REGLAMENT D'ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT DEL CONSELL MUNICIPAL DE CULTURA DE BADIA DEL VALLÈS CAPÍTOL I: Naturalesa i àmbit Article 1. El Consell Municipal de Cultura de Badia del Vallès és l'òrgan de participació sectorial de caràcter consultiu i deliberatiu de totes les associacions i entitats badienques vinculades a la programació cultural que així ho desitgin. CAPÍTOL II: Finalitat Article 2. La seva finalitat és ordenar i impulsar accions i iniciatives que facin referència a la programació, projecció i desenvolupament de les activitats culturals del poble per tal que integri i potenciï les tradicions històriques i culturals de Badia del Vallès, així com les creacions i iniciatives més innovadores. Article 3. El Consell Municipal de Cultura, per potenciar la relació de Badia amb la seva finalitat geogràfica, mantindrà les necessàries relacions amb entitats foranies i organismes estatals, autonòmics i comarcals que tinguin competència i jurisdicció sobre les activitats que li són pròpies. CAPÍTOL III: Funcions i competències Article 4. 4.1 La participació de les entitats locals en les activitats que són competència de l'àrea de Cultura de l'Ajuntament es realitzarà a traves de les funcions pròpies del Consell Municipal de Cultura, essent aquestes les següents: a) Estructurar i organitzar de forma periòdica i permanent el debat, la reflexió, i la capacitat de proposta de totes les persones, grups i entitats interessades en l'activitat cultural de Badia del Vallès. b) Participar en el disseny de la programació anual de Cultura i en el desenvolupament de les activitats programades, així com en el seu seguiment i avaluació. c) Elaborar i presentar propostes, iniciatives o suggeriments per al bon desenvolupament de la vida cultural del poble. d) Prestar a les entitats tot l'ajut que cregui necessari per al bon desenvolupament de les activitats puntuals que puguin organitzar, més enllà de la programació general. e) Fomentar la relació i coordinació entre les entitats culturals existents al poble i promoure la informació sobre les seves activitats per tal d'afavorir la seva pròpia promoció i consolidació. 4.2 L'Ajuntament es reserva les competències que li atorga la llei de decisió i d'execució, mitjançant els seus òrgans de govern i serveis. CAPÍTOL IV: Organització Article 5. El Consell Municipal de Cultura de Badia del Vallès articularà el seu funcionament i les seves decisions a traves dels següents òrgans: Plenari del Consell, Comissió Permanent, Presidència, Vice-Presidència, Secretaria, i Comissions de Treball. Article 6. Plenari del Consell Municipal de Cultura 6.1 El Plenari del Consell és el marc de debat de les grans línies d'actuació cultural de la ciutat. 6.2 El Plenari es reunirà convocat per la Presidència. 6.3 Són funcions del Plenari del Consell les següents: a) Aprovar la reglamentació de règim interior que concreti i ampliï el contingut del present reglament. b) Escollir els membres de la Comissió Permanent. 1 c) Aprovar la creació, composició, continguts, competències i duració de les Comissions de Treball. d) Aprovar els programes d'actuació del propi Consell. e) Aprovar la memòria anual del Consell. Article 7. Comissió Permanent 7.1 Les seves funcions són: a) Autoritzar l'assistència a les Comissions de Treball de persones de reconeguda vàlua o coneixements específics quan el tractament d'un tema concret ho faci aconsellable. Aquestes persones actuaran amb veu però sense vot. b) Coordinar les Comissions de Treball i fer el seguiment de totes les funcions que són pròpies del Consell. c) Proposar la inclusió de punts a l'ordre del dia del Plenari. 7.2 Es reunirà tants cops com els seus membres ho creguin oportú a convocatòria del President. Article 8. Presidència 8.1 La Presidència del Consell Municipal de Cultura de Badia del Vallès recau en l'Alcalde, que podrà delegar en un regidor de l'Ajuntament. 8.2 Són funcions de la Presidència: a) Convocar, presidir, aixecar i suspendre les reunions, moderar els debats, i dirimir els empats amb vot de qualitat. b) Ostentar oficialment la representació del Consell en tots els actes i procediments que calgui. c) Vetllar per l'execució dels acords que s'hagin pres i assegurar el compliment de les lleis. d) Donar el vist-i-plau a les actes de les reunions i sessions ateses pel secretari. e) Signar els escrits oficials. f) Fixar l'ordre del dia. g) Autoritzar l'assistència al Plenari de persones de reconeguda vàlua o coneixements específics quan ho faci aconsellable el tema a tractar. Aquestes persones actuaran amb veu i sense vot. Article 9. Vice-Presidència. 9.1 Serà nomenada per Decret d'Alcaldia d'entre els membres que representin el consistori al Plenari del Consell. 9.2 Són funcions de la Vice-Presidència: a) La substitució del/la President/a amb tots els seus drets i deures en casos de malaltia, absència o delegació d'aquest. b) Presidir la Comissió Permanent. Article 10. Secretaria 10.1 Podrà actuar com secretari del Consell Municipal de Cultura una persona dels Serveis de l'Administració de l'Ajuntament. 10.2 Són funcions del/la Secretari/a: a) Assistir amb veu i sense vot a les sessions del Plenari del Consell i de la seva Comissió Permanent. b) Aixecar actes de les reunions, trametre-les a tots els membres. c) Certificar els acords amb el vist-i-plau de la Presidència. 2 d) Tramitar, custodiar i arxivar la correspondència i documentació pròpies del Consell. e) Elaborar la memòria anual de les activitats desenvolupades pel Consell. Article 11. Comissions de Treball 11.1 Són les instàncies de treball mitjançant les qual s'estructura el Consell i estaran formades per membres dels diferents col·lectius segons s'acordi al Plenari del Consell. 11.2 Les funcions de les Comissions de Treball seran fixades pel Plenari del Consell en el moment de la seva creació i es basaren en: a) Debatre les línies d'actuació de la competència delegada. b) Debatre i informar sobre els assumptes que el siguin sotmesos pel Plenari del Consell, per la Comissió Permanent o per iniciativa pròpia. c) Emetre un informe previ sobre els assumptes de la competència delegada que hagin d'ésser sotmesos al Consell Municipal de Cultura. 11.3 La Presidència de la Comissió Permanent ho serà també de totes les Comissions de Treball, tasca per la qual pot delegar en un altre membre del Consell. La secretaria de cada Comissió serà ostentada per la Secretaria del Consell o un altre membre del mateix. 11.4 Amb la periodicitat determinada pel Consell, les Comissions hauran d'informar de la marxa de la seva tasca. 11.5 Cap Comissió podrà adoptar resolució sobre assumptes de la competència d'altres comissions. No obstant podran convocar-se reunions entre Comissions per tractar temes comuns. 11.6 Per la constitució vàlida de cada sessió de les Comissions es considerarà el que s'estableix a l'article 16 d'aquest mateix reglament. 11.7 Les Comissions de Treball seran inicialment dos, tot i que el Plenari del Consell podrà ampliar aquest nombre en funció de les necessitats culturals del poble: a) Comissió de Promoció Cultural. El seu objectiu inicial és debatre iniciatives i fer propostes a fi d'incrementar la producció cultural local i de facilitar i l'accés de la població al món cultural. b) Comissió de Festes. El seu objectiu inicial és fer propostes d'actuació i coordinar les diferents entitats en Carnestoltes o Festa Local. Capítol V: Composició Article 12. Plenari del Consell Municipal de Cultura. 12.1 La Composició del Plenari del Consell Municipal de Cultura serà la següent: a) La Presidència, que recau sobre l'Alcaldia o regidor/a en qui delegui. b) Sis regidors/res, escollits pel Ple a proposta de la Comissió Informativa de Serveis Personals, de forma que es reculli la pluralitat política de la corporació. c) Un representant de cada entitat o associació cultural inscrita en el Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes que ho cregui convenient, d'acord amb el que estableix el Títol Tercer, capítol I del Reglament de Participació Ciutadana d'aquest Ajuntament. 12.2 El Ple de l'Ajuntament podrà nomenar regidors suplents d'entre els que són membres de la Comissió Informativa de Serveis Personals. Igualment les entitats podran anomenar representants suplents. 12.3 El Tècnic/a de Cultura com assessors amb caràcter consultiu, amb veu i sense vot. 3 Article 13. Comissió Permanent. 13.1 La composició de la Comissió Permanent serà la següent: a) La Vice-Presidència del Consell, que ostentarà la Presidència d'aquesta comissió. b) Tres regidors escollits d'entre els que formen el Consell. c) El/la regidor/a de Cultura si no formés part en els supòsits dels punts a i b anteriors. d) Quatre representants de les entitats i associacions al Consell. e) El Tècnic/a de Cultura, amb veu però sense vot. 13.2 El plenari del consell pot demanar la presència d'un assessor de l'àrea de cultura amb caràcter consultiu en aquelles reunions on ho cregui convenient. Article 14. Renovació del Consell de Cultura i dels seus càrrecs. 14.1 El Consell Municipal de Cultura es renovarà cada quatre anys, coincidint amb la renovació de la Corporació Municipal. 14.2 Els càrrecs no seran personals i es poden renovar de forma continuada. 14.3 Sense perjudici d'allò que es diu al punt anterior, els representants de les entitats cessaran quan així ho disposin la seva entitat, per dimissió o voluntat pròpia o per cessament acordat. Qualsevol canvi de representant, ja sigui d'entitats o regidors, s'haurà de comunicar per escrit a la Presidència del Consell. 14.4 Si un col·lectiu no anomena els seus representants en el consell en el termini previst, no es considerarà a l'entitat membre del Consell mentrestant no ho facin i, per tant, no rebran les convocatòries ni es tindran en compte per arribar als quòrum necessaris per a la constitució vàlida de les sessions i de les votacions. 14.5 Si un col·lectiu qualsevol ha d'anomenar un nou representant, caldrà que ho faci en un termini màxim de dos mesos des del cessament de l'anterior. En cas contrari s'actuarà d'acord amb el que estableix l'apartat anterior. CAPÍTOL VI: Normativa per al funcionament del Consell. Article 15. Constitució. 15.1 Els representants de la corporació local que han d'integrar el Consell de Cultura presentaran el seu nomenament per escrit a la Presidència del Consell en la sessió de constitució. També es presentaran els nomenaments dels representants suplents. 15.2 Els representants dels diferents col·lectius presentaran un certificat de l'acta de l'assemblea dels seu col·lectiu on va ésser escollits representants al consell. 15.3 Els components integrats de la Comissió Permanent s'elegiran en la primera sessió ordinària després de la constitució del Consell Municipal de Cultura. Article 16. Règim de sessions. 16.1 Totes les sessions del Consell seran presidides per una mesa composta per la Presidència i la Secretària del Consell. Serà imprescindible la seva presència o la dels seus substituts, d'acord amb el que disposa el ROM, per a l'inici de les sessions. 16.2 Per considerar vàlida una reunió del Consell Municipal o la seva Comissió Permanent es requereix l'assistència d'un terç del nombre legal de representants. Aquest quòrum haurà de mantenir-se durant tota la sessió. 16.3 Reunions ordinàries. En la primera reunió del Consell s'elaborarà un calendari de reunions ordinàries que haurà de mantenir una periodicitat no superior a tres mesos. Igualment, a la 4 primera reunió de la Comissió Permanent s'elaborarà el calendari de reunions d'aquesta Comissió. Per les reunions ordinàries el Consell es convocarà amb una setmana d'antelació. La Presidència del Consell elaborarà l'ordre del dia que es podrà ampliar fent arribar propostes, per escrit, fins a dos dies abans de la reunió a la Presidència del Consell. Un cop iniciada la reunió només s'hi podran incloure nous punts a l'ordre del dia si la majoria absoluta dels membres legals del consell n'aprova la inclusió a proposta de la Presidència. 16.4 Reunions extraordinàries. Seran convocades per la Presidència per iniciativa pròpia, o a petició d'almenys una quarta part dels membres integrants del Consell. La petició es farà mitjançant un escrit signat personalment per tots aquells que la subscriguin, en el qual es raonarà l'assumpte, o els assumptes, que la motiven, que han d'ésser necessàriament competència del Consell. Les reunions extraordinàries es convocaran com a mínim amb una antelació de 48 hores i no es podran incloure punts nous a l'ordre del dia. 16.5 Un òrgan quedarà vàlidament constituït, malgrat que no s'hagin acomplert els requisits de la convocatòria, quan es trobin tots els seus membres i ho acordin per unanimitat. 16.6 El Consell podrà demanar l'assistència de persones de vàlua i coneixements reconeguts en la matèria que s'hagi de tractar. Aquestes persones tindran veu però no vot. Article 17. Votacions. Donat el caràcter participatiu del consell, es potenciarà el diàleg i el debat per intentar d'arribar a decisions consensuades. Si no és possible es procedirà a votació a mà alçada (tret que el Plenari o la Comissió acordi puntualment una votació nominal) i per norma general les decisions es prendran per majoria simple. Si l'abstenció arriba a ser majoria s'haurà de continuar el debat i procedir a una nova votació. Si un cop feta la segona votació, l'abstenció continua essent majoria, el tema podrà, a judici de la presidència, deixar-se sobre la taula per una altra reunió. Article 18. Debat. 18.1 Un cop llegit per el/la secretari/a l'ordre del dia de la reunió, la Presidència passarà a votació l'aprovació de l'esborrany de l'acta de la sessió anterior. La Presidència obrirà un torn de paraules per si hi ha rectificacions i/o observacions, les quals constaran en l'acta de la sessió on s'aprovi. 18.2 Per cada punt de l'ordre del dia, la Presidència obrirà un torn de paraules. Si no n'hi ha, i es requereix, es passarà directament a la votació. 18.3 Qui es consideri al·ludit per una intervenció podrà sol·licitar a la Presidència un torn de rèplica. Les paraules de rèplica que s'hagin demanat, seran atorgades per la presidència desprès d'acabat el torn de paraules. La intervenció de rèplica serà breu i concisa amb la finalitat de rectificar i/o aclarir fets i/o conceptes. 18.4 La Presidència podrà tallar aquelles intervencions que no s'ajustin al tema en debat, que puguin ser ofensives per a un membres o col·lectiu del Consell, o que siguin reiteratives. Article 19. Actes 19.1 El/la secretari/a presentarà l'acta corresponent a cada reunió i lliurarà una còpia a cadascun dels membres conjuntament amb la convocatòria i l'ordre del dia de la sessió següent. 19.2 Pel que fa a la redacció de les actes, es procedirà d'acord amb els articles 109 i 110 del Reglament d'Organització i Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals. 19.3 La Presidència i la Secretaria signaran les actes una vegada siguin aprovades. Article 20. Altres característiques de funcionament. 5 20.1 Les opinions, els treballs o els estudis elaborats pel consell que facin referència directa a punts sobre els quals s'hagi de pronunciar la Comissió Informativa de Serveis Personals, la Comissió de Govern o el Ple de l'Ajuntament seran inclosos en l'expedient corresponent. 20.2 En cas que es donin diferents postures i/o opinions dintre del Consell, la Presidència els explicarà a la Comissió Informativa, la Comissió de Govern o el Ple de l'Ajuntament i manifestarà alhora el suport obtingut per cadascuna. 20.3 Si un col·lectiu inscrit en el Registre Municipal d'Entitats i Associacions Ciutadanes, d'acord amb el que estableix el Títol tercer, capítol I del Reglament de Participació Ciutadana d'aquest Ajuntament vol formar part del Consell Municipal de Cultura ho sol·licitarà per escrit a la Presidència, que informarà al Consell en la primera reunió que es convoqui. 6