JUNTA DE GOVERN LOCAL 16/2014 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 5 DE MAIG DE 2014 Badia del Vallès, 5 de maig de 2014 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Montserrat Jiménez Molina Assistits pel secretari accidental, senyor Miguel Sánchez Laguna, que certifica. Excusa la seva assistència la senyora Raquel Gracia Peral i el senyor Antonio Sabariego Guerrero. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 28 d'abril de 2014. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 55.541,89 , de la relació núm. 15/2014. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 192.136,04 , de la relació núm. 27/2014. 3. LLICÈNCIES D'OBRES 2014/043 I 2014/044 Ateses les sol·licituds presentades pel Sr. Josep Conill Espinás, en representació de CABLE EUROPA SAU (ONO) on demana les llicències d'obres per realitzar els següents obres: Expt. Emplaçament Tipus d'obra 1 2014/043 Av. Burgos, 1 Construcció de tres arquetes 2014/044 Av. de Burgos amb Construcció de dos arquetes y 2m de Via de la Plata canalització per xarxa de telecomunicacions. Vist l'informe favorable emès per l'Arquitecta Tècnica Municipal. Atès el Decret d'alcaldia 507 del passat 22 de juny de 2011, en el qual l'alcaldessa va resoldre delegar l'atribució d'atorgar llicències d'obres i aprovar-ne la liquidació corresponent a la Junta de Govern Local. S'acorda: Primer. Concedir llicències urbanístiques a CABLEUROPA, SAU (ONO), per a la realització de les obres que sol·licita,consistents en: Expt. Emplaçament Tipus d'obra 2014/043 Av. Burgos, 1 Construcció de tres arquetes 2014/044 Av. de Burgos amb Construcció de dos arquetes y 2m de Via de la Plata canalització per xarxa de telecomunicacions. La llicència queda condicionada a l'aportació de l'assumeix de direcció del tècnic competent, visat pel col legi professional coresponent i el compliment dels següents punts: 1. La concessió de la present llicència comporta l'obligació de complimentar les disposicions Decret 89/2010 de la Generalitat de la gestió de terres d'excavació i residus de construcció en un abocador autoritzat. Per tant cal aportar la Justificació de la gestió de residus o fitxa de gestió de residus o certificat de la gestió de residus de construcció en un abocador autoritzat. 2. Es recorda l'obligació de complimentar les disposicions del Real Decret 1627/1997, del 24 d'octubre per les que s'estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut a les obres de construcció. 3. Caldrà aportar el nomenament del contractista, visat pel Gremi de contractistes, o aportar còpia de la declaració de l'Impost d'Activitats Econòmiques del contractista (I.A.E.), d'àmbit local, provincial o estatal i una còpia de la pòlissa subscrita de responsabilitat civil. 4. Abans de l'inici de les obres s'haura de lliurar imprès de comunicació d'inici d'obres. 5. No es podran iniciar les obres sense el replanteig previ amb la presència d'un tècnic municipal. 6. La línia anirà soterrada dintre de la zona d'accés públic. 7. L'execució de les obres haurà de seguir estrictament el projecte aprovat, adjunt a l'expedient. Durant la realització estarà sotmès a la inspecció tècnica municipal. 8. L'obertura de la rasa en la zona asfaltada s'haurà de fer mitjançant disc. 2 9. El tancament de les rases haurà de fer-se mitjançant terra compactada i una llosa de formigó de 20 cm de gruix, a la zona de la calçada. 10. En cas que sigui necessari, la reposició de les voreres haurà de portar-se a terme amb el mateix tipus de panot que hi ha en l'actualitat. 11. De ser necessària l'ocupació del sòl públic caldrà la prèvia obtenció de d'oportuna llicència municipal, i en cas que s'hagués de desviar el trànsit, haurà de sol licitar llicència aportant una via alternativa, pla de regulació. 12. Tots els desperfectes que es realitzin en els serveis públics hauran de ser notificats immediatament a l'ajuntament i reparats amb caràcter d'urgència, a càrrec del titular de la llicència. 13. Durant la realització de les obres, aquestes hauran de ser degudament senyalitzades i durant la nit haurà de reforçar-se mitjançant llums autònomes. 14. En cas de necessitar tanca de protecció, bastida i/o contenidor, s'aportarà plànol de planta de l'ocupació de la vorera. En qualsevol cas, s'ha de garantir un pas mínim per a vianants. 15. Una vegada finalitzades les obres i les instal lacions, el titular de les mateixes haurà de notificar-ho a l'alcaldia, en el termini màxim de vint dies, mitjançant un certificat expedit pel Director Tècnic de l'obra, amb la finalitat que els Serveis Tècnics Municipals puguin inspeccionar-les i formular la conformitat o esmenes a realitzar. 16. Si en un futur les instal lacions projectades quedessin afectades per unes obres de caràcter oficial, les mateixes hauran de ser traslladades i el cost anirà a càrrec del propietari. Segon. Aprovar la liquidació de taxes: Expt. 2014/043 la quantitat de 67,20 euros segons OF14, art. 6è 1.1 i d'impost de Construccions i obres la quantitat de 44,19 euros segons OF 5, art. 7è 3. Expt. 2014/044 la quantitat de 67,20 euros i d'impost de Construccions i obres la quantitat de 35,48euros segons OF 5, art. 7è 3. Tercer. Un cop liquidades les taxes i impostos municipals, l'interessat/da haurà de recollir a les oficines de l'Ajuntament la llicència concedida sense la qual no es serà efectiva aquest acord, així com una còpia aprovada del projecte al qual s'haurà d'ajustar les obres a realitzar. Quart. Notificar el present acord a l'interessat/da. 4. APROVACIÓ ADHESIÓ AL CONVENI DE COL.LABORACIÓ ENTRE l'ARC I ECOVIDRIO Atès que l'adhesió al Conveni Marc de col·laboració entre l'Agència de Residus de Catalunya i Ecovidrio per a la gestió de la recollida i transport de la fracció de vidre, al qual aquest Ajuntament va adherir-se l'any 2008, ha exhaurit la seva vigència. Atès que en data 11 de juliol de 2013 l'Agència de Residus va dictar la Resolució de renovació de l'autorització de la Societat Ecovidrio, com a sistema integrat de gestió d'envasos a l'àmbit territorial de Catalunya. Atès que en data 2 d'abril de 2014, es va subscriure el conveni de col·laboració entre l'Agència de Residus de Catalunya i la Societat Ecovidrio, per al període 2013-2018, que té per objecte regular els compromisos de l'Agència de Residus de Catalunya, dels Ens Locals que s'adhereixen i Ecovidrio, en el que respecta al funcionament dels sistema integrat gestionat per Ecovidrio, amb la finalitat de garantir el compliment de la Llei 11/1997, de 24 d'abril, reguladora d'envasos i residus d'envasos, i la resta de la normativa en la matèria. 3 Atès l'informe de la tècnica de Medi Ambient, de data 28 d'abril de 2014, favorable a l'adhesió de l'Ajuntament de Badia del Vallès a l'esmentat Conveni. Vist el text del conveni que s'adjunta. S'acorda: Primer.- Aprovar l'adhesió formal de l'Ajuntament de Badia del Vallès, a través de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, al Conveni Marc subscrit, en data 2 d'abril de 2014, per l'Agència de Residus de Catalunya i Ecovidrio, per a la gestió de la recollida i transport de la fracció de vidre, i, en conseqüència, assumir els compromisos establerts a l'art. 5 del Conveni Marc. Segon.- Facultar l'alcaldessa pels actes de desenvolupament d'aquest acord. Tercer.- Notificar el present acord a l'Àrea Metropolitana de Barcelona. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les dotze hores. Vist i plau L'alcaldessa, 4