JUNTA DE GOVERN LOCAL 21/2013 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 3 DE JUNY DE 2013 Badia del Vallès, 3 de juny de 2013 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Assistits per la secretària, senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. Excusa la seva assistència els senyors Juan Antonio Lancho Aceituno i Antonio Sabariego Guerrero. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 27 de maig de 2013. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 5.760,74 , de la relació núm. 21/2013. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 19.992,17 , de la relació núm. 38/2013. 3. IMPOSICIÓ SANCIÓ PROCÉS SANCIONADOR NÚM.0001/2013 1 Atès el Decret d'Alcaldia núm. 568/09, d'1 de juliol de 2009, en el qual l'alcaldessa va resoldre delegar a la Junta de Govern Local, l'atribució de sancionar les faltes de desobediència a l'autoritat municipal o per infracció d'ordenances municipals, tret que s'hagi delegat a un altre òrgan. Atès l'acord de la Junta de Govern Local de data 28 de enero de 2013, on es va incoar l'expedient sancionador núm. 0001/2013. Atès el que disposa l'article 15 del Decret 278/1993, de 9 de novembre, sobre el procediment sancionador. Atès el que disposen els articles 21 i 22 de l'ordenança municipal sobre el procediment sancionador. Atesa la proposta de resolució formulada per la instructora, de data 2 d'abril de 2013, en la qual es proposa imposar una multa de 24,00, a la sra. Eva Maria Rubio Avaro. Vist el que disposa l'article 16 apartats a) i f) de l'ordenança municipal de neteja de l'Ajuntament de Badia del Vallès. Vist el que disposa l'article 87 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, sobre la finalització del procediment. S'acorda: Primer. Imposar a la sra. Eva Maria Rubio Avaro , per infracció administrativa, segons l'article 16 apartats a) i f) de l'ordenança municipal de neteja, una multa de 24,00 (vint-i-quatre euros), atès allò manifestat a la proposta de resolució. Segon. Aprovar la liquidació corresponent a la sanció imposada per import de 24,00 . Tercer. Donar trasllat del present acord, conjuntament amb la liquidació corresponent, a la persona afectada en aquest expedient. 4. IMPOSICIÓ SANCIÓ PROCÉS SANCIONADOR NÚM.0003/2013 Atès el Decret d'Alcaldia núm. 568/09, d'1 de juliol de 2009, en el qual l'alcaldessa va resoldre delegar a la Junta de Govern Local, l'atribució de sancionar les faltes de desobediència a l'autoritat municipal o per infracció d'ordenances municipals, tret que s'hagi delegat a un altre òrgan. Atès l'acord de la Junta de Govern Local de data 4 de febrer de 2013, on es va incoar l'expedient sancionador núm. 0003/2013. Atès el que disposa l'article 15 del Decret 278/1993, de 9 de novembre, sobre el procediment sancionador. Atès el que disposen els articles 21 i 22 de l'ordenança municipal sobre el procediment sancionador. Atesa la proposta de resolució formulada per la instructora, de data 2 d'abril de 2013, en la qual es proposa imposar una multa de 12,00, al sr. Agustín Turrión Turrión. Vist el que disposa l'article 16 apartat f) de l'ordenança municipal de neteja de l'Ajuntament de Badia del Vallès. 2 Vist el que disposa l'article 87 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, sobre la finalització del procediment. S'acorda: Primer. Imposar al sr. Agustín Turrión Turrión , per infracció administrativa, segons l'article 16 apartat f) de l'ordenança municipal de neteja, una multa de 12 (dotze euros), atès allò manifestat a la proposta de resolució. Segon. Aprovar la liquidació corresponent a la sanció imposada per import de 12,00 . Tercer. Donar trasllat del present acord, conjuntament amb la liquidació corresponent, a la persona afectada en aquest expedient. 5. ACORD NOVACIÓ LOCAL COMERCIAL NÚM. 127 En data 21 de març de 2013 mitjançant instància núm. 2013/1717, el Sr/Sra. Antonio Díaz Arcos, va promoure com a arrendatari actual, l'expedient per a la novació del contracte d'arrendament del local comercial, propietat municipal, núm. 127, ubicat a l'av. De la Costa Brava, núm. 7, destinat a l'activitat comercial de Bar. Aquesta petició es formulà dins del marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi que van ser aprovades pel Ple de l'Ajuntament, en sessió extraordinària de data 19 de desembre de 2012, i desenvolupades per l'acord de Junta de Govern Local de data 28.01.2013, dins de la delegació plenària conferida. D'acord amb l'informe del servei gestor de promoció econòmica i comerç de data 2 d'abril de 2013, i els informes d'economia i secretaria general. D'acord amb els articles 72, 73 i concordants del Decret 336/1988, de 17 d'octubre que aprova el Reglament de Patrimoni dels ens locals; articles 1255, 1273 , 1274 següents i concordants del Codi Civil; i conforme les facultats que han estat delegades en aquest òrgan decret d'Alcaldia de data 22 de juny de 2011 S'acorda: Primer. Estimar la proposta de novació del contracte d'arrendament realitzada per l'arrendatari del local comercial expressats a la part expositiva d'aquest acord, dins del marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi aprovades per l'Ajuntament, amb les obligacions bàsiques, objecte de novació, següents: - Renda mensual (sense IVA): 200,20 euros - Revisió renda: Segons variació d'IPC general del mes de novembre, amb efectes des de l'1 de gener de cada any. - Suspensió de la revisió fins a 01.01.2014 (prorrogable per un any mes) - Duració del contracte: fins a 01.01.2020 (prorrogables per períodes anuals fins a la data màxima de 01.01.2025. Segon. Requerir l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies es formalitzi el contracte de novació de l'arrendament del local comercial expressat, data a la qual desplegarà eficàcia plena i efectes. Tercer. Notificar el present acord a la persona interessada i els serveis municipals d'economia. 3 6. AMPLIACIÓ TERMINI REGULARITZACIÓ MERCAT AMBULANT 2013 Atès l'acord de la Junta de Govern Local de data 13 de maig de 2013 mitjançant el qual es va ordenar als serveis de promoció econòmica i comerç, les accions necessàries per informar a tots els titulars de llicència d'ocupació de via pública per a la venta al mercat ambulant del dijous, de les iniciatives municipals i dels canvis legals que afecten als seus drets i obligacions. Vist que es va fixar el termini fins el dia 7 de juny de 2013 perquè tots el titulars presentin la documentació corresponent per regularitzar la seva situació. S'acorda: Primer. Ampliar el termini fins el dia 20 de juny de 2013 perquè tots els titulars de llicència sol·licitin la renovació anual i la regularització de les seves autoritzacions, amb la pròrroga legal de 15 anys establerta per la Llei 7/2011, de 27 de juliol, de mesures fiscals i financeres i amb la presentació de la documentació legalment exigible, tot d'acord amb els models oficials que els hi seran lliurats des de l'Oficina d'Atenció al Ciutadà per tal d'agilitzar tots i cadascú dels tràmits i donar la millor informació i atenció. Segon. Notificar el present acord a les persones interessades, al servei d'Economia i a l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona. Finalitzats els punts de l'ordre del dia i prèvia declaració d'urgència s'adopten els següents acords: 7. SERVEI DESBROSSADA EXTRAORDINÀRIA PER SANT JOAN A BADIA DEL VALLÈS Vista la proposta del servei de medi ambient de data 3 de juny de 2013 respecte a la necessitat de realitzar el servei de desbrossada extraordinària al municipi com a prevenció d'incendis i que cal realitzar-la amb urgència i per tant es considera convenient efectuar la seva contractació. Vist l'informe emès per intervenció, en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Vist l'informe emès per Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. Vist l'informe dels serveis tècnics de medi ambient. De conformitat amb l'establer en la disposició addicional segona del text Refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat per Reial Decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre. S'acorda: Primer. Dur a terme el servei de esbrossada extraordinària del municipi de Badia del Vallès, mitjançant el procediment del contracte menor, amb Fundació Tallers per un import de 7.500,00 euros i 1.575,00 euros d'IVA. Segon. Aprovar la despesa corresponent a la prestació del servei de desbrossada extraordinària del municipi de Badia del Vallès , amb càrrec a la partida 1204 1711 22709 del vigent pressupost. 4 Tercer. Que una vegada realitzada la prestació, s'incorpori la factura i es tramiti el pagament si s'escau. Quart. Notificar el acord a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data d'aprovació. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcalde declara la sessió acabada quan son les dotze hores i deu minuts. Vist i plau L'alcaldessa, 5