JUNTA DE GOVERN LOCAL 29/2014 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 28 DE JULIOL DE 2014 Badia del Vallès, 28 de juliol de 2014 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària, presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Montserrat Jimènez Molina Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta ordinària de la sessió que va tenir lloc el dia 21 de juliol de 2014 2. DOCUMENTS COMPTABLES II. Relació de Fets En data 28 de juliol de 2014 s'ha procedit a la fiscalització prèvia i comptabilització provisional dels documents comptables, tramesos pels diferents serveis municipals gestors de les despeses, inclosos a les relacions adjuntes. III. Fonaments de dret 1r. D'acord amb els articles: 184 i 185 del RDL 2/2004 de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals. 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 53 i 56 del DL 2/2003 de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre reguladora de les hisendes locals. 19 i següents de les bases d'execució del pressupost vigents. 2n. De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses, fases D i AD, per un import total de 147.253,67 , segons es detalla a la relació núm. 27/2014, adjunta. Segon. Aprovar l'autorització, compromís de despeses i el reconeixement d'obligacions, fases O i ADO, per un import total de 56.592,58 , segons es detalla a la relació núm. 50/2014, adjunta (factures Endesa). Tercer. Aprovar l'autorització, compromís de despeses i el reconeixement d'obligacions, fases O i ADO, per un import total de 296.344,54 , segons es detalla a la relació núm. 51/2014, adjunta . 3. BAIXA CAMBRA DE CARN NÚM. 22 II. Relació de Fets 1. En data 19/06/14, el Sr. Nelson Traslaviña Díaz, amb DNI X1739747G i titular de la concessió administrativa de les parades del Mercat Municipal núm. 47, 48 i 49, sol·licita, mitjançant instància, la baixa de la cambra de carn núm. 22, la qual té una superfície de 4,397 m3. 2. En data 14/07/14 la tècnica responsable de Promoció Econòmica, Comerç i Habitatge emet informe tècnic favorable per donar curs a aquesta baixa. III. Fonaments de dret De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. S'acorda: Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 Primer. Aprovar la baixa de la concessió administrativa al Sr. Nelson Traslaviña Díaz de la cambra de carn núm. 22 del Mercat Municipal, amb efectes de l'1 de juliol de 2014. Segon. Tercer. Notificar la present resolució a l'interessat. A Serveis Econòmics i d'Hisenda i a l'Organisme de Gestió Tributaria. 4. AJUTS D'URGÈNCIA AGOST 2014 II. Relació de Fets Atès que la llei 12/2007 de 11 d´octubre de Serveis Socials, estableix que ens locals tenen la obligació de facilitar ajuts d'urgència social, en especial a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. Atès que és voluntat d'aquest Ajuntament prioritzar activitats destinades a pal·liar els efectes de la crisi general actual i donar respostes bàsiques d'emergència per als col·lectius en situació de vulnerabilitat social Atès que l'Ajuntament de Badia del Vallès compta, per a l'any 2014, amb dotació pressupostària a l'aplicació 0803.2301.48000 del pressupost vigent. Vist l'informe emès per la coordinadora del departament de Benestar Social. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del D. LEG. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril i l'art. 19 i següents de les Bases d'execució del pressupost. S'acorda: Únic. Aprovar l'autorització, compromís de despeses, reconeixement d'obligacions i pagament a justificar (fases ADOJ), per un import de 18.000,00 , per atendre les obligacions, corresponents al mes d´agost de 2014, derivades de l'atorgament d'ajuts d'urgència social a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 5. CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS I L'ASSOCIACIÓ DE VIDUS I VÍDUES DE BADIA DEL VALLÈS II. Relació de Fets Atès que l'objectiu d'aquest Ajuntament de promoure activitats i serveis que contribueixin a satisfer les necessitats de la seva població, en especial els col·lectius en situació de risc social. Atès que l'Associació de Vidus i Vídues desenvolupa sessions de Psicoteràpia individualitzada dirigida al col·lectiu de persones vídues de Badia del Vallès. D'acord amb allò previst al pressupost municipal, el que es disposa a la Llei 381/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; i de conformitat amb les facultats delegades en aquesta Junta de Govern pel Decret d'Alcaldia núm. 507/2011, de 22 de juny. Vist l´informe emès per la coordinadora del departament a 15 de juliol de 2014. S'acorda: Primer. Aprovar el conveni annex de col·laboració entre l'Ajuntament i l'Associació de Vidus i Vídues de Badia per al desenvolupament d'activitats i serveis de caràcter social, així com la participació puntual dins dels programes que restin integrats en l'Àrea d'Acció Social i Cultural d'aquest Ajuntament, amb l'objectiu de promocionar el benestar social de les persones vídues del municipi. Segon. Aprovar el document comptable d'autorització i disposició de crèdit annex per import total de 2.000 Euros (dos mil Euros), amb càrrec a la partida 0803 2319 48903 del pressupost vigent. Tercer. Facultar a l´Alcaldessa, Sra. Eva Menor Cantador, per a la signatura del Conveni. 6. CONVENI CONVENI ENTRE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS I L'ASSOCIACIÓ DE VOLUNTARIS SOCIALS II. Relació de Fets Atès l'objectiu d'aquest Ajuntament de promocionar l'envelliment actiu de la gent gran del municipi, per afavorir el manteniment de l'autonomia en aquesta etapa de la vida. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 Atès que l'Associació de Voluntaris Socials de Badia del Vallès desenvolupa des de fa 15 anys l'activitat de gimnàstica passiva dirigida al col·lectiu de gent gran de Badia del Vallès. Vist l´informe emès per la coordinadora del departament de Benestar Social. S'acorda: Primer. Subscriure un conveni de col·laboració amb l'Associació de Voluntaris Socials de Badia per a la realització de l'activitat de gimnàstica passiva, per al col·lectiu de gent gran de Badia del Vallès, amb l'objectiu de promocionar activitats d'envelliment actiu amb caràcter preventiu. Segon. Aprovar el text adjunt corresponent a l'esmentat conveni de col·laboració que comporta el compromís per part de l'Ajuntament de Badia del Vallès, d'aportar una contraprestació econòmica a l'Associació de Voluntaris Socials de Badia del Vallès de 5.100 (cinc mil cent euros), amb càrrec a la partida de despeses 0803. 2319.48902 del pressupost actual. Tercer. Aprovar el document comptable que s'adjunta per import total de 5.100 (cinc mil cent euros) i que forma part d'aquest acord. Quart. Notificar l'adopció d'aquest acord a l'Associació de Voluntaris Socials de Badia del Vallès . Cinquè. Facultar a l´Alcaldessa, Sra. Eva Menor Cantador, per a la signatura del Conveni. 7. CONTRACTE MENOR D'OBRES D'INSTAL·LACIÓ D'UNA ESTRUCTURA ELEVADA METÀL·LICA PER LA COL·LOCACIÓ D'UNA PLANTA REFRIGERADORA A L'EDIFICI EL MOLÍ II. Relació de Fets Atès que per tal de garantir el confonfort tèrmic a les dependències ocupades per els serveis socials municipals situats a la planta segona de l'edifici el Molí, l'Ajuntament té la necessitat de contractar l'obra d' Intsal.lació d'una estructura metàlica suport de màquina refredadora a la coberta del Molí el preu del qual ascendeix a la quantitat de/d' 2.663,54 euros euros, i 559,34 euros euros d'IVA. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 Atès que, es va emetre informe d'Intervenció, en què s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per finançar la despesa que comporta la celebració del contracte; i es va emetre informe sobre el percentatge que suposa la contractació en relació amb els recursos ordinaris del pressupost vigent, als efectes de determinar l'òrgan competent per contractar. Atès que, es va emetre informe dels Serveis Tècnics sobre l'inexistència de fraccionament de les obres consistents en Intsal.lació d'una estructura metàlica suport de màquina refredadora a la coberta del Molí, que s'executen en aquest Ajuntament. Atès que, es va emetre Informe-Proposta de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. Examinada la documentació que l'acompanya, atès l'Informe de Secretaria, i de conformitat amb allò que estableix la Disposició Addicional Segona del Text Refós de la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat pel Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre. S'acorda: Primer. Aprovar la memòria valorada i l'estudi bàsic de seguretat i salut per a l'execució de les obres de instal.lació d'una plataforma metalica elevada a la coberta de l'edifici el Molí per a soportar una planta refredadora. Segon. Portar a terme les obres relatives a Intsal.lació d'una estructura metàlica suport de màquina refredadora a la coberta del Molí mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista ROQUE&SOLA SCP per un import de 2.663,54 euros euros i 559,34 euros euros d'IVA. Tercer Aprovar la despesa corresponent a l'adjudicació de l'execució de l'obra per un valor de 3.222,88 euros, iva inclòs, amb càrrec a l'aplicació 0403 2310 62300 del Pressupost vigent. Quart. Una vegada realitzada la prestació, incorporació de la factura i tramitació del pagament si escau. Cinquè. Notificar la resolució a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data de la signatura de la Resolució. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 8. ACCEPTACIÓ SUBVENCIÓ DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA PER FINANÇAR DESPESES D'ELABORACIÓ, IMPLEMENTACIÓ O DESENVOLUPAMENT DE POLÍTIQUES DE DONES 2014 II. Relació de Fets 1. Per Resolució BSF/490/2014, de 3 març, publicada al DOGC 6578 de 10.03.2014, per la qual s'aproven les bases per a la concessió de subvencions a ens locals per finançar les despeses derivades de l'elaboració, la implementació o el desenvolupament de polítiques de dones, i la Resolució BSF/536/2014, de 10 de març (DOGC 6581 de 13.03.2014), per la qual s'obre la convocatòria per l'any 2014 per part del Institut Català de les Dones,de la Generalitat de Catalunya, per la qual s'atorga a l'Ajuntament de Badia del Vallès, la quantitat de 31.774,48 per la programació anual d'activitats adreçades a dones i la quantitat de 5.401,31 per a l'elaboració de materials i/o accions de sensibilització . III. Fonaments de dret 1r. Vista la importància que té per a la ciutat que les dones i els homes tinguin les mateixes oportunitats de desenvolupament personal i ciutadania i que la comunitat estigui plenament integrada i ofereixi qualitat de vida per tothom. 4t. De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. S'acorda: Primer. Acceptar la subvenció de trenta un mil set - cents setanta - quatre euros amb quaranta - vuit cèntims (31.774,48) per la programació anual d'activitats adreçades a les dones i cinc mil quatre - cents un euros amb trenta - un cèntims (5.401,31) per l'elaboració de material i/o accions de sensibilització, atorgada per l'Institut Català de les Dones per finançar les despeses derivades de l'elaboració, implementació o desenvolupament de polítiques de dones. Segon. Comunicar-ho a l'Institut Català de les Dones de la Generalitat de Catalunya 9. RESOLUCIÓ AL·LEGACIONS EXPEDIENT DE CONTRACTACIÓ RÈNTING DE NOUS EQUIPS MULTI FUNCIÓ II. Relació de Fets Per acord de la Junta de Govern Local de data 10 de juny de 2014 es va iniciar Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Valles. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 l'expedient per a l'adjudicació del contracte de subministrament, muntatge, instal·lació i posada en funcionament, i manteniment, mitjançant la modalitat de rènting de nou equips multifunció per l´ Ajuntament de Badia del Vallès. Instruït l'expedient, la Comissió negociadora en sessió de data 18 de juliol, va recollir els antecedents de la licitació, les al·legacions plantejades per l'empresa Vi3 Suministros Informàticos y Visuales, S.L., i va emetre informe i proposta per a la declaració de nul·litat de les actuacions i redacció d'un nou plec, en els termes recollits a l'acta aixecada de la sessió. III. Fonaments de dret Primer. La Comissió negociadora informa entre d'altres coses que: a) "Las alegaciones formuladas por la empresa Vi3 Informática, deben ser tenidas en cuenta por esta comisión, por cuanto que, en efecto, la empresa Salvans no cumple este requisito, el cual había sido considerado por la Comisión como una mejora y no como parte de las condiciones comunes exigibles (cláusula 24.2 d)." b) "Esta Comisión ha advertido un error material consistente en la inclusión en el redactado final del apartado 24.2.d), que no debería haberse incluido por cuanto que su presencia es fruto de una incorrecta transcripción del informe emitido por el técnico de Informática, el cual sirvió de base para la redacción de la versión definitiva del pliego. Circunstancia esta que ha queda acreditada documentalmente en el propio expediente." c) "Este error afecta al precio del contrato y otras partes del clausulado del PCATP (...) Por tanto, el interés general, entendido como la idoneidad y eficiencia de los fines institucionales perseguidos por la contratación y como garantía de los principios de licitación expresados, exigiría la revocación por vicios de anulabilidad del procedimiento seguido y retrotraer el expediente a la corrección del PCATP, con inicio de un nuevo proceso de negociación". d) "Cualquier valoración de esta cláusula, que resulta determinante para la adjudicación de esta licitación, (...), llevaría a una situación de discriminación para los invitados al procedimiento y no serviría para dar adecuada y eficientemente respuesta a las necesidades públicas, pues se estaría contratando una maquinaria que excedería las necesidades y gasto de esta administración". Segon. Les anteriors consideracions acrediten que arran l'errada material, s'hagi vulnerat durant el procediment, entre altres, de l'article 22 del RD Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic (TRLCSP) quant els components tècnics que per error formen part del contracte i no el fan idoni, convenient i eficient pels fins públics a servir; l'article 1, 176 i concordants d'aquesta mateixa norma, quant e