ACTA NÚM. 02/2011 ACTA DE LA SESSIÓ ORDINÀRIA CELEBRADA PEL PLE MUNICIPAL DE L'AJUNTAMENT DE BADIA DEL VALLÈS EL DIA 23 DE FEBRER DE 2011 Badia del Vallès, 23 de febrer de dos mil onze. El Ple de la corporació quan son les dinou hores i set minuts, es reuneix a la sala de sessions de l'edifici de l'Ajuntament, en sessió ordinària sota la presidència de l'Alcaldessa senyora Eva Menor Cantador. Hi concorren els regidors següents: Juan Antonio Lancho Aceituno PSC Raquel Gracia Peral PSC David Sanuy Sales PSC Montserrat Carbonell Rosell PSC Montserrat Jiménez Molina PSC Isabelo Pacheco Sáez PSC Antonio Sabariego Guerrero PSC Pau Dominguez García PSC Montserrat Domínguez Garcia PSC Mercedes Bermudez López PSC Sergio Escribano García AEB Juan Antonio Pérez Jiménez AEB Montserrat Montañés Navarro AEB Antonia Escriva Castellanos PP Eusebio Argueta Chica ICV-EUiA Marta Figueras i Badia CIU Assistits per la secretària senyora Carme Coll Gaudens que certifica, i amb la presència de l'interventor, senyor Esaú Soto Martínez. Abans de començar la sessió l'alcaldessa llegeix manifest sobre el dia internacional de la dona: "El dia 8 de març, Dia Internacional de la Dona, simbolitza la lluita que les dones de tot el món hem sostingut al llarg dels temps en favor de la igualtat. Gràcies a aquest compromís, avui podem dir que les condicions de vida de les dones han millorat considerablement i que, sens dubte, la igualtat de dones i homes ha estat decisiva pel progrés de la humanitat i per l'avenç de les societats i de les cultures. Aconseguir-ho ha estat un camí llarg i ple d'obstacles que hem hagut d'anar vencent. Al nostre país, moltes dones -i també alguns homes- han assolit importants fites que no podem oblidar. Fa poc més de 150 anys, Concepción Arenal trencava la barrera que impedia a les dones l'accés a la universitat. Clara Campoamor guanyava, fa 80 anys, el dret a vot per a les dones. Fa mig segle, Maria Telo, al capdavant d'un grup de dones juristes, aconseguia esborrar del Codi Civil la obediència que les dones devíem al marit. La Constitució del 79 acabava, per fi, amb les discriminacions jurídiques per raó de sexe. I fa 30 anys que a les dones se'ns reconeixia la pàtria potestat, la disposició lliure dels nostres bens i el dret al divorci. Ja en aquesta darrera dècada, el nou impuls legislatiu, amb la llei per a la igualtat efectiva entre dones i homes, i la llei catalana per a l'eradicació de la violència masclista, ha establert noves fites en el camí vers la igualtat, com per exemple: 1 · la paritat en els càrrecs públics; · l'increment de la representació de les dones en llocs de responsabilitat a les empreses i altres institucions; · una educació que permeti a nois i noies assolir les mateixes metes; · mesures per prevenir i combatre la violència masclista; · condicions laborals que afavoreixin l'equilibri entre la vida professional i personal; · una ordenació territorial atenta a les necessitats diverses de les persones, on ciutadans i ciutadanes se sentin partícips d'un projecte comú. Aquestes i altres fites són les que ens han de permetre aconseguir que la igualtat sigui, a tot arreu, un fet quotidià i indiscutible, en el pla laboral, social, polític, i personal. Per això, hem de seguir avançant per: · Eliminar els estereotips que constrenyen les identitats de les persones i que limiten les seves opcions personals, formatives, laborals, sexuals... Per això, cal invertir tots els esforços possibles per a que la coeducació sigui un fet en tots els espais educatius dels nostres pobles i ciutats. · Desenvolupar unes polítiques socials eficaces i uns serveis públics de qualitat, que tinguin presents les necessitats de les dones i que combatin l'especial impacte que la pobresa té en la població femenina. · Millorar les condicions de les dones en el mercat de treball i eliminar les desigualtats encara existents, especialment, la bretxa salarial i la segregació sectorial i ocupacional, que continua perjudicant seriosament les dones. · Reconèixer i socialitzar els treballs de cura de les persones, de la llar i de la vida, i aconseguir una coresponsabilitat real per a que les dones deixin de patir les conseqüències que la responsabilitat exclusiva té per la seva salut i pel seu desenvolupament personal, professional i social. · Valorar i aprofitar les habilitats i el talent de les dones per superar l'actual crisi que sacseja tot el món. · Fer inviable que dones de tot el món continuïn morint a mans de les seves parelles, o siguin sexualment explotades, violades, assetjades, mutilades o vexades fins a extrems inexcusables per la humanitat. Per això, cal que dones i homes ens esforcem per establir relacions de respecte i de llibertat, per fer de la nostra societat un lloc millor: un lloc on totes les persones puguin desenvolupar els seus projectes i aspiracions; un lloc on tothom participi en peu d'igualtat dels treballs i les alegries que proporciona la vida; un lloc on les dones puguem gaudir, en la mateixa proporció que els homes, del progrés econòmic i social. És per això que, amb la lectura d'aquest manifest, els regidors i regidores que formem part d'aquest consistori volem ratificar el nostre compromís, que és també el de les institucions que ens representen, en la construcció d'una societat més igualitària i més justa." Oberta la sessió per l'Alcaldessa amb el quòrum necessari, es procedeix a resoldre els assumptes de l'ordre del dia, adaptant-se els següents acords: 1. ACTA SESSIÓ ANTERIOR S'aprova sense necessitat de lectura l'acta de la sessió ordinària que va tenir lloc el dia 26 de gener de 2011, atès que tots els membres del consistori disposaven del text abans de la sessió. 2. CONEIXEMENT RESOLUCIONS ALCALDIA La Corporació es dóna per assabentada de les següents resolucions de l'Alcaldia: 2 1. Núm. 1011/10, d'aprovar l'expedient núm. 45/2010, de transferència de crèdit a partides pressupostàries de l'exercici de 2010. 2. Núm. 1012/10, d'atorgar fraccionament del deute pendent de la senyora Rosa Jiménez Cortés, per import de 762,87 euros. 3. Núm. 1013/10, d'aprovar i subscriure un conveni de col.laboració amb l'Associació de Comerciants, per el desenvolupament puntual d'actuacions de la campanya Nadal 2010, i l'atorgament d'una subvenció de 1.500,00 euros. 4. Núm. 1014/10, de concessió d'una bestreta per import de 190,55 euros, a la senyora Carmen Rueda Pérez, sense interès i a compte de les retribucions de la mensualitat del mes de desembre de 2010. 5. Núm. 1015/10, de contractació de la senyora Amanda Padilla Sandova, amb la categoria d'administrativa, mitjançant contracte de treball de durada determinada a temps complert, de relleu per jubilació parcial de la senyora Pilar Vila Giner, del dia 1 de juliol de 2010 al 13 de jujny de 2012. 6. Núm. 1016/10, de nomenar interinament la senyora Núria Mahugo Griño, amb la categoria d'auxiliar administrativa, per tal de cobrir la vacant per situació d'IT de la senyora Alícia Nieto Montserrat, no abans del dia 3 de novembre de 2010 i fins la reincorporació de la funcionària substituïda. 7. Núm. 1017/10, de practicar la liquidació del senyor José Torrella Olivé, per finalització del seu contracte de treball. 8. Núm. 1018/10, de nomenar interinament el senyor José Antonio Fuentes Torrecillas, amb la categoria d'auxiliar de manteniment-conserge, amb efectes del dia 6 de setembre de 2010 i en tant s'articula el procés de selecció corresponent per cobrir la plaça esmentada. 9. Núm. 1019/10, de nomenar interinament la senyora Marisa Espinosa Borrego, amb la categoria de tècnica d'orientació i inserció laboral, no abans del dia 1 de gener de 2011, i fins la finalització del projecte "Dispositius legals de recerca de feina 2010-2011". 10. Núm. 1020/10, de contractació de la senyora M. Cinta Vega Alcaraz, amb la categoria d'educadora social, mitjançant contracte laboral per interinitat, per tal de cobrir la vacant per situació de baixa mèdica per maternitat de la senyora Gloria Amigo Aso, no abans del dia 3 de gener de 2011 i fins la reincorporació de la treballadora substituïda. 11. Núm. 1021/10, de contractació de la senyora Miriam Pardo Navarro, amb la categoria de tècnica de Prospecció, mitjançant contracte laboral per interinitat, per tal de cobrir la vacant accidental per situació permís concedit al treballador Xavier Suñer Altamirano, no abans del dia 1 de gener de 2011 i fins la reincorporació del treballador substituït. 12. Núm. 1022/10, de contractació del senyor Francisco José Florido Vázquez, amb la categoria d'oficial d'obres i manteniment, mitjançant contracte laboral per interinitat, per tal de cobrir la vacant accidental per situació permís concedit al treballador José Fernández Garrido, no abans del dia 3 de gener de 2011 i fins la reincorporació del treballador substituït. 13. Núm. 1023/10, d'aprovar la concessió de carnets de mobilitat del transport públic interurbà d'1 zona, a diversos sol.licitants, per un import de 120 euros. 3 14. Núm. 1024/10, de concessió al senyor Luis Carlos Sánchez Muñoz de permís de paternitat, amb efectes del dia 18 de novembre i fins el 2 de desembre de 2010. 15. Núm. 1025/10, d'aprovar l'expedient de contractació, mitjançant procediment negociat sense publicitat, del contracte d'obres de reforma integral del mercat municipal en fase III. 16. Núm. 1026/10, d'aprovar i signar l'acord amb el Servei d'Ocupació de Catalunya per a la ubicació de punts d'autoservei del SOC. 17. Núm. 1027/10, d'aprovar la relació de documents comptables fase A núm. 4/2010, per import de ­65.995,04 euros, fase D i AD núm. 47/2010, per import de 71.998,41 euros, i fase ADO núm. 83/2010 per import de 417.075,60 euros, tramesos per les diferents àrees gestores de les despeses. 18. Núm. 1028/10, d'aprovar la relació de documents comptables fase A núm. 4/2010, per import de ­470,00 euros, fase D i AD núm. 48/2010, per import de - 32.818,02 euros, i fase ADO núm. 88/2010 per import de 318.805,60 euros, tramesos per les diferents àrees gestores de les despeses. 19. Núm. 1029/10, d'assignar el lloc de treball codi 300503, ocupat pel senyor José Manuel Alejandre Medina, a l'Àrea de Territori, Medi Ambient, Promoció Econòmica i Via Pública, amb les mateixes retribucions i condicions essencials de treball que venen desenvolupant-se fins ara, i amb efectes del dia 1 de gener de 2011. 20. Núm. 1030/10, d'assignar les funcions administratives en el Servei de Benestar Social, a la treballadora Sònia Oller Campillo, amb les mateixes retribucions i condicions essencials de treball que venen desenvolupant-se fins ara, i amb efectes del dia 1 de gener de 2011. 21. Núm. 1031/10, d'aprovar l'expedient núm. 46/2010, de transferència de crèdit a partides pressupostàries de l'exercici de 2010 22. Núm. 1032/10, d'aprovar l'expedient núm. 47/2010, de transferència de crèdit a partides pressupostàries de l'exercici de 2010. 23. Núm. 1033/10, d'aprovar la relació de documents comptables fase D i AD núm. 50/2010, per import de 79.513,20 euros, i fase ADO núm. 91/2010 per import de 256.602,03 euros, tramesos per les diferents àrees gestores de les despeses. 24. Núm. 1/11, de donar d'alta en el Padró Municipal d'Habitants diferents persones, per les causes que en cada cas s'acredita, durant el període de l'1 al 31 de desembre de 2010. 25. Núm. 2/11, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial atesa la sol.licitud de la senyora Amalia Muriel Castillo, a causa de haver sofert una caiguda al carrer dels Infants. 26. Núm. 3/11, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial atesa la sol.licitud de la senyora M. Carmen Diaz Garcia, a causa dels desperfectes que pateix la parada del mercat núm. 148. 27. Núm. 4/11, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial atesa la sol.licitud de la senyora Mercedes Botana Donado, a causa de haver sofert danys el seu gos. 4 28. Núm. 5/11, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial atesa la sol.licitud de la senyora Manuela Infantes López, a causa de haver sofert una caiguda al carrer Segovia. 29. Núm. 6/11, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial atesa la sol.licitud de la senyora Marta Figueras i Badia, en representació del senyor José Luis del Corral, a causa de haver sofert danys al seu vehicle. 30. Núm. 7/11, d'incoació d'expedient de responsabilitat patrimonial atesa la sol.licitud del senyor Antonio Molina Hidalgo, a causa de haver sofert una caiguda al Casal d'avis. 31. Núm. 8/11, de concessió de la targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular no conductor, a favor del senyor Antonio Navas Vegas. 32. Núm. 9/11, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat el senyor Johathan Ardid Ferrer. 33. Núm. 10/11, d'incoar expedient de baixa al padró municipal per inscripció indeguda, atesa la sol.licitud que ha presentat la senyora Patricia Aznar Garcia. 34. Núm. 11/11, de paralitzar i arxivar l'expedient de baixa d'ofici 26/10, atesa la petició de anul.lació que ha formulat la interessada. 35. Núm. 12/11, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 11000717, a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. 36. Núm. 13/11, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 11001543, a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. 37. Núm. 14/11, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 11002532, a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. 38. Núm. 15/11, de nomenar com a representat municipal en el Consorci per a la Gestió de la Televisió Digital Local Pública de la Demarcació de Sabadell a l'alcaldessa, senyora Eva Menor Cantador. 39. Núm. 16/11, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 11003769, a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. 40. Núm. 17/11, de desestimació dels recursos presentats de diferents expedients sancionadors, confirmar les sancions imposades, i notificar-ho a l'ORGT. 41. Núm. 18/11, de desestimació dels recursos presentats de diferents expedients sancionadors, confirmar les sancions imposades, i notificar-ho a l'ORGT. 42. Núm. 19/11, de desestimació de les al.legacions presentades d'expedients sancionadors, confirmar les sancions imposades, i notificar-ho a l'ORGT. 5 43. Núm. 20/11, de concessió de la targeta d'aparcament individual per a persones amb disminució, modalitat titular no conductor, a favor del senyor Manuel Pistón Domínguez. 44. Núm. 21/10, d'estimació d'al.legacions interposades, referent a sancions per infraccions de trànsit diferents persones, i notificar-ho a l'OALGT. 45. Núm. 22/10, de designar l'arquitecta senyora Marta Vicens Núñez per a realitzar la valoració de diversos expedients de constrenyiment. 46. Núm. 23/11, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 21 de gener de 2011. 47. Núm. 24/11, de nomenar la senyora Eva Pellisé Cánovas, arquitecta per a la direcció tècnica de les obres de "Millora de la Biblioteca". 48. Núm. 25/11, de nomenar la senyora Sandra Mota Nogales, arquitecta tècnica per a la coordinació de seguretat i salut de les obres de "Millora de la Biblioteca". 49. Núm. 26/11, de convocatòria del Ple municipal pel dia 26 de gener de 2011. 50. Núm. 27/11, de constitució el dia 26 de gener de 2011, de la Mesa de contractació del servei de suport als programes d'infància, adolescència, joventut i esports. 51. Núm. 28/11, incoar expedient disciplinari a un funcionari de l'Ajuntament, per tal de determinar les responsabilitats que puguin derivar-se. 52. Núm. 29/11, de convocatòria de la Junta de Govern Local pel dia 28 de gener de 2011. 53. Núm. 30/11, de constitució el dia 3 de febrer de 2011, de la Mesa de contractació del concurs per a la instal.lació i explotació de quatre quioscos de premsa. 54. Núm. 31/11, de sol.licitar a la Diputació de Barcelona diverses subvencions d'ajut per a la realització d'activitats i serveis de Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2011. 55. Núm. 32/11, de desestimació de la reclamació interposada per la senyora M. Isabel Rabaza Carcerlero, per no existir relació de causalitat entre els fets ocorreguts i l'actuació de la Corporació. 56. Núm. 33/11, de desestimació de la reclamació interposada per la senyora Sara Inmaculada Castejón Jiménez, per no existir relació de causalitat entre els fets ocorreguts i l'actuació de la Corporació. 57. Núm. 34/11, de desestimació de la reclamació interposada per la senyora Amalia Gragera Solis, en representació del seu fill Alejandro Ambrosio Gragera, per no existir relació de causalitat entre els fets ocorreguts i l'actuació de la Corporació. 58. Núm. 35/11, de donar de baixa la reserva d'aparcament a favor de la senyora Josefa Contreras Fernández, per no haver efectuar la renovació que es requereix cada dos anys. 59. Núm. 36/11, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 11005983, a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats 6 perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. 60. Núm. 37/11 de denegar la concessió de targeta d'aparcament al senyor Pedro Blanco Zarza, per no complir els requisits de mobilitat reduïda. 61. Núm. 38/11, de sol.licitar a la Diputació de Barcelona, en el marc de la convocatòria per a l'any 2011, per a la realització d'accions de suport als ens locals en el marc de concertació XBMQ 2008-2011, una subvenció per a l'actuació "Dispositiu Integral de Millora de l'Ocupabilitat". 62. Núm. 39/11, d'aprovar el pla de seguretat de les obres de "Millora de la Biblioteca", presentat per l'empresa RUBICAST 2005, S L. 63. Núm. 40/11, d'incoar expedients sancionadors segons la relació 11007344, a diferents titulars de vehicles, designar instructor i notificar­ho als interessats perquè en el termini de 15 dies al.leguin el que creguin convenient en la seva defensa. 64. Núm. 41/11, d'aprovar i signar l'addenda IV al conveni de col.laboració amb la Diputació de Barcelona, pel desenvolupament del programa d'agents locals d'Igualtat. 65. Núm. 42/11, de concessió a la senyora Gloria Amigó Aso de permís per lactància de forma compactada, des del dia 8 fins el 24 de febrer de 2011, ambdós inclosos, i la reducció d'un terç de la jornada de treball des del dia 25 de febrer fins el 15 de juny de 2011, per raó de guarda legal del seu fill. 66. Núm. 43/11, de reconèixer a la senyora Gemma Marina Gonzalez el compliment del pereíode de carència de sis mesos necessària per tenir dret a la perecepció del Plus d'Assistència i Puntuallidad, amb efectes del dia 1 de gener de 2011. 67. Núm. 44/11, d'extingir la relació contractual del senyor Juan Fernández Bravo, per no superació del període de prova. 68. Núm. 45/11, de reingressar el senyor Oscar Garcia Bastida amb efectes del dia 1 de febrer de 2011, a la seva categoria en plantilla d'agent de la Policia Local. 69. Núm. 46/11, de justificar la subvenció atorgada per la Diputació de Barcelona, en el marc del Pla de Concertació Xarxa Barcelona Municipis. L'alcaldessa dona la paraula a la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de CIU que diu: "Jo nomès tinc una pregunta i es respecte a la resolució de l'alcaldia número 54, on es comenta que es sol·licita a la Diputació de Barcelona diverses subvencions d'ajuts per a la realització d'activitats i serveis de Xarxa Barcelona Municipis de Qualitat 2011 i m'agradaria saber en que consisteixen." Seguidament l'alcaldessa dona la paraula a la senyora Antonia Escriva regidora del grup municipal del Partit Popular que diu: "En primer lugar la número 11, y disculpe mi desconocimiento pero quisiera saber el puesto que ocupa la contratación técnica de prospección que función tiene. La número 18 y la número 23, las partidas a que corresponden estas cantidades, esto si me lo quieren pasar por escrito o por correo. La número 19 en el mismo sentido, el lugar de trabajo número 300503 a que lugar o a que puesto corresponde. Veo que hay seis expedientes de responsabilidad patrimonial y el número 26 concretamente, me gustaría saber si el expediente de responsabilidad patrimonial de esta parada del mercado, si está vacía por lo tanto es el Ayuntamiento el ... o tiene alguna actividad, está abierta, puesto que piden esta responsabilidad patrimonial 7 este número de parada, la número 27 también, bueno hay un expediente por haber causado daños a su perro, entiendo que debe haber sido otro perro, o se ha caído, es la primera vez que vemos que piden una responsabilidad patrimonial por daños ocasionados a su perro, pero claro quien se los ha ocasionado. La número 54 ya la ha preguntado la señora de convergencia con lo cual ya está." L'alcaldessa dona la paraula a l senyor Juan A. Pérez regidor del grup municipal de l'Alternativa d'Esquerres per Badia que diu: "Para comentar únicamente dos resoluciones de alcaldia para ver si podríamos tener la información porque la número 5 se habla de la contratación de una persona para hacer el relevo de una jubilación parcial de una trabajadora de la casa y era para saber si había habido algún proceso de selección, sobre la persona la cual pasa a tener el puesto de la persona jubilada. Y por otro era el número 53, se trata de la mesa de contratación del concurso de las instalaciones de los quioscos de prensa, saber cual ha sido el proceso definitivo y en que punto se encuentra actualmente, únicamente." L'alcaldessa dona la paraula al senyor David Sanuy Tinent d'alcaldessa d'Economia que diu: "Gracies senyora Alcaldessa, la número 5 efectivament és un contracte de relleu d'una jubilació parcial i com tot aquesta mena de contractacions com en el cas dels administratius en aquest cas administratives no hi ha bossa de treball, que sabeu que hi ha les tres bosses de treball, d'administratius no hi ha, es fa el tradicional procés de selecció a través del servei municipal d'ocupació. De fet això ja ho anem explicant a les diferents comissions informatives, on detallem les contractacions i finalitzacions de contracte. L'alcaldessa dona la paraula al senyor Juan A. Lancho tinent d'alcaldessa primer per contestar la número 11: "Bueno sustituye al antiguo prospector que se encarga de hacer las entrevistas a las personas que se apuntan al servició municipal de ocupación, y buscar empresas en el territorio para poder insertar, básicamente." L'alcaldessa diu: "En referència al tema dels documents comptables li passarem la relació dels pagaments. El tema del lloc de treball del senyor José Manuel Alejandre el senyor David Sanuy té la paraula: "Gràcias, en el lloc aquest 300503 és una plaça d'administratiu que de fet en una modificació a l'organigrama municipal s'ha adscrit a un altre servei aquesta resolució correspon a això, en aquest cas estava a l'àrea d'Acció Social i Cultural i ha passat a treballar i ha desenvolupar la seva tasca a l'àrea de territori." L'alcaldessa dona la paraula a la senyora Montserrat Carbonell Tinenta d'alcaldessa de Serveis Generals que diu:"Gràcies, com ve ser costum ja en les comissions informatives s'han explicat tot el que te a veure con reclamacions patrimonials però entenc que com no va poder assistir doncs pregunti en el ple. En el cas del número 26 que fa referència a la parada del mercat com ja vam explicar el mercat és municipal, o sigui tot el que te a veure amb la infraestructura del mercat i les parades és responsabilitat de l'Ajuntament, en aquest cas va tenir uns desperfectes ocasionats per una fita d'aigua i va fer la reclamació pertinent per el que se li va malmès, no se ara mateix el detall del que va reclamar aquesta senyora. En quant a la número 27 els danys que va patir el gos son que se li va clavar un vidre en la pota, en un dit, i van tindre que amputar-li el dit. Ja més detall tampoc no el tinc present". L'alcaldessa diu: "Abans de continuar la contestació a les resolucions d'Alcaldia, el mòbils si us plau els posen en silenci, perquè ja he sentit dos. Que se'n recordin de posar els mòbils en silenci. Passaríem a la número 53, el tema de la Mesa de contractació pel tema dels quioscs. Te la paraula el senyor Antonio Sabariego". A continuació pren la paraula el senyor Antonio Sabariego, regidor de Via Pública, Seguretat Ciutadana, Transports i Manteniments, que diu: "Como dice en la Resolución, el dia 3 se procedió a establecer la Mesa de Contratación, se procedió a la apertura pública de la valoración económica, de las ofertas económicas..." 8 L'alcaldessa diu: "Els mòbils, si us plau. Mirin els mòbils que porten tots, si us plau, i posin en silenci. Estamos en un Pleno municipal. Esto no es un mercado. Entonces, que no tenga que dar lugar a tener que desalojar a nadie, por favor, que ya estamos empezando con mal pie. Se lo pido por favor. Pasamos a la número 54, a les subvencions de Xarxa Barcelona, paso a contestar a la Sra. Marta Figueras... la Xarxa Barcelona Municipis ofereix un seguit de subvencions per a serveis diferents de l'Ajuntament. És molt ample, i ja li passarem el llistat de totes les subvencions que s'ha demanat, perquè s'ha demanat de tots els Serveis, de tots els departaments. Ha demanat gairebé tothom. Llavors, ja li passarem el llistat de totes els subvencions que s'ha demanat, per projectes i per departaments. Ja han quedat totes contestades, i passaríem al punt número 3". 3. RATIFICACIÓ DE LA DISSOLUCIÓ DE LA MANCOMUNITAT DE MUNICIPIS DE L'ÀREA METROPOLITANA DE BARCELONA Es dóna lectura de la proposta presentada, i seguidament l'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'CV-EUiA, que diu: "Nuestro grupo dará apoyo a la propuesta, simplemente porque es un acuerdo ya dado de la disolución de una entidad, suponemos que para mejorarla". Seguidament intervé la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de CIU que diu: "Amb aquest punt el que es porta a Ple es la ratificació de la dissolució de la Mancomunitat de Municipis. La ratificació d'una cosa que ja succeeix de facto, per tant, una mica amb coherència amb l'estructura administrativa política en la qual estem immersos tots plegats,i també una mica seguint la línia del que s'ha aprovat per unanimitat en el Consell Comarcal, nosaltres donarem suport". A continuació pren la paraula el senyor Sergio Escribano, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosaltres, com ja vam fer quan va començar aquesta història, quan ja va haver un altre punt relacionat amb aquest tema, ens abstindrem. I ens abstenim perquè no tenim clar ni en què ens beneficia tot això, ni en què ens perjudica, i com que no ho tenim clar, ens abstenim. I tampoc tenim clar aquesta complicada organització, i ara us parlo als que sou responsables dels partits que teniu plena incidència en aquesta organització que tenim, doncs a l'existència de l'Ajuntament, de Consell Comarcal, Diputació dels diferents territoris, Àrees Metropolitanes de Barcelona, Mancomunitat de Municipis, Generalitat...no se si hauríem de començar per mirar si això realment és necessari aquesta complexitat i aquesta dispersió de poders, i en tot cas, començar a estudiar sinó podríem començar a simplificar l'administració pública de cara als ciutadans". L'alcaldessa diu: "Només aclarir el tema de dispersió de poders i dels diferents estaments de l'administració pública, coincideixo amb vostè que s'ha de simplificar l'administració pública, però en el cas de la Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, en el cas de Badia per a nosaltres sí que és un fet important, perquè és una administració que el que fa es mancomunar recursos de municipis com el nostre, que no son municipis grans, que podem gaudir d'una estructura tècnica potent, sobretot en el tema d'urbanisme i d'obra pública, i per a nosaltres es una eina que hem aprofitat, i que hem aprofitat amb molt d'èxit, perquè ens ajuda a tirar endavant molts projectes, sense contar que nosaltres l'aportació econòmica que fem la rebem duplicada. Llavors, per a nosaltres sí que es una oportunitat, i per tant nosaltres sí que pensem que almenys aquesta administració i d'altres com el tema de la Diputació de Barcelona, que també serveix pel mateix, per mancomunar esforços que reverteixen en els municipis més petits. Llavors nosaltres també votarem a favor de la moció". Es passa a votació de la proposta presentada, la qual s'aprova per 14 vots a favor (PSC, PP, ICV-EUiA, CiU), i 3 abstencions (AEB). 9 S'acorda: La Llei 31/2010, de 3 d'agost crea l'Àrea Metropolitana de Barcelona. La seva Disposició addicional Primera determina l'extinció de les dues Entitats Metropolitanes creades per la Llei 7/1987, del 4 d'abril, i la seva successió administrativa per la nova entitat metropolitana. Pel que fa a la Mancomunitat de Municipis de l'AMB, la Disposició addicional quarta preveu el traspàs a l'Àrea Metropolitana dels serveis, mitjans personals, materials i financers, drets i obligacions , als efectes de substitució de la Mancomunitat per la nova Administració metropolitana, mitjançant una comissió mixta que estableixi les condicions i el procediment d'aquesta successió. D'altra banda, el preàmbul de la Llei parla del traspàs efectiu de la Mancomunitat a la nova Àrea Metropolitana de Barcelona. El cert és que totes les competències municipals mancomunades segons els Estatuts de la Mancomunitat són assignades a la nova Àrea Metropolitana d'acord amb l'assignació de competències que determina la Llei. En aquest sentit, l'article 30.3 dels Estatuts de la Mancomunitat de Municipis de l'AMB determina que si la dissolució de la Mancomunitat es produeix com a conseqüència de la creació d'una altra entitat pública que assumeixi les seves competències, aquesta entitat succeirà també a la Mancomunitat en tots els seus drets i obligacions. Resta per tant evidenciat que la creació de l'Àrea Metropolitana de Barcelona es correspon amb el supòsit regulat en aquest article, en el que es configura una excepció al procediment ordinari de dissolució de la Mancomunitat (comissió liquidadora segons l'article 30.2 dels Estatuts). Es tracta d'un supòsit de successió administrativa automàtica derivada de la pròpia Llei 31/2010 i ratificada expressament pel repetit article dels Estatuts. Vist l'acord adoptat per unanimitat per la Mancomunitat, en sessió del 16 de desembre de 2010, que s'adjunta. Atès que en virtut d'aquest acord, s'escau adoptar pels Ajuntaments integrats en la Mancomunitat l'acord de ratificació de la dissolució de la mateixa, segons preveu l'article 121 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel que s'aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, un cop s'ha complimentat el tràmit dels informes preceptius dels consells comarcals de l'àmbit metropolità, de la Diputació de Barcelona i del Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya. També s'ha complimentat per la Mancomunitat el tràmit d'informació pública, sense que s'hagin formulat al·legacions. S'acorda: Primer. Ratificar l'acord adoptat en data 16 de desembre de 2010 per l'Assemblea de la Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona sobre dissolució d'aquesta Mancomunitat, de conformitat amb allò que determina l'article 30.3 dels seus Estatuts. Aquesta dissolució coincidirà amb la data de l'efectiva constitució del Consell Metropolità de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, segons preveu la Llei 31/2010, de 3 d'agost. Segon. Determinar que la nova Àrea Metropolitana de Barcelona, un cop constituïda efectivament segons la Disposició transitòria cinquena de la Llei 31/2010, de 3 d'agost, succeeix la Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona en tots els 10 serveis municipals prestats fins ara en forma mancomunada, i, per tant, en tots els seus drets, béns, accions, usos públics i aprofitaments, i també en les obligacions, deutes i càrregues, i que el personal propi al seu servei passa igualment, amb tots els seus drets, a formar part de la relació de llocs de treball de la nova Administració, segons allò que determina, per aplicació analògica, l'article 6 del Decret 244/2007, de 6 de novembre, sobre constitució i demarcació territorial dels municipis. Tercer. Determinar que, mentre no es fixi el règim de les aportacions municipals a la nova Àrea Metropolitana de Barcelona segons l'article 42.1 de la Llei 31/2010, de 3 d'agost, es mantindrà el regim actual d'aportacions municipals a la Mancomunitat de Municipis de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, consistent en un percentatge sobre la base liquidable de l'IBI i en les aportacions procedents de la participació en els impostos de l'Estat (PIE). Aquestes aportacions municipals es mantindran mitjançant les transferències directes des de la Generalitat de Catalunya cap el compte designat per l'Àrea Metropolitana de Barcelona pels anys 2012 i següents, en els percentatges vigents pel 2011. 4. ACCEPTAR RENUNCIA REPSOL A FAVOR AJUNTAMENT DE BADIA DE PART DE LA CONCESSIÓ DE LA PARCEL·LA A2 Es dóna lectura de la proposta presentada, i seguidament, pren la paraula el senyor Pau Dominguez, regidor d'Habitatge, Comerç i Locals, que diu: "Tal i com ja vam explicar en la darrera Comissió Informativa, aquest es un tràmit que havíem de passar. Tal i com vam explicar en aquella Comissió Informativa, l'empresa REPSOL no es dedica a tenir negocis ni tenir locals, amb lo qual ella es queda amb la part de la benzinera i amb la part de la tenda, i ens cedeix els dos locals de darrera i tota la part de dalt. Si que es quedarà, tal com explica l'expedient, les servituds, que vol dir les zones d'entrada i sortida de la benzinera i una part del sotan, però el que son els locals comercials l'Ajuntament se'ls quedarà, serà qui gestioni, serà qui rebi els beneficis d'aquests locals, el qual és una entrada d'ingressos que no serà molt importat, però que si que ajudarà al nostre municipi". Seguidament intervé la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de CIU que diu: "Nosaltres votarem a favor d'aquest punt. Nosaltres votarem a favor bàsicament perquè ens permet explotar l'edifici comercial sense cap perjudici econòmic per l'Ajuntament, i tot el que sigui dinamitzar el motor econòmic de Badia, que per motius evidents, perquè no tenim una sola indústria elaborada etc. etc., aquest motor passa necessàriament pel comerç, i tot el que ens permeti tenir les eines possibles per a poder dinamitzar això, serà de vital importància per a nosaltres, així que votarem a favor". L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'CV-EUiA, que diu: "En la línea de la intervención que me ha precedido, nosotros daremos apoyo a esta propuesta del equipo de gobierno, porque esperemos que favorezca un poco la situación económica de nuestro municipio". Seguidament intervé la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "La postura de nuestra formación política será lógicamente la de apoyar esta cesión por parte de REPSOL, y queremos hacer un pequeño...que en los nuevos planteamientos que habrá que hacer en cuanto a locales, habrá que, dentro de que sea una buena propuesta que nos permitirá al Ayuntamiento tener ingresos que ayudarán, que aportarán su granito de arena, pues también es posible que tengamos algún contratiempo, hay que ser muy cuidadosos a la hora de gestionar, tanto alquileres de los centros, los locales que hay allí, las adecuaciones que haya que hacer y demás, y rogaría que se nos fuese comunicando con la suficiente antelación como para poder ver, compartir y opinar sobre el tema". A continuació pren la paraula el senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Nosotros no tenemos la certeza de que la cesión de estos locales comerciales nos acaben generando a la larga algún problema. Entendemos que el tema de la gasolinera desde su construcción, fue complicado, hay que recordar que ya hubo una denúncia por 11 parte de la empresa que tuvo la concesión de la gasolinera, que era BP. En aquel juicio acabó ganando REPSOL, REPSOL se queda con la instalación de la gasolinera, y ahora resulta ser que REPSOL nos cede o renuncia a tener unos locales que actualmente tiene cerrados, a coste 0 inicialmente. Nosotros no lo entendemos, no lo vemos excesivamente claro, y por eso no podemos avalar esta operación. Esperemos que a la larga verdaderamente sea beneficioso para Badia, pero al no ver la operación en este momento nada clara, votaremos abstención". L'alcaldessa diu: "Nomes agrair als grups el recolzament a aquesta moció, veig que el grup de l'AEB no ho té gaire clar res, no té gaire clar el punt tercer, ni el punt número 4. Lamento molt que el tema de la possibilitat de l'existència de problemes no ens ha de portar a l'immobilisme, en cap cas. Passaríem a la votació". Es passa a votació de la proposta presentada, la qual s'aprova per 14 vots a favor (PSC, PP, ICV-EUiA, CiU), i 3 abstencions (AEB). S'acorda: El Ple municipal de 25 d'octubre de 2006 va resoldre l'execució de la Sentència núm. 283/2006 de 27 de març dictada per la secció cinquena de la Sala de lo contenciós administratiu del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, per la que es declara el dret de REPSOL, Comercial de Productos petroliferos SA a ser adjudicatària del concurs convocat per la Corporació municipal el 30 d'octubre de 2002 relatiu al contracte "per a l'explotació d'un edifici comercial amb estació de servei inclosa, situat a la parcel·la A2 de la zona industrial e Badia del Vallès. Amb data 31 de gener de 2008 l'Ajuntament de Badia del Vallès i l'empresa REPSOL COMERCIAL DE PRODUCTOS PETROLIFEROS SA van signar contracte de concessió de l'explotació comercial d'un edifici comercial amb estació de servei inclosa a la parcel·la A2, situada a la nova zona industrial de Badia del Vallès. D'acord amb la clàusula primera de l'esmentat contracte, la concessió compren l'explotació comercial d'una estació de servei i d'un edifici comercial. Aquest edifici comercial, la construcció del qual es troba incabada, consta de soterrani, planta baixa i planta primera, cadascuna d'elles amb una superfície de 436,81 metres quadrats construïts. Compta també amb una planta coberta de 416 metres quadrats de terrassa amb una edificació de 20 metres quadrats. Atès que l'empresa REPSOL COMERCIAL DE PRODUCTOS PETROLIFEROS SA, ha manifestat la seva voluntat de renunciar a favor de l'ajuntament a part de la concessió adjudicada, en concret, la part relativa a l'explotació de l'edifici comercial descrita a l'apartat anterior, sense cap contraprestació, es a dir, sense que aquesta renuncia suposi per l'Ajuntament cap obligació d'indemnització a favor de REPSOL, ni de rebaixa proporcional del cànon concessional establert en el contracte inicial a la nova situació. Vist l'informe del serveis tècnics municipals. Vist el dictamen favorable de la comissió informativa d'acció territorial de 14 de febrer de 2011. S'acorda: Primer. Acceptar la renuncia de REPSOL COMERCIAL DE PRODUCTOS PETROLIFEROS SA a part de la concessió que els va ser adjudicada mitjançant acord de Ple de 25 d'octubre de 2006, sense dret a indemnització i sens perjudici del manteniment del cànon concessional pactat en el contracte inicial. 12 Segon. La part de la concessió en relació a la qual REPSOL manifesta la seva renuncia es concreta en edifici comercial annex a l'estació de servei, la descripció del qual es relaciona a l'apartat tercer de la part expositiva d'aquest acord, i plànols adjunts, l'explotació del qual reverteix a favor de l'Ajuntament. Tercer. REPSOL mantindrà com a servitud el dret sobre zones determinades que s'especifiquen en la documentació adjunta. Quart. Modificar el contracte signat amb data 31 de gener de 2008, pel que fa a l'objecte del mateix, per tal d'adaptar-lo a les noves condicions que es deriven d'aquest acord. Cinquè. Notificar als interessats, instant-los a comparèixer per a la formalització del contracte corresponent. 5. APROVACIÓ DEL PLA LOCAL D'INCLUSIÓ SOCIAL Es dóna lectura de la proposta presentada. Seguidament l'acaldessa cedeix la paraula a la senyora Raquel Gracia, tinenta d'alcalde d'Acció Social i Cultural, que diu: "L'exclusió social ha passat a ocupar un espai central en l'agenda política europea. La finalitat del llegat polític de que es promogui la inclusió, ha passat a ser un dels reptes claus dins la unió. Els plans d'inclusió son instruments que neixen per a donar resposta a aquesta problemàtica. La creació d'un pla d'inclusió social (PLINC) a Badia del Vallès, suposa una oportunitat única per a reduir l'exclusió social, però alhora implica un nou model de política social, que canvia el lloc on les polítiques tradicionals posaven l'accent. Perspectiva comunitària al lloc de treball centrat en les necessitats individuals, promoció de l'autonomia enlloc d'existencialisme, enfocament multidimensional enlloc de basat en elements de renda, enfocament pro-actiu i estratègic enlloc de reactiu, enfocament centrat en les causes i no tant en les conseqüències, transversalitat enlloc de segmentació sectorial i vertical, participació ciutadana i privada enlloc d'una separació rígida públic-privat. El Pla d'inclusió de Badia del Vallès va iniciar-se realment a mitjans del 2007, tot i que els contactes institucionals es van fer sobre el pla amb el Departament d'Acció Social i Ciutadania de la Generalitat de Catalunya, van fer-se a l'agost del 2006. Durant aquests tres anys, el Pla d'inclusió social ha seguit un procés que, entre d'altres coses ha donat com a fruit aquest document marc i el conjunt de fitxes que analitzen l'estat actual de les actuacions municipals des de la perspectiva de la inclusió social. Aquest document no és ni un final ni un inici d'etapa. El PLINC és un procés i seguirà essent un procés obert en continua construcció, en el qual hi participen desenes de persones. El document que conté el Pla serveix bàsicament per a recollir el que s'ha fet fins ara, i dotar a Badia d'un instrument estratègic de planificació que permeti el desplegament del procés PLINC amb les màximes potencialitats i amb rigor i claretat. El document permet a tots els agents i ciutadania interessada saber que és el PLINC, que s'està fent al voltant d'aquestes sigles que permetrà fer per a millorar Badia. Està escrit però no fixat. Un drets claus de les noves polítiques socials com veurem, és precisament el fet de ser dinàmiques. El propi document marc del PLINC ha de ser dinàmic, doncs és un instrument que ha de ser útil a un procés viu i canviant. Es un full de ruta d'un recorregut del qual sabem el final desitjat, però no exactament el traçat. Un traçat que anirem decidint sobre la marxa però no improvisant, sinó adaptant-nos al moment sempre canviant, al debat, a les percepcions diverses, a les oportunitats, fortaleses i debilitats que aniran sorgint". Seguidament intervé la senyora Marta Figueras regidora del grup municipal de CIU que diu: "Des de CiU considerem que un programa com el PLINC ha de tenir coma objectiu millorar la qualitat de vida dels habitants de Badia, on s'ha de prioritzar el coneixement i anàlisi de barri, la generació de projectes i el treball en xarxa. Després d'analitzar cadascuna de les fitxes, observem que des de moltes d'elles es transmet que hi ha una manca de recursos econòmics destinats a tots els àmbits. Considerem que les fitxes del PLINC son un primer pas, necessari, per a avaluar cadascun dels plans que executa aquest Ajuntament. El segon pas que nosaltres considerem urgent, és impulsar un diagnòstic mes real i mes participatiu, 13 i crear un espai de reflexió i treball més enllà de la pràctica quotidiana, per pensar i repensar les actuacions en base a un coneixement ampli, ordenat, contrastat i compartit de la realitat. Considerem bàsic començar a treballar a partir de les visions dels diferents agents de barri, no només l'apreciació i l'avaluació dels tècnics corresponents, i així es reforçarà la consciència col.lectiva, i conduirà a una pràctica de treball participatiu. Amb les conclusions del diagnòstic, esperem que es treballi per tal de definir conjuntament quines actuacions es prioritzen, des de la visió global de les necessitats. Creiem que un dels punts forts en el que s'ha de fer incís, es en el recull d'informació amplia i profunda que faciliti una visió global i el coneixement dels diferents recursos, basat en un reconeixement de les diferents parts involucrades, i aportació d'elements per a elaborar polítiques i actuacions. És necessari, doncs, un enfortiment de la xarxa i els objectius de treballar conjuntament, reconeixement per part dels diferents agents dels resultats obtinguts. Considerem que els punts febles poden ser la dificultat de compartir estratègies i necessitats entre el tercer sector i les administracions, així com també la dificultat de desenvolupar accions comunitàries, perquè son processos llargs, complexes,i poden portar a una saturació de les organitzacions i persones. El nostre suggeriment es involucrar des d'un inici els diferents agents, partir d'una necessitat sentida i real, i reconèixer el paper de cadascú i la importància de la responsabilitat. En aquesta línia fonamentalment han anat les nostres aportacions. Des de CiU votarem a favor d'aquest punt, i donarem suport, perquè creiem que més enllà dels problemes de gestió diaris, hem d'incloure com a part fonamental de la nostra feina, analitzar què fem i com ho fem, i també a nivell transversal. Això ho han aconseguit les fitxes del PLINC, com a primer pas. Cal molta feina, però aquest és el primer pas, i això calia en aquest Ajuntament. Agraïm que les aportacions que vam fer des del nostre grup municipal a més, i que no estaven recollides en el PLINC, s'hagin tingut i es tinguin en compte per a treballar". L'alcaldessa cedeix la paraula al senyor Eusebio Argueta, del grup municipal d'ICV-EUiA, que diu: "El grupo municipal al que yo represento, ICV-EUiA, daremos apoyo a esta propuesta de inclusión social. Sabemos que por diferentes problemas, pero sobre todo por efecto de la crisis, hay más gente excluida. Y esperamos y deseamos que muchas personas que se han caido de ese tren, que se puedan volver a subir, y por eso daremos apoyo". Seguidament intervé la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "Hace ya varios años que se está trabajando, creo que son alrededor de 3 ó 4, en este tema. Creo que se ha hecho una labor muy amplia, un trabajo concienzudo, y a pesar de que en la última Comisión no pude estar presente, como antes cuando he hecho alusión a las resoluciones de Alcaldía se me ha hecho referencia, esta formación política apoyará, lógicamente, el esfuerzo, el trabajo no de un mes ni de un año sino de varios, porque consideramos que ha sido un trabajo encomiable, que hay mucho por hacer todavía, pero que estamos en el camino correcto". A continuació pren la paraula la senyora Montserrat Montañés, del grup municipal de l'AEB, que diu: "Des de l'AEB, que sí és grup municipal que té clar a on ha de dirigir la seva política, i com ha de mostrar els seus posicionaments, votarem a favor d'aquest document. I votarem a favor d'aquest document perquè en aquest cas, sí que tenim clar cap a on volem anar. I no només quan sabem cap a on volem anar i quina es la direcció del full de ruta, nosaltres podem mostrar una postura clara davant les propostes que ens arriben de l'equip de govern. En aquest cas, nosaltres entenem el PLINC com una voluntat d'introduir una nova metodologia de treball, que té per objectiu orientar les accions municipals impulsades des d'aquesta administració. Aquesta metodologia parteix de principis com la perspectiva comunitària, la sensibilitat a la diversitat, l'autonomia, la corresponsabilitat i la participació de la ciutadania, principis que formen part de l'ideari del nostre grup, i que no només representen una manera d'entendre les polítiques socials, sinó que es la nostra manera d'entendre política. Per això, felicitem la iniciativa i donem suport al document". 14 L'alcaldessa diu: "Moltes gràcies pel recolzament i donaríem pas a la votació". Es passa a votació de la proposta presentada, la qual s'aprova per unanimitat de tot el Consistori. L'alcaldessa diu: "Un altres cop ens hauríem de felicitar per haver aprovat un acord per unanimitat". S'acorda: Vist que durant els darrers tres anys l'Ajuntament ha treballat en el procés de creació d'un Pla Local d'Inclusió Social, que permeti millorar la cohesió social a la ciutat i millorar l'eficàcia de les accions municipals envers les persones més vulnerables. Vist que és una prioritat per a l'Ajuntament de Badia del Vallès treballar per a la disminució de la vulnerabilitat i l'exclusió a la ciutat i per a l'equitat i la igualtat d'oportunitats de tota la ciutadania. Vist que des de la Generalitat de Catalunya s'ha donat des del 2007 suport econòmic a l'Ajuntament de Badia del Vallès per a realitzar un PLINC. Vist que a inicis del 2011 s'ha acabat la redacció del document marc del PLINC de Badia del Vallès. S'acorda: Primer.- Aprovar el document marc del Pla d'Inclusió Social de Badia del Vallès. Segon.- Comunicar-ho al Departament de Benestar Social i Família. 6. PRECS I PREGUNTES La senyora Marta Figueras, regidora del grup municipal de CiU fa dues preguntes: 6.1 Informació demanada sobre terrasses bars Utilitzo el marc dels precs i preguntes del Ple municipal, perquè l'altre marc que està dissenyat, aprovat i decidit per tots nosaltres, no acaba de funcionar, que és el tema de les instàncies o les Comissions Informatives quan es sol.licita una determinada informació. D'una banda, voldria comentar una cosa que ja vaig comentar en el Ple passat i es que, tornaré a explicar-ho. En el mes d'octubre, en el plenari, a les resolucions d'Alcaldia hi havia dues resolucions que feien referència a dues terrasses de dos bars, i feia referència al pagament de les taxes que els bars havien de pagar per les seves terrasses, però de forma retrospectiva. Davant la meva sorpresa, vaig fer una pregunta al respecte i el senyor Lancho em va comentar que si, que la guàrdia urbana havia fet una anàlisi de la situació per veure qui estava al corrent de pagament i de tot plegat, i de la normativa i reglamentació vigent, i van passar a processar les incidències i a solventar-les, cosa que a mi em sembla correcte. El senyor Lancho també va comentar que aquests dos bars que s'havien trobat en falta, tindrien una penalització al respecte. Com que se'm va remetre a consultar els expedients, doncs vaig anar a consultar els expedients, i vaig veure que allà no constava cap tipus de penalització, ni econòmica ni de cap tipus, per no tenir la documentació en regla. Així que vaig demanar de diverses maneres, que se'm facilités els expedients sancionadors relacionats als altres expedients, de les terrasses dels bars en qüestió, i vaig oferir fins i tot la numeració indicada. Inicialment se'm va comentar que com que la persona responsable estava de vacances, que ja m'ho donarien més endavant, jo vaig acceptar de bon grat. La persona ha tornat de vacances, han passat mesos, no se 15 m'entrega, i en el mes passat ja vaig comentar que feia tres mesos que estava pendent aquesta informació, i des d'aquí se'm va comentar que se m'entregaria en breu. Clar, ha passat un altre mes. Estem en un altre Ple municipal, i torno a demanar aquesta informació. No som àgils. M'agradaria saber quan se'm donarà aquesta informació, i sobretot com es que no se m'ha donat encara. Perquè demanar que se'm permeti saber si hi ha un expedient sancionador tal i com el responsable polític va comentar en un Ple, em sembla que no hauria de ser tan difícil d'aconseguir. 6.2 Informació demanada sobre espais municipals disponibles D'altra banda, en una altra instància vaig demanar, de cara a la feina que estem fent, respecte a l'ús i utilització dels diversos espais municipals que tenim, vaig demanar via instància, una relació dels espais municipals disponibles, i de l'actual ús oficial que s'estigui donant dels mateixos. Encara espero. Llavors, això son dos preguntes que son alhora dos precs, per veure si puc tenir aquesta informació, donat que vam quedar que la informació que fos fàcilment contrastable i que no impliqués una feina extra, en quinze dies o un parell de setmanes ho tindríem, i jo encara espero. I ens tornem a trobar, senyora Alcaldessa, amb la mateixa situació en la que ens trobàvem abans d'aprovar aquella famosa moció. Amb la qual afavoríem la transparència municipal. Seguidament, la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, fa dues preguntes: 6.3 Pisos C/ Mallorca Una la formulé en el pasado Pleno al regidor correspondiente, sobre los pisos de la Calle Mallorca. No he recibido nunguna contestación. Me consta que hay personas que ante el precio abusivo de esas viviendas, han rechazado las mismas. 6.4 Vehicles abandonats La segunda era, qué plazo de tiempo hay cuando se hace una denuncia, se llama por teléfono porque hay un vehículo abandonado, hasta que se pasa a recoger. ¿Qué plazo de tiempo transcurre, por favor? El senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal de l'AEB, formula dues preguntes: 6.5 Parking C/ Santander Nosotros tenemos dos preguntas que hacer. La primera era a ver si teníamos alguna notificación, alguna noticia sobre el tema del parking, del espacio de C/ Santander, el espacio aquel de tierra. Si tenemos alguna notificación sobre la empresa que tiene que llevar a cabo la construcción del parking. 6.6 Pintura ubicació containers Y por otro lado, también alegrarnos de que en los últimos días en Badia hemos conseguido ganar unos espacios de verde. Pero cuando hablo de espacio verde hablo de una pintura, que se ha dado en la zona de los contenedores, y que para nuestro punto de ver no entendemos muy bien que es eso, cual es el objetivo de esa pintada para cercar lo que son los contenedores, y si verdaderamente eso tiene algún objetivo. Lo que si que pediríamos es que se hiciese bien, puesto que a nuestro entender el trabajo que se ha hecho no es del todo acurado. Pren la paraula el senyor Juan Antonio Lancho, tinent d'alcalde d'Acció Territorial, que dóna diferents respostes: "Sobre la pregunta que ha hecho la portavoz de CiU, del tema de mi contestación a la pregunta que hizo en el Pleno municipal del mes de octubre-noviembre creo recordar, en 16 que yo le di una información, ya que aprovechamos, la información que yo le di era equivocada. Era errónea. Por lo tanto, le pido disculpas. De todas formas, le llegará por escrito. Efectivamente, se ha subsanado el tema de las terrazas, pero yo le comenté creo recordar, que sí que se había sancionado a las personas que habian puesto la terraza sin el permiso y estas cosas, y me precipité en la respuesta y se la di equivocada. Lo lamento mucho. Sobre el parking de Santander, estamos esperando a que la empresa concesionaria tenga la suficiente masa de clientes como para poder empezar la obra. El interés que creo que tenemos todos es que cuanto antes mejor. Pero todavía no hay información actualizada. Los contenedores. Efectivamente, vamos a coincidir una vez en el Pleno con la AEB en su apreciación de que la pintura que se está dando para marcaro definir los espacios donde van los contenedores, pues la empresa que es CESPA la encargada de hacerlo, tiene que hacerlo con un poquito más de mano, o por lo menos que no le tiemble el pulso a las personas que lo están haciendo. Ya nos hemos puesto en contacto con la empresa, y esperamos que lo subsanen cuanto antes. Seguidament, l'alcaldessa cedeix la paraula al seyor Pau Dominguez, regidor d'Habitatge, Comerç i Locals, que diu: "Sra. Antonia, esta misma semana he recibido por parte del INCASOL los precios de los pisos. Estaba pendiente de que me confirmaran cuantas renuncias ha habido, pero esta misma tarde bajaré al despacho y les enviaré a todos por correo. Sí decir que ha habido una renuncia, y ha sido una chica que la había tocado un piso en la Calle Mediterráneo, y por lo tanto ha decidido renunciar. Si que es verdad que los precios, igual viendo los precios que hay en Badia, podrían ser exagerados, pero yo por lo que he podido ver en el correo electrónico, van desde los 90.000 euros a los 120.000 euros los de 4 habitaciones, lo cual era, luego de lo miramos, pero con lo cual no eran tampoco unos precios muy muy abusivos. Estamos pensando que son pisos nuevos de 4 habitaciones, con lo cual...bueno, es el precio que marca ADIGSA, ya lo expliqué en otro Pleno que por zonas y por baremos, son los precios que hay". Intervé el senyor Antonio Sabariego, regidor de Via Pública, Seguretat Ciutadana, Transports i Manteniments, que diu: "Sobre la pregunta que me ha hecho la regidora del PP, lo que se refiere es al procedimiento de reitrada de vehículos en estado de abandono, es un rocedimiento un porquito engorroso y arduo. En la Comisión Informativa tuvimos una exposición por parte del personal de la OAC, del procedimiento completo, de comunicaciones y tal, si se está refiriendo a la retirada de vehículos por estado de abandono. Es un proceso largo y arduo, a través de una serie de notificaciones, y creo que les pasamos a todos los representantes de la oposición en una Comisión Informativa, un croquis detallado de todo el procedimiento. Desconozco si no asistió a esa sesión. El procedimiento es engorroso y por eso precisamente, editamos una especie de diagrama para que fuera fácilmente entendible". Intervé el senyor Juan Antonio Pérez, del grup municipal de l'AEB, que diu: "En cuanto al tema de la pintada de los espacios de los contenedores, bueno pues seguiremos insistiendo en que CESPA, que es la empresa de la recogida de basura de Badia, da muy mal servicio a Badia, y eso es otra prueba más de ello, así que esperemos que algún dia podamos intentar cambiar la concepción de la limpieza en Badia. Por otro lado, el tema de la respuesta del parking. Es decir, vamos a esperar a que la empresa que tenga que hacer el parking haga una suficiente bolsa de clientes. La pregunta es la siguiente, ¿Vamos a esperar 25, 30 ó 40 años a que hagan los suficientes clientes para hacer el parking? Mientras tenemos aquel espacio allí en ese estado, un estado deficiente. No se cuanto tiempo hay que dar para esta situación". Intervé la senyora Antonia Escrivà, del grup municipal del PP, que diu: "Muy brevemente. Posiblemente no me he explicado bien. El procedimiento habitual de un vehículo abandonado que tiene una matrícula, que tiene una documentación vale, correcto. Pero un 17 vehículo que está abandonado sin matrícula, porque no tiene ninguna numeración, ningún tipo de documentación visible en ningún sentido. A este tipo de vehículos me refiero". Intervé el senyor Antonio Sabariego, regidor de Via Pública, Seguretat Ciutadana, Transport i Manteniments, que diu: "De este tipo de vehículos no creo que abunden mucho en el municipio, será un caso excepcional y habrá que analizarlo. No sabemos a cual se refiere, a que coche en esa situación se refiere, pero si me da más detalles procederemos a investigar cual es el caso en cuestión, pero no creo que sea algo común en el municipio el estado de coches en abandono sin documentación". Pren la paraula el senyor Juan Antonio Lancho, tinent d'alcalde d'Acció Territorial, que diu: "Sobre el tema del parking. A ver, no vamos a esperar 25 años ni 5. Sencillamente eso está fijado por un contrato y por unos pliegos de condiciones y un concurso, y está todo recogido ahí. Sin duda, la época en la que decidimos sacar a concurso la construcción de ese parking, quizá debido a la situación económico no era la más bollante, pero insisto, la confianza que yo tengo es que la empresa concesionaria, que ha ganado un concurso en su momento, a fecha de hoy sigue siendo solvente, no repetimos antiguos modelos, y segundo, va cumpliendo la norma. Se está ajustando a los tiempos marcados. ¿Qué ojalá pudiésemos decir que las máquinas empiezan a trabajar la semana que viene? Ojalá pudiésemos decirlo. O que la empresa venga y diga pues mire, en mayo vamos a empezar las obras. No lo se. O espero que cuanto antes mejor. Pero, insisto, no va a pasar un cuarto de siglo y vamos a tener el parking de Santander abandonado en las manos de Dios, sin mantenimiento y dejando que eso se vaya degradando pase lo que pase y el tiempoq ue pasa. Ya de hecho vamos haciend un mantenimiento habitualmente del parking, porque algunos vecinos aparcamos allí y conocemos en qué situación se encuentra". A continuació pren la paraula la senyora Marta Figueras, regidora del grup municipal de CiU, que diu: "jo només sabver si em volien informar del plaç aproximat de lliurament d'aquesta informació qhe he demanat, tant de la carta com de relació d'espais". Pren la paraula el senyor Juan Antonio Lancho, tinent d'alcalde d'Acció Territorial, que diu: "Carta no...ya plazo ninguno porque le he contestado en el Pleno. Por lo tanto, ya no me molestaré en registrarla y que salga, ya que está la respuesta dada, y lo otro buscaremos exactamente en qué punto se encuentra, y cuanto antes lo tengamos mejor. Y se le informará a usted y al resto de grupos municipales". Finalitzats tots els assumptes de l'ordre del dia, l'alcaldessa declara la sessió acabada quan son les vint hores, i per a constància, estenc la present acta. En dono fe. Vist i plau L'alcaldessa, 18