JUNTA DE GOVERN LOCAL 07/2014 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 24 DE FEBRER DE 2014 Badia del Vallès, 24 de febrer de 2014 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Antonio Sabariego Guerrero Assistits pel secretari accidental, senyor Miguel Sánchez Laguna, que certifica. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 17 de febrer de 2014. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 5.647,51 , de la relació núm. 6/2014. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 147.817,27 , de la relació núm. 8/2014. Tercer. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 46.401,91 , de la relació núm. 7/2014 (Factures Endesa Energia SAU). 3. APROVACIÓ DESPESES GESTIÓ AJUTS URGÈNCIA SOCIAL 1 Atès que la llei 12/2007, de Serveis Socials, estableix que ens locals tenen la obligació de facilitar ajuts d'urgència social, en especial a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. Atès que és voluntat d'aquest Ajuntament prioritzar activitats destinades a pal·liar els efectes de la crisi general actual i donar respostes bàsiques d'emergència per als col·lectius en situació de vulnerabilitat social Atès que l'Ajuntament de Badia del Vallès compta, per a l'any 2014, amb dotació pressupostària a l'aplicació 0803.2301.48000 del pressupost vigent. Vist l'informe emès per la coordinadora del departament de Benestar Social. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del D. LEG. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les Bases d'execució del pressupost. S'acorda: Únic: Aprovar l'autorització, compromís de despeses, reconeixement d'obligacions i pagament a justificar (fases ADOJ), per un import de 18.000,00 , per atendre les obligacions, corresponents al mes de març de 2014, derivades de l'atorgament d'ajuts d'urgència social a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. 4. CANVI ACTIVITAT LOCAL COMERCIAL NÚM. 120 Vista la sol·licitud presentada en data 13 de gener de 2014 pel Sr. Jorge Córdoba Martínez, amb DNI 4694155H, com a arrendatari del local núm. 120, situat al carrer de Menorca, núm. 8 , on ens comunica la seva voluntat de canvi d'activitat d'Assessoria a Servei de sala polivalent, en el local que va adquirir mitjançant adjudicació per procediment negociat en data 2 de gener de 2014 i per complimentar l'activitat que té concedida al local núm. 119 també d'Assessoria, situats ambdós, un al costat de l'altre. Vist que en el contracte d'arrendament del local comercial núm. 120, al seu article 1, indica que la variació o ampliació d'activitat comportarà l'autorització prèvia per part de l'Ajuntament, així com el cobrament d'una prima addicional equivalent a dues mensualitats de la renda mensual vigent a la data de l'autorització. Vist que la variació d'activitat no suposa cap alteració en el model comercial del municipi. S'acorda: Primer.- Autoritzar al Sr, Jorge Córdoba Martínez, amb DNI 4694155H, el canvi d'activitat del local comercial núm. 120, situat al carrer de Menorca, núm. 8, per desenvolupar l'activitat de Servei de sala polivalent ( per realitzar cursos de formació, reunions, celebracions, etc). Haurà d'abonar la quantitat de 343'20 en concepte de prima addicional i que equival a dues mensualitats de la renda mensual vigent, segons s'indica al contracte d'arrendament en el seu article 1. Segon.- L'arrendatari estarà obligat a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins del termini màxim de dos mesos, per a activitats innòcues i de sis mesos per a activitats classificades així com al compliment de totes aquelles normatives tant de soroll, afororament, horaris i altres que, ja siguin regulats per l'ordenança municipal, o per la Generalitat de Catalunya, siguin d'obligat compliment. Si per circumstàncies imputables als arrendataris, aquests no obtinguessin la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. 2 Tercer.- La present autorització resta condicionada a la liquidació de quantes deutes tingui amb l'Ajuntament, cosa que, d'incomplir-se, deixaria sense efecte el present acord. Quart.- Notificar aquest acord a la part interessada, a l'ORGT, i a l'Àrea d'Urbanisme respecte a la llicència d'obertura i activitat. 5. BAIXA LLOC NÚM. 190 AUTORITZACIÓ ADMINISTRATIVA MERCAT NO SEDENTARI Atès que en data 7 de febrer de 2014, el Sr. Antonio Giménez Fernández, ha cursat instància número de registre d'entrada 2014/936 on posa de manifest la seva voluntat de renunciar al lloc de venda núm. 190 del mercat no sedentari. Atès que segons dades del servei gestor , el Sr. Antonio Giménez Fernández és titular, des de la data 01/02/2014, de l'autorització administrativa per a l'exercici de la venda no sedentària a la parada número 190 del mercadet ambulant, de 6mts. D'acord amb els articles 14.1 i 12 del reglament regulador de la venda no sedentària a Badia del Vallès, aprovat en data 27/08/2013 que preveuen respectivament, la renúncia expressa a l'autorització administrativa i els ingressos i taxes municipals i de conformitat amb les facultats que delegades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia de 22 de juny de 2013. Vist que el Sr. Antonio Giménez Fernández, des de la data de l'adjudicació de l'autorització administrativa fins al moment de la sol·licitud de baixa de la mateixa, no s'ha instal·lat cap dijous al lloc adjudicat segons ens informa el responsable del mercadet. S'acorda: Primer. Declarar extingida l'autorització administrativa corresponent a la parada núm. 190 del mercadet ambulant, per causa de la renúncia voluntària i expressa del seu titular, Sr. Antonio Giménez Fernández, amb efectes de l'1 de febrer de 2014. Segon. Com queda demostrat que no ha fet us del lloc en els quinze dies transcorreguts des de l'autorització fins la sol·licitud de baixa, es considera que no ha generat cap obligació tributaria amb aquest Ajuntament. Tercer. Notificar aquesta resolució a la persona interessada, al responsable del mercat ambulant i al servei d'Economia i Hisenda. 6. JUSTIFICACIÓ CONVENI DE COL·LABORACIÓ AMB L'ASSOCIACIÓ DE COMERCIANTS 2013 Atès que la Junta de Govern Local en la sessió del dia 28 de setembre de 2013, va aprovar subscriure un conveni de col·laboració amb l'associació de comerciants de Badia del Vallès per el desenvolupament de les activitats previstes al projecte 2013. Atesa la justificació presentada per l'associació de comerciants de Badia del Vallès mitjançant instància de data 31 de gener de 2014. Atès l'informe de recursos humans en relació al cest de personal per donar suport a l'associació de comerciants de Badia del Vallès en el muntatge de la Fira de Nadal de Comerç 2013. Atès l'informe tècnic del servei de promoció econòmica i comerç d'aquest Ajuntament. S'acorda: 3 Primer.- Acceptar la justificació presentada per l'associació de comerciants de Badia del Vallès, presentada en temps i forma segons allò establert al conveni de col·laboració signat amb l'esmentada associació. Segon.- Formalitzar el import derivat del cost de suport de personal segons informe de recursos humans i que és de 108'27 , quedant un total de 641'73 a transferir a l'associació de comerciants de Badia del Vallès. Tercer.- Notificar aquest acord a l'Associació de Comerciants de Badia del Vallès i a l'Àrea d'Economia. 7. CONTRACTE MENOR SERVEI DE MANTENIMENT PORTA D'ACCÉS A L'ABOCADOR D'ESCOMBRARIES DEL MERCAT MUNICIPAL Vist que la Junta de Govern local en la sessió del dia 16 de desembre de 2013 va aprovar la instal·lació d'una porta automàtica d'accés a la zona d'abocador d'escombreries del mercat municipal amb l'empresa "Speed Door España, S.L.U." Atès l'informe emès per intervenció, en el qual s'acredita l'existència de crèdit suficient i adequat per finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordant del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia de 22 de juny de 2011. Atès l'informe tècnic del servei de promoció econòmica i comerç. S'acorda: Primer.- Aprovar el contracte menor de manteniment de la porta automàtica instal·lada a la zona d'abocador del mercat municipal, amb l'empresa instal·ladora "Speed Door España, S.L.U." Segon.- El contracte s'executarà de conformitat amb el següent règim i condicions: a) Objecte: La prestació del servei de manteniment de la porta automàtica per garantir el correcte funcionament. b) Preu del contracte i IVA aplicable: 165 + 34,65 IVA c) Condicions econòmiques i forma de pagament: 30 dies. d) Obligacions bàsiques/essencials del contractista: - Revisió anual de la porta que es durà a terme en el mes de l'any que es pacti amb el servei. e) Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor de subministrament, en tot allò no previst serà d'aplicació el RD 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Tercer.- Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), per l'objecte i import assenyalats, amb càrrec a la partida 1604 4311 22799 del pressupost ordinari per a 2014. Quart.- Notificar el present acord a l'empresa adjudicatària "Speed Door España, S.L.U." Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les onze hores i cinquanta minuts. Vist i plau L'alcaldessa, 4