JUNTA DE GOVERN LOCAL 04/2014 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 4 DE FEBRER DE 2014 Badia del Vallès, 4 de febrer de 2014 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Assistits pel secretari accidental, senyor Miguel Sánchez Laguna, que certifica. Excusen la seva assistència els senyors Juan Antonio Lancho Aceitno i Antonio Sabariego Guerrero. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 27 de gener de 2014. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 11.008,96 , de la relació núm. 3/2014. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 32.407,70 , de la relació núm. 4/2014. 3. APROVACIÓ DESPESES GESTIÓ AJUTS URGÈNCIA SOCIAL FEBRER 2014 1 Atès que la llei 12/2007, de Serveis Socials, estableix que ens locals tenen la obligació de facilitar ajuts d'urgència social, en especial a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. Atès que és voluntat d'aquest Ajuntament prioritzar activitats destinades a pal·liar els efectes de la crisi general actual i donar respostes bàsiques d'emergència per als col·lectius en situació de vulnerabilitat social Atès que l'Ajuntament de Badia del Vallès compta, per a l'any 2014, amb dotació pressupostària a l'aplicació 0803.2301.48000 del pressupost vigent. Vist l'informe emès per la coordinadora del departament de Benestar Social. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del D. LEG. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les Bases d'execució del pressupost. S'acorda: Ùnic. Aprovar l'autorització, compromís de despeses, reconeixement d'obligacions i pagament a justificar (fases ADOJ), per un import de 18.000,00 , per atendre les obligacions, corresponents al mes de febrer de 2014, derivades de l'atorgament d'ajuts d'urgència social a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. 4. CANVI DE TITULARITAT LOCAL COMERCIAL NÚM. 109 Vist la instància presentada en data 21 de maig de 2013 pel Sr. Jose Antonio Martínez Asensio, amb DNI núm. 47160950W on sol·licita el canvi de nom del contracte d'arrendament per cessament de l'empresa FONTELGAS JJ SCP amb NIF G63884613. Vist l'acord de la Junta de Govern de data 17 de juny de 2013 per el qual es va aprovar la novació del contracte d'arrendament del local comercial núm. 109 situat a l'avinguda Mediterrània núm. 1 a nom de FONTELGAS JJ SCP. Vist la documentació presentada pel senyor Martínez Asensio en quan a la baixa de la empresa Fontelgas JJ SCP i l'alta com autònom i que a data d'avui no se efectuat el canvi de nom a la base de dades dels locals comercials. S'acorda: Primer.- Reconèixer la titularitat del local comercial núm. 109, situat a l'avinguda Mediterrània, núm. 1 a favor del senyor Jose Antonio Martínez Asensio, amb DNI núm. 47160950W i amb domicili al carrer Gironès, 10 1r. de Sabadell, per l'extinció de l'empresa FONTELGAS JJ SCP, conforme a allò que indica el contracte d'arrendament en el seu article 10, paràgraf 3è. Segon.- Rectificar la base de dades dels locals comercials en quant a la titularitat del local comercial núm. 109 amb efectes del dia 1 de juny de 2013, cosa que comportarà la modificació dels rebuts de lloguer del local des de la esmentada data, així com modificar el contracte d'arrendament que és va signar en data 21 de juny de 2013, facultant a l'alcaldessa per a la seva formalització en les condicions contractuals aprovades per Junta de Govern Local de data 17 de juny de 2013. Tercer.- Notificar a l'interessat, a l'Àrea d'Economia i Serveis Generals i a l'ORGT. 2 5. SERVEI DE MANTENIMENT DE LES MÀQUINES DE CLIMATITZACIÓ DE LA COBERTA DEL MERCAT MUNICIPAL DE BADIA DEL VALLÈS D'acord amb l'informe dels serveis gestors d'Urbanisme i M. Ambient, de data 29/01/2014, que acredita la necessitat, idoneïtat i eficiència de contractar el servei de manteniment de 4 màquines de climatització de la coberta del mercat municipal. D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar el contracte menor de serveis de manteniment de 4 màquines de climatització de la coberta del mercat municipal,amb l'empresa Llonch-Clima. Segon. Els serveis s'executaran de conformitat amb el següent règim i condicions: a) Objecte: La prestació i execució dels serveis de manteniment de 4 màquines de climatització de la coberta del mercat municipal. b) Vigència: de l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2013. c) Preu del contracte i IVA aplicable: 1628,00 i 341,88 d'IVA. d) Condicions econòmiques i forma de pagament: S'abonarà en dues factures una en abril i altra a l'octubre. e) Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor de serveis, en tot allò no previst serà d'aplicació el RD 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Tercer. Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), per l'objecte i import assenyalats, amb càrrec a la partida 1604 4311 22799 del pressupost ordinari per a 2014. Quart. Notificar el present acord a l'empresa Llonch Clima. 6. CONTRACTACIÓ SERVEI DE CONTROL DE PLAGUES DELS EDIFICIS MUNICIPALS I TRACTAMENT DE DESRATITZACIÓ DEL CASC URBÀ D'acord amb l'informe dels serveis gestors d'Urbanisme i Medi Ambient, de data 29 de gener de 2014, que acredita la necessitat, idoneïtat i eficiència de contractar el servei de control de plagues dels edificis municipals i el tractament de desratització del casc urbà per tal de garantir l'execució de mesures sanitàries del municipi. D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar el contracte menor de serveis de control de plagues dels edificis municipals i el tractament de desratització del casc urbà. ,amb l'empresa Gestior Quimics S.L. Segon. Els serveis s'executaran de conformitat amb el següent règim i condicions: a) Objecte: La prestació i execució dels serveis de control de plagues dels edificis municipals i tractament de desratització del casc urbà. b) Vigència: de l'1 de gener de 2014 fins al 31 de desembre de 2014 c) Preu del contracte i IVA aplicable: 8546,72 i 1794,81 per al tractament de desinsectació i desratització. 4343,64 i 434,36 per desratització del casc urbà. 3 d) Condicions econòmiques i forma de pagament: anual. e) Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor de serveis, en tot allò no previst serà d'aplicació el RD 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Tercer. Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), per l'objecte i import assenyalats, amb càrrec a la partida 1204 3132 22709 del pressupost ordinari per a 2014. Quart. Notificar el present acord a l'empresa Gestior Quimics S.L. 7. CONTRACTACIÓ SERVEI D'INSPECCIÓ DELS PARALLAMPS UBICATS AL POLIESPORTIU VELL, CEIP LA MUÑEIRA I L'EDIFICI EL MOLI D'acord amb l'informe dels serveis gestors d'Urbanisme, de data 29 de gener de 2014, que acredita la necessitat, idoneïtat i eficiència de contractar el servei d'inspecció dels parallamps ubicats al Poliesportiu vell, Ceip la Muñeira i l'edifici el Moli. D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar el contracte menor de serveis d'inspecció dels parallamps ubicats al Poliesportiu vell, Ceip la Muñeira i l'edifici el Moli,amb l'empresa INGESCO. Segon. Els serveis s'executaran de conformitat amb el següent règim i condicions: Objecte: La prestació i execució dels serveis d'inspecció dels parallamps ubicats als Poliesportiu vell, Ceip la Muñeira i l'edifici el Moli. Vigència: de l'1 de gener al 31 de desembre de 2014. Preu del contracte i IVA aplicable: 300 i 63 d'IVA. Condicions econòmiques i forma de pagament: Transferència bancaria. Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor de serveis, en tot allò no previst serà d'aplicació el RD 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Tercer. Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), per l'objecte i import assenyalats, amb càrrec a la partida 1004.3211.21200 del pressupost ordinari per a 2014. Quart. Notificar el present acord a l'empresa Ingesco. 8. CONTRACTACIÓ SERVEI DE MANTENIMENT DEL SISTEMA CONTRA INCENDIS D'acord amb l'informe dels serveis gestors d'urbanisme i M. Ambient, de data 23/01/2014, que acredita la necessitat, idoneïtat i eficiència de contractar el servei de mantenimnent del sistema contra incendis, en auditori Municipal, Llar del Jubilat, Ceip La Sardana, Ceip La Jota, Ceip La Muñeira, Ceip las Seguidillas, Complex Poliesportiu (poli vell) Casl dels Infants, Cofradia(edifici Empordà), edifici Ajuntament, Mercat Municipal, Brigada d'Obres, Casal de Joves, Escola Taller (Edifici El Molí) Complex poliesportiu (Poli nou), Biblioteca, Edifici El Molí i Antonio Machado nuevo. 4 D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar el contracte menor de serveis de de mantenimnent del sistema contra incendis, en auditori Municipal, Llar del Jubilat, Ceip La Sardana, Ceip La Jota, Ceip La Muñeira, Ceip las Seguidillas, Complex Poliesportiu (poli vell) Casl dels Infants, Cofradia(edifici Empordà), edifici Ajuntament, Mercat Municipal, Brigada d'Obres, Casal de Joves, Escola Taller (Edifici El Molí) Complex poliesportiu (Poli nou), Biblioteca, Edifici El Molí i Antonio Machado nuevo,amb l'empresa Hicemex Servicios S. L. Segon. Els serveis s'executaran de conformitat amb el següent règim i condicions: a) Objecte: La prestació i execució dels serveis de serveis de mantenimnent del sistema contra incendis. b) Vigència: de l'1 de gener a 31 de desembre de 2014 c) Preu del contracte i IVA aplicable: 2423,78 i 508,99 d'IVA. d) Condicions econòmiques i forma de pagament: per transferència bancaria. e) Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor de serveis, en tot allò no previst serà d'aplicació el RD 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Tercer. Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), per l'objecte i import assenyalats, amb càrrec a la partida 1404 1512 27799 del pressupost ordinari per a 2014. Quart. Notificar el present acord a l'empresa Hicemex Servicios S.L. 9. CONTRACTACIÓ SERVEI DE CAPTURA I RECOLLIDA DE GOSSOS I GATS D'acord amb l'informe dels serveis gestors d'urbanisme i medi ambient, de data 29 de gener de 2014, que acredita la necessitat, idoneïtat i eficiència de contractar el servei de recollida i captura de gossos i gats davant la inexistència d'un servei propi municipal. D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar el contracte menor de serveis de recollida i captura de gossos i gats, amb l'empresa LLIGA PROTECTORA D'ANIMALS DE SABADELL. Segon. Els serveis s'executaran de conformitat amb el següent règim i condicions: a) Objecte: La prestació i execució dels serveis de recollida i captura de gossos i gats b) Vigència: 1 de gener fins al 31 de desembre de 2014. c) Preu del contracte i IVA aplicable: El preu del contracte serà de 15.000 euros, exempt d'IVA. d) Condicions econòmiques i forma de pagament: Al presentar factura trimestral. e) Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor de serveis, en tot allò no previst serà d'aplicació el RD 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. 5 Tercer. Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), per l'objecte i import assenyalats, amb càrrec a la partida 1204 3132 22709 del pressupost ordinari per a 2014. Quart. Notificar el present acord a l'empresa Lliga protectora d'animals de Sabadell. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les onze hores i cinquanta minuts. Vist i plau L'alcaldessa, 6