JUNTA DE GOVERN LOCAL 18/2014 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 19 DE MAIG DE 2014 Badia del Vallès, 19 de maig de 2014 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Montserrat Jiménez Molina Antonio Sabariego Guerrero Assistits per la secretària accidental, senyora Rosa Caballero del Castillo, que certifica. Excusa la seva assistència la senyora Raquel Gracia Peral 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 12 de maig de 2014. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 42.238,76 , de la relació núm. 29/2014. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 133.754,91 , de la relació núm. 30/2014. Tercer. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 58.363,82 , de la relació núm. 17/2014 (Factures Endesa Energia SAU). 3. APROVACIÓ BASES CONVOCATÒRIA CONCESSIÓ D'AJUTS PER A MENJADOR ESCOLAR 2014-2015 1 Atès l'objectiu d'aquest Ajuntament de facilitar als infants i joves del nostre municipi els recursos necessaris per tal de prevenir l'exclusió social i aconseguir un desenvolupament integral dels menors. Atès que per tal d'aconseguir aquest objectiu l'Ajuntament articula un seguit d'ajuts per prevenir l'exclusió social, garantint una correcta escolarització dels menors amb dificultats i una alimentació adequada. Atès que la Comissió permanent del Consell Comarcal del Vallès Occidental reunida en sessió ordinària del dia 3 d'abril de 2014 va aprovar les bases reguladores per a l'atorgament dels ajuts individuals de menjador adreçats a l'alumnat d'ensenyaments obligatoris i de segon cicle d'educació infantil de centres educatius sufragats amb fons públics, per al curs Atès el projecte d'actuació d'ajuts de menjador escolar que s'adjunta i forma part de la present proposta. S'acorda: Primer. Aprovar les bases reguladores de la convocatòria per a la concessió dels ajuts municipals complementaris per a menjador escolar, d'acord amb el que estableix la llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions, així com els models que es detallen per accedir a la convocatòria, que s'adjunten i formen part d'aquest expedient. Segon. Obrir termini de sol·licitud d'ajuts de menjador escolar, establint el següent calendari: del 19 de maig al 30 de maig, ambdós inclosos. Les sol·licituds es presentaran a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà, així com tota la documentació requerida. S'haurà de complimentar una sol·licitud per a cada tipus d'ajut i/o activitat per cada infant o jove, però la documentació a presentar serà única, és a dir, per nucli familiar per a totes les demandes que es facin. Tercer. Aprovar el document comptable d'autorització de crèdit dels ajuts de menjador escolar per import de 131.613 a càrrec de la partida 0803 2316.48001, pel període de setembre a desembre 2014, restant pendent d'autorització l'import corresponent a l'exercici del 2015, que s'adjunta i forma part d'aquesta proposta. Quart. Donar publicitat del present acord en el taulell d'anuncis de l'Ajuntament i a altres mitjans adients, i notificar als centres escolars, instituts i a les AMPA, al Servei d'Infància i a l'Oficina d'Atenció al Ciutadà. 4. CONTRACTACIÓ DEL SUBMINISTRAMENT MITJANÇANT RENTING DE MAQUINÀRIA PROFESSIONAL CARDIOVASCULAR D'ESPORT PER PROCEDIMENT NEGOCIAT Per acord de la Junta de Govern Local municipal en sessió de data 17 de març de 2014 es va aprovar l'expedient de contractació, mitjançant procediment negociat sense publicitat del subministrament, muntatge, instal·lació, posada en funcionament i manteniment, mitjançant renting, de maquinària professional cardiovascular pel complex esportiu de Badia del Vallès. Instruït l'expedient, en data 12 de maig de 2014 s'ha emes informe dels serveis gestors d'esports on s'acredita: a) que s'han seguit tots els actes del procediment; b) que no s'ha presentat cap proposició per les empreses convidades al procediment; c) que possiblement la causa ha estat l'avaluació prèvia del preu del contracte per sota del preu del mercat; d) que les necessitats i idoneïtat de la contractació es mantenen essent necessari un nou procediment de contractació amb una nova valoració del preu del contracte, amb manteniment de la resta de condicions. Per tot això, de conformitat amb l'informe del servei gestor, el que es disposa als articles 9, 19, 22, 110, 169 a 178, 290, disposició addicional segona i altres articles concordants del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el Text refós de la Llei de contractes 2 del sector públic, i d'acord amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda Primer. Declarar desert i extingit el procediment de contractació aprovat per l'acord de Junta de Govern Local de 17 de març de 2014 i alhora aprovar un nou expedient de contractació, mitjançant procediment negociat sense publicitat del subministrament, muntatge, instal·lació, posada en funcionament i manteniment, mitjançant renting, de maquinària professional cardiovascular pel complex esportiu de Badia del Vallès. Segon. Aprovar el Plec de Clàusules Administratives Particulars i el Plec de Prescripcions Tècniques que regiran l'adjudicació i el contracte mitjançant la modalitat de renting del subministrament indicats per procediment negociat sense publicitat. Tercer. Aprovar el document comptable annex d'autorització de crèdit (fase A), per import de 6.352,50 euros, IVA inclòs, corresponents a la despesa estimada del contracte per a 2014, amb càrrec a la partida 0503 3411 20601 del pressupost ordinari per a 2014. 5. CONTRACTE MENOR SERVEI DE CONTROL I CAPTURA DE LA POBLACIÓ URBANA DE COLOMS AL MUNICIPI D'acord amb l'informe dels serveis gestors d'Urbanisme i M. Ambient, de data 30 d'abril de 2014, que acredita la necessitat, idoneïtat i eficiència de contractar de prestar el servei de control i captura de la població urbana de coloms al municipi. D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar el contracte menor de serveis de control i captura de la població urbana de coloms al municipi ,amb l'empresa Sigeam S.L. Segon. Els serveis s'executaran de conformitat amb el següent règim i condicions: a) Objecte: La prestació i execució dels serveis de control i captura de la població urbana de coloms al municipi. b) Vigència: des de l'1 de gener fins al 31 de desembre de 2014. c) Preu del contracte i IVA aplicable: 6.284,00 més 1.319,64 d?IVA. d) Condicions econòmiques i forma de pagament: Transferència bancaria. e) Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor de serveis, en tot allò no previst serà d'aplicació el RD 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Tercer. Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), per l'objecte i import assenyalats, amb càrrec a la partida 1204 3132 22799 del pressupost ordinari per a 2014. Quart. Notificar el present acord a l'empresa Sigeam S.L. 6. CONTRACTE MENOR SERVEI DE MANTENIMENT ALARMES EQUIPAMENTS MUNICIPALS I CONNEXIÓ A CENTRAL RECEPTORA D'ALARMES D'acord amb l'informe dels serveis gestors d'urbanisme i M. Ambient, de data 30 d'Abril de 2014, que acredita la necessitat, idoneïtat i eficiència de contractar el servei de manteniment i 3 revisió de les alarmes dels següents equipaments municipals, així com la seva connexió amb la Central Receptora d'Alarmes (CRA): - CEIP LA JOTA - CEIP LA MUÑEIRA - CEIP LA SARDANA - CEIP LA SEGUIDILLA - EDIFICI EL MOLÍ - CASAL DE JOVES - CASAL DELS INFANTS - INSTAL·LACIONS ESPORTIVES POLI VELL - BIBLIOTECA VICENTE ALEIXANDRE - MERCAT MUNICIPAL - DEIXALLERIA - BRIGADA D'OBRES - CASAL D'AVIS - PABELLÓ LA JOTA ­ LA SARDANA - PABELLÓ LA MUÑEIRA ­ LA SEGUIDILLA - TALLERS CATALUNYA (Unitat Exterior Refredadora) D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar el contracte menor de serveis del manteniment del sistema antiintrusisme dels equipaments municipals esmentats a sobre, amb l'empresa ALTA SEGURETAT DE CATALUNYA, S.L., juntament amb la connexió amb la Central Receptora d'Alarmes, per tal de rebre les incidències setmanals de cadascun dels equipaments. Segon. Els serveis s'executaran de conformitat amb el següent règim i condicions: Objecte: - La revisió anual del sistema d'alarma dels diferents equipaments municipals segons allò indicat a l'article 43 del RD 2364/1994, del Reglament de Seguretat Privada i l'article 5 de la Ordre INT/316/2011, de l'1 de Febrer, sobre el funcionament de les alarmes a l'àmbit de la Seguretat Privada. - La connexió amb la Central Receptora d'Alarmes, la qual s'encarregarà d'emetre un informe setmanal sobre les incidències enregistrades en cadascun dels equipaments municipals, d'acord amb allò indicat a l'article 48 del RD 22364/1994 del Reglament de Seguretat Privada i l'article 6 de la Ordre INT/316/2011, de l'1 de Febrer, sobre el funcionament de les alarmes a l'àmbit de la Seguretat Privada. a) Vigència: de l'1 de gener de 2014 fins a 31 de desembre de 2014 b) Preu del contracte i IVA aplicable: 4.240,00 i 890,40 d'IVA. c) Condicions econòmiques i forma de pagament: per transferència bancària. d) Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor de serveis, en tot allò no previst serà d'aplicació el RD 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Tercer. Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), corresponent a l'exercici del pressupost ordinari del 2014, per l' import de 5.130,40 (IVA inclòs) amb càrrec a la partida 1404.1512.22799 del pressupost de 2014 Quart. Notificar el present acord a l'empresa ALTA SEGURETAT DE CATALUNYA, S.L. 7. CONTRACTE MENOR SERVEI DE PREVENCIÓ I CONTROL DE LA LEGIONEL·LOSI 4 D'acord amb l'informe dels serveis gestors d'Urbanisme i M. Ambient, de data 30 d'abril de 2014, que acredita la necessitat, idoneïtat i eficiència de contractar el servei de prevenció i control de la legionel·losi. D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar el contracte menor de serveis de servei de prevenció i control de la legionel·losi, amb l'empresa Sigeam S.L. Segon. Els serveis s'executaran de conformitat amb el següent règim i condicions: a) Objecte: La prestació i execució dels serveis de prevenció i control de la legionel·losi. b) Vigència: des de l'1 de gener fins al 31 de desembre del 2014. c) Preu del contracte i IVA aplicable: 6.129,00 més 1.287,09 d'Iva. d) Condicions econòmiques i forma de pagament: Transferència bancària. e) Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor de serveis, en tot allò no previst serà d'aplicació el RD 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Tercer. Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), per l'objecte i import assenyalats, amb càrrec a la partida 1204 3132 22799 del pressupost ordinari per a 2014. Quart. Notificar el present acord a l'empresa Sigeam S.L. 8. CONTRACTE MENOR OBRES DISTRIBUCIÓ MAGATZEMS EDIFICI ANTONIO MACHADO D'acord amb l'informe dels serveis gestor de urbanisme i medi ambient, de data 7 de de maig de 2014 que acredita la necessitat de realitzar les obres consistents en la distribució de dos magatzems en dos locals situats a la planta baixa de l'edifici Antonio Machado, ubicat a l'av. Costa Blava, s/n de Badia del Vallès per donar cobertura a les necessitats de les diferents associacions culturals en qüestió d'espai, el preu del qual ascendeix a la quantitat de 4.482,53 euros i 941,33,14 euros d'IVA. Atès l' informe d'intervenció , en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Atès l' informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 229 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: Primer. Aprovar el contracte menor d'obra consistent en la distribució de dos magatzems en dos locals situats a la planta baixa de l'edifici Antonio Machado, ubicat a l'av. Costa Blava, s/n de Badia del Vallès amb l'empresa SISTEMPLAC (sistemes de pladur), per un valor de 4.482,53 euros i 941,33 euros d'IVA. 5 Segon.. Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), per l'objecte i import assenyalats, amb càrrec a la partida 1404 1512 21200 del pressupost ordinari per a 2014. Tercer. Notificar el present acord a l'empresa Sistemplac. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les dotze hores. Vist i plau L'alcaldessa, 6