JUNTA DE GOVERN LOCAL 45/2013 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 23 DE DESEMBRE DE 2013 Badia del Vallès, 23 de desembre de 2013 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcalde accidental senyor Juan Antonio Lancho Aceituno. Hi concorren els regidors següents: Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Assistits per la secretària accidental, senyora Rosa Caballero del Castillo, que certifica. Excusen la seva assistència l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador i el senyor Antonio Sabariego Guerrero. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 16 de desembre de 2013. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 47.280,07 , de la relació núm. 77/2013. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 215.591,91 , de la relació núm. 100/2013. Tercer. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), (factures d'Endesa Energia SAU) per un import de 35.276,66 , de la relació núm. 103/2013. 1 Quart. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), (factures de Gas Natural) per un import de 1.716,78 , de la relació núm. 102/2013. 3. APROVACIÓ CONVENI AMB L'ASSOCIACIÓ LLAR DEL JUBILAT I EL PENSIONISTA En atenció a la concurrència de voluntats, d'aquest ajuntament per afavorir el benestar social de la gent gran a través de la promoció d'activitats i serveis adreçats a aquest col·lectiu, i de l'Associació Llar d'Avis de continuar desenvolupant i gestionant, de la manera més adequada i amb l'assessorament dels serveis municipals de benestar social, els recursos i serveis que venen prestant dins els seus objectius i finalitats socials. D'acord amb allò previst a l'article 66, apartat 3r, lletres k) i n) del DL 2/2003, de 28 d'abril que aprova el Text refòs de la Llei municipal i de règim local de Catalunya; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Badia del Vallès i l'Associació de la Llar d'Avis per l'any 2012, que annex s'incorpora. Segon. Aprovar el document comptable que s'adjunta, per import de 3.000 euros (tres mil) amb càrrec a la partida de despeses del pressupost actual 0803.2319.48901. Tercer. Notificar l'acord a l'Associació de la Llar d'Avis. 4. SUBVENCIONS A LES ENTITATS I ASSOCIACIONS DE BADIA DEL VALLÈS 2013 Vist que la Junta de Govern Local en la sessió del 29 de juliol de 2013, va aprovar les bases d'atorgament de subvencions per al 2013 les quals recullen també els criteris de valoració. Vistes les sol·licituds i els projectes presentats al registre de l'Ajuntament per part de les entitats i associacions de Badia del Vallès. Vista l'acta de la comissió encarregada d'estudiar i valorar els projectes presentats. S'acorda: Primer.- Concedir subvencions a les entitats i associacions de Badia del Vallès segons la relació annexa que forma part d'aquesta proposta. Segon.- Aprovar els documents comptables DO que s'adjunten i formen part d'aquesta proposta. Tercer.- Tal i com s'especifica al punt desè de les bases reguladores per a l'atorgament de subvencions 2013: "El pagament de les subvencions s'efectuarà en dues fases, una bestreta del 50% de l'import quan s'aprovi l'atorgament de les subvencions i el 50% restant quan s'hagi justificat correctament" Quart.- Notificar l'adopció d'aquest acord als diferents serveis afectats de les Àrees d'Acció Social i Cultural d'aquest Ajuntament, i a totes les entitats i associacions interessades, incloses a aquelles que no s'hagi atorgat subvenció. 5. SUBVENCIONA A LES ENTITATS I ASSOCIACIONS DE COOPERACIÓ DE BADIA DEL VALLÈS 2013 2 Vistes la sol·licitud i el projecte presentat al registre de l'Ajuntament per part de la entitat Vinculos Ahimsa. Vista l'informe de la Tècnica d'acció sociocultural, i vista l'acta de la comissió encarregada d'estudiar i valorar els projectes presentats. S'acorda: Primer.- Concedir subvencions a la entitat Vinculos Ahimsa pel seu projecte: "Jóvenes, ejerciendo su ciudadanía y protagonismo sociocultural en el barrio Memorial Sandino de Managua" Segon.- Aprovar els documents comptables ADO que s'adjunta i forma part d'aquesta proposta, amb càrrec a la partida 0703.2320.48908 Tercer.- Notificar l'adopció d'aquest acord als interessats. 6. JUBILACIÓ DEFINITIVA DEL TREBALLADOR SENYOR DAMIÁN CONTRERAS TORRES Vista la instància presentada pel treballador senyor Damián Contreras Torres, de data 12/12/2013 i amb núm. RGE. 2013/7405, en la que sol·licita la jubilació definitiva a partir del 28 de desembre de 2013 i que se li aboni la liquidació dels havers corresponents. Vist el que disposa l'article 49.1.f) del Reial Decret Legislatiu 1/1995, de 24 de març, de l'Estatut dels Treballadors, que estableix que "el contracte de treball s'extingeix per jubilació del treballador". Vista la resolució de l'alcaldia 806/12, de 28 de desembre, per la que s'acorda declarar al treballador, senyor Damián Contreras Torres, en situació de jubilació parcial, des del 28 de desembre de 2012 i fins el 27 de desembre de 2013, data en la que el referit treballador compleix els 65 anys d'edat. Atès el que disposa l'article 161 del Reial Decret Legislatiu 1/1994, de 20 de juny, pel que s'aprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social. Vista la resolució de l'alcaldia 507/11, de 22 de juny, en matèria de delegacions. S'acorda: Primer.- Declarar al senyor Damián Contreras Torres, en situació de jubilació ordinària amb efectes de data 28 de desembre de 2013, data en la que es declararà extingida la relació laboral i la pèrdua de la condició de treballador d'aquesta Corporació. Segon.- Formalitzar i cursar la baixa de cotització a la Seguretat Social, i practicar la liquidació dels havers corresponents. Diferir aquests imports a la nòmina corresponent a la mensualitat de desembre de 2013. Tercer.- Reconèixer al senyor Damián Contreras Torres, el dret a percebre el segon termini en compliment d'allò acordat, per un import de 7650,00 euros. Aquest import anirà amb càrrec a la partida núm. 20 05 9204 16100 del pressupost municipal vigent. Diferir l´abonament d´aquest import a la nòmina de la mensualitat de desembre de 2013. Quart.- Notificar per part de Secretaria aquest acord a l´interessat (Av. Mediterrània, 26, 1er B, de 08214 Badia del Vallès), a l'àrea corresponent, al comitè d'empresa, junta de personal i seccions sindicals. Cinquè.- Incorporar el present acord a l'expedient personal de l´interessat. 3 7. ADJUDICACIÓ D'ASSEGURANCES PER DANYS PATRIMONIALS (EDIFICIS) I ACCIDENTS INSTAL·LACIONS ESPORTIVES Atès l'expedient instruït per a l'adjudicació del contracte de cobertura d'assegurances per danys patrimonials i accidents a les instal·lacions esportives, mitjançant tramitació ordinària i procediment negociat sense publicitat, en virtut de l'acord de la Junta de Govern Local de data 25 de novembre de 2013. D'acord amb l'informe d'adjudicació elevat pel servei gestor d'assegurances, de data 13 de desembre de 2013, a favor de l'empresa Mapfre Seguros com a proposició més avantatjosa de les presentades al procediment. De conformitat amb el que disposen les clàusules 11, 12, 13, següents i concordants del Plec de clàusules administratives particulars que regulen el procediment, l'article 53, 151, 156 i concordants del RD Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, entre d'altra legislació aplicable, i d'acord amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia núm. 507/2011, de 22 de juny, S'acorda: Primer. Declarar vàlid el procediment de contractació seguit i d'acord amb l'informe del servei gestor, adjudicar a l'empresa MAPFRE SEGUROS DE EMPRESAS, COMPAÑIA DE SEGUROS Y REASEGUROS, S.A., el contracte d'assegurança de cobertures de les pèrdues o danys materials dels béns mobles i immobles del patrimoni de l'Ajuntament de Badia del Vallès i dels seus organismes autònoms (Lot 1); i a l'empresa MAPFRE VIDA, S.A., el contracte d'assegurança de cobertura d'accidents dels usuaris (socis, abonats) de les instal·lacions esportives de l'Ajuntament de Badia del Vallès (Lot 2). L'import total de cadascuna d'aquestes assegurances, IVA exclòs, és de 38.163,48 euros i 37.800 euros, respectivament, pel dos anys de vigència de durada, sense possibilitat de pròrroga, amb efectes des del dia 01 de gener de 2014. Segon. Procedir a l'aplicació comptable amb càrrec el pressupost 2014, amb el compromís de dotar els pressupostos municipals dels exercicis 2014 i 2015 de consignació pressupostària adequada i suficient per a fer front la contractació. Tercer. Facultar l'alcaldessa, Sra. Eva Menor Cantador, per a la signatura i formalització del contracte i amb igual motiu requerir l'empresa perquè es dugui a terme la formalització dins del termini de quinze dies, a partir de l'endemà que li sigui notificat aquest acord. Quart. Notificar l'acord a l'empresa adjudicatària i els serveis d'hisenda municipal. Publicar aquesta adjudicació en el perfil de contractant de l'Ajuntament i realitzar les comunicacions legalment previstes: a) al Registre de Contractes del Sector Públic de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa del Ministeri d'Economia i Hisenda les dades del contracte adjudicat; b) a la Sindicatura de Comptes, mitjançant tramesa d'una copia certificada del document en que s'hagi formalitzat aquell, acompanyada d'un extracte de l'expedient del qual es derivi, dins els tres mesos següents a la formalització del contracte; i c) al Tribunal de Comptes de l'Estat, amb tramesa d'informació relativa a l'entitat i òrgan contractant i les dades bàsiques del contracte o les seves modificacions, descriptives del seu objecte, procediment, adjudicatari, publicitat, preu i termini, abans del 15 d'octubre de l'exercici següent a la seva formalització. 8. REVISIÓ DEL PUNT TERCER DE L'ACORD DE MESURES PER A LA DINAMITZACIÓ DEL COMERÇ LOCAL 2013 4 Atès que el Ple de l'Ajuntament de Badia del Vallès, en sessió extraordinària de data 19 de desembre de 2012, va establir diverses mesures per a la dinamització del comerç local amb l'objectiu de promoure i incentivar l'activitat comercial i econòmica del municipi i d'harmonitzar llurs obligacions contractuals. Atès que a l'apartat tercer de l'esmentat acord es recullen els criteris bàsics per a l'adjudicació de nous contractes d'arrendament de locals comercials propietat municipal i per a la novació del contractes d'arrendament vigents, i que al punt b) es preveu una clàusula relativa a la revisió de la renda del contracte segons la variació anual de l' IPC general amb una carència fins l'1 de gener de 2015 . Atès que a la Junta de Govern Local en la sessió de data 28 de gener de 2013 s'aproven els documents de gestió derivats de les mesures aprovades pel Ple municipal. Atès l'informe tècnic del servei de Promoció Econòmica i Comerç d'aquest Ajuntament. S'acorda Primer.- Donar compliment a la carència prevista a la clàusula b) del punt tercer de l'acord aprovat pel Ple municipal en data 19 de desembre de 2012, mitjançant el qual s'aproven les mesures de dinamització del comerç local i per tant, no aplicar l'augment de l' IPC de l'any 2014 als contractes d'arrendament que hagin estat novats o que sol·licitin la novació durant el transcurs de l'any 2014. Segon.- Notificar l'adopció d'aquest acord al serveis Econòmics municipals, als arrendataris que hagin novats el seu contracte i a l'associació de comerciants de Badia del Vallès. 9. ADJUDICACIÓ SERVEI DE CODIFICACIÓ DELS ESTABLIMENTS MINORISTES D'ALIMENTACIÓ I INSCRIPCIÓ EN UN REGISTRE MUNICIPAL D'ESTABLIMENTS ALIMENTARIS DE COMPETÈNCIA MUNICIPAL (RMEA) D'acord amb l'informe dels serveis gestor d'Urbanisme i M. Ambient, de data 11 de desembre de 2013, que acredita la necessitat, idoneïtat i eficiència de contractar el servei de codificació dels establiments minoristes d'alimentació i inscripció en un registre municipal d'establiments alimentaris de competència municipal (RMEA). D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar el contracte menor del servei de codificació dels establiments minoristes d'alimentació i inscripció en un registre municipal d'establiments alimentaris de competència municipal (RMEA) ,amb l'empresa ACONSA Segon. El contracte s'executarà de conformitat amb el següent règim i condicions: Objecte: La prestació i execució del servei de codificació dels establiments minoristes d'alimentació i inscripció en un registre municipal d'establiments alimentaris de competència municipal (RMEA), segons l'establert al RD 191/2011 a) Vigència: durant el mes de desembre b) Preu del contracte i IVA aplicable: 3.185,00 i 668,85 de IVA. c) Condicions econòmiques i forma de pagament:.Transferència bancària... d) Obligacions bàsiques/essencials del contractista: - Fer la codificació dels establiments minoristes d'alimentació i la inscripció al registre municipal d'acord amb el que estableix el RD 191/2011 sobre Registre 5 General Sanitari d'empreses alimentàries i aliments i el Reglament (CE) 882/2004 sobre els controls oficials. e) Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor de servei, en tot allò no previst serà d'aplicació el RD 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Tercer. Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), per l'objecte i import assenyalats, amb càrrec a la partida .1204 3132 22799 del pressupost ordinari per a 2013 Quart. Notificar el present acord a l'empresa ACONSA. Finalitzats els punts de l'ordre del dia i prèvia declaració d'urgència s'aproven els següents acords: 10. EXPEDIENT PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES I TÈCNIQUES PARTICULARS DE CESSIÓ D'ÚS DELS LOCALS DE PROPIETAT MUNICIPALS D'acord amb l'informe de la Tècnica del servei de Cultura de l'àrea d'Acció Social i Cultural, de data 20 de desembre de 2013, que acredita la conveniència, idoneïtat i eficiència de la cessió d'ús dels locals comercials propietat de l'Ajuntament de Badia del Vallès per a entitats i associacions del municipi. Emesos els informes de Intervenció i Secretaria Generals de l'Ajuntament, de conformitat amb allò establert al Decret 336/1988, de 17 d'octubre, que aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals; els articles 19.1.b), 22, 110, 175 i concordants i disposició addicional segona del Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públ