www.badiadelvalles.cat
El dilluns, 3 de novembre, a les 10 hores, tots els telèfons mòbils intel·ligents que es trobin a la Badia rebran un missatge de prova del sistema d'alertes de Protecció Civil. L'enviament es farà a les comarques del Barcelonès, el Baix Llobregat, el Maresme, el Vallès Occidental i el Vallès Oriental, i, per tant, també a Badia del Vallès. Els equips de Protecció Civil a Badia estaran als carrers divendres i dilluns per explicar en què consistirà la prova i per aclarir dubtes.

Tots els telèfons mòbils que estiguin en aquestes zones, encara que els duguin persones que estan de pas per carretera o ferrocarril, rebran el següent missatge de text: “Prova d'alerta de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya. En una emergència real rebries instruccions per protegir-te”. El missatge s'enviarà en català, castellà i anglès.

Un sistema útil per difondre informació de forma massiva en cas d'emergència

El sistema d'enviaments massius a telèfons mòbils és molt útil, ja que permet una difusió massiva d'informació en un espai molt curt de temps. Es farà servir quan l'autoritat de Protecció Civil hagi determinat que cal donar instruccions a la població sobre accions que ha de dur a terme, com pot ser el confinament davant d'un accident químic o unes inundacions, o bé accions que ha d'evitar fer.

El missatge arriba acompanyat d'un so estrident diferent de la resta de sons del telèfon. Les persones que el rebin no han de trucar al 112, només cal que llegeixin el missatge i premin la tecla que surti en pantalla perquè el so finalitzi. Aquelles persones que per raons de feina o per sensibilitat als sons no vulguin rebre'l, hauran de posar el telèfon en mode avió o apagar-lo (tot i que alguns models reprodueixen igualment l'alerta). També poden reduir el volum del so prement el botó lateral com si es tractés d'una trucada normal.

Quan la ciutadania rebi el missatge, cal que el llegeixi i tingui en compte que no cal trucar al 112 ni fer cap altra acció, ja que és només una prova. Com que l'eina desenvolupada per l'Estat és anònima i no inclou cap sistema de verificació automàtica de la recepció, la Generalitat habilitarà —com en les proves realitzades fins ara— una enquesta perquè la ciutadania informi si ha rebut o no el missatge, en quin idioma, de quina companyia són, etc. Es tracta d'una enquesta anònima que no recull dades personals.

Per a més informació pots consultar el web de Protecció Civil

Cartell de l'activitat

Publicat el 29.10.2025