JUNTA DE GOVERN LOCAL 05/2014 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 10 DE FEBRER DE 2014 Badia del Vallès, 10 de febrer de 2014 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Antonio Sabariego Guerrero Assistits pel secretari accidental, senyor Miguel Sánchez Laguna, que certifica. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 4 de febrer de 2014. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 309.776,18 , de la relació núm. 4/2014. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 43.475,87 , de la relació núm. 5/2014. 3. CONVENI DE NOVACIÓ I FRACCIONAMENT DE DEUTES CONCESSIÓ ADMINISTRATIVA LOCAL ADOSAT AL CENTRE CÍVIC NÚM. 147 1 En data 23 de gener de 2014 mitjançant instància núm. 2014/648, el senyor Jorge Garcia Rubio, en qualitat de representant legal de SHIVA VALLES GROUP, S.L., va promoure l'expedient per al fraccionament de les obligacions i deutes econòmiques pendents del contracte de concessió del local comercial, núm.147, propietat municipal, ubicat al Cr. dels Infants, s/n, i destinat a l'activitat comercial de gelateria-granja-cafeteria, AIN-010-006. Aquesta petició es formula dins del marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi que van ser aprovades pel Ple de l'Ajuntament, en sessió extraordinària de data 19 de desembre de 2012, i desenvolupades per l'acord de Junta de Govern Local de data 28 de gener 2013, dins de la delegació plenària conferida. Donat la situació de la concessionària del local LCM 147, i amb l'ànim de proposar un acord favorable tant als interessos d'aquesta, a fi de facilitar la seva continuïtat comercial, sense deixar de banda els legítims interessos de l'ajuntament de Badia del Vallès, com a titular d'aquest local, d'acord amb els informes de la coordinadora de l'àrea d'urbanisme i medi ambient, de data 30 de setembre de 2013, de la directora de l'àrea de governació i serveis generals, de data 27 de gener de 2014, els informes d'economia i secretaria general, es considera convenient subscriure acord d'aplaçament del deute contret per la concessionària en els termes següents: a) El deute total de la concessionària amb l'ajuntament de Badia del Vallès a data 31 de desembre de 2013, és de 96.755,38 euros (noranta-sis mil set-cents cinquanta-cinc euros amb trenta-vuit cèntims d'euro); b) D'aquest import es dedueix la quantia de 29.106,00 euros (vint-i-nou mil cent sis euros), per millores realitzades en la part del local denominat LCM 148, tota vegada el mateix sigui reintegrat a l'ajuntament de Badia del Vallès; c) De l'importa resultant, i en tant es compleixin els termes de l'aplaçament, es dedueix l'importa de 10.821,47 euros (deu mil vuit- cents vint-i-un euros amb quaranta-set cèntims d'euro) en concepte de part del cànon concessional corresponent a la part del local segregada i retornada a l'ajuntament. D'acord amb el contracte de concessió administrativa subscrit en data 16 de març de 2006, el Decret 336/1988, de 17 d'octubre que aprova el Reglament de Patrimoni dels ens locals; i conforme les facultats que han estat delegades en aquest òrgan decret d'Alcaldia de data 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar el conveni amb la concessionària SHIVA VALLES GROUP, S.L., el contingut del qual disposa entre d'altres pactes i condicions: a) La renúncia i segregació del local LCM 148 (102,00m2) per part de la concessionària que reverteix amb el ple domini i lliure de càrregues al demani municipal, conforme l'informe dels serveis tècnics d'urbanisme de 30 de setembre de 2013 i amb les condicions i avaluacions d'aquest. b) L'objecte de la concessió administrativa, conforme el punt anterior, recaurà el LCM 147, de 118,00 m2 en les condicions del contracte original i les novacions previstes en aquest conveni, com el del cànon de concessió que en aplicació dels acords primer i segon del referit acord de mesures per a la dinamització del comerç local, serà d'un import de 5,50 euros per metre quadrat. c) El deute total de la concessionària amb l'ajuntament de Badia del Vallès a data 31 de desembre de 2013, és de 96.755,38 euros (noranta-sis mil set-cents cinquanta-cinc euros amb trenta-vuit cèntims d'euro). d) Del import total del deute es dedueix la quantia de 29.106,00 euros (vint-i-nou mil cent sis euros), per millores realitzades en la part del local denominat LCM 148, tota vegada el mateix sigui reintegrat a l'ajuntament de Badia del Vallès i, de l'importa resultant, i en 2 tant es compleixin els termes de l'aplaçament, es dedueix l'import de 10.821,47 euros (deu mil vuit- cents vint-i-un euros amb quaranta-set cèntims d'euro) en concepte de part del cànon concessional corresponent a la part del local segregada i retornada a l'ajuntament. e) El fraccionament de les obligacions i deutes vençudes i no satisfetes pel concessionari del local comercial expressat a la part expositiva d'aquest acord, dins del marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi aprovades per l'Ajuntament, amb les condicions bàsiques següents, i amb efectes d´1 de gener de 2014: 1) Deute subjecte de conveni d'aplaçament: 56.881,51 euros, amb inclusió del tipus d'interès legal del diner d'un 4%;Termini de devolució: 60 mesos; f) Resta de condicions i obligacions contingudes al conveni aprovat Segon. Requerir l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies, a comptar des de l'endemà de la notificació d'aquest acord, formalitzi aquest conveni, data a la qual desplegarà eficàcia plena i efectes. Tercer. Notificar el present acord a la persona interessada i els serveis municipals d'economia. Finalitzats els punts de l'ordre del dia i prèvia declaració d'urgència s'adopten els següents acords: 4. APROVACIÓ DEFINITIVA PLEC DE CLÀUSULES ADMINISTRATIVES I PRESCRIPCIONS TÈCNIQUES DE L'ARRENDAMENT D'ÚS DE LOCALS DE PROPIETAT MUNICIPALS AMB FINS SOCIO - CULTURALS En data 30 de desembre de 2013 la Junta de Govern Local va aprovar l'inici de l'expedient de contractació, mitjançant procediment negociat sense publicitat dels contractes administratius especials d'arrendament d'ús de diversos locals propietat de l'Ajuntament de Badia del Vallès, adreçat a les entitats i associacions del municipi per a desenvolupar activitats socioculturals. Des del servei de Cultura municipal s'ha advertit la necessitat de millora dels Plecs de clàusules administratives particulars i prescripcions tècniques en atenció a l'objecte social del contracte, conforme es detalla a l'informe d'aquest servei de data 3 de febrer de 2014, on es contemplen i justifiquen les modificacions necessàries dels Plecs esmentats Per això, de conformitat amb allò establert al Decret 336/1988, de 17 d'octubre, que aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals; els articles 19.1.b), 22, 110, 175 i concordants i disposició addicional segona del Reial decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic; i d'acord amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: Únic. Aprovar definitivament el Plec de clàusules administratives particulars i prescripcions tècniques que regiran l'adjudicació i els contractes administratius especials d'arrendament d'ús dels locals propietat municipal, d'acord amb el procediment de contractació iniciat per l'acord de 30 de desembre de 2013. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les onze hores i cinquanta minuts. Vist i plau 3 L'alcaldessa, 4