ACTA NÚM. 14/2009 ACTA DE LA SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 11 DE DESEMBRE DE 2009 Badia del Vallès, onze de desembre de dos mil nou. El Ple de la corporació quan son les divuit hores i cinc minuts, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió extraordinària sota la presidència de l'Alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno PSC Raquel Gracia Peral PSC David Sanuy Sales PSC Montserrat Carbonell Rosell PSC Montserrat Jiménez Molina PSC Isabelo Pacheco Sáez PSC Antonio Sabariego Guerrero PSC Pau Domínguez García PSC Montserrat Domínguez Garcia PSC Sergio Escribano García AEB Juan Antonio Pérez Jiménez AEB Montserrat Montañés Navarro AEB Antònia Escrivà Castellanos PP Eusebio Argueta Chica ICV-EUiA Marta Figueras Badia CIU Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudéns que certifica, i amb la presència de l'interventor, senyor Esaú Soto Martínez. Excusa la seva assistència els senyors Mercedes Bermúdez López. Abans de començar amb l'ordre del dia la Junta de Portaveus hem arribat a un parell d'acords al primer és posar de manifest que davant l'aparició a la nostra població d'uns cartells que fan un ús fraudulent del logotip de la capçalera de publicació de l'Alternativa d'Esquerres per Badia, així com de la fotografia dels seus regidors i darrera de la seva vida privada, volem rebutjar qualsevol.. el fet d'aquesta publicació i de qualsevol atac a la vida personal i privada de qualsevol dels regidors d'aquest consistori. Després hem arribat a l'acord de llegir un manifest en relació a l'activista pacifista Sahrauí Amitetu Haidar que diu: "Atès que l'activista pacifista sahrauí Aminetu Haidar es troba fent vaga de fam des del passat dia 14 de novembre a l'aeroport de Lanzarote, després que les autoritats marroquines l'expulsessin i li confisquessin la documentació personal de forma il·legal. Amb aquesta vaga de fam, Aminetu Haidar vol exigir el seu dret a tornar als territoris ocupats del Sàhara Occidental i defensar els drets del poble sahrauí a la lliure autodeterminació. Atès que el passat 8 d'octubre set activistes dels drets humans al Sàhara Occidental van ser detinguts a l'aeroport de Casablanca quan arribaven d'un vol provinent d'Argel, després d'un viatge de nou dies als campaments de refugiats sahrauís. Després de dies sotmesos a interrogatoris policials, van ser presentats davant d'un tribunal militar de Rabat on han estat acusats de col·laboració amb l'enemic i d'atemptar contra la seguretat de l'Estat. El Codi Penal marroquí preveu la pena de mort pel delicte d'alta traïció. Atès que amb la firma el 1975 entre Espanya, Mauritània i el Marroc, es constitueix il·legítimament una administració provisional, impedient la transferència de la sobirania del territori del Sàhara Occidental al seu legítim dipositari, el poble sahrauí. 1 Atès que la prohibició del dret del retorn a Aminetu Haidar i les detencions d'activistes dels drets humans al Sàhara Occidental per part del Marroc formen part d'una planificada i històrica política de persecucions, desaparicions i tortures de les autoritats marroquines cap a la població sahrauí en general. Atès que l'expulsió il·legal d'Aminetu Haidar, del seu propi país, el Sàhara Occidental, per les forces d'ocupació magribines suposa una vulneració dels drets humans i del dret internacional humanitari. Atès que la situació de l'activista Aminetu Haidar ha estat condemnada per tots els grups parlamentaris del Parlament de Catalunya i les detencions dels 7 activistes han estat condemnades per diferents organitzacions internacionals, de d'Amnistia Internacional fins a la Fundació Robert Kennedy o els centre Internacional Olof Palme. Atès que la salut d'Aminetu Haidar s'està deteriorant ràpidament a causa de la vaga de fam i cada dia la seva situació s'agreuja, la Junta de Portaveus de l'Ajuntament de Badia del Vallès manifesta: Primer. Expressar la nostra solidaritat cap a l'activista sahrauí i per les set persones detingudes a Casablanca (Marroc), i exigir al Govern d'Espanya que garanteixi, la tornada segura i sense condicions d'Aminetu Haidar a la ciutat d'El Aaiún en territori sahrauí i d'acord amb la documentació de què és titular i a què te dret, respectant els pactes internacionals de drets civils i polítics. Segon. Demanar l'alliberament de les 7 persones detingudes i el cessament de la repressió envers els defensors i les defensores dels drets humans als territoris ocupats del Sàhara Occidental. Tercer. Sumar-nos a la condemna de la comunitat internacional per l'actuació del govern del Marroc, que suposa una clara vulneració dels drets humans i el dret humanitari. Quart. Sol·licitar al govern de l'Estat que cridi a consultes l'ambaixador d'Espanya al Marroc com a protesta per la vulneració de dret internacional humanitari i els drets humans per part d'aquest país. Cinquè. Reclamar al govern de l'Estat que mentre Aminetu Haidar estigui en territori de l'Estat Espanyol adopti les mesures adequades per a donar un tracte de respecte absolut a la dignitat i la seguretat de l'activista sahrauís. Sisè. Demanar al govern de l'Estat i a la UE que el respecte als drets humans als territoris ocupats del Sàhara Occidental formi part de la relació diplomàtica de l'Estat Espanyol i de la UE amb el Marroc. Setè. Mostrar el nostre rebuig a l'escalada de repressió que pateix el poble sahrauí en els territoris ocupats del Sàhara Occidental. Vuitè. Traslladar aquest acord a la Presidència del govern espanyol, al Ministeri d'Assumptes Exteriors i Cooperació, a l'oficina de l'ONU a Madrid, al Delegat del Front Polisari, a l'ambaixada del Marroc a l'Estat espanyo, al Consolat del Marroc a Barcelona, al President del Parlament de Catalunya, a l'Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament, al Fons Català de Cooperació al Desenvolupament i a les entitats del municipi. Oberta la sessió per l'Alcaldessa amb el quòrum necessari, es procedeix a resoldre els assumptes de l'ordre del dia, adaptant-se els següents acords: 1. PRESSUPOST MUNICIPAL 2010 La secretària llegeix la proposta d'acord referent a l'aprovació dels pressupostos. 2 L'alcaldessa dóna la paraula en primer lloc al senyor David Sanuy regidor d'Hisenda que diu: "Hoy se someten a votación los presupuestos municipales para el año 2010. Ha sido un trabajo duro, largo y repleto de reuniones con los distintos servicios, los y las concejales, y los grupos políticos de la oposición para intentar consensuar un presupuesto que debe ser una herramienta política para hacer frente lo mejor posible a las graves consecuencias que la crisis está provocando en la ciudad y, parece ser, seguirá provocando durante el año 2010. Primero de todo quiero dar las gracias a todos los grupos de la oposición por su trabajo durante todo este proceso porque más allá de los acuerdos y/o desacuerdos que se hayan podido alcanzar, el proceso y el debate que se ha generado nos ha enriquecido a todos y a todas. Empleo, ayudas sociales, educación, vía pública y austeridad. Estos son los ejes fundamentales que han guiado la elaboración de estos presupuestos. Unos presupuestos más políticos que nunca porque van dirigidos a paliar las necesidades reales que se viven en nuestra ciudad. La tasa de desempleo más alta de toda Catalunya con sus consiguientes consecuencias nos hace reflexionar y ponernos manos a la obra para intentar seguir dando respuestas en dos sentidos. 1. Búsqueda de herramientas para bajar la tasa de desempleo y creación de empleo público siempre dentro de nuestras posibilidades. 2. Ayudar a las familias que precisamente por esta situación no pueden llegar a fin de mes para hacer frente a los pagos básicos e indispensables y apuesta por las políticas de Acción Social dirigidas a evitar la exclusión social. En este sentido desde el equipo de gobierno hacemos un esfuerzo valiente y convencido en la contratación directa incrementando el capítulo destinado a personal de forma muy importante, implementando personal en dos áreas fundamentales, Acción Social y Cultural y Acción Territorial. Es decir, contrataciones directas para mejorar los servicios a la ciudadanía y nuevas contrataciones para la brigada de mantenimiento para desarrollar obras en la vía pública. No olvidamos tampoco el Servicio Municipal de Ocupación que juega y debe seguir jugando un papel fundamental en la inserción laboral de nuestros parados. Desgraciadamente el ayuntamiento no puede contratar a todos los parados y paradas de Badia del Valles, pero tenemos la obligación de poner todos los medios a su alcance para que consigan un empleo. Nuestros vecinos y vecinas no quieren vivir de ayudas quieren vivir de su trabajo y en esa dirección debemos seguir trabajando, mejorando la formación para que sean competitivos en el mercado laboral. Estas son dos medidas que deben poner remedio a medio plazo a una situación compleja y en algunos casos agónica pero que no soluciona la inmediatez. Por esa razón, como el año pasado, este año seguimos aumentando la cantidad de dinero destinado a las ayudas de urgencia social. No podemos permitir que esta situación provoque en ningún caso exclusión social. La base para todo futuro está en la educación. Una educación fuerte e incentivada puede marcar la diferencia de un futuro hoy por hoy marcado por la incertidumbre y la falta de perspectivas. Por eso es una apuesta importante en este presupuesto. Ya lo iniciamos el año pasado con el proceso de la socialización de los libros de texto en los centros de primaria, y mas allá de mejorar el sistema queremos ampliarlo, y así lo haremos, para los centros de secundaria. Una apuesta decidida para poner todos los medios al alcance de todos nuestros chavales que están y quieren seguir estudiando. Pero no nos paramos ahí, queremos incentivar a los buenos estudiantes, queremos motivarlos, y es por ello que este año proponemos becas para los tres mejores estudiantes de cada curso y de cada centro en los institutos de secundaria. Mantenemos y complementamos las becas de comedor. En definitiva una apuesta decidida y valiente por nuestros jóvenes que son el presente y el futuro de nuestra ciudad, y tienen que ser un eje fundamental en las políticas públicas. En este presupuesto apostamos por las políticas de juventud entre las que cabe destacar la implementación del carnet de la movilidad para este colectivo. En lo que concierne a la vía pública tenemos claro que es uno de los elementos más importantes para la cohesión social. El espacio público compartido debe ser un espacio cómodo, limpio y agradable donde podamos socializarnos y convivir, adultos, jóvenes y mayores compartiendo experiencias en ese lugar que es de todos y todas, nuestras calles y plazas. Y por eso lo trabajamos con ahínco para mejorar aquellas zonas que no están como nos gustaría y mantener aquellas que están correctamente. Jardines, plazas, calles, espacios 3 interbloques, barreras arquitectónicas, todo elementos que nos pueden facilitar y hacer más agradables nuestras vidas y que debemos mantener como nuestra propia casa, algo que, por cierto, es responsabilidad de todos y de todas. Por último, la austeridad ha marcado también las cuentas para el año que viene. Se han reducido costes superfluos y se han congelado como ya viene siendo habitual los sueldos de los cargos públicos y de confianza y las asignaciones a los grupos municipales. En definitiva, unos presupuestos con una clara voluntad de mitigar en la medida de nuestras posibilidades las consecuencias de la crisis que estamos viviendo y es por eso que le pido a todos los grupos que voten a favor de estos presupuestos para el año 2010." L'alcaldessa dóna la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de Convergència i Unió qui diu: "A l'inici del procés d'elaboració dels pressupostos, l'equip de govern va adoptar el compromís de dur a terme, igual que es va fer amb les ordenances fiscals, un treball important i seriós per recollir les propostes dels diferents grups que configurem el consistori, i d'elaborar de forma democràtica uns pressupostos participatius. Des de Convergència i Unió volem felicitar al PSC perquè, d'entrada, la declaració d'intencions prometia, per primer cop, tenir la possibilitat d'intervenir directament en la qüestió més important del funcionament polític de qualsevol ajuntament: els pressupostos, que marquen el full de ruta a seguir durant tot l'any. I certament, el número de reunions per tractar aquesta qüestió s'ha multiplicat respecte a les que es van dur a terme en aquest concepte altres anys, i certament també sembla que el PSC ha fet un intent, com a mínim inicial, d'incorporar algunes de les propostes dels altres partits. Des de Convergència i Unió he de dir que des del principi hem mantingut una voluntat ferma i seriosa de negociació. Considerem que especialment en època de crisi econòmica, els partits polítics hem de ser extremadament responsables i procurar donar suport a la gestió de l'ajuntament en benefici de tots els ciutadans. Veritablement hem de fer un esforç seriós per tirar endavant el municipi, i lluitar per mantenir i millorar la qualitat de vida de tots els badiencs i badienques. Tanmateix, des de Convergència teníem dubtes de si aquest objectiu declarat explícitament pel PSC d'aconseguir un consens pel que fa als pressupostos era real, o era més aviat una declaració d'intencions que comportava un redactat, escrit en lletra petita, segons el qual aquest consens només s'aconseguiria si les diferents propostes dels diferents partits s'adequaven mínimament a l'estructura dissenyada prèviament de pressupostos per l'equip de govern. Durant aquestes darreres dues setmanes, el nostre temor s'ha confirmat. La percepció que es té des de d'aquest grup municipal és que el PSC només ha incorporat aquelles propostes dels partits de l'oposició que ja pensava incorporar prèviament o que el fet d'afegir- les no implicava massa esforç d'estructuració. Com a grup municipal de Convergència i Unió vam dur a terme tot un seguit de propostes amb les quals preteníem, com dic, millorar la qualitat de vida dels badiencs, focalitzades bàsicament en tres grans eixos que, en contra del que pugui semblar inicialment, no formen part de compartiments separats, sinó que estan íntimament entrellaçats entre ells: d'una banda, acció territorial, molt unida a acció social; de l'altra, serveis generals, també molt unida a acció social. I finalment, les propostes d'inversió, també ­com no-, molt unides a acció social. Des de Convergència prioritzem les polítiques socials, les quals han de convertir-se en l'eix vertebrador de qualsevol projecte polític i més en època de crisis. Però també creiem que la política que fins ara ha mantingut el PSC a Badia de destinar diners en forma de subvencions i ajudes públiques, i oblidar completament el marc d'inversions, de creixement i potencializació de l'economia, en definitiva, tot allò generador i activador del funcionament real de la societat, és inexistent o, com a mínim, poc eficaç. Creiem que no s'ha d'oblidar el marc de l'urbanisme, que a Badia, amb els pocs recursos i espai territorial disponible, pot arribar a ser l'àmbit més important de creació de nous llocs de treball.; considerem que tampoc s'ha d'oblidar tots els projectes destinats específicament a l'educació i formació dels badiencs i badienques. S'ha de preveure una política, no per pal·liar els problemes d'avui ­que també- sinó que s'ha de tenir la capacitat de visualitzar la situació a curta, però també a mitja i llarga distància. Entre totes les aportacions de Convergència, volem destacar- ne les següents: En primer lloc i com ja és típic en el nostre partit arranjament de zones enjardinades i parterres. Considerem que procurar el benestar dels badiencs i badienques és de necessari compliment, com ja he dit, pel que fa a qualsevol equip de govern que tingui la responsabilitat d'encapçalar 4 l'òrbita política municipal del territori. Tots sabem que Badia està molt deixada, bruta, i que les zones enjardinades i parterres semblen abandonats. Des de Convergència una de les reclamacions des de l'inici de la legislatura ha estat el fet de posar l'accent en el manteniment de la ciutat. I es que si nosaltres no cuidem Badia, qui ho farà per nosaltres? És inadmissible que totes les zones que apareixen de color verd en els plànols, a la pràctica siguin marrons o grises. No és possible que tot estigui tant deixat. Per això vam demanar incorporar dins dels pressupostos una partida específica destinada a l'arranjament i cura de totes aquestes zones verdes. Aquesta partida, d'altra banda, podria generar nous llocs de treball. Badiencs i badienques podrien fer-se càrrec d'aquesta feina, lògicament de forma legal i retribuïda. Dins de la mateixa línia de proposta hi ha la qüestió de les zones de jocs. A Badia hi ha moltíssimes zones de jocs, però si hom vol anar a jugar amb la quitxalla a un parc, acabarà dirigint-se al Joan Oliver. Qualsevol altre zona de joc de la perifèria està en mal estat, i fins i tot pot arribar a ser perillós pels nens, ja digui per la manca d'higiene del parc o el mal estat dels gronxadors, trencats i oxidats. La deixadesa de les zones de jocs, curiosament, és directament proporcional a la distància que l'allunyi del carrer Burgos. Una tercera qüestió, dins també de la mateixa línia, seria tota la problemàtica de les zones interblocs. Som conscients de que el manteniment i neteja de les mateixes és responsabilitat de les comunitats de propietaris. Tanmateix, també som conscients que, a la pràctica, moltes d'elles estan en estat d'abandonament constant. Considerem que el paper de l'ajuntament ha de ser actiu en aquesta qüestió també. L'equip de govern no es pot limitar, com ha fet fins ara, a "llençar pilotes fora" i afirmar amb més o menys contundència que això és responsabilitat dels veïns i ja està. Donada la incapacitat del PSC per fer complir aquest tipus d'obligacions, des de Convergència es va demanar que l'ajuntament assumís com a mínim la neteja d'aquestes zones. Badia, com ja he dit, ha d'estar neta i ben cuidada. Exactament el mateix succeeix amb les llars d'infants: sabem que són responsabilitat de la Generalitat, però l'ajuntament no pot permetre que els nadons de Badia inicïn el curs escolar en unes llars d'infants que semblen estar en mig d'una selva, de tant alts que estan els matolls ­i el que no són matolls, m'estic referint, per si hi ha dubtes, a les muntanyes de brutícia acumulada. L'equip de govern, com ja he dit, s'ha de posar les piles en aquestes qüestions. I, insistim, tot el relatiu a manteniment de via pública pot generar fàcilment llocs de treball, encara que siguin temporals. Des de Convergència també es van assumir com a propis dos projectes de dos partits de l'oposició del consistori: el projecte per a crear camins i carrils bici, i la creació de zones d'oci esportiu. Aquí, com també passava en els punts anteriors, l'acció territorial va de la mà d'acció social. Hem d'apostar, com no em cansaré de repetir, per millorar la qualitat de vida dels badiencs i badienques, i això es procura també amb actuacions com preparar zones on els joves puguin reunir-se i jugar a pilota o al que s'escaigui ­respecte a aquesta qüestió he de dir que obrir el pati d'algunes escoles de primària està molt bé, certament, però és només un primer pas. Hem de ser molt més ambiciosos i apostar per aquesta via-. També s'ha d'estudiar establir vies alternatives per a poder desplaçar-se en bicicleta o per a poder passejar sense córrer el risc d'ésser atropellat. El PSC va rebutjar aquestes dues propostes. Finalment, des de Convergència també es va apostar per l'eliminació de barreres arquitectòniques. Des de l'equip de govern va semblar que s'assumia aquesta proposta per la via de les inversions, però no han sabut, volgut, pogut, oferir-nos informació detallada de quin percentatge de barreres es podien eliminar amb la partida destina a aquest concepte, quines es mantindrien, etc. I sense aquests càlculs, com es poden establir uns pressupostos seriosos? Aquesta qüestió, que potser dita aquí sembla anecdòtica, esdevé una qüestió fonamental pel que fa a l'estructuració de pressupostos. Senyors de l'equip de govern, saben vostès quan vam rebre la darrera versió dels pressupostos que es discuteixen en aquest ple? Ahir a les 10 del vespre. I la versió anterior que vam rebre tots els grups amb la informació de les inversions? Durant el passat pont: fa menys d'una setmana. Hauran de reconèixer, senyors regidors del PSC, que la sensació d'improvisació, de manca de criteri i de direcció, d'incapacitat de previsió a llarg plaç, aparegui en nosaltres. 5 En un altre ordre de propostes, també volem incloure aquelles que fan referència a serveis generals i les relacionades de forma més explícita amb acció social. En primer lloc, donat el fet que aquest any era el primer en que l'ajuntament assumia la competència d'establir les bases, els criteris i la puntuació per decidir la llista de priorització de les places de les dues llards d'infants de Badia; donat el fet que des de l'equip de govern ­tal i com es va manifestar en diverses reunions monogràfiques- s'esperava que es pogués assumir, un cop reduïda la possibilitat de dur a terme el tradicional frau d'empadronar els nens a casa d'algun conegut o familiar badienc, la totalitat de les sol·licituds de nens de Badia; donat el fet que això no ha estat així i que hi ha hagut famílies que han quedat fora; donat el fet que a Badia no hi ha cap altra possibilitat per aquestes famílies, ni tan sols privada; des de Convergència es va demanar que s'estudiés seriosament quines eren les possibilitats d'assumir com a inversió l'ampliació d'alguna de les llars o, com a alternativa més viable, la creació d'una ludoteca que fos compatible amb la nova llei al respecte. El PSC també va rebutjar la proposta. També es va demanar que s'incorporessin sistemes de captació solar als edificis, per tal d'afavorir l'ús d'energies renovables i sostenibles. I pel que fa a noves tecnologies, en els primers pressupostos aprovats durant el primer any de la present legislatura, Convergència i Unió va votar a favor assumint com a part del pacte amb el PSC que s'encarregués un estudi sobre la viabilitat d'implementar àrees wi-fi a tot Badia. Recordem que l'equip de govern va tardar 9 mesos (com si fos un embaràs) en sol·licitar aquest estudi, malgrat el pacte verbal amb convergència ­i recollit en acta. No parlaré ara de la manca de respecte de l'acord que hi ha darrera d'aquesta actitud del PSC. Recordem també la poca capacitat de l'equip de govern per a pressionar a l'àrea metropolitana i poder tenir aquest i altres informes encarregats. Finalment, i després de la insistència del nostre grup, l'equip de govern va decidir encarregar un pressupost a una empresa privada. I enguany hem obtingut el compromís de l'equip de govern d'incorporar aquest tema al projecte de fons estatal. Recordem que les noves tecnologies són necessàries, entre altres coses, per la recerca activa de feina, per a l'estudi, etc. I actualment les tarifes d'internet de les companyies privades són inassumibles per a les famílies en atur, i molt difícils de mantenir per a una gran quantitat de famílies amb dificultats econòmiques. Estem satisfets que finalment s'hagi entès que la implementació d'àrees wifi no és només quelcom dut a terme des d'accions generals, sinó que té un component social importantíssim. Torno a repetir, per enèsima vegada, que tot el que estigui enfocat a millorar la qualitat de vida dels badiencs és positiu a nivell polític. Per acabar, comentar que des de Convergència, i recollint les peticions arribades des de diversos col·lectius i AMPAs de Badia, es va proposar la creació d'una aula d'estudi a l'annex de la biblioteca (amb les corresponents inversions, adequació de l'espai, etc), i la contractació ­ que podia efectuar-se per diverses vies- d'un professor consultor que pogués donar suport als estudiants que estiguessin allà. Considerem que s'ha de potenciar la formació i que l'ajuntament ha de facilitar al màxim les possibilitats de totes aquelles persones que vulguin formar-se i preparar-se pel present i pel futur. S'ha de lluitar contra el fracàs escolar, i també s'ha de procurar que els aturats ­i també els no aturats- tinguin les màximes possibilitats i bones condicions per estudiar i formar-se. L'ajuntament ha de garantir aquest dret. En aquesta línia s'inclouria també l'ampliació de l'horari de la biblioteca. Proposta, per cert, demanada per tots els grups de l'oposició, i descartada directament per l'equip de govern. Que, a més, rebaixa la partida de 153.000 a 143.000 en concepte de biblioteca. Dit això: hi ha molts defectes en aquests pressupostos, molts. Podríem entrar, per exemple, en el fet que els ingressos patrimonials son superiors a les inversions pròpies municipals. Des de Convergència es demanaria que la inversió municipal fos com a mínim equivalent als ingressos patrimonials. Els ingressos patrimonials, encara que siguin permanents, no haurien de servir per finançar despeses ordinàries: han de servir per millorar Badia, no podem estar estàtics. Tampoc podem estar d'acord en que es rebaixi l'import dedicat a l'assistència a disminuïts (que passa de 21.500 a 16.800) o a gent gran (de 140.000 a 120.000). En canvi, creix "accions col·lectius especials", que és un títol absolutament ambigu i on pot entrar gairebé qualsevol cosa. Aquest tipus de títols dels programes de les partides, juntament amb la negativa per part de l'equip de govern de detallar en partides independents o en subapartats dins de les partides existents les diferents propostes de Convergència són un altre dels motius que ens obliguen a 6 votar en contra dels pressupostos. Tot plegat mostra la poca direcció de l'equip de govern pel que fa al rumb a seguir respecte de les polítiques socials. Aquesta manca de rumb i de previsió que es posa de manifest en aquests pressupostos ja s'ha mostrat en les darreres actuacions del PSC. En el darrer ple, sense anar més lluny, el PSC va votar amb la seva majoria absoluta i amb els vots en contra de la resta del consistori, l'increment de 166.000 de subministrament bàsic. Això, senyors del PSC, és falta de previsió. Això és pressupostar malament. Aquesta manca de previsió es veu agreujada si tenim en compte el següent: espero que se'm permeti recordar que avui fa un any es van aprovar uns pressupostos amb els únics vots a favor del PSC. En aquells pressupostos hi constava un augment d'un 40% de la despesa d'aigua. Des d'aleshores, el grup municipal al qual represento ha reclamat durant moltes comissions informatives un detall d'aquestes factures, donat que no comprenem quins són els motius que han propiciat aquest increment. El que no pot ser és que des de tots els grups de consistori s'acordi la necessitat d'ésser auster, i més en època de crisi, es a dir, reduir costos, contenir la despesa, etc. I després que el consum de subministraments base (aigua, llum, gas...) no sigui eficient i responsable. Aquesta informació, per cert, encara no ha arribat. A més, quan se'ns va comunicar que es defensaria en ple aquest traspàs de 166.000 a subministraments, també vam demanar des de diversos partits de l'oposició les factures i/o l'informe que donés explicació a aquests 27 milions de pessetes. Aquesta informació tampoc ha arribat. I el problema és que tot això, senyors, és simptomàtic. La seva manca de previsió és preocupant, i és símptoma de que alguna cosa no acaba de rutllar. Aquesta manca de previsió i de planificació ha tornat a posar-se de manifest durant la negociació dels pressupostos d'enguany. Des de Convergència es va demanar que aquelles propostes del nostre partit i acceptades verbalment per l'equip de govern fossin incorporades en el detall de les partides corresponents. La resposta, com he insinuat abans, va ser sorprenent: "no podem incorporar-ho a les partides explícitament perquè llavors, si necessitem utilitzar els diners en alguna altra cosa, no podrem fer-ho". Però, senyors de l'equip de govern, quin tipus de resposta és aquesta? Des de Convergència teníem voluntat negociadora, no ho dubtin. Però un pacte polític és, per definició, un contracte escrit i signat o bé un pressupost on quedin reflectides les prioritats. I no hem aconseguit cap de les dues coses. A la cosa pública, com diria Aristòtil, tot ha d'estar documentat. Com a principi, qualsevol acord verbal deixa d'existir quan una de les dues parts se'n desdiu. I vostès, senyors regidors del PSC, ho saben millor que ningú. Vostès ja saben que malgrat haver dut a terme negociacions amb Adigsa pel que fa als pisos afectats pel mur, o amb l'ajuntament de Barberà per aconseguir el manteniment de l'avinguda Tibidabo, les paraules se les emporta el vent. Vostès ho han patit a la pròpia pell, han hagut d'assumir les conseqüències del que ha suposat no tenir constància escrita dels acords verbals. I han reconegut en diverses reunions i juntes de portaveus que ha estat un error. Com pretenen vostès que des de convergència ara assumim el mateix error? Siguem seriosos, sisplau. Pensin que si sorgeix alguna emergència, el grup municipal de CiU seria el primer que estaria disposat a estudiar els canvis per fer front a l'esmentada situació d'emergència, només faltaria. I crec que la nostra conducta política en aquest sentit és irrefutable. Crec que durant aquests anys hem demostrat la nostra seriositat, capacitat de treball i responsabilitat. Per tant, l'excusa de l'emergència no serveix. Senyors de l'equip de govern, reconeguin: no volen o no poden incorporar el detall a les partides perquè estan navegant sense rumb, perquè no tenen previsió de les seves actuacions a llarg termini; en definitiva, estan improvisant. A més, per si això fos poc, tampoc entenem com és possible que s'assumeixin algunes de les propostes de Convergència (com l'arranjament de parterres, de zones enjardinades, etc), i en canvi hi hagi una rebaixa de manteniment d'edificis i via pública que passa de 647.000 a 481.000. Tampoc comprenem com pot ser que ens omplim la boca amb la sostenibilitat i el medi ambient, i que després vostès rebaixin la partida destinada a aquest concepte de 60.000 a 41.000. D'altra banda, vostès han acceptat verbalment assumir, per exemple, la neteja de les zones interblocs proposada per Convergència, i en general, estan d'acord amb el manteniment de zones verdes i jardins, però rebaixen la partida d'aquest concepte de 587.000 a 508.000. Vostès fan totes aquestes rebaixes en qüestions essencials, però tenen el valor d'incrementar de 297.000 a 324.000 el control pressupostari de finançament. És a dir, hi ha una pujada dels aspectes de funcionament intern de l'ajuntament. I menys mal que el que es demanava era austeritat. Ésser austers, senyors, no vol dir que ens haguem de congelar els sous tots els càrrecs electes. També implica que aquest principi ha d'estar visible en cadascun dels àmbits 7 de treball del consistori. Sembla, un cop més, que una cosa és el que s'ha de dir de cara a la galeria, i de l'altra, el que fem de facto. Per tots aquests motius, el grup municipal al qual represento votarà en contra dels pressupostos presentats pel PSC." Seguidament l'alcaldessa dona la paraula al senyor Eusebio Argueta regidor del grup municipal d'ICV-EUiA qui diu: "Muchas gracias señora Alcaldesa, antes de empezar queria decir que Marta ha tenido más suerte que otros grupos municipales como por ejemplo al que yo represento, yo no he recibido los presupuestos ayer a las 10 de la noche, pero la versión anterior que conozco, que tengo, de la cual he tomado algunas notas, no tan extensa, yo no estaba acostumbrado a escuchar una intervención tan larga, per interesante a la vez. He de decir lo siguiente respecto a los presupuestos municipales que hoy nos presenta el equipo de gobierno, que son unos presupuestos municipales continuistas, es un copping de muchos años, no hay ninguna novedad. No da respuesta a los problemas actuales, algunos ya descritos por Marta, no voy a repetirlos, me los traía apuntados tres o cuatro, los voy a anunciar sólo, como puede ser lo de los carriles bici, como puede ser lo de las farolas, como puede ser lo del deporte, no me voy a extender en ellos porque pensaba hacerlo pero en vista que ya han sido anunciados, son propuestas que hacía este grupo municipal y que fueron asumidas, ya bien lo ha dicho la intervención que me ha precedido. Y hemos visto que estos presupuestos no dan respuesta claramente a los problemas que están viviendo nuestros vecinos como consecuencia de la crisis. Y a partir de aquí nosotros hacíamos una serie de propuestas más. Badia, los parados de Badia, ser parado es difícil, si tienes cargas familiares, pero ser parado en Badia cada vez llevas una mochila más, porque nuestros vecinos que estan en el paro, no compiten en igualdad de condiciones, o mejor dicho no tienen las mismas posibilidades, que un parado de Cerdanyola, de Sabadell o de Barberà. Por incapacidad, por falta de propuesta, por falta de iniciativa de este equipo de gobierno que hoy nos presenta unos presupuestos que no dan respuesta a estos problemas. Hay una propuesta que hicimos muy clara y precisa al equipo de gobierno que era generar un título para el transporte público para los parados de larga duración que tienen cargas y que no reciben ningún subsidio, y que habéis dicho que no a esto. Y esto me hace y me recuerda una pregunta que el representante de la asamblea de parados en el pleno anterior, pues hacía una intervención y en esa intervención hacía una pregunta, que qué planes había para generar empleo o dar formación, o formación y empleo a las mujeres paradas de nuestro municipio. Y recuerdo la respuesta de los representantes del equipo de gobierno, dijeron, no hay planes, no hay planes señores, el equipo de gobierno no tiene planes. Se ha dicho de otra manera, desorientados, sin rumbo, y si que es verdad, estamos ante.. nos han presentado unos presupuestos ahora, que sigue un incremento considerable en el capítulo 1, fundamentalmente, es verdad, he dicho continuista, se mantienen los cargos de confianza. Yo sabéis me he pronunciado siempre en contra de estas personas, no perdón, de la política, no de estas personas, de la política del equipo de gobierno hacia la contratación de estos servicios, de estas personas, perdón no contra estas personas, eso es clarísimo. Y quizás si yo viera una mejora para el municipio, si viera una mejora en el trabajo que desarrollan y desempeñan cada día, y que repercute en la ciudad pues daría mi apoyo. Pero el resultado que nosotros vemos desde el grupo municipal al que yo represento, es cero. Y es otro de los motivos por el cual a nosotros nos hace que tomemos una posición contraria a estos presupuestos. También hemos visto que se siguen externalizado, o privatizando, como se dice en el vocabulario en el que nosotros nos entendemos de alguna manera, externalizando, privatizado servicios, y creemos que Badia es lo que menos necesita. Necesitamos hacer un esfuerzo, donde podamos de alguna manera generar más recursos para los vecinos que lo están pasando mal y no necesitamos privatizar los servicios. Con vosotros, equipo de gobierno, Badia sigue teniendo unos problemas muy serios. Badia está sucia, le hace falta limpieza, las aceras están rotas. Es verdad que se ha dicho que hay una inversión en la vía pública, si que es verdad que se ha dicho. Pero nos cuesta creerlo, porque aunque estamos hablando de presupuestos, voy hacer una pequeña referencia, hoy ha llegado del señor Juan Antonio Lancho las inversiones de cara a los fondos del Estado, en esos fondos del Estado habíamos hecho cuatro o cinco propuestas... L'alcaldessa intervé: Señor Argueta no mezclemos temas, es un correo electrónico que le ha enviado un regidor, si usted lo utiliza como una propuesta del equipo de gobierno para los feiles 8 no me parece lícito, si me permite dar mi opinión. Continúe, hable de sus propuestas sobre los fondos de inversión, no sobre un correo que le ha enviado un determinado regidor, por favor. El senyor Argueta reprèn la paraula: "Yo ante esta situación de los presupuestos que hoy nos plantean, como he dicho son unos presupuestos continuistas, sin alternativas, sin propuestas concretas para salir de la situación en la que estamos metidos, y me veo obligado a votarles en contra. No obstante digo, que esta fuerza política a la que yo represento sigue apostando, sigue ofreciéndose, que si miramos todos juntos en la misma dirección podemos salir de esta. Y aparcando todas aquellas actitudes sectarias que notamos desde el equipo de gobierno." L'alcaldessa dóna la paraula a la senyora Antonia Escriva regidora del grup municipal del Partit Popular que diu: "Desde esta formación política vimos con muy buenos ojos y muy buen estado de ánimo, el inicio de estas reuniones para tratar el tema de los presupuestos. Se nos pedía a las diferentes formaciones pues que plasmáramos, dijéramos, enviáramos un correo con nuestras propuestas, que ideas teníamos, de hecho varias formaciones políticas pues coincidimos en una serie de temas, actividades fuera del horario escolar, deportivas, culturales, etc. Socialización de los libros de texto. Caminos, y carril bici. Grúa municipal. Eliminación de barreras arquitectónicas y vallas de jardín. Estas a parte de otras son las propuestas con las que nuestro partido coincidía con el nuestro. Hasta aquí pues bueno el ánimo y las perspectivas que se presentaban pues eran muy buenas, de cara a esta formación política. Es una reunión participativa, son unos presupuestos, bien, tenemos las reuniones. En unas se nos entrega la última es el gasto por programas, el gasto corriente. En cada reunión se nos da una explicación sobre los capítulos en la pizarra, cosa que yo personalmente agradezco mucho, porque a veces te pierdes un poco. Y bueno pues finalmente llegamos a la gran, no se que palabra emplear, la gran globalización en torno a un tema, como es el tema de la biblioteca, ampliando el horario, todos estábamos encantados, bien porque los escolares, van a tener una sala anexa en la cual podrán estudiar, en momentos puntuales sobre todo en períodos de examen, pues bien, ese punto bien. Hace una semana y un día que tuvimos la última reunión en la cual el señor Teniente de Alcalde de Economía y Hacienda, tenía que yo le mandé un mail, al cual todavía estoy esperando que me conteste, con las inversiones, también se dijo que en obra pública, la brigada iba a hacer el tema de eliminación de barreras arquitectónicas, y el tema de las vallas de las entradas de.. yo supongo que algo más habrá, que tampoco me ha llegado la información. Hay a quien le llegó anoche, hay a quien todavía no le ha llegado. Yo lamentablemente he venido aquí del trabajo, no he tenido de mirar el correo hoy, no se si hoy me lo han enviado, pero bueno, me parece sinceramente que todos los buenos propósitos del principio, la comunicación, el diálogo, vamos a hacer algo participativo, vamos, que muy bien por la idea, pero posiblemente se hubiera tenido que trabajar más, y haber estado, en una de las últimas reuniones un miembro representante de una formación política, de los que nos llamamos de la oposición, o nos llaman, pues dijo: me estoy aburriendo, y los que estábamos sabemos quien era. La cuarta reunión sobre presupuestos y que haya este, pues la verdad posiblemente teníamos temas más concretos y temas más al grano, y sobre todo yo creo que en este equipo de gobierno al margen de otra serie de cosas, estamos en lo mismo lo que yo tantas veces he dicho, quizás no sea el contenido, quizás es la forma, la forma sigue fallando, falla una vez, y falla otra, hay muy buenos propósitos pero a la hora de llegar a la realización, ni se debaten unas ideas, ni se debaten otras para llegar a un acuerdo, simplemente se recoge aquella información que el resto de formaciones tenemos, para luego plasmar, cada uno tiene unas prioridades, y cada uno considera lo que es más o menos necesario para su municipio, pero posiblemente es un conjunto de todos y de todas las ideas esta necesidad. Por tanto nosotros lamentándolo mucho, y sinceramente lo lamentamos, porque las perspectivas eran muy buenas, votaremos en contra, y creo que todos tendríamos que anotar, de cara a los próximos el tener las reuniones, que muy bien las reuniones que hemos tenido, hacerlas más productivas, y más dialogantes, más participativas, y sobre todo tener la información como poco 10, 15 días antes de debatir los presupuestos. Porque a fecha de hoy yo no tengo documentación suficiente como para nada, más que votar en contra." L'alcaldessa dona la paraula al senyor Sergio Escribano regidor del grup municipal de l'Alternativa d'Esquerres que diu: "Com ja hem dit en moltes ocasions des d'un punt de vista econòmic som un Ajuntament totalment dependent dels ajuts de les administracions supramunicipals, des del nostre punt de vista, tenim uns recursos insuficients que a més a més son gestionats sense suficient rigor. El rigor que ens presentava el tinent d'alcalde David Sanuy 9 en aquests pressupostos venen donats bàsicament, si no l'entès malament, per l'eliminació de costes superfluos. Això és l'austeritat que el Partit Socialista presenta aquí. I aquests pressupostos jo demano des d'aquí, des d'ara i per sempre, que aquests costes superfluos, s'eliminin a tots els pressupostos, no només amb aquests. Com deia, això situa als ciutadans en una indefensió total que no pot ser superada sense unes polítiques que intentin superar aquest escull, i que ens portin a ser una població més de Catalunya, i no la Badia de: - ho sentim ciutadans, però amb el pressupost que tenim, i com que no ho sabem fer millor, no tenen drets vostès a rebre més i millor. ­ I en aquest sentit diem, quantes propostes s'han hagut de quedat de tots els grups, absolutament tots els grups, també del grup socialista, quantes propostes s'han hagut de quedar fora d'aquests pressupostos perquè no hi ha suficients fons per afrontar-les, quantes? Doncs moltissimes. Acaben de parlar els diferents representants dels partits de l'oposició i hi ha hagut alguns que han dit unes quantes que no s'han pogut incorporar. Tenim pitjors serveis, ja ho hem dit en moltes ocasions, que qualsevol altre població de les mateixes característiques que la nostra, i això és el que ens toca viure any rere any. Millorem la política de joventut amb el canvi de mobilitat, un exemple. La política de joventut d'aquest Ajuntament és una política nefasta, i és una política que s'ha d'implementar d'una manera seriosa, d'una vegada per totes. Hem d'afrontar mogollón de problemàtiques que tenim amb la joventut de la nostra població, i les hem de saber atendre des d'aquesta administració que és la més propera que tenen. Així ho veiem nosaltres i ho tornem a dir. I tornem a dir en relació als serveis, que les relacions laborals dels treballadors que presten aquests serveis i que depenen d'empreses privades, son precàries, i que l'Ajuntament això ho accepta. Sobre aquest punt, però, hem de celebrar, aquest any sí, (com deia el Núñez, abans) que en aquests pressupostos s'aprovi una parrilla que incorporarà tot una sèrie de nous treballadors contractats directament per l'Ajuntament, que donarà tot una sèrie de serveis a la ciutat, sense haver de dependre d'una empresa que es quedi amb part del seu sou, que engany a l'Ajuntament, que contracti gent de fora amb un 20 per cent d'atur a la nostra població, o que es salti les condicions de contractació cada cop que li roti. Abans parlava la senyora Figueras, la representant de Convergència i Unió, de la brutícia als carrers, de la poca neteja i manteniment que es fa dels espais verds. Bueno, reflexionem, qui s'encarrega de fer aquesta feina en la nostra ciutat, i qui no s'encarrega, al cap i a la fi. De totes maneres en relació a les contractacions directes, que celebrem el nostre grup, hem de dir que és una llàstima que encara no sabem quants llocs de treball de contractació directa generarà, perquè el documents relatius a la parrilla que hem rebut son difícils d'entendre, difícil de saber quants llocs de treball es generen, de totes maneres sabem que no son ni un ni dos, i per tant ho celebrem. Un altre tema que considerem de vital importància pel nostre municipi, és establir criteris clars i compartits de per on volem anar des d'un punt de vista de desenvolupament econòmic. A falta de que l'equip de govern acabi de formalitzar la seva proposta de pla general d'ordenació urbanística, que de tots és conegut que com a mínim al traç del camp de futbol hi ha la intenció de canviar-ho, pues aquests pressupostos no inclouen ninguna reserva econòmica per impulsar el desenvolupament econòmic de la nostra ciutat. Com a grup ja ens hem ofert per concretar les nostres propostes i ajudar amb allò que ens sigui possible amb l'equip de govern per acabar de definir un bon pla de ordenació urbanística i unes polítiques que ens donin l'empenta necessària per a caminar cap a un municipi menys dependent dels ajuts supramunicipals. Que no hi hagi ni una sola proposta cap aquest sentit en aquests pressupostos, a nosaltres ens sembla un error important. Això sí que per nosaltres ens facilitaria que els nostres ciutadans poguessin afrontar i el nostre Ajuntament també poguessin afrontar la crisis amb cara i ulls, com a mínim a mig o a llarg termini. Del procés de confecció dels pressupostos, hem de dir que aquest any ens hem sentit més partícips que d'altres, però tot i això, encara ens queda un gran camí per recorre per tal de poder afirmar que aquests pressupostos son els pressupostos de tots. Estem d'acord amb la informació que donava la senyora Marta Figueras abans, de que la informació l'hem rebut tard, i que hi ha certa sensació d'improvisació i de manca de criteri amb aquests pressupostos. Un tram d'aquest camí que parlava, és se'ns dubte de la possibilitat de que el ciutadans que així ho desitgin puguin participar en la seva confecció, la confecció del pressupost, està clar, que puguin decidir com es fan servir els seus diners, en conèixer perquè les coses es fan d'una manera i no d'un altra, i participar en canviar allò que creguin convenient, ajudar-los a sentir el municipi com a seu, perquè realment ho és, amb tot allò que això implica, els seus problemes, las seves mancances, les seves riqueses, la seva gent. Segons nosaltres el resultat d'implicar a la 10 població al govern de la ciutat, si som capaços de dibuixar un camí intel·ligent, coherent, respectuós i responsable, només potser el d'una ciutat en la que tothom posi el seu gra de sorra perquè tot vagi lo millor possible, una ciutat millor, o no? Des de l'AEB ja hem posat una proposta sobra la taula del propers pressupostos que s'hauria de començar a treballar al mes de gener si volem que de veritat el procés funcioni i que puguem participar però de veritat amb la confecció dels pressupostos, i que puguin participar els nostres veïns. Abans la senyora Antonia Escriva representant del PP ens deia que nos ha faltado trabajar más, i jo suposo que feia referència a que ens havia fet falta potser tenir unes quantes reunions més, aclarir-nos més, saber més de que va això, de que van aquests pressupostos, i jo penso que d'això estem convençuts tots, que potser amb una mica més de temps, haguéssim acabat de concretar algunes coses més, però esperem que per l'any que ve, des del mes de gener començar a preparar els pressupostos, des del gener, sembla una bogeria però així s'ha de fer, encara que no tinguem els números tancats, sí que podem començar a dibuixar una política que ens faci feliços a tots i que permeti a la ciutadania participar. Agraïm que l'equip de govern hagi fet l'esforç d'escoltar-nos i d'incorporar algunes propostes vingudes del nostre grup municipal tot i que lamentem que tornin a quedar oblidades d'altres propostes que fins i tot algunes d'elles han estat presentades en forma de mocions i han estat aprovades pel consistori, algunes inclús per assentiment. Llavors, per resumir una mica i acabar ja doncs direm que davant d'un pressupost insuficient, marcat clarament per un conveni d'independència absolutament injust per aquest Ajuntament i pels seus ciutadans. Davant la impossibilitat de que la població participi directament en aquests pressupostos. Davant que considerem que el servei als ciutadans son insuficients i a més a més pràcticament tots estan privatitzats. Davant la falta de propostes pel desenvolupament econòmic de la ciutat. Davant la falta d'una definició del pla general d'ordenació urbanística clar i compartit que impulsi el desenvolupament econòmic de la ciutat i d'uns pressupostos que vagin lligats intensament a aquest pla, i davant la falta de concreció en les propostes d'inversió d'aquest Ajuntament? Recordem que hi ha algunes que no han quedat concretades, hi ha alguns diners que jo com a mínim no se en que es gastaran. Pues davant de tot això nosaltres votarem en contra dels pressupostos." L'alcaldessa dona la paraula al senyor David Sanuy Tinent d'Alcalde de l'àrea d'Economia i diu: "Gràcies senyora Alcaldessa. Be s'han dit moltes coses, primer de tot vull deixar clara una cosa, el tema del conflicte aquest que sembla haver amb el document. El document que va arribar ahir a les deu de la nit era un correu electrònic, i el document que va arribar divendres a tots els grups municipals, el contingut és idèntic, és exactament el mateix, i te constància de quines son les partides d'inversions. Una cosa és que sí que hi ha detalls tècnics de nomenclatura que sí que hi havia hagut modificacions i en un correu electrònic i en aquest cas va haver amb la regidora Marta Figueras, va sol·licitar el correu i jo li vaig enviar, no te més, però el contingut del document és exactament el mateix que el que te tothom i que està des de divendres, no hi ha variació. Per altra banda, com tot procés que s'endega de forma novedosa o diferent, o nova, tindrà les seves virtuts i les seves mancances, òbviament, i entenc que com inici i com a exercici a estat positiu per a tothom, perquè com deia a la intervenció inicial el debat jo crec que ens a enriquit a tots, perquè hem pogut parlar de pràcticament totes les propostes, i també hem vist on estem d'acord i on no hi estem d'acord. Però com em van dir en el Ple de les Ordenances Fiscals que hi participem tots no vol dir que hi estem d'acord, i que arribem a acords i qui te la responsabilitat en aquest cas és l'equip de govern de presentar una proposta. Precisament perquè el format del procés ha anat com ha anat, el document no podia haver estat abans, perquè si no podíem haver fet el que hem fet cada any, entregar un document a finals de setembre, principis d'octubre, els diferents grups municipals fan les seves propostes, i a partir d'aquí el discutim. I en aquest cas, ho sabem tots, el procés ha anat a la inversa, es a dir, en base a les propostes elaborem el document, si això és improvisació doncs cap problema, l'any vinent en lloc de preparar i procés com aquest, que evidentment si el repetim haurem de començar molt abans, no podem començar al mes de setembre, doncs bueno podem fer-lo al revés ja els arribarà el document molt abans i llavors discutirem exclusivament del document i no de les propostes, que jo crec que la part important i la part positiva de tot aquest procés ha estat precisament aquest. Deixant ja de banda el procés, respecte a moltes de les coses que s'han estat comentant, jo hi ha moltes de les coses que s'han estat comentant que no hi estic d'acord. Plantejar, per una 11 banda, les inversions dintre del document ja van quedar explicades en la última reunió, pendent de si podíem arribar a detallar-les dintre del propi pressupost , pel que fa a les inversions. Inversions, hi ha tres eixos fonamentals a les inversions: Vialitat pública, eliminació de barreres arquitectòniques i tot el tema d'informàtica que ja vam estar comentant. El que no hem fet és dir: de vialitat pública els diners que hi ha 260 mil euros que estan destinats a vialitat pública, el que no està dit és a quina cantonada els farem servir, però estaran destinats i s'han de destinar perquè si no el senyor interventor no ens ho deixarà gastar, s'han de destinar a la via pública, altre cosa és per on prioritzarem. Això és el que queda per definir dintre del propi pressupost, i exactament el mateix en quan a les eliminacions de barreres arquitectòniques, es a dir, no hi ha unes partides concretes vinculades a projectes de detall, sinó que els projectes s'han de desenvolupar, s'han de tirar endavant i a partir d'aquí posar-li la dotació econòmica. Pel que fa a la gran majoria de propostes les hem discutit molt a les diferents reunions, i tots sabem en que estem d'acord i no estem d'acord, l'hem posat de pales sobre la taula en diferents intervencions, jo de totes maneres vull acabar dient que entenc que el procés ha estat positiu i crec que l'hem de repetir, hem de corregir aquelles coses que no han anat com ens hauria agradat a tots i les coses que han anat be mantenir-les, sempre tenint, evidentment, la perspectiva de que òbviament precisament perquè representem punts de vista ideològics diferents com a partits diferents, que no sempre arribarem a acords, i això ho hem de tenir clar, sempre intentant buscar el màxim consens però que tampoc en aquest cas serà al cent per cent perquè és impossible. Moltes gràcies." Sotmesa la proposta a votació s'aprova per majoria amb 10 vots a favor (PSC) i 6 en contra (3 AEB, 1 ICV-EUiA, 1 CIU, 1 PP) el següent acord: "Amb la finalitat de definir i quantificar les previsions d'obligacions i recursos municipals de naturalesa econòmica, s'ha elaborat el Pressupost General de l'Ajuntament per a l'exercici de l'any 2010, conformat d'acord amb allò que preveu el Real Decret 2/2004 de 5 de març pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Hisendes Locals i d'altres disposicions concordants. D'acord amb la seva pròpia definició i objecte, conté el conjunt de recursos estimats per l'any 2010 que es deriven dels impostos i taxes municipals aprovades en les Ordenances Fiscals, de la gestió del patrimoni municipal, de la distribució entre els municipis que fa l'administració central, de les estimacions d'aportacions de la Generalitat de Catalunya, de la Diputació de Barcelona així com els préstecs que han de permetre la realització dels projectes d'inversió. Vist els informes d'Intervenció i Secretaria Vist l'informe del responsable de l'Àrea de Governació i Serveis Generals referent a l'annex de personal Vist el dictamen favorable per la Junta de Portaveus extraordinària de 3 de desembre de 2009 s'acorda: Primer.- Aprovar inicialment el Pressupost de l'Ajuntament de Badia del Vallès per a l'exercici 2010, que tot seguit es detalla a nivell de capítol: ESTAT DE DESPESES A) Operacions corrents Euros. Capítol I Remuneracions del personal 5.628.214,78 Capítol II Compra de béns corrents i serveis 4.982.060,23 Capítol III Interessos 53.593,74 Capítol IV Transferències corrents 890.490,87 B) Operacions de capital Capítol VI Inversions reals 406.600,00 Capítol VII Transferències de capital 1,00 Capítol VIII Variació actius financers 25.000,00 Capítol IX Variació passius financers 573.719,23 TOTAL DESPESES 12.559.679,85 12 ESTAT D'INGRESSOS A) Operacions corrents Euros. Capítol I Impostos directes 1.625.733,94 Capítol II Impostos indirectes 65.000,00 Capítol III Taxes i d'altres ingressos 2.174.661,27 Capítol IV Transferències corrents 6.809.072,29 Capítol V Ingressos patrimonials 1.549.212,35 B) Operacions de capital Capítol VI Alienació d'inversions reals 0,00 Capítol VII Transferències de capital 0,00 Capítol VIII Variació actius financers 30.000,00 Capítol IX Variació passius financers 306.000,00 TOTAL INGRESSOS 12.559.679,85 Segon.- Aprovar les bases d'execució del Pressupost General per a l'exercici de l'any 2010. Tercer.- Aprovar, tal i com estableix l'article 90 de la Llei 7/1985 de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, la plantilla i memòria que comprèn tots els llocs de treball al personal al servei d'aquesta corporació, que es recullen els annexos i que formen part de l'expedient. Quart.- Sotmetre aquest acord a exposició pública durant 15 dies, als efectes d'examen i reclamacions mitjançant anunci al Butlletí Oficial de la Província i tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Si durant el període esmentat no es presenten reclamacions, el Pressupost es considerarà definitivament aprovat, d'acord amb l'art.169.1 del Real Decret 2/2004 de 5 de març pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei d'Hisendes Locals, i s'inserirà en el Butlletí Oficial de la Província i al taulell d'edictes de la Corporació el Resum del Pressupost definitivament aprovat, trametent simultàniament, còpia del mateix a l'Administració de l'Estat, Delegat d'Hisenda d'aquesta província (servei de Coordinació amb les Hisendes Locals), i a l'autonòmica, Conselleria de Governació i Conselleria d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya (Delegació General de Política Financera) d'acord amb l'article 169.5 del RD 2/2004 de 5 de març." 2. RECTIFICACIÓ ERROR MATERIAL ESCRIPTURA CESSIÓ (PARCEL.LES N4 i N5) La secretària llegeix la proposta d'acord. L'alcaldessa dóna la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de Convergència i Unió que diu: "Gràcies senyora alcaldessa, només dir que quan es detecta un error, aquest error s'ha d'esmenar, i lamentar que la maquinaria de l'administració un cop més ens demostri que cal que passin anys i anys per detectar errors d'aquest tipus i haver de rectificar-los i evidentment votarem a favor." L'alcaldessa dóna la paraula al senyor Juan A. Pérez regidor del grup municipal de l'AEB que diu: "Nosaltres es per a dir que ens abstindrem en aquest punt i que indubtablement sembla terriblement increïble que vint anys després de tenir una propietat en la Generalitat en l'any 89, en aquest moment ara a l'any 2009 finalitzant tinguem que fer un canvi de propietari, tenint en compte que és un terreny en el qual actualment ja estan construïts uns pisos, que no sabem a dia d'avui com van poder fer els edificis si els terrenys no era l'apropiat perquè hi havia uns problemes de registre." L'alcaldessa intervé i diu: "En tot cas dir que malgrat que estem d'acord en que l'administració hauria de ser més àgil, es la correcció d'un error material no de fons. No és que la propietat no hagués estat de l'administració sinó que ha hagut un error en la nomenclatura de les parcel·les, no és que hi hagi un error formal no de fons en la titularitat de les parcel·les." Sotmesa la proposta a votació s'aprova amb 12 vots a favor (10 PSC, 1 CIU, 1 ICV-EUiA) i 4 abstencions (3, AEB, 1 PP) el següent acord: "L'Ajuntament de Badia del Vallès, com a successor de la Mancomunitat Intermunicipal Barberà del Vallès- Cerdanyola del Vallès- Ciutat Badia, es propietari registral de la parcel·la situada 13 actualment al terme municipal de Badia del Vallès denominada N4 (finca registral 7610 i 12.299/bis dels Registres de la Propietat núm. 5 de Sabadell i núm. 2 de Cerdanyola respectivament, segons descripció registral detallada a la nota simple informativa que s'adjunta com annex I d'aquesta proposta) en la que s'ubica actualment la llar d'infants La Mainada, en virtut de Resolució de 10.5.1982 del Instituto Nacional de la Vivienda, que en va acordar la cessió gratuïta a favor de la Mancomunitat intermunicipal Barberà-Cerdanyola. (Plànols 01, 02, 03 i 04) La Generalitat de Catalunya es propietària registral de la parcel·la situada al terme municipal de Badia del Vallès denominada N5 (finca registral 12.268 i 15.682 dels Registres de la Propietat núm. 5 de Sabadell i núm. 2 de Cerdanyola respectivament, segons descripció registral detallada a la nota simple informativa que s'adjunta com annex II d'aquesta proposta). (Plànols 05,06,07,08) L'Ajuntament de Badia del Vallès i la Direcció General d'Habitatge del Departament de medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya van formalitzar amb data 14 de juliol de 2004 i posteriors modificacions de 17 de novembre de 2006 i 20 d'octubre de 2008 conveni per a la construcció d'habitatges amb protecció oficial al carrer d'Oporto i l'Avinguda Eivissa de Badia del Vallès. La clàusula segona d'aquest Conveni preveu la cessió gratuïta per part de l'Ajuntament a favor del Institut Català del Sol de les finques on esta previst ubicar els habitatges, que en el cas dels habitatges de l'Avinguda Eivissa es la parcel·la N5 esmentada en el expositiu primer. Atès que s'ha constatat la existència d'un error material en la cessió de la parcel·la N4 a favor de la Mancomunitat Intermunicipal Barberà del Vallès-Cerdanyola del Vallès, tenint en compte que la cessió es va materialitzar quant a una porció de terreny denominada N4(NH) destinada a llar d'infants (finca registral 7610 i 12.299/bis dels Registres de la Propietat núm. 5 de Sabadell i núm. 2 de Cerdanyola respectivament) quan en realitat la que havia de ser objecte de transmissió era la denominada N5 (finca registral 12.268 i 15.682 dels Registres de la Propietat núm. 5 de Sabadell i núm. 2 de Cerdanyola respectivament), també destinada a llar d'infants i situada a escassos metres de la primera. Atès que amb data 12 de juliol de 2000, el Conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat va aprovar definitivament una modificació del Pla General Metropolità, relativa al terme municipal de Badia del Vallès, i que com a conseqüència d'aquesta modificació, les parcel·les N4 i N5, a les quals es fa referència en aquest acord, han experimentat una lleu variació superficial, així com de distribució, que cal adequar. S'acorda: Primer: Sol·licitar als senyors Registradors de la Propietat dels Registres de la Propietat de Cerdanyola del Vallès núm. 2 i Sabadell núm. 5 que practiquin les operacions de tracte successiu necessàries per tal d'inscriure la finca inscrita en el Registre de la Propietat de Sabadell núm. 5, al tom 2680, llibre 307 de Barberà del Vallès, foli 10 com a finca registral 7610, així com també al Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès núm. 2, al tom 565, llibre 236, foli 71 com a finca registral 12.299/bis a nom de l'Ajuntament de Badia del Vallès Segon. Rectificar l'escriptura de cessió gratuïta atorgada davant del Notari de Barcelona senyor Antonio Clavera Esteva en data 29 de març de 1989, protocol número 973 per tal de fer constar que el bé objecte de cessió a favor de l'ajuntament de Badia del Vallès hauria d'haver estat la finca destinada a guarderia infantil inscrita en el Registre de la Propietat de Sabadell núm. 5, al tom 3046, llibre 420, foli 94 com a finca registral 12.268 i en el Registre de la Propietat de Cerdanyola del Vallès núm. 2, al tom 651, llibre 298, foli 21 com a finca registral 15.682. Tercer. Adequar la superfície de les parcel·les N4 i N5 al resultat del nou planejament d'acord amb les mesures superficials que aquest contempla, segons descripció que segueix: - parcel·la N4: Té una superfície total