JUNTA DE GOVERN LOCAL 32/2009 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 9 D'OCTUBRE DE 2009 Badia del Vallès, 9 d'octubre de 2009 La Junta de Govern Local, quan són les dotze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan A. Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral Montserrat Carbonell Rosell David Sanuy Sales Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudéns, que certifica. 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 2 d'octubre de 2009. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 309/09, de 23 de març, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcalde i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 31,26 , de la relació núm. 55/2009. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 444.597,68 , de la relació núm. 103/2009. 3. ATORGAMENT DELS CARNETS DE LA MOBILITAT DEL TRANSPORT PÚBLIC INTERURBÀ D'1 ZONA Vist l'acord de la Junta de Govern Local de la sessió celebrada el dia 16 de gener de 2009, en la que es va aprovar, per enguany, el procediment i la convocatòria per a la concessió dels carnets de la mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona. Vistes les sol·licituds presentades a l'Oficina d'Atenció Ciutadana, amb la documentació requerida, i un cop valorades. Vist l'informe emès pel tècnic de l'Oficina d'Atenció Ciutadana que s'adjunta i forma part del present acord. S'acorda: 1 Primer. Aprovar la concessió dels carnets de la mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona, a les persones sol·licitants incloses a l'annex que s'adjunta i forma part d'aquest acord. Segon. Aprovar les liquidacions de la taxa per expedició de documents administratius, tarifa 11 carnet de mobilitat, regulada mitjançant ordenança fiscal número 6 vigent, per un import total de 140,00 , que corresponen als carnets emesos del número 297 fins el número 313. Tercer. Notificar el present acord als interessats i a l'àrea d'Acció Social i Ciutadana. 4. TRASPÀS LOCAL COMERCIAL NÚM. 121 Vista la sol·licitud presentada en data 23/10/09 pels senyors David Cayetano Martínez i Jesús Romero Alfonso amb DNI núm. 46727244 F i 44985782 J respectivament, com arrendataris del local comercial núm. 121, situat a l'av. Eivissa núm. 3, on notifiquen la seva voluntat de traspassar el local dedicat a "Bar" a favor de la Sra. Jessica García Sánchez, amb DNI núm. 77122578 J i per desenvolupar la mateixa activitat per la quantitat de 15.000'00. Vist el que disposa l'acord de Ple de data 26 de maig de 2004 referent a la unificació de condicions i criteris dels diferents locals comercials de Badia del Vallès, referent a les seves rendes. Vist que el local núm.121 situat a l'av. Eivissa, núm. 3, està catalogat com a categoria "Quarta", amb dues portes i sense soterrani. Vist que en l'article 42 de la Llei d'Arrendaments Urbans, estableix que en cas de traspàs, l'arrendador podrà augmentar la renda fins a un 15%. Atès que en el seu dia va dipositar a la tresoreria d'aquest Ajuntament una fiança per import de 750'44. S'acorda: Primer.- Autoritzar als senyors David Cayetano Martínez i Jesús Romero Alfonso amb DNI 46727244F i 44985782J respectivament, el traspàs del local núm. 121 situat a l'av. Eivissa, núm. 3, a favor de la Sra. Jessica García Sánchez, amb DNI núm. 77122578J i per desenvolupar l'activitat de "Bar". Hauran d'abonar la quantitat de 4.500'00 en concepte de participació en el preu del traspàs, i 720'00 en concepte d'IVA. Segon.- Situar la renda en 402'72 d'acord al que disposa l'acord de Ple de data 26 de maig de 2004 per el que fa a les rendes dels locals comercials segons la categoria que se'ls designa així com l'activitat que desenvolupin. Facultar a l'Alcalde perquè una vegada ingressades en aquest Ajuntament les quantitats esmentades i la fiança de dues mensualitats (805'44 ) pels nous arrendataris, formalitzi amb aquests el corresponent contracte d'arrendament d'acord amb la Disposició Transitòria 3a, lletra B, paràgraf 3, 1ª de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, fins al 30/10/2019 improrrogable. Tercer.- Formalitzar el contracte d'arrendament, aquest desplegarà efectes amb les seves respectives contraprestacions des de la data en que el mateix es signi. No obstant, els arrendataris estaran obligats a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins del termini màxim de dos mesos, per a activitats innòcues i de sis mesos per a activitats classificades. Si per circumstàncies imputables als arrendataris, aquests no obtinguessin la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Quart.- Retornar la fiança que té dipositada a l'Ajuntament referent a aquest local comercial. Cinquè.- La present autorització resta condicionada a la liquidació de les quantitats esmentades en el termini assenyalat, i quantes altres deutes tingui amb l'Ajuntament, cosa que, d'incomplir- ne, deixaria sense efecte el present acord. Sisè.- Notificar a les parts interessades, a l'Àrea d'Acció Territorial, respecte a la llicència d'obertura i activitat, a l'Àrea d'Economia, i a l'ORGT. 5. APROVACIÓ LLICÈNCIA D'OBRES 2009/072 Atesa la sol·licitud presentada per ADIGSA , amb data d'entrada 13/08/09 en la qual demana llicència d'obres per dur a terme Construcció de balcons, terrasses i instal.lacions. Fase 14 A, situat a C. Bètica, 3, de Badia del Vallès. 2 Atès l'informe favorable emès pels Serveis Tècnics d'urbanisme. S'acorda: Primer. Concedir llicència urbanística a ADIGSA, per a la realització de les obres que sol·licita, expedient núm. 2009/072, consistents en Construcció de balcons, terrasses i instal.lacions. Fase 14 A situat al C. Bètica, 3, de Badia del Vallès, condicionada al lliurament dels següents elements: - Quëstionari d'Estadística d'edificació i Habitatge de la Direcció General d'habitatge. - Nomenament del constructor, Visat pel Gremi de Contractistes o bé aportar còpia de la declaració de l'impost d'Activitats Econòmiques del contractista, d'ambit local , provincial o estatal i una còpia de la pòlissa subscrita de responsabilitat civil. - Les fotògrafes de la urbanització, estat de serveis i façana. - Abans de l'inici de l'obra s'haurà de lliurà el imprès de comunicació d'inici d'obres adjunt. Segon. Aprovar liquidació provisional de la taxa per llicències urbanístiques i obres de domini públic, regulades per l'Ordenança Fiscal número 14, per un import de 2.200,00 euros, i l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, regulat per l'Ordenança Fiscal número 5, per un import de 6.600,00 euros. Ambdós imports, s'hauran de liquidar i/o compensar, segons s'especifica en els atorguen 3er a 8è del conveni signat amb Adigsa el 5 de setembre de 1996. Tercer. Un cop liquidades les taxes i impostos municipals, l'interessat/da haurà de recollir a les oficines de l'Ajuntament la llicència concedida sense la qual no es serà efectiva; així com una còpia aprovada del projecte al qual s'hauran d'ajustar les obres a realitzar. Quart. Notificar aquest acord a l'interessat/da." 6. APROVACIÓ LLICÈNCIA D'OBRES 2009/073 Atesa la sol·licitud presentada per ADIGSA, amb data d'entrada 13/08/09 en la qual demana llicència d'obres per dur a terme Construcció de balcons, terrasses i instal.lacions. Fase 14 B, situat a l'Av. Cantàbric, 43 de Badia del Vallès. Atès l'informe favorable emès pels Serveis Tècnics d'urbanisme. S'acorda: Primer. Concedir llicència urbanística a ADIGSA, per a la realització de les obres que sol·licita, expedient núm. 2009/073, consistents en Construcció de balcons, terrasses i instal.lacions. Fase 14 B situat a l'Av. Cantàbric, 43, de Badia del Vallès, condicionada al lliurament dels següents elements: - Quëstionari d'Estadística d'edificació i Habitatge de la Direcció General d'habitatge. - Nomenament del constructor, Visat pel Gremi de Contractistes o bé aportar còpia de la declaració de l'impost d'Activitats Econòmiques del contractista, d'ambit local , provincial o estatal i una còpia de la pòlissa subscrita de responsabilitat civil. - Les fotògrafes de la urbanització, estat de serveis i façana. - Abans de l'inici de l'obra s'haurà de lliurà el imprès de comunicació d'inici d'obres adjunt. Segon. Aprovar liquidació provisional de la taxa per llicències urbanístiques i obres de domini públic, regulades per l'Ordenança Fiscal número 14, per un import de 5539,83 euros, i l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres, regulat per l'Ordenança Fiscal número 5, per un import de 16.619,50 euros. Ambdós imports, s'hauran de liquidar i/o compensar, segons s'especifica en els atorguen 3er a 8è del conveni signat amb Adigsa el 5 de setembre de 1996. 3 Tercer. Un cop liquidades les taxes i impostos municipals, l'interessat/da haurà de recollir a les oficines de l'Ajuntament la llicència concedida sense la qual no es serà efectiva; així com una còpia aprovada del projecte al qual s'hauran d'ajustar les obres a realitzar. Quart. Notificar aquest acord a l'interessat/da." Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les tretze hores. Vist i plau L'alcaldessa La secretària, 4