JUNTA DE GOVERN LOCAL 32/2014 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 22 DE SETEMBRE DE 2014 Badia del Vallès, 22 de setembre de 2014 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària, presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Montserrat Jimènez Molina Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. Excusa la seva assistència el senyor Antonio Sabariego Guerrero 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta ordinària de la sessió que va tenir lloc el dia 15 de setembre de 2014. 2. DOCUMENTS COMPTABLES I. Identificació de l'expedient Expedient número 625/2014, relatiu a l'aprovació de documents comptables. II. Relació de Fets En data 22 de setembre de 2014 s'ha procedit a la fiscalització prèvia i comptabilització provisional dels documents comptables, tramesos pels diferents serveis municipals gestors de les despeses, inclosos a les relacions adjuntes. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 III. Fonaments de dret 1r. D'acord amb els articles: 184 i 185 del RDL 2/2004 de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals. 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. 53 i 56 del DL 2/2003 de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre reguladora de les hisendes locals. 19 i següents de les bases d'execució del pressupost vigents. 2n. De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. Per tot això, S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses, fases D i AD, per un import total de 289,43 , segons es detalla a la relació núm. 29/2014, adjunta. Segon. Aprovar l'autorització, compromís de despeses i el reconeixement d'obligacions, fases O i ADO, per un import total de 83.304,89 , segons es detalla a la relació núm. 56/2014 (Factures Endesa), adjunta. Tercer. Aprovar l'autorització, compromís de despeses i el reconeixement d'obligacions, fases O i ADO, per un import total de -1.935,68 , segons es detalla a la relació núm. 57/2014 (Factures Gas Natural), adjunta. Quart. Aprovar l'autorització, compromís de despeses i el reconeixement d'obligacions, fases O i ADO, per un import total de 41.213,56 , segons es detalla a la relació núm. 58/2014 , adjunta. 3. APROVACIÓ DESPESES GESTIÓ AJUTS URGÈNCIA SOCIAL I. Identificació de l'expedient Expedient número 400/2014, relatiu a AJUTS D´URGÈNCIA SOCIAL SETEMBRE 2014. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 II. Relació de Fets Atès que la llei 12/2007 de 11 d´octubre de Serveis Socials, estableix que ens locals tenen la obligació de facilitar ajuts d'urgència social, en especial a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. Atès que és voluntat d'aquest Ajuntament prioritzar activitats destinades a pal·liar els efectes de la crisi general actual i donar respostes bàsiques d'emergència per als col·lectius en situació de vulnerabilitat social Atès que l'Ajuntament de Badia del Vallès compta, per a l'any 2014, amb dotació pressupostària a l'aplicació 0803.2301.48000 del pressupost vigent. Vist l'informe emès per la coordinadora del departament de Benestar Social. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del D. LEG. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril i l'art. 19 i següents de les Bases d'execució del pressupost. S'acorda: Únic: Aprovar l'autorització, compromís de despeses, reconeixement d'obligacions i pagament a justificar (fases ADOJ), per un import de 18.000,00 , per atendre les obligacions, corresponents al mes de setembre de 2014, derivades de l'atorgament d'ajuts d'urgència social a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. 4. REPARACIÓ CÀMARA CARN I PEIX MERCAT MUNICIPAL I. Identificació de l'expedient Expedient número 334/2014, relatiu a les obres de reparació càmara carn i peix del Mercat Municipal II. Relació de Fets 1r. Des de l'Àrea d'Urbanisme i Medi Ambient de l'Ajuntament de Badia del Vallès, i en referència a la subvenció atorgada per part de la Diputació de Barcelona, per la Xarxa de Governs Locals 2012-2015, es necessita realitzar les obres consistents en la reparació de les càmeres de carn i peix del mercat municipal per garantir l'acompliment de la normativa relativa als requeriments sanitaris i mantenir en bon estat aquests espais, els treballs a realitzar són treballs d'especialista degut a les característiques especials d'una càmera frigorífica, pel que es considera convenient efectuar la seva contractació el preu del qual ascendeix a la quantitat de 29.742,30 Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 euros i 10.445,88 euros d'IVA. 2n. Des de els serveis tècnic d'urbanisme i medi ambient s'ha procedit a redactar la memòria valorada, documentació annexa i estudi basic de seguretat i salut relatiu a les obres de reparació de les càmeres de carn i peix del mercat municipal. 2n. Atès que, es va emetre informe d'Intervenció, en què s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per finançar la despesa que comporta la celebració del contracte; i es va emetre informe sobre el percentatge que suposa la contractació en relació amb els recursos ordinaris del pressupost vigent, als efectes de determinar l'òrgan competent per contractar. Atès que, es va emetre Informe-Proposta de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. III. Fonaments de dret 1r. D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. Per tot això, S'acorda: Primer. Aprobar la memòria valorada, documentació annexa i estudi basic de seguretat i salut relativa a les obres de reforma de les càmeres frigorífiques de carn i peix del mercat municipal redactat pels serveis tècnics d'urbanisme i medi ambient. Segon. Portar a terme les obres relatives a la reforma de les càmeres firgorífiques de carn i peix del mercat municipal, mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista NARMAFRED, per un import de 49.742,30 euros i 10.445,88 euros d'IVA. Tercer. Aprovar la despesa corresponent a l'adjudicació de l'execució de l'obra per un valor de 60.188,18 euros, iva inclòs, amb càrrec a l'aplicació 1604 4311 61900 del Pressupost vigent. Quart. Notificar la resolució a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data de la signatura de la Resolució. 5. LIQUIDACIÓ TAXES RETIRADA I DIPÒSIT VEHICLE MATRÍCULA 0707/-BTB I. Identificació de l'expedient Expedient número 471/2014, relatiu a la liquidació de les taxes per retirada i dipòsit del vehicle matrícula 0707-BTB II. Relació de Fets 1. El 5 de juny de 2014, la policia va procedir a la retirada i posterior trasllat al dipòsit, del vehicle matrícula 0707-BTB, estacionat al pàrquig del Mercat municipal, al tractar- se d'un dia de mercat no sedentari. 2. El 12 de juny, el Sr. Albarracín es va personar per retirar el seu vehicle, però no va poder fer efectiva la factura de les taxes per retirada i els dies d'estada al dipòsit de 243,05 . Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 III. Fonaments de dret 1r. De conformitat amb el que estableix l'ordenança fiscal núm. 16 d'aquest Ajuntament, sobre taxa per a la retirada de vehicles estacionats defectuosament a la via pública. 2n. D'acord amb l'informe jurídic emès pel Coordinador de l'Àrea de Serveis Generals. 3r. De conformitat amb les atribucions atorgades a aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia 507/11, de 22 de juny. Per tot això, S'acorda: Primer. Aprovar la liquidació de les taxes següents: a) OF 16, article 4, apartat 1.b) Taxa per la retirada del vehicle i trasllat al dipòsit municipal: 118,25 b) OF 16, article 4, apartat 2.b) Taxa pels dies d'estada al dipòsit municipal: 2n dia d'estada x 6,50 : 6,50 10 dies restants x 11,83 /per dia: 118,30 Segon. Notificar el present acord al Sr. Sergio Albarracín Segura, al Servei d'Economia i a l'Organisme de Gestió Tributària. 6. REVISIÓ PREUS CESPA I. Identificació de l'expedient Expedient número 579/2014, relatiu a la Revisió de Preus de Cespa II. Relació de Fets Vist que en data 1 de juny de 2009 es va signar contracte administratiu pel servei de recollida de residus de les diferents fraccions, neteja viària i neteja del mercat municipal amb l'empresa adjudicatària CESPA SA. Vist el escrit presentat per l'empresa CESPA SA concessionària del servei de recollida de residus de les diferents fraccions, neteja viària i neteja del mercat municipal, en data 18 de juliol de 2013, núm. registre 2013/4816, on demana la revisió de preus corresponent a l'any 2014-2015. III. Fonaments de dret Vist l'article 10.5 del contracte administratiu vigent, "la revisió de preus es subjectarà a l'aplicació de l'IGPC, índex general de preus al consum a nivell estatal. La revisió de preus s'ha d'efectuar amb l'IGPC sobre el total de l'oferta adjudicada a excepció de l'import de les amortitzacions i despeses financeres". Vist que l'IPC corresponent des del juny del 2014 a maig de 2015 és 0,1 %. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 Vist l'informe emès per la tècnica de medi ambient municipal Atès que s'aporta la documentació necessària. De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. Per tot això, S'acorda: Primer.- Acordar l'aplicació de l'increment de 0,1 % en concepte de revisió de preus en las factures del servei de recollida de residus de les diferents fraccions, neteja viària i neteja del mercat municipal, a partir de juny de 2014, d'acord amb l'article 10.5 del contracte administratiu vigent. Segon.- Aprovar el document comptable per l'import de 821,55 euros a càrrec de la partida pressupostaria 1204-1631-22700 Tercer . Notificar aquest acord a les persones interessades i als Serveis Econòmics de l'Ajuntament. I no havent més assumptes per tractar i complint l'objecte de l'acte, l'alcaldessa Eva Menor Cantador, aixeca la sessió essent les dotze hores i vint minuts, el qual, com a secretària de l'Ajuntament en dono fe. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042