www.badiadelvalles.cat

presentació curs gestió immigracióEl proper dijous 15 de desembre s'inicia el curs sobre Gestió Intercultural i Intervenció en Immigració a Badia del Vallès, una formació oberta a tots els veïns i veïnes de la ciutat, organitzada per la Fundació de la Confederació d'AV de Catalunya (CONFAVC), amb la col·laboració de la AV de Badia del Vallès, el Pla Comunitari i l'Ajuntament de Badia del Vallès.

El curs, que enguany arriba a la 19 ena edició, té l'objectiu de fomentar que nous veïns i veïnes d'altres cultures participin en el teixit associatiu de les ciutats. La idea és que s'involucrin amb el veïnat autòcton i promoguin plegats intervencions als barris, creant espais de convivència quotidiana.

La formació, totalment subvencionada i d'un total de 42 hores, té l'objectiu de dotar als veïnes i veïnes d'un marc de reflexió sobre els diferents models de gestió de la immigració, així com de conèixer de forma directa les característiques centrals dels col·lectius més importants del nou veïnatge d'altres cultures. Aquesta formació s'impartirà els dijous (no festius), en horari de 18 a 20 hores, a la Sala Polivalent de la Biblioteca Vicente Aleixandre.

El curs es va presentar el passat 1 de desembre a la Biblioteca Vicente Aleixandre, davant la presència d'una trentena de veïns i veïnes. A l'acte inaugural van intervenir: el president de l'entitat veïnal, Andrés Llantada ;el vicepresident de la CONFAVC, José Garcia Cano; el tècnic de la Fundació CONFAVC, Cristian Cepeda, i Raquel Gracia, Regidora d'Acció Social i Cultural de l'Ajuntament de Badia del Vallès.

La regidora va agrair la iniciativa i va incidir en la prioritat de l'Ajuntament "en apostar per iniciatives que atorguin eines útils per a poder argumentar i desmuntar discursos xenòfobs i racistes". Per això, va animar a tots els assistents a realitzar el curs i “convertir-se en agents sensibilitzadors, bel·ligerants contra discursos xenòfobs que només fomenten l'odi” , va apuntar.

Raquel Gracia va remarcar "la importància de gestionar la diversitat i facilitar la convivència veïnal i del civisme a través del coneixement". En aquest sentit, va definir el fenomen de la immigració com “un nou repte  que genera noves oportunitats d'enriquiment cultural”. D'altre banda, també va destacar l'oreneta que es troba en l'escut de Badia com a  “símbol de ciutat acollidora de la immigració”.

Per la seva banda, el president de l'entitat veïnal de Badia, Andrés Llantada, va animar a tots els presents a assistir-hi amb la finalitat d'adquirir eines per tal de millorar la convivència. En la mateixa línea va girar la presentació del vicepresident de la CONFAVC, José Garcia Cano, que va definir el curs com a “útil i pràctic, ja que un cop s'acaba la teoria comença la pràctica al territori”, va apuntar.

El tècnic de la CONFAVC, Cristian Cepeira, va explicar detalladament la metodologia del curs, ressaltant la seva qualitat per “l'alt nivell dels docents en formació i experiència” i va animar a que tot el veïnatge de la ciutat pugui aprofitar l'oportunitat de gaudir del curs.

Triptic GIM Badia del Vallès

Triptic GIM Badia del Vallès

Fitxer: triptic_GIM_Badia_del_valles2.pdf

Format: Acrobat-PDF
Pàgines: 2
Mida: 230.12 kB

Publicat el 13.12.2011