionales. Cuando vine a vivir a Badia dije "ya he encontrado mi lugar en el mundo" y como quiero que siga siéndolo pues me tengo que poner a luchar ahora por esta causa. Realmente no pensaba venir a presentarla directamente por aquello de las cargas emocionales y porque ya de por si lo Plenos a veces se alargan y no quisiera ser hoy yo la culpable que os haga comer la cena más tarde. Pero pensándolo bien he creído conveniente venir por un lado a daros las gracias públicamente y porque siento que a veces los oyentes que nos acompañan en el Pleno se van con la sensación de haber estado en una pelea de palabras políticas sin mirar más allá de las personas que las dicen, y se olvidan que detrás de cada uno de todos nosotros hay una persona y que por eso estamos aquí, defender como personas lo que creemos cada uno a nuestro modo. Somos algo más que siglas y colores políticos. En primer lugar agradecer a la asamblea de AEB que en su día decidió ponerme en listas, y a las personas que votaron para que yo estuviera aquí. Desde que vine quería hacer cosas por y para Badia, y para mí llegar hasta aquí ha sido muy importante. A mi grupo político por la gran calidad humana que han tenido siempre conmigo y que ahora se duplica. Siempre he tenido muy claro porque entré en AEB, pero ahora me doy más cuenta de que era lo que yo quería, algo más que un grupo político y no encuentro palabras para agradecer lo que estos días me 2 están aportando, es como tener una familia física que no tengo aquí, bueno estos días sí que me acompañan mis hermanos, gracias. Al resto de grupos del consistorio porque yo sentía que no estaba a la altura política y pública que tenéis el resto para compartir comisiones, plenos, etc, y cada uno habéis sabido respetar mi forma de ser, ya no sólo por mis ideas políticas sino como persona. Y como no quiero extenderme demasiado nombrando a cada uno de vosotros sólo permitirme que de mi agradecimiento en particular a una persona, Montserrat Carbonell, por las mil y una aclaraciones que a veces me has tenido que ir dando y tu paciencia que me ha servido de gran ayuda dentro de este consistorio, gracias. Y como no a mis hijos por el tiempo que a veces les he quitado para dedicarme a esto de la política. Me retiro de la política más activa para estar un poco más por mí, pero como siempre seguiré estando en las luchas de la calle, así que nos vemos." L'alcaldessa dona la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de Convergència i Unió. "L'altre dia es va fer un prec envers la discreció que tu valoraves en aquesta situació i per tant bueno tu ja saps que una de les coses que se'm donen malament és verbalitzar certes situacions i més aquí, simplement dir-te que tu eres una de les millors persones que he conegut Concha ho dic de tot cor, crec que ho constato que l'Ajuntament perd o es despedeix d'una regidora amb una inigualable qualitat humana i això és essencial, la vida necessita gent com tu Concha, i la política en concret necessita gent com tu perquè li doneu aquest toc de qualitat que fa que els demés aprenem a ser millors persones, i parlo per mi, i a nivell personal la veritat és que perdo aquella mirada de suport, aquella mirada de comprensió, sempre m'he sentit respectada per tu com a persona i això sent la portaveu de Convergència i Unió te un pes específic que normalment a vegades s'oblida que som persones, tu no ho has oblidat mai, i en un moment donat estant en una reunió complicada o en un Ple i poder mirar, alçar.. i tenir la teva complicitat, per mi serà tota una tragèdia. Estem amb tu, estem amb tu Concha i segur que t'anirà molt, molt be, una abraçada molt forta, desprès t'abraçaré en persona." L'alcaldessa dona la paraula al senyor Eusebio Argueta regidor del grup municipal d'ICV-EUiA: "Muchas gracias Concha, por haber compartido estos momentos con nosotros y yo me acuerdo alguna jornadas que hemos organizado y conocí los temas de solidaridad que tu colaborabas o empezábamos a colaborar, con la radio del pueblo que nunca a llegado a cuajar, Radio Badia, y después pues no fuimos conociendo en otras actividades y después en la política y después en el Ayuntamiento. Para no repetirme lo que ha dicho Marta pues la calidad humana es lo más importante y detrás de estos asientos hay unas historias y unas familias y unos sentimientos, y hay unos momentos emocionales y bonitos también, porque lo hacemos las personas, porque somos personas. Yo cuando estabas hablando, es normal, y aunque el portavoz de la AEB nos ha dicho en muchas ocasiones que intentáramos evitar emociones es que es imposible evitarlas porque somos personas, somos humanos y te tenemos este sentimiento muy noble de cariño y de amor y de respeto a pesar de las diferencias políticas yo pienso que es esto lo que tenemos que tener presente, y es esto lo que tenemos las personas que nos dedicamos a estas cosas, al bien común, al servicio a los demás, el amor y el respeto, muchas gracias Concha de verdad. Y salud que esta la tenemos ganada." Seguidament l'alcaldessa dona la paraula a la senyora Antonia Escriva regidora del grup municipal del Partit Popular."Bueno Concha, estamos enfrente políticamente pero personalmente me siento, nos sentimos a tu lado, totalmente. Tu sonrisa ha hecho muy amenas muchas comisiones y has dicho, bueno si ella sonríe vamos a dejarnos fluir. Tienes la fuerza emocional y moral de todos los que estamos aquí de muchísimos que están fuera y te has ganado el cariño y sobre todo el respeto y vamos a tirar para delante y estamos aquí para lo que quieras, como si quieres discutir sobre la política que está llevando el señor Rajoy, pues aquí estoy, suerte Concha." L'alcaldessa dona la paraula a la senyora Montserrat Carbonell regidora del PSC. "Difícil, lo traía escrito y todo y me has dejado sin palabras Concha. Ha sido un placer todo este tiempo trabajar contigo, todas las reuniones que hemos tenido, olvidando las siglas que representamos tanto tu como yo para poder llegar a entendimientos, para que todo llegase a buen fin. Cafés que también hemos tomado porque no todo va ha ser siempre trabajo, agradecerte también la amistad a nivel personal. Sabes como encontrarme, sabes donde estoy, sabes lo que pienso de todo esto, y no te puedo decir nada más Concha, gracias." 3 L'alcaldessa diu: "Yo sólo decir que antes has dicho que tenías tus reservas que podías no tener la altura política que teníamos los demás y yo afirmo y creo que sin equivocarme y creo que todos los estamos en este Pleno sentados es que si alguien ha demostrado tener altura política en este Pleno has sido tu Concha, muchas gracias." Finalitzat aquest punt, la senyora Hurtado abandona el seu escó. 3. RATIFICACIÓ RESOLUCIÓ D'ALCALDIA NÚM. 709/2012 La secretària llegeix la proposta d'acord: L'alcaldessa dona la paraula a la senyora Montserrat Jiménez Tinenta d'alcaldessa d'Economia i Serveis Generals que diu: "Decir que como ya informé en la Comisión Informativa se acordó con los representantes legales de los trabajadores de este Ayuntamiento la suspensión de los artículos que regulan los complementos de Incapacidad Temporal, también del Convenio y también el Acuerdo de Condiciones, pasándo a regularse según el artículo nueve del Real Decreto Ley 20/12, estableciéndose el abono de los complementos de incapacidad temporal en los máximos permitidos por esta normativa, es decir, que si la normativa dice que hay unos parámetros entre los que los ayuntamientos nos podemos mover para fijar esos tramos, el Ayuntamiento de Badia con los representantes legales de los trabajadores hemos decidido ir a los máximos de esos tramos. Asimismo, y atendiendo a los acuerdos adoptados en este Pleno de garantizar los derechos de los empleados y minimizar los efectos de esta normativa en los empleados de este Ayuntamiento y siempre dentro del marco legal establecido, se procede también a determinar los supuestos extraordinarios por los que se podrá acceder a un complemento del 100 por 100 de las retribuciones. También se ha procedido a desarrollar el contenido de la ayuda social de sanación. En definitiva lo que hemos intentado con este acuerdo es que los trabajadores y trabajadoras de este Ayuntamiento quedaran en similares condiciones a las ya existentes en materia de complementos de incapacidad temporal." Seguidament l'alcaldessa dona la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de Convergència i Unió: "Nosaltres quan es presenten resolucions d'alcaldia, anem a veure, en temes pressupostaris en movem en una forquilla de l'abstenció o del vot en contra entre d'altres coses perquè també hem votat en contra dels pressupostos. Aquí estem parlant d'una resolució d'alcaldia en la qual s'han fet unes negociacions amb els treballadors de la casa i han arribat a uns acords determinats que considerem que poden ser positius en un moment donat però seguint una mica la coherència de la nostra orientació de partit nosaltres ens abstindrem." L'alcaldessa dona la paraula al senyor Eusebio Argueta regidor del grup municipal d'ICV-EUiA: "En este punto nosotros nos abstendremos porque aunque creemos que aunque es de obligado cumplimiento y aceptamos que hay que cumplir la Ley pero creemos que es una pérdida de la capacidad económica de los trabajadores de esta casa por determinadas circunstancias de la vida se puedan poner en capacidad temporal y entonces por lo tanto creemos que no podemos dar nuestro apoyo a esta Resolución que traen a aprobación en esta sesión plenaria y nos abstendremos." L'alcaldessa dona la paraula al senyor Quim Duran regidor del grup municipal de l'AEB: "Assistim a una nova volta de cargol del Govern central del Partit Popular, fa un mes parlàvem de la paga extraordinària de Nadal dels treballadors, nosaltres creiem que això és un robatori a ma alçada i recolzar aquesta Resolució d'Alcaldia doncs és recolzar la pèrdua d'uns drets dels treballadors és una mena d'impost per malaltia, és aquell debat que ja vam tenir fa 30 dies sobre el que és legal i el que és legítim, nosaltres creiem que aquesta normativa és il·legítima i per tant doncs no donarem suport, i creiem que ja va arribant l'hora de ser insubmís amb aquelles lleis que no son legítimes." L'alcaldessa diu: "Be, jo hem remeto al que vam parlar en el ple passat, nosaltres tampoc estem d'acord amb el que consta en el Decret però és un Decret d'obligat compliment, si nosaltres no fem compliment del Decret i en aquest cas si faig una ordre de pagament contra la Llei la meva responsabilitat és personal, amb la qual cosa no puc posar ni la meva persona ni tant sols aquest Ajuntament en una situació de il·legalitat malgrat que coincideixo amb vostè 4 que no és mateix la legalitat del Decret que la legitimitat del Decret, nosaltres en qualsevol cas hem intentat minimitzar l'impacta de les mesures del Decret i buscar qualsevol eina que ens pogués permetre complementar els casos d'IT dels treballadors que agafin la baixa en aquest Ajuntament, en aquest cas ho vam fer a través de l'ajut de sanació que hem fet un complement i hem complementat la normativa per poder-lo aplicar pràcticament per qualsevol tipus de baixa per IT de qualsevol treballador d'aquesta casa, penso que ha quedat tot bastant ben recollit per poder donant compliment a la Llei, també donar resposta al dret que tenen els treballadors en el moment de que agafin una baixa puguin cobrar el 100% de les seves retribucions." Sotmesa la votació s'aprova amb 7 vots a favor (PSC) 6 abstencions (3 PP, 1 ICV-EUiA, 1 CIU, 1 PXC) i 3 en contra (AEB), la ratificació de la resolució següent: "Ateses les resolucions dictades per l'Alcaldia susceptibles d'ésser ratificades pel Ple de l'Ajuntament, es proposa la ratificació literal de la següent: Resolució núm. 709//2012, de 13 de novembre de 2012, d'aplicació del Reial Decret Llei 20/2012, de 13 de juliol pel que fa al desenvolupament del contingut de l'article 9 en matèria de complement de les prestacions d'Incapacitat temporal." 4. PER LA DINAMITZACIÓ DEL COMERÇ LOCAL Es retira de l'ordre del dia la proposta d'acord referent als locals comercials. 5. APROVACIÓ CONSTITUCIÓ ASSOCIACIÓ ÀMBIT B-30 I DELS SEUS ESTATUTS La secretària llegeix la proposta d'acord: L'alcaldessa dona la paraula al senyor Raul Ortiz regidor del grup municipal de PXC: "Nada más decir que desde Plataforma por Catalunya creemos que una zona industrial y tecnológica que tenemos aqui cerca de Badia, ya que Badia ha sido impulsor de esto de la B30 daremos nuestro apoyo a este acuerdo, gracias." Seguidament l'alcaldessa dona la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de Convergència i Unió: "Simplement dir que nosaltres evidentment donarem suport a aquest projecte i a qualsevol altre que tingui com objectiu incentivar l'economia productiva a la zona industrial i tecnològica que compren el nostre territori. A més crec que en aquest cas cal felicitar-se de que Badia del Vallès formi part dels municipis fundadors d'aquesta iniciativa, d'aquest projecte, crec que en una època tan complicada com la nostra aquest tipus de projectes son encara més importants que en les condicions habituals i per tant rebran tot el nostre suport se'ns cap tipus de dubtes." L'alcaldessa dona la paraula al senyor Eusebio Argueta regidor del grup municipal d'ICV-EUiA: "Nosotros daremos apoyo a esta propuesta de acuerdo del equipo de Gobierno y quizas hacemos un ruego en este mismo momento de estar informados puntualmente de los acuerdos que se vayan tomando en esta nueva Entidad y sin secundar las palabras de los demás es porque creo que por la que nos están echando es importante que iniciativas como estas puedan, las apoyemos y las tiremos para delante." Seguidament l'alcaldessa dona la paraula al senyor Pablo Ropero regidor del grup municipal del Partit Popular: "Sólo decir que el Partido Popular de Badia daremos apoyo también a la propuesta." 5 A continuación l'alcaldessa dona la paraula al senyor Quim Duran regidor del grup municipal de l'AEB: "L'AEB s'abstindrà en aquest punt". Sotmesa a votació s'aprova amb 13 vots a favor (7 PSC, 3 PP, 1 ICV-EUiA, 1 CIU, 1 PXC) i 3 abstencions (AEB). S'acorda: Atès que la principal aglomeració industrial de Catalunya es troba en els municipis que ocupen el tram de l'AP7/B-30, i que aquest àmbit territorial disposa d'una sèrie d'actius que li donen un extraordinari potencial (centres de recerca, universitats, empreses lligades a la innovació, infraestructures, equipaments referents a Catalunya, i uns municipis que compten amb una xarxa de serveis i instal·lacions de qualitat), i que ofereixen la possibilitat de consolidar una estructura industrial, de coneixement i recerca molt competitiva en un context mediterrani, a escala europea. Atès que en data 23 de març de 2011, els ajuntaments que formen part del grup impulsor de B30, atenent les potencialitats del territori i la voluntat de promoure el seu desenvolupament, van acordar definir una estratègia de col·laboració entre empreses, centres de recerca, universitats, ajuntaments, organitzacions empresarials, organitzacions sindicals i governs per potenciar la zona industrial i tecnològica que comprèn tot l'eix de la B30 i posicionar-la com una de les regions industrials amb més potencial innovador de Catalunya, Espanya i, amb vocació de ser-ho, del Sud d'Europa. Atès que en les reunions plenàries posteriors, celebrades a la Universitat Autònoma de Barcelona i a Martorell, el grup impulsor va acordar que la forma jurídica més adient per a desenvolupar aquest projecte era a través de la constitució d'una associació, de conformitat amb allò que disposa la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, essent aquesta una associació sense finalitat lucrativa, de naturalesa permanent, amb personalitat jurídica pròpia i independent de la dels seus membres socis, i amb plena capacitat jurídica. Atès que el grup impulsor ha procedit a elaborar la proposta d'estatuts que han de regir l'Associació, els quals es van validar a la reunió plenària del grup impulsor celebrada a Mollet del Vallès el 17 d'octubre de 2012. Atès que els estatuts elaborats incorporen tots els aspectes que, segons l'article 134 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, necessàriament han de contenir; així mateix, s'ajusten a les disposicions establertes al Llibre Tercer del Codi Civil de Catalunya, com ara les que regulen l'actuació i representació dels òrgans de govern, el règim d'adopció d'acords, els drets i deures dels socis, el règim comptable i documental, els actes de modificació estructural o el procediment de liquidació subsegüent a la dissolució; tot i que també fa ús de l'autonomia organitzativa que atorga l'esmentat Codi per regular la seva organització i funcionament. Vistos els articles 133 a 136 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya (TRLRLC), en concordança amb la Disposició Addicional Cinquena de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (LBRL), que preveuen la facultat dels ens locals de constituir associacions per a la protecció i promoció de llurs interessos comuns, les quals es regularan pels seus estatuts i per la seva normativa específica, i que el procediment a seguir és l'adopció pel Ple municipal de l'acord de creació de l'associació, aprovació dels estatuts, i designació de representant. Vistes les Lleis 4/2008, de 24 d'abril, per la qual s'aprova el Llibre Tercer del Codi Civil de Catalunya, relativa a les persones jurídiques, i 7/2012, de 15 de juny, de modificació del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, que regulen les associacions de Catalunya, i especialment els articles 321-1 a 321-6 del Codi, que regulen la naturalesa i els requisits de constitució de les associacions per part de persones jurídico-públiques, sempre que les normes per les quals es regeixen no ho prohibeixin i que l'acord sigui adoptat per l'òrgan competent. 6 Vist l'article 52.2.b) del Text Refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya, en relació amb el 22.2.b) i 47.2.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de règim local, que atribueixen la competència per adoptar l'acord de creació i d'aprovació dels estatuts de l'associació al Ple municipal, amb el vot favorable de la majoria absoluta dels seus membres. S'acorda: Primer.- Aprovar la constitució de l'Associació Àmbit B30, la finalitat de la qual és definir i desenvolupar una estratègia de col·laboració entre empreses, centres de recerca, universitats, administracions locals, organitzacions empresarials, organitzacions sindicals i governs per incentivar l'economia productiva a la zona industrial i tecnològica que comprèn l'àmbit definit a l'article 3 d'aquests estatuts i per posicionar aquest territori com una de les regions industrials amb més potencial innovador de Catalunya, d'Espanya i del sud d'Europa. Segon.- Manifestar la voluntat d'aquest Ajuntament de formar part de la mateixa com a membre fundador. Tercer.- Aprovar el text dels estatuts que han de regir l'esmentada Associació, i que s'acompanya annex. Quart.- Nomenar a la Sra. Eva Menor i Cantador, Alcaldessa de Badia del Vallès, representant de l'Associació Àmbit B30 i facultar-la per adoptar i executar els actes i acords necessaris per a l'efectivat d'aquests acords i nomenar en substitució de la Sra. Eva Menor i Cantador al Sr. Antonio Sabariego Guerrero. Cinquè.- Notificar a l'Ajuntament de Sabadell, com a grup impulsor de l'Associació Àmbit B30, aquest acord. 6. ACTUALITZACIÓ DEL MAPA ESTRATÈGIC DE SOROLL I APROVACIÓ MAPA DE CAPACITAT ACÚSTICA Un cop llegida la proposta presentada, l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Juan Antonio Lancho Aceituno, tinent d'alcaldessa d'Urbanisme i Medi Ambient, que diu: "Con este punto del orden del dia lo que pretendemos es dar cumplimiento a lo que dice la ley y también continuar el trabajo que se viene realizando en este municipio desde el año 98, cuando ya se empezó a realizar este estudio sobre el tema del ruido o la contaminación acústica en nuestro municipio. Está claro que el mapa estratégico en el momento en que quede aprobado definitivamente, debe servir de base para que, y lo ligo con el próximo punto del orden del dia, para que el Consell de Medi Ambient tenga una buena eina, una buena herramienta de trabajo para mejorar la calidad de vida de nuestros cioudadanos y ciudadanas que a fin de cuentas es lo que nos interesa a todos y a todas, y sobretodo para que nos sirva como herramienta a la hora de presionar a la Generalitat de Catalunya para que cumpla con sus responsabilidades para con nuestra ciudad, y ponga todas las herramientas y todas las medidas correctoras necesarias para evitar que la zona de la autopista Mediterráneo, Plata y parte de Ibiza sigan sufriendo niveles acústicos superiores a la media". L'alcaldessa dona la paraula al senyor Raul Ortiz regidor del grup municipal de PXC: "Nada más decir que desde PXC daremos apoyo a esta moción". Seguidament l'alcaldessa dona la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de Convergència i Unió: "Simplement dir que nosaltres també donarem suport a aquest punt de l'ordre del dia". L'alcaldessa dona la paraula al senyor Eusebio Argueta regidor del grup municipal d'ICV-EUiA: "Nosotros daremos apoyo a esta propuesta y pienso que es una base importante incluso yo en mi breve intervención que tenía prevista para hoy, pues tenia previsto decir vamos a exigir a la Generalitat que cumpla los compromisos con el apantallamiento, la creación de la barrera acústica, de la barrera sónica. Y claro, porque hay una reserva presupuestaria, un estudio valorado en 2.300.000 euros, y una reserva presupuestaria para este año de 800.000 euros sino me equivoco. Esta mañana hemos recibido un correo del regidor de Urbanismo y Medio Ambient donde nos informaba de que en breve empezarán esas obras. Entonces claro, como 7 ya os lo he dicho ya lo he dicho, y dicho queda. Exigimos a la Generalitat para paliar los ruidos de esta zona ya mencionada por el regidor de la calle Ibiza, Mediterráneo y parte de Via de la Plata, y también de la calle Menorca, de estos ruidos que provoca el paso de un montón de vehículos cada minuto por nuestra vecina y malquerida C-58". Seguidament l'alcaldessa dona la paraula al senyor Pablo Ropero regidor del grup municipal del Partit Popular: "Desde el Partido Popular de Badia daremos soporte también a la propuesta, y decir que nos alegramos también de que empiecen pronto las obras." A continuació intervé el senyor Juan Carlos Santervas, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Desde la AEB votaremos en contra de este punto y explicaré porque. Nos sorprende muchísimo que en un informe acústico, que no es sólo de la autopista sino acústico de problemas de ruido en Badia no se hable del aeropuerto. Cualquier vecino de Oporto, Algarve, o que pasee por las proximidades, o que vaya al polideportivo viejo, sobretodo en la piscina de verano, sabe que eso es un ruido superior. No somos técnicos, no se que ha pasado en ese informe, pero realmente es sorprendente que no se hable nada del aeropuerto. Por eso votaremos en contra.Y respecto a la autopista recordar que la AEB también se opuso al tema de la barrera sónica por el tema de que sólo cubrirá la que posiblemente se empieza a construir parece ser ya, a partir del tercer o cuarto piso. Que lo vuelvo a recordar...hasta, perdón". L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Juan Antonio Lancho Aceituno, tinent d'alcaldessa d'Urbanisme i Medi Ambient, que diu: "En primer lugar agradecer a los grupos municipales que dan soporte a este punto, y luego aclarar una cosa. El porque no sale el ruido que provoca los aviones al paso por nuestro municipio, en el informe ya viene el tipo y como hacen las mediciones. No hacen mediciones a largo plazo, sino que son mediciones que son puntuales y durante breves espacios de tiempo. ¿Qué ocurre? Según los baremos donde se mueven estos informes, estos estudios, el paso de una avioneta no se considera, para este estudio, no se considera contaminación acustica. Que no quiere decir que Badia, la zona que usted ha señalado de Badia, no sufra la contaminación acustica del aeropuerto, pero que en este estudio no viene reflejado porque en los parámetros que se han recogido, el ruido del avión no se contempla. No significa que no existan, y el estudio no dice que no existe la contaminación acústica del aeropuerto. Sobre la barrera sónica, la medida correctora que se va a construir o que está proyectado construir ya que lo han sacado, efectivamente en dos o tres semanas se van a iniciar las obras, y desde el principio y esta discusión ya la hemos tendo muchas veces, está claro que no es la panacea, no soluciona al 100% el problema del ruido. Tampoco es cierto que solamente cubra o mitigue el ruido hasta el tercer o el cuarto piso, sino que son hasta el sexto o séptimo piso del bloque. Pero bueno, son detalles que ya si queremos podemos seguir discutiendo en otro momento, pero lo importante es que este estudio o este informe, lo que va a servir es para seguir trabajando en la línea de paliar o mejorar la calidad de vida de la ciudadanía. No es un estudio que ratifique o de la razón o quite la razón al aeropuerto, a la C-58 o a nosotros. Simplemente es una herramienta de trabajo que servirá para poder seguir por un lado instando a la Generalitat a que haga lo que tiene que hacer, y por otro lado también a tomar internamente como municipio otro tipo de medidas, que está abierto, otro tipo de medidas para mejorar la calidad de vida de la ciudadanía. No es un documento que diga que siente càtedra, simplemente es la revisión de otro documento que se hizo hace 5 años, y que dentro de 5 años tendremos que volver a renovar y actualizar. Veremos la evolución". A continuació intervé el senyor Juan Carlos Santervas, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Empiezo por el final. Bueno, parecer ser ahora que el documento no es tan importante, entonces tampoco pasa nada si votamos que no. Luego el tema yo tengo entendido que es el mapa estratégico de la ciudad, no sólo tiene que hablar sobre ruido. Y para seguir, el informe toma mediciones cada 15 minutos en todo Badia, pero resulta que si se mira el anexo 2711 y 71 hay 3 calles que las toman 24 horas, que son burgos, Mediterráneo y Cantábrico. Si esa misma medición de 24 horas la toma en Oporto o al lado del polideportivo viejo, seguro que saldrían los aviones, es asi". L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Juan Antonio Lancho Aceituno, tinent d'alcaldessa d'Urbanisme i Medi Ambient, que diu: "A ver, yo lamento el voto contrario de la AEB. No porque el documento sea más o menos importante. El documento en si es un mapa estratégico y tiene 8 la importancia que tiene. Yo no le quito importancia al tema, no ponga palabras que no he dicho en mi boca. Yo lo que he dicho es que el documento es un documento de trabajo que será revisado dentro de 5 años como esta es la revisión del que se hizo hace 5 años, exactamente lo mismo. Que es un documento que hacen técnicos, no es un documento político ni de valoración política de ningún tipo. Simplemente es un informe técnico mediambiental.¿De acuerdo? Y que la valoración de donde se colocan los medidores o los sensores no depende de la voluntad de este que habla, sino que simplemente depende de la propuesta técnica de los que son técnicos, de los expertos en la materia. ¿Que votar en contra es lícito? Si. Y que yo no lo voy a discutir, de hecho no estoy discutiendo eso, que conste. Por lo tanto, no ponga..." A continuació intervé el senyor Juan Carlos Santervas, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Que yo en ningún momento he hecho una valoración política. He hecho una valoración ténica, si me escucha un experto y cualquiera que me esté escuchando aquí, en el acta...es que no se, un informe de ruido en Badia que no salga el ruido de los aviones...no se, no soy un experto y no estoy hablando de política. No es una valoración política, sino una valoración técnica. No lo entendemos". L'alcaldessa diu: "En cualquier caso las valoraciones técnicas las hacen los técnicos y las políticas las hacemos los políticos. Pasemos a la votación...bueno, si quiere contestar, Sr. Juan Antonio Lancho. Un minuto". L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Juan Antonio Lancho Aceituno, tinent d'alcaldessa d'Urbanisme i Medi Ambient, que diu: "Menos de un minuto. Sr. Santervás, no le cuestiono su argumentación, no le estoy diciendo eso, ni a usted ni a la AEB. Lo que le estoy diciendo es que lo mismo que usted al inicio de su intervención ha dicho que no es técnico en la materia, ¿Verdad que no? Esto no es un documento en el que estemos haciendo una valoración política. Simplemente es eso. Que es un informe técnico, un estudio mediambiental, que de el se extraerá una conclusión política. ¿Cual es? Que necesitamos que la Generalitat cumpla con Badia. Y por otro lado, si se detectan carencias en el mismo como usted ha señalado, no invalida el estudio en si. Es que el estudio no queda invalidado por eso. Simplemente lo que hay que pedir en todo caso es ampliación de ese estudio, pero votar en contra, y ya si quiere le entramos, si votar en contra porque falta lo del aeropuerto es motivo suficiente pues yo lo respeto, pero no lo comparto". A continuació intervé el senyor Juan Carlos Santervas, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Pues cuando haya ese informe con la ampliación, la AEB votará que si. Ya está". L'alcaldessa diu: "Permítame que lo dude. Permítame que lo dude". Sotmesa a votació s'aprova amb 13 vots a favor (7 PSC, 3 PP, 1 ICV-EUiA, 1 CIU, 1 PXC) i 3 en contra (AEB). S'acorda: Atès que la llei 16/2002 de protecció contra la contaminació acústica determina que els ajuntaments són els competents per realitzar actuacions en els àmbits territorials respectius i es constata així mateix l'obligatorietat d'elaborar els mapes de capacitat acústica dels seus territoris. Atès que el Decret 176/2009 de 10 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 16/2002 de protecció contra la contaminació acústica, té com a principal finalitat completar el desenvolupament de la Llei 16/2002 i l'adaptació dels seus annexos, i alhora assolir l'adequació amb aquells preceptes de caràcter bàsic de la normativa estatal que incideixen directament en la normativa autonòmica. Atès el mapa de capacitat acústica del municipi de Badia del Vallès, redactat pel Laboratori d'Enginyeria Acústica i Mecànica de la Universitat Politècnica de Catalunya, on es defineixen els nivells límits d'immissió de soroll per cada zona, considerant els usos del sòl, d'acord amb les normatives vigents. 9 Atès que el 2 de novembre de 2009 el Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya va aprovar definitivament el "Mapa Estratègic de Soroll de l'Aglomeració d'àmbit supramunicipal del Vallès Occidental i constituïda pels municipis de Sabadell, Barberà del Vallès i Badia del Vallès", complint així amb la Directiva Europea 49/2002/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 25 de juny de 2002, sobre avaluació i gestió del soroll ambiental. Atès que l'article 27, punt 2 del Decret 176/2009, contempla que els mapes estratègics de soroll s'han de revisar i, si escau, esmenar cada 5 anys. Vist els resultats del present estudi, on s'observa que els nivells sonors més elevats coincideixen amb aquelles zones del territori que estan més properes a l'autopista C-58, infraestructura de titularitat supramunicipal. S'acorda: Primer. Aprovar l'actualització del mapa estratègic de soroll de Badia del Vallès. Segon. Aprovar inicialment el mapa de capacitat acústica de Badia del Vallès i obrir un període d'informació pública per un període de trenta dies, mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de la Província, Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya,en un dels mitjans de comunicació escrita diària,i en el taulell d'anuncis de la Corporació i a la pàgina web municipal. Durant aquest període l'expedient restarà a disposició de qualsevol persona que el vulgui examinar per tal de presentar les al·legacions i/o suggeriments que es considerin convenients. De no presentar-se reclamacions o suggeriments en l'esmentat termini, es considerarà aprovat definitivament sense necessitat d'acord exprés pel Ple. Tercer. Instar a la Generalitat de Catalunya a prendre les mesures correctores necessàries per poder donar compliment a la normativa vigent. Quart. Donar audiència als municipis llindars i notificar el present acord a les parts interessades i al Servei per a la Prevenció de la Contaminació Acústica i Lluminosa de la Direcció General de Qualitat Ambiental del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya 7. APROVACIÓ DE LA MODIFICACIÓ REGLAMENT CONSELL MUNICIPAL DE MEDI AMBIENT I SOSTENIBILITAT DE BADIA DEL VALLÈS Es dóna lectura de la proposta. Seguidament, l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Juan Antonio Lancho Aceituno, tinent d'alcaldessa d'Urbanisme i Medi Ambient, que diu: "Creo que en este punto contaremos con una cierta unanimidad, y por lo tanto un debate más tranquilo, pero bueno lo importante es que en este municipio durante muchos años se han ido aprobando reglamentos y aprobando comisiones de trabajo que muchas veces han dormido el sueño de los justos por diversas razones, y uno de ellos es este. Es un reglamento que viene del año 98, que en su momento se aprobó pero nunca se ha puesto en funcionamiento, y creemos desde el equipo de gobierno y compartimos con el resto de grupos del municipio que es una herramienta muy importante que puede facilitar y mejorar el trabajo del Ayuntamiento de la ciudad de cara en materia medioambiental. Esperemos que entre todos hagamos que este Consell, este reglamento sirva para que el Consell Municipal se ponga en marcha lo antes posible y que funcione de forma regular y activa, que de el se extraigan muchas propuestas que mejoren y enriquezcan las actuales, y que por supuesto contará con espacio donde la participación ciudadana está garantizada para todos y todas". L'alcaldessa dona la paraula al senyor Raul Ortiz regidor del grup municipal de PXC: "Decir que desde PXC estamos de acuerdo con este reglamento, con lo cual el voto será favorable". 10 Seguidament l'alcaldessa dona la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de Convergència i Unió: "Nosaltres fins a dia d'avui hem votat sempre favorablement a qualsevol instauració o modificació de reglaments dels consells municipals si considerem que donades les característiques participatives d'aquests òrgans de funcionament municipal creiem que es més que oportú fer aquests tipus de modificacions i d'aprovacions des de la unanimitat, i per tant evidentment no serem nosaltres qui anem en contra d'aquesta mateixa opinió que nosaltres defensem, així que votarem a favor". L'alcaldessa dona la paraula al senyor Eusebio Argueta regidor del grup municipal d'ICV-EUiA: "Nosotros daremos apoyo a esta propuesta de modificación de Reglamento Mediambiental, y simplemente otro prec, demanar la puesta en marcha a la mayor celeridad posible". Seguidament intervé el senyor Pablo Ropero, regidor del grup municipal del PP, que diu: "Desde el PP también votaremos a favor". A continuació intervé el senyor Juan Carlos Santervas, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Desde la AEB en primer lugar agradecer al equipo de gobierno que hayan cogido todas nuestras propuestas, sobretodo enfocadas en el mayor enriquecimiento de la participación. Votaremos a favor y bueno, cuando las cosas se hacen bien, pues la AEB vota a favor". Seguidament, l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Juan Antonio Lancho Aceituno, tinent d'alcaldessa d'Urbanisme i Medi Ambient, que diu: "Gracias por el apoyo de todos los grupos municipales a la aprobación de la modificación del Reglamento. A ver...es que supongo que estamos en el regate corto y eso está bien porque los plenos son más distendidos. Solamente una puntualización. Ustedes han votado en contra antes de un estudio técnico que no tiene nada que ver con hacer las cosas bien o mal, simplemente es valorar desde un punto de vista político que ustedes creen que se podía haber ampliado, complementado, pero sin verle la razón para el voto contrario. Pero bueno, hemos hecho muchas cosas bien durante mucho tiempo en otros temas, y ustedes han votado en contra porque no coincidía, porque no hacer las cosas bien o hacerlas bien no implica estar de acuerdo con ello. Hay cosas que están bien hechas y que a lo mejor no coinciden con su punto de vista, y libremente y responsablemente han optado por votar en contra. Y otras cosas que a lo mejor no han estado del todo bien hechas en la forma, han concidido en su planteamiento y han votado a favor. Por lo tanto, me alegro de que hayan votado a favor, como me alegro de que hayan hecho propuestas. Yo creo que eran propuestas que estaban en nuestra línea de trabajo y por lo tanto nos quedamos con la mayor que es decir se aprueba por unanimidad, nos ponemos a trabajar con el tema y seguro que dentro de un año podremos hacer una valoración positiva del Reglamento y del Consell". A continuació intervé el senyor Juan Carlos Santervas, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "Yo también me alegro que se preocupe tanto por el voto de la AEB". L'alcaldessa diu: "En fin. Si, puede contestar pero los silogismos creo que la que los hace perfectamente bien es la Sra. Marta Figueras, y en este caso los silogismos carentes de contenido, más allá de que puedan parecer divertidos y que nos riamos mucho...evidentemente, ya se que no son de mala fe, pero yo también tengo derecho a expresar libremente mi opinión sobre las cosas y bueno, simplemente que cuando se hacen afirmaciones de este tipo, evidentemente nos preocupa el voto de la AEB como nos preocupa el voto del resto de grupos de este Consistorio, en tanto que todos somos representantes de la ciudadanía, cada uno con la representatividad que tiene en base al apoyo que le ha dado la ciudadanía. En cualquier caso simplemente hacer una pequeña alusión a determinadas afirmaciones que denotan lo que algunas veces a ustedes no les gusta escuchar, que es la superioridad moral del hacer las cosas bien es cuando nosotros damos apoyo. Simplemente añadir esta puntilla". Sotmesa a votació la proposta, s'aprova per unanimitat de tots els grups municipals. S'acorda: 11 Vista la necessitat d'optamitzat i actualitzar el reglament del Consell Municipal d'organització i funcionament d'acció territorial i medi ambient de Badia del Vallès. Vist el que disposen els articles 22.2 d), 47.2 f), 49 i 70.2 de la llei 7/1985 de 2 d'abril, reguladora de las bases de règim local, i articles 52.2 d), 114.3,177 i 178 del Decret legislatiu 2/2003 de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei Municipal i de règim local de Catalunya i 63 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis de les entitats locals. S'acorda: Primer. Aprovar el nou reglament actualitzat del Consell Municipal de Medi Ambient i Sostenibilitat de Badia del Vallès. Segon. Obrir un període d'informació pública per un període de trenta dies, mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de la Província, Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, en un dels mitjans de comunicació escrita diària i en el taulell d'anuncis de la Corporació. Durant aquest període l'expedient restarà a disposició de qualsevol persona que el vulgui examinar per tal de presentar les al·legacions i/o suggeriments que es considerin convenients. De no presentar-se reclamacions o suggeriments en l'esmentat termini, es considerarà aprovat definitivament sense necessitat d'acord exprés pel Ple. 8. MODIFICACIÓ REGLAMENT CONSELL MUNICIPAL D'EDUCACIÓ ­ CONSELL ESCOLAR MUNICIPAL DE BADIA DEL VALLÈS Un cop llegida la proposta, l'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Raquel Gracia, tinenta d'alcaldessa de Benestar Social, que diu: "Només comentar que la modificació que es porta avui a aprovació és bàsicament una actualització de la legislació vigent, una actualització dels objectius del Consell, i un canvi en la representativitat per a intentar augmentar la participació. Agrair les aportacions que ens ha fer arribar el grup de l'AEB, així com de les directores de primària i secundària que també han fet, i agrair el vot favorable de la resta de grups". L'alcaldessa dona la paraula al senyor Raul Ortiz regidor del grup municipal de PXC: "Decir que desde PXC también daramos apoyo a esta moción". Seguidament l'alcaldessa dona la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de Convergència i Unió: "Només em reafirmo en el que he dit anteriorment i votarem a favor". L'alcaldessa dona la paraula al senyor Eusebio Argueta regidor del grup municipal d'ICV-EUiA: "Nosotros daremos apoyo a esta modificación de Reglamento". A continuació intervé la senyora Sarai Muñoz, regidora del grup municipal del PP, que diu: "Nosotros tambén votaremos a favor". A continuació intervé el senyor Quim Duran, regidora del grup municipal de l'AEB, que diu: "En primer lloc agrair a l'equip de govern que el mes passat deixés aquest punt damunt de la taula per a poder-ho treballar amb més temps. També agrair que hagi recollit alguna de les aportacions que hem fet des de l'AEB, i jo crec que ens hem de felicitar tots perquè aquest Consell Escolar Municipal amb les adaptacions al seu Reglament torni a caminar, perquè aquesta ciutat te reptes en el camp de l'educació, i el que esperem i que desitgem des del nostre grup municipal es que bàsicament sigui una eina de treball i que primi l'operativitat per damunt de qualsevol altra consideració". Sotmesa a votació la proposta, s'aprova per unanimitat de tots els grups municipals. S'acorda: Vista la necessitat d'optimitzar i actualitzar el reglament del Consell Municipal d'Educació - Consell Escolar Municipal. 12 Vist que l'avantprojecte de reglament actualitzat va a ser presentada al Plenari del Consell amb data 16 d'octubre de 2012 i va ser aprovada per consens per tots els assistents al Plenari. De conformitat amb el que disposen els articles 22.2 d) i 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, 178 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i 63 del Decret 179/1995 de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres i serveis de les entitats locals. S'acorda: Primer.- Aprovar inicialment el text actualitzat del Reglament Consell Municipal d'Educació - Consell Escolar Municipal. Segon.- Obrir un període d'informació pública per un període de trenta dies, mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de la Província, Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, en un dels mitjans de comunicació escrita diària i en el taulell d'anuncis de la Corporació. Durant aquest període l'expedient restarà a disposició de qualsevol persona que el vulgui examinar per tal de presentar les al·legacions i/o suggeriments que es considerin convenients. De no presentar-se reclamacions o suggeriments en l'esmentat termini, es considerarà aprovat definitivament sense necessitat d'acord exprés pel Ple. 9. RESOLUCIÓ AL·LEGACIONS I APROVACIÓ DEFINITIVA REGLAMENT ÚS IEM La secretària llegeix la proposta d'acord: Seguidament l'alcaldessa dona la paraula al senyor Raul Ortiz regidor del grup municipal de PXC: "Decir que como ya hicimos cuando se presentó este Reglamento, nos abstuvimos y seguiremos igual. Nuestra postura será la de la abstención". Seguidament l'alcaldessa dona la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de Convergència i Unió: "Simplement manifestar el nostre content perquè s'hagin aprovat les propostes que nosaltres vam presentar per la via de les al.legacions al tema del Reglament de les Instal.lacions Esportives. Nosaltres no acabàvem d'entendre com podia ser que dintre del marc d'un context de salut i esportiu com son les instal.lacions esportives, hi haguessin alguns espais com podia ser el tema del camp de futbol, on no es fes extensiva la prohibició del tabac, i més havent una escola de futbol en que es transmet allà son uns valors educatius determinats i molt positius tots ells. Per tant, en aquesta línia nosaltres vam presentar com posa a la resolució, al mes de juny unes al.legacions en les quals demanàvem la incorporació de l'extensió de la prohibició del tabac a totes les instal.lacions municipals. Estem contents de veure que l'equip de govern les ha acceptat i les incorpora al reglament, i per tant congratular-nos. Votarem a favor, evidentment". L'alcaldessa dona la paraula al senyor Eusebio Argueta regidor del grup municipal d'ICV-EUiA: "Daremos apoyo a esta propuesta definitiva de aprobación de las alegaciones presentadas al Reglamento de deportes". Intervé a continuació la senyora Antonia Escriva, regidora del grup municipal del PP, que diu: "Desde esta formación política lógicamente votaremos a favor de este nuevo Reglamento de las instalaciones deportivas y nada más, que votaremos a favor. Estamos tocados". L'alcaldessa diu: "Si, ciertamente estamos todos hoy un poco despistados". L'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Cristina Fábregas, regidora del grup municipal de l'AEB, que diu: "En primer lloc el nostre equip voldria agrair a l'equip de govern el fet de que hagi incorporat les nostres propostes en aquest Reglament de les Instal.lacions Esportives, i en segon lloc el nostre vot serà evidentment favorable, però voldríem fer tant a l'equip de govern com al regidor responsable de l'Àrea un prec, i es un esforç en el compliment. Per a nosaltres entenem que el tema de la prohibició de fumar no es un tema que s'ha de discutir sinó que 13 simplement s'ha d'aplicar. Com ha dit la senyora Figueras estem parlant d'un centre on hi ha nens, i evidentment tots estem d'acord en que els nens no tenen perquè respirar fum. Per tant, preguem que si us plau, es doni compliment a aquest Reglament que avui s'aprovarà". L'alcaldessa diu: "Agafem aquest prec i només aclarir que en el text inicial no s'havia contemplat aquesta prohibició perquè era una de les excepcions que permetia la llei del tabac en camps de futbol, i nosaltres havíem valorat que pogués ser una excepcionalitat sobretot pel problema del desenvolupament, però si que vam valorar positivament les al.legacions fetes per la resta de grups i vam modificar l'excepcionalitat aquesta de la no prohibició de fumar en camps de futbol, que es la única excepcionalitat que permet la llei del tabac, amb la qual cosa agafem el prec i farem el possible per al seu compliment". Sotmesa a votació s'aprova amb 15 vots a favor (7 PSC, 3 AEB, 3 PP, 1 ICV-EUiA, 1 CIU, i 1 abstenció PXC). S'acorda: Vist l'acord de Ple de 30 de maig de 2012 pel qual s'aprova inicialment el Reglament d'ús de les Instal·lacions esportives municipals de Badia del Vallès i es va obrir el període d'exposició pública per la presentació de al·legacions i/o suggeriments. Atès que durant el termini d'exposició pública esmentat es van presentar al·legacions per part del grup municipal de "Convergència i Unió" en data del 27 de juny de 2012, i pel grup municipal de 'Alternativa d'Esquerres per Badia" en data del 9 de juliol de 2012. Vist l'informe de la tècnica d'esports referent ales al·legacions presentades. S'acorda: Primer.- Acceptar les al·legacions presentades per part del grup municipal "Convergència i Unió" en data del 27 de juny de 2012 i pel grup municipal "Grup Municipal de " l'Alternativa d'Esquerres per Badia" en data del 9 de juliol de 2012 i en conseqüència modificar el text del Reglament aprovat inicialment amb data 30 de maig de 2012, pel que fa al seu article 19 que quedarà com segueix: "Article 19. No es permet fumar en totes les instal·lacions esportives municipals, tampoc es pot menjar o beure en elles exceptuant-ne les zones destinades expressament a aquestes finalitats. Aquestes zones estaran degudament senyalitzades. Tampoc no es permet la consumició de begudes alcohòliques en el recintes esportius." Segon.- Aprovar definitivament el Reglament d'ús de les instal·lacions esportives municipals. Tercer.- Publicar el text complert del Reglament per al seu coneixement general en el Butlletí Oficial de la Província, no produint el reglament efectes jurídics en tant no hagin transcorregut quinze dies comptats dels del dia següent al de la publicació; així mateix es publicarà en el taulell d'anuncis de l'ajuntament, anunciant-se la referència del Butlletí Oficial de la Província en que s'hagi publicat íntegrament el text en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya 10. REDUCCIÓ DE LES RETRIBUCIONS I INDEMNITZACIÓNS DELS CÀRRECS ELECTES DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS La secretària llegeix la proposta d'acord: Intervé a continuació la senyora Montserrat Jiménez, tinenta d'alcaldessa d'Economia, que diu: Según expuse en la pasada Comisión Informativa, el equipo de gobierno presenta a este Pleno la adopción del acuerdo por el que se apruebe la reducción de las retribuciones e indemnizaciones de los cargos electos de este Consistorio, en una cuantía del 7% anual para el 2012. Esta reducción es como consecuencia de la reculación contenida en el Real Decreto Ley 20/12, por el que se establece la reducción de las retribuciones de los empleados públicos 14 de este Ayuntamiento en una 14a parte de su salario anual, con todo lo que ello significa para las más de 130 familias. El equipo de gobierno considera que debe actuar con corresponsabilidad a este mandato. Si bien es cierto que esta normativa no obliga a la reducción de las retribuciones e indemnizaciones de los cargos electos, entendemos que el esfuerzo debe ser común de trabajadores y políticos. Para concluir, en tanto que no nos impone la ley tampoco el destino de dichos importes, hemos decidido que lo oportuno es hacerlo en ayudas de caràcter social, que puedan paliar en algo la difícil situación de muchas familias de Badia, de nuestra ciudad". Seguidament l'alcaldessa dona la paraula al senyor Raul Ortiz regidor del grup municipal de PXC: "Decir que desde PXC nos mantendremos en la abstención". Seguidament l'alcaldessa dona la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de Convergència i Unió: "Nosaltres tal i com vam comentar en el darrer Ple ordinari, vam proposar a la Comissió Informativa del mes passat, a la Comissió Informativa d'Economia que no es congelessin dintre del mateix paquet, o no es retiressin aquests diners que s'han de retirar del sou dels treballadors en funció de l'aplicació del Reial Decret 20/12, del 13 de juliol, perquè si ho fèiem d'aquesta manera resulta que després no podíem utilitzar-los i emprar-los en per exemple ajudes d'emergència social, sinó que quedaven en una espècie de fons que no se sabia ben bé què passava amb ell "hasta nuevo aviso". Vam comentar la possibilitat de fer- ho per separat, i així doncs una de les coses que es va posar sobre la taula per part del nostre grup era la possibilitat aquesta de destinar-ho a ajuts d'urgència social u d'altres partides en aquest sentit. Vam preguntar a l'interventor en aquell mateix moment si era possible, ens va comentar que si, i en aquell moment tothom ho va visualitzar de forma molt oportuna al moment, i per tant malgrat nosaltres estem completament en contra d'aquest Decret, igual que crec que la majoria dels que estem aquí, donarem suport a aquest punt de l'ordre del dia perquè considerem que es el mínim que podem fer". L'alcaldessa dona la paraula al senyor Eusebio Argueta regidor del grup municipal d'ICV-EUiA: "Nosotros en este punto ya en el Pleno del mes d'octubre, ya manifestábamos nuestro posicionamiento en contra de la medida de quitarles la paga de navidad a los trabajadores de este Ayuntamiento. De hecho coincido y felicito a Marta por la coherència de voto en este caso porque es muy importante que un partido como el que ella representa en estos casos apruebe esta cosa y prediquen con el ejemplo. Eso es de felicitar. Segunda cosa, yo se que hay que cumplir la ley pero estoy en contra de ese Decreto. Estoy en contra rotundamente. Y por lo tanto, como se que hay que cumplirla, yo dejaré, haré y apoyaré o más facilitaré que esto se haga, y nuestro voto es la abstención en este caso". Intervé a continuació la senyora Antonia Escriva, regidora del grup municipal del PP, que diu: "El Decreto del cual estamos hablando, personalmente estaremos o no estaremos de acuerdo, pero lo que si que es cierto es que la ley hay que aplicarla. En la forma y en la medida en la que se tiene que hacer. En un principio cuando el equipo de gobierno planteó la posibilidad de reducir, no de eliminar el sueldo de los regidores, nosotros nos posicionamos en contra, puesto que era eso, sueldo, no paga de Navidad. No obstante vemos correcto y adecuado el hecho de que se elimine el tanto por ciento equivalente, y por eso nos vamos a abstener". L'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Cristina Fábregas, regidora del grup municipal de l'AEB, que diu: "El nostre grup municipal votarà a favor d'aquesta reducció, per una qüestió de solidaritat amb els treballadors de la casa, perquè a més a més ens en sembla que l'ús que es farà d'aquests diners es més que adequada, es més que justa. Per tant, votarem a favor. El que passa es que sí que volem fer algunes apreciacions, que ja se que tothom les sap en aquest Consistori, però hi volem insistir. Nosaltres vam votar en contra del Decret 20/2012. I seguim estant en contra, perquè no ens en sembla que el fet de fer gestos perquè tots estem igual de malament sol.lucioni el problema. Hem de fer gestos per estar tots iguals de bé, això per un costat. És veritat que la nostra postura ha estat sempre la insubmissió. Ja sabem que l'equip de govern ens dirà que estem obligats a fer això perquè es per llei i responem personalment en cas de que això no sigui. Però sembla ser que nosaltres no som els únics que creiem en la desobediència, i de fer hi ha dues comunitats autònomes que han determinat fer aquests pagaments. Com els faran? Utilitzant esquerdes que la legislació dona. Els bascos simplement no han aprovat el pressupost per deixar de fer aquest pagament, i la gent 15 d'Extremadura avançarà nòmines, avançarà pagues extres. Es una manera de fer-ho. Per tant, la nostra desobediència no està tant fora de lloc". L'alcaldessa diu: "Només per aclarir dues coses. Primer aclarir-li a la portaveu del PP que la paga extra també és sou. Ho vaig comentar en el moment en que es va parlar de la modificació del Decret. El fet de nominar o anomenar un sou d'un treballador com a paga extraordinària sembla que li treu com importància, però es que és sou. És sou que està prorratejat en dotze mensualitats o catorze mensualitats, però és sou. Es el sou que te establert en dotze pagues o en catorze pagues. No es una cosa extra que te perquè s'ho mereix o és diferent a la resta de treballadors del món, es una reducció salarial el que ha fet el Decret 20/2012 ha estat reduir el sou dels treballadors de l'Administració en un 7%. I nosaltres malgrat que el Decret no obligava o no establia l'obligació de fer el mateix amb els càrrecs electes, nosaltres vam considerar que de la mateixa manera que s'aplica a uns treballadors, s'ha d'aplicar a uns altres, perquè nosaltres som treballadors des d'una altra perspectiva, però nosaltres de la mateixa manera que rebem una compensació per la nostra feina, nosaltres som treballadors de la mateixa manera. Dir que nosaltres estem en contra del començament de l'aplicació del Reial Decret, i en el moment en que nosaltres hem pogut determina un destí diferent al que marca el Decret que ja això ja es pernota, o sigui treure els diners legítims del treballadors per a donar-li el primer destí de pagar-li als bancs, que ja això ja es pernota, doncs nosaltres intentem minimitzar els efectes en la mesura del possible el marge de la nostra actuació. El tema de la insubmissió senyora Fabregas li prometo que li hem donat 250.000 voltes no, que 500.000. Hem explorat tots els camins possibles. Hi ha ajuntaments que tenien d'altres tipus de mesures perquè tenien unes pagues que estaven suspeses, que les han pogut donar d'alta en alguns casos, alguns ajuntaments ho han pogut fer perquè els tenien suspeses des de feia 4 ó 5 anys, que tenien una 15a ó 16a paga i l'han pogut recuperar. En el cas de l'Ajuntament de Badia del Vallès no teníem aquest marge. És cert que el govern del País Basc ha declarat aquesta insubmissió. També és cert que te un altre tipus de normativa pel fet de ser una comunitat foral, això per una banda. El tema de l'avançament de les pagues nosaltres també ho vam contemplar com una possibilitat. A dades d'ara, tots els informes que hem demanat a nivell jurídic ens estan dient que no es una mesura que podem aplicar, però jo li faig saber que en el moment en que nosaltres tinguem constància que aquesta mesura que s'aplica no te cap tipus de problema, l'aplicarem en aquest Ajuntament, sense cap tipus de problema. El que passa es que nosaltres el que estem fent és intentar ser prudents o el més prudents possible per a intentar fer les coses dintre de la legalitat. Estem tenint reunions constants la Xarxa de la Diputació de Barcelona, Xarxa Corp constantment estem enviant-nos missatges per a veure quina es la mesura. Ens hem assabentat també que l'Ajuntament de Barcelona havia fet una mesura semblant i l'estem estudiant. Estem estudiant l'impacte. També és cert que les mesures que s'han aplicat des de la Comunitat Foral del Pais Basc i des d'Extremadura han rebut ja una resposta contundent per part de les Delegacions del Govern. I no m'estranyaria res que hagués algun tipus de resposta judicial. També és cert que el tema de l'aplicació del Decret també està recorregut al Tribunal Constitucional, el nostre grup ho va fer, va interposar un recurs d'inconstitucionalitat, i estem intentant obrir totes les portes que puguem per intentar minimitzar aquesta situació. He comentat a la Junta de Portaveus que aquesta mesura, a banda de ser injusta, pot tenir l'efecte pervers de provocar l'efecte contrari a l'objectiu que te aquest Decret. Aquest Decret te com a objectiu aprimar el deute públic, i ens podem trobar que si dintre de tres mesos o quatre mesos el Tribunal Constitucional diu que es una mesura inconstitucional haurem de pagar, o si els treballadors fan com diuen que faran, i a més jo si fos treballador ho faria, demanar als Jutjats el pagament de la paga extra, ens trobarem que dintre d'un any haurem de pagar, o dintre de 4 mesos haurem de pagar, amb molt de gust, aquests diners que devem als treballadors, però ja ens trobarem que es a compte d'un altre pressupost amb tot el que allò suposa. I ens trobarem amb l'efecte pervers de no ser una mesura que afavoreixi la situació financera dels ajuntaments sinó tot el contrari, i ja veurem com això es passarà, i no servirà de res la mesura que ha proposat el govern del PP. Ho he aclarit que tots no estem d'acord amb el tema del Decret 20/2012 i que nosaltres pensem que aquest acord es per a personalitzar-nos i ja està, estava fent un aclariment en contestació també al que havia plantejat la senyora Fabregas de la insubmissió. Jo no he parlat d'una cosa que no s'hagi posat sobre la taula. I a més, en l'ús de la meva paraula també tindré dret a dir el que consideri. Aquí la que treu, dóna i "da y quita palabras es la Sra. Presidenta". No más faltaría". 16 Sotmesa a votació s'aprova amb 11 vots