11/2013 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS, EL DIA 28 DE NOVEMBRE DE 2013 Badia del Vallès, vint-i-vuit de novembre de 2013 El Ple de la corporació quan son les divuit hores i cinc minuts, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària sota la presidència de la Sra. Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Sr. Juan Antonio Lancho Aceituno PSC Sra. Raquel Gracia Peral PSC Sra. Montserrat Jiménez Molina PSC Sra. Montserrat Carbonell Rosell PSC Sr. Antonio Sabariego Guerrero PSC Sr. Antonio Rodríguez Yañez PSC Sr. Joaquim Jesús Duran Redondo AEB Sr. Juan Carlos Santervás García AEB Sra. Cristina Fàbregas Moreno AEB Sra. Montserrat Montañes Navarro AEB Sra. Antonia Escrivà Castellanos PP Sra. Saray Muñoz Contreras PP Sr. Rafael Muñoz Contreras PP Sr. Eusebio Argueta Chica ICV-EUiA Sra. Carme Mateu i Sala CiU Assistits pel secretari accidental senyor Miguel Sánchez Laguna, que certifica i l'interventor senyor Raúl López Borras. Excusa la seva assistència el senyor Raúl Ortiz Parra, i el retard del regidor Juan Carlos Santervás, que s'incorporarà més tard per motius de feina. L'alcaldessa diu: "Comunicar que dintre de la part dispositiva del Ple, el punt núm. 5 es retira de l'ordre del dia, ja ho hem explicat a la Junta de Portaveus". Oberta la sessió per la Sra. Alcaldessa i amb el quòrum necessari, es procedeix a resoldre els assumptes de l'ordre del dia: I. PART DISPOSITIVA 1. Aprovació d'acta de la sessió anterior 2. Sol·licitud habitatges de Badia del Vallès a l'agència de l'habitatge de Catalunya via mesa valoració per casos d'emergència social 3. Expedient 16/2013 de modificació del pressupost de despeses 4. Resolució contracte administratiu d'aparcament subterrani de la parcel·la E5 5. Modificació de l'ús provisional d'una part de la parcel·la E5 per aparcament en superfície 6. Moció AEB: Contra la privatització de l'habitatge social propietat d'INCASÒL 7. Assumptes sobrevinguts II. CONTROL A L'EQUIP DE GOVERN MUNICIPAL 1. Donar compte de les Resolucions d'Alcaldia 2. Precs i preguntes 1 I. PART DISPOSITIVA 1. APROVACIÓ ACTA SESSIÓ ANTERIOR S'aprova sense necessitat de lectura l'acta celebrada el dia 31 d'octubre de 2013 atès que tots els membres del consistori disposaven del text. 2. SOL·LICITUD HABITATGES DE BADIA DEL VALLÈS A L'AGÈNCIA DE L'HABITATGE DE CATALUNYA VIA MESA VALORACIÓ PER CASOS D'EMERGÈNCIA SOCIAL El secretari dóna lectura de la proposta presentada. Seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula al tinent d'alcaldessa d'Urbanisme i Medi Ambient, senyor Juan Antonio Lancho, que diu: "Gracias, Sra. Alcaldesa. Hoy lo que traemos a aprobación al Pleno municipal, es un proceso más que se ha venido desarrollando a lo largo del último año, conjuntamente con los grupos municipales del Consistorio y la Plataforma de Afectados por la Hipoteca de Badia, y que sin ser una solución definitiva a un problema que tenemos grave de vivienda, si que yo creo un buen paso en el camino adecuado y correcto que debemos dar. Por lo tanto, agradecer de antemano el apoyo de los distintos grupos municipales a esta propuesta, y desear que a partir de aquí todo esto siga su rumbo y su camino. Gracias". Seguidament intervé el senyor Eusebio Argueta, regidor del grup d'ICV-EUiA, que diu: "Gracias, Sra. Alcaldesa. Nosotros daremos apoyo a esta propuesta que se trae a debate. Ya lo hicimos en su momento cuando empezamos a hablar de este tema, la fecha no la recuerdo muy bien, que la ha citado el Sr. Secretario, ha sido en marzo de este año...en abril de este año hicimos llegar nuestras consideraciones al respecto y bueno, al final se ha impuesto el sentido común". Pren la paraula el senyor Rafael Muñoz , regidor del grup municipal del PP, que diu: "Gracias, Sra. Alcaldesa. Nosotros también daremos apoyo a esta propuesta". Seguidament intervé la senyora Cristina Fabregas, regidora del grup municipal de l'AEB, que diu: "Des de l'AEB dir que evidentment votarem a favor d'aquesta moció, entre d'altres coses perquè es una vella reivindicació primer dels afectats, després de la PAH y de la Mesa de vivenda i de l'AEB com a grup municipal. El que volem destacar i el que creiem important destacar son dos punts. Les vivendes de protecció oficial no poden estar buides, i menys quan son propietat d'una administració, i aquestes tres vivendes es van ocupar perquè estaven buides. El que no podem acceptar es que hi hagi gent sense casa i cases sense gent. Això no es pot admetre i menys en vivendes de protecció oficial. En segon lloc amb aquesta moció el que estem aprovant es que tres famílies en situació econòmica molt precària tinguin dret a una vivenda amb un contracte de lloguer. Ells hauran de pagar una part d'aquest contracte, per tant estem concedint el dret a una vivenda". A continuació pren la paraula la senyora Carme Mateu, regidora del grup municipal de CiU, que diu: "Convergència i Unió dóna suport a la moció. Evidentment perquè es una moció que no té contrapartida, i que tothom té dret a un habitatge digne". Es procedeix a la votació de la proposta presentada, la qual s'aprova per unanimitat de tots el Consistori. S'acorda: Atès que en data 27 d'abril de 2012 l'Agència de l'Habitatge de Catalunya va crear el Reglament de la Mesa de Valoració per a situacions d'emergències econòmiques i socials. La Mesa és un òrgan tècnic gestionat per la Direcció de Programes Socials d'Habitatge i la Direcció de Promoció de l'Habitatge que té com a funcions valorar i proposar adjudicacions, atorgar ajuts implícits, proposar accions respecte a situacions de morositat justificades per part del sol·licitant i valorar la viabilitat en processos judicials per desnonament en el parc d'habitatges gestionat per l'Agència. Atès que l'Ajuntament de Badia del Vallès en data 6 de març de 2013 envia informe proposta de sol·licitud elaborat per la Taula de Coordinació d'Habitatge de l'Ajuntament de Badia del 2 Vallès, a la direcció de programes socials de l'habitatge per cercar una solució viable per a la família ocupant a l'habitatge ubicat a l'avinguda de la Mediterrània, 6, 2n C de Badia del Vallès. Atès que en data 19 de març de 2013, l'Agència de l'Habitatge de Catalunya envia resolució desfavorable a l'Ajuntament de Badia del Vallès, referent a que el Reglament que regula la Mesa d'Emergència no permet l'adjudicació en aquest cas atès que es tracta de l'ocupació d'un habitatge públic. Atès que hi ha tres habitatges, propietat de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, en les mateixes condicions i que s'ubiquen a l'avinguda de la Mediterrània, 6, 2C, a l'avinguda de la Mediterrània, 8, 4t C i a l'avinguda de la Mediterrània,7, 2n A de Badia del Vallès. Atès l'informe proposta emès per la Taula de Coordinació d'Habitatge de l'Ajuntament de Badia del Vallès. Atès l'informe tècnic del servei d'Habitatge de l'Ajuntament de Badia del Vallès. S'acorda: Primer.- Sol·licitar i recolzar davant l'Agència de l'Habitatge de Catalunya l'adjudicació dels habitatges de protecció oficial ubicats a l'avinguda de la Mediterrània, 6, 2nC, a l'avinguda de la Mediterrània, 8, 4t C i a l'avinguda de la Mediterrània,7, 2n A de Badia del Vallès, per a persones o unitats familiars del municipi amb especials necessitats d'atenció. Segon.- Notificar el present acord a l'Agència de l'Habitatge de Catalunya i als Serveis Socials municipals. 3. EXPEDIENT 16/2013 DE MODIFICACIÓ DEL PRESSUPOST DE DESPESES En aquest punt s'incorpora al Ple el regidor Sr. Juan Carlos Santervás. El secretari dóna lectura de la proposta presentada. Seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula al tinent d'alcaldessa d'Urbanisme i Medi Ambient, senyor Juan Antonio Lancho, que diu: "Gracias, Sra. Alcaldesa. Simplemente para explicar que lo que vamos a hacer es actualmente el vehículo de Policía que usa la Guardia Urbana, es un renting y este año hay que proceder o bien a renovar el mismo o a hacernos con el vehículo, y lo que hemos optado es, por una cuestión económica y puesto que el vehículo está en óptimas condiciones, es adquirirlo. Por ello la modificación del presupuesto en este punto". A continuació pren la paraula la senyora Carme Mateu, regidora del grup municipal de CiU, que diu: "Donat que aquest any els pressupostos han sigut molt ajustats, considerem que el que hi hagi la compra d'aquest vehicle és molt positiu per a Badia, i no que hi hagi un renting". Seguidament intervé el senyor Eusebio Argueta, regidor del grup d'ICV-EUiA, que diu: "Gracias, Sra. Alcaldesa. Cuando se trata de estos presupuestos o de ejecución de los presupuestos 2013, si vosotros recordais este grupo municipal al que yo represento, ICV-EUiA va a votar en contra de estos presupuestos. Por supuesto esta modificación puntual y por las cosas que se hace, nuestro posicionamiento en este caso es de abstención". L'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Antonia Escriva, regidora del grup municipal del PP, que diu: "Gracias, Sra. Alcaldesa. Consideramos que desde luego la Policial Local de este municipio tiene que disponer de un vehículo, y de todas las herramientas útiles y necesarias. Por lo tanto no vamos a votar en contra. Lo que si agradeceríamos es que, con el tiempo suficiente como para que tanto la oposición como el equipo de gobierno podamos valorar la necesidad lógica de adquirir el vehículo, de ver otras opciones, pues que fuera comunicado con más tiempo de antelación para poder pues eso, valorar otras opciones o no. Nuestro voto será el de la abstención". Intervé seguidament el senyor Quim Duran, regidor del grup municipal de l'AEB, que diu: "L'AEB se abstindrà en aquest punt". 3 Es procedeix seguidament a la votació de la proposta presentada, la qual s'aprova per 8 vots a favor (PSC, CiU), i 8 abstencions (AEB, PP, ICV-EUiA). S'acorda: Vist l'informe emès per l'Inspector Jefe de la Policia Local, referent a la necessitat de fer una modificació de crèdits entre partides per l'exercici 2013 i atès que es justifica que les baixes sol·licitades no comporten cap distorsió en el desenvolupament dels diferents programes. Atès que s'han examinat els crèdits de l'esmentat pressupost que es poden reduir sense pertorbació del servei. Les modificacions no afecten diferents grups de funció i ni els crèdits ampliables. Les partides que es proposa minorar no han estat incrementades ni han estat projecte de cap minoració, com a conseqüència de transferències o suplements anteriors. No hi ha cap compromís de despesa que impedeixi la modificació de les partides que es proposa minorar. Atès allò que disposen els articles 158.1 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, l'article 35 del Reial decret 500/1990 i ateses les Bases d'Execució del Pressupost per al 2013. Vist l'Informe d'Intervenció. S'acorda: Primer.- Aprovar l'expedient 16/2013 de modificació de crèdits del pressupost de despeses mitjançant crèdits extraordinaris i baixes per anul·lació, a les partides que es detallen en l'annex que s'adjunta i forma part d'aquesta proposta, corresponent a l'estat de despeses per a l'exercici 2013, segons el següent resum: ESTAT DE DESPESES Altes Baixes Crèdits extraordinaris 6.655,00 Baixes per anul·lació 6.655,00 Total Altes 6.655,00 Total baixes 6.655,00 TOTAL VARIACIONS 0,00 Segon.- Obrir període d'informació pública, per termini de quinze dies hàbils, als efectes de l'examen del corresponent expedient de modificació, i per la presentació d'al·legacions i reclamacions, si s'escau. Elevar a definitiva l'aprovació inicial, si, transcorregut el període d'informació pública, no ha estat presentada cap al·legació o reclamació. Definitivament aprovat, donar compte tant a la Generalitat de Catalunya, com als Serveis Territorials corresponents de l'Administració Central. 4. RESOLUCIÓ CONTRACTE ADMINISTRATIU D'APARCAMENT SUBTERRANI DE LA PARCEL·LA E5 El secretari dóna lectura de la proposta presentada. Seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula al tinent d'alcaldessa d'Urbanisme i Medi Ambient, senyor Juan Antonio Lancho, que diu: "Gracias, Sra. Alcaldesa. Con este punto lo que hacemos es que se da por cerrado ya el expediente definitivamente de lo que era el concurso y la adjudicación del aparcamiento subterráneo, y por lo tanto como dice ya quedará finiquitado y cerrado el tema". Seguidament intervé el senyor Eusebio Argueta, regidor del grup d'ICV-EUiA, que diu: "Gracias. Nosotros nos abstendremos en este punto". 4 Pren la paraula el senyor Rafael Muñoz , regidor del grup municipal del PP, que diu: "Gracias, Sra. Alcaldesa. Nosotros también nos abstendremos en este punto". Intervé seguidament la senyora Montserrat Montañés, regidora del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres, como cada vegada que s'ha portat això sobre la taula ens abstindrem, atès que l'origen de la decisió de construir un aparcament soterrani en aquesta parcel.la nova comptar ja amb el suport de l'AEB perquè sempre vam pensar que calia primer definir quin era l'equipament que aniria a sobre d'aquest punt. Com que la resolució d'aquest contracte s'ha de fer, nosaltres no votarem en contra però si ens abstindrem". Es procedeix seguidament a la votació de la proposta presentada, la qual s'aprova per 8 vots a favor (PSC, CiU), i 8 abstencions (AEB, PP, ICV-EUiA). S'acorda: El Ple municipal, en sessió de 11 de gener de 2010, va adjudicar definitivament el contracte administratiu esmentat a la millor oferta presentada per l'empresa GECOINSA APARCAMIENTOS, GEOPATRIMONI, SL, el qual es va formalitzar i subscriure en data 8 de febrer de 2010. En data 31.10.2013 el Ple de l'Ajuntament va adoptar l'acord d'incoació de l'expedient per a la resolució d'aquest contracte, arran la situació d'inactivitat produïda i de inexecució de l'obra contractada, així com per a les noves necessitats d'actuació pública en aquesta parcel·la, d'acord amb la situació socioeconòmica general i la financera en particular de les administracions públiques, entre d'altres consideracions. Instruït l'expedienti efectuat s'acredita: a) que la empresa contractista que va ser declarada en concurs per auto del Jutjat Mercantil número 8 dels de Barcelona de 22 de juny de 2010 amb el número d'assumpte:468/2010, Secció D; y classe: voluntari, abreviat; alhora que s'establien els administradors concursals y es publicava mitjançant edicte en el BOE número 231, de data 23 de setembre de 2010; que es van fer les notificacions i publicacions a l'empresa contractista, inclòs el tràmit preceptiu d'audiència; c) que l'administració concursal va manifestar la seva conformitat i anuència amb la proposta de resolució municipal. Per tot això, d'acord amb l'informe de la secretaria general de l'Ajuntament, conforme es preveu als articles 223, 224, 225, 269, 270 següents i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre que aprova el text refós de la llei de contractes del sector públic; les clàusules 12a, 13a, 23a, següents i concordants del Plec de clàusules administratives particulars de l'esmentat contracte administratiu de data 8 de febrer de 2010; y d'acord amb les facultats conferides al Ple municipal per la disposició addicional segona del RDL 3/2011 de 14 de novembre. S'acorda: Primer. Resoldre el contracte administratiu de concessió d'obra i explotació d'un aparcament en el subsòl de la parcel·la E5, subscrit en data 8 de febrer de 2010 amb l'empresa GECOINSA APARCAMIE