JUNTA DE GOVERN LOCAL 35/2014 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 14 D'OCTUBRE DE 2014 Badia del Vallès, 14 d'octubre de 2014 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària, presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral Montserrat Jimènez Molina Antonio Sabariego Guerrero Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta ordinària de la sessió que va tenir lloc el dia 6 d'octubre de 2014 2. DOCUMENTS COMPTABLES (expte. 809/14) I. Identificació de l'expedient Expedient número 809/2014, relatiu a l'aprovació de documents comptables. II. Relació de Fets En data 13 d'octubre de 2014 s'ha procedit a la fiscalització prèvia i comptabilització provisional dels documents comptables, tramesos pels diferents serveis municipals gestors de les despeses, inclosos a les relacions adjuntes. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 III. Fonaments de dret 1r. D'acord amb els articles: 184 i 185 del RDL 2/2004 de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals. 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. 53 i 56 del DL 2/2003 de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre reguladora de les hisendes locals. 19 i següents de les bases d'execució del pressupost vigents. 2n. De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. S'ACORDA: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses, fases D i AD, per un import total de 4.126,37 , segons es detalla a la relació núm. 32/2014, adjunta. Segon. Aprovar l'autorització, compromís de despeses i el reconeixement d'obligacions, fases O i ADO, per un import total de 67.019,56 , segons es detalla a la relació núm. 66/2014, adjunta. 3. RENOVACIÓ LLICÈNCIA DEL SOFWARE DE LA BASE DE DADES ORACLE (expte. 753) I. Identificació de l'expedient Expedient número 753/2014, relatiu a la renovació dels serveis de suport i llicència del software de la base de dades ORACLE. II. Relació de Fets 1. Vista la Informació general emesa per l'empresa Oracle Ibérica, S.R.L. sobre la proximitat de la caducitat de la vigència del contracte. 2. Vist l'informe tècnic del responsable del departament d'informàtica de la necessitat de continuar amb la contractació dels serveis de suport i llicència del nostre software de base de dades ORACLE per tal de poder continuar fent ús del mateix. III Fonaments de dret 1r. Davant la necessitat de continuar amb la contractació del servei de suport i llicència del software de bases de dades ORACLE per a garantir el bon funcionament d'aplicacions com GC-Epsilon Nòmina i RRHH, Padró Municipal d'Habitants o Elector. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 2n. De conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan per la Resolució d'Alcaldía núm. 507/2011, de data 22 de juny. Per tot això, s'acorda: Primer. Aprovar la renovació del contracte del serveis de suport i llicència del software de la base de dades ORACLE. Segon. Aprovar l'autorització i el compromís de despesa (fase AD) amb càrrec a la partida pressupostària 1702.9261.21600, per un import total de 1,030,63 (851,76 base imposable i 178,87 d'IVA). Tercer. Notificar el present acord als interessats. 4. RENOVACIÓ LLICÈNCIA SOFWARE VMWARE (expte. 766/14) I. Identificació de l'expedient Expedient número 766/2014, relatiu a la renovació de la contractació dels serveis de suport i llicència del nostre software de virtualització Vmware. II. Relació de Fets 1. Vist l'informe de data 30 de setembre de 2014, emes pel responsable del departament d'informàtica davant la necessitat de contractació dels serveis de suport i llicència del nostre software de virtualització Vmware per tal de poder continuar fent ús del mateix. 2. Vist que aquesta renovació dels serveis de suport i llicència dels software Vmware amb l'empresa CADINOR, S.L. implica tenir assegurades les actualitzacions del software de virtualització Vmware durant un periode d'un any. III. Fonaments de dret 1r. Davant la necessitat de continuar amb la contractació del servei de suport i llicència del sowftware de virtualització Wmware amb l'empresa CADINOR, S.L. durant el periode d'un any a comptar des del 26/10/2014 fins el 25/10/2015. 2n.De conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan per la Resolució d'Alcaldía núm. 507/2011, de data 22 de juny. Per tot això, s'acorda: Primer. Aprovar la renovació del contracte dels serveis de suport i llicència del nostre software de virtualització Vmware per tal de poder continuar fent ús del mateix. Segon. Aprovar l'autorització i el compromís de despesa (fase AD) amb càrrec a la partida pressupostària 1702.9261.21600, per un import total de 804,35 (664,75 base imposable i 139,60 d'IVA) Tercer. Notificar el present acord als interessats. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 5. RENOVACIÓ DELS SERVEIS DE SUPORT I MANTENIMENT DELS SISTEMES TALLAFOCS PALOALTO (expte. 773/14) I. Identificació de l'expedient Expedient número 773/2014, relatiu a Renovació dels serveis de suport i manteniment dels sistemes tallafocs PaloAlto II. Relació de Fets 1. Vist l'informe tècnic del responsable del departament d'informàtica de data 2 d'octubre de 2014, de la necessitat de continuar amb la contractació dels serveis de suport i manteniment dels nostres sistemes de seguretat de les nostres xarxes informàtiques (2 tallafocs PaloAlto PA-500) ubicats als CPDs de l'edifici consistorial i l'edifici El Molí. 2. Vist que en l'actualitat aquest servei de suport i manteniment dels sistemes de seguretat està contractat amb l'empresa I.C.A. Informática y Comunicaciones Avanzadas, S.L. 3. Vist el pressupost de renovació de la contractació presentat per l'empresa I.C.A. Informática y Comunicaciones Avanzadas, S.L. III. Fonaments de dret 1r. Davant la necessitat de continuar amb la contractació dels serveis de suport i manteniment dels nostres sistemes de seguretat de les nostres xarxe informàtiques. 2n De conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan per la Resolució d'Alcaldía núm. 507/2011 de data 22 de juny. Per tot això, s'acorda: Primer. Aprovar la renovació del contracte dels serveis de suport i manteniment dels nostres sistemes de seguretat de les nostres xarxe informàtiques, sistemes tallafocs PaloAlto amb l'empresa "I.C.A. Informàtica y Comunicaciones Avanzadas, S.L." Segon. Aprovar l'autorització i el compromís de despesa (fase AD) amb càrrec a la partida pressupostària 1702.9261.21600, per un import total de 5,298,42 (4,378,86 base imposable i 919,56 d'IVA). Tercer. Notificar el present acord als interessats. 6. RENOVACIÓ DELS SERVEIS DE MONITORITZACIÓ I MANTENIMENT DELS DISPOSITIUS AEROHIVE (expte. 780/14) I. Identificació de l'expedient Expedient número 780/2014, relatiu a la renovació dels serveis de monitorització i manteniment dels dispositius Aerohive. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 II. Relació de Fets 1. Vist l'informe tècnic del responsable del departament d'informàtica de data 2 d'octubre de 2014, on exposa la necessitat de renovar els serveis de monitorització i manteniment dels dispositius Aerohive que conformen la nostra xarxa wireless, i que donen servei a la Wi-fi ciutadana i permenten la connectivitat entre les diferents seus de l'ajuntament. 2. Vist que en l'actualitat aquest servei de monitorització i manteniment dels dispositius Aerohive està contractat amb l'empresa I.C.A. Informática y Comunicaciones Avanzadas, S.L. 3. Vist el pressupost de renovació de la contractació d'aquest servei presentat per l'empresa I.C.A. Informática y Comunicaciones Avanzadas, S.L. III. Fonaments de dret 1r. Davant la necessitat de continuar amb la contractació del servei de monitorització i manteniment dels dispositius Aerohive que conformen la nostra xarxa wireless, per a garantir el bon funcionament del servei a la Wi-fi ciutadana i permetre la connectivitat entre les diferents seus de l'ajuntament. 2n. De conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan per la Resolució d'Alcaldía núm. 507/2011 de data 22 de juny. Per tot això, s'acorda: Primer. Aprovar la renovació del contracte del servei de monitorització i manteniment dels dispositius Aerohive per un període d'un any a comptar des de la data d'activació. Segon. Aprovar l'autorització i el compromís de despesa (fase AD) amb càrrec a la partida pressupostària 1702,9261,21600, per un import total de 806,34 ( 666,40 base imposable i 139,94 d'IVA). Tercer. Notificar el present acord als interessats 7. TRASPÀS LOCAL COMERCIAL NÚM. 115 (expte. 497/14) I. Identificació de l'expedient Expedient número 497/2014 relatiu a la sol·licitud de traspàs del local comercial núm. 115. II. Relació de Fets 1. Per sol·licitud número 6468/2014 de data 28 de juliol de 2014 del Sr. Hèctor Moreno Ariza, amb DNI núm. 46940929E, com a arrendatari del local comercial núm. 115 situat a l'av. d'Eivissa, núm.12, manifesta la seva voluntat de traspassar el local comercial dedicat a l'activitat de bar a favor de la senyora Sheila Delgado Carretero amb DNI 44999410W per continuar amb la mateixa activitat econòmica. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 III. Fonaments de dret 1r. De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. 2n. Segons acord de Ple de data 19/12/2012 per la dinamització del comerç local, delegant en la Junta de Govern Local el desenvolupament i la gestió de l'esmentat acord amb l'objectiu d'afavorir la recuperació del comerç interior i d'harmonitzar llurs obligacions contractuals dels comerços de Badia del Vallès. 3r. En data 1 d'agost de 2013 es va signar la novació del contracte d'arrendament de l'esmentat local comercial per exercicir l'activitat econòmica de bar. 4t. Obren a l'expedient administratiu els informes favorables de secretaria i de la intervenció municipal. Per tot això, s'acorda: Primer. Autoritzar al Sr. Hèctor Moreno Ariza, el traspàs del local núm. 115 ubicat a l'av. d'Eivissa, núm. 12, a favor de la Sra. Sheila Delgado Carretero amb DNI 44999410W, per desenvolupar la mateixa activitat econòmica de bar, en les condicions contractuals novades que van ser aprovades per l'acord de Junta de Govern Local de data 22 de juliol de 2013. Segon. Requerir a la nova arrendatària perquè en el termini de 10 dies naturals dipositi la quantitat de 343,20 euros (dues mensualitats) en concepte de fiança i la de 343,20 euros en concepte de garantia addicional, amb objecte d'assegurar les obligacions derivades del present contracte. Tercer. Facultar a l'alcaldessa perquè una vegada ingressades la fiança i garantia addicional en aquest Ajuntament pel nou arrendatari, formalitzi amb aquest el corresponent contracte d'arrendament d'acord amb l'acord de Junta de Govern de data 28 de gener de 2013, fins a l'1 de gener de 2020 prorrogable anualment fins a la data màxima de l'1 de gener de 2025, a la qual quedaria extingit a tot efecte legal. Una vegada formalitzat el contracte d'arrendament, aquest desplegarà efectes amb les seves respectives contraprestacions des de la data en que el mateix es signi. No obstant, l'arrendatària estarà obligada a l'obtenció de la llicència d'obertura i activitat dins el termini màxim de dos mesos, per a activitats innòcues i de sis mesos per a activitats classificades. Si per circumstàncies imputables a l'arrendatari no obtingues la llicència meritada, l'Ajuntament podrà resoldre el contracte sense que procedeixi reclamació o indemnització de cap mena. Quart. Retornar la fiança que té dipositada a l'Ajuntament referent a aquest local comercial segons informe tècnic i que ascendeix a la quantitat de 646,50 euros. Cinquè. La present autorització resta condicionada a la liquidació de les quantitats esmentades en el termini assenyalat, cosa que, d'incomplir-se, deixaria sense efecte el Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 present acord. Sisè. Notificar a les parts interessades, a l'àrea d'economia, a l'àrea d'acció territorial respecte a la llicència d'obertura i activitat i a l'ORGT. 8. RENOVACIÓ ACORDS I DESCÀRREGA COMPTABLE REFERENTS A LIQUIDACIONS DE L'IVTNU 2010 I T/2011 (expte. 672/14) I. Identificació de l'expedient Expedient número 672, relatiu a la revocació de l'acord d'atorgament de subvencions sobre les quotes de l'IVTNU corresponents a l'exercici 2010, generades per operacions de dació en pagament; atorgament de una nova subvenció i aprovació de la descàrrega comptable dels rebuts/liquidacions de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (IVTNU), motivades per dacions en pagament o execucions hipotecaries, corresponents als exercicis 2010 i primer trimestre de 2011. II. Relació de Fets L'Organisme de Gestió Tributària, en el marc de les competències delegades per aquest Ajuntament, va procedir a la liquidació de l'IVTNU de les transmissions realitzades amb ocasió de la dació en pagament o en procediment d'execució hipotecària, corresponents als exercicis 2010 i 1er trimestre de 2011, que es detallen a l'annex 1, per uns imports totals de 3.526,19 i 3.354,97 , respectivament. En referència a les liquidacions corresponents a l'exercici 2010, en data actual totalitzen un saldo pendent de 3.406,19 , atès que la liquidació número 609277- 0000105797, corresponent al Sr. Rafael Bravo Blasco amb NIF 43553692H, presenta un import recaptat de 120,00 . En data 30 de novembre de 2011, el Ple de la Corporació acordà l'adopció de diverses mesures, en l'àmbit de les competències municipals, per la prevenció dels desnonaments per causa d'execució hipotecària, de famílies que es troben en situació d'insolvència sobrevinguda i involuntària. Una d'aquestes mesures consisteix en l'establiment de subvencions del 100% de les quotes de l'impost sobre l'increment de valor dels terrenys de naturalesa urbana (IVTNU), generades per operacions de dació en pagament, com a fórmula per saldar deutes hipotecàries per aquelles persones que es trobin en situació d'atur o d'insolvència acreditada. En el marc d'aquestes mesures, la Junta de Govern Local, en la sessió celebrada en data 10 de juny de 2014, va acordar l'atorgament de diverses subvencions sobre les quotes de l'IVTNU corresponents a l'exercici 2010, generades per operacions de dació en pagament, per un import total de 2.305,09 , detallades a l'annex 2. Posteriorment, el Real Decret-Llei 8/2014, de 4 de juliol, d'aprovació de mesures urgents pel creixement, la competitivitat i la eficiència, va establir al seu article 123, Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 una modificació de l'article 105.c del text refós de la Llei d'hisendes locals, per incorporar l'exempció a l'IVTNU de les transmissions realitzades amb ocasió de la dació en pagament o en procediment d'execució hipotecària notarial o judicial de l'habitatge habitual del deutor hipotecari, per a la cancel·lació de deutes garantits amb hipoteca qu