ACTA NÚM. 5/2010 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 26 DE MAIG DE 2010 Badia del Vallès, vint-i-sis de maig de dos mil deu. El Ple de la corporació quan son les dinou hores i deu minuts, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària sota la presidència de l'Alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno PSC Raquel Gracia Peral PSC David Sanuy Sales PSC Montserrat Carbonell Rosell PSC Montserrat Jiménez Molina PSC Isabelo Pacheco Sáez PSC Antonio Sabariego Guerrero PSC Pau Dominguez García PSC Montserrat Domínguez Garcia PSC Mercedes Bermudez López PSC Sergio Escribano García AEB Juan Antonio Pérez Jiménez AEB Montserrat Montañés Navarro AEB Antonia Escriva Castellanos PP Eusebio Argueta Chica ICV-EUiA Marta Figueras i Badia CIU Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudéns que certifica, i amb la presència de l'interventor, senyor Esaú Soto Martínez. Oberta la sessió per l'Alcaldessa amb el quòrum necessari, es procedeix a resoldre els assumptes de l'ordre del dia, adaptant-se els següents acords: L'alcaldessa diu: Abans de començar dir que es treu el punt cinquè. Que es deixarà pel ple del mes que ve. 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR Intervé la senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, que diu: "Jo rectificar una línia a la pàgina 25. En una de les meves intervencions on sembla que afirmo que "CiU a l'estat espanyol està a l'oposició i no té sentit de govern". No. "No te responsabilitat de govern". El sentit de govern no el deixem de tenir mai". Comprovada la gravació de l'acta, es constata que la Sra Figueras diu "sentit de govern". Per tant, no es rectifica l'acta. S'aprova sense necessitat de lectura l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 28 d'abril de 2010, atès que tots els membres del consistori disposaven del text abans de la sessió. 2. CONEIXEMENT RESOLUCIONS ALCALDIA La Corporació es dóna per assabentada de les següents resolucions de l'Alcaldia: 1 1. Núm. 1109/09, d'aprovar els documents fase O i ADO per import de 1.389,04 euros, tramesos per les diferents Àrees gestores de les despeses. 2. Núm. 251/10, de justificar la subvenció atorgada per l'Àrea d'Educació de la Diputació de Barcelona, per import de 2.875,93 euros, i destinada a donar suport a l'acompanyament a l'escolaritat i èxit escolar. 3. Núm. 252/10, de concessió d'una bestreta per import de 1.500,00 euros, al senyor David Sanuy Sales, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària d'estiu de 2010. 4. Núm. 253/10, de concessió de llicència urbanística núm. 2010/034 al senyor Amador López Mongay, en representació de Telefònica de España. 5. Núm. 254/10, de justificar la subvenció atorgada per la Diputació de Barcelona, per diversos imports, destinada a donar suport a diferents activitats. 6. Núm. 255/10, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 3.920,83 euros, segons la relació comptable d'ordres de pagament núm. 0/2009/031. 7. Núm. 256/10, de sol.licitar una subvenció al Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya, per import de 22.100 euros, i destinada a programes d'atenció a la comunitat gitana. 8. Núm. 257/10, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 9. Núm. 258/10, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular conductor, al senyor Tomàs Martínez Navarro. 10. Núm. 259/10, de desestimació de les al.legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 11. Núm. 260/10, de convocatòria del Ple municipal ordinari pel dia 28 d'abril de 2010. 12. Núm. 267/10, de procedir a l'arxiu de diferents expedients sancionadors, relacionats a l'annex 10021411, per desconeixement de la identitat dels presumptes infractors, i incoar procediment sancionador per incompliment de l'obligació de facilitar la identitat del conductor. 13. Núm. 268/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10021410. 14. Núm. 269/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10023012. 15. Núm. 264/10, de donar de baixa la llicència per a la tinença i conducció de gos potencialment perillós a nom del senyor Manuel Galán Rodriguez, per defunció del gos. 16. Núm. 265/10, de modificar el nom de l'entitat "Associació Cultural las Rocieras de Badia del Vallès", que passarà a ser "Associació Cultural Can Sanfeliu de Badia del Vallès", atesa la petició dels interessats. 2 17. Núm. 266/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 23 d'abril de 2010. 18. Núm. 267/10, de concedir a la senyora Pilar Marzábal Expósito, l'abonament de la matrícula del master en Política Social i Mediació Comunitària, impartit a la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona. 19. Núm. 268/10, de concessió d'una bestreta per import de 200,00 euros, a la senyora Victoria Henderson Eguiluz, sense interès i a compte de les retribucions de la mensualitat de maig de 2010. 20. Núm. 269/10, de concessió d'una bestreta per import de 1.500,00 euros, a la senyora M. del Mar Medina Ponce, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària d'estiu de 2010. 21. Núm. 270/10, de declarar extingit el contracte de substitució del senyor Antonio Jabalera Mateo, por reincorporació del treballador senyor Ginés Sánchez Amo. 22. Núm. 271/10, de contractació del senyor Neo Moreno Crespo amb la categoria d'oficial 1a serraller, mitjançant contracte laboral temporal per circumstàncies de la producció, amb efectes del dia 15 d'abril i fins el 14 d'agost de 2010. 23. Núm. 272/10, de modificar el full de salari de la senyora Jennifer Carrillo Contreras, a causa de l'inici de permís per maternitat posterior a la confecció de la nòmina del mes de març. 24. Núm. 273/10, de concessió d'ajuts de fons social segons Conveni i Acord regulador del personal, a diferents treballadors que ho havien sol.licitat, corresponents al mes d'abril de 2010. 25. Núm. 274/10, d'autoritzar la senyora Vanessa Real Garcia l'OVP mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local de l'av. Burgos, 38, durant el període del 8 d'abril de 2010 fins el 31 de juliol de 2010. 26. Núm. 275/10, d'autoritzar la senyora Rosario Guerrero Garcia l'OVP el dia 23 d'abril de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada de venda de flors. 27. Núm. 276/10, d'autoritzar la senyora Dolores Serrano Torres l'OVP el dia 23 d'abril de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada de venda de flors. 28. Núm. 277/10, d'autoritzar la senyora Ana Fernández Santiago l'OVP el dia 23 d'abril de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada de venda de flors. 29. Núm. 278/10, d'autoritzar la senyora Rosario Guerrero Garcia l'OVP els dies 1 i 2 de maig de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada de venda de flors. 30. Núm. 279/10, d'autoritzar la senyora M. Luisa Santiago Fernández la l'OVP el dia 23 d'abril de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada de venda de flors. 31. Núm. 280/10, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 3.993,32 euros, segons la relació comptable d'ordres de pagament núm. 0/2009/018. 32. Núm. 281/10, d'aprovar la reposició de fons per a bestretes de caixa fixa per un import total de 3.973,64 euros, segons la relació comptable d'ordres de pagament núm. 0/2009/019. 3 33. Núm. 282/10, de variacions de la nòmina del personal corresponents al mes d'abril de 2010. 34. Núm. 283/10, de nomenar substitucions en els càrrecs d'Intervenció i Tresorer diferents dies, per absència d'ambdós titulars. 35. Núm. 284/10, d'autoritzar el senyor Manuel Morales del Rosario l'OVP el dia 23 d'abril de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada per a l'exposició i venda de cervesa a la Plaça Major. 36. Núm. 285/10, d'autoritzar la senyora M. Angeles Fernández Contreras l'OVP el dia 23 d'abril de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada per a la venda de flors. 37. Núm. 286/10, d'autoritzar el senyor José Alburquerque Alburquerque l'OVP mitjançant la instal.lació de terrassa d'estiu, davant el local de l'av. Burgos, 2, durant el període del 1 de juny de 2010 fins el 31 d'agost de 2010. 38. Núm. 287/10, d'autoritzar la senyora Isabel Granero Nogueira l'OVP el dia 21 d'abril de 2010 fins el 23 d'abril de 2010, mitjançant la utilització d'espai de 22,5 m2 per l'ovp de maquinària d'estudi geotècnic del terreny,al c/ d'Algarve, 2. 39. Núm. 288/10, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial número 1/2010, atesa la sol.licitud del senyor Jorge Fernández Fuentes, a causa de haver sofert caiguda al carrer per presumpte mal estat del paviment. 40. Núm. 289/10, de desestimar la reclamació interposada per la senyora Ramona Luque Moreno, a causa d'haver sofert caiguda al carrer, per no existir relació de causalitat entre els fets i l'actuació de la Corporació. 41. Núm. 290/10, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial número 2/2010, atesa la sol.licitud del senyor Alejandro Ambrosio Gragera, a causa de haver sofert caiguda al carrer per presumpte mal estat d'una llamborda. 42. Núm. 291/10, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial número 3/2010, atesa la sol.licitud de la senyora Sonia Duran Badillo, a causa de haver sofert caiguda al carrer per presumpte mal estat de la rampa del mercat municipal. 43. Núm. 292/10, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial número 4/2010, atesa la sol.licitud de la senyora Maria Isabel Rabaza Carcelero, a causa de la caiguda d'una branca d'arbre al damunt del seu vehicle, per causes atmosfèriques. 44. Núm. 293/10, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial número 5/2010, atesa la sol.licitud de la senyora Sara Inmaculada Castejón Jiménez, a causa de la caiguda d'una branca d'arbre al damunt del seu vehicle, per causes atmosfèriques. 45. Núm. 294/10, de donar d'alta al padró del mercat ambulant la senyora Teresa Fernández Fernández, com a titular de la parada núm. 104-105. 46. Núm. 295/10, de procedir a l'arxiu de diferents expedients sancionadors, relacionats a l'annex 10021411, per desconeixement de la identitat dels presumptes infractors, i incoar procediment sancionador per incompliment de l'obligació de facilitar la identitat del conductor. 4 47. Núm. 296/10, de reconèixer al senyor Antonio Rodriguez Heredia una antiguitat de 3 anys, fixant-se el 30 d'abril de 2007 a efectes de còmput d'ulterior consolidació de triennis. 48. Núm. 297/10, d' aprovar i signar un Conveni amb l'Agrupació d'Integrants de Grups Musicals de Badia (AIGMB) per la Dinamització dels Bucs d'assaig ubicats al Casal de Joves de Badia del Vallès, per un total de 2.000,00 euros. 49. Núm. 298/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 30 d'abril de 2010. 50. Núm. 299/10, d'acceptar diferents subvencions atorgades per la Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat, destinades a activitats d'Acció Social i Cultural, per un import total de 178.355,17 euros. 51. Núm. 300/10, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular conductor, al senyor Joaquin Navarro Riera. 52. Núm. 301/10, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular conductor, al senyor Juan José Gil Castro. 53. Núm. 302/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10024498. 54. Núm. 304/10, d'autoritzar la senyora Rosa M. González Rodríguez l'OVP des del dia 14 al 16 de maig de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada de 4 m2 per a la venda de 4 m2 per a la venda d'articles de regal, a la Plaça Major. 55. Núm. 305/10, d'autoritzar el senyor Juan Diego Carreras Albella l'OVP el dia 1 i 2 de maig de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada de 5 m2 per a la venda de begudes i menjar envasat. 56. Núm. 306/10, d'autoritzar la cessió del dret d'utilització privativa de la plaça d'aparcament núm. 152 a favor del senyor Manuel Lallave Carrillo, fins el dia 2 d'octubre de 2052. 57. Núm. 307/10, de declarar la caducitat de les inscripcions i aprovar la baixa del padró Municipal d'Habitants diferents persones, per haver transcorregut el termini de dos anys sense que s'hagi realitzat la renovació de la inscripció obligatòria per a ciutadans estrangers no comunitaris. 58. Núm. 308/10, d'organització de la festa de Carnaval per als centres escolars de la població, població adulta i infantil, i adjudicar diferents actuacions per import total de 17.380,50 euros. 59. Núm. 309/10, d'aprovar el pla d'ocupació denominat Treballs de Rehabilitació d'Equipaments Municipals, i sol.licitar al Servei d'Ocupació de Catalunya una subvenció de 240.000,00 euros. 60. Núm. 310/10, d'obrir un compte corrent específic per a la gestió dels recursos lliurats amb càrrec al Fons Estatal per l'Ocupació i la Sostenibilitat Local, amb l'entitat Caixa d'Estalvis de Catalunya. 61. Núm. 311/10, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 30 d'abril de 2010. 5 62. Núm. 312/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 7 de maig de 2010. 63. Núm. 313/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10026274. 64. Núm. 314/10, de disposició de les vacances de la senyora Dolores Albadalejo Domene. 65. Núm. 315/10, de concessió d'una bestreta per import de 1.500,00 euros, a la senyora M. Dolors Castro Collado, sense interès i a compte de les retribucions al llarg dels 24 mesos posteriors a la seva concessió. 66. Núm. 316/10, de designar el senyor Luis Carlos Sánchez Muñoz, responsable informàtic de l'Ajuntament, per a les tasques de gestió de la plataforma eaCat. 67. Núm. 317/10, de donar de baixa el rebut sobre activitats econòmiques, exercici 2007, a nom de la Societat Municipal Badia 2004 Promocions, S L per import de 877,75 euros. 68. Núm. 318/10, d'aprovar la proposta de baixes presentada per l'ORGT, referent a rebuts per subministrament d'aigua. 69. Núm. 319/10, d'estimar la reclamació de responsabilitat patrimonial presentada per la senyora Isabel Cegarra Martínez i el senyor José M. Cotie Calvo, per danys soferts a la cambra del mercat municipal. 70. Núm. 320/10, de concessió d'una bestreta per import de 300,00 euros, al senyor Rafael Ortega Rodriguez, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària d'estiu de 2010. 71. Núm. 321/10, de concessió d'una bestreta per import de 600,00 euros, al senyor José Luis Soto Martínez, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària d'estiu de 2010. 72. Núm. 322/10, d'aprovar l'expedient núm. 07/2010, de generació de crèdits a partides pressupostàries de l'exercici de 2010. 73. Núm. 323/10, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat el senyor José M. Soberino Pérez. 74. Núm. 324/10, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat el senyor Francisco Cegarra Buendia. 75. Núm. 325/10, de fer efectiva la baixa del senyor Ivan Enrique Guisado Martínez, i finalitzar l'expedient núm. 22/09, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 76. Núm. 326/10, de fer efectiva la baixa de diversos veïns, i finalitzar l'expedient núm. 25/09, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 77. Núm. 327/10, de fer efectiva la baixa de la senyora Petrona Luisa Palacios de Peralta, i finalitzar l'expedient núm. 26/09, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 6 78. Núm. 328/10, de fer efectiva la baixa de la senyora Maria Cinta Aparicio Vidiella, i finalitzar l'expedient núm. 28/09, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 79. Núm. 329/10, de fer efectiva la baixa del senyor Alfonso Luque Moreno, i finalitzar l'expedient núm. 29/09, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 80. Núm. 330/10, de fer efectiva la baixa del senyor Hadietou Diallo, i finalitzar l'expedient núm. 30/09, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 81. Núm. 331/10, de fer efectiva la baixa del senyor Raul López Obrero, i finalitzar l'expedient núm. 31/09, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 82. Núm. 332/10, de fer efectiva la baixa del senyor Manuel Fernández Fernández, i finalitzar l'expedient núm. 32/09, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 83. Núm. 333/10, d'autoritzar el senyor José M. Rodríguez Navas l'OVP mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local del C/ Santander, 6, durant el període del 1 de maig de 2010 fins el 31 de juliol de 2010, i del 1 al 30 de setembre de 2010. 84. Núm. 334/10, d'autoritzar la renovació de la concessió de reserva d'aparcament al senyor Antonio Gil Mora, davant el seu domicili del C/ Porto, 13. 85. Núm. 335/10, d'autoritzar la senyora Josefina Giral Perelló l'OVP mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local de l'av. Mediterrània, 28, durant el període del 1 de juny de 2010 fins el 30 de setembre de 2010. 86. Núm. 336/10, de fer efectiva la baixa del senyor Francisco José Sánchez Heredia, i finalitzar l'expedient núm. 33/09, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 87. Núm. 337/10, de fer efectiva la baixa del senyor Miguel Fortes Picas, i finalitzar l'expedient núm. 34/09, d'acord amb l'informe del Consell d'Empadronament. 88. Núm. 338/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 14 de maig de 2010. 89. Núm. 339/10, de donar publicitat a l'annex I de relació d'aspirants admesos i exclosos en el concurs oposició de quatre places d'agents de la Policia Local. 90. Nüm. 340/10, d'aprovar l'expedient núm. 04/2010, de generació de crèdits a partides pressupostàries de l'exercici de 2010. 91. Núm. 341/10, de sol.licitar una subvenció de 96.348,00 al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, destinada al Pla Educatiu d'Entorn per al curs escolar 2010-2011. 92. Núm. 342/10, de concessió d'una bestreta per import de 300,00 euros, al senyor Blas Rojo López, sense interès i a compte de les retribucions de la mensualitat de maig de 2010. 93. Núm. 343/10, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor de la tinenta d'alcaldessa senyora Montserrat Carbonell Rosell. 94. Núm. 344/10, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor de la tinenta d'alcaldessa senyora Montserrat Carbonell Rosell. 7 L'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Marta Figueras, del grup municipal del CiU, que diu: "Gràcies, senyora Alcaldessa. A mi m'ha sorprès llegir la resolució 18. Desprès, m'han preocupat les resolucions 39, 40, 41 i 42, donat que totes elles estan relacionades pel mal estat de la via pública que fa temps que ens arrastra, i simplement per si vostès tenien algun comentari al respecte". L'alcaldessa diu: "Quina és la pregunta concreta?" La senyora Marta Figueras, del grup municipal de CIU, diu: "La pregunta sobre la número 18 és...bé, com és que s'ha decidit a la Pilar per a fer aquest màster etc, i com es que ho assumeix l'Ajuntament i demès? No és cap crítica ni molt menys, és que m'ha sorprès llegir-ho i per tant demano més informació al respecte. I la segona es que ens hem de plantejar com pot ser que ja hi hagin 4 reclamacions o incoació d'expedients relacionats amb el mal estat de la via pública. Llavors, ara jo els hi podria preguntar que em donessin informació sobre cadascuna d'aquestes incoacions d'expedients i d'aquestes reclamacions, en quin estat està". Seguidament intervé la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "Jo tinc la número 12. La meva pregunta es perquè s'ha arxivat. I la resta, la 41, 42, 43 i 44, les mateixes que la senyora Marta Figueras de CIU. Perquè últimament els incidents per aquest tema passen molt sovint, i adherir-me a la pregunta ja que és el mateix plantejament". Pren la paraula el senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Era per a comentar el tema de la número 66, 67 i 68. La 66 voldríem saber quina és la tasca de la plataforma EACAT. La número 67 es saber una mica d'informació sobre el tema dels rebuts de la Societat Municipal BADIA 2004, si queden molts per a cancel.lar, de com està la situació d'aquesta societat. I per últim és la d'una proposta de baixa presentada per l'ORGT sobre el tema de subministraments d'aigua, que es saber quin tipus de subministres d'aigua son, de quines partides estem parlant, quines quantitats, etc. etc.". L'alcaldessa diu: "Sinó hi ha més preguntes passaríem a contestar. Sobre els expedients de responsabilitat patrimonial respon la senyora Montserrat Carbonell". Pren la paraula la senyora Montserrat Carbonell, tinenta d'alcaldessa quarta, que diu: "Sobre els expedients dir que tot i que a la Comissió Informativa ja es va més o menys explicar els expedients que s'havien incoat, que s'havien estimat i que s'havien desestimat, si el que vol és una informació més detallada doncs a la propera Comissió Informativa portarem el detall de cada expedient que s'ha incoat". Intervé seguidament la senyora Raquel Gracia, tinenta d'alcaldessa segona, que diu: "Aquest és un curs que ens ha ofert la Diputació de Barcelona i que, com tants d'altres que ofereix per altres treballadors, entra dintre de les ofertes formatives que hi ha per a treballadors i treballadores de la casa, i a petició de la coordinadora de Serveis Socials, vam considerar adequat que la treballadora social Pilar Marzábal fes aquest màster, que en una gran part es finançada per la Diputació de Barcelona, i nosaltres hem de pagar 583,00 euros. Forma part de l'oferta de formació que hi ha pels treballadors de la casa, i hem considerat que és interessat per a aquest àmbit". L'alcaldessa diu: "Quedava també pendent les funcions de l'informàtic en el tema de la plataforma". Pren la paraula la senyora Montserrat Carbonell, tinenta d'alcaldessa quarta, que diu: Si, és senzillament el tràmit, qualsevol tràmit que s'hagi de fer: demanar certificats, per exemple de la secretària o de l'alcaldessa que tenen certificats digitals i tot això, llavors ell és que 8 s'encarrega de fer tots els tràmits que s'hagi de fer a la Generalitat a través de l'EACT. És senzillament això". L'alcaldessa diu: "Respecte la 67 i 68, el senyor David Sanuy te la paraula". Intervé el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde tercer, que diu: "Ara mateix no tinc aquesta informació, però si de cas, a la propera Comissió Informativa us ho faríem arribar, perquè ara mateix no sabria contestar". 3. INCOACIÓ EXPEDIENT DE DELIMITACIÓ GRÀFICA DEL PERÍMETRE CORRESPONENT A LA TRAMA URBANA CONSOLIDADA DE BADIA DEL VALLÈS Es dóna lectura de la proposta presentada. Seguidament, l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Pau Domínguez, regidor d'Habitatge, que diu: "Molt breument. La darrera Comissió Informativa ja vam explicar en què consistia la proposta de l'Ajuntament de les trames urbanes consolidades, o més conegudes com a TUC. L'objectiu del nou text es preservar el model de comerç basat en l'equilibri territorial i la cohesió social, i preveu que les implantacions de noves superfícies comercials es localitzin a les trames urbanes consolidades del nostre poble. La TUC és el conjunt de sòl urbà on d'acord amb el plantejament urbanístic vigent, existeix continuïtat d'edificis amb ús residencial, en el qual els usos comercials estan integrats amb els residencials. És per això que avui presentem una trama urbana consolidada que no només te en compte les zones on ja tenim el comerç del nostre municipi, sinó que proposem aquelles zones on pensem que en un futur podrem tenir espais comercials, que donin vida i prosperitat al nostre comerç i un millor servei als nostres ciutadans". L'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Marta Figueras, del grup municipal del CiU, que diu: "Nosaltres donarem suport a la proposta de la delimitació de la trama urbana consolidada de Badia, donat que creiem que acompleix els principis que condicionen aquesta regulació com poden ser, sobretot la consecució de l'equilibri territorial, es a dir una ordenació administrativa de l'espai, i de l'altra que es defensa el model de ciutat compacta que l'ús residencial intenta harmonitzar amb les activitats comercials i de serveis, donant cobertura a les necessitats dels habitants del municipi. També es té en compte la tipologia específica territorial de Badia on pràcticament la totalitat del límit del territori coincideix amb el límit de la TUC. Per tant, donarem suport". Intervé seguidament el senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "El grupo municipal al que yo represento, dará apoyo a la propuesta". A continuació l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Sergio Escribano, del grup de l'AEB, que diu: "Nosaltres ens abstindrem. Hem trobat a faltar la invitació, la possibilitat de participar en la definició d'aquesta trama urbana. També hem de dir que és molt possible que no hagués diferit massa del que s'ha acabat presentat per part de l'equip de govern, però ens hagués agradat participar, per tant ens abstindrem". Seguidament es procedeix a la votació de la proposta presentada, que s'aprova per 14 vots a favor (PSC, PP, ICV-EUiA, CiU), i 3 abstencions (AEB). S'acorda: Atesa l'entrada en vigor del Decret Llei 1/2009, de 22 de desembre, d'ordenació d'equipament comercials i tenint en compte que Badia del Vallès es una població amb més de 5.000 habitants Vist el projecte de delimitació de trama urbana de Badia del Vallès redactat pels serveis tècnic de l'àrea d'Acció Territorial, medi ambient, promoció econòmica i via pública. 9 S'acorda: Primer.- Incoar expedient administratiu de delimitació gràfica del perímetre corresponent a la trama urbana consolidada de Badia del Vallès, als efectes previstos pel Decret llei 1/2009, de 22 de desembre, d'ordenació dels equipaments comercials, segons documentació adjunta (Memòria i documentació gràfica) Segon.- Sotmetre a informació pública l'expedient per un termini d'un mes mitjançant la publicació d'anunci al tauler d'anuncis de la corporació i al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, amb caràcter prèvia a la seva aprovació pel Ple de la Corporació." Tercer.- Fer tramesa del expedient a la Direcció General d'Urbanisme de la Generalitat de Catalunya. 4. CONVENI DE COL·LABORACIÓ AMB LA MANCOMUNITAT DE MUNICIPIS DE L'ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA PER LA COMPENSACIÓ DE DEUTES Un cop llegida la proposta, s'obre un torn de paraules. Intervé el senyor David Sanuy, tercer tinent d'alcalde, que diu: "La Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana és una entitat supramunicipal finançada pels municipis a càrrec de la participació dels municipis en els tributs de l'Estat. Aquesta entitat en la que aquest Ajuntament hi té participació, ajuda els ajuntaments en el finançament d'obres vertebradores. La quantitat de diners que aporta l'Ajuntament a la Mancomunitat es veu incrementada amb l'aportació que fa la Mancomunitat per a les obres vertebradores que l'Ajuntament pot proposar. Un exemple històric és el pont del riu Sec entre d'altres. Donat que la Mancomunitat ens aporta una quantitat superior a la que nosaltres hem d'aportar a l'hora de comptabilitzar el pagament de les aportacions per part de l'Ajuntament, es pot fer a través d'una compensació de les seves aportacions pels diners que nosaltres hem d'aportar. En això consisteix aquest conveni. Compensar les aportacions de l'Ajuntament amb les que ha de fer la Mancomunitat, de manera que després de la signatura del conveni, quedaran encara a disposició de l'Ajuntament una quantitat d'1.400.000 euros per a desenvolupar obres vertebradores". Intervé el senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "Solamente decir que daremos apoyo a este punto presentado por el equipo de gobierno". A continuació l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Sergio Escribano, del grup de l'AEB, que diu: "Tal i com ha dit el senyor Sanuy, això és un document de col.laboració entre l'Àrea Metropolitana i l'Ajuntament. Aquest matí he estat mirant aquest conveni i clar, nosaltres ens volíem abstenir en aquest punt, però votarem en contra perquè pensem que la informació que se'ns ha donat no correspon al que realment passa. I m'explico. Resulta que el pont del riu Sec, en el seu moment inaugurat. Hem fet un pont! A la ciutadania. Hem fet un pont!. Resulta que ho paga íntegrament l'Àrea Metropolitana. I que l'Ajuntament de Badia del Vallès, la part que havia de pagar del pont no ho ha pagat. Això estem parlant del conveni de col.laboració que va subscriure l'Ajuntament entre l'any 2000 i 2003 amb l'Àrea Metropolitana. Aquests diners no es donen a l'Àrea Metropolitana. 385.000 euros mes o menys, i no es posen. Resulta que del nou conveni que s'estableix amb l'Àrea Metropolitana pels anys 2004-2007, per les obres vertebradores aquestes que ens deia el senyor Sanuy, l'Ajuntament havia de posar a l'Àrea Metropolitana 592.000 euros. Tampoc els ha posat. Total, que resulta que li devem a l'Àrea Metropolitana 972.000 euros que no hem aportat, tal i com estàvem obligats a fer. I l'Àrea Metropolitana està clar que aquests diners de més que ens donen, me'n recordo que el senyor Jimeno deia, "de cada euro que posem, ens tornen 1,40. Clar, l'Àrea Metropolitana per la directriu, segons diu el mateix conveni aquest, la directriu vuitena del conveni que s'havia signat en el 2007, no aporta un duro a l'Ajuntament perquè l'Ajuntament li deu diners, i li deu diners pel que jo veig en aquell conveni, des de l'any 2000. 10 Es a dir que, segons nosaltres hi ha un descontrol absolut i portem vuit anys sense posar a l'Àrea Metropolitana el que toca. O sigui, nosaltres votarem en contra. Una altra cosa que haig de dir a la resta de regidors és que el 1.400.000 euros aquests que suposadament guanyem en aquest tracte, no apareixen enlloc d'aquest conveni que estem votant. Això no apareix enlloc. Lo del 1.400.000 euros. Que jo no dubto de la paraula del Sr. Sanuy, estic convençut que això és així, però no apareix en lloc. El que estem votant és que l'Àrea Metropolitana ens descompti dels diners que ens havia d'aportar pel CAME (es diu així). Em sonava a Son Gokuu, però diu CAME 2004-2007, doncs els diners que ens havien d'aportar, ens descomptin 972.000 euros del que ens havien de donar, que son els diners que l'Ajuntament els hi deu, i no ha posat". L'alcaldessa diu: "Només per a dir que amb aquest conveni el que estem fent es resoldre una situació irregular que s'estava donant. Si vostès no volen votar a favor de resoldre una situació, doncs estan en el seu dret. En qualsevol cas el que estem dient es que el que volem es resoldre aquesta situació, i es el que s'està posant sobre la taula. Més enllà del com s'ha fet, del fet de que en el conveni aparegui tot, és un reconeixement explícit del que ha passat, i és el que posa. Per tant, ja està, es només això, posar ordre a un tema que estava desendreçat. Per tant, jo passaria a la votació". Seguidament es procedeix a la votació de la proposta presentada, que s'aprova per 12 vots a favor (PSC, ICV-EUiA) 2 abstencions (PP, CiU), i 3 en contra (AEB). S'acorda: Vista la proposta de Conveni a signar entre el Sr. Ramon Torra i Xicoy, Gerent de la Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona i d'altra part la Sra. Eva Menor Cantador, Alcaldessa de l'Ajuntament de Badia del Vallès, que s'adjunta. Atesa la finalitat d'aquest conveni de compensar els imports pendents d'abonar 386.871,71 Euros corresponents al cofinançament de les obres del pont sobre el riu Sec. Aquesta actuació està inclosa al CAME 2000-2003 de la MMAMB i les obres van ser executades íntegrament per aquesta entitat. Que d'altra banda, l'Ajuntament té pendent d'abonar a la MMAMB 592.149,58 Euros corresponents a saldos dels exercicis 2004 a 2008 de les aportacions anuals a la MMAMB basades en la Participació dels Municipis en els tributs de l'Estat. De conformitat amb el que disposen els arts 4.1 d) 4.3 i concordants de la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de regim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació als deures de cooperació i assistència activa entre totes les administracions públiques; i els arts 10 i 57 de la llei 7/1985 de 2 d'abril reguladora de les bases de règim local , i l'art 150 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya que estableixen la possibilitat que els deures de col·laboració i cooperació recíproca entre administracions públiques s'instrumentin a traves de convenis interadministratius, així com els arts 303 a 311 del Reglament d'obres, activitats i serveis de les entitats locals de Catalunya, aprovat per Decret 179/1995, de 13 de juny. S'acorda: Primer. Aprovar i subscriure el conveni de col·laboració entre la MMAMB i l' Ajuntament de Badia del Vallès, amb l'objectiu de compensar els imports pendents d'abonar per un total de 979.021,29 Euros. Segon. Facultar a la Sra. Alcaldessa per a la signatura d'aquest conveni i notificar als interessats. 11 5. COMPTE GENERAL 2008 Es retira de l'ordre del dia la proposta d'acord referent a l'aprovació del compte general de 2008. 6. MOCIÓ AEB: PER UNS AJUNTAMENTS LLIURES DE CÀNON DIGITAL Es dóna lectura de la moció presentada, i seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Només demanar disculpes per la moció tant llarga que ha provocat fins i tot tos. I després dir això, que aquest cànon és absolutament injust, perquè pressuposa que qualsevol persona que compri un material digital doncs farà un nus lícit d'aquest material, gairebé ens està dient pirates a tots perquè hem de pagar-ho. I està clar que segurament aquesta administració, i segurament moltes persones fan còpies destinades a ús privat, ni copiar ni emmagatzemar continguts subjectes a dret d'autor, perquè aquesta casa no és al que es dedica, i per tant ens en sembla absolutament injust que cada equip que comprem de suport digital, doncs haguem de pagar aquest cànon, i per tant demanem l'exempció d'aquest pagament, i que se'ns tornin els diners que ja s'hagin pagat des de la posada en funcionament d'aquest cànon absolutament injust". L'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Marta Figueras, del grup municipal del CiU, que diu: "Només dir que nosaltres donarem suport a aquesta moció, votarem a favor, perquè considerem, com ha dit el company Escrivano, que aquest cànon el que fa es anar en contra de la presumpció d'innocència, que és un dels pilars del nostre sistema democràtic, o sigui està donant per fet que tots nosaltres farem ús il·legítim de determinat material. I posats a fer, també ens podrien posar un cànon perquè cada vegada que comprem un bloc de folis, i si tenim un foli perquè no se, podríem començar a copiar llibres, a fer fotocòpies i a repartir-los. Es a dir, que si ens posem aquí...en fi, que donarem suport a aquesta moció, lo l'ampliaria, no solament als ajuntaments sinó en general". Seguidament intervé la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "Només per a dir que nosaltres també recolzarem aquesta moció. Estem completament d'acord". Es passa a votació, i s'aprova per unanimitat la moció presentada pel grup municipal de l'Alternativa d'Esquerres per Badia i que literalment diu: "Atès que la reforma del text refós de la Llei de Propietat Intel·lectual, aprovada per Reial Decret 1/1996 de 12 d'abril, i portada a terme per la llei 23/2006 de 7 de juliol, ha suposat, entre altres coses, la reforma del règim de compensació equitativa per còpia privada, tot definint un procediment específic per a la determinació d'aquesta compensació equitativa als equips, aparells i suports materials que poden ser usats per fer còpies privades de materials subjectes a propietat intel·lectual. Atès que l'Ordre/Pre/1743/2008 de 18 de juny establí la relació d'equips, aparells i suports material subjectes al pagament de la compensació equitativa per còpia privada, així com les quantitats aplicables a cadascun d'ells i la distribució entre les diferents modalitats de reproducció. Aquesta compensació, que partir d'ara anomenarem "cànon digital", terme amb la qual se la coneix popularment, és de pagament obligatori per a tots els ciutadans en l'adquisició d'aquests equips i suports electrònics. Atès que els ajuntaments i altres administracions utilitzen un gran nombre d'equips, dispositius i suports afectats pel pagament del cànon digital, els qual són usats exclusivament per a les funcions relacionades amb la pròpia activitat i els continguts generals per les pròpies administracions. Aquestes activitats res tenen a veure amb els 12 continguts subjectes a drets de propietat intel·lectual, donat que les administracions públiques ho tenen prohibit per llei. Atès que el setembre de 2007, el Comissari Europeu de Mercat interior i Serveis, constarà que els sistemes de compensació per còpia privada de produccions sotmeses a propietat intel·lectual establerts per la legislació estatal espanyola son injustos, perquè paguen tant els consumidors que realitzen actes de còpia privada com els que no, i perquè el cànon s'aplica a suports i aparells (llapis de memòria USB, DVD verges, ordinadors personals, i altres) que es poden utilitzar per a fer còpies privades, però que també s'usen amb altres finalitats. Atès que el mateix Comissari Europeu conclou que només han de gravar-se amb cànons els suports i equips que es puguin utilitzar per a fer còpies destinades a l'ús privat. Considera en aquest sentit que els equips usats amb finalitats professionals, com és el cas de les empreses i administracions públiques, no haurien de ser gravats amb cànons. Atès que ja existeix jurisprudència en diferents jutjats i Audiències Provincials, les quals s'han pronunciat a favor dels que han reclamat i demostrat que la finalitat del suport o equip que han adquirit no era la còpia privada. Atès que el Consejo de Estado ha recomanat al govern estatal un nou sistema de cànon que no pressuposi que cada suport o equip vagi a ser utilitzat per a la realització de còpies privades. Aquesta recomanació, entre d'altres, es recull en un dictamen emès el passat 18 de març pel Consejo de Estado sobre el Projecte de llei d'Economia Sostenible, el qual va ser aprovat l'endemà pel Consell de Ministres. Atès que centenars d'associacions cíviques, empresarials, sindicals i professionals, així com desenes d'ajuntaments, s'han adherit a la campanya que reclama que s'eximeixi del pagament del cànon digital a aquelles administracions, empreses i organitzacions que no fan ús dels suports i equips informàtics i digitals per copiar i emmagatzemar continguts subjectes a drets d'autor. Atès que tot l'exposició anterior confirma que els pagaments realitzats per les Administracions Públiques en matèria de cànon digital en adquirir equips i suports electrònics va en contra dels text i l'esperit de la Llei de Propietat Intel·lectual la qual manifesta que "si el perjudici al titular és mínim, no podrà originar una obligació de pagament" (Llei de Propietat Intel·lectual, art. 25 ­ 4). El grups municipal de l'Alternativa d'Esquerres per Badia proposa a l'Ajuntament en ple l'adopció dels següents acords: Primer. Sol·licitar al Govern Espanyol el canvi de l'actual reglament de la Llei en el sentit que s'eximeixi els ajuntaments del pagament del cànon digital, donat que està suficientment acreditat que el destí i ús dels aparells i suports no és la còpia i reproducció de continguts subjectes a propietat intel·lectual. Segon. Demanar al Govern Espanyol que reglamenti la devolució per part de les Entitats de Gestió de Drets d'Autor del cànon digital ja abonat pels ajuntaments, des de l'entrada en vigor del reglament que des de l'any 2008 grava la compra d'equips i suports digitals. Tercer. Traslladar aquest acord al Govern de l'Estat, al Parlament Espanyol, al Parlament de Catalunya, a la Federació de Municipis de Catalunya i a l'Associació de municipis de Catalunya." 7. MOCIÓ AEB: PER UNS ESPAIS URBANS MÉS NETS I CREATIUS 13 Es dóna lectura de la moció presentada, i seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Només defensar una miqueta la nostra proposta que es intentar racionalitzar una miqueta el tema dels graffitis a Badia, intentant posar odre. Bàsicament és el que intentem amb aquesta proposta. Veiem que pràcticament s'ha declarat la guerra als carrers entre les persones que es dediquen a intentar treure els graffitis i els graffiteros i bueno, nosaltres pensem que es podria intentar fer una actuació per a posar ordre a aquesta, entre cometes, guerra. Se'ns va comunicar per part del govern que hi havia unes accions que demanem a la moció, que algunes s'havien començat a fer, i algunes ja feia temps que es feien, i que hi havia d'altres que no s'havia valorat, i que se'ns explicaria una miqueta que estava fent l'Ajuntament respecte aquest tema. Encara no hem rebut la informació tot i que estem a l'espera, però mantenim la moció perquè, bueno...per a intentar ajudar en la mesura de les nostres possibilitats a que això es tiri endavant i posar una mica d'ordre en el tema". L'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Marta Figueras, del grup municipal del CiU, que diu: "Nosaltres creiem que necessàriament no ha de perquè ser una sol.lució al tema, es a dir, no creiem que siguin els mateixos agents les persones que es dediquen a fer tacs, es a dir gargots barroers a les parets, demostrant el seu al nivell d'incivisme, que la gent que es dedica a fer graffitis artístics. Tanmateix si que és cert que habitualment, quan hi ha un graffiti posat els incívics no van allà a tatxar-lo, per tant en aquest sentit pot ser una de les mesures a tenir en compte. Una altra de les mesures necessàriament seria posar-nos ja d'un cop mans a l'obra en el tema de les actuacions contra les actituds incíviques a Badia. Nosaltres donarem aquest suport per això, perquè aquesta pot ser una de les vies, tot i que considerem, insisteixo, que no és una solució perquè no son la mateixa gent. Això des de la nostra perspectiva. Però també per una altra, que és veritat que enguany l'art està molt comercialitzat, l'art que hi ha als museus i exposicions està molt comercialitzat i s'ha de donar via a les noves formes d'expressió com poder ser els graffitis, per tant si que és cert que hauríem de tenir un espai on aquestes noves vies puguin dur-se a terme de forma ordenada i reglada, i per això donarem suport". Seguidament intervé la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "Nosotros daremos soporte a la moción porque entendemos que...bueno, en principio no sabíamos si realmente se seguía presentado o no, porque en la Junta de Portavoces se explicó lo que ha comentado el Sr. Sergio, que había unas pautas en cuanto a las pinturas de graffiti que ya se estaban llevando a cabo. Nosotros entendemos que esta pintura, estos dibujos, no se como calificarlos, que posiblemente nosotros y más la generació mia, pues no los entendamos muy bien, pero que los jóvenes tienen necesidad de expresarse y su medio de expresarse es este. Si se puede canalizar y se puede buscar la forma de que realmente se haga en los lugares apropiados, pues por mi parte no queda más que decir que en el punto tercero, es que ofrezco la persiana de nuestro local. Siempre que no pinten un cuervo, que pinten la gaviota". Pren la paraula la senyora Raquel Gracia, tinenta d'alcaldessa d'Acció Social i Cultural, que diu: "Nosaltres votarem a favor de la moció perquè sí que és veritat que el que es proposa en ella és totalment coherent amb la línia de treball que ja tenim encetada des del departament de Joventut i l'Àrea de Territori, en fets per exemple com el tema de recuperació d'espais que des de l'Àrea de Territori estant reservant perquè es pugui treballar amb els graffiters. I amb fets com per exemple la col.laboració que estem començant en dur a terme amb un professor de l'institut IES Badia que ens va proposar de fer un taller de graffitis per a treballar el tema i per donar reconeixement al tema com una manera d'expressió artística. Si que és veritat que des del departament de Joventut em demanaven que fes dos comentaris a la vostra proposta, i que va una mica en la línia del que comentava la Marta. Primer, en el segon atès, em comentaven que ells consideraven que no hi ha una contestació contra l'Ajuntament, sinó una mica és una revel-lió contra el món adult, el tema dels tacs aquests que es fan, i no tan sols localitzat o contra l'Ajuntament concretament. I després en el cinquè atès una mica el mateix, les persones que fan els tacs no és el mateix que les persones que consideren el graffiti com una 14 expressió d'art, i em sembla una mica optimista pensar que amb el desenvolupament d'aquests acords, anés a reduir de forma considerable els tacs. Però bueno, una cosa no treu l'altra, si que és veritat que s'ha de treballar el tema dels tacs que son una expressió d'incivisme per una banda, i el tema dels graffitis...o no, depèn de com es consideri, el tema dels graffitis amb els nostres joves com una forma d'expressió artística". Es passa a votació, i s'aprova per unanimitat la moció presentada pel grup municipal de l'Alternativa d'Esquerres per Badia i que literalment diu: "Atès que el govern municipal ha iniciat una campanya de repintat de parets i altre mobiliari urbà al nostre municipi. Atès que han començat a aparèixer els primers signes de contestació dels grafiters que en alguns casos es plantegen la situació com un repte contra l'ajuntament. Atès que en altres ocasions ja hem comprovat al nostre municipi que en el moment que baixa la pressió de repintat per part de l'ajuntament els grafitis (sobretot tangs sense gaire valor estètic) tornen dominar les parets. Atesa la necessitat de provocar un canvi d'actitud en els grafiters si es vol de veritat comptar amb ells per a la millora de la ciutat i considerant que aquest canvi només es podrà produir a través del diàleg i la col·laboració. Atès que fomentar i permetre la creació artística "grafitera" és l'única forma de disminuir la presència dels tangs (marc o firma d'alguns grafiters que taquen, sense distinció i sistemàticament, el panorama de la ciutat) en parets, aparadors, persianes, mobiliari urbà. El grup municipal de l'Alternativa d'Esquerres per Badia proposa a l'Ajuntament en ple l'adopció dels següents acords: Primer. Posar en marxa des de l'àrea de joventut de l'Ajuntament un programa especial de contacte amb els grafiters del municipi. Segon. Establir conjuntament amb els grafiters i l'àrea d'urbanisme un cens de parets i altres espais de pintura de grafitis lliure. Tercer. Coordinar amb l'àrea de comerç una campanya de retolació de persianes de locals comercials comptant amb la col·laboració dels grafiters. Quart. Restar oberts a qualsevol altra proposta en el camí d'establir una bona entesa entre l'Ajuntament i la majoria de joves que es dediquen a aquesta activitat que sempre està entre l'art i l'incivisme." 8. MOCIÓ CIU: SUPORT A LA RESOLUCIÓ DE LA FEDERACIÓ DE MUNICIPIS DE CATALUNYA Es dóna lectura a la moció presentada pel grup municipal de CiU. L'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Marta Figueras, del grup municipal del CiU, que diu: "Com tots vostès saben, en el Parlament de Catalunya es va aprovar una resolució per a donar suport a la legitimitat de l'Estatut d'Autonomia que en el seu dia va ser aprovat per les Corts Generals i també referendat pel poble català. Com tots sabem, en mans del PP està el fet de que aquest Estatut d'Autonomia que tots plegats hem votat a través de Referèndum, estigui en mans del Tribunal Constitucional. De la mateixa manera que des del 15 Parlament de Catalunya s'intenta donar suport a aquesta legitimitat perquè es va fer per les vies correctes, legals i polítiques necessàries per dur-ho a terme, des de la Federació de Municipis de Catalunya es va proposar aquesta moció per a donar suport i adherir-se a aquesta resolució del Parlament, i s'insta als Ajuntaments de Catalunya a donar suport també a aquesta iniciativa. Això és el que es presenta aquí i, simplement demanar el seu suport i comentar que d'una banda, aquest Estatut fa 4 anys que s'està desplegant sense que, obro cometes, se haya roto Espanya, tanco cometes. Aquí no s'ha trencat res, al contrari, estem treballant dintre del marc institucional espanyol sense cap tipus de problema, i s'està desplegant l'Estatut ampliant les competències que nosaltres tenim com a comunitat autònoma. D'altra banda, amb aquest Estatut el que s'intenta és ampliar les competències locals, cosa que nosaltres a nivell municipal ens interessa especialment pel que fa, com diu la pròpia moció, a la futura aprovació d'una llei d'Hisendes Locals que ens permeti gestionar-nos millor municipalment a nivell econòmic i, per últim comentar que tot això està provocant un desgast al Tribunal Constitucional que no és bo en cap cas, no és bo que la ciutadania dubti dels organismes jurídics que en representen i que ens avaluen i d'altra banda també comentar, com tots sabem, que alguns dels apartats, que alguna de les sentències provisionals que al final no s'han aprovat, no han estat acceptades del Tribunal Constitucional, està en contra d'algunes parts de l'Estatut que idèntiques, idèntiques fil per randa estan aprovades pel Govern Balear o per la Comunitat Autònoma d'Andalusia, o per la Comunitat Autònoma de València. Per tant, simplement això, demanar el seu suport". Seguidament intervé la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "Desde esta formación política votaremos en contra de esta moción de CiU y a ver, no voy a argumentar. Está en manos del Tribunal Constitucional, por lo cual cuando dicte sentencia será el momento de cuestionar la inconstitucionalidad o no, según marque este Tribunal. Y me parece muy curioso que por parte de CiU se diga que se está sometiendo a un desgaste del Tribunal Constitucional, cuando el propio Sr. Durán Lleida ha ofrecido que el único miembro componente de este Tribunal Constitucional que es catalán, que bueno, que sería una buena idea que dimitiera, que el desgaste quizá sería el contrario. Y nada más. Básicamente que votamos en contra, que cuanto esté la sentencia que es lo que acatamos, la sentencia del Tribunal, y siempre hemos acatado las sentencias. Y no hay nada más que decir.". A continuació pren la paraula el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Només per a dir unes quantes coses. Ens abstindrem. En aquesta moció de suport a la resolució que es va aprovar a la Generalitat de Catalunya, i els motius son els següents. Pensem que el document que actualment te el Tribunal Constitucional a les mans, no té, algunes de les seves parts no coincideixen amb el document que el poble català va votar en el seu moment. No és el mateix document, no és el mateix Estatut, i per tant, per a nosaltres el text no respecta la voluntat popular, en el sentit de que s'han reduït alguns paràgrafs i algunes afirmacions que per a nosaltres no s'havia de fer sense tornar a preguntar al poble. Per a nosaltres l'Estatut que té en mans el Tribunal Constitucional és un Estatut de mínims. Hi ha conceptes que per a nosaltres son importants i ho hem demostrat amb algunes intervencions en aquest mateix Ple, com és el dret d'autodeterminació dels pobles, que és un element que no està ni mencionat, i per tant nosaltres ens abstindrem". L'alcaldessa diu: "Nosaltres donarem suport a la moció pels mateixos arguments que ha deduït la senyora Marta Figueras, i veritablement el Tribunal Constitucional té un desgast molt important. Vulguem o no, s'està posant en dubte una institució, que penso que també hem d'aprofitar l'avinentesa per a veure que realment tenim una llei que regula el funcionalment del Tribunal Constitucional que ens l'hem de mirar, perquè realment no pot resoldre una situació de fet que s'està donant, independentment de quin sigui l'argument o l'inici de la problemàtica de renovació del mateix. Ara mateix és aquesta, però es pot donar una altra de la mateixa situació, i penso que quan hi ha una realitat que no està suficientment regulada per una llei, la llei ens l'hem de mirar i no passa res, no cau el món 16 per a revisar el que hem fet. I quan es contamina un òrgan judicial, des d'una perspectiva política passen les coses que passen. La senyora Marta Figueras m'ha demanat la paraula per al.lusions, suposo que voldrà contestar a la senyora Antonia". L'alcaldessa cedeix la paraula a la senyora Marta Figueras, del grup municipal del CiU, que diu: "Dues coses. Primer. Encara que això sigui un Estatut de mínims, està clar que si passa pel Tribunal Constitucional ja no serà de mínims, serà inexistent. Per tant, l'hem de defensar. Segon. Pel que fa al desgast del Tribunal Constitucional, hem sembla el colmo que la portaveu del PP afirmi que el desgast del Tribunal Constitucional l'ha provocat el senyor Duran i Lleida. Primer, perquè el senyor Duran i Lleida no te la força suficient a nivell popular com perquè tot el que ell digui sigui pres fil per randa, i a partir d'ell, el Tribunal Constitucional i qualsevol altre institució que tingui plena legitimitat respecte els seus ciutadans, deixi de tenir-la perquè el senyor Duran i Lleida fa alguna afirmació sobre algú dels membres del Tribunal. Em sembla el colmo. El desgast del Tribunal Constitucional, per què ve degut? Per moltes coses, per molts factors, però hi ha una que és molt important, i és que el ciutadà se n'adona perquè no som tontos, tots plegats, que un organisme que no hauria de ser polític, sinó que hauria de ser merament judicial, està absolutament determinat per les tendències ideològiques dels membres que el configuren, de tal manera que tots plegats sabem quina serà la resolució d'això i de qualsevol altra cosa únicament mirant els noms de les persones que configuren el Tribunal Constitucional, i és molt fàcil. Si aquest noms van estar proposats pel PP en el seu dia, ja sabem que tindran un determinat tipus de tendència que evidentment, mai serà favorable a l'Estatut de Catalunya si prové de Catalunya perquè insisteixo, el mateix Estatut aprovat a qualsevol altra Autonomia, aquí no passa res. Però el mateix, nosaltres l'aprovem i ja és un problema "porque se rompe España". Això d'una banda. I després, de l'altra. Clar, molts d'aquests membres del Tribunal han exhaurit el seu temps de mandat. Per què no s'ha pogut canviar? Per què no s'ha pogut renovar? Perquè no poden tenir els seus membres plena legitimitat per a dur a terme una resolució tan important com aquesta? Perquè els senyors del PP proposen dos noms sobre la taula, els senyors del PSOE no donen suport a aquests noms per les implicacions que suposa, i a partir d'aquí tot paralitzat. I es va allargant. Home, siguem una mica seriosos. I el desgast del Tribunal Constitucional no el provoca el senyor Duran i Lleida, el provoquen vostès mateixos, i el provoquen ells mateixos. I apart una altra cosa. Tots aquests membres del Tribunal Constitucional, el que estan fent amb alguns dels esborranys d'aquestes sentències que han sortit, no és una altra cosa que fer interpretacions polítiques de l'Estatut. No. Ells no han de fer interpretacions polítiques, ells no han de valorar si Catalunya és o no és una nació, perquè això s'aprova a les Corts. Això s'aprova en els organismes polítics. Ells el que han de fer es decidir que és jurídicament constitucional i què no ho és jurídicament, no poden fer interpretacions. Però clar, no podem fer-ho perquè estan massa vinculats al seu partit". Seguidament intervé la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "Yo me alegro profundamente de que en la defensa que ha hecho la Sra. Marta Figueras, haya venido el color a su cara. De verdad. A ver, yo en ningún momento he dicho que el desgaste lo haya provocado el Sr. Duran i Lleida. Todos los estamentos tienen desgaste, lógicamente. Un ayuntamiento, nosotros mismos como personas, lo que si he dicho es que lo que hablamos de desgaste, cuando hay un señor del partido político de CiU que está haciendo unas...yo he respetado su palabra. Cuando hay un señor que está haciendo unas declaraciones que no convienen para nada, líbreme Dios de juzgar a este señor para la defensa que están haciendo sobre el tema del Estatut. No digo que lo desgaste. Que contribuye, lógicamente, como contribuimos todos claro que si. Pero creo que ese desgaste lo provocamos todos. No estoy diciendo que lo provoque el Sr. Duran i Lleida, y asumo la parte que nos corresponde, ¿ Por què no? Pero el Estatut es algo que hay un Tribunal, me rafitico en lo mismo, que tiene que dictar una sentencia y bueno, cada uno es libre tanto de tener la opinión que usted tiene como la que tengo yo. Y aquí no pasa nada. O sea, creo que hay una normalidad total y absoluta, cada uno ve dentro de su conciencia, su parecer y su propia cultura identificativa. Sin más". 17 L'alcaldessa diu: "Ha quedado muy claro en este Pleno que cada uno tiene su postura y hay que respetar lo que cada uno dice. Seguidament es procedeix a la votació de la moció presentada, que s'aprova per 13 vots a favor (PSC, CiU, ICV-EUiA) 3 abstencions (AEB) i 1 en contra (PP). S'aprova per unanimitat la moció presentada pel grup municipal de Convergència i Unió i que literalment diu: "Davant l'aprovació, el passat 29 d'abril, per part del Parlament de Catalunya, d'una resolució en defensa de la legitimitat de l'Estatut d'Autonomia. Davant la petició expressa que el President de la Generalitat de Catalunya ha fet al municipalisme català de suport i adhesió a l'esmentada resolució. Atès que l'Estatut porta aprovat i en desenvolupament quatre anys, i que les diferents administracions que representem el poble de Catalunya l'hem estat aplicant sense més dificultats que les de qualsevol nova llei. Atès que l'Estatut d'Autonomia de Catalunya va ser aprovat pel Parlament de Catalunya, aprovat per les Corts Generals, i ratificat pel poble català. Atès que l'aprovació de l'Estatut ha obert un procés de consolidació i reconeixement de les competències pròpies dels ens locals, i que aquest procés ha de portar necessàriament a l'aprovació d'una llei d'hisendes locals, molt necessària per al bon funcionament local. Atès que el recurs d'inconstitucionalitat posa en perfil tots aquestes avenços, però sobretot posa en dubte el que el poble de Catalunya sobirament ha decidit. Atès que el Tribunal Constitucional ha intentat dictar sentència en diverses ocasions, i no ha obtingut el consens necessari. Atès que mentre dura la deliberació del Tribunal Constitucional s'han produït diverses disfuncions que afecten la meitat dels magistrats que l'integren, i que posicionen aquest Tribunal en una situació de possible desgast i descrèdit. El grup municipal de Convergència i Unió proposa al Ple l'adopció dels següents acords: Primer. Renovar el compromís del món local amb l'Estatut d'Autonomia, com una expressió més de lleialtat a les institucions de les que ens hem dotat com a societat, i de respecte profund a la voluntat del poble de Catalunya. Segon. Adherir-nos a la resolució aprovada pel Parlament de Catalunya el passat 29 d'abril de 2010. Tercer. Instar tots els ajuntaments que s'adhereixin a l'esmentada resolució del Parlament de Catalunya a través dels seus plens, juntes de govern local o juntes de portaveus." 9. PRECS I PREGUNTES La senyora Marta Figueras, del grup municipal de CiU, fa un prec i dues preguntes: 9.1 Competències Brigada Porto sol·licitant des de fa 11 mesos, una relació de les competències de la Brigada en festa major. Avui he rebut un correu, amb un arxiu adjunt titulat això, relació de les 18 competències de la Brigada per la festa major, però en aquest arxiu, quan l'he obert i l'he llegit, m'ha sorprès veure que no hi ha cap relació de competències de la Brigada en la festa major, que és el que jo porto demanant durant 11 mesos, i que estaria bé rebre la informació pertinent, sinó que simplement diu de forma molt genèrica que les competències de la Brigada a cada esdeveniment especial doncs això, depenen de cada esdeveniment especial. Per tant, com que la festa major és una cosa que es repeteix cíclicament a Badia, i per tant podem determinar quines son les necessitats de la festa major de forma clara, si us plau, demano abans de la festa major, rebre una relació de les competències de la Brigada per a aquesta celebració. Això d'una banda. 9.2 Informació ciutadans sobre habitatge D'altra banda. També crec que des del mes de gener, estic demanant a la Comissió Informativa pertinent, que es doni una informació als ciutadans sobre totes les implicacions que suposa la signatura del conveni d'habitatge i de protocol amb les caixes. Soc perfectament conscient de la dificultat que això suposa, de que no tenim informació fiable, etc. etc. Ja ho vaig comentar en l'altre Ple, ja ho porto comentant en diverses comissions, però el que no pot succeir en cap cas, es que un ciutadà de Badia, i això ha passat, vingui a l'Ajuntament, des de l'OAC el remetin a ADIGSA, que vagi a ADIGSA a Barcelona, i el remetin a l'Ajuntament, i "los unos por los otros, la casa sin barrer". Jo ja se que no tenim informació fiable. Senyora Alcaldessa, se perfectament i soc conscient de les dificultats informatives que aquest tema suposa, però el que si demano és que com a mínim puguem informar d'allò que sabem, que no diguem "no lo se, vaya usted no se donde". Es l'únic que demano, que no maregem el ciutadà, i si cal explicar que no tenim més informació perquè des de la Secretaria d'Habitatge no se'ns passa, doncs potser s'haurà de dir-ho. I de veritat que soc plenament conscient de la dificultat del tema i, això és més un prec que una altra cosa, però també hem d'entendre que els ciutadans desconeixen tota aquesta problemàtica interna que suposa el propi entrevall de la qüestió i per tant, demano si us plau que fem un esforç però ja, perquè van passant els mesos i això es va repetint. 9.3 Eliminació línies batxillerat Per últim, m'ha arribat una informació que m'ha sorprès molt, i per això la pregunto aquí perquè se'm doni resposta. Em va arribar ahir, per això no ho he fet per alguna altra via, i es que es veu que hi ha rumors de que a Badia s'eliminaran algunes línies de batxillerat. Això és així? No és així? Si us plau, m'agradaria saber de que va el tema. El senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, fa un prec: 9.4 Respostes pendents Simplement recordar que estem esperant les respostes d'un parell de cartes que vam adreçar a la senyora Alcaldessa sobre el tema de terminis de subvencions i convenis, demanant que s'allargués el plaç,