Badia del Vallès Pla de mobilitat urbana sostenible 2016 - 2021 Document 2. Programa d'Actuacions (Abril 2016) Pla de mobilitat urbana sostenible de Badia del Vallès CRÈDITS Direcció facultativa Equip redactor Diputació de Barcelona Doymo, S.A. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat Esperanza Hernández Pascual Enginyer de Camins, Canals i Ports Paloma Sánchez-Contador Escudero Enginyera de Camins, Canals i Ports Rosa Cubero Cáceres Cap de l'Oficina Tècnica de Mobilitat i Seguretat Viària Local Geògrafa Hugo Moreno Moreno Enginyer Tècnic d'Obres Públiques Cap de la Secció de Mobilitat i Seguretat Viària Carmelo Rivero Ojeda Geògraf Tècnic de l'Oficina Tècnica de Mobilitat i Seguretat Viària Local Àrea Metropolitana de Barcelona Direcció de Serveis Tècnics de Transport i Mobilitat Serveis Tècnics de Transport i Mobilitat Ajuntament de Badia del Vallès Marta Vicens Nuñez Coordinadora de l'Àrea de Territori Vanesa Chavero Bellido Tècnica de Medi Ambient i Salut Pública Xavier Casas Rodríguez Delineant Departament de Territori Marta Rosàs Llopart Tècnica de Participació, Voluntariat i Gent Gran Óscar M. Chamorro Chamorro Inspector Cap Policia Local Sandra Mota Nogales Arquitecta Tècnica Municipal 3 Pla de mobilitat urbana sostenible de Badia del Vallès ÍNDEX 1. INTRODUCCIÓ .......................................................................................................................................... 7 2. COST ECONÒMIC DETALLAT DE LES ACTUACIONS ............................................................................ 8 3. RESUM D'ACTUACIONS .......................................................................................................................... 9 4. FITXES D'ACTUACIÓ ............................................................................................................................. 11 5 6 Pla de mobilitat urbana sostenible de Badia del Vallès 1. INTRODUCCIÓ Convé assenyalar que el PMUS s'haurà de revisar als 6 anys (2021), per tant, part de les propostes incloses a llarg termini (fase 3) s'hauran de confirmar en funció dels objectius Cada actuació proposada es recull a una fitxa d'actuació on es desenvolupen els continguts de la aconseguits a curt termini i de l'evolució dels paràmetres de mobilitat. proposta, detallant el seu abast, termini d'execució i graus de prioritat, àmbits d'actuació, etc., que han de permetre als responsables de la gestió de la mobilitat l'aplicació de les propostes i el seu A continuació es mostra un exemple de fitxa d'actuació, tal i com es presenten al final d'aquest seguiment. S'inclou, també, el cost aproximat de la implementació de cada actuació. document. A la capçalera de cada fitxa s'inclou el número i títol de l'actuació. La resta del contingut de cada P1 ­ P6 Millorar l'accessibilitat, a peu i en bicicleta, amb Cerdanyola i construcció passarel·la fitxa d'actuació és: Àmbit Mobilitat a peu i en bicicleta Responsable Ajuntament de Badia del Vallès Prioritat Alta Mitja Baixa 1. Àmbit: Fa referència al tipus de mobilitat sobre el que s'aplica la proposta: mobilitat a peu, Cost 247.380 en bicicleta, transport públic, etc. Objectiu primari Incrementar la mobilitat a peu i en bicicleta Agents implicats Ajuntament de Badia i Cerdanyola 2016 2019 Fase > 2021 2018 2021 Possibles Ajuntament de Badia del Vallès (50%), 2. Objectiu primari: Apartat on es relaciona la proposta d'actuació amb l'objectiu a assolir fixat Línia estratègica Potenciar les connexions externes al nucli a peu i en bici fonts finançament AMB (50%) Plànol 6.2.1. pel Pla de Mobilitat. Donat que la majoria d'actuacions són transversals i es poden La connexió amb Cerdanyola es proposa a través del c. de la Clota. Es correspondre amb més d'un objectiu, s'incorpora l'adjectiu primari per tal d'indicar que es planteja ampliar el voral existent, implantant un eix cívic d'aproximadament 1,3 km, distància que separa ambdues zones urbanes. Una part d'aquest eix tracta del principal objectiu que es pretén assolir amb l'actuació. pertany a Cerdanyola, per tant, es tracta d'una actuació que s'haurà de consensuar amb aquest municipi. Es planteja a la banda Oest de la Carretera. A l'inici de Badia ja existeix una Fase 2 3. Línia estratègica principal: Apartat on es relaciona la proposta amb la línia estratègica dins vorera (costat est) i un pas de vianants que permet creuar a l'altra banda. la qual s'emmarca, d'acord amb l'establert al pla. 4. Responsable. Entitat que ha de garantir i supervisar l'execució de l'actuació proposada. 5. Agents implicats: Es detallen els agents que estaran implicats en l'execució, el control i el Fase 1 seguiment de les actuacions proposades. Es proposa continuar la vorera existent utilitzant l'espai disponible a la banda Oest de la carretera, entre la calçada i els horts, d'aproximadament 2 6. Possibles fonts de finançament. Tal com indica el seu nom, s'incorporen aquí aquelles m a partir del voral, on es planteja un camí exclusiu per a vianants i bicicletes. Es tracta d'un espai que es proposa asfaltar i condicionar, entitats o fonts que han de permetre l'execució de l'actuació proposada. eliminant la vegetació existent a alguns trams. Es proposa també la construcció d'una passarel·la per sobre de la C-58 (fase 2), que connecti aquest camí amb el poble. El cost indicat correspon al tram del terme municipal de Badia. 7. Prioritat: Es detalla el grau de prioritat de cada proposta, diferenciant entre "alta", "mitjana" i Indicadors d'avaluació "baixa". 1.2.Repartiment modal intern-extern 2.2. Dèficit per a vianants 3.1. Xarxa per a bicicletes 3.2. Xarxa ciclable 8. Cost: Es fa una primera estimació del cost d'implantació de la proposta, tant pel que fa als 6 anys de vigència del Pla, com en relació als costos anuals. Al capítol 3 s'inclou el detall del cost. Cal senyalar que el cost no s'ha arrodonit perquè prové de fórmules. 9. Fase. S'estableixen 3 fases, les dues primeres corresponen a la durada de vigència del PMUS: Fase 1 (2016-2018) i Fase 2 (2019-2021). Les propostes que s'inclouen a la Fase 3 (més de 6 anys) s'hauran de contrastar durant la fase de revisió del PMUS. 10. Plànol. Es fa referència al número del plànol inclòs al PMUS. 11. Descripció de la proposta: Es detalla l'abast i els continguts de cada proposta, concretant les actuacions a desenvolupar. 12. Indicadors d'avaluació: S'inclouen tot un seguit d'indicadors de seguiment amb l'objecte d'avaluar de forma qualitativa i quantitativa l'impacte de les mesures. Totes les actuacions previstes es classifiquen d'acord amb els apartats anteriors i es programen temporalment en funció de les previsions municipals. 7 2. COST ECONÒMIC DETALLAT DE LES ACTUACIONS 20% PROPOSTA DESCRIPCIÓ ACTUACIÓ Ud /Ud Actuació Total ut. TOTAL () FASE imprevistos En aquest capítol s'inclou el cost detallat de les actuacions proposades. P1 - P6 Eix cívic 136.500 1 Passarel·la amb pas de vianants 84 1.100 92.400 18.480 110.880 110.880 2 Ampliacions vorera Fase 1 116 50 5.800 1.160 6.960 6.960 1 P2 Ampliacions vorera Fase 2 977 50 48.850 9.770 58.620 58.620 2 P3 Estudi de Cami Escolar (La Jota, La Sardana) 2 3.000 6.000 1.200 7.200 7.200 1 -2 Resolució punts conflictius per a la mobilitat dels vianants: 3 passos de vianants 3 800 2.400 480 2.880 4 nous guals i redissenyar-ne un 5 500 2.500 500 3.000 P4 1 Desplaçar l'obstacle existent al c. Mallorca (Fase 1). 1