JUNTA DE GOVERN LOCAL 30/2014 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 8 DE SETEMBRE DE 2014 Badia del Vallès, 8 de setembre de 2014. La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinàroa, presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta ordinària de la sessió que va tenir lloc el dia 28 de juliol de 2014. 2. DEIXAR SENSE EFECTE L'ADJUDICACIÓ DEL LOCAL COMERCIAL NÚM. 30 I. Identificació de l'expedient Expedient número 449/2014, relatiu deixar sense efecte l'adjudicació del local comercial núm.30. II. Relació de Fets 1. Per acord de Junta de Govern Local de l'Ajuntament de 15 d'abril de 2014, es va declarar vàlid el procediment instruït per a l'adjudicació en règim d'arrendament del local comercial número 30 entre d'altres. 2. En data 23 d'abril de 2014 s'envia notificació de la Junta de Govern Local de l'Ajuntament a Novadecora, SCP instant-los a què en un termini de 15 dies hàbils acreditin davant la Tresoreria de l'Ajuntament l'ingrès de la garantia definitva tal i com s'especifica a la clàusula cinquena del Plec de Condicions econòmic administratives que van regir aquesta adjudicació. 3. En data 18 d'agost de 2014 el servei de promoció econòmica i comerç d'aquest Ajuntament emet informe tècnic en relació a la situació d'aquesta adjudicació. III. Fonaments de dret 1r. D'acord amb la clàusula tretzena del Plec de Condicions econòmic administratives que van regir l'adjudicació de l'esmentat local comercial, l'Ajuntament de Badia del Vallès pot acordar la resolució del contrcate per incompliment en la formalització del mateix. 2n. De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan per Decret d'Alcaldia núm. 507/2011 de 22 de juny. Per tot això, Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 S'acorda Primer. Deixar sense efecte l'adjudicació del local comercial número 30 per incompliment de les condicions establertes al Plec de Condicions econòmic administratives que va regir l'adjudicació d'aquest local, de manera que el servei de promoció económica i comerç pugui disposar d'ell per a un nou procés d'adjudicació. Segon. Notificar el present acord a Novadecora, SCP i a serveis Econòmics d'aquest Ajuntament. 3. NOVACIÓ CONTRACTE D'ARRENDAMENT NÚMERO 96 I. Identificació de l'expedient Expedient número 302/2014, relatiu a la sol·licitud de novació de contracte d'arrendament del local comercial número 96. II. Relació de Fets 1. Per instància de 21 de juliol de 2014 la Sra. Josefa Giral Perelló, sol·licita la novació del contracte d'arrendament del local comercial núm. 96. 2. Aquesta petició es formula dins el marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi que van ser aprovades pel Ple de l'Ajuntament, en sessió extraordinària de data 19 de desembre de 2012, i desenvolupades per l'acord de Junta de Govern Local de data 28.01.2013, dins de la delegació plenària conferida. 3. D'acord amb l'informe del servei gestor de promoció econòmica i comerç de data 7 d'agost de 2014, els informes d'economia i secretaria general. III. Fonaments de dret 1r. D'acord amb els articles 72, 73 i concordants del Decret 336/1988, de 17 d'octubre que aprova el Reglament de Patrimoni dels ens locals; articles 1255, 1273 , 1274 següents i concordants del Codi Civil. 2n. De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. Per tot això, s'acorda: Primer. Estimar la proposta de novació del contracte d'arrendament realitzada per l'arrendatari del local comercial expressat a la part expositiva d'aquest acord, amb efe4cte de l'1 d'agost de 2014, dins el marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi aprovades per l'Ajuntament, amb les obligacions bàsiques, objecte de novació, següents: - Renda mensual (sense IVA): 246,20 euros - Revisió renda: Segons variació d'IPC general del mes de novembre, amb efectes des de l'1 de gener de cada any. - Suspensió de la revisió fins a 01.01.2015 (prorrogable per un any mes) - Duració del contracte: fins a 01.01.2020 (prorrogables per períodes Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 anuals fins a la data màxima de 01.01.2025. Segon. Requerir l'interessat perquè en el termini màxim de 10 dies es formalitzi el contracte de novació de l'arrendament del local comercial expressat, data a la qual desplegarà eficàcia plena i efectes. Tercer. Notificar la present resolució a la persona interessada, als serveis municipals d'Economia. 4. RESCISSIÓ CONTRACTE LOCAL COMERCIAL 34 I. Identificació de l'expedient Expedient número 475/2014, relatiu a la rescissió del contracte d'arrendament del local número 34. II. Relació de Fets 1. Per instància a l'Ajuntament de Badia del Vallès amb número de registre 6326/2014, la Sra. Cristina Retamero Román amb DNI 34.755.230-E comunica la seva voluntat de rescindir el contracte d'arrendament del local comercial número 34, ubicat a l'av. del Cantàbric, 23, de Badia del Vallès. 2. En data de 29 d'agost 2014 s'emet informe tècnic favorable del servei de promoció econòmica i comerç per donar curs a la petició. III. Fonaments de dret 1r. D'acord amb el contracte d'arrendament de l'esmentat local de negoci signat en data 26 de febrer de 2013. 2n. De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan per Decret d'Alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. Per tot això, s'acorda: Primer. Aprovar la rescissió del contracte d'arrendament i la cessió a l'Ajuntament de Badia del Vallès del local comercial núm. 34, ubicat a l'av. del Cantàbric, núm. 23, amb efectes del 30 de setembre de 2014 i procedir al retorn de la fiança dipositada. Segon. Notificar el present acord a la interessada, al servei d'Economia i a l'Organisme de Gestió Tributària. 5. NOVACIÓ LOCAL COMERCIAL 48 I. Identificació de l'expedient Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 Expedient número 502/2014, relatiu a la sol·licitud de novació del contracte d'arendament del local comercial núm. 48, ubicat a l'av. de Burgos, 34, de Badia del Vallès. II. Relació de Fets 1. Per instància de novació núm. 6383 de data 1 de setembre de 2014, el Sr. Pedro Pérez Marcos amb DNI núm. 77122274P, va promoure com a arrendatari del local actual l'expedient per a la novació del contracte d'arrendament del local comercial, propietat municipal, núm. 48, ubicat a l'av. de Burgos, núm. 34, destinat a l'activitat comercial de bar. III. Fonaments de dret 1r. Aquesta petició es formula dins el marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi que van ser aprovades pel Ple de l'Ajuntament, en sessió extraordinària de data 19 de desembre de 2012, i dessenvolupades per l'acord de Junta de Govern Local de data 28/01/2013, dins dela deleació plenària conferida. 2n. D'acord amb l'informe del servei gestor de promoció econòmica i comerç de data 2 de setembre de 2014, els informes d'economia i secretaria general. 3r. D'acord amb els articles 72, 73 i concordants del Decret 336/1988, de 17 d'octubre que aprova el Reglament de Patrimoni dels ens locals; articles 1255,1273, 1274 següents i concordants del Codi Civil. 4t. De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. Per tot això, s'acorda: Primer. Estimar la proposta de novació del contracte d'arrendament realitzada per l'arrendatari del local comercial expressat a la part expositiva d'aquest acord, dins del marc de les mesures per a la dinamització del comerç intern del municipi aprovades per l'Ajuntament, amb les obligacions bàsiques, objecte de novació, següents: - Renda mensual (sense IVA): 386,10 euros - Revisió renda: segons variació de l'IPC general del mes de novembre, amb efectes des de l'1 de gener de cada any. - Durada del contracte: fins a 01.01.2020 (prorrogables per períodes anuals fins a la data màxima de 01.01.2025. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 Segon. Requerir l'interessat perquè en el termini de 10 dies es formnalitzi el contracte de novació d'arrendament del local comercial expressat, data a la qual desplegarà eficàcia plena i efectes. Tercer. Notificar el present acord a les persones interessades i als serveis d'economia de l'Ajuntament. 6. FORMALITZACIÓ COMUNICACIÓ OBERTURA CENTRE ESPECIAL DE TREBALL PER A PERSONES AMB DISCAPACITAT PSÍQUICA I. Identificació de l'expedient Expedient número 294/2014, relatiu a la formalització comunicació obertura centre especial de treball per a persones amb discapacitat psíquica II. Relació de Fets 1. Vista instància i documentació adjunta presentades pel Sr. Ricard Matas Robreño en representació de Fundació Taller de Catalunya, referent a la comunicació d'obertura del centre especial de treball per a persones amb discapacitat psíquica FUNDACIÓ TALLERS CATALUNYA, ubicat a l'Av. Cantàbric 49 de Badia del Vallès. 2. D'acord amb l'informe emès per l'enginyer municipal referent a la comunicació d'obertura. III. Fonaments de dret 1r. De conformitat amb la resolució de l'alcaldia número 507, de 22 de juny de 2012, la qual aprovà la delegació a la Junta de Govern Local de l'atorgament de llicències i l'aprovació de les liquidacions corresponents, tret que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o s'hagi delegat a un altre òrgan. Per tot això, s'acorda: Primer. Donar compliment a la comunicació d'obertura segons inspecció feta per l'enginyer municipal, un cop presentada la declaració responsable, a l'establiment situat a l'Av. Cantàbric 49, (Fundació Tallers Catalunya) per exercir l'activitat de centre especial de treball per a persones amb discapacitat psíquica. Segon. Aprovar la liquidació de la taxa per la obertura d'establiments, per un import de 1.064,50 , segons l'Ordenança Fiscal número 15 Art. 6. Tercer. Notificar el present acord a l'interessat. 7. REPARACIÓ CAMBRES MERCAT MUNICIPAL I. Identificació de l'expedient Expedient número 334/2014, relatiu a les obres de reparació càmara carn i peix del Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 Mercat Municipal II. Relació de Fets 1r. Des de l'Àrea d'Urbanisme i Medi Ambient de l'Ajuntament de Badia del Vallès, i en referència a la subvenció atorgada per part de la Diputació de Barcelona, per la Xarxa de Governs Locals 2012-2015, es necessita realitzar les obres consistents en la reparació de les càmeres de carn i peix del mercat municipal per garantir l'acompliment de la normativa relativa als requeriments sanitaris i mantenir en bon estat aquests espais, els treballs a realitzar són treballs d'especialista degut a les característiques especials d'una càmera frigorífica, pel que es considera convenient efectuar la seva contractació el preu del qual ascendeix a la quantitat de 29.742,30 euros i 10.445,88 euros d'IVA. 2n. Des de els serveis tècnic d'urbanisme i medi ambient s'ha procedit a redactar la memòria valorada, documentació annexa i estudi basic de seguretat i salut relatiu a les obres de reparació de les càmeres de carn i peix del mercat municipal. 2n. Atès que, es va emetre informe d'Intervenció, en què s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per finançar la despesa que comporta la celebració del contracte; i es va emetre informe sobre el percentatge que suposa la contractació en relació amb els recursos ordinaris del pressupost vigent, als efectes de determinar l'òrgan competent per contractar. Atès que, es va emetre Informe-Proposta de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. III. Fonaments de dret 1r. D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. Per tot això, s'acorda Primer. Aprobar la memòria valorada, documentació annexa i estudi basic de seguretat i salut relativa a les obres de reforma de les càmeres frigorífiques de carn i peix del mercat municipal redactat pels serveis tècnics d'urbanisme i medi ambient. Segon. Portar a terme les obres relatives a la reforma de les càmeres firgorífiques de carn i peix del mercat municipal, mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista NARMAFRED, per un import de 49.742,30 euros i 10.445,88 euros d'IVA. Tercer. Aprovar la despesa corresponent a l'adjudicació de l'execució de l'obra per un valor de 60.188,18 euros, iva inclòs, amb càrrec a l'aplicació 1604 4311 61900 del Pressupost vigent. Quart. Notificar la resolució a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data de la signatura de la Resolució. 8. AJUTS DE MENJADOR ESCOLAR 2014-2015 I. Identificació de l'expedient Expedient número 558/2014, relatiu els ajuts de menjador escolar 2014-2015. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 II. Relació de Fets Atès l'acord de la Junta de Govern Local, de la sessió celebrada el 19 de maig de 2014, en la qual es va acordar aprovar les bases reguladores per la concessió d'ajuts de menjador escolar complementaris als ajuts del Consell Comarcal del Vallès Occidental i obrir termini de sol.licitud d'ajuts de menjador escolar de l'ajuntament a partir del dia 19 al 30 de maig de 2014, ambdós inclosos. Atès que aquestes sol·licituds ja han estat puntuades i resoltes per part del Servei de Benestar Social, d'acord amb els criteris de valoració establerts i la documentació presentada. Atès que del total de 448 sol·licituds presentades, n'hi ha 246 concedides d'acord amb l'aplicació dels criteris establerts pel Consell Comarcal del Vallès Occidental Atès que, davant la realitat derivada de l'actual situació de crisi econòmica, l'Ajuntament per l'any 2014 compta una borsa pròpia d'ajuts de menjador escolar per a famílies amb dificultats socio-econòmiques que no han pogut accedir a les ajudes del Consell Comarcal del Vallès Occidental Atès que hi ha 100 sol.licituds que no podran accedir als ajuts complementaris de menjador escolar del Consell Comarcal malgrat que des del Serveis Socials Bàsics es constata que corresponen a famílies que per la seva situació socio-econòmica no poden garantir les necessitats bàsiques d'alimetnació dels seus fills. Atès l'informe de la coordinadora dels Serveis Socials Bàsics S'acorda: Primer. Aprovar els ajuts de menjador escolar concedits pel Consell Comarcal del Vallès Occidental per al curs 2014/2015, segons relacions que s'adjunten i formen part d'aquest expedient. Segon.- Aprovar els ajuts de menjador escolar per al curs 2014/2015 concedits per l'ajuntament segons relació que s'adjunta a aquest expedient. Tercer.- Comunicar la concessió o denegació de les sol·licituds en el taulell d´anuncis de l´Ajuntament i altres mitjanç adients, i notificar als CEIP , als IES, al Server d ´infància. I no havent més assumptes per tractar i complint l'objecte de l'acte, ALCALDESA, EVA MARIA MENOR CANTADOR, aixeca la sessió essent les dotze hores, el qual, com a SECRET. Accidental AJ., en dono fe. Vist i plau. SECRET. AJ. ALCALDESA, Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 Signatura: EVA MARIA MENOR CANTADOR