JUNTA DE GOVERN LOCAL 45/2014 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 23 DE DESEMBRE DE 2014 Badia del Vallès, 23 de desembre de 2014 La Junta de Govern Local, quan son les deu hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària, presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Montserrat Jimènez Molina Antonio Sabariego Guerrero La Corporació està assistida per secretària accidental Rosa Caballero del Castillo, que dóna fe de l'acte. Una vegada verificada per la Secretària la vàlida constitució de la Junta de Govern Local, atès que es compleix l'assistència mínima d'un terç del nombre legal de membres, el President obre la sessió, procedint a la deliberació sobre els assumptes inclosos en el següent ordre del dia: 1. Acta de la sessió anterior 2. Aprovació documents comptables (expte. 1333/2014) 3. Aportació de la Caixa per a la compra de joguines (expte. 1160) 4. Conveni de col·laboració entre l'Ajuntament i Aldeas Infantiles SOS Catalunya (expte.1258/2014) 5. Temes d'Urgència 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta ordinària de la sessió que va tenir lloc el dia 16 de desembre de 2014. 2. DOCUMENTS COMPTABLES I. Identificació de l'expedient Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 Expedient número 1333/2014, relatiu a l'aprovació de documents comptables. II. Relació de Fets En data 18 de desembre de 2014 s'ha procedit a la fiscalització prèvia i comptabilització provisional dels documents comptables, tramesos pels diferents serveis municipals gestors de les despeses, inclosos a les relacions adjuntes. III. Fonaments de dret 1r. D'acord amb els articles: 184 i 185 del RDL 2/2004 de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals. 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. 53 i 56 del DL 2/2003 de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre reguladora de les hisendes locals. 19 i següents de les bases d'execució del pressupost vigents. 2n. De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. Per tot això, s'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses, fases D i AD, per un import total de 1.997,43 , segons es detalla a la relació núm. 43/2014, adjunta. Segon. Aprovar l'autorització, compromís de despeses i el reconeixement d'obligacions, fases O i ADO, per un import total de 93.467,03 , segons es detalla a la relació núm. 84/2014, adjunta. 3. APORTACIÓ DE LA CAIXA PER A LA COMPRA DE JOGUINES I. Identificació de l'expedient Expedient número 1160/2014, relatiu a : Aportació de La Caixa per a la compra de joguines. II. Relació de Fets Atès que des de la regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament es porta a terme el Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 projecte "Jo també vull una joguina", amb l'objectiu que tots els nens i nenes del municipi puguin gaudir d'una joguina la nit de Reis. Atesa la campanya "Joguines solidàries Nadal 2014-2015" impulsada per l'Obra Social de "la Caixa", que es porta a terme per quinzè any consecutiu, amb l'objectiu que cap nen es quedi sense joguines per a Reis. Atès que la col·laboració i suport de "la Caixa" permet dur a terme el projecte en el nostre municipi. Atesa l'aportació de La Caixa de ( 5.530,64 ) per a la compra de joguines. S'acorda: Primer.- Acceptar l'esmentada aportació i vincular-la a la partida que correspongui del pressupost d'ingressos de 2014. Segon.- Crear la partida de despeses amb dotació zero euros (0 ) 0803 2316 48002. Tercer.- Aprovar el document comptable en fase ADO per import de 5.530,64 segons annex. Quart.- Notificar l'acord a "la Caixa" 4. CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AJUNTAMENT I ALDEAS INFANTILES SOS CATALUNYA I. Identificació de l'expedient Expedient número 1258/2014, relatiu al Conveni Aldeas Infantiles. II. Relació de Fets 1. L'Ajuntament de Badia del Vallès té com a prioritat garantir i promoure els drets de la seva ciutadania, i en especial dels infants, joves i adolescents, com a element clau per a garantir la igualtat d'oportunitats, la qualitat de vida, la cohesió social i el desenvolupament de la comunitat. 2. Aldees Infantils SOS Catalunya és una fundació privada sense ànim de lucre, que treballa des del 1967 al nostre país, amb la missió d'atendre a nens, joves i famílies Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 que estiguin en situació de vulnerabilitat, per tal d'impulsar el seu desenvolupament i autonomia, mitjançant l'acolliment residencial, la prevenció i la consolidació de les seves xarxes familiars i socials. 3. El present conveni té per objecte la col·laboració entre Aldees Infantils SOS Catalunya i l'Ajuntament de Badia del Vallès en l'àmbit de la garantia dels drets dels infants. La finalitat del conveni és l'establiment a Badia del Vallès del projecte en la seva fase pilot, anomenat "ALBIRA" amb 20 infants del municipi, de 6 a 12 anys, en situació de risc social. 4. El projecte ALBIRA és un projecte pilot que tindrà el seu inici el desembre de 2014 i finalitzarà el juny de 2015. Per aquest primer any s'ha fet un tria de 20 infants, d'entre 6 i 12 anys, en situació de risc i/o exclusió social i basant-nos en el seu interès i motivació per participar en el projecte. 5. El present conveni entrarà en vigor el dia de la seva signatura i tindrà validesa fins el 31 de juliol de 2015. Per tot això, s'acorda: Primer. Subscriure el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Badia del Vallès i Aldeas Infantiles SOS Catalunya. Segon. Notificar el present acord a Aldeas Infantiles SOS Catalunya. Finalitzats els punts de l'ordre del dia i prèvia declaració d'urgència s'adopten els següents acords: 5. CONVENI DE COL·LABORACIÓ ENTRE L'AJUNTAMENT I EL DEPARTAMENT DE JUSTÍCIA DE LA GENERALITAT I. Identificació de l'expedient Expedient número 1348/2014, relatiu a l'Aprovació del Conveni de col·laboració amb Dept. de Justícia de la Generalitat de Catalunya II. Relació de Fets 1. Vist que l'Ajuntament de Badia del Vallès te interès a promoure i difondre la mediació en el seu àmbit de competència, amb l'objectiu de facilitar la gestió pacífica dels conflictes que puguin sorgir entre els ciutadans i ciutadanes del municipi, amb la col·laboració del Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 2. L'objecte del Conveni és impulsar i difondre a Catalunya la mediació com a mètode de resolució de conflictes familiars i civils, en general, mitjançant la gestió per l'Ajuntament de Badia del Vallès del Servei d'Informació Mediadora (SIM), que es durà a terme en col·laboració amb el Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya en el marc del servei gestionat per aquest Ajuntament. 3. La vigència d'aquest conveni s'estableix per tot l'any 2014. Per tot això, s'acorda: Primer. Aprovar i signar el conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Badia del Vallès i el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. Segon. Notificar el present acord al Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. 6. CONCURS DE FOTOGRAFIA FESTA MAJOR 2014 I. Identificació de l'expedient Expedient número 1230/2014, relatiu al Concurs Fotografia Festa Major. II. Relació de Fets 1. Vist l'informe de la tècnica de Cultura de l'Àrea d'Acció Social i Cultural relatiu al Concurs de Fotografia de Festa Major 2014 III. Fonaments de dret 1. L'Ajuntament de Badia del Vallès vol visibilitzar les activitats que les entitats i associacions de l'Ajuntament duen a terme. 2. El Club de Fotografia vol fer partícip a la població del món de la fotografia. 3. L'Ajuntament de Badia del Vallès i el Club de Fotografia van organitzar un concurs de fotografia durant la Festa Major 2014, amb un jurat composat per ambdues parts, donat un veredicte sobre els tres guanyadors. 4. Els premis del concurs són: Un primer premi de 100, un segon premi de 80 i un tercer premi de 60. Per tot això, s'acorda: Primer. Aprovar el concurs de fotografia de Festa Major 2014. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 Segon. Aprovar els documents comptables en fase ADO adjunts, a càrrec de la partida 0703. 3381.22609 del pressupost vigent. Tercer. Notificar el present acord als guanyadors. 7. CONTRACTE MENOR ADMINISTRATIU ESPECIAL PER A LA GESTIÓ DEL BAR DEL CASAL D'AVIS DE BADIA DEL VALLÈS I. Identificació de l'expedient Expedient número 1331/2014, relatiu a Gestió del bar del Casal d'Avis II. Relació de Fets 1. Per informe dels serveis gestor de l'Àrea d'Acció Social i Cultural, de data 17 de desembre, s'acredita la necessitat, idoneïtat i eficiència d'aquest expedient de contractació pels motius següents: - Necessitat de garantir el servei de bar al Casal d'Avis durant el 2015. III. Fonaments de dret 1r. Obren a l'expedient administratiu els informes de la secretaria i de la intervenció municipals. 2n. D'acord amb el que es disposa a l'article 19.1.b), 22, 23, 111, 138 i concordants del RD Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret d'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. Per tot això, s'acorda: Primer. Aprovar el contracte menor administratiu especial de Gestió del bar del Casal d'Avis, amb CRISTIAN GALLARDO CALERO. Segon. El contracte s'executarà de conformitat amb el següent règim i condicions: a) Objecte: Gestió del bar del Casal d'Avis. b) Vigència: de l'1 de gener al 31 de desembre de 2015. c) Preu del contracte: cànon mensual de 200. d) Condicions econòmiques i forma de pagament: mensual. e) Obligacions bàsiques/essencials del contractista: les previstes als apartats del Plec de Clàusules Tècniques: apartat 2.1, lletres a) a d); apartat 2.2, paràgraf 1r i lletra e); apartat 3.1, lletres e), f) i h); i apartats 3.2. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 f) Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor, en tot allò no previst serà d'aplicació el RDL 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Tercer. Notificar el present acord a i donar compte als serveis econòmics municipals. 8. APROVACIÓ DOCUMENT COMPTABLE EN FASE ADOJ I. Identificació de l'expedient Expedient número 1347/2014, relatiu a la Proposta d'Acord ADOJ Àrea d'Acció Social i Cultural. II. Relació de Fets En data 23 de desembre de 2014, s'ha procedit a la fiscalització prèvia i comptabilització provisional dels documents comptables, tramesos pel servei de l'Àrea d'Acció Social i Cultural, per import de 800,00 (Vuit-cents euros) per a la realització de diverses activitats. III. Fonaments de drets. 1r. D'acord amb els articles: 184 i 185 del RDL 2/2004 de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la llei reguladora de les hisendes locals. 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local. 53 i 56 del DL 2/2003 de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya. 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre reguladora de les hisendes locals. 19 i següents de les bases d'execució del pressupost vigent. 2n. De conformitat amb les atribucions atorgades en aquest òrgan pel Decret d'Alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. S'acorda: Únic. Aprovar el document en fase ADOJ per import de 800,00 a favor de la Regidora Raquel Gracia Peral, a càrrec de la partida 0403.2310.22699 del pressupost vigent. 9. CONTRACTES MENORS DELS SERVEIS PROFESSIONALS PER A LA PLANIFICACIÓ I DESENVOLUPAMENT D'ACTIVITATS VINCULADES A L'ACCIÓ FORMATIVA «ATENCIÓ SOCIOSANITARIA A PERSONES DEPENDENTS EN INSTITUCIONS SOCIALS» I. Identificació de l'expedient Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 Expedient número 968/2014, relatiu a la sol·licitud de subvenció al SOC en el marc de la convocatòria FOAP 2014. II. Relació de Fets 1. En data 16 de desembre es va comunicar a l'ajuntament l'aprovació, per part del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) de dues accions formatives i una subvenció de 44.815,50 destinada a la seva realització. 2. Per informe del Servei Municipal d'Ocupació (SMO) de data 18 de desembre de 2014, s'acredita la necessitat, idoneïtat i eficiència d'aquest expedient de diverses contractacions menors amb objecte diferenciat i finalitat compartida, consistent en la contractació dels serveis d'experts professionals per a la planificació, programació i desenvolupament d'activitats teòriques i practiques vinculades a una de les dues accions formatives aprovades, concretament "Atenció Sociosanitària a persones dependents en Institucions Socials". III. Fonaments de dret 1r. Obren l'expedient administratiu els informes favorables de la secretaria i de la Intervenció municipals. 2n. D'acord amb el que es disposa a l'article 10, 22, 23, 111, 138 i concordants del RD Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret d'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny. 3r. D'acord amb les bases reguladores de la convocatòria del SOC Formació d'Oferta en Àrees Prioritàries (FOAP) 2014, Ordre EMO/0314/2014 de 20 d'octubre. Per tot això, s'acorda: Primer. Aprovar els contractes menors de serveis de diferents especialitats i mòduls formatius que a continuació es relacionen, amb les consideracions comuns següents: a) Valor estimat dels contractes : el que consta a la relació, per a cadascun d'ells. b) Duració: Tots el contractes es desenvoluparan dins del termini del 20 de desembre de 2014 al 31 de juliol de 2015,segons l'objecte i planificació establertes. c) Condicions econòmiques i forma de pagament : Un cop acceptada, la subvenció atorgada pel SOC s'incorporarà al pressupost de despeses de 2015.La partida pressupostària on correspondrà carregar la despesa és la següent : 2015 1303 2411 22706. Per la seva matèria de formació estan exempts d'IVA. El pagament es realitzarà en els terminis i forma legalment establerts. d) Obligacions dels contractistes i règim jurídic: Els derivats de l'Ordre EMO/0314/2014 de 20 d'octubre. Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor, en tot allò no previst serà d'aplicació el RDL 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Ajuntament de Badia del Vallès Avinguda Burgos s/n, Badia del Vallès. 08214 Barcelona. Tel. 937182216. Fax: 937182042 Relació del contractes objecte d'aprovació: 1) Serveis per a la planificació, programació i desenvolupament de les activitats teòriques i pràctiques vinculades als coneixements tècnics específics del mòdul "Suport en l'organització d'intervencions en l'àmbit institucional", MF1016_2 (100 h.) Contractista : Rosa Ortiga Puig Preu del contracte : 3.800,00 2) Serveis per a la planificació, programació i desenvolupament de les activitats teòriques i pràctiques vinc