ACTA NÚM. 6/2010 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 30 DE JUNY DE 2010 Badia del Vallès, trenta de juny de dos mil deu. El Ple de la corporació quan son les dinou hores i deu minuts, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària sota la presidència de l'Alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno PSC Raquel Gracia Peral PSC David Sanuy Sales PSC Montserrat Carbonell Rosell PSC Montserrat Jiménez Molina PSC Isabelo Pacheco Sáez PSC Antonio Sabariego Guerrero PSC Pau Dominguez García PSC Montserrat Domínguez Garcia PSC Mercedes Bermudez López PSC Sergio Escribano García AEB Juan Antonio Pérez Jiménez AEB Montserrat Montañés Navarro AEB Antonia Escriva Castellanos PP Eusebio Argueta Chica ICV-EUiA Marta Figueras i Badia CIU Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudéns que certifica, i amb la presència de l'interventor, senyor Esaú Soto Martínez. Oberta la sessió per l'Alcaldessa amb el quòrum necessari, es procedeix a resoldre els assumptes de l'ordre del dia, adaptant-se els següents acords: Sra. Alcaldessa: Hauríem de votar la urgència de la moció presentada per CiU contra la situació en relació a l'Estatut d'autonomia de Catalunya. Vots a favor? S'inclou per unanimitat la moció . Després també comentar que s'han retirar dues mocions de l'ordre del dia del Ple, la moció d'ICV-EUiA per impulsar els projectes d'horts terapèutics als municipi de Badia del Vallès, i la moció de CiU del punt núm. 12 en relació a la retallada de les pensions socials, que es deixen sobre la taula per a una deliberació posterior. En quant a les mocions núm. 6 i núm. 10, s'han fusionat en una única moció. 1. ACTA DE LA SESSIÓ ANTERIOR S'aprova sense necessitat de lectura l'acta de la sessió que va tenir lloc el dia 26 de maig de 2010, atès que tots els membres del consistori disposaven del text abans de la sessió. 2. CONEIXEMENT RESOLUCIONS ALCALDIA La Corporació es dóna per assabentada de les següents resolucions de l'Alcaldia: 1 1. Núm. 345/10, d'autoritzar la renovació de la concessió de reserva d'aparcament a la senyora Kenia Ruiz Ferrera, davant el seu domicili de l'av. Burgos, 30. 2. Núm. 346/10, d'autoritzar la renovació de la concessió de reserva d'aparcament al senyor Joaquin Hita López, davant el seu domicili de l'av. Mediterrània, 22. 3. Núm. 347/10, de disposició de les vacances anyals del personal de l'Ajuntament. 4. Núm. 348/10, d'autoritzar la senyora Rocio del Carmen Gutiérrez Guasalqui l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el 13 de juny de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada de venda d'articles d'artesania. 5. Núm. 356/10, d'autoritzar el senyor Luis A. Ascanta Ramírez l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda de samarretes. 6. Núm. 350/10, d'autoritzar la senyora M. Norma Campo Perugachi l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda d'articles d'artesania. 7. Núm. 351/10, d'autoritzar la senyora Dolores Tixicuro Tixicuro l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda d'articles d'artesania. 8. Núm. 352/10, d'autoritzar la senyora Ana M. Farinango l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda d'articles d'artesania. 9. Núm. 353/10, d'autoritzar la senyora Gladys M. Burga Chiza l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda d'articles d'artesania. 10. Núm. 354/10, d'autoritzar el senyor Luis E. Lema Morales l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda de bijuteria i complements. 11. Núm. 355/10, d'autoritzar el senyor Javier Prieto Vázquez l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda d'articles d'artesania. 12. Núm. 356/10, d'autoritzar el senyor Luis A. Ascanta Ramírez l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda de samarretes. 13. Núm. 357/10, d'autoritzar el senyor Luis H. Ticcicuro Tixicuro l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda de bijuteria i porta-encens. 14. Núm. 358/10, d'autoritzar el senyor José T. Tixicuro Campos l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda d'artesania. 15. Núm. 359/10, d'autoritzar el senyor Roberto Tulcanazo Remache l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda d'artesania. 2 16. Núm. 360/10, d'autoritzar la senyora Rosa M. Iza Lincango l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda d'articles d'artesania i complements. 17. Núm. 361/10, d'autoritzar la senyora M. Mercedes Aliserol l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda de creps i cotó. 18. Núm. 362/10, d'autoritzar el senyor Luis Patricio Gualsaqui Tulcanazo l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda de bijuteria. 19. Núm. 363/10, d'autoritzar el senyor Luis H. Maldonado Males l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal·lació d'una parada de venda d'artesania. 20. Núm. 253/10, de concessió de llicència urbanística núm. 2010/034 al senyor Amador López Mongay, en representació de Telefònica de España. 21. Núm. 365/10, d'autoritzar el senyor Segundo Oyagata l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada de venda d'artesania. 22. Núm. 366/10, d'autoritzar el senyor José A. Montero Nogueira l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal.lació d'un remolc de patates i begudes. 23. Núm. 367/10, d'autoritzar el senyor Daniel Sánchez Pachón l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada de xurreria. 24. Núm. 368/10, d'inscripció, amb caràcter provisional, de l'entitat denominada "Fundació Privada Tallers de Catalunya" al Registre Municipal d'Entitats i Associacions, amb el número EAC 123-10. 25. Núm. 369/10, de modificar la núm. 1056/09, de reconeixement d'antiguitat de la senyora Sonia López Martínez. 26. Núm. 370/10, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol·licitud que ha presentat la senyora Concepción Garcia Jové. 27. Núm. 371/10, de nomenar el senyor José Manuel Roque Damota secretari accidental, durant els dies 20 i 23 de maig de 2010, per absència de la secretaria titular. 28. Núm. 372/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 21 de maig de 2010. 29. Núm. 373/10, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol·licitud que ha presentat la senyora Yolanda Franco Mora. 30. Núm. 374/10, de concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular conductor, a la senyora Rosario Iglesia Avilés. 31. Núm. 375/10, de concessió d'una bestreta per import de 300,00 euros, al senyor David Sanuy Sales, sense interès i a compte de les retribucions de la paga extraordinària d'estiu de 2010. 3 32. Núm. 376/10, d'autoritzar la cessió del dret d'utilització privativa de la plaça d'aparcament bòxer núm. 28 a favor del senyor José A. Ruiz Romero, fins el dia 19 de setembre de 2055. 33. Núm. 377/10, de declarar extingit el contracte amb el senyor Marco Antonio Zanon Anton, atesa la reincorporació de la senyora Inmaculada López Ruano, i declarar extingit el contracte de treball amb la senyora Ana Vera de los Rios a petició de la interessada. 34. Núm. 378/10, d'aprovar i signar un conveni amb l'associació Dones per la Igualtat, per import de 4.500 euros, destinat al foment de la participació de les dones a la ciutat i promoure la igualtat d'oportunitats. 35. Núm. 379/10, d'aprovar l'organització del 13è certamen Poètic de Badia del Vallès 2010. 36. Núm. 380/10, d'aprovar l'acta del jurat del 13è certamen Poètic Badia del Vallès 2010, i adjudicar els diversos premis. 37. Núm. 381/10, de convocatòria del Ple municipal pel dia 26 de maig de 2010. 38. Núm. 382/10, de donar publicitat a la relació d'aspirants admesos i provisionalment exclosos en la provisió d'una borsa de treball de personal interí. 39. Núm. 382/10, de variacions de la nòmina del personal corresponents al mes de maig de 2010. 40. Núm. 383/10, d'autoritzar la senyora Roberta Campos l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada de còctels. 41. Núm. 384/10, d'autoritzar el canvi de les vacances d'estiu del senyor José Manuel Aleixandre Medina, a petició de l'interessat. 42. Núm. 385/10, de concessió d'ajuts de fons social segons Conveni i Acord regulador del personal, a diferents treballadors que ho havien sol·licitat, corresponents al mes de maig de 2010. 43. Núm. 386/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10031237. 44. Núm. 387/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 28 de maig de 2010. 45. Núm. 388/10, d'aprovar l'expedient núm. 09/2010, de transferència de crèdit a partides pressupostàries de l'exercici de 2010. 46. Núm. 389/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10031237. 47. Núm. 390/10, d'aprovar al senyor Francisco Mesa Díaz la liquidació de la taxa per permisos d'obres no subjectes a llicències urbanístiques. 4 48. Núm. 391/10, d'autoritzar el canvi de les vacances d'estiu de la senyora Carolina Sánchez Braut, per necessitats del Servei. 49. Núm. 392/10, de concessió de llicència urbanística núm. 2010/049 a la Comunitat de Veïns de l'av. Burgos, 42. 50. Núm. 393/10, de concessió de llicència urbanística núm. 2010/026 al senyor Ramón Miquel Vilanova, en representació de Miquel Alimentació Grup. S.A.U. 51. Núm. 394/10, d'autoritzar el senyor Alejandro Pérez Noguera l'OVP el dia 11 de juny de 2010 fins el dia 13 de juny de 2010, mitjançant la instal.lació d'una parada de frankfurts. 52. Núm. 395/10, de diferents pagaments a treballadors, relacionats amb la nòmina del mes de maig. 53. Núm. 396/10, d'acceptar la subvenció atorgada per la Diputació de Barcelona, per un import de 26.288, destinada al Programa Complementari d'Urgència Social per a l'any 2010. 54. Núm. 397/10, de diferents pagaments a treballadors, relacionats amb la nòmina del mes de maig. 55. Núm. 398/10, d'aprovar l'expedient núm. 10/2010, de generació de crèdits a partides pressupostàries de l'exercici de 2010. 56. Núm. 399/10, de deixar sense efecte diferents expedients sancionadors incoats per infraccions de circulació per errades en la tramitació, procedint al seu sobreseïment i arxiu. 57. Núm. 400/10, de contractació del senyor Luis Salguero Rodríguez amb la categoria d'administratiu, mitjançant contracte laboral temporal per circumstàncies de la producció, amb efectes del dia 21 de maig i fins el 18 de juny de 2010. 58. Núm. 401/10, de contractar el senyor Francisco Asis Almagro, amb la categoria d'auxiliar de manteniment-conserge, no abans del dia 25 de maig de 2010 i en tant es reincorpori el senyor José A. Domínguez Estevez del seu permís concedit. 59. Núm. 402/10, d'aprovar els documents comptables ADOJ per import de 3.050,00 euros, corresponents a despeses de contractació de diferents espectacles i serveis de la festa major. 60. Núm. 403/10, de deixar sense efectes la resolució d'inscripció provisional practicada a nom de l'associació Fundació Privada Tallers Catalunya, i inscriure-la amb caràcter definitiu al Registre Municipal d'Entitats i Associacions, amb el número EAC 123-10. 61. Núm. 404/10, de sol·licitar una subvenció de la Diputació de Barcelona per import de 3.943,54 euros, per a l'adquisició de la millora de material esportiu inventariable. 62. Núm. 405/10, de paralitzar i arxivar l'expedient de Baixa d'Ofici 07/10, atesa la modificació per canvi de domicili dels veïns afectats. 63. Núm. 406/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 4 de juny de 2010. 5 64. Núm. 407/10, de disposició de les vacances d'estiu de diferents treballadors. 65. Núm. 408/10, d'autoritzar la senyora Mónica Priego Hernández l'OVP mitjançant la instal.lació de terrassa, davant el local de l'av. Costa Brava, 8, durant el període de l'1 de maig de 2010 fins el 31 d'agost de 2010. 66. Núm. 409/10, d'autoritzar l'OVP durant els dies de la festa major, a diferents entitats que ho havien sol.licitat. 67. Núm. 410/10, de concessió de llicència urbanística núm. 2010/052 al senyor Jaume Vivet i Muret, en representació de Gas Natural Distribució SDG, S A. 68. Núm. 411/10, de desestimar la reclamació interposada per la senyora Sonia Duran Badillo, per no existir relació de causalitat entre els fets i l'actuació de la Corporació. 69. Núm. 412/10, d'aprovar l'estudi bàsic de seguretat i salut del projecte d'obres d'implantació de sistemes de filtració i cloració a les fonts públiques, així com el Pla de Seguretat i Salut. 70. Núm. 413/10, de disposició de les vacances d'estiu de diferents treballadors. 71. Núm. 414/10, de reconèixer l'antiguitat de la senyora Montserrat Garcia Moreno, amb efectes del dia 1 de març de 2010. 72. Núm. 415/10, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 31 de maig de 2010. 73. Núm. 416/10, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial número 7/2010, atesa la sol·licitud de la senyora Mary Vasquez de Condorí, a causa de haver sofert caiguda al carrer per presumpte mala col·locació d'unes fustes. 74. Núm. 417/10, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial número 6/2010, atesa la sol·licitud de la senyora Concepción Jové Rocabruna, a causa de haver sofert caiguda al carrer per presumpte mala col·locació d'una rajola. 75. Núm. 418/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10032736. 76. Núm. 419/10, d'imposar sanció per infracció de les normes de trànsit, circulació de vehicles a motor i seguretat viària a diferents infractors, segons la proposta núm. 10031940. 77. Núm. 420/10, de desestimació de les al·legacions formulades, sancionar per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 78. Núm. 421/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local, pel dia 11 de juny de 2010. 79. Núm. 422/10, de denegar la concessió de targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular conductor, al senyor Antonio Lucena Castro, per no complir els requisits establerts a l'art. 3.2 i 3.3. de la normativa vigent. 6 80. Núm. 423/10, d'acceptar i subscriure un conveni amb el Grup ENDESA, regulador de les compensacions entre saldos deutors i creditors que es derivin de les liquidacions tributàries i d'altres ingressos de dret públic, i les factures emeses per les empreses del Grup. 81. Núm. 424/10, d'autoritzar l'OVP els dies 13 a 23 de juny de 2010 a Ars Pirotècnia S L, per a la venda de productes pirotècnics. 82. Núm. 425/10, de nomenar el senyor José Manuel Roque Damota secretari accidental, a partir del dia 15 de juny de 2010, i fins la reincorporació de la secretaria titular. 83. Núm. 426/10, de donar publicitat a la relació definitiva d'aspirants inclosos i exclosos del concurs-oposició per a la provisió de cinc places d'agents de la Policia Local. 84. Núm. 427/10, d'aprovar la creació de noves partides pressupostàries amb dotació 0, del pressupost de 2010 a nivell orgànic, funcional i econòmic. 85. Núm. 428/10, de renovar la tarja d'armes del senyor Juan José Crespo Piñol, per un període d'un any. 86. Núm. 429/10, de paralitzar i arxivar l'expedient de Baixa d'Ofici 04/10, atesa la modificació per canvi de domicili dels veïns afectats. 87. Núm. 430/10, d'autoritzar el senyor Indalecio Cortés Ugal l'OVP el dia 12 de juny de 2010 des de les 14.00 a les 18:00, per a la reserva d'un espai d'aparcament per a una limusina. 88. Núm. 431/10, de contractació de dos oficials de pintura, mitjançant contracte laboral per obra o servei determinat, amb efectes del dia 1 de juny de 2010. 89. Núm. 432/10, de reconèixer a la senyora Pilar Marzábal Expósito llicència per assumptes propis durant un període de sis mesos amb efectes del dia 21 de juny de 2010. 90. Núm. 433/10, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor del tinent d'alcalde primer, senyor Juan Antonio Lancho Aceituno. 91. Núm. 434/10, de delegar les facultats per a prestar consentiment matrimonial a favor de la tinenta d'alcaldessa senyora Montserrat Carbonell Rosell. 92. Núm. 435/10, de concessió d'ajuts de fons social segons Conveni i Acord regulador del personal, a diferents treballadors que ho havien sol·licitat, corresponents al mes de juny de 2010. 93. Núm. 437/10, de nomenament del senyor Juan Antonio Lancho Aceituno alcalde accidental durant els dies 23 al 27 de juny, per absència de l'alcaldessa titular. 94. Núm. 438/10, d'aprovar la relació núm. 33/2010 d'autorització, compromís de despeses i reconeixement d'obligacions per import de 5.933,44 euros, tramesa pel Servei Municipal d'Ocupació. 95. Núm. 439/10, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 18 de juny de 2010. 7 96. Núm. 440/10, d'autoritzar la concessió d'una reserva d'aparcament a la senyora Rosario Iglesias Avilés, davant el seu domicili de l'av. Costa Brava, 5. 97. Núm. 441/10, d'autoritzar la renovació de la concessió de reserva d'aparcament a la senyora Dolores Gutiérrez Martínez, davant el seu domicili del C/ Bètica, 1. Intervé la senyora Marta Figueras (CiU) que diu: "Jo tenia preguntes sobre la resolució núm. 61, on s'especifica que sol.licitem una subvenció a la Diputació de Barcelona per import de 3.943,54 euros per a l'adquisició de la millora de material esportiu inventariable, i donat que és una xifra tan poc exacta, m'imagino que això és que tenim una relació del llistat del material esportiu que sol.licitem, i m'agradaria saber quin és, o que se'ns fes arribar alguna còpia al respecte. Això d'una banda. Després, m'agradaria tenir una mica més informació de la núm. 68 i de la núm. 94". Intervé la senyora Antonia Escrivà (PP) que diu: "núm. 20, entendemos que este señor es el representante de Telefònica. Queríamos saber en qué sentido es esta licencia. La núm. 33, que puesto es y a quien substituye, puesto que no se dice el puesto de esta señora . La 57, administrativo de aquí del Ayuntamiento. Queríamos saber el puesto de este señor. La 61 que la ha dicho CiU, la 68 también. La 94 también.Ya está". L'alcaldessa diu: Passarem a contestar. En quan la núm. 61 ja li passarem la relació concreta, perquè m'imagino que ningú se'n recordarà concretament del llistat de material que s'ha sol.licitat. En quan a la núm. 20 és una llicència urbanística. Teniu informació ara? Bé, ja li passarem també. La 33 és una treballadora social que s'ha reincorporat. Va demanar una...perdó? que he dit? Si, una educadora social, tens raó. És una educadora social que s'ha reincorporat al seu lloc de treball, i per tant ha quedat extingida la relació contractual amb la persona que l'estava substituint. La núm. 57 és un reforç que s'ha contractat pel departament de Cultura, per festa major. La 68 ja li passaran informació, és una reclamació de responsabilitat patrimonial. La 94 suposo que seran documents comptables del departament, del Servei Municipal d'Ocupació. En qualsevol cas és una relació de documents comptables, si vol saber concretament quin sons, doncs passin per a consultar la relació de documents comptables. Pagament de factures imagino. De tota manera m'apunto totes les informacions demanades per a la seva consulta". 3. RATIFICACIÓ RESOLUCIONS ALCALDIA Un cop llegida la proposta de ratificació de resolucions, l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres votarem en contra en aquest punt. No estem d'acord amb aquest decret, no estem d'acord amb les mesures que es prenen en aquest decret del govern central, no estem d'acord en que acabin pagant els treballadors i treballadores públics d'aquest país, d'aquesta casa, una dinàmica econòmica que no han provocat, i de la qual no formen part. Per tant, no estem d'acord en que el govern central obligui a aquest Ajuntament a fer una reducció en els salaris del treballadors de la casa. I principalment no estem d'acord perquè, complementàriament a aquesta reducció dels sous del personal públic, no s'ha fet absolutament res en contra o per a posar parets a aquelles persones anomenades els mercants que si que han provocat aquesta crisi. Tot el contrari. El govern espanyol ha salvat la banca privada amb diners públics. El govern espanyol ha donat varis milers de milions al Fons Monetari Internacional. El govern espanyol, després d'haver donat tots aquests diners públics a mans privades, pretén fer pagar i recuperar-los a consta de l'esforç dels treballadors i treballadores públics d'aquest país. I no només dels treballadors i treballadores públics, sinó que mes a mes ja sabem que toca algunes coses més. Per tant, votarem absolutament en contra". 8 Es procedeix a la votació de la proposta, que s'aprova per 11 vots a favor (PSC), 4 en contra (AEB, ICV-EUiA), i 2 abstencions (PP, CiU). S'acorda: Ateses les resolucions dictades per l'Alcaldia susceptibles d'ésser ratificades pel Ple de l'Ajuntament, es proposa la ratificació literal de la següent: Resolució núm. 446/2010 de 17 de juny de 2010, d'aplicació del RDLl 8/2010 pel que fa a les retribucions del personal funcionari i laboral de l'Ajuntament de Badia del Vallès amb efectes d'1 de juny de 2010. 4. APROVACIÓ INICIAL ORDENANÇA REGULADORA DELS USOS COMERCIALS A BADIA DEL VALLÈS Es dóna lectura de la proposta presentada. Seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Pau Domínguez, regidor d'Habitatge, Comerç i Locals, que diu: "Benvolguts i benvingudes, Vagi per endavant el més sincer agraïment al grups representats en aquest consistori pel seu treball, la seva participació i la voluntat d'arribar a un consens en un tema tant important com el que ens centra. Avui presentem en aquest ple la proposta d'ordenança municipal relativa a la regulació del Pla d'Usos comercials del Badia del Vallès. Aquesta ordenança pretén un objectiu dual, d'una banda ajustar la normativa d'usos a la legislació vigent i d'altra, consolidar el model comercial al centre urbà del nostre municipi en benefici de dels nostres veïns i veïnes. Pel que fa a l'adequació legislativa, de tots és sabut que en els passats mesos de novembre i desembre de 2009, tant la normativa estatal com l'autonòmica, s'han adaptat a la Directiva Europea 2006/123/CE, d'obligat compliment, i que té com a objectiu final el garantir un veritable mercat interior en el marc de la UE. Ara bé, aquesta directiva té una incidència directa pel que fa l'àmbit competencial dels Ajuntaments, més concretament pel que fa referència als règims d'autorització que condicionen o limiten el dret a la llibertat d'establiment. És bo, però, destacar que, més enllà d'aquelles ordenances que poden veure's afectades i per tant, que han de ser revisades, aquesta adequació legislativa NO COMPORTA EN CAP CAS, QUE CAP ESTABLIMENT DELS JA OBERTS, PATEIXI RESTRICCIONS O PROHIBICIONS DE LA SEVA ACTIVITAT. Aquesta ordenança, d'aplicació futura, vol regular, endreçar i garantir un comerç de qualitat, de proximitat, variat i compacte, en què per damunt de tot, contempla l'oferta actual i l' interès dels nostres conciutadans. L'objecte fonamental d'aquesta ordenança no és altre que el d'adaptar l'activitat terciària del municipi al model comercial que nosaltres volem. Un model que vol enfortir en primer lloc, l'eix comercial principal (Burgos, Plaça Major, Plaça de la Sardana, Plaça de les entitats i locals de la Plaça major que tenen accés per la via de la plata) i, en segon lloc, que vol potenciar i consolidar un segon eix format per les Avingudes d' Eivissa, Cantàbric, Costa Brava i els carrers de Porto i Saragossa. Però fonamentalment, el que pretén, és generar un espai de noves oportunitats per a emprenedors i comerciants, alhora que fomentem una oferta prou equilibrada i variada com per que la nostra ciutadania eviti el fer desplaçaments a d'altres poblacions. Pel que fa l'adequació d'un model comercial propi i amb identitat, crec que l'aprovació d'aquesta ordenança suposa un primer pas en l'assoliment d'un terme municipal viu i dinàmic, on el comerç de proximitat i de qualitat han d'esdevenir veritables vectors en la cerca de l'excel·lència i del compromís amb la ciutadania. Per aquest motiu, vull aprofitar aquest moment per anunciar que des del Govern municipal, i amb la voluntat d'enfortir aquest teixit econòmic, endegarem un procés participatiu amb el sector per l' elaboració del Pla Local de Dinamització i Promoció del Comerç a Badia del Vallès. Aprofito també l'ocasió per agrair el risc i el compromís que, ara més que mai i 9 amb la que està caient, han adquirit els nostres comerciants amb la ciutat en fer front a les adversitats i assolir nous reptes. Ens tindreu al vostre costat. Per tot això sotmetem per a la seva aprovació, si s'escau, aquesta proposta d'ordenança. Seguidament intervé el senyor Eusebio Argueta (ICV-EUiA), que diu: "con el tema de los usos de los locales comerciales de nuestro municipio, y solo he oido en la intervención bonita, muy solemne para el oido muy bonita, pero realmente carece de propuestas concretas para dar respuesta a la palabra que cito literalmente "con la que está cayendo". Cita la avenida Burgos en algún momento cuando hemos hablado de presupuestos de OOFF, hemos propuesto un tema muy importante de dinamizar la avenida Burgos comercialmente, pero aquí tenemos un problema muy serio. Que esto hay que aprobarla porque toca aprobarla, porque ya llevamos tiempo con el tema este. Y yo personalmente veo que en esta dejamos pasar una oportunidad más de dar respuesta a los vecinos y vecinos con esa, para defendernos de esa, de la que está cayendo. Y nuestro voto será de abstención en este caso. Porque esperamos que algo salga de esta". Intervé la senyora Marta Figueras (CiU) que diu: "Nosaltres de d'aquí volem agrair que per fi l'equip de govern se segués per tal de plantejar com poder dinamitzar tota la part comercial de Badia del Vallès. Sempre ens centrem a l'hora de fer pressupostos i a l'hora d'establir quin és el full de ruta a seguir, altres criteris, i mai posem sobre la taula el que és important, que és el motor d'activació de l'economia del nostre municipi. I en aquest sentit agraïm l'esforç, agraïm també que s'hagin incorporat les propostes que s'ha fet des de CiU, entre elles destacar el fet de canviar el que es va plantejar inicialment com una prohibició de posar determinades activitats en l'eix principal que és el carrer Burgos amb l'objectiu de prioritzar això, l'activitat comercial, nosaltres vam proposar canviar-ho per a fer una limitació en espai de metres i es va acceptar, cosa que agraeixo. El que passa es que, malauradament, no podrem donar suport a aquest Pla d'usos per una qüestió formal gairebé. Es va demanar a la última Comissió Informativa de Territori que se separessin les entitats socials, culturals i esportives de les religioses. Bàsicament perquè tenim aprovada per la Generalitat la Llei 16/2009, del 22 de juliol, dels centres de culte, que indica que totes les activitats religioses tenen una reglamentació específica que no te res a veure ni amb les activitats culturals ni amb les activitats esportives. Per aquest motiu vam demanar que se separessin, perquè sinó, ens trobarem amb un problema, i és el següent: que d'aquí a un futur, quan alguna associació o una entitat de caire religiós vulgui demanar un local, igual nosaltres estem en disposició de procedir a executar això, però després a la pràctica no podrem concedir llicència perquè no tenim en compte aquesta reglamentació de la Generalitat, aquesta Llei de la Generalitat. Això d'una banda. Després, de l'altra, el PSC ens va comentar que no es podia separar o no es volia separar les activitats de caire religiós de les culturals i esportives perquè ens podíem trobar que en el mateix carrer hi hagués una al costat de l'altra, però clar, això es contradiu amb aquesta proposta que abans he esmentat, que s'ha acceptat a CiU, i es que no es pot precisar que en distància en metres estiguin separades. I em sap greu perquè és una qüestió de forma, però no podrem donar suport a aquest projecte, per tant ens abstindrem. No votarem en contra, ens abstindrem". Intervé la senyora Antonia Escrivà (PP) que diu: "Brevemente, para decir que desde esta formación política valoramos mucho el nuevo impulso que se ha dado, el espíritu de trabajo de todos, la forma de trabajar, el diálogo, la conexión, pero que nuestra formación política se va a abstener en este punto. Consideramos que todavía hay puntos encima de la mesa y no obstante, aunque la valoración es muy positiva, nos abstenemos". A continuació pren la paraula el senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosotros nos abstendremos de votar a favor este punto, puesto que hay un par de cositas que no hemos acabado de entender excesivamente bien. Una de ellas era la regulación del pla de usos, hablaba de ajustar la normativa, pero si es cierto que algunas directivas si que las recoge, pero alguna de ellas, como dice el estudio de los juristas aqui, no habla de que se está alterando la legislación de libre comercio. Por lo tanto, a pesar de 10 que se ha quedado con una jurisprudencia distinta en alguno que otro caso, como el que decía que si que se podía dar como entendido este punto, pero en otras ocasiones la legislación la podía tirar para atrás, esta situación a nosotros no nos acaba de dejar ver excesivamente claro que estemos cumpliendo esa parte, y por lo tanto va a ser un punto importante para no darle el voto favorable a esta postura. Por otro lado también, para nosotros el problema radical basaba en entender que en Badia hay una serie de comercios que están cerrados, que no acaban de encontrar salida, y que ese si que sería un buen trabajo a realizar, y no haciendo este documento que como bien se ha comentado anteriormente, nos viene obligados a tener que regularlo. Y ojalá nosotros nos equivocásemos y que al final sirviese ese estudio para resolver la problemàtica del comercio local en Badia, y si es así y nos hemos equivocado en esta ocasión, estaremos disgustados por no haber dado el voto favorable, pero de momento nosotros nos abtendremos como ya hicimos en anteriores ocasiones". Es procedeix a la votació de la proposta, que s'aprova per 11 vots a favor (PSC) i 6 abstencions (AEB, ICV-EUiA,PP, CiU). S'acorda: Atès l'estudi aprovat en data 25 d'abril de 2009 consistent en la regulació d'usos comercials a Badia del Vallès per la necessitat de conèixer l'activitat terciària del municipi i per tal de regularitzar i consolidar els mateixos, així com el centre comercial urbà, amb una oferta comercial variada i compacta i amb l'objectiu d'evitar els desplaçaments innecessaris cap a altres poblacions i fomentar el comerç al municipi. Tenint en compte la nova normativa estatal i autonòmica aprovada entre els mesos de novembre i desembre de 2009, i adaptant les respectives legislacions a la Directiva europea 2006/123/CE, coneguda com a "Directiva de Serveis". Vist que en data 16 d'octubre de 2009 es va adjudicar a la consultora Bros Associats, conjuntament amb el Bufete Gonzalo Advocats la realització d'una ordenança de regulació d'usos comercials al municipi de Badia del Vallès que s'adapti al nou marc normatiu i com s'ha de dur a terme la regulació d'aquests usos en els nuclis esmentats. Un cop recepcionat l'esmentada ordenança, la qual inclou totes les indicacions i directrius municipals establertes. De conformitat amb el que disposen els articles 22.2 d) i 49 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, 178 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya i 63 del Decret 179/1995 de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres i serveis de les entitats locals. S'acorda: Primer.- Aprovar inicialment l'ordenança municipal reguladora dels usos comercials a Badia del Vallès. Segon.- Obrir un període d'informació pública per un període de trenta dies, mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de la Provincial, Diari de la Generalitat de Catalunya, en un dels mitjans de comunicació escrita diària i en el taulell d'anuncis de la Corporació. Durant aquest període l'expedient restarà a disposició de qualsevol persona que el vulgui examinar per tal de presentar les al·legacions i/o suggeriments que es considerin convenients. De no presentar-se reclamacions o suggeriments en l'esmentat termini, es considerarà aprovat definitivament sense necessitat d'acord exprés pel Ple. 5. COMPTE GENERAL 2008 11 Es dóna lectura a la proposta presentada. Intervé el senyor David Sanuy, tinent d'alcalde d'Economia, que diu: "El compte general és l'eina legal que tenim a la nostra disposició per a veure l'estat dels comptes municipals. És l'eina que tenim per a saber si es compleix amb els compromisos pressupostaris de cada exercici. En aquest cas aprovem el Compte General de l'any 2008, aquest és el moment en que podem valorar si em complert amb les expectatives pressupostàries tant pel que fa als ingressos com a les despeses. Per a començar hem de dir que l'exercici de 2008 ens ha donat un resultat en positiu de 200.455,55 euros. Això vol dir que respecte el que hem ingressat, hem deixat de gastar 200.000 euros i escaig, i per tant vol dir que aquest Ajuntament te capacitat d'estalvi. Aquest Ajuntament també te una gran efectivitat amb el cobrament dels ingressos municipals, tant pel que fa a les subvencions, com pel que fa als tributs. No deixem perdre subvencions ni inversions de caràcter supramunicipal, ja sigui Generalitat, Diputació, Consell Comarcal, etc. Tot això ha fet que durant l'any 2008 s'hagin ingressat 12.785.000 euros, i pel que fa a la despesa corrent ens hem gastat 11.195.000 euros. A part hem de comptabilitzarr les despeses financeres, es a dir, les quotes dels prèctecs que paguem, 915.360 euros. Tot això en definitiva significa que aquest govern, com sempre, compleix amb els seus compromisos d'ingrès i despesa, mantenint uns comptes austers i sanejats, un Ajuntament amb liquidesa i capacitat d'estalvi. Per tot això demano l'aprovació del Compte General de 2008". A continuació l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Eusebio Argueta (ICV-EUiA), que diu: "A mi en el colegio me enseñaron que dos más dos eran cuatro. Pero aquí parece ser que dos más dos son cinco o tres. Porque si recordamos una noticia reciente que anda por ahi, que la conocíamos todos pero la ha publicado CiU, de 180.000 euros que empezaron en el 2008, y estamos cerrando la Cuenta General del 2008 con un superhabit de 200 y pico mil euros. Que venga a mí alguien y me lo explique, o como hemos dicho en algún otro Pleno, esto es cuestión de fe. Como siempre hacemos nosotros con el tema de los presupuestos, y en este caso, nos abstendremos". Intervé la senyora Marta Figueras (CiU) que diu: "Jo faré referència també a aquesta notícia. Fa dues comissions informatives se'ns va comentar, arrel d'una pregunta formulada pel grup polític al qual represento, que no s'havien cobrat les taxes als paradistes del mercat ambulant, etc, i la veritat es que això suposava el no ingrés de diners de 90.000 euros aproximadament per any. Son dos anys, 180.000 euros. Clar, el que a mi se'm planteja, jo no goso fer l'equació de segon grau que acaba de formular el senyor Argueta, però el que si plantejaré son els dubtes que a nosaltres se'ns van crear. Clar, si l'equip de govern, el dia que vam tenir la reunió precisament per a posar damunt la taula, la informació relativa al compte del 2008, se'ns hagués comentat que en aquest any no havien entrat 90.000 euros que s'havien compensat fent un altre tipus de moviment, i que després arreglaríem el problema informàtic que el va provocar, etc. etc. i que ho cobraríem, estaríem parlant d'una cosa diferent. Però resulta que aquesta pregunta, o sigui aquesta informació, no se'ns va donar en aquella reunió, i no solament això sinó que aquesta informació no ha vingut fins que CiU no ha fet aquesta pregunta. Llavors clar, jo em plantejo, si tots els pressupostos quadren, es a dir, hi ha la mateixa entrada i sortida de diners, el que està clar perquè així ens va informar el tinent d'alcalde responsable, que en el 2008 no va entrar aquesta quantitat de diners, com es que els números quadren? Llavors clar, sense pretendre fer aquí cap tipus d'acusació que no és l'objectiu, només estic transmetent els dubtes que a mi aquest fet em va provocar, vaig sol.licitar tot un seguit d'informació fiscal a l'Intervenció de l'Ajuntament per tal de poder estudiar i analitzar com ha anat això. Aquesta informació se'ns va entregar dilluns, per tant, des de la meva formació política no hem tingut temps material d'examinar-ho amb profunditat i poder saber exactament que és el que ha passat i resoldre així els nostres dubtes legítims. Per tant, entendran vostès que no pugui donar suport a aquest Compte General". L'alcaldessa diu: "Recordo, si us plau, el tema dels mòbils. Que els silencieu". 12 Seguidament intervé la senyora Antonia Escrivà (PP) que diu: "Lo que si es cierto es que estas cuentas generales son del 2008, que se nos informó en su momento que podíamos ir a revisar los archivos y demás, pero como ha pasado Semana Santa, pasó una serie de tiempo luego, yo no hablo por los demás, hablo por mi, personalmente se me pasó. Luego cuando se nos volvió a comunicar, bueno es que no los habeis ido a mirar y tal, pero si es que no sabemos nada. Este ha sido el problema. Posiblemente nosotros hemos tenido un pequeño fallo por no revisarlo, por el tiempo, pero también si este tema se hubiera dado la información que tantas veces hemos reclamado en forma y en tiempo anticipada, hubiéramos podido tener la posibilidad de mirarlo, revisarlo, y en la Comisión hablarlo, debatirlo ampliamente y llegar a ver cual es el problema y como se ha gestionado realmente. Por tanto, nosotros desde esta formación política nos vamos a abstener, puesto que las cuentas entendemos que hay que presentarlas a la Sindicatura y es algo que está ahí y hay que hacerlo. Por tanto, nos abstendremos en este tema. Pero que nos sirva a todos un poco para las próximas del año 2009, que ya mismo vamos a tener, pues que haya la revisión y cualquier tipo de incidencia que observemos, que tengamos el tiempo suficiente como para debatirla en Comisión". L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres en primer lloc recordar, com a mínim des del nostre punt de vista, que l'Ajuntament no és una empresa i per tant, la capacitat d'estalviar pensem que és molt mes important la capacitat de gastar en els ciutadans els diners que ingressem que son per això. Per tant, permeti'm que no el feliciti per la capacitat d'estalviar de l'Ajuntament. En segon lloc, nosaltres voldríem precisar que per a nosaltres la capacitat que si que valorem, és la capacitat de tenir la feina quan toca. I estem parlant dels pressupostos de l'any 2008. Per tant fa uns quants mesos que potser hauríem d'haver tingut aquest Compte General 2008, que es el donar comptes a la resta de grups de què s'ha fet amb el pressupost aquell. Dit això, nosaltres votarem en contra d'aquest Compte General". L'alcaldessa diu: "Per anar contestant. En quant a l'afirmació que ha fet el senyor Argueta, m'imagino que el que no vol dir és que nosaltres hem alterat el Compte General i ens hem inventat els números, m'imagino, però es podia entendre. Però com que no vull entendre el que no toca, l'únic dir que l'expedient està a la seva disposició, abans i després de l'aprovació, perquè si te algun dubte i ha de comprovar que dos més dos sumen quatre, doncs està a la seva disposició, i li donarem una calculadora si vol. En quan a...bueno, sempre és el mateix. Els grups de l'oposició recriminen a l'equip de govern la mancança d'informació que en alguns casos tenen raó i l'equip de govern, normalment quan no fa les coses com toca, doncs normalment ho reconeix. També és veritat que els grups de l'oposició hauríem de fer també la seva i es, com ha dit la senyora Antonia, doncs consultar els expedients quan estan. És més, aquest Compte General per un problema formal, com ja vam comentar, ha estat molt més temps a la vostra disposició que en d'altres anys, i en el temps que jo he estat en aquest Ajuntament, i més concretament en Economia, els expedients estan sempre en una solitud tremenda. Entenc que és complicat entendre els expedients, perquè son grossos i de vegades costa, però el senyor Interventor sempre se ha posat a la seva disposició per a explicar el que calgui. En quan el tema de la capacitat d'estalvi, doncs miri, si que és important, senyor Escribano. I ho dic per una senzilla raó. Cada any nosaltres tenim una sèrie d'aportacions econòmiques que depenen de la participació en els Tributos del Estado, que van canviant. I nosaltres quan fem la previsió d'ingressos en el pressupost, son previsió d'ingressos perquè mai sabem si els impostos que cobrem l'Ajuntament, l'índex de morositat que pot haver-hi al llarg de l'any. Son dades que son molt complicades de preveure, fem una estimació sempre amb una sèrie de criteris el més objectius possibles, però no deixen de ser previsions. El que fem al llarg de l'any com a entitat i pel que ens sentim molt orgullosos i penso que hem fet una molt bona feina, es que no perdem cap oportunitat per a demanar una subvenció de qualsevol administració, de qualsevol tipus que ens suposin fins i tot ingressos extres, i que puguem finançar despeses que nosaltres ja teníem previstes en el pressupost amb ingressos que anem aconseguint cada any. I aquesta 13 capacitat d'estalvi i de tenir romanents positius, fa que a l'any següent si les coses van mal dades, podem continuar amb el compromís amb la ciutadania de poder donar els serveis que ens hem compromès a donar, perquè si resulta que un any ens arriba menys diners com aquest any, en aquest cas nosaltres com a entitat ens sentim molt orgullosos perquè probablement som dels pocs ajuntaments ara per ara, me atrevería a decir de toda Espanya, que no tenim problemes perquè hem fet els deures. De veritat. I tenim romanents positius per a compensar aquesta època que nosaltres també estem patint, de reducció de participació en els tributs de l'Estat, i de un seguit de situacions que ens han fet als ajuntaments no tenir prou recursos. Ho hem de continuar fent perquè la manera de mantenir l'economia familiar, que en aquest cas és la nostra responsabilitat como cabezas de familia, de mantenir l'economia familiar és no haver d'utilitzar la visa que fan d'altres ajuntaments, que han utilizado la visa más de lo que correspondía, tenir un nivell d'endeutament moderat, jo diria molt petit, en comparació amb la resta d'ajuntaments que ens fan que puguem tenir una economia holgada dintre dels pocs recursos que te aquest Ajuntament, i donar uns serveis de qualitat a la ciutadania. Per tant, penso que si que ens hem de felicitar per aquest Compte General, per la liquidació del 2008, i si no tenen res més a afegir..." Seguidament intervé la senyora Marta Figueras (CiU) que diu: "Jo només un comentari. Abans de que vostè fos alcaldessa, quan vostè era la tinent alcalde responsable d'Economia, vostè recordarà que des de CiU havíem sol.licitat molts cops informació relativa a pressupostos i que, des de l'equip de govern se'ns negava dient que els expedients no poden sortir de l'Ajuntament, cosa que jo entenc fins a cert punt, perquè vostès entendran que els membres de l'oposició no som experts en tot, i llavors com que no som economistes ni som experts en pressupostos, anar a veure un expedient d'economia en resulta ferragòs sinó anem acompanyats d'una persona. A la última Comissió Informativa d'Economia ha estat el primer cop que el senyor Tinent d'alcalde ens va convidar a poder veure els expedients si calia acompanyats d'algun, cosa que jo agraeixo i que nosaltres utilitzarem. Però clar, a mi no m'agradaria que ara quedés la sensació de que aquí els grups de l'oposició no fem la feina perquè clar, la senyora Antonia del PP manifesta la seva posició, a mi em sembla perfecte, jo no em sento identificada amb aquesta posició, i jo crec que fem el que hem de fer, i vostès han de fer el que han de fer, que és informar. Si vostè està satisfeta en com han anat les coses, perfecte. Jo estava satisfeta fins que vaig deixar d'estar-ho. I a partir d'aquest moment és quan hem començat a canviar el ritme i a demanar informació. Vostès ara estant començant a donar informació, i sembla que ha acabat el blindatge respecte aquest tema. Perfecte. Jo felicito a l'equip de govern en aquest sentit, però ara caldrà veure quin és el resultat de tot plegat". Es procedeix a la votació de la proposta, que s'aprova per 11 vots a favor (PSC), 4 en contra (AEB,CiU) i 2 abstencions (PP, ICV-EUiA). S'acorda: Atès que, una vegada format i informat per Intervenció, el Compte General de l'exercici 2008, fou dictaminat favorablement per la Comissió Especial de Comptes, en sessió de la Comissió Informativa de l'Àrea d'Economia celebrada el 23 de març de 2010, actuant com a Comissió Especial de Comptes per Acord de Ple de data 29 de juny de 2007. Atès que aquest Compte General restà exposat a informació pública durant quinze dies, als efectes d'examen, així com per la possible presentació de suggeriments i reclamacions, sense que durant l'esmentat període i vuit dies mes, fos presentada cap reclamació. Vist allò que estableix l'article 212.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004 de 5 de març. S'acorda: 14 Primer.- Aprovar el Compte General corresponent a l'exercici 2008 de l'Ajuntament de Badia del Vallès. Segon.- Trametre còpia de l'expedient i del propi Compte General de 2008 a la Sindicatura de Comptes de Catalunya. 6. MOCIÓ CONJUNTA PP / ICV-EUiA : REBUIG I CONDEMNA ALS ATACS D'ISRAEL SOBRE LA FLOTA D'AJUDA HUMANITÀRIA A GAZA Es dóna lectura de la moció presentada conjuntament pels grups del PP i d'ICV-EUiA. L'alcaldessa diu: "Com és una moció conjunta...que decidiu que vol parlar primer. L'he donava la paraula al senyor Argueta per continuar amb el tema del ROM, però que com és una moció conjunta la poden presentar qualsevol dels dos, o primer un i després l'altra, que decideixin vostès l'ordre de les intervencions. És el que volia dir". Seguidament intervé la senyora Antonia Escrivà (PP) que diu: "En primer lugar quiero hacer constar que la moción d'ICV-EUiA y del PP básicamente decía lo mismo, que es el rechazo del ataque de Israel a la flota humanitaria. Yo quería, en representación de mi partido lógicamente, que se hiciera constar el manifiesto del Parlament de Catalunya, ya que en este manifiesto están todos los representantes políticos de acuerdo, como es el Sr. Oriol Pujol i Ferrusola de CiU, Miquel Izeta Llorens ESOC-CPC, Anna Simó ERC, Dolors Montserrat del PP, Dolors Camats de IC-IOA, Albert Riera Díaz, en fin que es un manifiesto conjunto de todas las formaciones políticas. Por lo tanto, yo creo que si en el Parlament que estamos acostumbrados a ver estos debates, y ahora despues lo veremos con el tema de l'Estatut, han sido capaces de ponerse de acuerdo, creo que aquí también nos pondremos de acuerdo. Si un partido político como es ICV-EUiA se pone de acuerdo ante el rechazo de un ataque, pues agradecida por nuestra parte a todos aquellos que estén a favor de esta moción, y poca cosa más que decir". A continuació l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Eusebio Argueta (ICV-EUiA), que diu: "Yo creo que este es el principio, si nos hubiésemos podido pone de acuerdo en otras cosas, en otras mociones, pues hubiera sido genial también. Pero aquí es importante decir que simplemente nosotros es un acto noble de este Consistorio, que la propuesta de este Consistorio, de este regidor y de la regidora del PP al Consistorio y a la ciudadanía de condenar un acto bárbaro, violento, del gobierno israelí contra una gente que lo único que intentaba llevar es algo de comida y suministros a una gente que lo está pasando muy mal que es Palestina. Y yo de verdad quiero agradecer, quiero primero pedir el apoyo del Consistorio a esta moción, y luego agradecer el apoyo y en estos actos nobles de solidaridad humanitario creo que es donde se ve la calidad humana de los que nos dedicamos aunque sea en este pequeño archipiélago a hacer una actividad política". A continuació pren la paraula el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Simplement agrair que s'hagi presentat aquesta moció. Lamentar una miqueta que no hagi estat encara més dura, al principi ho era, s'ha anat suavitzant una miqueta, per tant dir que aquesta acció per part del govern israelià torna a demostrar que és un govern terrorista, és un govern que atempta contra la gent, és un govern que és capaç de fer qualsevol cosa sense que la comunitat internacional faci absolutament res. I també, remarcant un dels punts dels acords, voldria recordar que l'Estat espanyol és un dels estats que venen armes a l'estat terrorista d'Israel, i per tant pensem que hauríem d'insistir molt en què com a mínim això s'aturi quan abans millor, i demanar-ho ben fort des d'aquest Ajuntament". L'alcaldessa diu: "Només per a dir que dintre d'aquest Consistori sempre han hagut acords, sempre amb molt respecte, penso, o intentem tenir-lo, i el que posa de manifest aquest acord simplement és que el que condemnem no te cap tipus de justificació. Res més". Es passa a votació, aprovant-se per unanimitat la moció presentada. 15 S'acorda: Atès que l'Estat d'Israel va atacar de forma il.legal el passat dia 31 de maig "la Flota per la Llibertat" amb sis vaixells que transportaven ajuda humanitària, causant almenys 10 morts i en què més de 30 persones vanresultar ferides, tots ells civils. Atès que les víctimes són cooperants que viatjaven en el buc turc Mavi Marmara amb destí a la Franja de Gaza amb la única finalitat de trencar el bloqueig internacional que l'Estat d'Israel manté sobre els territoris palestins de forma pacífica, i així, poder traslladar l'ajuda humanitària a la població palestina. Atès que entre l'expedició hi havia cooperants internacionals, entre ells cooperants catalans i espanyols. Atès que l'acció militar desproporcionada sobre civils s'ha produït en aigües internacionals incomplint greument la legalitat internacional. L'atac militar sobre civils suposa una clara vulneració dels drets humans i del dret internacional humanitari. Un estat de dret no pot vulnerar les lleis internacionals humanitàries que emanen de la declaració de Ginebra. Atès que les institucions catalanes i espanyoles, i la comunitat internacional ja han condemnat durament l'atac militar indiscriminat de l'exèrcit israelià contra els cooperants de la "Flota de la Llibertat". Atès que la població palestina continua patint les conseqüències del bloqueig militar de l'Estat d'Israel, que ha provocat una manca d'aliments bàsics i l'accés d'ajuda humanitària en els territoris ocupats. Atès que la població palestina ha estat sostinguda per l'ajuda oficial al desenvolupament de nombroses països, entre d'altres Catalunya, que a través de l'Agència Catalana de Cooperació ha destinat el 4,7% dels seus recursos a Palestina, sent el vuitè país del món on en ha destinat més recursos. Davant d'aquest situació volem expressar la nostra ferma condemna i rebuig als atacs d'Israel sobre l'expedició la Flota de la Llibertat i els cooperants internacionals en les aigües de la Franja de Gaza, i demanem a la resta de institucions i a la societat civil que condemni enèrgicament la ingerència militar d'Israel sobre població civil. Aquesta acció suposa un nou un pas enrere per assolir una solució justa i pacífica a la situació de l'Orient Pròxim. S'acorda: Primer. Condemnar enèrgicament els atacs militars de l'exèrcit d'Israel sobre la flota per la Llibertat . Segon. Reclamar l'alliberament i la repatriació als països d'origen de la totalitat dels cooperants de la Flota per la Llibertat detinguts per l'Estat d'Israel. Tercer. Insistir al govern espanyol i a la resta d'Estats Membres de la Unió Europea a que aturin el comerç d'armes i cooperació militar amb l'Estat d'Israel i la resta de països atacants. Quarta. Demanar als governs i les administracions públiques que no impulsin o fomentin acords polítics i comercials amb l'Estat d'Israel fins que aquest no respecti els drets humans, les resolucions de Nacions Unides i el Dret Internacional Humanitari, i amb tots els països que maculen, assassinen, manipulen i silencien als pobles. 16 Quinta. Instar a tots els grups municipals a recolzar el següents text aprovat pel Parlament de Catalunya: "El Parlament de Catalunya manifesta la seva ferma condemna per l a violació de les mes elementals normes del Dret Internacional. Drets Humans, i Dret Internacional Humanitari en l'atac de l'exèrcit d'Israel a la Flota per la Llibertat, un comboi internacional de nou vaixells amb 750 persones (amb la participació de cooperants catalans) i 10.000 tones d'ajuda humanitària que pretenia trencar el bloqueig israelià i entrar en la franja de Gaza per donar assistència a la població palestina. Més enllà que l'abordatge s'hagi comès en aigües internacionals, controlat per Israel, i de que no sapiguem en aquests moments tot l'abast de l'incident, l'ús desproporcionat de la força armada contra la població civil, interna o internacional, suposa una flagrant violació del dret Internacional. El Parlament de Catalunya dona suport i fa seva, la declaració de Nacions Unides respecte a la situació produïda en front de les costes de Gaza, així com les altres resolucions aprovades fins ara sobre el conflicte israelopalestí." 7. MOCIÓ ICV-EUiA: PER A IMPULSAR ELS PROJECTES D'HORTS TERAPÈUTICS AL MUNICIPI DE BADIA DEL VALLÈS Es retira de l'ordre del dia la moció presentada pel grup municipal d'ICV-EUiA sobre els projectes d'horts terapèutics a Badia del Vallès. 8. MOCIÓ ICV-EUiA: CONTRA LES MESURES DEL GOVERN ESPANYOL PER TAL DE REDUIR EL DÈFICIT PÚBLIC La secretària llegeix la moció que presenta el grup ICV-EUiA. A continuació l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Eusebio Argueta (ICV-EUiA), que diu: "Primero hacer una pequeña corrección para que conste en acta, que Marta proponía y propuso para que fuera aprobada esta moción, pues en vez de hacer mención a los sindicatos CCOO, UGT, CSCI, poner los sindicatos. Poner todos los sindicatos. Y pido disculpas a la Sra. Marta Figueras por no haberlo dicho a la secretaria en su momento. Y ahora entrando en lo que es el tema en si de la moción, nosotros siempre somos muy pesados los de ICV-EUiA en el mismo tema, de recalcar que no puede ser que la crisis la paguemos los de siempre, ni los pensionistas ni los funcionarios, ni los autónomos, que no puede ser. Aquí se ha dado dinero a diestro y siniestro como dicen los italianos a los bancos, muchísimos miles de millones de euros, y ahora nos hacen, nos obligan y nos exigen que seamos los más débiles, los trabajadores y trabajadoras, y los no trabajadores y trabajadoras también, a pagar la factura de la crisis y de todo ese dinero que se ha repartido a los bancos y a los poderes financieros. En el punto 3 del orden del dia de este Pleno, ya se ratificó esa resolución del Gobierno de ZP, donde de alguna manera le damos el visto bueno a lo que el ha dicho. Nosotros decimos que no. Que no estamos de acuerdo, y es por eso, de que ya se han empezado a convocar las primeras movilizaciones. Hace un tiempo, el 8 de junio, después las que vienen ahora, o la que está siendo ahora...pues llevan ya, las 6 y media de la tarde, en contra de estas medidas de Zapatero y se convoca una huelga general para el 29 de septiembre, para de alguna manera buscar e intentar conseguir que rectifique. Sabemos que es difícil, y yo lo único digo..a veces cuando votábamos antes, por los trabajadores y trabajadoras de este Consistorio que han levantado la mano diciendo si a las medidas del gobierno espanyol en el punto número 3, pues yo digo si es que somos currantes y currantes, ¿Cómo podemos votar esto? ¿Como podemos estar de acuerdo con una cosa que nos están atracando a mano armada? Que nos están atracando a los funcionarios, a los trabajadores, a los pensionistas, a los autónomos, a los parados. Y yo más adelante pondré quizás algún ejemplo, pero es que me ha dolido el alma que una persona que hoy se le acabe el contrato, es una persona de la construcción con tres niños, y dices que con 426 euros, que como soy autónomo, con 426 euros que me van a dar, es que no tengo para pagar los libros de segundo de la ESO y de cuarto de la ESO de sus hijos ahora. De verdad que eso si que te da una sensación de 17 impotencia, impotencia como ciudadano, como vecino y como representante político también, una sensación de impotencia, de decir ¿Donde estoy metido yo? Que no le metemos fuego a todo esto de una vez y empezamos de nuevo. Pero como no somos partidarios de eso, con la movilización y la fuerza intentemos, vamos a intentar de alguna manera, echarlo para atrás. Y por eso es que nos hemos motivado a presentar esta propuesta al Consistorio, esta propuesta en contra de las medidas del Gobierno, que van claramente en contra de los más débiles de este país". A continuació pren la paraula el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres tornem a celebrar la presentació d'aquesta moció en aquest Ple municipal, estem d'acord en gairebé tot el que es diu, per tant la votarem a favor. Lamentem profundament que el seu grup no s'hagi manifestat d'aquesta manera al Parlament de Catalunya, perquè els hi recordo que la part del decret del govern central que corresponia a ratificar al Parlament de Catalunya el seu grup l'ha votat a favor, i lamentem que no s'hagi defensat allà al Parlament aquesta postura tan ben defensada per vostès aquí a la localitat de Badia del Vallès". L'alcaldessa diu: "Només per a aclarir un concepte. A veure, el fet de l'aprovació de la ratificació de la resolució d'Alcaldia, nosaltres hem d'aplicar la llei, i si un decret del Govern que s'ha d'aplicar, nosaltres l'hem d'aplicar, una altra cosa és que nosaltres ara, que és el punt en què nosaltres podem manifestar la nostra opinió al respecte, que ara la donarem, no te res a veure. I senyor Argueta, a mi confondre les coses no m'agrada. Las cosas son como son y pretender manifestar o mezclar un determinado posicionamiento ante una determinada norma, con que nosotros no somos sensibles, que no es que vayamos...nosotros vamos a abstenernos porque hay mucha parte de la moción que ustedes presentan que no estamos de acuerdo, no somos sensibles con las personas que lo están pasando mal es hacer demagogia. Es mi opinión. Estamos de acuerdo en varias partes de la moción, las medidas tienen unos efectos muy injustos, es evidente que debemos ser más valientes e iniciar políticas fiscales más progresivas, haciendo que pague más quien más tiene, tenemos que replantearnos no solo el modelo normativo, sino también en el modelo social en el que estamos todos viviendo, y que está lleno de desigualdades e individualismos, y que somos conscientes de que muchas de las medidas propuestas por este decreto tienen efectos y consecuencias duras e injustas, por ejemplo una afirmación que usted ha hecho no es del todo cierta, porque no afecta a los desempleados, no son medidas que tengan que ver con las prestaciones de desempleo. Entonces, hay cosas que no hay que mezclar. También somos conscientes de que son medidas que se han tomado para reducir el déficit y reforzar la confianza de nuestra economía para salir de una situación muy muy angustiosa para nuestra economía, y que tocaba hacer ese esfuerzo. No obstante, nosotros no estamos de acuerdo con muchos de los efectos injustos y duros de estas medidas, por tanto nos abstendremos. Pero que no se confundan las cosas. Y es más, yo le invito a que vamos a intentar entre todos cambiar las cosas, pero sin pegar fuego a nada". A continuació l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Eusebio Argueta (ICV-EUiA), que diu: "Cuando uno se altera, yo también soy...es que soy delegado sindical. Es que soy delegado sindical, y eso también influye. Primero, aunque ya ha hecho referencia...la moción lo dice, en el Parlament de Catalunya el grupo político al que yo represento, en la autonomía ha conseguido que paguen los que más tienen. Las rentas superiores a 160.000 euros al año, que paguen los que más tienen. Primera cosa que hemos conseguido. Modificar este decreto y claro, si que es verdad que cuando gobiernas y tienes responsabilidades de gobierno, no todo lo que haces agrada a todo el mundo. Y eso nos pasa en Catalunya. Segunda cosa. Para los que sean funcionarios o empresas que trabajan directamente o que han sido del Estado, se ha adquirido un compromiso que en el 2013, o sea dentro de dos años y pico, los funcionarios van a recuperar el poder adquisitivo, o sea se el 5% ó el 7%, y esto nosotros tenemos la confianza, y como lo he dicho antes en un punto de los que hemos hablado anteriormente, tenemos esperanzas de que...es verdad, que la economía 18 vamos a salir de esta, no podemos pasar todo el tiempo así. Porque sino, de verdad, entonces si que le vamos a meter fuego a todas las cosas". Es procedeix a la votació de la proposta, que s'aprova per 6 vots a favor (PP, AEB, ICV- EUiA, CiU), i 11 abstencions (PSC). S'acorda: La pressió dels mercats financers sobre el deute públic de les economies amb dèficit de la zona euro no està trobant, fins ara, una resposta adequada per part de les autoritats polítiques que supervisen l'economia europea. En contrapartida, es torna a voler fer culpables i responsables de la crisi als governs i, com a conseqüència, les seves polítiques socials, ara més necessàries que mai. ICV-EUiA defensem, a totes les institucions, la necessitat d'una política fiscal més progressiva, que faci pagar més a qui més té i més guanya, i una reforma financera que posi condicions als ajuts públics, especialment, la garantia de que el crèdit flueixi cap a les persones, els/les autònoms/es i les Pimes, condició bàsica per dinamitzar l'economia i crear ocupació de qualitat. Cal un gir de 180 grau