JUNTA DE GOVERN LOCAL 18/2013 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 13 DE MAIG DE 2013 Badia del Vallès, 13 de maig de 2013 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Antonio Sabariego Guerrero Assistits per la secretària, senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 6 de maig de 2013. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 5.065,71 , de la relació núm. 18/2013. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 46.302,16 , de la relació núm. 34/2013. 3. APROVACIÓ DESPESES GESTIÓ AJUTS URGÈNCIA SOCIAL MAIG 2013 1 Atès que la llei 12/2007, de Serveis Socials, estableix que ens locals tenen la obligació de facilitar ajuts d'urgència social, en especial a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. Atès que és voluntat d'aquest Ajuntament prioritzar activitats destinades a pal·liar els efectes de la crisi general actual i donar respostes bàsiques d'emergència per als col·lectius en situació de vulnerabilitat social Atès que l'Ajuntament de Badia del Vallès compta, per a l'any 2013, amb dotació pressupostària a l'aplicació 0803.2301.48000 del pressupost prorrogat. Vist l'informe emès per la coordinadora del departament de Benestar Social. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del D. LEG. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les Bases d'execució del pressupost. S'acorda: Ùnic: Aprovar l'autorització, compromís de despeses, reconeixement d'obligacions i pagament a justificar (fases ADOJ), per un import de 10.000,00 , per atendre les obligacions, corresponents al mes de maig de 2013, derivades de l'atorgament d'ajuts d'urgència social a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. 4. REGULARITZACIÓ DEL MERCAT AMBULANT 2013 La progressiva incorporació al dret intern, de la Directiva 2006/123/CE del Parlament Europeu i del Consell, de data 12 de desembre de 2006, entre d'altres, per la llei 9/2011, de 29 de desembre, de promoció de l'activitat econòmica; la llei 10/2011, de 29 de desembre, de simplificació i millora de la regulació normativa o la Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres, ha transformat les disposicions contingudes al Decret legislatiu 1/1993, de 9 de marc, sobre comerç interior, sobre tot, a l'àmbit del règim de les autoritzacions administratives per l'exercici de la venda no sedentària Per això l'Ajuntament està tramitant l'expedient per a l'aprovació d'un nou Reglament regulador de la venda no sedentària a Badia del Vallès, amb l'objecte d'adaptar la normativa als canvis legals esmentats i alhora d'establir una eina adequada per a millorar l'ordenació i gestió d'aquest tipus de venda, amb especial èmfasi en aquella de caràcter periòdic regular (mercat ambulant) o periòdica o continuada dins dels espais públics autoritzats (quioscos de premsa, gelats,...) per tal d'assolir un equilibri adequat entre les distintes formes de venda a la població i contribuir al foment del comerç interior. D'acord amb allò que es disposa a l'article 3, 10 i concordants de la del Decret Legislatiu1/1993, de 9 de març, que aprova el text refós de la Llei de Comerç Interior a Catalunya, respecte els requisits per exercir la venda, l'obligació dels titulars d'acreditar-ho anualment i les necessitats d'organització existents al mercat ambulant per tal d'iniciar l'exercici de 2013 amb adequació als canvis normatius esmentats, de conformitat amb les facultats que m'han estat delegades pel Decret d'Alcaldia de data 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Ordenar als serveis de promoció econòmica i comerç les accions necessàries per informar a tots els titulars de llicència d'ocupació de via pública per a la venda al mercat 2 ambulant del dijous, de les iniciatives municipals i dels canvis legals que afecten als seus drets i obligacions. Segon. Disposar d'un termini fins al dia 7 de juny de 2013 perquè tots els titulars de llicència i ocupants sol·licitin la renovació anual i regularització de les seves autoritzacions, amb la pròrroga legal de 15 anys establerta per la Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres i amb la presentació de la documentació legalment exigible, tot d'acord amb els models oficials que els hi seran lliurats pels serveis de promoció econòmica i comerç per tal d'agilitzar tots i cadascú dels tràmits i donar la millor informació i atenció. Tercer. Notificar el present acord a les persones interessades, els serveis d'Economia i a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona. 5. LLICÈNCIA D'OBRES 2013/031 Atès el Decret d'alcaldia 507 del passat 22 de juny de 2011, en el qual l'alcaldessa va resoldre delegar-me l'atribució d'atorgar llicències d'obres i aprovar-ne la liquidació corresponent. Atesa la sol·licitud presentada per Lluis Ferrer Arilla en representació de ENDESA DISTRIBUCIÓN ELÉCTRICA, S.L.U., amb data d'entrada 26/03/2013, en la qual demana llicència d'obres per obertura, reposició i tancament de la rasa per l'estesa de línia subterrània de Mitja Tensió a 25 kv. a instal·lar al carrer Santander i a l'Avinguda de Burgos, obertura, reposició i tancament de la rasa per l'estesa de línia subterrània de Baixa Tensió a 400 V a instal·lar al carrer Santander i instal·lació d'un nou Centre de Transformació al carrer Santander. Atès l'informe favorable emès pels Serveis Tècnics d'Urbanisme. S'acorda: Primer. Concedir llicència urbanística a ENDESA DISTRIBUCIÓN ELÉCTRICA, S.L.U., per a la realització de les obres que sol·licita, expedient núm. 2013/031, consistents en: obertura, reposició i tancament de la rasa per l'estesa de línia subterrània de Mitja Tensió a 25 kv. a instal·lar al carrer Santander i a l'Avinguda de Burgos, obertura, reposició i tancament de la rasa per l'estesa de línia subterrània de Baixa Tensió a 400 V a instal·lar al carrer Santander i instal·lació d'un nou Centre de Transformació al carrer Santander. La llicència queda condicionada a l'aportació de l'assumeix de direcció del tècnic competent, visat pel col legi professional coresponent i el compliment dels següents punts: 1. La concessió de la present llicència comporta l'obligació de complimentar les disposicions Decret 89/2010 de la Generalitat de la gestió de terres d'excavació i residus de construcció en un abocador autoritzat. Per tant cal aportar la Justificació de la gestió de residus o fitxa de gestió de residus o certificat de la gestió de residus de construcció en un abocador autoritzat. 2. Es recorda l'obligació de complimentar les disposicions del Real Decret 1627/1997, del 24 d'octubre per les que s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut a les obres de construcció. 3. Caldrà aportar el nomenament del contractista, visat pel Gremi de contractistes, o aportar còpia de la declaració de l'Impost d'Activitats Econòmiques del contractista (I.A.E.), d'àmbit local, provincial o estatal i una còpia de la pòlissa subscrita de responsabilitat civil. 4. No es podran iniciar les obres sense el replanteig previ amb la presència d'un tècnic municipal. 3 5. La línia anirà soterrada dintre de la zona d'accés públic. 6. L'execució de les obres haurà de seguir estrictament el projecte aprovat, adjunt a l'expedient. Durant la realització estarà sotmès a la inspecció tècnica municipal. 7. L'obertura de la rasa en la zona asfaltada s'haurà de fer mitjançant disc. 8. El tancament de les rases haurà de fer-se mitjançant terra compactada i una llosa de formigó de 20 cm de gruix, a la zona de la calçada. 9. En cas que sigui necessari, la reposició de les voreres haurà de portar-se a terme amb el mateix tipus de panot que hi ha en l'actualitat. 10. De ser necessària l'ocupació del sòl públic caldrà la prèvia obtenció de d'oportuna llicència municipal, i en cas que s'hagués de desviar el trànsit, haurà de sol licitar llicència aportant una via alternativa, pla de regulació. 11. Tots els desperfectes que es realitzin en els serveis públics hauran de ser notificats immediatament a l'ajuntament i reparats amb caràcter d'urgència, a càrrec del titular de la llicència. 12. Durant la realització de les obres, aquestes hauran de ser degudament senyalitzades i durant la nit haurà de reforçar-se mitjançant llums autònomes. 13. En cas de necessitar tanca de protecció, bastida i/o contenidor, s'aportarà plànol de planta de l'ocupació de la vorera. En qualsevol cas, s'ha de garantir un pas mínim per a vianants. 14. En cas d'haver de desplaçar mobiliari urbà, o en cas de trobar-se afectat algun arbre en la ubicació del Centres de Transformació, aquest s'hauran de desplaçar segons criteris dels tècnic de l'ajuntament. 15. Una vegada finalitzades les obres i les instal lacions, el titular de les mateixes haurà de notificar-ho a l'alcaldia, en el termini màxim de vint dies, mitjançant un certificat expedit pel Director Tècnic de l'obra, amb la finalitat que els Serveis Tècnics Municipals puguin inspeccionar-les i formular la conformitat o esmenes a realitzar. 16. Si en un futur les instal lacions projectades quedessin afectades per unes obres de caràcter oficial, les mateixes hauran de ser traslladades i el cost anirà a càrrec del propietari. Segon. Aprovar la liquidació de taxes segons l'ordenança fiscal número 14.6.1.a la quantitat de 235,62 euros i aprovar la quantitat de 706,90 euros en concepte d''Impost sobre Construccions i Obres segons l'ordenança fiscal 5.7.3 Tercer. Un cop liquidades les taxes i impostos municipals, l'interessat/da haurà de recollir a les oficines de l'Ajuntament la llicència concedida sense la qual no es serà efectiva aquesta resolució; així com una còpia aprovada del projecte al qual s'haurà d'ajustar les obres a realitzar. Quart. Notificar el present acord a l'interessat/da. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcalde declara la sessió acabada quan son les dotze hores. Vist i plau L'alcaldessa, 4