JUNTA DE GOVERN LOCAL 20/2014 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 2 DE JUNY DE 2014 Badia del Vallès, 2 de juny de 2014 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno Montserrat Jiménez Molina Assistits per la secretària, senyora Carme Coll Gaudens, que certifica. Excusen la seva assistència la senyora Raquel Gracia Peral i el senyor Antonio Sabariego Guerrero. 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 26 de maig de 2014. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 507/2011, de 22 de juny de 2011, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcaldessa i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 6.084,31 , de la relació núm. 19/2014. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 55.960,58 , de la relació núm. 34/2014. 3. APROVACIÓ DESPESES GESTIÓ AJUTS URGÈNCIA SOCIAL Atès que la llei 12/2007 de 11 d´octubre de Serveis Socials, estableix que ens locals tenen la obligació de facilitar ajuts d'urgència social, en especial a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. 1 Atès que és voluntat d'aquest Ajuntament prioritzar activitats destinades a pal·liar els efectes de la crisi general actual i donar respostes bàsiques d'emergència per als col·lectius en situació de vulnerabilitat social Atès que l'Ajuntament de Badia del Vallès compta, per a l'any 2014, amb dotació pressupostària a l'aplicació 0803.2301.48000 del pressupost vigent. Vist l'informe emès per la coordinadora del departament de Benestar Social. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del D. LEG. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril i l'art. 19 i següents de les Bases d'execució del pressupost. S'acorda: Ùnic: Aprovar l'autorització, compromís de despeses, reconeixement d'obligacions i pagament a justificar (fases ADOJ), per un import de 18.000,00 , per atendre les obligacions, corresponents al mes de juny de 2014, derivades de l'atorgament d'ajuts d'urgència social a les persones que es troben en situació de vulnerabilitat. 4. SOL·LICITUD SUBVENCIONS ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA PER LA MILLORA DE LA OCUPABILITAT Atès que l'Àrea Metropolitana de Barcelona, a partir de les necessitats que imposa l'actual cojuntura econòmica, va obrir una línia de cooperació econòmica amb els Ajuntaments per tal de donar suport a les polítiques socials que afavoreixin la generació de llocs de treball i diversificar l'activitat econòmica, línia publicada en l'annex a l'acord del Consell Metropolità de l'Àrea Metropolitana de Barcelona de data 8 de maig de 2012. Atès que l'Àrea Metropolitana de Barcelona ha obert el segon període de convocatòria per el 2014-2015, amb una assignació econòmica de 95.070,00 per el 2014 i de 95.070,00 per el 2015. Atès l'alt número de persones aturades al municipi. Atesa la preocupació de l'Ajuntament de Badia del Vallès per millorar l'empleabilitat de les persones aturades. S'acorda: Primer: Sol·licitar a l'Àrea Metropolitana de Barcelona una aportació de 190.140,00 a càrrec de l'assignació de l'AMB a l'Ajuntament de Badia del Vallès per al període 2014-2015, per tal de realitzar dos projectes: - Segon pla local d'ocupació per a la millora de l'ocupabilitat de persones en risc d'exclusió social mitjançant l'execució d'un projecte d'inserció laboral al voltant de la capacitació agrària a Badia del Vallès. - Pla local d'ocupació per a la millora de l'ocupabilitat de persones en risc d'exclusió social mitjançant l'execució d'un projecte d'inserció laboral al voltant de la millora dels espais interblocs de Badia del Vallès. Segon: Comunicar-ho a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (Carrer 62, nº 16-18, Edifici A, planta 0, Zona Franca, 08040 Barcelona) 2 5. CONTRACTE MENOR DEL SERVEI DE PIROTÈCNIA PER FESTA MAJOR D'Acord amb l'informe del servei gestor de cultura de data 29 de maig, que acredita la necessitat idoneïtat i eficiència de contractar el servei de Pirotècnia per dur a terme l'espectacle pirotècnic que tindrà lloc el 15 de juny dins de la Festa Major, el preu del qual ascendeix a la quantitat de 2.479,34 i 520,66 IVA D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011 S'acorda: Primer. Aprovar le contracte menor de servei de Pirotècnia amb el contractista Pirotècnia IGUAL, S.A Segon. Els serveis s'executaran de conformitat amb el següent règim i condicions: a) Objecte: La prestació i execució del servei de Pirotècnia b) Vigència: 14 de Juny de 2014 c) Preu del contracte i IVA aplicable: 2.479,34 i 520,66 IVA d) Condicions econòmiques i forma de pagament: Transferència Bancaria a nom de Pirotècnia Igual , S.A., a realitzar en el termes que marca el contracte. e) Obligacions bàsiques/essencials del contractista: - Tècnics per el muntatge i encesa - Assegurança de responsabilitat civil - Fabricació, disseny i encesa de l'espectacle - Transport f) Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor de serveis, en tot allò no previst serà d'aplicació el RD 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Tercer. Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), per l'objecte i import assenyalats, amb càrrec a la partida 0703. 3381.22609 del pressupost ordinari per a 2014. Quart. Notificar el present acord a l'empresa Pirotècnia Igual, S.A 6. DESBROSSADA EXTRAORDINÀRIA DE TOT EL TERME MUNICIPAL D'acord amb l'informe dels serveis gestors d'Urbanisme i M. Ambient, de data 26 de maig de 2014, que acredita la necessitat, idoneïtat i eficiència de contractar el servei extraordinari de desbrossada extraordinària de tot el terme municipal. Vist que tenim contracte amb Fundació Tallers per la neteja i manteniment dels espais verds municipal, i tal i com estableix la clàusula 2.4 del plec de prescripcions tècniques del contracte vigent. Un cop negociada la proposta de la desbrossada extraordinària abans de la revetlla de Sant Joan amb Fundació Tallers. D'acord amb el que es disposa a l'article 22, 111, 138 i concordants del RDL 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic; i de conformitat amb les facultats delegades en aquest òrgan pel Decret D'Alcaldia de 22 de juny de 2011. S'acorda: 3 Primer. Aprovar l'execució del servei de desbrossada extraordinària de tot el terme municipal, tal i com s'extableix a la clàusula 2.4 del plec de prescripcions tècniques del contracte administratiu vigent, amb l'empresa Fundació Tallers. Segon. Els serveis s'executaran de conformitat amb el següent règim i condicions: a) Objecte: La prestació i execució dels serveis de desbrossada extraordinària de tot el terme municipal. b) Vigència: des del 3 de juny fins al 22 de juny del 2014. c) Preu del contracte i IVA aplicable: 7.500,00 més 1.575,00 d'Iva. d) Condicions econòmiques i forma de pagament: Transferència bancària. e) Règim jurídic: Per la naturalesa administrativa d'aquest contracte menor de serveis, en tot allò no previst serà d'aplicació el RD 3/2011, de 14 de novembre i la resta de legislació i normativa de desenvolupament. Tercer. Aprovar el document comptable annex d'autorització i disposició de crèdit (AD), per l'objecte i import assenyalats, amb càrrec a la partida 1204 1711 22799 del pressupost ordinari per a 2014. Quart. Notificar el present acord a l'empresa Fundació Tallers Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les dotze hores i cinquanta-cinc minuts. Vist i plau L'alcaldessa, 4