JUNTA DE GOVERN LOCAL 6/2010 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PER LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 19 DE FEBRER DE 2010 Badia del Vallès, 19 de febrer de 2010 La Junta de Govern Local, quan son les onze hores i trenta minuts, es reuneix, a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària presidida per l'alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan A. Lancho Aceituno Raquel Gracia Peral David Sanuy Sales Montserrat Carbonell Rosell Assistits pel secretari accidental senyor José Manuel Roque Damota, que certifica. 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Es llegeix i s'aprova l'esborrany de l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 12 de febrer de 2010. 2. DOCUMENTS COMPTABLES Vistos els documents comptables tramesos pels diferents serveis gestors de les despeses. Atès el que estableixen els articles 184 i 185 del RD leg. 2/2004 de 5 de març, mitjançant el qual s'aprova text refós de la llei reguladora de les hisendes locals; l'art. 21.1 de la LRBRL; els arts. 53 i 56 del Dleg. 2/2003 de 28 d'abril pel qual s'aprova el TRLMRLC; els articles 52 i següents del RD 500/1990 de 20 d'abril, que desenvolupa el capítol I del Títol 6è de la Llei 39/1988, de 28 de desembre que regula les hisendes locals, l'art. 19 i següents de les BEP. Vista la resolució de l'alcaldia número 309/09, de 23 de març, referent a l'establiment del règim de delegacions de competències a favor de la Junta de Govern Local i dels diferents Tinents d'alcalde i Regidors. S'acorda: Primer. Aprovar l'autorització i el compromís de despeses (fase D i AD) per un import de 951.612,40 , de la relació núm. 4/2010. Segon. Aprovar l'autorització, el compromís i l'obligació de depeses (fase O i ADO), per un import de 131.002,28 , de la relació núm.5/2010. 3. APROVACIÓ MODIFICACIÓ CONCERT AMB L'ASSOCIACIÓ LLAR DEL JUBILAT I EL PENSIONISTA Atès el concert subscrit en data 28 de maig de 2009 entre l'Associació de la Llar d'Avis i l'Ajuntament de Badia del Vallès pel període bianual 2009-2011 amb l'objectiu de donar suport i assessorament en l'adjudicació i funcionament dels serveis que presten i les activitats que ofereixen. Atesa la voluntat d'aquest Ajuntament d'afavorir el benestar social de la gent gran a través de la promoció d'activitats i serveis adreçats a aquest col·lectiu. 1 Atesa la voluntat de l'Associació Llar d'Avis de continuar desenvolupant i gestionant de la manera més adequada els recursos dels serveis propis que presten, amb l'assessorament de l'Ajuntament. Atesa la voluntat d'ambdues parts de modificar aquest conveni quant a la prestació del servei de consergeria i neteja de caps de setmana i festius per tal que sigui l'Ajuntament qui gestioni aquesta prestació de l'equipament municipal. Atès l'informe tècnic i l'annex al conveni que s'adjunten i formen part d'aquest expedient. S'acorda: Primer. Subscriure l'annex al conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Badia del Vallès i l'Associació de la Llar d'Avis pels anys 2009 i 2010 modificant els punts segon, cinquè i vuitè de l'esmentat conveni, per tal que sigui l'Ajuntament qui faciliti la prestació del servei de consergeria i neteja de caps de setmana i festius. Segon. Modificar l'aportació econòmica anual i establir l'aportació de quatre-mil euros (4.00 euros) destinats a cobrir les despeses derivades dels serveis especificats al punt primer i setè del conveni. Tercer. Aprovar el document comptable que s'adjunta, per import de 4.000 euros (quatre mil) amb càrrec a la partida de despeses del pressupost actual 0803.2319.48901. Quart. Notificar l'acord a la Junta de la Llar del Jubilat i el Pensionista. 4. APROVACIÓ DEFINITIVA ESTUDI DE DETALL PER L'AMPLIACIÓ DEL LOCAL COMERCIAL L'AV. COSTA BLAVA, 2 Ref:2009/043 La Junta de Govern Local en sessió del dia 30 d'octubre de 2009, va adoptar l'acord d'aprovar inicialment l'Estudi de detall per l'ampliació d'un local comercial, emplaçat a l'av. Costa Blava, núm. 2, promogut pel Sr. Miguel Camarero Saborit com a representant de "Església Evangèlica de Germans" i redactat per l'arquitecte Sr. Jaume Canals i Casabó. L'acord inicial s'ha notificat directament al promotor, Sr. Miguel Camarero Saborit com representant de "Esglesia Evangèlica de Germans" en data 2 de novembre de 2009. L'expedient ha estat sotmès a informació pública per termini de vint dies, mitjançant, el Butlletí Oficial de la província núm. 269 de data 11 de novembre de 2009, i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Durant aquest termini d'exposició pública no s'han formulat reclamacions o al·legacions. Atès que de conformitat amb la disposició transitòria 9a de la Llei 1/2005, del 26 de juliol, d'Urbanisme, es poden tramitar aquells estudis de detall expressament exigits pel planejament i també els que resultin necessaris. Atès que la seva tramitació es realitzarà d'acord amb la normativa anterior, essent la tramitació recollida en els articles 64 a 66 del derogat Decret Legislatiu 1/90, de 12 de juliol. Atès que de conformitat amb el que estableix l'art. 22 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, segons redacció donada per la Llei 11/99, de 21 d'abril, i l'acord amb el que disposa el Decret d'alcaldia núm. 679/07 de data 26 de juny de 2007, pel qual es delega a la Junta de Govern local l'aprovació dels instruments del planejament general que no estiguin expressament atribuïts al ple: 2 S'acorda: Primer.- Aprovar definitivament l'estudi de detall per l'ampliació d'un local comercial, emplaçat a l'av. Costa Blava, núm. 2, promogut pel Sr. Miguel Camarero Saborit en representació de "Església Evangèlica de Germans" i redactat per l'arquitecte Sr. Jaume Canals i Casabó Segon.- Notificar el present acord als interessats. Tercer.- Remetre en duplicat exemplar, l'estudi de detall i còpia de l'expedient administratiu a la Comissió Territorial d'Urbanisme als efectes pertinents". 5. APROVACIÓ INICIAL ESTUDI DE DETALL PER L'AMPLIACIÓ DEL LOCAL COMERCIAL SITUAT AL CARRER ALGARVE, 2 Vist l'estudi de detall per l'ampliació d'un local comercial, emplaçat al carrer Algarve, núm. 2, promogut per la Sra. Isabel Granero Nogueira i redactat per l'arquitecte Amador Martinez García. Atès l'informe favorable emès per la secretaria i per l'arquitecta municipal. Atès que de conformitat amb la disposició transitòria 9a de la TRLUC 1/2005, del 26 de juliol, es poden tramitar aquells estudis de detall expressament exigits pel planejament i també els que resultin necessaris. Atès que la seva tramitació es realitzarà d'acord amb la normativa anterior, essent la tramitació la recollida en els articles 64 a 66 del derogat Decret Legislatiu 1/90, de 12 de juliol. De conformitat amb el que estableixen l'art. 21.1 apartat j) de la Llei 11/99, de 21 d'abril i l'acord amb el que disposa el Decret d'alcaldia núm. 309/09 de data 23 de març de 2009, pel qual es delega a la junta de Govern local l'aprovació dels instruments de desenvolupament del planejament general que no estiguin expressament atribuïts al ple. S'acorda: Primer. Aprovar inicialment l'Estudi de detall per l'ampliació d'un local comercial emplaçat al carrer Algarve, núm. 2, promogut per la Sra. Isabel Granero Nogueira i redactat pel l'arquitecte Amador Martínez García. Segon. Sotmetre l'expedient a informació pública per un termini de vint dies mitjançant anunci a publicar al Butlletí Oficial de la Província, en un diari de major circulació a Catalunya i al tauler d'anuncis de la Corporació. Dins del termini esmentat, els interessats podran examinar-lo i presentar les al·legacions que considerin pertinents. Tercer. Notificar la present resolució al promotor i a la Generalitat de Catalunya (Departament de Política Territorial i Obres Públiques). 6. ADEQUACIÓ DE L'ESPAI D'US GENERAL SITUAT AL CARRER SARAGOSSA, ENTRE EL NÚMERO 5 DEL CARRER SARAGOSSA I EL 6 DE L'AVINGUDA BURGOS Vista la memòria valorada, documentació annexa i estudi basic de seguretat i salut referent a les obres consistents en l'adequació del espai d'us general situat al carrer Saragossa, entre el número 5 del carrer Saragossa i el número 6 de l'avinguda Burgos de Badia del Vallès, per tal de donar accés al aparcament situat en aquest solar per a l'us públic i a la vegada suprimir les barreres arquitectòniques existents en el municipi, redactats pels 3 serveis tècnics del departament d'Acció Territorial, i amb un pressupost d'execució per contracta global de 57.884,88 euros. Vista la proposta del servei de data 2 de desembre de 2009, s'acredita la necessitat d'aquest Ajuntament de realitzar les obres consistents en l'adequació del espai d'us general situat al carrer Saragossa, entre el número 5 del carrer Saragossa i el número 6 de l'avinguda Burgos, el preu de les quals ascendeix a la quantitat de 49.900,76 euros, i 7.948,12 euros d'IVA. Atès que amb data 10 de febrer de 2010, es va emetre informe d'intervenció, en el qual s'acreditava l'existència de crèdit suficient i adequat per a finançar la despesa que comporta la celebració del contracte. Atès que amb data 10 de febrer de 2010, es va emetre informe de Secretaria sobre la legislació aplicable i el procediment a seguir. Vist l'informe dels serveis tècnics municipals De conformitat amb l'establert en la disposició addicional segona de la Llei 30/2007, de 30 d'octubre, de contractes del sector públic. S'acorda: Primer. Aprovar la memòria valorada, documentació annexa i estudi basic de seguretat i salut referent a les obres consistents en l'adequació del espai d'us general situat al carrer Saragossa, entre el número 5 del carrer Saragossa i el número 6 de l'avinguda Burgos de Badia del Vallès. Segon. Portar a terme les obres relatives a la supressió de barreres arquitectòniques, l'adequació del espai d'us general situat al carrer Saragossa, entre el número 5 del carrer Saragossa i el número 6 de l'avinguda Burgos del municipi mitjançant el procediment del contracte menor, amb el contractista C-53 Construcciones, S.L. per un import de 46.002,39 euros i 7.360,38 euros d'IVA. Tercer. Aprovar la despesa corresponent a l'adjudicació de l'execució de les obres d'adequació del espai d'us general situat al carrer Saragossa, entre el número 5 del carrer Saragossa i el número 6 de l'avinguda Burgos amb càrrec a la partida 1404 1551 61100 del vigent pressupost. Quart. Que una vegada realitzada l'obra, s'incorpori la factura i es tramiti el pagament si s'escau. Cinquè. Notificar l'acord a l'adjudicatari en el termini de deu dies a partir de la data de la signatura. Finalitzada la discussió de tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les onze hores i cinquanta minuts. Vist i plau L'alcaldessa El secretari acctal, 4