ACTA NÚM. 1/2010 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 27 DE GENER DE 2010 Badia del Vallès, vint-i-set de gener de dos mil deu. El Ple de la corporació quan son les divuit hores i trenta minuts, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària sota la presidència de l'Alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno PSC Raquel Gracia Peral PSC David Sanuy Sales PSC Montserrat Carbonell Rosell PSC Isabelo Pacheco Sáez PSC Antonio Sabariego Guerrero PSC Pau Domínguez García PSC Montserrat Domínguez Garcia PSC Sergio Escribano García AEB Juan Antonio Pérez Jiménez AEB Montserrat Montañés Navarro AEB Antònia Escrivà Castellanos PP Eusebio Argueta Chica ICV-EUiA Marta Figueras Badia CIU Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudéns que certifica, i amb la presència de l'interventor, senyor Esaú Soto Martínez. Excusa la seva assistència de les regidores Mercedes Bermúdez López i Montserrat Jiménez Molina. Oberta la sessió per l'Alcaldessa amb el quòrum necessari, es procedeix a resoldre els assumptes de l'ordre del dia, adaptant-se els següents acords: 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR L'alcaldessa dóna la paraula a la senyora Marta Figueras del grup municipal de CIU qui diu: "Gràcies senyora alcaldessa, nosaltres tenim un comentari a fer pel que fa a l'acta de la sessió ordinària del Ple municipal del 25 de novembre del 2009, a la pàgina número 8 de l'acta del Ple consta que Convergència i Unió va votar favorablement en el punt tres de l'ordre del dia de nomenament del Jutge de Pau substitut, i la regidora del grup municipal de Convergència i Unió, jo mateixa, es va incorporar al punt 5 de l'ordre del dia plenària, en conseqüència no va ser-hi present per tant, no va poder votar a favor." S'aprova sense necessitat de lectura les actes de les sessions que van tenir lloc els dies 25 de novembre de 2009 (ordinària) i 11 de desembre de 2009 (extraordinària), atès que tots els membres del consistori disposaven del text abans de la sessió. 2. CONEIXEMENT RESOLUCIONS ALCALDIA La Corporació es dóna per assabentada de les següents resolucions de l'Alcaldia: 1. Núm. 949/09, de concessió d'una bestreta per import de 1.400,00 euros, al senyor Blas Rojo López, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de Nadal de 2009. 1 2. Núm. 950/09, de contractar el senyor Miguel Angel Lapuyade Nassarre, mitjançant contracte laboral per obra o servei determinat, en el marc del projecte Escola Taller INNOVA, no abans del dia 19 d'octubre i fins el 26 de desembre de 2009. 3. Núm. 951/09, de declarar la conformitat amb l'execució de diferents obres adjudicades en el marc del Fons Estatal d'inversió local i de que s'han executat de conformitat amb allò establert a la normativa del contracte. 4. Núm. 952/09, de disposició de les vacantes pendents de gaudir de la senyora Isabel Rojo López. 5. Núm. 953/09, d'autoritzar la renovació d'una reserva d'aparcament a la senyora M. Carmen Miranda Godino, davant el núm. 1 de l'av. Cantàbric. 6. Núm. 954/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09050536. 7. Núm. 955/09, d'autoritzar la renovació d'una reserva d'aparcament a la senyora Carmen León González, davant el núm. 9 de l'av. Cantàbric. 8. Núm. 956/09, de deixar sense efecte la 547/09 i la 673/09, per la qual es concedeix suspensió temporal del servei d'auto-taxi llicència núm. 6 i la pròrroga de la mateixa. 9. Núm. 957/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 6 de novembre de 2009. 10. Núm. 958/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/102 a favor de la Comunitat de Propietaris de l'av Eivissa, 12. 11. Núm. 959/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/103 a favor de la senyora Isabel Roldán Martínez. 12. Núm. 960/09, de contractar el senyor Francisco Asis Almagro, amb la categoria d'auxiliar de manteniment-conserge, per situació d'IT de la senyora Encarnación Torrecillas Navarro, no abans del dia 2 de novembre de 2009 i fins la reincorporació de la treballadora substituïda. 13. Núm. 961/09, d'inscriure al curs d'Especialització en Administració Pública Local, els tinents d'alcalde Juan Antonio Lancho Aceituno i David Sanuy Sales. 14. Núm. 962/09, de disposició de les vacances de la funcionària Alicia Nieto Montserrat. 15. Núm. 963/09, de practicar liquidació dels havers del treballador senyor Antoni Jesús Gómez Númez, atesa la finalització del seu contracte laboral. 16. Núm. 964/09, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 31 d'octubre de 2009. 17. Núm. 965/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09051977. 18. Núm. 966/09, de concessió d'una bestreta per import de 300,00 euros, a la senyora Laura Rubert Pérez, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extra de Nadal. 19. Núm. 967/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/071 al senyor José M. Rodriguez Navas, en representació del Bar Troya. 2 20. Núm. 968/09, de concessió al senyor Rubén Guirado Naranjo de llicència per a la tinença i conducció de gos potencialment perillós. 21. Núm. 969/09, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 3.950,99 euros, segons la relació comptable d'ordres de pagament núm. 0/2009/113. 22. Núm. 970/09, d'aprovació de documents comptables AD negatius corresponents a reintegrament per baixes d'incapacitat temporal i d'altres, de la quota patronal de la Seguretat Social. 23. Núm. 971/09, d'ordenar que es completi els treballs de retirada de la carpa, a l'arrendatari del local comercial situat al carrer de Porto, 13. 24. Núm. 972/09, de no admetre a tràmit la reclamació formulada pel senyor Manuel Vázquez Carrizo, per no existir relació de causalitat entre el dany sofert en el seu vehicle i el funcionament del servei públic. 25. Núm. 973/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 13 de novembre de 2009. 26. Núm. 974/09, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular conductor, a la senyora Maria Carmen Terrones Roldán. 27. Núm. 975/09, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular conductor, al senyor José M. Robles Gómez. 28. Núm. 976/09, d'estimació d'al.legacions interposades, referent a sancions per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 29. Núm. 977/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 30. Núm. 978/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 31. Núm. 979/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09053028. 32. Núm. 980/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 33. Núm. 981/09, de comparèixer i oposar-me al recurs d'apel.lació presentat pel senyor Alberto Pascual Alvarez contra la sentència recaiguda en el recurs ordinari 1076/2008- A1. 34. Núm. 982/09, de disposició de les vacances del senyor Jordi Jacas Perals. 35. Núm. 983/09, de practicar la liquidació dels havers corresponents del senyor Marc Granado Vázquez per finalització del contracte laboral. 36. Núm. 984/09, de contractar el senyor Francisco Asis Almagro, amb la categoria d'auxiliar de manteniment-conserge, per situació d'IT de la senyora Encarnación Torrecillas Navarro, no abans del dia 18 de novembre de 2009 i fins la reincorporació de la treballadora substituïda. 37. Núm. 985/09, de reconèixer a la senyora Immaculada López Ruano la llicència per assumptes propis durant un període de sis mesos, i formalitzar i cursar la baixa de cotització de la Seguretat Social. 3 38. Núm. 986/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 20 de novembre de 2009. 39. Núm. 987/09, de convocatòria del Ple municipal pel dia 25 de novembre de 2009. 40. Núm. 988/09, d'anul.lar l'autorització d'una reserva d'aparcament atorgada a la senyora Pilar Blanco Serrado, davant el núm. 4 del carrer de Menorca. 41. Núm. 989/09, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular conductor, al senyor Roberto Gómez Ortigosa. 42. Núm. 990/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09054670. 43. Núm. 991/09, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular no conductor, a la senyora Ramona Luque Moreno. 44. Núm. 992/09, de composició de la mesa de contractació de les propostes presentades en el concurs per a l'adjudicació del bar del Casal d'Avis. 45. Núm. 993/09, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 3.977,23 euros, segons la relació comptable d'ordres de pagament núm. 0/2009/115. 46. Núm. 994/09, de concessió d'ajut de fons social amb càrrec a la partida núm. 1105.1214.16306 del pressupost municipal vigent. 47. Núm. 995/09, de concessió d'ajuts de fons social a diferents treballadors, corresponents al mes de novembre de 2009. 48. Núm. 996/09, d'aprovar diferents documents justificatius de l'obra de construcció d'un taller de manipulació de residus a la deixalleria municipal, de conformitat amb el model de justificació de despeses de la subvenció atorgada MAH 1199/2006, de l'Agència Catalana de l'Aigua. 49. Núm. 997/09, d'aprovar diferents documents justificatius de l'obra de canvi de vallat i col.locació d'un sistema de seguretat, corresponents a la subvenció atorgada MAH 3717/2007, de l'Agència de Residus de Catalunya. 50. Núm. 998/09, d'aprovar diferents documents justificatius de la campanya d'estalvi d'aigua, corresponents a la subvenció atorgada MAH 3846/2006, de l'Agència de Residus de Catalunya. 51. Núm. 999/09, de variacions de la nòmina del personal, corresponent al mes de novembre de 2009. 52. Núm. 1000/09, de participar en la convocatòria de premis de la Diputació de Barcelona, apartat "Modernització de serveis", per l'adequació de l'espai per una minideixalleria instal.lada en el Mercat municipal. 53. Núm. 1001/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat el senyor Ramón Gallego Santiago. 54. Núm. 1002/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 27 de novembre de 2009. 55. Núm. 1003/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/106, a ENDESA DISTRIBUCIÓN ELÉCTRICA, S L. 4 56. Núm. 1004/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/107, Al Sr. Jordi Finestres Alberola. 57. Núm. 1005/09, d'autoritzar l'OVP a la senyora Rosa Arnaldo Valentín, durant diferents dies, per a la col.locació d'una parada de 10m2 per a la venda de flors, a la Plaça Major. 58. Núm. 1006/09, d'autoritzar l'OVP al senyor José Luis de Arriba Valentin, durant el dia 17 i el 18 de novembre de 2009, per a pràctiques de carretilles elevadores al pàrquing del polisportiu antic. 59. Núm. 1007/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/110, a DISTRIBUIDORA INTERNACIONAL DE ALIMENTACIÓ, S A. 60. Núm. 1008/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09056088. 61. Núm. 1009/09, d'inscripció, amb caràcter provisional, de l'entitat denominada "Associació Espanyola contra el Càncer ­ Seu Badia del Vallès" al Registre Municipal d'Entitats i Associacions, amb el número EAC 119-09. 62. Núm. 1010/09, de disposició de vacances de diferents treballadors de l'Ajuntament. 63. Núm. 1011/09, de disposició de vacances del senyor Gabriel Zubizarreta Ortega. 64. Núm. 1012/09, de concessió al senyor Pedro Pahissa Pascual de llicència per a la tinença i conducció de gos potencialment perillós. 65. Núm. 1013/09, de practicar la liquidació dels havers corresponents de la senyora Elena Gutiérrez Muriana, per finalització de la seva substitució atesa l'alta per maternitat de la treballadora substituïda. 66. Núm. 1014/09, d'aprovar l'expedient núm. 47/2009, de transferència de crèdit a partides pressupostàries de l'exercici de 2009. 67. Núm. 1015/09, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 3.983,20 euros, segons la relació comptable d'ordres de pagament núm. P/2009/138. 68. Núm. 1016/09, d'aprovar l'acta del jurat del premi 25 de novembre, Dia Internacional contra la violència i maltractament a les dones, així com la concessió dels premis als guardonats. 69. Núm. 1017/09, de contractar el senyor Juan Francisco Caballero del Castillo, amb la categoria d'oficial d'obres manteniment, per situació de baixa mèdica per IT de la senyora Rocio Matillas Aparicio, no abans del dia 8 de setembre de 2009 i fins la reincorporació del treballador substituït. 70. Núm. 1018/09, d'adjudicació de diferents actuacions del programa teatre infantil professional a l'Auditori Municipal. 71. Núm. 1019/09, de donar de baixa rebuts de subministrament d'aigua, atesa la sol.licitud de SOREA. 72. Núm. 1020/09, de designar l'arquitecta senyora Marta Vicens Núñez per a realitzar la valoració de diversos expedients de constrenyiment. 5 73. Núm. 1021/09, d'aprovar la proposta de baixes presentada per l'ORGT, corresponents a rebuts de subministrament d'aigua. 74. Núm. 1022/09, de concessió d'una bestreta per import de 200,00 euros, a la senyora M. Rocio Matillas Aparicio, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària de Nadal de 2009. 75. Núm. 1022/09b, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial número 12/2009, atesa la sol.licitud de la senyora Ramona Luque Moreno, per la caiguda que va patir ocasionada presumptament per mal estat de la vorera. 76. Núm. 1023/09, de disposició de les vacances de la senyora Dolores Albadalejo Domenech. 77. Núm. 1024/09, de nomenar la senyora Eva Pellisé Cànovas arquitecta per a la direcció tècnica de les obres de reforma de la coberta del mercat municipal. 78. Núm. 1025/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 4 de desembre de 2009. 79. Núm. 1026/09, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 30 de novembre de 2009. 80. Núm. 1027/09, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Josefa Angela Esparza Iñesta. 81. Núm. 1028/09, d'autoritzar l'OVP a la senyora Maria Torres Contreras, durant diferents dies, per a la col.locació d'una parada de 10m2 per a la venda de flors, a la Plaça Major. 82. Núm. 1029/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 83. Núm. 1030/09, de designar l'arquitecta senyora Marta Vicens Núñez per a realitzar la valoració de diversos expedients de constrenyiment. 84. Núm. 1031/09, d'autoritzar la senyora Carmen Garcia Barba l'OVP mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local de l'av. Via de la Plata, s/n, durant el període de l'7 de desembre de 2009 fins el 15 de gener de 2010. 85. Núm. 1032/09, de convocatòria del Ple municipal extraordinari pel dia 11 de desembre de 2009. 86. Núm. 1033/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 4 de desembre de 2009. 87. Núm. 1034/09, de disposició de les vacances de Nadal de tot el personal de l'Ajuntament. 88. Núm. 1035/09, de desestimació dels recursos presentats incoats per diferents infraccions de trànsit, confirmar les sancions a diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 89. Núm. 1036/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09057893. 90. Núm. 1037/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 6 91. Núm. 1038/09, de no admetre a tràmit per extemporanis, els recursos interposats per diferents persones, en relació a infraccions per circulació. 92. Núm. 1039/09, d'anul.lar l'autorització d'una reserva d'aparcament atorgada a la senyora Maria Porrero Garcia, davant el núm. 5 del carrer de La Manxa. 93. Núm. 1040/09, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 94. Núm. 1041/09, de no admetre a tràmit per manca de legitimació, els recursos interposats per diferents persones, en relació a infraccions per circulació. 95. Núm. 1042/09, d'inscripció, amb caràcter provisional, de l'entitat denominada "Associació Cultural Brume" al Registre Municipal d'Entitats i Associacions, amb el número EAC 120-09. 96. Núm. 1043/09, de suspendre la relació laboral amb el senyor Francisco Arcos Garcia, per passar a situació d'invalidessa permanent en grau total, amb efectes del dia 9 de desembre de 2009. 97. Núm. 1044/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09059487. 98. Núm. 1045/09, d'autoritzar l'OVP a la senyora Àngeles Fernandez Ruano, per a la instal.lació d'un camió de mudances, durant el dia 12 de desembre de 2009, davant el núm. 1 del carrer de Mallorca. 99. Núm. 1046/09, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 3.987,63 euros, segons la relació comptable d'ordres de pagament núm. P/2009/142. 100. Núm. 1047/09, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 3.990,27 euros, segons la relació comptable d'ordres de pagament núm. P/2009/143. 101. Núm. 1048/09, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 3.972,89 euros, segons la relació comptable d'ordres de pagament núm. P/2009/144. 102. Núm. 1049/09, de donar el vistiplau a les propostes de declaració de crèdits incobrables presentada per l'ORGT, referent a liquidacions de diversos tributs. 103. Núm. 1050/09, de substitució del senyor José Manuel Roque Damota en el càrrec de Secretaria, per absència de la titular. 104. Núm. 1051/09, d'aprovació de documents comptables corresponents a reintegrament de la quota patronal de la Seguretat Social, per baixes d'IT i altres situacions. 105. Núm. 1052/09, de contractar el senyor Marco Antoni Zanon Anton, amb la categoria d'educador social, mitjançant contracte laboral per interinitat, per substitució de la senyora Immaculada López Ruano que gaudeix d'assumptes propis, no abans del dia 14 de desembre de 2009 i fins el 15 de maig de 2010. 106. Núm. 1053/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 18 de desembre de 2009. 107. Núm. 1054/09, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor del tinent d'alcalde primer, senyor Juan Antonio Lancho Aceituno. 7 108. Núm. 1055/09, de substitució del senyor Juan Antonio Lancho Aceituno en el càrrec d'Alcaldia, per absència de la titular, durant els dies 26 de desembre de 2009 fins el 4 de gener de 2010. 109. Núm. 1056/09, de variacions de la nòmina del personal, corresponents al mes de desembre de 2009. 110. Núm. 1055/09, de donar de baixa del padró del mercat ambulant, el senyor José Antonio Doya Doya amb efectes del dia 1 de gener de 2010, i donar d'alta el senyor Isaac Doya Doya com a titular de la parada núm. 85. 111. Núm. 1056/09, de reconèixer dos triennis d'antigüitat de la senyora Sonia López Martínez. 112. Núm. 1057/09, de concessió d'ajuts de fons social a diferents treballadors, corresponents al mes de desembre. 113. Núm. 1058/09, d'aprovar i subscriure un conveni de col.laboració amb l'Associació de Concessionaris del Mercat Municipal per el desenvolupament puntual de la campanya de Nadal 2009. 114. Núm. 1059/09, d'aprovar i subscriure un conveni de col.laboració amb l'Associació de Comerciants de Badia del Vallès per el desenvolupament puntual de la campanya de Nadal 2009. 115. Núm. 1060/09, d'aprovar un conveni de col.laboració per a les Jornades Associatives del 2009, amb la FEC. 116. Núm. 1061/09, de contractar el senyor Antoni Jabalera Mateo, amb la categoria d'auxiliar de manteniment-conserge, per situació de permís concedit per Nadal a diferents treballadors, no abans del dia 17 de desembre de 2009 i fins la reincorporació del treballador substituït. 117. Núm. 1062/09, de contractar la senyora Marisa Espinosa Borrego, amb la categoria de tècnica d'Ocupació, mitjançant contracte laboral per obra o servei determinat, no abans del dia 14 de desembre de 2009 i fins el dia 30 de juny de 2010. 118. Núm. 1063/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/104, a Endesa Distribución Eléctrica, S L. 119. Núm. 1064/09, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 23 de desembre de 2009. 120. Núm. 1065/09, de disposició de les vacances del senyor Francisco Asis Almagro. 121. Núm. 1066/09, de disposició de les vacances de la senyora Juana M. Moreno Pardo. 122. Núm. 1067/09, de disposició de les vacances del senyor José Manuel Roque Damota. 123. Núm. 1068/09, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 09060764. 124. Núm. 1069/09, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular no conductor, a la senyora Angela Mansilla Sánchez. 8 125. Núm. 1070/09, d'autoritzar la renovació d'una reserva d'aparcament al senyor Raül Cabot Romero, davant el núm. 43 de l'av. Cantàbric. 126. Núm. 1071/09, de concessió d'una bestreta per import de 1.000,00 euros, a la senyora Montserrat Carbonell Rosell, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària d'estiu de 2010. 127. Núm. 1072/09, de justificar la subvenció atorgada per la Diputació de Barcelona per valor de 572,00 euros, per a fer front de les despeses del transport escolar de la campanya "Coneguem els nostres parcs". 128. Núm. 1073/09, d'aprovar un conveni de col.laboració per al Pla Director de Participació amb la Federació d'Entitats Culturals, per import de 4.000,00 euros. 129. Núm. 1074/09, de contractar una orquestra per dur a terme un concert de cant coral el dia 20 de juny de 2009, a l'esglèsia de la Mercè. 130. Núm. 1075/09, de donar per finalitzar el procediment d'ordre de manament incoat, atès el compliment de l'obligat, senyor Antonio Poyo Montserrate, adjudicatari del local situat al carrer de Porto 13, en relació a la retirada de la carpa i solera instal.lades sense la preceptiva llicència. 131. Núm. 1076/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/101, a Gas Natural Distribución, SDG, S A. 132. Núm. 1077/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/112, a Gas Natural Distribución, SDG, S A. 133. Núm. 1078/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/113, a Gas Natural Distribución, SDG, S A. 134. Núm. 1080/09, de concessió de llicència urbanística núm. 2009/115, a la senyora M. Luisa Real Camacho. 135. Núm. 1081/09, d'autoritzar l'OVP a la senyora Maria Torres Contreras, durant diferents dies, per a la col.locació d'una parada de 10m2 per a la venda de flors, a la Plaça Major. 136. Núm. 1082/09, d'aprovar els documents fase D i AD per import de 5.842,74 euros i els documents fase O i ADO per import de 51.914,52 euros, tramesos per les diferents Àrees gestores de les despeses. 137. Núm. 1083/09, de donar compliment a la homologació de l'Acord-Transacció, procedint a abonar la quantitat de 4.000,00 euros, a Marmara, SCP, en relació al procediment ordinari 489/2008. 138. Núm. 1084/09, de contractar dins del projecte "Accions de Millora Mediambiental" diferent personal, mitjançant contracte per obra o servei determinat, no abans del 31 de desembre de 2009 i fins el 30 de juny de 2010. 139. Núm. 1085/09, d'efectuar l'abonament d'havers del mes de desembre a diferents treballadors incorporats un cop confeccionada la nòmina. 140. Núm. 1086/09, de subscriure l'addenda del conveni regulador del finançament de la contractació del personal destinat a l'EAIA, subscrit amb el Consell Comarcal del Vallès Occidental i diferents ajuntaments de la comarca. 141. Num. 1087/09, d'aprovar la relació comptable d'ingressos núm. 121/2009, atès el compte de la gestió recaptatòria de multes de circulació per sancions imposades, realitzades per l'ORGT. 9 142. Num. 1088/09, d'aprovar la relació comptable d'ingressos núm. 120/2009, atès el compte de la gestió recaptatòria de liquidacions d'ingrés directes, així com a certificacions de descobert de tributs i preus públics, realitzades per l'ORGT. 143. Núm. 1/10, d'autoritzar la cessió del dret d'utilització privativa de la plaça d'aparcament núm. 73 a favor del senyor Ramón Carreras Bernardo, del senyor Ramón Carreras Duaigües, i del senyor José Carreras Duaigües, fins el dia 20 de setembre de 2052. 144. Núm. 2/10, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 31 de desembre de 2009. 145. Núm. 3/10, d'autoritzar la concessió d'una reserva d'aparcament a la senyora Ramona Luque Moreno, davant el núm. 6 del C/ Santander. 146. Núm. 4/19, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor del regidor senyor Sergio Escribano Garcia. 147. Num. 5/10, d'aprovar i subscriure un conveni de col.laboració per a la formació pràctica amb el Centre de Secundària IES Badia del Vallès, i amb l'estudiant Alicia Ruiz Serrano. 148. Núm. 6/10. de convocatòria de la Junta de Govern Local pel proper dia 15 de gener de 2010. 149. Núm. 7/10, de concessió a la senyora Susana Damián Ayala d'una pròrroga de la reducció de jornada per guarda legal del seu fill amb dret a percebre el 80% de la retribució. 150. Núm. 8/10, de donar per finalitzat el procediment d'ordre de manament incoat, atès el compliment de l'obligat, senyora Mónica Prieto Hernández, adjudicatària del local situat a l'av. Costa Brava, 8, en relació a la retirada de la carpa i solera instal.lades sense la preceptiva llicència. 151. Núm. 9/10, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 152. Núm. 10/10, de donar per finalitzar el procediment d'ordre de manament incoat, atès el compliment de l'obligat, senyor Felipe Reguera Castro, adjudicatari del local situat a l'av. Costa Brava, 8, en relació a la retirada de la carpa i solera instal.lades sense la preceptiva llicència. 153. Núm. 10/10, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 154. Núm. 11/10, d'incoar expedient sancionador per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària segons la proposta núm. 100000804. 155. Núm. 12/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10002581. 156. Núm. 13/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10001173. 10 157. Núm. 14/10, de deixar sense efecte diferents expedients sancionadors incoats per infraccions de circulació i procedint al seu arxiu. 158. Núm. 15/10, d'estimació d'al.legacions interposades, referent a sancions per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 159. Núm. 16/10, d'estimació d'al.legacions interposades, referent a sancions per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 160. Núm. 17/10, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 161. Núm. 18/10, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular no conductor, a la senyora Inés Molina Martínez. 162. Núm. 19/10, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 163. Núm. 20/10, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular conductor, al senyor Manuel Tenorio Recamales. 164. Núm. 21/10, de paralitzar i arxivar l'expedient 27/09, tramitat a instància de la senyora Antonia Salas Valverde, atès el canvi de residencia de la senyora Àfrica Rodriguez Aguilera. 165. Núm. 22/10, de paralitzar i arxivar l'expedient 21/09, tramitat a instància del senyor Juan Fco. Genao Muñoz, atès el canvi de residencia del senyor Eduardo Galera Jiménez. 166. Núm. 23/10, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular conductor, al senyor Miguel Pérez Palomino. 167. Núm. 24/10, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular no conductor, a la senyora M. Dolores Román Román. 168. Núm. 25/10, de constitució de la mesa de contractació el dia 28 de gener, per a l'adjudicació del servei de poda d'arbrat. 169. Núm. 26/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10003930 170. Núm. 27/10, de contractació de la senyora Betlem Cuesta Cremades, amb la categoria de tècnica d'Igualtat, mitjançant contracte laboral per circumstàncies de la producció, no abans del dia 3 de desembre de 2009 i fins el 31 de desembre de 2009. Seguidament l'alcaldessa dona la paraula al senyor Eusebio Argueta regidor del grup municipal d'ICV-EUiA que diu: "Me gustaria preguntar sobre la resolución 961 de 2009, y es en relación a unos cursos, de la inscripción a un curso del señor Juan Antonio Lancho y del señor David Sanuy, la pregunta es porqué nos tenemos que enterar ahora y no en una comisión informativa de la gestión de la Administración Pública local." L'alcaldessa dona la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de CIU que diu: "Nosaltres teníem diverses qüestions. D'una banda m'agradaria saber si la resolució número 7 i la resolució número 13, tenen alguna cosa a veure amb l'avaria d'aigua que va haver el dia de Nadal, pregunto que igual no, però vull preguntar. I després la resolució número 75 on hi ha una incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial, per un presumpte del mal estat de la vorera, m'agradaria tenir més informació sobre aquest punt, perquè el mal estat de la vorera és un assumpte que surt a totes les comissions informatives de territori, per tant, després m'agradaria rebre informació de la número 91, on es diu que no s'admet a tràmit una 11 petició per un tema d'extemporaneïtat, i m'agradaria saber a que es degut, perquè espero que no sigui per un mal funcionament del sistema administratiu que ha fet que s'esgotin els plaços. També m'agradaria rebre informació sobre la 113, 114 i 115, i demano disculpes si això es va explicar a la comissió informativa pertinent, no vaig poder assistir el que passa és que m'agradaria saber si aquests convenis son els mateixos que e signen cada any amb aquestes entitats pel que fa a la preparació de la campanya de Nadal o son diferents simplement això. A la 119 es comenta que hi ha la celebració d'una Junta de Govern Local pel dia 23 de desembre, però crec que no es va celebrar i m'agradaria saber els motius i si es va celebrar demano disculpes. A la pàgina número 9 a la resolució 136 i a la 138, es comenten diverses resolucions que m'agradaria saber de que van una miqueta més i ja està, moltes gràcies." L'alcaldessa intervé i diu: "Senyora Figueras les dues primeres resolucions que ha dit la número 7 i la número 13, no tenen res a veure amb el tema de..." Sra. Figueras: "Perdó la 71 i la 73." Seguidament l'alcaldessa dona la paraula al senyor Juan A. Pérez regidor del grup municipal de l'AEB qui diu: "Nosaltres tenim diverses qüestions a preguntar, la primera és la número 33, on es parla d'un recurs d'apel·lació presentat pel senyor Alberto Pascual Alvarez, nosaltres voldríem saber qui és aquesta persona i que és el que està reclamant. Per altra banda tenim la número 59, en la que es parla d'una concessió de llicència urbanística a l'empresa Distribuïdora Internacional de Alimentación, saber també quina és aquesta empresa i perquè ha realitzat la petició de llicència d'obres. La número 95 en la que hi ha una entitat que està inscrita en el registre d'entitats que es diu Associació Cultural Brume, saber quina és la finalitat d'aquesta associació. Hi ha dos la 115 i la 128, en la que es parla de diverses convenis de col·laboració amb la FEC, voldríem tenir còpia d'aquests dos convenis. I per últim la 137 que és sobre el local del carrer Burgos Marmara, voldríem saber quin és l'acord que s'ha arribat amb ells i si és que s'arreglat l'avaria, si el tema està finalitzat o no." L'alcaldessa diu: "Passaríem a contestar. En relació a la pregunta que ha fet el senyor Argueta de l'adscripció de dos regidors a un curs, no és el primer cop que es fa d'adscriure a regidors d'aquest Ajuntament a cursos, de tota manera si considera que aquests tipus d'informació s'ha de donar a les comissions informatives els donarem, en qualsevol cas si vol saber informació específica sobre el curs en concret pot consultar l'expedient per saber, si necessita saber més dades pues cap problema està a la seva disposició. En relació a la resolució número 75, no se si tenim més dades del tema de la reclamació de responsabilitat patrimonial, sinó en tot cas ja li donaríem a la senyora Marta Figueras. L'alcaldessa dona la paraula a la senyora Montserrat Carbonell Tinent d'alcalde de l'àrea de Governació i Serveis Generals: "S'ha fet una reclamació i s'obre l'expedient, és incoar l'expedient, de moment no hi ha res més." L'alcaldessa diu: "En tot cas crec que el que vol saber la senyora Marta Figueras és el contingut de la reclamació i el motiu de l'accident, ja li donarem informació al respecte perquè suposo que la senyora Carbonell tampoc no te al cap totes les reclamacions. Respecte a la número 91 que és un tema de no admetre a tràmit per extemporaneïtat una reclamació suposo que és que no haurà entrat dintre dels terminis legals que estableix la llei per les reclamacions via administrativa, en qualsevol cas el fet de que no es compleixin els terminis és responsabilitat de la persona que reclama, en qualsevol cas no és responsabilitat de l'administració que seria de no respondre a la reclamació, però no d'interposar qualsevol tipus de recurs. En relació a la número 71, 73, te la paraula el senyor Juan Antonio Lancho però en principi son temes de rebuts no? Sr. Juan Antonio Lancho tinent d'alcalde de l'àrea d'Acció Territorial: "No te res a veure amb l'avaria del 24 i 25 de desembre." L'alcaldessa diu: "Respecte a la resta de preguntes del tema del recurs d'apel·lació interposat per el senyor Alberto Pacual és relacionat amb el tema del bar del carrer Eivissa, que ens van donar la raó en el procediment que va interposar, del famós contenciós del tema de la 12 possessió que reclamava una persona que no tenia el títol, ens han donat la raó en el procediment administratiu, i aquesta persona ha recorregut en l'apel.lació. De la 59 que és el tema de llicència urbanística m'imagino que és el DIA per a unes obres". Sr. Juan Antonio Lancho tinent d'alcalde de l'àrea d'Acció Territorial: "És un armari exterior elèctric, per a qüestions elèctriques. És del DIA". L'alcaldessa diu: "La número 95. A veure, no tinc dades de quina és aquesta associacions, ja li donarem respostes. La número 115 i 128 que em demana la còpia dels convenis, cap problema, li farem arribar. I del tema de la 137, de l'acord extrajudicial que es va fer amb Marmara, SPC és en relació a un procediment per uns danys en el local comercial que van tenir, fruït d'un embús, que es va arribar a un acord extrajudicial per tal de cobrir els desperfectes que es van produir pel fet d'un embús de la canonada, i en principi com que s'encarrega el propi local de fer els arreglos, perquè ens han demanat en el procediment és fer-nos càrrec del cost que ja el tenien establert, m'imagino que amb això quedarà resolt el tema. I em penso que ja estan totes.". 3. APROVACIÓ DEFINITIVA CONCESSIÓ ADMINISTRATIVA DEL BÉ DE DOMINI PÚBLIC DEL SUBSÒL DE LA PARCEL·LA E-5 DE BADIA DEL VALLÈS Es dóna lectura de la proposta presentada, i seguidament s'obre un torn de paraules. Intervé el senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "En relación a este punto que se plantea, de la construcción de un aparcamiento en la parcela E5, que está situada en...aunque sabemos que todavía no hay un un proyecto claro de lo que se va a hacer en la parte superior de ese aparcamiento, nosotros vamos a apoyar, a votar favorablemente en el punto, esperando de que haya realmente un proceso participativo donde todos podamos de alguna manera decir la nuestra, lo que queremos que en esta instalación pública se ponga". Seguidament intervé la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, que diu: "En la sessió ordinària del Ple municipal de setembre, la formació política a la qual represento ja es va abstenir en la votació del punt número 5 de l'ordre del dia on s'adjudicava la concessió del domini públic del subsòl de la parcel.la E5. En conseqüència, i per coherència, no canviarem la nostra orientació de vot respecte aquesta qüestió, i més encara després d'haver estat informada durant la darrera Comissió Informativa d'Acció Territorial, que l'empresa guanyadora del concurs s'havia compromès a dur a terme una infraestructura de pàrking soterrani que suportés la construcció d'un edifici a sobre, si bé és cert que el tinent d'alcalde Juan Antonio Lancho ens va afirmar que des de l'equip de govern no s'estava pensant en un bloc de pisos, entendran que des d'aquest grup municipal i veient l'interès de l'equip de govern per construir pisos i més pisos en un municipi que no té d'un km quadrat i és superpoblat, entendran les nostres reticències al respecte. Per tots aquests motius, el nostre vot no podrà ser favorable. Ens abstindrem". A continuació pren la paraula la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "Només per a dir que aquesta formació política i en coherència, nosaltres també ens abstindrem". Seguidament intervé el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres també per coherència votarem en contra. Votarem en contra perquè nosaltres al Ple de setembre, quan es va aprovar tot aquest procediment de la parcel.la de Santander, ja vam dir que ens en semblava fatal que es construïes un pàrking soterrani sense saber que es faria a sobre. L'equip de govern ha manifestat per activa i per passiva la seva voluntarietat de canviar la general urbanística de Badia, i a més a més en el seu dia se'ns va dir que s'obriria un procés participatiu per a decidir que es faria a sobre d'aquest pàrking. Procés que no s'ha iniciat encara i que no en sabem res. Nosaltres, la resta dels grups ja ho sabeu, hem fet la nostra proposta concreta per a aquest espai, per a la superfície d'aquest espai, hem proposat que aquest solar a sobre d'aquest pàrking es pugui construir en un futur la residència d'avis que no s'ha construït encara, tot i que tenim el cartell allà al Casal de Joves plantat fa uns quants anys, i ens hagués agradat que tot aquest procés tirés endavant, amb tots els 13 compromisos per part de l'equip de govern complerts. Per exemple, el tema del procés participatiu per decidir que es faria allà sobre". L'alcaldessa diu: "En qualsevol cas, per a tranquil.litat de la senyora Marta Figueras, hi ha una cosa que es diu Pla General d'Ordenació Urbana, que no ens permet posar el que ens hi dóna la gana on ens hi dóna la gana. També és cert que si estem plantejant una reforma del Pla General, també és cert que l'ús per a col.locar pisos, no podem transformar un altre tipus d'ús del sòl per a posar pisos. No tenim ja més marge d'actuació. I respecte el tema del projecte participatiu, l'equip de govern continua amb el compromís ferm de fer-ho. No estem d'acord amb el que ha proposat el grup de l'AEB per una sèrie de raons que ja hem parlat en moltes ocasions, però que en qualsevol cas s'obrirà un procés en el que cadascú pugui dir que vol tenir en aquest espai de via pública. Per això nosaltres el que havíem demanat era que pogués aguantar qualsevol tipus d'estructura, que no és òbviament una estructura de pisos, però si que estigués obert a qualsevol tipus de proposta que ens fessin arribar la ciutadania. De tota manera, moltes gràcies per les seves intervencions i passaríem a la votació". Es procedeix a la votació de la proposta presentada, que s'aprova per 10 vots a favor (PSC, ICV-EUiA), 2 abstencions (PP, CiU), i 3 en contra (AEB). S'acorda: Atès que en data 30 de setembre de 2009 el ple de l'ajuntament va adjudicar provisionalment a favor de l'empresa GECOINSA APARCAMIENTOS, GECOPATRIMONI S.L. la concessió administrativa del bé de domini públic del subsòl de la parcel.la E5 de Badia del Vallès (terrenys situats a l'espai interior de la cruïlla de l'av. Burgos amb el carrer Santander) per la construcció i explotació d'un aparcament subterrani pel preu de abonament del cànon de 250.000 euros. Atès que en data 2 d'octubre de 2009 l'adjudicació provisional es va notificar a tots els candidats i es va publicar en el Butlletí Oficial de la Província de la provincia de Barcelona nº 244 de data 12 d'octubre de 2009 . Atès que l'adjudicació provisional es va notificar a l'adjudicatari el 2 d'octubre de 2009, tot requerint-lo per presentar la documentació justificativa d'estar al corrent en el compliment de les seves obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, i la constitució de la garantia definitiva. Atès que en data 17 d'abril de 2009, l'adjudicatari GECOINSA APARCAMIENTOS, GECOPATRIMONI S.L. va constituir la garantia definitiva per import de 16.879,64 euros i va presentar els documents justificatius exigits. Examinada la documentació que l'acompanya, i de conformitat amb allò que estableix l'article 135.4 i la Disposició Addicional Segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic, S'acorda: Primer. Elevar a definitiva l'adjudicació provisional del contracte de "Concessió administrativa del bé de domini públic del subsòl de la parcel.la E5 de Badia del Vallès (terrenys situats a l'espai interior de la cruïlla de l'av. Burgos amb el carrer Santander)" aprovada per Ple de l'ajuntament de data 30 de setembre de 2009 i publicada en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona nº 244 de data 12 d'octubre de 2009. Segon. Notificar l'adjudicació definitiva als candidats que no han resultat adjudicataris en el seu cas. Tercer . Notificar a GECOINSA APARCAMIENTOS, GECOPATRIMONI S.L. adjudicatari del contracte, el present acord i citar-lo per a la signatura del contracte en el termini màxim de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la notificació. 14 Quart. Publicar l'adjudicació definitiva en el Perfil de contractant i publicar anunci en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona. Cinquè. Comunicar les dades bàsiques del contracte al Registre de Contractes del Sector Públic, de conformitat amb allò que disposa l'article 308.3 de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de Contractes del Sector Públic. 4. MOCIÓ CIU: ESPAI PER A LA PRÀCTICA DEL CULTE RELIGIÓS Es retira de l'ordre del dia la moció presentada pel grup municipal de Convergència i Unió referent a la sol·licitud d'un espai per a la pràctica del culte religiós. L'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, que diu: "La nostra moció sorgia de la demanda d'un conjunt de ciutadans que, coneixedors de la Llei aprovada al Parlament sobre els centres de culte i amb l'objectiu de no haver de desplaçar-se constantment a Barberà per a realitzar les seves activitats, ens vam plantejar la seva petició de poder disposar d'un espai amb aquesta orientació aquí, al nostre municipi. Per a començar vull agrair el suport d'aquells partits que, d'entrada van mostrar interès per a la nostra moció i van manifestar la seva intenció de votar ­hi favorablement. Després de diverses reunions amb el portaveu de l'equip de govern respecte a aquesta qüestió, conjuntament amb la tècnica municipal de mediació, es va plantejar la possibilitat, donada la problemàtica de totes les qüestions relacionades amb la riquesa religiosa de Badia, tenen transfons de que una trobada de treball per a plantejar-se seriosament el tema de la diversitat religiosa a Badia. L'objectiu seria dur a terme una diagnosi dels diferents cultes que hi ha al municipi, i no centrar-nos només amb les dos que ja disposen d'una església, veure quines son les necessitats plantejades des de tots els col.lectius i, a partir d'aquí, marcar una primera pauta de treball per a normalitzar la situació de Badia de totes les sensibilitats religioses. L'equip de govern s'ha compromès a establir un calendari de reunions, i començar a treballar en aquesta qüestió de forma imminent. Des d'aquí vull agrair a la tècnica de mediació el seu oferiment per a ajudar- nos a portar a terme aquesta tasca amb les màximes garanties possibles. Es clar, ella coneix molt més que nosaltres la realitat de la diversitat religiosa badienca. Amb l'objectiu de poder treballar des de la unitat i no pas des de la confrontació un tema tan sensible com el que ens ocupa, i des de la nostra formació, després de haver-ho consultat amb el conjunt de persones amb les quals va néixer la nostra moció, hem decidit retirar-la de l'ordre del dia". 5. MOCIÓ ICV-EUiA: INCLUSIÓ DE CLÀUSULES SOCIALS ALS PROJECTES DEL FEIL PER L'OCUPACIÓ I LA SOSTENIBILITAT LOCAL DEL MUNICIPI L'alcaldessa diu: "El punt número 5 que també s'ha acordat en la Junta de Portanveus postposar-lo al Ple de febrer, perquè entenem que és un tema que s'ha de tractar no només relacionat amb el tema dels projectes del FEIL, sinó a tots els processos de contractació pública que es puguin donar a terme per part de la nostra administració local, i també és un tema que hem de treballar també amb la normativa a la mà per a veure quines de les propostes que volem fer o quines de les clàusules socials que es volen incloure dintre dels processos de contractació, s'adeqüen o no a la normativa establerta. De tota manera, hi havia una persona, el senyor Juan Crespo, que havia demanat la paraula en aquest punt, i per no haver de que no pugui parlar, jo li oferiria la possibilitat que parlés quan acabem el Ple, que seria la primera paraula que faríem després d'acabar el Ple. No trigarem massa en acabar el Ple perquè queden només dos punts, i li agrairia si es pot esperar a que acabem el Ple, i així també li donaríem l'oportunitat de parlar ja que ha demanat la paraula". Es deixa la discussió de la moció presentada pel grup municipal d'ICV-EUiA pel següent ple municipal. 6. MOCIÓ AEB: PER L'ÚS DEL TRASPORT PÚBLIC L'alcaldessa diu: "Passaríem al punt número 6, que a Junta de Portanveus tots els grups hem arribat a un acord i convertiríem en proposta d'acord". 15 Es dóna lectura de la moció presentada, i seguidament pren la paraula el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Bé, primer de tot donar les gràcies a tots els grups perquè aquesta proposta s'hagi pogut convertir en una proposta d'acord. La segona doncs, tal com diu la moció, recordar que fa dos anys el Ple d'aquest ajuntament, amb els vots de tots i totes, va aprovar una moció força semblant a aquesta. A nosaltres se'ns ha explicat que aquest ajuntament, el seu grup de govern, ha fet contactes amb l'empresa SARBUS per tal d'intentar millorar el servei. I bueno, nosaltres pensem que no s'han aconseguit gaires coses, i per això aquesta vegada proposem que si l'empresa adjudicatària no acompleix el que ha de complir, doncs passem directament a la persona responsable de la Generalitat, d'aquesta empresa. I per tant, demanem que l'equip de govern, algun representant de l'equip de govern d'aquest Ajuntament, demani una entrevista urgent amb el senyor Manel Villalante Aurado que és el director General de la Direcció General de Transport Terrestre, per tal de recordar-li els punts que ells mateixos han votat, amb el Pla de Transports de Viatgers de Catalunya de 2008- 2012, i per explicar-li que aquí a Badia hi ha uns quants d'aquests punts que no s'acompleixen. I per explicar-li també per si no ho sap, no se si ho sabrà, que l'únic transport públic que tenim a Badia, a banda dels taxis, son els autobusos, i per tan la nostra gent no més pot sortir i entrar amb els autobusos". L'alcaldessa diu: "No podem estar d'acord perquè nosaltres ja portem treballant en el tema des de fa molt temps. Hem demanat ja, hem fet una reunió fa un any, explicant el mateix. I a veure si entre tots aconseguim que ens facin cas". Es passa a votació de la proposta, que s'aprova per unanimitat dels grups polítics. S'acorda: S'aprova per unanimitat la moció presentada pel grup municipal de l'AEB que literalment diu: Atès que diverses línies d'autobusos interurbans que donen servei a Badia ho fan amb alguns vehicles obsolets i no adaptats per permetre l'accessibilitat de persones amb mobilitat reduïda. Atès que l'ajuntament en ple va aprovar fa exactament dos anys "Demanar i insistir, si cal, a les empreses i administracions responsables del transport públic que operen a Badia la correcta retolació de les parades per tal que les persones usuàries puguin saber en qualsevol moment, quins autobusos passen per la parada, amb quin destí i amb quin horari. Així mateix, exigir un correcte manteniment d'aquesta informació" i que tot i així la informació que ofereixen les parades d'autobusos de la nostra ciutat continua sent molt deficient, fet que dificulta que els ciutadans i ciutadanes que vulguin desplaçar-se d'aquesta manera puguin saber quin és el temps d'espera o quines línies passen per cada parada. Entenent aquest fet com un menyspreu de l'empresa Sarbus cap als ciutadans de Badia i el seu Ajuntament. Atesos els beneficis globals que implica l'ús dels transport públics en un moment en que les ciutats es veuen col·lapsades pel transport privat. Atès que oferir mitjans de transport col·lectius és un servei públic pel qual les administracions han de vetllar. Que en concret el passat 7 de gener de 2009, es va aprovar per part de la Generalitat de Catalunya el Pla de transports de viatgers de Catalunya (2008-2012) que té com objectius: · Garantir l'accessibilitat, la sostenibilitat i la competitivitat de la xarxa de transport públic interurbà. · Reestructurar les infraestructures existents i racionalitzar l'oferta de serveis segons les necessitats concretes de cada zona. · Augmentar les freqüències de pas, la capacitat i la cobertura territorial per garantir la qualitat de l'oferta de transport públic. · Coordinar el transport viari i ferroviari i potenciar la intermodalitat adaptant horaris i freqüències de pas de trens i autobusos urbans i interurbans. · Millorar i coordinar els sistemes d'informació a l'usuari, amb dades a temps real, tant a les estacions com a l'interior dels trens i autobusos. 16 · Incrementar l'ús del transport públic perquè suposi el 31 per cent del total, enfront del 28 per cent actual, amb una reducció estimada del 8,22 per cent del nombre d'accidents de trànsit. · Potenciar la sostenibilitat ambiental del transport públic, amb la renovació del parc mòbil i l'ús de combustibles alternatius, per reduir les emissions de CO2 un 6,5 per cent i el consum d'energia un 4,6 per cent. S'acorda: Primer. Exposar la situació del transport de viatgers per carretera a la Direcció General del Transport Terrestre plantejat per a que en doni resposta o faci que l'empresa adjudicatària en doni, concretament les següents demandes: · Retirar els autobusos antics que impedeixen o dificulten l'accés a alguns ciutadans. · Millorar la freqüència de connexió amb el Parc Taulí. · Instal·lar marquesines a totes les parades. · Publicitar clarament els horaris a totes les parades dels recorreguts. · Millorar l'acompliment d'horaris. Segon. Comunicar aquest acord a l'empresa adjudicatària del servei, així com a la Direcció General del Transport Terrestre de la Generalitat de Catalunya, tot demanant una entrevista amb el seu director el senyor Manuel Villalante i Llaurado per tractar les qüestions que s'hi exposen. 7. MOCIÓ PP: TARIFES TRANSPORT PÚBLIC L'alcaldessa diu: "El punt 7, com que també hem arribat a un acord, el convertiríem en proposta d'acord. Està també relacionat amb el transport públic". Es dóna lectura de la proposta presentada pel grup municipal del PP. Seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Antonia Escriva, del grup municipal del PP, que diu: "Únicamente decir que agradezco a todos los representantes de las formaciones políticas el hecho de que, como en la moción anterior, nos hayamos puesto de acuerdo y la votemos afirmativamente. Eso demuestra que ante las situaciones realmente graves y con una problemàtica que está encima de la mesa y que nos atañe a todos, somos capaces de llegar a un acuerdo, y ojalá lo pudiéramos hacer más a menudo. Nada más". Es passa a votació de la proposta presentada, que és aprovada per unamimitat de tots els grups polítics. S'aprova per unanimitat la moció presentada pel grup municipal del Partit Popular i que literalment diu: Davant la complicada situació que estem travessant, en què qualsevol cost, per petit que sigui, se'ns fa difícil fer-ho, un d'aquests costos són les tarifes de transport públic. Tenint en compte que és important que economitzar despeses i energia. Tenint en compte l'acord de l'Autoritat del Transport Metropolità d'increment de les tarifes del transport públic per a l'any 2010. Tenint en compte que les persones que estan en situació d'atur utilitzen aquest mitjà per desplaçar-se i dur a terme les entrevistes laborals, així com la majoria de jubilats (amb recursos molt baixos). S'acorda: Primer. Instar a l'Autoritat del Transport Públic de la Generalitat de Catalunya que congeli les 17 tarifes del transport públic per a l'any 2010, deixant sense efecte l'acord del seu Consell d'Administració aprovat el 14 de desembre de 2009. 8. PRECS I PREGUNTES El senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, formula quatre preguntes: 8.1 Taxis Intentaré ser breve. Empezaré haciendo un breve comentario del punto número 5 de esta sesión. De que hemos retirado la moción que habíamos presentado, que era relacionada con las cláusulas sociales para la contratación de los nuevos fondos de inversión local llamados plan E, o planes Zapatero. Digo esto porque esto es como consecuencia de la crisis el segundo...mi intervención a continuación, como consecuencia de la crisis pues todos sabemos que muchos vecinos trabajadores de este municipio lo están pasando muy mal. Los que han perdido sus puestos de trabajo, y los que aún lo mantienen a duras penas, o con muchas penas. Y me refiero así a un colectivo de trabajadores de este municipio autónomos, es el colectivo de los taxis de Badia, que he tenido algunas conversaciones con ellos y me han comentado las dificultades que tienen, y me han comentado sus inquietudes, y entonces yo me he comprometido a hacer una pregunta al equipo de gobierno sobre este tema, sobre la situación del taxi. Y la pregunta es, ¿Qué tipo de gestiones se han realizado para la integración de este colectivo al Área Metropolitana del Transporte o del taxi de Barcelona? También si se ha estudiado, si se ha pensado, si se está trabajando en la posibilidad, ellos mismos lo comentan, de llegar a la concreción de hacer alguna especie de consorcio o de asociación de asociaciones de taxis del Àrea de influencia, que podria ser Barberà, Badia, Santa Perpetua, Polinyà, incluso Sabadell, porqué no. De alguna manera, para paliar este tema. Entonces, la pregunta se ha convertido en dos, una es como está la situación para entrar en el Àrea Metropolitana de Barcelona, y la segunda es si se está haciendo algún tipo de gestión en el área de influencia de los municipios anteriormente mencionados. 8.2 Zona càrrega i descàrrega av. Burgos Otro tema que me gustaría también plantear es que en el Pleno de noviembre también intervine yo en ese caso, y es relacionado a los comercios de Burgos 2, 4 y 6. Estos establecimientos comerciales me consta que desde hace algunos años, vienen reclamando que se habilite una zona de carga y descarga, porque también me consta que algunos de estos comerciantes que tienen que descargar sus mercaderías ahí, que están en esta zona, pues han llegado a ser sancionados por la Policia Local, por dejarlos en la esquina, o encima de la acera, o meterse dentro. Y mi pregunta es, ¿Como está el tema? Y ¿Para cuando estos comerciantes podrían tener habilitada una zona de carga y descarga en horario comercial? 8.3 Local Via de la Plata Otra de las cosas que me gustaría decir, es saber es si el equipo de gobierno tiene alguna información, al menos a mi me ha llegado, de que en el local de av. Via de la Plata, Seguros Servando, se está utilizando como vivienda. Y algunos vecinos se han quejado molestos por la situación de incomodidad que esto genera. 8.4 Parcel.la E5 En el punto 3 que hablábamos de la parcela E5, actualmente esta parcela, ahora mismo, y sobre todo en la situación metereológica que en los últimos tiempos hemos vivido, pues está una parcela muy degradada, con muchos agujeros, y muchos vecinos han venido a decirme que lo dijera. Que si se tiran, pues camiones o lo que sea de granito, para de alguna manera adecentar aquello mientras se empiezan las obras, porque la situación está insostenible, y creo que sería importante ver esta situación. De momento no tengo más palabras. La senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, fa una pregunta: 8.5 Personal Àrea de Joventut i Infància 18 Jo tenia una pregunta. És que m'ha arribat una informació respecte a una situació presumptament irregular, i m'agradaria confirmar si aquesta informació és correcte o no, i una mica veure si l'equip de govern podria posar-me llum al respecte. A mi m'han comentat que hi ha 5 persones que estan treballant a l'Ajuntament, a dins l'Àrea de Joventut i Infància, que fins el desembre estaven contractades per l'empresa AESVO, però que des de l'Ajuntament se'ls hi va comentar la possibilitat de que deixessin de treballar per a aquesta empresa, i passessin a estar contractades directament per part de l'Ajuntament. Llavors clar, aquesta gent va haver de fer una renúncia, de signar una renúncia pel que fa a aquesta empresa, i representa que l'Ajuntament les hagués hagut de contractar l'1 de gener, però això no va ser així, i han estat alguns dies de gener sense tenir contracte malgrat estar treballant aquí. Crec, pel que m'han dit, que s'ha sol.lucionat fa poc, però que en el seu informe de vida laboral constarà que hi ha hagut uns dies que no han estat treballant i que han estat sense contracte. I, d'aquestes persones hi ha una altra persona que es veu que aquesta situació la te així des del 3 de desembre. Llavors, ho estic plantejant com una pregunta, perquè realment m'ha arribat aquesta informació, si això és cert, doncs em sembla molt greu, i sinó és cert, tenen vostès la possibilitat d'explicar aquí de que va tot això. La senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, fa dues preguntes: 8.6 Hospital En primer lugar quería preguntar como está el tema del Hospital comarcal. Creo que fue allá por el año 2005, que se presentó por parte de esta formación que represento una moción, se aprobó por todos, la Sra. Geli en su momento se comprometió, de hecho está ubicado el lugar, pero es un gran descampado. Queriamos saber como está el tema, si se han tenido conversaciones al respecto, si hay algún tipo de información, puesto que ya hace mucho tiempo que no recibimos, y las necesidades son realmente importantes, puesto que todos sabemos los colapsos y los atrasos que hay en el actual Hospital de Parc Taulí. 8.7 Interbloc pisos Guàrdia Civil Otra pregunta era, detrás de la guardia civil, algún vecino nos ha informado y nosotros lo hemos comprbado y realmente es así, las aceras están... Este trozo justo detrás de los bloques donde viven, del cuartel propiamente dicho, a quien pertenecen, pero pasan muchos jóvenes que van al Instituto, incluso mamás que van a la guardería, está la acera completamente levantada, allí la limpieza brilla por su ausencia, incluidas las cacas de los perros y bueno, porquerías varias. Esas son las dos preguntas. El senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal de l'AEB, fa un prec i una pregunta: 8.8 Gossos perillosos Un ruego muy breve. A lo largo del Pleno se han dado por satisfechas las resoluciones de la Alcaldía, entre las que se encontraban dos que eran la número 20 y la número 64, en la que se hablaba de concesión a dos personas de Badia, que se les autorizaba licencia para tener y conducir perros potencialmente peligrosos. Al respecto de esto, lo que si queríamos que se recogiese, es decir que la guardia urbana, que indudablemente creo que es competencia de ésta, que pudiese hacer un trabajo algo más exhaustivo en el tema de los perros, teniendo en cuenta que desde hacía meses no aparecía ninguna concesión de la tenencia de este tipo de animal, pues que se pudiese controlar, no solamente esos dos sino el resto, y la situación que se da con los perros en Badia. 8.9 Votació nomenament jutge de pau substitut Y en cuanto a mi preg