JUNTA DE GOVERN LOCAL 09/2014 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 10 DE MARÇ DE 2014 Badia del Vallès, 10 de març de 2014 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral Montserrat Jiménez Molina Antonio Sabariego Guerrero Assistits pel secretari accidental, senyor Miguel Sánchez Laguna, que certifica. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 4 de març de 2014. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 1.899,71 , de la relació núm. 8/2014. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 8.029,21 , de la relació núm. 13/2014. 3. LIQUIDACIONS TAXA PER OCUPACIÓ TEMPORAL DE LA VIA PÚBLICA MERCAT AMBULANT 2014 Atès que en data 20 de gener de 2014 es van aprovar les autoritzacions administratives al mercat ambulant de Badia del Vallès a les persones i per a les parades i activitats que a 1 continuació s'expressen amb una durada de 15 anys, fins l'1 de febrer de 2029, i les condicions i règim jurídic que es disposa al Plec de clàusules administratives particulars, el Reglament municipal regulador de la venda no sedentària a Badia del Vallès aprovat per acord de Ple municipal de data 26/06/2013 i publicat en el BOP de data 27/08/2013, el DL 1/1993, de 9 de març, que aprova el text refós de la llei de comerç interior a Catalunya i la resta de normativa general o sectorial d'aplicació. Titular Parada Activitat M2 Verónica Real Domínguez 64 Roba 6 m2 Antonio López Serrano 132 Sabateria 8 m2 Dolors Castro Ayoro 148 Artesania 6 m2 Ahmed Falchou Mimoun 192 Bolsos 6 m2 Francisco Santiago Santiago 196 Articles de Regal 6 m2 Ruben Heredia Heredia 198 Drogueria Perfumeria 6 m2 Mónica Gonçalves Gonçalves 214 Complements Capil·lars 4 m2 Jordi lloch Viñas 216 Flors i Plantes 7 m2 Alonso Sánchez Marín 218 Flors i Plantes 7 m2 Atès l'informe tècnic emès pel Servei de Promoció Econòmica i Comerç S'acorda: Primer. Aprovar les liquidacions corresponents al període 01/02/2014 a 31/12/2014, de la taxa per l'ocupació temporal de la via pública, regulada per l'Ordenança Fiscal número 12. art. 6, per un import total de 8.686'63 , i la taxa per gestió de residus, regulada per l'Ordenança Fiscal número 7, art. 6 per un import total de 1.225'84 segons es detalla a l'informe tècnic que s'adjunta i forma part d'aquest acord. Segon. Notificar aquest acord i les corresponents liquidacions als interessats/des. 4. TRASPÀS LOCAL COMERCIAL NÚM. 97 Vista la sol·licitud presentada en data 4 de març de 2014, registre d'entrada núm. 1379 pel Sr. Joaquin Giménez Blasco amb 19749793S i la senyora Teresa perelló Doñate amb DNI 37230004L, com arrendataris del local comercial núm. 97, situat al carrer La Manxa, núm.- 13, on notifiquen la seva voluntat de traspassar el local dedicat a "Expedidora de Tabac" a favor de la senyora Lorena Gómez Delgado, amb DNI 47634038A, per desenvolupar la mateixa activitat i per la quantitat de 15.000'00. Atès que en el seu dia va dipositar a la tresoreria d'aquest Ajuntament una fiança per import de 96'66 S'acorda: Primer.- Autoritzar al Sr. Joaquin Giménez Blasco amb 19749793S i la senyora Teresa perelló Doñate amb DNI 37230004L, el traspàs del local núm. 97 situat al carrer La Manxa, núm. 13, a favor de la senyora Lorena Gómez Delgado, amb DNI 47634038A, per desenvolupar la mateixa activitat de "Expedidora de Tabac". Hauran d'abonar la quantitat de 4.500'00 en concepte de participació en el preu del traspàs i 945'00 en concepte d'iva. Tanmateix s'augmentarà la renda mensual en un 15% d'acord amb el que estableix la LAU. Facultar a l'alcaldessa perquè una vegada ingressades en aquest Ajuntament les quantitats esmentades i la fiança de dues mensualitats pels nous arrendataris, formalitzi amb aquests el corresponent contracte d'arrendament d'acord amb la Disposició Transitòria 3a, lletra B, paràgraf 3, 1ª de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, fins al 31/03/2029 improrrogable. Segon.- Formalitzar el contracte d'arrendament, aquest desplegarà efectes amb les seves respectives contraprestacions des de la data en que el mateix es signi. No obstant, els arrendataris estaran obligats a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins del termini màxim de dos mesos, per a activitats innòcues i de sis mesos per a activitats classificades. Si 2 per circumstàncies imputables als arrendataris, aquests no obtinguessin la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Tercer.- Retornar la fiança que té dipositada a l'ajuntament referent a aquest local comercial per import de 96'66 . Quart.- La present autorització resta condicionada a la liquidació de les quantitats esmentades en el termini assenyalat, i quantes altres deutes tingui amb l'Ajuntament, cosa que, d'incomplir- se, deixaria sense efecte el present acord. Cinquè.- Notificar a les parts interessades,a l'associació de comerciants de Badia, a l'àrea d'economia, a l'àrea d'acció territorial respecte a la llicència d'obertura i activitat, i a l'ORGT. 5. TRASPÀS LOCAL COMERCIAL NÚM. 98 Vista la sol·licitud presentada en data 4 de març de 2014, registre d'entrada núm. 1378 pel Sr. Joaquin Giménez Blasco amb 19749793S i la senyora Teresa perelló Doñate amb DNI 37230004L, com arrendataris del local comercial núm. 98, situat al carrer La Manxa, núm.- 15, on notifiquen la seva voluntat de traspassar el local dedicat a "Expedidora de Tabac" a favor de la senyora Lorena Gómez Delgado, amb DNI 47634038A, per desenvolupar la mateixa activitat i per la quantitat de 10.000'00. Atès que en el seu dia va dipositar a la tresoreria d'aquest Ajuntament una fiança per import de 137'16 S'acorda: Primer.- Autoritzar al Sr. Joaquin Giménez Blasco amb 19749793S i la senyora Teresa perelló Doñate amb DNI 37230004L, el traspàs del local núm. 98 situat al carrer La Manxa, núm. 15, a favor de la senyora Lorena Gómez Delgado, amb DNI 47634038A, per desenvolupar la mateixa activitat de "Expedidora de Tabac". Hauran d'abonar la quantitat de 3.000'00 en concepte de participació en el preu del traspàs i 630'00 en concepte d'iva. Tanmateix s'augmentarà la renda mensual en un 15% d'acord amb el que estableix la LAU. Facultar a l'alcaldessa perquè una vegada ingressades en aquest Ajuntament les quantitats esmentades i la fiança de dues mensualitats pels nous arrendataris, formalitzi amb aquests el corresponent contracte d'arrendament d'acord amb la Disposició Transitòria 3a, lletra B, paràgraf 3, 1ª de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, fins al 31/03/2029 improrrogable. Segon.- Formalitzar el contracte d'arrendament, aquest desplegarà efectes amb les seves respectives contraprestacions des de la data en que el mateix es signi. No obstant, els arrendataris estaran obligats a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins del termini màxim de dos mesos, per a activitats innòcues i de sis mesos per a activitats classificades. Si per circumstàncies imputables als arrendataris, aquests no obtinguessin la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Tercer.- Retornar la fiança que té dipositada a l'ajuntament referent a aquest local comercial per import de 137'16 . Quart.- La present autorització resta condicionada a la liquidació de les quantitats esmentades en el termini assenyalat, i quantes altres deutes tingui amb l'Ajuntament, cosa que, d'incomplir- se, deixaria sense efecte el present acord. Cinquè.- Notificar a les parts interessades,a l'associació de comerciants de Badia, a l'àrea d'economia, a l'àrea d'acció territorial respecte a la llicència d'obertura i activitat, i a l'ORGT. 6. ACORD DE NOVACIÓ LOCAL COMERCIAL NÚM. 50 3 En data 24 de febrer de 2014 mitjançant instància núm. 1119, la Sra. Carmen García López, va promoure com a arrendatari actual l'expedient per a la novació del contracte d'arrendament del local comercial, propietat municipal,núm. 50, ubicat a l'avinguda Burgos, núm. 32, destinat a l'activitat comercial de "Sabateria Confecció". Aquesta petició es formulà dins del marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi que van ser aprovades pel Ple de l'Ajuntament, en sessió extraordinària de data 19 de desembre de 2012, i desenvolupades per l'acord de Junta de Govern Local de data 28.01.2013, dins de la delegació plenària conferida. Atès que la Junta de Govern Local, en sessió ordinària de data 14/01/2013 va adoptar acord referent al pagament per part de l'Ajuntament de les quotes impagades a la comunitat de propietaris de l'avinguda Burgos, núm. 32 del període 12/2009 a 11/2012, corresponents al local comercial número 50 per un import total de 450.00. D'acord amb l'informe del servei gestor de promoció econòmica i comerç de data 5 de març de 2014, els informes d'economia i secretaria general. D'acord amb els articles 72, 73 i concordants del Decret 336/1988, de 17 d'octubre que aprova el Reglament de Patrimoni dels ens locals; articles 1255, 1273 , 1274 següents i concordants del Codi Civil; i conforme les facultats que han estat delegades en aquest òrgan decret d'Alcaldia de data 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Estimar la proposta de novació del contracte d'arrendament realitzada per l'arrendatari del local comercial expressat a la part expositiva d'aquest acord, dins del marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi aprovades per l'Ajuntament, amb les obligacions bàsiques, objecte de novació, següents: - Renda mensual (sense IVA): 293'40 euros - Revisió renda: Segons variació d'IPC general del mes de novembre, amb efectes des de l'1 de gener de cada any. - Suspensió de la revisió fins a 01.01.2014 (prorrogable per un any mes) - Duració del contracte: fins a 01.01.2020 (prorrogables per períodes anuals fins a la data màxima de 01.01.2025 Segon. Requerir l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies es formalitzi el contracte de novació de l'arrendament del local comercial expressat, data a la qual desplegarà eficàcia plena i efectes. Tercer.- Repercutir l'import de 450,00, corresponent a les quotes impagades a la Comunitat de Propietaris de l'avinguda Burgos, núm. 32 del període 12/2009 a 11/2012, referents al local comercial núm. 50, a l'actual titular del contracte d'arrendament Sra. Carmen García López amb DNI 25261660R. Quart.- Notificar el present acord a la part interessada i els serveis municipals d'economia. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les onze hores i cinquanta minuts. Vist i plau L'alcaldessa, 4